Gondolkodom hogy jövőre valamilyen felületfűtéssel bővítem a lakás komfortérzetét. A lakás alatt végig egy fűtetlen pince van, megoldható valahogy a kivitelezés hogy a padlófűtést a pincefödém felől teszik össze és az alatt szigetelik vagy halva született elképzelés és inkább verjem fel az egész lakást? Vagy a mennyezetfűtésben gondolkodjak? Jelenleg csak radiátorok vannak és a pince miatt kissé hűvös a padló :/
1 héttel betonozás után kiengedhető a nyomás a rendszerből (3 bar-ra lett töltve)???
Osztó-gyűjtő és egyéb szerelések miatt...illetve maradhat így a rendszer indításig....kb. 1 hónapig (a betonos emberke azt mondta addig ne küldjem rá a padlófűtést) vagy amint kész a szerelés töltsem fel?
a lépcsőben igazad van. ha az alsó szint emelkedik, akkor a lépcsőfokok arányosan megmagasíthatóak, és nem lesz gond. de ha a felső alacsonyodik, akkor bukta van, mert a legfelső fok alacsony lesz, es a többit nem lehet hozzáalacsonyítani.
szóval a szinteket a tervezésin kellene hagyni. és a tervezőt megkérdezni hogy a ps beton helyett a lépésálló mehet-e.
az emeleten akkor tényleg nem értem, minek az a könnyűbeton.
A könnyűbeton szerintem azért kell, mert abban futnak majd a légtechnikai és egyéb csövek, így a - tervező szerint drága - lépéshanggátló anyagon lehet spórolni.
Bár szerintem a polisztirolbeton anyag+munkadíja veri a lépéshanggátlót.
új vagy felújítás, milyen a készültség? van-e pince? gondolom az ajtónyílás már megvan.
én nem alacsonyítanám az ajtót. ha nincs pince és nincs szerelőbeton, akkor lehet ásni és kész. ha megvan a szerelőbeton, akkor nincs játéktér. vehetsz lépésálló eps helyett grafitost, vagy xps-t. szigetel annyival jobban, mint amennyivel drágább.
az emeleti födémről sem tudunk semmit. monolit, gerendás, horcsik, kitudja. gondolom az építész nem elérhető, mert akkor tőle is megkérdezhetnéd. ha nem tök sík most, akkor azért kell a könnyűbeton, hogy kitöltse az egyenetlenséget.
új építés, szerkezetkész állapotban van most
pince nincs, szerelőbeton kész van,
12 cm eps100 kb. 3400 Ft, 12 cm XPS 4800 Ft,
az emeleti födém Leier LMF, tök sík az egész
ha feljebb jön a padló, akkor nem csak az ajtók lesznek alacsonyabbak (bejárati ajtót pl nem lehet csak úgy elvágni), de pl az ablakok alatti parapetmagasság is csökken, rossz esetben nem fér el a szokásos 60cm radiátor. plusz villanyszerelés, víz kiállások, mosdó, wc öblítő, meg ami nem jut észbe elsőre.
parapetmagasság nem számít, mert nem lesz radiátor, a villanyszerelés kiállások megvannak, a többi gépészeti kiállás nincs meg: de most őszintén 4 cm számít a villanyszerelési (gépészeti) kiállásoknál?
ha feljebb jön a padló, akkor nem csak az ajtók lesznek alacsonyabbak (bejárati ajtót pl nem lehet csak úgy elvágni), de pl az ablakok alatti parapetmagasság is csökken, rossz esetben nem fér el a szokásos 60cm radiátor. plusz villanyszerelés, víz kiállások, mosdó, wc öblítő, meg ami nem jut észbe elsőre.
nem ismerem a házad, de óriási az esély, hogy a 45 fok is elég, csak sokat fog menni a kazán. de az nem baj. ha mostanában napi 20m3 gáz elmegy, az is csak 8kW átlagosan.
ha jól értem, a második szekció az tisztán padlós, és ahhoz van rendesen szelep meg szivattyú. a vicces esbe cucc csak az első két szoba padlóját kellene nemhidegen tartsa. plusz szivattyú nélkül nem tudsz kevert vizet csinálni sehogy, csak annyit tudsz, hogy kellően lassan engeded a nemtúl meleg vizet a padlóba.
viszont ha egy 30m2 szoba padlóját kellemesen langyira melegítetted, az ilyen éjjel 18 fok, nappal 22 fok témát elfelejtheted. az csak akkor fog 2 óra alatt 4 fokot hűlni, ha nyitva hagyod az ablakot, vagy szigeteletlen tömör tégla a fal
új vagy felújítás, milyen a készültség? van-e pince? gondolom az ajtónyílás már megvan.
én nem alacsonyítanám az ajtót. ha nincs pince és nincs szerelőbeton, akkor lehet ásni és kész. ha megvan a szerelőbeton, akkor nincs játéktér. vehetsz lépésálló eps helyett grafitost, vagy xps-t. szigetel annyival jobban, mint amennyivel drágább.
az emeleti födémről sem tudunk semmit. monolit, gerendás, horcsik, kitudja. gondolom az építész nem elérhető, mert akkor tőle is megkérdezhetnéd. ha nem tök sík most, akkor azért kell a könnyűbeton, hogy kitöltse az egyenetlenséget.
Tehát, kiszerelem az ESBE-t, a sarok idomot is, ami a bypass-t szolgálja, így marad egy egyenes bekötésem-kvázi mintha egy 3. radiátor lenne a fő-ágon.
Viszont a hőmérséklet miatt a kazánon leveszem a fűtést 45fokra.
Pár gondolat:
1. szoba, Háló: ~16m2 , 1 radiátor
2. szoba, Nappali: ~30m2 , 1 radiátor
3. szoba, előszoba: ~6m2, 1 radiátor
osztógyűjtővel, átfolyásmérőkkel, az 1.,2. szobák egy körön vannak, ugyanide kerülne a padló-melegítés is.
nem kevés ennek a 45 fok előremenő?
második osztógyűjtő kapilláris szeleppel-szivattyúval, amikor szükséges /computherm Q8rf/ :
1. szoba, fürdő,wc: ~ 6m2
2. szoba, iroda1: ~ 16m2
3. szoba, iroda2: ~ 10m2
4. szoba, előszoba: ~ 5m2
és mivel ennyi tér, és méret van a házban, nem kevés a 45 fok előremenő? Érzésem szerint az 55fok is kevésnek bizonyult, ezért van most 60fokon a rendszer
(Ariston Genus One 28kw, később még a műhely is rá lesz kötve a rendszerre, illetve a második emelet is fűthető lehet egy tárolón keresztül......távoli jövő)
En kivennem az esbe-t, es tennek a helyere egy atkotest. A bypasst is kivennem. Futenek 45 fokos vizzel, es a csappal annyira fojtanam a padlot, hogy a padlo-radiator arany jo legyen. Ha specizem, akkor asbe helyere egy ferdeszelepet teszek, ami finoman allithato.
Nálam a csap az összekötésben van. Ahol neked az a kis könyök, ahova már semmi nem fér el.
Így, ahogy nálad van, annyi történik, hogy a túl meleg víz a keverőn keresztül átáramlik a visszatérőbe, a padlókörbe meg nem megy semmi. Fogd meg azt a könyököt, meleg lesz. Gondolkodtam azon, mi történne, ha a csap helyett visszacsapó szelepet tennék be, de szerintem akkor sem áramlana a visszatérőből a víz, egyszerűen leállna a keringés a padlókörben.
Az előremenőm 55 fok, tegnap állítottam fel 60 fokra. Illetve nálam elég kicsik az áramlási sebességek, a padlókörben 1l/perc jelenleg, de a legnagyobb átfolyású radiátor sem sokkal több, mint 2l/perc.
Egy másik topikban pont hasonló helyzetről volt szó, nálam is így oldották meg a dolgot. Szintén csak komfortnövelés céljából van három padlókör, talán pont ugyanilyen keverőszeleppel. Annyi a különbség, hogy a keverőszelep előtt az összekötésben a visszatérő ág felé van egy csap is. Ami szelepnek van használva, csak kicsit van nyitva :)
Elvileg ez nem működhet, ezt veséztük ki, mivel mi a fenétől áramlana a visszatérő ágból az előremenőbe a víz? Nem is igazán áramlik, a hideg bekeverő ágon visszafelé megy el a túl meleg víz, csak egy része megy a padlókörbe.
A jelenlegi "helyzetből " kell kihozni, amit lehet, ez már adott.
Direkt írtam, hogy nem a klasszikus padlófűtésről beszélünk ( amit javasoltál, az meg van oldva azokban a terekben ahol így fűtjük a szobákat), hanem csak egy meleg padló, a kellemes "sétálgatás" miatt. A Radiátoros megoldás tökéletesen működik így, és ez több szempontból jelenleg rendben is van ilyen formában.
A fő kérdés inkább, hogy a csak keverőszelepet lehet-e "átalakítani", úgy, hogy működjön a hőleadás akkor a padlóban amikor a radiátor kapja a melegvízet,vagy sem? Vagy, milyen kicsi méretű szivattyút lehet beépíteni, ami elfér mindennel együtt a már meglévő 25x25cm dobozban? vagy van e olyan "kicsi" elem, ami akár egy 3/4 sarok idom, vagy T elágazó helyére beférne, kvázi meghúzná a meleg vizet a 3 utas szelepből?...
A korrekt az lenne, ha a pf körnél a bypassban lenne egy szivattyú.
Ha gyors egyszerű eredményt akarsz, akkor ki kellene iktatni a termosztatikus szelepet, és valahol valami fojtással beállítani a padló-radiátor arányt olyanra, hogy jó legyen a hőmérséklet.
A programozott, pár óránként 3-4 fokkal különbözik a hőmérséklet dolgot meg el kell felejteni. Egyrészt padlófűtéssel ilyet nem lehet. Lassan fűt fel, lassan hűl ki. Másrészt nem csak a szoba hőmérséklete, hanem a padló hőmérséklete is nagyon ingadozni fog, az meg az értelmét veszi el a padlófűtésnek.
A segítségeteket szeretném kérni, előrebocsátom hogy nagyon nem vagyok otthon a témában, bocs a sok láma kérdésért.
A lakásunkban padlófűtés+radiátor van, egy korábbi hőmennyiség mérő elemcsere alkalmával a termosztát (és valószínűleg a bemenő vízhőmérséklet szabályozó??) áramellátása megszűnt (mivel a bérlő megbuherálta a vezetéket..). Sajnos ezt csak most vettük észre, most éppen fürdőszoba felújítás van nálunk és azt vettük észre hogy az - egyébként nagyon vacak állapotban lévő, recsegő, ropogó - járólap az egyik helyen nagyon durván elkezdett púposodni, kb. egy centit felfelé, egy kb. egy méteres sávban.
Azt tudtuk hogy a járólap cserére szorul (őszre van betervezve,) de ez elég ijesztően néz ki és értetlenül állunk előtte mert korábban nem volt ilyen.
Okozhatta a padlófűtésbe áramló túl magas hőmérsékletű víz ezt a jelenséget? És vajon ez lehet maradandó, vagy mi a legrosszabb ami történhet, szétrepedhetnek a csövek? Ha újra normális hőmérsékletű víz fog folyni a rendszerben akkor vajon lemegy a pukli..?
Ha minden igaz akkor a jobb oldali zöld szeleppel lehet a padlófűtést szabályozni (gondolom az abba áramló vízmennyiséget?) de gondolom azért elzárni nem kellene, de az se gáz ha minimálisra van visszavéve? (A vízhőmérséklet szabályozása elvileg holnap újra fog működni, most egyáltalán nem megy a fűtés egyéb okok miatt)
szerintem amíg az előremenő 50 fokos, addig az esbe szinte lezár. ezért a padlóba nem megy víz, ráadásul a bypasson meg is fordul, szegény kazán kapja vissza a visszatérőn a forrót. ez a rajz szerint szerintem nem működhet.