Naja, az automata eszik:) Kezi valtoval mindjart radikalisan csokken a fogyasztas 12 -re:))
A klasszikus Saabokkal az a legnagyobb gond, ha az ember szakszervizbe viszi...az maga a csod.Amugy meglepoen olcson - legalabbis olcsobban - lehet alkatreszeket szerezni, es nem is veszes szerelni...
Egy kicsit kiestem, sebaj.
A 84'-es 900 kupém 13l körül fogyasztott (turbó+automata). Továbbá alig volt egy egészséges napja, pedig mindig mindent megcsináltattam rajta, amit kellett. Nem volt egy hálás típus. Ennek ellenére nagyon szerettem, ennyire egyéni, gyors, biztonságos és jól vezethető autó nem sok akad manapság. Jelenleg hűtlen vagyok a márkához (egy Nissan 200 SX-et hajtok), de legkésőbb az első gyereknél visszatérek.
NEkem a turboban amikor megvettem, egy B201 be valo levegomennyisegmero(asszem igy hijjak magyarul :) (air volume flow sensor) volt, emiatt gazadasnal a toltonyomas lassacskan maszott felfele, es 4 esben 100 nal gazadasnal nem tortent semmi - nem ment at szivasbol tulnyomasba, csa kb 15 mp kesessel..2500 rpm en..de akkor! nem agydeszka, hanem faltoro kos! Igaz 20 l-t megette szazon:) Szoval most a belevalo van benne, de a csomagtartoban ott hever a masik, ha egyszer kia akarom probalni a raketa uzemmodot.Most viszont gyonyoru, vajpuha az atmenet, a turbo mar 1000 nel is belep, nagy gaznal, csucs..
Bar maga a gep nem gyorsulasra van kihegyezve, hanem stabil nyomatek es eroszolgaltatasra, mar alacsony fordulatokon is..kulturalt utozasra.
Ahogy az egyik srac mondta : a 2 l i, 120 hegynek fol hegyrol le, a turbo ua, csak 200-al:)
Saabosok (mármint saab tulajok)!
Ha átnéztek a volvoba láthatjátok, hogy klubosdi szerveződik találkozókkal satöbbi. Ide minden a márka iránt vonzalmat érző embert szívesen várunk. A volvosokhoz szvsz a legközelebb álló autó a Saab. A topikban kivétel nélkül mindenki (aki nyliatkozott) szereti a saabokat. Szerintem a következő talira gyertek el!
Mondjuk az teny h. a 9-3 assal megoriztek a hagyomanyokat, de nehe ugy erzem h. csak az a jo abban az autoban ami a"regi" 900- asbol maradt...
Kulonben a SAAB Automobile AB 1995 ota nem a Scania csoport tagja, hanem a GM vette meg..
Csak a logot tartottak meg.
Szoval az "uj " Saabok kicsit muanyagizuek szamomra ...
A klasszikus 900 -ast gyartottak 93 utan is Classic neven,de az uj "ketyerekkel"
a 900S kiszerelessel - 16V turbo, airbag, abs, ovfeszito, klima stb.
Egy haverom beszolt, hogy neki alacsony a regi 900-as..tenyleg a meredek szelvedo nem tul magas..de nekem nem tunt fel:) (az elso autom ugyis Trabi volt:)
nagy sebességnél vészfékezéskor nem az ABS ráz, hanem a nagy igénybevételtôl felizzó és hullámosodó féktárcsa. Ez a jobb minôségű, nagyobb átmérôjű, esetleg hűtött féktárcsák használatával küszöbölhetô ki.
A sokadik nagy fékezésnél hallható nyikorgó hang pedig nem más, mint vagy az üvegesre égett fékbetétek hangja a tárcsán, vagy pedig a túlmelegedett betétekbôl felszabaduló és a betét és a tárcsa közé "beszoruló" gázok hangja. Ez utóbbi kiküszöbölésére használják a rovátkolt féktárcsákat.
Az ABS hangja, persze fajtától függôen, finomabb-durvább "percegés", ami semmiképpen sem hasonlít a berázáshoz, amirôl lore kollega is beszélt.
Azt én is alátámasztom, hogy a Volvok (jelesen a 850-es) fékje kissé alulméretezett, legalábbis nem ilyesfajta extrém igénybevételre tervezték. Szóval hétköznapi használatban megállja a helyét, de ha 200-ról egymás után 4-5-ször kell 80-ra hirtelen lassítani, akkor beadja a kulcsot. Mellesleg talán a legjobb sportkocsik kivételével melyik nem?
*********************************************
Ja, csak hogy témánál maradjunk: Saab RULEZ :-)
teccik mind, de a kedvenc a 9-5-ös, nekem nagyon bejön.
Végre emberek, akiknek van igazi esztétikai érzésük.
Nekem régebben egy '94-es 900-asom volt de tavaly ősszel lecseréltem egy valódi, igazi '83-as 900-as turbo cupéra. Természetesen még a régi 8 szelepes a motor, de APC már van benne.
És mikor feltölt a turbo, az a gyönyörű fütyülő hang és mintha egy ágydeszkával derékon vágnának.
lore,
Hát amikor egy emberke megkóstolta a Volvot, 1 hónapra szervízbe kellett vinni, Ivanicsnak nem volt szabad bérautója, így irány a másik kedvenc Saab 900. 1 hétig nyúztuk, jó kis kocsi. A röhej, hogy olcsóbb, mintha egy Corsat béreltél volna. Ez '93-as volt, utolsó széria.
Szal az új 9-3 az új! Ez a magyar nyelv szépsége :-)) Szal nem jelent még meg az új 9-3. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e sedan? Nekem a 9-5 így okés.
Hogy volt neked dógod 900-assal?
(Ha nem követted volna az eseményeket akkor: a 900 a facelift-tel együtt új nevet is kapott így lett 9-3. Szal ez csak ráncfelvarrás volt, bár egy csomó fontos dolog békerült. Ja, és mexületett a Viggen! Nyammm... Kár, hogy a gyorsulásin lealázták! Hiába elsőkerékhajtás + vizes út....
A 9-5 sokak szerint már nem 'saabos'. DE: Kevés autógyár tud ilyen hagyománytisztelő ill. stílusos maradni. Kívülről télleg semmi extra, de ez is csak azért feltűnő mert hozzá képest az ős-900-asok extravagánsak voltak. Belül viszont! A műszerfal, az ülések, az ajtóborítás-dizájn meg a slusszkulcs stb... sorolhatnám. Ebben sok gyárnál sokkal jobb a saab. Szvsz a Volvonál is, bár lehet, hogy volvoék a 80-assal meglépett dizájnváltást akarják bevezetni minden terméküknél. Lényeg ami lényeg: Saabban ülve érzem, hogy Saabban ülök (szegény audisok :-))).
wartburg topikkal semmi baj, félreértettél valamit, csak arra a végre egy normális-ra reagáltam, vannak itt még normális autós topikok szvsz.
Persze, hogy nem tévesztem össze az ABS dobolását!!!! Azért remeg mert agyon melegszik és ilyenkor tud hullámosodni. Csak annyit rebegtem volna, hogy ezeknek a svéd autóknak a teljesítménye nincs arányban a fékrendszerükkel, legalábbi sajna el kell ismerni, hogy egy ötös BMW jobban áll e téren...
98 januári, asszem április-május környékén álltak le a gyártással.
A fékekkel szerintem semmi gond, a rázás az ABS miatt van, egyébként melyik auto nem ráz 180-nál vészfékezéskor?
Amikor a fékeket elgyilkoltam akkor is volt azért rendesen fékhatás, igaz az abs sokat dolgozott és a pedál is rendesen visszaütött, de még mindíg rendesen meg lehetett állni vele!
Igaz a 900-as-nak jobbak a fékei, de hát ezt kell szeretni.
Egyébként mi a bajod a wartburg topiccal?
Akkor ez a gép is utsó szériás! Eddig nem is tudtam, hogy 98-ban is gyártották még... Akkor meddig is pontosan? Az én ismeretségi körömben van egy ilyen fullos (pl. memo-s elektr. has.bőr/bőr ülések stb... ami szemnek szájnak kéznek ingere!) 2,3t aero.
A fékeket nem nehéz beszopatni, sajna nincsenek a helyzet magaslatán, asszem még a 15-ös felnik is rámennek olyan kicsi az átmérőjük. Ezekkel fargonak is meg nekem is gondjaim vannak. 180-ról erősen fékezel akkor eszméletlenül remeg! Gáz!
Végre egy normális autóról szóló topic.
Nekünk a családban van 1 98-as 9000 CSE 2.3 turbo.
Nagyon hasít.
Ha hajthatom, akkor kimegyek vele éjszaka Visegrádra Pilisszentlászlón keresztül.
Nagyon karaj, ahogy hallani hogy szipkázza a turbo
a hűvös nyári éjszaka párás levegőjét.
Egyik ilyen alkalommal sikerült ezen a szakaszon 30 litert megetetni az autóval, és meggypirosra felizzítani a féktárcsákat.
Ez lehet, hogy egy kicsit gyilkolás volt, de ha 230 lóerő van alattad akkor, te sem birod ki.
Szóval SAAB rulez.
Személy szerint nekem is fáj a fogam egy 93 előtti 900 Coupe-ra.
Hali!
Sok sikert a topikhoz, éljenek a SAABok! A volvok is!
Szal gyönyörűek, nekem a meredek szélvédős 900asok is teccenek, eccer volt alkalmam 3 hétig Suomiban barangolni ilyennel.
Ami ma jó vétel: gyártották még a 9000-est amikor a 9-5 már rég a piacon volt, ráadásul általában tele extrákkal. Ezek az újonnan 11-12 milkós 2,3t aerok most 4-6 között vannak, és nem szakadtak!
Vannak még indexes saabosok, asszem Ordasnak 900-as 2,0t-je van, biztos idetalál!
ejnye bejyne.....miért a Volvo ellen akarsz versenyezni....mind a 2 márka rulez és Svéd...nekem Volvom van de imádom a Saabot is.....
Szal tessék csakk inkább a Suzukik, Hondák, stb ellen versenyezni.......
Amugy SAAB 900 Viggen rulez....Mentünk haver kispokjával és az öreg nő azzal a gyönyörü kocsival (Lila , szétspoilerezve, gyönyörü felnik, stb) , ment a 80 táblánál vagy 40- el ....Minek neki ilyen kocsi adná inkább nekem :))))
Sajnos a megtisztelő első nullázás lehetőségéről lecsúsztam, a típusnevek már úgyis tartalmaznak párat :)
Egyébként én is lelkes Saab barát vagyok, volt egy 84-es 900 turbó kupém, még a 8 szelepes 145 lovas, automata. Imádtam, bár sokszor volt beteg szegény. Jelenleg a hímnemű felmenőm a büszke tulajdonosa egy 6 éves 9000 Aeronak, és imádja.
Hagyjuk le a Volvo topicot!!! Hajrá! :)
Szeretem a skandináv autókat, habár Saab 900-asba csak egy hétig ülhettem, jó kis autó, habár van benne néhány idegesítő dolog, pl a kis ajtók elöl. A csomagtere viszont jó nagy.
Szeretnem ha lenne egy foruma ezen aranyos joszag tulajdonosainak, kedveloinek.
En elsosorban a regi, 93 ig gyartott 900 as lelkes rajongoja vagyok.
Szerettel varok minden hozzaszolast, alkatreszbeszerzestol kezdve tuningotleteken at tipustalalkozokig.