Keresés

Részletes keresés

k08 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 584

 

Én sem vagyok BA Rt. dolgozó, de nem hiszem hogy hozzád hasonló emberekre lenne most ott szükség :-))

 

Nem viricsit védtem meg. Mikor bajotok van valamivel a reptéren, egyből fikázzátok a BA Rt.-t (akkor is mikor semmi köze hozzá), és az ott dolgozókat is teljesen lehordátok, hogy mekkora barmok, hogy egy ilyen cégnél dolgoznak.

Mégegyszer hangsúlyozom, nem BA dolgozó vagyok!

 

 

> Mesélj, mi a szabály?

Nagyon egyszerű. Keritésen kivül azt fényképezel amit akarsz, viszont a repülőtér területén mát nem annyira. Gondolok itt rendőrségre, határőrsége, bitzonsági vizsgálatokra stb. ezt szerintem sehol nem veszik jó néven.


> Mesélj, konkrétan melyik reptereken nem lehet fényképezni a teraszról és távcsövezni, ha El-Al jön?

Nem tudok róla, hogy a teraszon nem lehetne fényképezni. Ha ELAL gépet fényképezel és rádszólnak, akkor az valószínű az ELAL biztonsági.

 

> A teraszon akik zaklatnak, azok tejfölösszájú magyarul nem beszélő (angolul is alig) taknyok, akik nem igazolják magukat.

 

Próbálkozz héberül :-)) Mágneskártyájuk van? Na és? Ferihegyen nem használ senki mágneskártyát. Viszont az OTP-ben lehet hogy elfogadják :-)

Előzmény: skyarts (582)
viricsi Creative Commons License 2005.02.08 0 0 583
Biztos,hogy Ferihegyről beszélsz?
Előzmény: skyarts (582)
skyarts Creative Commons License 2005.02.08 0 0 582
Én reagáltam valamire amit itt olvastam. A teraszon akik zaklatnak, azok tejfölösszájú magyarul nem beszélő (angolul is alig) taknyok, akik nem igazolják magukat. Néha reptéri belépőt lobogtatnak. Asse értik, ha magyarul aszondod nekik, h vazze mágneskártyám nekem is van.
Előzmény: viricsi (579)
IL-96 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 581

Vannak un. veszélyeztetett járatok, amik fokozott ellenőzrést igénylenek

Igen? És ki mondta hogy nincsenek? Te viszont tényleg nagyon okos vagy....

Azt meg külön nem értem, miért kell bántani egy BA Rt dolgozót

Te vagy a szakszervezet? Viricsi meg tudja védeni magát, ha kell, nálad jóval értelmesebb.

Szivesen dolgoznál ennyi mobiltelefon között

Majd ha az ilyen gondolkodású alakok mint te, elhúznak a környékről, akkor talán....

Előzmény: k08 (572)
skyarts Creative Commons License 2005.02.08 0 0 580
Pont ma akadt a kezembe egy hatályos együttműködési megállapodás a reptéri katasztrófavédelem és az FBŐ (Fegyveres Biztonsági Őrség) illetékesei által szignálva. Idézek belőle:

....VMC-ben, vagyis amikor a körkörös látástávolság 5 kilogramm vagy nagyobb.....


Nem hittem a szememnek. És sajnos néhány kívétellel lehet általánosítani.....
viricsi Creative Commons License 2005.02.08 0 0 579
Nem biztos ,hogy értjük egymást. A topik címe::Budapest Airport Rt. és nem pedig más repülőterek.Itt ez a rend.A teraszon valószínüleg nem egy izomagyú biztonsági őr(ilyenek tudomásom szerint utasforgalmi területen nem dolgoznak),hanem a Rendőrség Repülőtéri Biztonsági Szolgálatának egyik emberével találkoztatok. A repülőtéren kívül senki nem tilt semmit,ellenben ha rámásztok a kerítésre(sokszor láttam erre példát) a belső őr is intézkedhet. Egyébként szerintem általában senki nem zaklatja a polgárokat,a nap további 23 és fél órájában nyugodtan fotózhatsz,távcsövezhetsz a teraszon.(ha nincs zárva) Tudomásul kell venni,hogy az El-Al ilyen biztonsági igényt támaszt.(amit nyílván meg is fizet)
Előzmény: skyarts (577)
Utas2 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 578

Olvasgatva titeket a magyar népmesékből jut eszembe egy fordulat: "a napra lehetett nézni, de rá nem"....

 

Én is jártam FRA-ban és befizettem egy buszos körtúrára a reptéren (3 euró vagy ilyesmi). Az indulás után bemondták, hogy bármit lehet fényképezni (még az átellenben levő amcsi katonai támaszpontot is, mondjuk teleobjektívvel), kivéve az ElAl gépét. Egyébként a busz kábé 70-80 méterre ment el az izraeli gép mellett..... Nézni azért lehetett..... wow....

 

Szóval az én véleményem az, hogy jól megkomponált és jól ki is használt hiszti, amit az ElAl security megenged magának - ott, ahol hasra esnek ettől. Sajna, mi kénytelenek vagyunk erre, többek között (és elsősorban) az 1991-es? gyorsforgalmi úti robbantás miatt is....

 

Hasonló beszállítást egyébként a Delta és más amcsi cégek is elkövetnek, jól emlékszem a budapesti procedúrákra, ahol a Delta külön céget foglalkoztatott erre a feladatra....

 

CDG-t nem tudom, de nem lennék meglepve, ha ott hiába hisztizne az ElAl, ismerve Chirac és Sharon néhány szópárbaját.... hiába, a viszonyok.... ezt most nagyon zárójelben mondtam, mert nincs kedvem politizálni.

 

Az ElAl-nak azért is van szüksége erre a cirkuszra (vajon milyen terrortámadástól véd meg a gép mögött parkoló páncélozott BMP?), hogy eladja magát saját utazóközönsége számára - nekik szükségük van arra a látszatra, hogy a legnagyobb felhajtás mellett vigyáznak rájuk. Egyébként meg úgysem a beszállításon múlik náluk a biztonság, hanem már a foglalásnál nagyjából eldől ez a kérdés.... Ráadásul kinek hiányzik egy fontoskodó amerikai vagy izraeli biztonságis? Aki azonnal bepanaszolja a repteret mondjuk az FAA-nál.... Akkor már egyszerűbb a kirakat-intézkedéseket meghozni. Ugye?

 

Ja, egyes felvilágosultabb országokban már rájöttek, hogy a spotterek távcsövei (és mobiltelefonjai...) nem terroreszköznek számítanak, hanem pont fordítva: több szem többet lát alapon akár őrszemként is segíthetik a hatóság munkáját - ráadásul azonnal feltűnik nekik, ha valami szokatlant látnak - hiszen ők is a mást keresik...

 

Ezért inkább célszerű számukra megfigyelő helyeket létesíteni, mert akkor valóban könnyebb kiszűrni azokat az egyéneket, akik ettől eltérően máshol bukkannak fel és viselkednek gyanúsan.

 

Persze nálunk a mindenható hatóság (és a magát annak képzelő Airport Security magáncég) agyilag még nem képes ezt felfogni. Mint látom, ez néhány itt hozzászólónak is nehézségekbe ütközik. Számukra javasolok egy-két tanulmányi kirándulást FRA-ba, AMS-be vagy MAN-ba....

skyarts Creative Commons License 2005.02.08 0 0 577
"Nem kell biztonsági őrnek lenni, hogy ezt megértse valaki, én sem vagyok az."

Ez oké, engem csak az 538-as kérdéseimre érdekel a válasz.

Melyik repterekre gondoltál, ahol nem lehet fotózni és távcsözeni akkor, amikor El-Al jön, és mi a szabály, hol van közzétéve, ki jogosult ezt tiltani a 2A teraszon és kerítésen kivül,ha a rendőrség nem tiltja?
Előzmény: k08 (576)
k08 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 576
skyarts: Nem kell biztonsági őrnek lenni, hogy ezt megértse valaki, én sem vagyok az. adamsavp: > A problemam/problemank azzal van, hogy ezt ugy kene megoldani, hogy kozben nem, vagy csak minimalis mertekben zaklatjak a tisztesseges allampolgarokat. Miféle zaklatásról beszélünk? Valaki a teraszon megkérte, hogy ne nézze az EL-AL gépet? Vagy egy ügybuzgó AirportSecurity-s, vagy EL-AL biztonsági lehetett aki rászólt. Tehát most (kivételesen) nem BA dolgozóval voltak bajaitok. Utaztatok már ELAL-lal? Láttátok már milyen egy beszállítás? Na, az már néha zaklatás. Viszont nem kötelező velük utazni. Megjegyezném, még nem ért terrortámadás ELAL-t!
Előzmény: adamsavp (573)
skyarts Creative Commons License 2005.02.08 0 0 575
"Ferihegyen ez a szabály (és egyre több reptéren), és ezt be kell tartani."

Mesélj, mi a szabály?

Mesélj, konkrétan melyik reptereken nem lehet fényképezni a teraszról és távcsövezni, ha El-Al jön?

Szeretnénk érteni hozzá mi is.
Előzmény: k08 (572)
skyarts Creative Commons License 2005.02.08 0 0 574
Végezz el te is egy biztonsági őr tanfolyamot és rögtön más színben látod majd a világot!
Előzmény: IL-96 (569)
adamsavp Creative Commons License 2005.02.08 0 0 573

Szerintem nem azzal van a baj, hogy egyes jaratokat jobban kell vedeni, mert sajnos ez indokolt manapsag. Ezt en nem vitatom.

 

A problemam/problemank azzal van, hogy ezt ugy kene megoldani, hogy kozben nem, vagy csak minimalis mertekben zaklatjak a tisztesseges allampolgarokat.

 

Nagyon sok helyen Europaban ezt meg tudjak oldani, nalunk nem mindig. Szerintem a "kollegaim" is erre akartak felhivni a figyelmet. 

 

Udv:

 

AdamS

 

Előzmény: k08 (572)
k08 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 572

IL-96!

 

> Távcső, fényképezőgép? Az meg miféle veszélyforrás? Diktatúrákban biztos az de itt? 

 

Ha valaki nem ért valamihez, akkor abba nem célszerű beleokoskodni. Jobban járnál ha te is ezt tennéd (úgy látom Metya hülyesége ragadós). 

Ferihegyen ez a szabály (és egyre több reptéren), és ezt be kell tartani.

 

Vannak un. veszélyeztetett járatok, amik fokozott ellenőzrést igénylenek. Közéjük tartozik többek között az EL-AL, vagy a kormány gépek. Ilyenkor a szükséges intézkedéseket tudomásul kell venni ha tetszik, ha nem.

 

Azt meg külön nem értem, miért kell bántani egy BA Rt dolgozót, azért mert megpróbálja belerági abba a sületlen fejedbe. Elötte már vagy hárman leirták amit te negyedszer sem értesz.

 

Szivesen dolgoznál ennyi mobiltelefon között úgy látom, ugyanis borzasztó nagy írigykedést látok soraidban.

 

Metya!

 üdvözlöm a Gizusod!

Előzmény: IL-96 (567)
viricsi Creative Commons License 2005.02.08 0 0 571
Köszönöm jól vagyok.
Én nem aggódom,de a biztonságiaknak az alább említett tanulságok miatt ,feltehetően alapos okuk van az efféle intézkedésekre.Mégegyszer írom:nem árthat elolvasni néhány fejezetet a terrorizmus történetéből. Cifra meséket találhattok benne.
Előzmény: IL-96 (569)
skyarts Creative Commons License 2005.02.08 0 0 570
Egyetértek. A terrorpista bármikor lelőhet bármit a teraszról automata fényképezőgépnek álcázott aknavetővel. Nem árt az óvatosság.
Előzmény: viricsi (568)
IL-96 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 569
Hát nem irigyellek...szar lehet neked ennyi mobiltelefon között dolgozni a BaRt nél... Egyáltalán jól vagy te?
Előzmény: viricsi (568)
viricsi Creative Commons License 2005.02.08 0 0 568
Néhány embert likvidáltak már mobiltelefon segítségével is.(igaz,hogy ezt pont az izraeli titkosszolgálat tette)Nem kell nagy fantázia a távcső és a fényképezőgép ezirányú felhasználásának elképzeléséhez sem.A terroristák úgy általában nem csak a szokásos eszközökkel operálnak.
Előzmény: IL-96 (567)
IL-96 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 567

Távcső, fényképezőgép? Az meg miféle veszélyforrás? Diktatúrákban biztos az de itt? 

Előzmény: viricsi (566)
viricsi Creative Commons License 2005.02.08 0 0 566
Üdv eckq69!
Nem igazán értem,miért e nagy felhördülés az El-Al gépeinek érkezés-induláskori biztonsági intézkedései miatt.Szerintem teljesen jogos óvatosságuk,mivel akad néhány rossz tapasztalat a tarsolyukban,többek közt Magyarországról is. Mindig nagyon okosak,nagyon demokraták vagyunk más bőrére. A bunkó hozzáállás szerintem pedig az, ha nem fogadod el egy hely szabályait,ha odalátogatsz.Nézz utánna terrorizmus történetében,hányszor álcáztak hétköznapi tárgyaknak bombákat,egyéb veszélyes eszközöket.A reptéri biztonságiaknak többek közt az a feladatuk,hogy távoltartsák a nem odavaló egyéneket,többek közt a te biztonságod érdekében is.Gondolom te sem szeretnéd,hogy Ferihegyen az történne,mint a bécsi reptéren a hetvenes években.

Üdvözlettel: viricsi
Előzmény: eckg69 (561)
zahnstein Creative Commons License 2005.02.08 0 0 565

Igazad van, sok reptéren szereztek kivételezett státuszt ElAl-ék, meg az Arkia. Kevés helyen nem vigyáznak rájuk jobban, mint a többi járatra.

Előzmény: Törölt nick (564)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.08 0 0 564
Azlrt ez nem igaz :) Bulgáriában is ugyanez a helyzet, sőt, Csehországban is, ha épp van ElAl. CDG meg ugye Franciaországban van, ergo... ;) (ergo ego)
Előzmény: krisz25 (563)
krisz25 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 563

Ezt csak ebben az országban lehet megcsinálni, amit az ElAl csinál.

 

De Gaulle-n pl. közölték velük, hogy ha nem tetszik a spotter area meg a biztonsági eljárás, akkor nem muszáj idejárni. Ennyi.

 

 

 

Előzmény: eckg69 (561)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.08 0 0 562
Épp a Mádl Ferenc érkezett, azért volt elkerítve aznap.
Előzmény: eckg69 (561)
eckg69 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 561

remélem minél hamarabb átadják a T1-et, bár tekintettel arra hogy Magyarországon úgy általában jellemző a beruházások elhúzódása, sztem nem lesz kész jun30-ig. ne legyen igazam de én csak 2005 őszét saccolok. Napokban jártam Ferihegy 2-n nézelődni és a 2A előtti részen jobbra ahonnan viszonylag jól lehetett volna látni pár gépet ott állt 2 izomagyú rendőr és a terület el volt kerítve hogy még véletlenül se lehessen spotterkedni. Ennyit a spotter-friendly ferihegyről. a 2B galéria szintről is jó volt mondjuk... Amúgy ha esik a hó akkor megértem hogy zárva a terasz de hómentes időben nem tudom miért nem lehet kinyitni, hogy lehetnek ennyire fogytán az agyukkal, hiszen még ők is jól járnának vele.

Az ElAl gépekről annyit hogy tavaly nyáron a 2B teraszon odajött hozzám egy izomagyú biztonsági őr, és közölte velem hogy nem nézhetem a gépet távcsővel (hangsúlyozom, még csak le se akartam fényképezni). Hát elég bunkó hozzáállás...Az el al gépek mellett többször láttam egy kommandó-szerű rendőrautót speciális radarral. Tudja valaki annak mi értelme? Biztos biztonsági óvintézkedés (nagyon nem értek hozzá). Amúgy mielőtt valaki elkeseredne, Frankfurt Main-on voltam egyszer buszos-túrán és az idegenvezető megjegyezte az ElAl gépnél hogy "emellett gyorsan elmegyünk mielőtt még kitiltanak minket" Úgy látszik tehát nem csak ferihegyen kényesek az ElAl gépek...

adamsavp Creative Commons License 2005.02.03 0 0 560

Szia Skyarts! :)

 

Ez jo hir, remenykedjunk. Meg abban is, hogy inkabb a 31R kuszob fele kozelebb eso reszre rakjak.

 

Mondjuk ez lenne az esszeru, mert a forgalmat (kamionok) ki kell vinniuk valahogy az Ecsert Vecsessel osszekoto utra, meg a majdani M0-ra. Es akkor meg a radarnal levo fotos hely is megmaradna.

 

Nem lett volna jo ha elbaltazzak nekunk a legjobb helyeket (Catering, Temeto, stb).

 

Udv:

 

AdamS

Előzmény: skyarts (558)
Gregor83 Creative Commons License 2005.02.03 0 0 559
Meg úgy hallottam, hogy új üzemanyag bázis, ha nem akarják a reptér másik végéből kocsikáztatni.
Előzmény: skyarts (558)
skyarts Creative Commons License 2005.02.03 0 0 558
Szia Ádám!

Én úgy hallottam, hogy a 31R-től jobbra tervezik. Tehát valahol a radartól a 31R küszöb felé. Csak ehhez ugye elég sok új gurulóút is társulna. Terveket én sem láttam.

üdv
Előzmény: adamsavp (556)
Gregor83 Creative Commons License 2005.02.03 0 0 557
Remélem látunk mihamarabb terveket.
Előzmény: adamsavp (556)
adamsavp Creative Commons License 2005.02.03 0 0 556

Remelem, mert ott zavarna minket a legkevesbe, ill. talan lesz olyan hely ahonnan majd ralatni az uj cargo eloterre is, vagy legalabb a TWY-re.

 

Csak az a baj, hogy a 31R vegeben (Patakpart) a kerites vonala nagyon tavol van a palyakuszobtol.

 

AdamS

Előzmény: Gregor83 (555)
Gregor83 Creative Commons License 2005.02.03 0 0 555

Ez azt jelenti, hogy a 31R pályától jobbra fog felépüni?

Előzmény: adamsavp (554)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!