Én 4 szemmel nézem azt a váltó olajat, de nem látom olyan tragikusnak az állagát. Olyan, mint a használt olajok általában.
A gyertyád viszont éktelen ronda. a 15-ös Brisk meglehetősen alacsony hőértékű, tehát vagy túl olajos keveréket használsz, vagy túlfogyaszt az erőműved, vagy csak eccerűen rosszul van a moci beállítva. :((
Ellenkező esetben szép őzbarna lenne a színe!!!
A hengerfejen meg olyan nyomokat látok, mintha kifújt volna a motor. Vagy rosszul látom?
....Mostanra nagyjából lepucoltam a hengert meg a hengerfejet, a perselyt próbáltam megvenni hogy kijöjjön.....
Van most egy olyan hibám, hogy menet közben (főleg mikor gázelvétel van) egy olyan hang hallható, mint amikor a lánc bever a védőbe. Azért mondom, hogy "olyan", mert természetesen NEM az adja a hangot. Zolival tanakodtunk, mexaértette a dógot és közben átkapcsolta kerékpár üzemre, ahol a pedál lassú körbeforgatásakor (sztenderen) hangos surlódó, nyekkenő hang volt hallható.
Itthon szétkaptam a kerékpár átkapcsoló részt és szépen kitisztítottam, lezsíroztam ahol kellett. Gyanakodtunk ugyanis, hogy a zajforrás oka esetleg lehet ez az utóbbi (átkapcsoló) kenetlensége is.
Mostmár nem nyikorog, holnap kiderül, hogy van -e összefüggés?
Észrevettem azt is, hogy kerékpár üzemben a pedál körbefordítása a teljes kör azonos pozícióiban elnehezedik, miközben ugye a hátsó kerék a levegőben forog.
Előveszed az imakönyvünket, (www.jawamoped.com) és abban megtalálod azt a táblázatot, ami tartalmazza az alap és az összes lehetséges henger, illetve dugattyú túlméreteket. Viszont a pontos méret meghatározásához olyan mérőeszköz kell, ami csak a profi felújító műhelyek szerszámkészletében található meg. Egyébként szerintem sokkal jobban jársz, ha felveszed a kapcsolatot egy motorfelújító műhellyel, (pl. Táboriék) mert lehetséges, hogy gyűrű cserével nem hogy használnál, de még árthatsz is a mocinak!!!
Megtisztelő számomra, ahogy igazi úriember módjára védelmemre keltél. :))) De nem sértődtem meg, amiért az ide látogató fiatalember nem szólított Kedves Tóni bácsinak. Tisztelet nem a kornak, hanem annak jár, aki kiérdemli. FATIA NEGRA-t én korábban nem láttam mifelénk, ezért semmilyen kapcsolat nem alakult ki köztünk.
Negró: szerintem se lekezelő, de megkérlek, hogy nekem a "Csókolom Tibi Bácsi" t erőltesd! :)))))))
tiger1342: 1000 csaverbolt van Nagybudapöstön, merre lax? Mindegyikben lehet kapni. XV. Szerencs utcs újpalotaivégén van egy szuterén bolt, ott is van minden és az eladó hölgy is szuper!
DJGABI: ha eladás előtt ilyen szépen rendberakod a mocidat - nos akkor minden 10teletem a Tiéd és ajánlani foglak a vevőknek :)))
Ja igen: és Sárvár felé jártamkor megyek a fél liter Hycomolért! :)
Babettám eladás előtti felújítása/tuningolása (első felvonás):
Ez lenne a váltóolaj avagy ilyen lett párezer km után a Hycomol...
Aztán ránéztem a gyertyára is:
Típusa ez volt:
Lecsupaszítva a gépezet:
Majd jött a henger:
Mostanra nagyjából lepucoltam a hengert meg a hengerfejet, a perselyt próbáltam megvenni hogy kijöjjön (Tábori-féle hengert próbálok kivitelezni...). De ez már holnapra maradt. Ismerve azt hogy szétbombázás előtt se nagyon akarta bevenni a 2. sebességet meg a váltóolajat elnézve lesz meglepetés még a blokkban... Amúgy a szétszedés oka nem csak ez, szimmeringeket és a csapágyakat tervezem még kicserélni, mert elég sokat futkoztam szegény mocival 50-nel és lehet hogy nem bírták. :D Ja amúgy Hycomolról jut eszembe: nem kér valaki pár litert? Itthon a nyári nagy garázstakarítás alkalmával rábukkantunk vagy 12 (!) literre, szóval aki váltóolaj-szűkében van csak jöjjön el Sárvárra :D
Na, látom felélénkültetek, ennek örülök! :-D Hétvégi fejlemények a 207-esemmel: - benzincsap kicserélve, most már úgy folyik az uza, hogy öröm nézni! - próbaúton újabb probléma: orrán-száján ömlik a benya a karbinak...:( Szétszedés, kézi tűszelep-ellenőrzés. Megállapításra került, hogy ez a tűszelep bizony nem zár, ezért csere-érett lett! :( (zárt állapotban is csepegett a drága keverék...) Ha már ilyen szépen szét lett kapva, gondoltam kicserélek egy pár nehezen hozzáférhető csavart imbuszosra. Nem tud valaki pesten egy csavar-boltot, ahol nagy valószínűséggel megtalálom a következőket: - Karbi-szívócsonk közti csavarok - Kondi felfogató csavarok - Kipufogó-rögzítő csavarok - Tank-felfogató csavarok Ha jól sejtem, ezek mind más méretek. Széles utat és olcsó benzint mindenkinek! Üdv! t
csá Nigger! én azé megadnám az idösebbnek a tiszteletet!és nem ien lekezelő"szevasz"-al illetném!arol nem beszélve hogy vannak itt páran akik régota vannak itt és nem beszélnek vele ien lekezelöen..kicsit több tiszteletet!
Hello! Azt szeretném megkérdezni hogy nincs-e valakinek egy eladó babetta 28-asa Váchartyánban vagy környékén???? Akinek van hívjon: 06303438568 Ja max 15.000 Ft-ért! Köszönöm: fezlergabor
Igen,és ki is próbáltam,és nagyon meggyőzően "harapós" kis gépezet lett,és nagyon csendes, finom hangja van,szinte mint egy villanymotornak. Az alapjáratát órákig elhallgatnám,annyira szép!! Csak hát a váz színe...
Biztos olvastad, hogy s mint jártam ezzel a kipu rövidítéssel. Tegnap találkoztunk Zolival. Volt oly kedves és adott egy könyököt, de valszeg 207 -esé lehetett, úgyhogy a hajlásán igazítani kell majd. A túlzottan levágott könyök kb. 1cm -re lóg be a hollanderbe, még a tömítést sem éri el :(
Ennek ellenére beszereltem, a csövet gumiámmal ragasztottam meg a hollandernél (ezzel mentem a Zolihoz) és az odautazásomkor az óra 58.2 km/h csúcssebességet regisztrált. :)
Próbálok rá vigyázni, de a krómozott részeken (kerék,kipufogó) bizony előjön a rozsda. Pedig csak száraz időben veszem elő egyszer-kétszer egy évben. 1981-es, keveset használt.
Lassan kezdem visszanyerni a korábbi kedélyállapotomat.
Ma kipróbáltam a régebben vásárolt NGK B8HS típusú gyertyámat. Egy árnyalattal sötétebb barna, mint a retro 145-ös. Szerintem, ha faggyúgyertyát raknék a gépembe, azzal is jól menne. :))
Egy másik kisérletet is elvégeztem. Visszavettem az előgyújtásomat 1,5 mm-re. Ezzel a beállítással 56 km/ó végsebességet értem el. Tehát az én motoromon a 0,5 mm előgyújtás különbség 5-6 km/ó végsebesség különbséget eredményez.
TiborGo Barátom!
Nagyon szépen köszönöm együttérző, vígasztaló szavaidat! Igazán jól estek. :))
Azzal értek egyet, hogy a bejáratás ideje alatt (min. 1000 km!) hagyd a szintedet a túlfolyás határán! Annál is inkább, mert a lenyesett kipu könyökcső miatt csökkenő fojtás következtében a moci kicsit több "birkapörköltet igényel."
Amúgy nem tudom és szerintem nincs is olyan aki ezen gondolkozott volna. Miért akarod hűteni? Tán annyira kihasználod, hogy fel is tud melegedni? Ha ez a helyzet mond meg hogy csinálod, mert nekem vagy nem fog vagy satuba be áll de nem melegszik.
Most olvasom, hogy Erdőkerten voltál mocival..... Hol is laksz te valójában? Tudniillik én nem vagyok túl messze Erdőkertestől, Vácszentlászlón lakom............ Lehet, hogy itt vagy valahol a környéken? Várom válaszodat! Üdv: arudni
"Állítson Téged a JóIsten az Igazak közé a végítélet napján..."
Kösz Mester, mindenképpen jelentkezem a hétvégén. A lyányok még nem döntötték el, hogy ÉN akarok -e menni a telekre - ezért nem tudom melyik napon jelentkezem, de hogy hívlak, nos arra lassan ölő mérget is be lehet venni! :)
Ha az otthoni melód miatt nem jó, akkor megbeszélünk valamit, OK?
Amúgy ma lementem Erdőkertesre a Babszival, 50 km országút retúr menetben.
Mikor visszaérkeztem a céghez (hivatalos úton voltam!) megsimogattam a tankot, ez mostmár kényszeres nálam, mindíg azt hiszem, ha 1x kihagyom, akkor gond lesz a következő utazáskor. A mérőléccel mérve kb. 1,2 liter benzint bírt elhasználni a gépezet. Nem sok ez egy kicsit? :))