A 9-5 sokak szerint már nem 'saabos'. DE: Kevés autógyár tud ilyen hagyománytisztelő ill. stílusos maradni. Kívülről télleg semmi extra, de ez is csak azért feltűnő mert hozzá képest az ős-900-asok extravagánsak voltak. Belül viszont! A műszerfal, az ülések, az ajtóborítás-dizájn meg a slusszkulcs stb... sorolhatnám. Ebben sok gyárnál sokkal jobb a saab. Szvsz a Volvonál is, bár lehet, hogy volvoék a 80-assal meglépett dizájnváltást akarják bevezetni minden terméküknél. Lényeg ami lényeg: Saabban ülve érzem, hogy Saabban ülök (szegény audisok :-))).
wartburg topikkal semmi baj, félreértettél valamit, csak arra a végre egy normális-ra reagáltam, vannak itt még normális autós topikok szvsz.
Persze, hogy nem tévesztem össze az ABS dobolását!!!! Azért remeg mert agyon melegszik és ilyenkor tud hullámosodni. Csak annyit rebegtem volna, hogy ezeknek a svéd autóknak a teljesítménye nincs arányban a fékrendszerükkel, legalábbi sajna el kell ismerni, hogy egy ötös BMW jobban áll e téren...
98 januári, asszem április-május környékén álltak le a gyártással.
A fékekkel szerintem semmi gond, a rázás az ABS miatt van, egyébként melyik auto nem ráz 180-nál vészfékezéskor?
Amikor a fékeket elgyilkoltam akkor is volt azért rendesen fékhatás, igaz az abs sokat dolgozott és a pedál is rendesen visszaütött, de még mindíg rendesen meg lehetett állni vele!
Igaz a 900-as-nak jobbak a fékei, de hát ezt kell szeretni.
Egyébként mi a bajod a wartburg topiccal?
Akkor ez a gép is utsó szériás! Eddig nem is tudtam, hogy 98-ban is gyártották még... Akkor meddig is pontosan? Az én ismeretségi körömben van egy ilyen fullos (pl. memo-s elektr. has.bőr/bőr ülések stb... ami szemnek szájnak kéznek ingere!) 2,3t aero.
A fékeket nem nehéz beszopatni, sajna nincsenek a helyzet magaslatán, asszem még a 15-ös felnik is rámennek olyan kicsi az átmérőjük. Ezekkel fargonak is meg nekem is gondjaim vannak. 180-ról erősen fékezel akkor eszméletlenül remeg! Gáz!
Végre egy normális autóról szóló topic.
Nekünk a családban van 1 98-as 9000 CSE 2.3 turbo.
Nagyon hasít.
Ha hajthatom, akkor kimegyek vele éjszaka Visegrádra Pilisszentlászlón keresztül.
Nagyon karaj, ahogy hallani hogy szipkázza a turbo
a hűvös nyári éjszaka párás levegőjét.
Egyik ilyen alkalommal sikerült ezen a szakaszon 30 litert megetetni az autóval, és meggypirosra felizzítani a féktárcsákat.
Ez lehet, hogy egy kicsit gyilkolás volt, de ha 230 lóerő van alattad akkor, te sem birod ki.
Szóval SAAB rulez.
Személy szerint nekem is fáj a fogam egy 93 előtti 900 Coupe-ra.
Hali!
Sok sikert a topikhoz, éljenek a SAABok! A volvok is!
Szal gyönyörűek, nekem a meredek szélvédős 900asok is teccenek, eccer volt alkalmam 3 hétig Suomiban barangolni ilyennel.
Ami ma jó vétel: gyártották még a 9000-est amikor a 9-5 már rég a piacon volt, ráadásul általában tele extrákkal. Ezek az újonnan 11-12 milkós 2,3t aerok most 4-6 között vannak, és nem szakadtak!
Vannak még indexes saabosok, asszem Ordasnak 900-as 2,0t-je van, biztos idetalál!
ejnye bejyne.....miért a Volvo ellen akarsz versenyezni....mind a 2 márka rulez és Svéd...nekem Volvom van de imádom a Saabot is.....
Szal tessék csakk inkább a Suzukik, Hondák, stb ellen versenyezni.......
Amugy SAAB 900 Viggen rulez....Mentünk haver kispokjával és az öreg nő azzal a gyönyörü kocsival (Lila , szétspoilerezve, gyönyörü felnik, stb) , ment a 80 táblánál vagy 40- el ....Minek neki ilyen kocsi adná inkább nekem :))))
Sajnos a megtisztelő első nullázás lehetőségéről lecsúsztam, a típusnevek már úgyis tartalmaznak párat :)
Egyébként én is lelkes Saab barát vagyok, volt egy 84-es 900 turbó kupém, még a 8 szelepes 145 lovas, automata. Imádtam, bár sokszor volt beteg szegény. Jelenleg a hímnemű felmenőm a büszke tulajdonosa egy 6 éves 9000 Aeronak, és imádja.
Hagyjuk le a Volvo topicot!!! Hajrá! :)
Szeretem a skandináv autókat, habár Saab 900-asba csak egy hétig ülhettem, jó kis autó, habár van benne néhány idegesítő dolog, pl a kis ajtók elöl. A csomagtere viszont jó nagy.
Szeretnem ha lenne egy foruma ezen aranyos joszag tulajdonosainak, kedveloinek.
En elsosorban a regi, 93 ig gyartott 900 as lelkes rajongoja vagyok.
Szerettel varok minden hozzaszolast, alkatreszbeszerzestol kezdve tuningotleteken at tipustalalkozokig.