Nem feltétlenül a kútról vagy tartálykocsiról származhat az üza. A céges autók átlagfogyasztásán felül megtakarított naftát adják el a "sáfjörök" a kutasnak...
Magyar benzinkutas a - saját kocsiba tankolt - benzinért(gázolajért) sosem fizet!
Egy tartálykocsi általában 20-30 köbméter naftát szállít. Ebből mindig kalkulálnak pár %-k veszteséget hivatalosan, amit tágulási, vagy a csuda tudja milyen néven számontartott veszteségnek neveznek. No ez a pár százalék ilyen mennyiség esetén tartálykocsinként több száz liter is lehet. Az már a kút forgalmától függ, hogy hányszor többszáz literről van szó havonta. Ebből persze esik le a tartálykocsisnak és a kutas(ok)nak is. Vagy azt is szokták csinálni, hogy a tankeres ezt a mennyiséget "nyomott" áron értékesíti persze feketén saját zsebre, mondjuk literenként 200-250 Ft-ért. A lényeg, hogy bár benzinkutas ismerősöm túl sok nincs - közülük - én még olyan benzinkútnál dolgozó alkalmazottal nem találkoztam, aki fizetett volna a saját kocsijába tankolt - töltött - benzinéért, vagy gázolajáért!
Szerintem nagyjából reális. Most már meg lehet hajtani egyszer. Égesd ki egy kicsit, zavard meg, húzasd ki párszor. Forgasd meg azt a motort, dinamikus gyorsításokkal.
Érdemes továbbá kipróbálni egy mások benzinkutat is. Hátha mégis a benya minősége, mennyisége az ok?
Egy Shell kútnál be kellett bikázni a tesóm kocsiját. A pénztáros srácot rávettük, hogy segítsen. A saját kábelét vette elő a kocsijából, csak előbb ki kellett emelni 2 db 30 literes múűa kannát a csomagtartóból, tele benzinnel. Őt ez nem zavarta, hogy végig nézem. Hogy egy benzinkutasnak épp miért van tele acsomagtartó naftával? Hát, felmerülhet bennem a kérdés, hogy az valahonnan hiányzik, illetve pótolni kell, valahonnan jött, vagy valahova megy. Lehet, hogy a kerti traktorjához vette, ki tudja.. ( karácsonykor volt :)
Szia! Regisztrálj be a ceedclub.hu oldalon lévő tematizált fórumba, és a További témák/Fogyasztási adatok topikban megtalálod az átlagos fogyasztásokat. Egyébként nekem 5-6ezer kilométer után állt be 7,2-7,3ra.
Szia Bagaka! Látom, még mindíg torkos a géped. Gondolom sokat jársz a városban. Hogyan sikerül ezeket az értékeket előidézni.Mindíg padlóig nyomod a gázt? Én elég nyugodt tempóban járok, 50l-rel 950km-t szoktam megtenni./60% városon kívül 40% városban./ Jövő hónapban megyek Barcelonába, kíváncsi leszek a hosszú autópályás fogyira.
Nekem 1.4-es Ceed-em van, és egy kérdésem lenne hozzátok.
Szerintetek normális a városi 10-10.5 literes fogyasztás 2500 km után? Szerintem baromi sok. További infó, hogy idő előtti olajcsere még nem volt (ha ez számítana bármit), illetve próbálok a lehető legkímélőbben vezetni, de képtelen vagyok a fogyasztást lejjebb szorítani, pedig azt sem mondhatnám, hogy a dugóban araszolok, mert jellemzően nem.
Alapvetően igazad van, viszont a Ceed esetében BOSCH ESP rendszer van ami kipörgésgátlóval egybe van építve. Magyarán egy rendszered van és a kipörgésgátló nem egy független rendszer nem is tudod az ESP-től függetlenül kikapcsolni és önálló visszajelző lámpája sincsen. Ezért az ESP lámpa világit akkor is a éppen a kipörgésgátló dolgozik. Tehát villognia kell ESP feliratnak mikor a kipörgésgátló dolgozik. Nyilván a kipörgésgátlónak nagyon kicsi tapadással rendelkező felületeten van értelme. Pl. egy tesco parkoló esetén vagy sík jég esetén azonnal elkezd működni. De egy normál aszfalton nagy gázra simán engedi kipörögni a kereket és valóban úgy működik ahogy Greg is írta. Érdemes kitapasztalni a működést vagy esetleg a nem működést egy lezárt úton vagy aki megteheti egy vezetéstechnikai pályán.
Én már télen leírtam ,hogy viselkedik tükör jégen. Egyre veszi vissza a motor fordulatát, míg meg nem tapad, és el nem indul (addig folyamatosan villog az ESP lámpa) Egyébként egy padlógázas indulással én is megcsikorgatom egyesben, sőt kettesben is... Sajnos volt már szerencsém kipróbálni 120as tempónál is (leszorítottak az autópályán), és jól vizsgázott.
Nekem kétszer is csinálta ezt, amikor lemerült az aksi (valami rossz helyre volt kötve, állítólag az okozott galibát 3 hónapon belül kétszer). A hibakód is ez volt: alacsony feszültség. Vidd be egy szervízbe, 5 perc alatt megnézik. Remélhetőleg Nálad is csak hasonló probléma van.
Az ESP-vel egyébként nem vagyok elégedett, a kerék kipörög, vizes/jeges úton menet közben is, a visszajelző meg nem villog. A 15ezres szervízen szándékozom megnézetni a Kia Szabónál.
Én sem szeretem otthagyni, Szabóéknál is megvártam. De nagyon korrekt bagázs. Ott állhattam mellette, sőt, a szerelő is készséges volt... minden kérésemre tudott megoldást. (zörgő gépháztető, kézifék állítás (nem utastérből, mint sok embernek), ködlámpa állítás... Ezekután simán ott merném hagyni náluk. Sőt, ha jól tudom, van olyan szolgáltatásuk, hogy, ha otthagyod a kocsit, elvisznek a kívánt helyre (munkahely, haza).
Szerintem nyugodtan otthagyhatod. Én náluk csináltattam (pontosabban Fodor Józsefnél), és egy nagyon korrekt kiszolgálásban volt részem. De pontosabbat a ceedclub.hu oldalon olvashatsz.
Egyéni dolog, de én sehol nem hagynám nyugodt szívvel az autómat szervizeléskor. Olyan szervízbe meg nem is viszem,ahol nem engednek a közelébe./balesetvédelmi okokra hivatkozva/
De ezeket szemrevételezéssel és rángatással le lehet csekkolni, tehát ha a szerviz nem talált semmit sem akkor lehet kormánymű lesz. persze ez csak tipp.
Hát nemtom, még intenzív Pesti használat esetén sem kellene 100.000km-ig sok mindent cserélni a futóműben. Nekem a szilent csere és a stabilizátor rúd csere sem elfogadható egy 10-20ekm-et futott kocsi esetében, a lengéscsillapító csere meg pláne nem az. Max. akkor tudom elfogadni ha minden nap a thököly úton gyilkolja az illető. Az oké, hogy kopó alkatrészek, na de ennyi idő alatt ne kopjanak már el.
Sztem vagy megint szilenttel van baj vagy stabilizátor rúd végéin vannak kikopva a gumi és az csörög vagy lehet kormánymű is, ha lóg akkor az is csörög mint a nyavalya. Másra nem tudok gondolni.
Két dolog is lehet. 1. maga a renccer nem müködik, ez kevésbé valószínű. 2. visszajelző lámpával van gond, contact hiba. ennek nagyobb a valószínűsége.
Mindenestre mikor ESP OFF van, de amugy nincs kikapcsolva csináld azt, hogy próbáld meg kipörgetni a kerekeket indulásnál. Ilyenkor ugyanis - ha a renccer működik - a kipörgésgátlónak be kell kapcsolnia és ekkor elkezd világítani az ESP felirat.
De ha biztosra akarsz menni akkor marad a hibakód kiolvasás.