Nekem benzin -gázos,és gázon is csinálja. Üzemanyag kizárva. Motor diag a-b henger részleges gyujtáskimaradást dobott. Most fel lett cserélve a trafó c-d re,furcsamód újra megjavult. Most várunk mi lesz. Pedig még nem is hallottam,hogy így vacakolt volna trafó,csak meghalt egyik pill. a másikra. Vagy tudja cáfolni valaki? Megnyugtatna.
Mintha valaki írta pár hónapja, hogy neki abs nélküli dci-je van, és 200-as Lucas fék van rajta hátul. Még vita is volt belőle, hogy a benzinesen elöl Lucas van hátul meg Bosch.
Én nem merek még sak tipelni sem melyik lehet benne. 180-as mintha csak a benzinesekben lett volna, és csak az abs nélküli. De legegyszerűbb megmérni. Lpr-t vettem már párszor, nekem bejött, semmi probléma nem volt vele.
Nem vagyok teljesen biztos benne, de talán a nagyobb megy az abs-hez a kisebb meg a nélkülihez. Nekem nincs abs és a kicsi kellett bele (1,4 16v 2003).
Lpr tárcsát asszem egyszer használtam, igazából nem volt vele bajom, de a brembo nekem jobban bejött, ez bemelegedve(1-2 fékezés után) sokkal nagyobbat fog. (a betét textar) Elég sokat megyek úgy, hogy a kocsi terhelve van, meg többször húzok utánfutót is és nekem ez jobb...
Köszönöm az elhangzott tippeket, ma reggel lett időm kiszerelni a szondát az autóból, végigméregettem mind a négy lábát oda-vissza, totális szakadásokat mértem csak, úgyhogy meg is rendeltem egy újat, denso, ~20ezerhuf :( . Délután-koraeste lesz időm beszerelni, az új hibatörlés után majd megírom, mi a helyzet.
Szüségem lenne egy darab féltengelyre való ABS jeladó gyűrűre! Kompletten lehet csak kapni, viszont a féltengelyemnek semmi baja de a gyűrűt megette rajta az idő így kisebb fékeznésnél is elkezd darálni az ABS... Van valakinek otthon elfekvőbe?
Nem tudom. Ha nincs semilyen konkrét jel, hogy mi lehet egyértelműen a hiba, nem tudsz mást tenni, csak vagy végigméregetni a dolgokat, vagy minden lehetőséget kizárni valahogy. Gyújtást ezek szerint kizártad. Trafó, gyertya, kábelek rendben vannak. Indulj el azon az úton akkor, hogy átmenetileg elszegényedik a keverék. Nézd át a csatlakozókat, ha azzal már volt gond. Nézd meg a szívóoldali tömítettséget, hogy nem szív-e valahol falsot. Ellenőrizd az üzemanyagnyomást, ha nem volt üzemanyagszűrő még cserélve soha sem lehet azt is érdemes cserélni. ( meg egyszerűbb is cserével kizárni) Mérd meg az ac-t , hogy kap-e rendesen feszültséget. Sajnos így nem hinném, hogy rá lehetne mutatni pontosan mi okozza a problémát. Lehet akár egy összetett dolog eredménye is, egyszerre több minden.
Még mindig azt tartom furcsának, hogy gyertyacsere után kezdte a hülyeségét. És se nem trafó, se nem gyújtáskábel, sem gyertyahiba az oka, mert ezeket már kizártam! Tényleg lövésem sincs, de az tény, hogy a befecskendező szelepek csatlakozóinak megmozgatása után jóval ritkábban produkálja a rángatást alacsony fordulatról gyorsításnál. Esetleg öntsek bele egy injektor tisztító adalékot? Vagy szedjem le a csatlakozókat, óvatosan csiszoljam fel, küldjem meg WD-40-nel és tegyem vissza?
Esetleg még az üzemanyagnyomást lehetne megvizsgálni. De, hogy azt működés közben mennyire, és hogyan lehetne vizsgálni azt nem tudom. A nyomásszabályzó az üzemanyag szivattyúban van. A rail csőre oldalt van bekötve, esetleg onnan lehetne kicsatolni valahogy valami műszerrel, és akkor abban a teljes veszteség benne lenne szűrővel együtt.
Nekem is csinálta gyertyacsere után, hogy alacsony fordulaton rángatott! Trafót kicseréltük, az új trafóval is csinálta, ezért azt kizártam. Gyújtáskábelek szintén újak, így ezt is kizártam. Én megmozgattam a befecskendező csatlakozókat, és elmúlt. Pontosabban, nagyon ritkán jelentkezik, míg ezelőtt minden alacsony fordulatról kigyorsításnál csinálta, most nagyon ritka az, hogy belerángatna. Nem tudom mi lehet a hiba oka. Lehet a csatlakozók oxidáltak el, vagy fogalmam sincs. Úgyhogy ha valakinek van ötlete, azt még mindig szívesen várom, hogy mi lehet a bibi!
Eddig még nem íram, de már régebb óta követem a fótumot.
Van egy 2002-es 1,5 dci 48 k-os Renault Thaliám 253000 km-el. A hibajelenség ami miatt írok, a következő: elromlott benne az EGR szelep, vetten bele újat, de alacsonyabb fordulatnál /kb 1750-2200/ a motor elerőtlenedik, furcsa kerregő hangot ad, füstöl, majd miután elhagyta a 2000-2200 -as fordulatot, megy minden mintha nem történt volna semmi.
Mivel nem tetszett a furcsa kerregő hang, ezért visszaraktam bele a régi EGR szelepet, amit elforgattam, hogy ne tudjon visszavezetni kipufogógázt. Kerregő hang megszünt, de az elerőtlenedés még mindig fenn áll, ami érdekes, az az hogy a hibajelenség nem mindig jelentkezik. Amikor jelentkezik, vissza kell váltanom, hogy megemelkedjen a fordulat és akkor megy rendesen. Ha nem váltok vissza, akkor addig nem megy míg el nem éri a 2000-2200 -as fordulatot, ekkor egy rántást érzel, és utána megy mint a tatár.
Válaszokat, hibával kapcsolatos javaslatokat előre is köszönöm.
8 éve amikor belémjöttek, volt a balesetben egy Thalia is, aminek eldurrantak a légzsákjai. Lehetett akkor kb 3-4 éves az az autó, és össze sem tört nagyon, zárhíd hűtő, motorháztető volt sérült rajta. Azonnal TK-ra vették a légzsákok miatt, és az az autó akkor érhetett olyan 1.8-2 millió körül. Az a baj vele, hogy ha még meg is veszi az ember legjobb esetben a 2 légzsákot plusz a 2 övfeszítőt (esetleg indító elektronikát is) senki nem fog felelőséget vállani a beépítés utáni 100%-os működésért ha hivatalosan történik a csere.
Lehet valamelyik szenzorod haldoklik, és szélsőértéken dolgozik már, és az ecu idővel adaptálta azokat az értékeket. Miután levetted az akkusarut ezeket elfelejti, és középértékről indul. De ez csak egy ötlet, ha minden más rendben van. Egyébként egy rossz trafó is és az fhp jeladó is tud hasonló problémát okozni melegedés során. Nekem a legutolsó trafóm amit nemrég kellett cserélni pont hasonlóan viselkedett. De az enyém 8 szelepes ez meg 16, itt máshogy van megoldva a gyújtás. ( Bár pont nemrég másolt be valaki egy linket, hogy némelyiknél a külön trafók ellenére is ikerszikrás üzemben működnek.)
Nem tudom mi volt az autóval ma. Gyujtás nem volt egyenletes,rángatott,erőtlen volt,néha leállt. Volt négy új gyertyám,csere már úgyis aktuális volt,kicseréltem. Kb 500 méteren kiváló,majd ismét ugyanaz. Átmentem a szomszéd faluba,visszafelé villogott a motor ikon. Három henger ment. Trafó csere,mint az új,majd ismét erőtlen,rángat. Vissza a régi gyertyák,mert valaki írta,hogy már az ngk se a régi. Ismét jó,majd újra rossz. Végső elkeseredésemben levettem az akku sarut,vártam 3 órát és jó lett. Mentem vele 10 km-ert,tökéletes. Most jó. Járt már így valaki? Mi lehet a hiba? 1.4 16v.