Keresés

Részletes keresés

JabyGabi Creative Commons License 2008.08.02 0 0 6815

Tudomásom szerint még tegnap is csinálták

 

Talán(!!!) hétfőre lehet már jelzővel közlekedni az alberti és hárosi végén, addig csak egyéni lezárások és Hívó, feloldója nélkül. Nagyon sok minden csúnyán megégett...  :(

Előzmény: Törölt nick (6811)
aruzsi Creative Commons License 2008.08.01 0 0 6814
Igen. Pl. hétfőn.
Előzmény: Törölt nick (6813)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.01 0 0 6813
Ohh tenksz. :-))) Erről akkor majd kéne egyeztetni.
Előzmény: aruzsi (6812)
aruzsi Creative Commons License 2008.08.01 0 0 6812
Gyühecc.
Előzmény: Törölt nick (6810)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.01 0 0 6811
A 29-én Kelenföldön leszakadt felsővezeték miatt kb. az egyik fél állványsor leégett, mert hol talált a vezeték visszatérőt, hát a biztberben... Tudomásom szerint még tegnap is csinálták.
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.01 0 0 6810
Mehetek én is? :D
Előzmény: aruzsi (6809)
aruzsi Creative Commons License 2008.08.01 0 0 6809
De.
Pl. első közelítésben keddtől. Hétfőre már van programom.
Előzmény: Bálint23-24 (6808)
Bálint23-24 Creative Commons License 2008.08.01 0 0 6808
Szia aruzsi! Amit csak meg tudsz mutatni róla, az minden érdekel. (pult mindenképpen, és ha a jelfogóteremről is tudsz képet küldeni, azt megköszönném.) Nem lehetne egy látogatást tenni ott a vezetéseddel? :S
Előzmény: aruzsi (6746)
aruzsi Creative Commons License 2008.08.01 0 0 6807
...feszültségű áramot ...
????
Most akkor melyiket?

A térközben nincs akku és azt ritkán szokta elsodorni. Ellenben a sorompó szekrényt ...
Előzmény: SnailSims (6801)
GyöBzs Creative Commons License 2008.07.31 0 0 6806
iwiw-ről, aláírás szerint Kelenföld:

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.30 0 0 6805
Kiégés oka gyakran a fokozatkapcsoló "robbanás".Olyankor a fokozatkapcsolóból kiszabadul a trafóolaj/ nem a főtrafóé/,Ezt a fokozatkapcsolóban bekövetkező hiba idézi elő.Megnő az olaj nyomása.valamerre mennie kell.Van terelőlemez,hogy ne a kontaktorokra menjen,csak hát...A fokozatkapcsolóban kb 70 liter anyag van.Attól függetlenül még ezer dolog miatt ki tud égni/főáramú kábeleknél megnövekedett átmeneti ellenállás miatt/.
SnailSims Creative Commons License 2008.07.29 0 0 6804
Volt már, hogy meggyulladt az olaj? V43-ast láttam már kiégni, de nem tudom pontosan, hogy mi égett el.
Előzmény: Törölt nick (6803)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.29 0 0 6803
Üdv!v43 főtrafóba cirka 1490kg olaj kell.
vasutassrac Creative Commons License 2008.07.29 0 0 6802
Kelenföld és Budafok-Háros között leszakadt a felsővezeték és a biztbert is tönkretette.
SnailSims Creative Commons License 2008.07.29 0 0 6801
A vágányok mellett található (bizberes) dobozok, kábelek, illetve a térközjeltő fémdobozok mekkora feszültségű áramot tartalmaz?
Aksi van benne?

Voltam olyan balesetnél ahol az egészet elsodorta egy szgk.
SnailSims Creative Commons License 2008.07.29 0 0 6800
Köszi, megnéztem MOL TO40A (http://www.mol.hu/repository/313754.pdf).
Gondolom nincs nagy külömbség a TO40 és a TO40A között.

Tűzveszélyesség: III. fokozat, "C" osztály.
Lobbanáspont (Pensky-Martens) [40°C]
Előzmény: Domi-V63-138 (6799)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6799
Bocs, a trafóhoz hozzátartozik a hűtő és a tágulási tartály.
De fogalmam sincs, h a V43 főtrafóba mennyi olaj kell.
Előzmény: Domi-V63-138 (6798)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6798

Ki

 

"Azt hallottam, hogy a V43-as gépben sok olaj található. Milyen olaj?"

 

Jelentősebb mennyiségű olaj leginkább a főtranszformátorban és a fokozatkapcsolóban van. Trafóolajról van szó (TO40 ?).

 

"Az aksi összesen hány voltot..."

72V, ezeket szabályosan ki-be kapcsolni a mozdonyvezetők a géptérben tudják.

 

Be


Előzmény: SnailSims (6797)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6797
Azt hallottam, hogy a V43-as gépben sok olaj található. Milyen olaj?
Az aksi összesen hány voltot adnak le főmegszakító (áramtalaítás) után?
Azokat hol kell áramtalaítani?
Előzmény: Domi-V63-138 (6792)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6796
A BKV az más!
A villamosemelési gyakorlat szinte minden héten van. (persze mindig más gyakorol)
Szoktunk a METRÓ-ba minden évben nagygyakorlatot tartani, valamikór kettőt is.
A HÉV emelésről nem tudok. Bár az igaz, hogy a HÉVgázolás esetén ritkán szorúl alá ember. Már volt rá példa. A szétkapcsolás elgurítás sűrűbb. A Mertróban is az a szokás, az árok miatt.
A METRÓ járműtelepein soha nem voltam, és nem tudok ottani gyakorlatról sem. Félve mennék oda sőtétben tűzhöz. Rengeteg az ismeretlen.
Előzmény: Infós (6795)
Infós Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6795
"Voltam már állomásbejáráson, de ezen kívül nem volt gyakorlat és vagy oktatás. (Fővárosi tűzoltók nem voltak)"
Gázolt jármű emelését (tudod: életmentő deszka etc.) szokták gyakorolni a Bkv-nál, de kifejezetten a vasútüzemhez köthető gyakorlat (gépész vagy infrastruktúrás vonalon)... - nem tudom.
Előzmény: SnailSims (6794)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6794
A tudomásom szerint a Tűzoltóság (OKF a szakmai főnökség) és a MÁV között létrejött egy megállapodás a kölcsönös tapasztalatcserére, de gyakorlati alkalmazást még soha nem láttam a 11-évem alatt. Voltam már állomásbejáráson, de ezen kívül nem volt gyakorlat és vagy oktatás. (Fővárosi tűzoltók nem voltak) A fórumon olvastam, hogy vidéken ez működik.
Olyanról tudok, hogy tölünk ment okos ember a MÁV iskolába. (hogy mit oktatott az nem tudom)
Előzmény: Domi-V63-138 (6792)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6793
A sínkoronán grafitos zsír segítségével, létrejöhet a 0,1 Ohm-nál kisebb értékű ellenállás? (most kivételesen ne nézzük, hogy szabályos vagy nem a sínkorona)
Előzmény: Vendégsín (6791)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6792

Ki 

 

Infós  :"A mozdony megközelítésére van egy tippem: óvatosan. Tudtommal járművet nem kapcsolhat..."

 

SnailSims : "Mit tegyen a tűzoltó, ha a balesetet szenvedett szerelvény mozdonyvezetője nincs a helyszínen?"

 

Minekután veszélyhelyzetről (emberélet és anyagi javak mentése)  van szó, ezért szerintem KIkapcsolásra bárki(!) jugosult.

 

Szilit (már amelyiken van ilyen) a legegyszerűbb talán a 811. sz. kapcsolóval rábírni a főmegszakító kikapcsolására. (kívülröl)

BDV-t az akku főkapcsolóval.

Vannak még "ötleteim", de a "sulinetesek" miatt inkább nem írok itt konkrétabb dolgokat.

Mailcímem publikus, s ha van szabadidőd, pár dolgot akár élőben...

(A tűzoltók nem "járnak" vasutas oktatásra? Amikor még volt határőrség, a határőrök jöttek nemzetközi személykocsit okulni, hogy mit lehet kinyitni, mihez nemérdemes nyúlni mer ráz stb...)  


Be

Előzmény: SnailSims (6785)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6791
Ha a sín aljára kötöm félő, hogy a rozsda miatt nem testel.

Azt magyarázzák már többen, hogy kötheted bárhová, ha nem sikerül a két sín között 0,1 Ohm-nál kisebb értékű ellenállást produkálnod - hidd el, nem egyszerű - sütheted.
Előzmény: SnailSims (6782)
Infós Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6790
1000 V vagy 1100 V, attól függ, hogy milyen irományban nézed. :-)
És igen, egyenfeszültség.
Előzmény: SnailSims (6787)
Zsivany Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6789
"Ahhoz képest pár helyen még szimplán csak betűkkel nevezik őket."

Ez a szabályzat az új építésekre vonatkozik. Régi berendezéseknél találhatsz mást.
Előzmény: Törölt nick (6777)
Zsivany Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6788
Köszi!
Előzmény: Vendégsín (6776)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6787
A HÉV-nek 1000V-os a felsővezetéke? (egyenáram)?
Előzmény: Infós (6786)
Infós Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6786
A mozdony megközelítésére van egy tippem: óvatosan. Tudtommal járművet nem kapcsolhat, neki az egész egy egység, hiába ég csak a fele. Hévek feszültségmentesítése: a nagyfeszültségű szekrények ajtaja, a tetőlétra és az utasvészfék mikrokapcsolóval ellátott, kimozdításuk az áramszedő levezérlését okozza. (Régebben az ajtókat is lelégtelenítette a vészfékhúzás, manapság már nem, mert balesetveszélyesebb, mint a jelenlegi nem-légtelenítés.)

Bkv-nál azonban a cégen belüli segítség (kék fénnyel) hamar szokott érkezni, és a szemből, hátulról érkező hasonszőrű járművek vezetői is segíteni szoktak, ha kell, akár az áramtalanítás, akár a megfelelő és szakszerű rögzítés, akár az elsősegélynyújtás során, ha arra szükség van.
Előzmény: SnailSims (6785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!