Keresés

Részletes keresés

enigma1965 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 39316

Ügyes kis cucc, az biztos. Szerinted vette, vagy átalakították valamiből? Ha jól láttam (bár én sem kezelem a német szöveget) egyben a rézsű dőlésszöget is belevágja a parafába.

Viszont a vízmértékes sínleszorítás fájt. Kölyök korom óta ezt nevelték belém, hogy a mérőeszközöket nem ütjük, nem hegesztjük fel sehova, nem dobálunk vele kutyát stb. :) 

Ő meg lapjára!!! terhelte. 

Más. Láttátok miből van az asztal vázszerkezete? Szerkezeti acél zártszelvényből (legalább is szerintem). Az én olvasatomban ennek van egy nagy előnye, és egy nagy hátránya a fa rácsszerkezetű asztallal szemben:

Előnye, a stabilitás. Kisebb keresztmetszettel erősebb (és szerintem könnyebb) asztalt hozol ezzel össze.

Hátránya, hogy a fém jól vezeti a hangot, főleg, hogy cső keresztmetszetű. 

Előzmény: MTTP (39307)
enigma1965 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 39315

Mivel még nekem nem volt szükségem ilyenre, így lövésem sincs. Lehet, hogy sehogy, próbáld beforgatni 3D-ben, hogy mit mutat a két egyvágányos egymás mellett.

Előzmény: Törölt nick (39314)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.27 0 0 39314

Ahahhaaa, hogy ez ilyen trükkös. És a kétvágányos alagútkaput, hogy tudom beállítani? 

Előzmény: enigma1965 (39313)
enigma1965 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 39313

Igen, mert onnantól már a tervben kell folytatni. Rá kattintasz az első vágánymezőre - az ugye pirosra vált - majd a végén lévő kis négyzetre, amiben alaphangon most egy 0 van. Egér görgővel tudod +, -, irányba emelni, illetve süllyeszteni a terepet. 

Előzmény: Törölt nick (39312)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.27 0 0 39312

Ezek megvannak, de nekem a fel-le nyíl az szürke, nem kattintható, az alagút kapu pedig két vágányú pálya esetében egy-egy egyvágányú kaput rak le. 

Előzmény: enigma1965 (39311)
enigma1965 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 39311

Nem vagyok otthon, így csak okosból tudom Neked nyomni, nincs elöttem a cucc.

A híd és az alagút kapcsológombja felül az eszköztárban megtalálod. Emelkedőt/lejtőt pedig szintén ott éred el. Egy kis kockában lévő h betù, alatta, felette egy kis nyíl.

A domborzatot a 3D gombbal éred el.

Előzmény: Törölt nick (39310)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.27 0 0 39310

Jut eszembe... Hogyan tudok a Scarm-ban emelkedőt, domborzatot, és kétvágányú alagútkaput, meg egyéb dolgokat beilleszteni?

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.27 0 0 39309

Szerintem nem mazochista, csak ráér:D A többi videóban mozdonyt digitalizál, ütközőbakot világít ki, stb. Érdemes végig nézi az összes videót (kb 15 részes sorozat), mert elleshet tőle az ember néhány fogást.

Előzmény: enigma1965 (39306)
hasinav Creative Commons License 2014.11.27 0 0 39308

Köszönöm a segitséget még filozók a megoldásokón.

Előzmény: Váltógyártó (39305)
MTTP Creative Commons License 2014.11.27 -1 0 39307

Hát igen.:-) 

A jövőt nem lehet megállítani, kíméletlenül beteszi a lábát, szinte észre sem vesszük.:-)

Pedig a modellezőtárs se fiatal, rá tudta szánni magát a fejlesztésre.

Viszont figyelemre méltó a célszerszám, amivel pontosan tudja vágni a parafát.

Csak így tovább!

Előzmény: enigma1965 (39306)
enigma1965 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 39306

Apám, ez még mazochistább mint én!!! Egy gyönyörű komplett asztalt szétverni, mert bűnbe esett az I profillal!?

Vagy csak a jövőmet látom?

De azért tetszett a tűzoltó Barkas, platós IFA, Trabant utánfutós Trabant, de leginkább ahogy a víz kutat megcsinálta motorosra. 

Előzmény: Törölt nick (39304)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.11.26 0 0 39305

Az íveknek semmi, azt flexiből kell hajlítgatnod, a váltók pedig...

 

Zeuke? BTTB? Az biztos, hogy TT! :-)

Előzmény: hasinav (39300)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.26 0 0 39304

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=186&kat=2013í

Előre lapozgatva még a váltók méretei is megtalálhatók. Ez alapján rajzoltam meg AutoCad-ben... Aztán letöltöttem a Scarmot, amiben A-Z-ig mindenféle geometria mindenféle méretarányban megtalálható.

Egyébként van egy német kolléga, aki a BTTB terepasztalának "Tilligesítését" ledokumentálta a Youtube-on.  Én végig néztem már, egy mukkot nem értettem belőle, de a képek magukért beszélnek:D

 

https://www.youtube.com/watch?v=H59NCob_HsM

Előzmény: hasinav (39302)
tatumadar Creative Commons License 2014.11.26 0 0 39303

Az ívsugarakban is van változás. Ha egy BTTB-geometriájú pályatervet átdolgozol Tilligre, kb. 1,2-1,5-szörös alapterület-növekedéssel kell számolni. Legcélszerűbb beszerezni valahonnan egy alkalmas modellpálya-tervező szoftvert, amely tartalmazza a kívánt vágánytípust, vagy könnyen letölthető hozzá.

Előzmény: hasinav (39302)
hasinav Creative Commons License 2014.11.26 0 0 39302

Hát csak a vonalvezetése lenne ugyanaz.

Tillig ívek kb sem azonosak?

Tillig sín méreteket holtalálok

Előzmény: Törölt nick (39301)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.26 0 0 39301

A Pilznek semmi köze a BTTB geometriához, csak annyi, hogy mind a kettő  12mm-es nyomtávval rendelkezik, ugyanis anno a H0-sat kicsinyítették le, és ezt folytatta a Tillig. Amennyiben ugyanazt szeretnéd megépíteni Tilligből, akkor flexi vágány, és Váltógyártó-féle BTTB geometriájú váltók.

Előzmény: hasinav (39300)
hasinav Creative Commons License 2014.11.26 0 0 39300

Sziasztok!

 

Bttb sínes pályámat szeretném meg épiteni Tillig 2.07 sínekböl,bttb-s síneknek mia tillig megfelelöje.

gy.aTTila Creative Commons License 2014.11.26 0 0 39299

Kedves Érdeklődők!

 

 

Eladó Tillig-Beckmann TT BR 103. 228-3-as DB IV-es korszakbeli villanymozdony. Teljesen új, karcolásmentes állapotban, csak próbálva volt. Eredeti dobozában, papírjaival, és bontatlan kiegészítőivel. Cikkszáma 02440.

Már régen kifutott modell, külföldi aukciós oldalakon is csak nagyon ritkán kapható.

Irányváltó világítással, előre fehér, hátra piros LED-del.

 

Ára: 36.000 Ft. HELYETT: 34.500 Ft.

 

 

Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.

 

Érdeklődni a gyori.attila1979@gmail.com címen lehetséges.

 

  

Köszönöm figyelmeteket: Attila

 

AntalffyAkos Creative Commons License 2014.11.26 0 0 39298

Üdv! Eladó némi tt cucc:

 


2 tengelyes paklikocsi 1200Ft
2 tengelyes tartálykocsik 1200Ft/db
4 tengelyes tartály 1600Ft
2 tengelyes interfrigo kocsi 1600Ft
E42: 8500FT
Sérült kasznis V200 7000Ft

Br118 8000Ft
elektromos váltók 1200Ft/db

 

karpathia Creative Commons License 2014.11.23 0 0 39297

Eladó TT 1:120 kisszériás vagonok. Megvehetők postan keresztül előreutalás után.

Elérhetőségem karpathiamodel@azet.sk irányárak 3000-6000ft.

Zékány Gábor Creative Commons License 2014.11.23 0 0 39296

Zékány Gábor Creative Commons License 2014.11.23 0 0 39295

Sziasztok.

Eladóvá vált egy Varga Zsolti féle Bb-mot motorvonat.

Hibátlan,csak nekem nem bírja az emelkedős pályát.Csere érdekelne ebben az értékben más mozdonyra.

Bb-mot Ára:36000ft

Szintén eladó egy Piko IC Express

Ára:30000ft

Ha valakit érdekel,erre a címre írjon:mzg74@citromail.hu

Képet nem tudom fel tenni,mert nagy a terjedelme,esetleg ha valakit érdekel el küldöm eemailban.

MTTP Creative Commons License 2014.11.23 -1 0 39294

Két irányban tudsz elindulni TT kezdőkészletekkel.

Az egyik a korábban is említett, ún. modellsínes rendszer, ami a megszokott, talpfarácsos, I profilos sínanyaggal operál, kiviteltől függően ovál, vagy váltós-csonkás alapfelépítéssel. Ezeket csak és kizárólag asztalon, vagy szöszöktől mentes PVC padlón, vagy laminálton szabad használni. Ehhez a sínrendszerhez gyakorlatilag minden elképzelhető kiegészítőt kapsz, fel tudod mérni, hogy hogyan fejleszd, milyen ütemekben. A kész sínek nem olcsók, de gyors építést segítenek, de vannak sínszálból és talpfarácsból összerakható elemek is, sőt váltó-építőkészletek is, amivel kicsit gazdaságosabban lehet terepasztalt építeni. Ha egy későbbi cél valóban egy asztal, akkor ilyennel indulj neki.

A másik startos megoldás az ún. ágyazatos sínrendszer. Ez pont a szőnyegen, karácsonyi dilikörben, meg alkalmankénti vonatozásra van kitalálva. A szettekben található alapovál mellé kb. 15 ezer ft-ért vehető két különböző kiegészítő készlet is, amiben további egyenesek, ívek és váltók is vannak. Az ilyen alapszetthez csomagolt kupon azt hiszem 10 euro kedvezményt jelent egy kiegészítő készlethez.

Az ágyazatos sínrendszer egy nagyon jól eltalált sínanyag, viszont nem lehet olyan mértékben bővíteni, mint a fent említett modellsínt. De ez nem azt jelenti, hogy korlátba ütköznél vele. Csak nincs annyi féle elem. A meglévőkkel viszont rengeteg változatos pálya építhető. És tényleg jó arra is, hogy ne koszoljuk össze a modelleket egy használat során...

Van olyan modellező, aki ágyazatosból épített terepasztalt, tehát még ez sem akadály.

Az viszont tény, hogy az ágyazatos jóval drágább, mint a sima modellsín. Úgyhogy ezek összegzésével érdemes belevágni a kezdőkészletbe.

Több gyártó is van:

Tillig

Ami a modelleket illeti, semmi baj velük. Az ágyazatos kezdőszettes mozdonyok kicsit egyszerűbbek, mint a külön kapható változatok, de a belső és az elektronika a nagyokéval megegyező.

A modellsínes kezdőkészletekben teljes értékű modellek vannak, de ezek a szettek jóval drágábbak is.

A Tillig PWM vezérlője analóg rendszerű, 0 állásban kapcsolóval, tehát nem zúgatják az álló mozdonyt. Digitálisban a korábbiak Lenz központot használnak, a mostaniak Uhlenbrock-ot. Mindkettő ipari sztenderd, gond nincs velük.

Roco

Minden esetben sín nélkül adják a készletet, amiben teljes értékű modellek vannak. A kisebbek még MultiMaus-szal, a nagyobbak már Z21 központtal vehetők meg.

Ebay-en, vagy használt kereskedelemben lehet még találni Piko-Tillig vegyeskészletet, illetve volt egy rövid ideig Arnold kezdőszett is sínekkel, vezérlővel.

Előzmény: Banditos80 (39285)
TTKacsa Creative Commons License 2014.11.22 0 0 39293

Egy a baj vele...a legújabb csúcstechnikás mozdonyok motorja is olyan hangosan zúg tőle, hogy elrontja a játékélményt...így nem is használom.

Előzmény: Törölt nick (39292)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.22 0 0 39292

Na, a PIKO szabályzóval nincs tapasztalatom, kb. egyszer láttam börzén jó messziről:D

Előzmény: TTKacsa (39290)
TTKacsa Creative Commons License 2014.11.22 0 0 39290

*Piko...csak még reggel volt :)

Előzmény: TTKacsa (39288)
nobodyattis Creative Commons License 2014.11.22 0 0 39289

Eladó 4 db TT Tartóoszlop  dupla karral az 5 ik ajándék csak egybe eladó

N es dobozba van el lett csomagolva azért nem stimmel a szám a dobozon

Ára: 6000.-

1500. /db

tel szám: 0670 három 11 94 harminchárom

vagy: e mail ba publikus

TTKacsa Creative Commons License 2014.11.22 0 0 39288

Nekem még a Pico kézi vezérlő volt benne. Szebb a vezérlése mint az FZ1nek, de nem lett a kedvencem. :)

Előzmény: Törölt nick (39287)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.21 0 0 39287

Én két és fél hete vettem analóg startszettet (art.no. 01425)

 

- A vasúti járművek teljes értékű modellek, erről most nem beszélnék részletesebben, a lényeget már elmondták.

 

- A kézi vezérlője kicsit gagyi. Nem pattan össze rendesen a ház két fele, könnyen szétesik. Bár PWM szabályzó, mégsem lehet olyan finom lassú menetet produkálni vele, mint amilyennek egyes szakmabeliek állítják... egyszerűen álló helyzetből megugrik a mozdony. PIKO FZ-1-es trafónál szebb a lassú menet. Persze lehet, hogy csak azért, mert ez "start készletes", a nem startosnál, aminek tartozék kivezetése is van, talán finomabb a vezérlés. Ami még egy picit zavaró számomra az, hogy a tekerő 0 állása nem a vezérlő szimmetria tengelyében van, hanem jóval odébb.

 

- A lejjebb említett oválpálya csonkavágánnyal meglepő tulajdonsága, hogy a váltóhoz elektromos állítóművet adnak. Nagy előny, ez tetszik benne.

 

- A készlethez adott Warbi kasznija egyszerű anyagában színezett fröccsöntvény, semmi extra festéssel, de ügyeskedve egész szép modellautót lehet belőle kreálni.

 

- Kézi szétkapcsoló a közismert Zeuke/BTTB, csak ki lett marva belőle és Tillig lett belegravírozva.

 

- A sínre helyező hidat mindeddig hülyeségnek tartottam, de most hogy van tök jó dolog:D

 

- Ajándék Tillig múzeum belépő: Nincs mit róla mondani, csak ki kell jutni Sebnitz-be.

Előzmény: TTKacsa (39286)
TTKacsa Creative Commons License 2014.11.21 0 0 39286

Én úgy tudom, hogy már (majdnem) az összes mozdony digisen előkészített, azaz bármikor digitalizálható, a start szettesek is. Pár éve én is vettem - nekem a szerelvényre fájt s fogam belőle. Teljes mértékben kompatibilis a többi termékkel.

Ha analóg modellezésre vágysz szerintem megéri, de ha digitálisat szeretnél még mindig ott a lehetőség, hogy utólag kap dekódert (meg vezérlőt, stb.), vagy már most digi szettet veszel. Ezt neked kell tudnod.

 

Én meg vagyok elégedve az analóg startszettel, teljes értékű modellek voltak benne, ovál pálya, egy csonkavágánnyal. Később ez is bővíthető tetszés szerint.

 

Kacsa

Előzmény: Banditos80 (39285)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!