Mennek vékonyabb-vastagabb vákuumcsövek ide-oda, a könyök részeknél, összedugott illesztéseknél szoktak elrepedni, az okoz alapjárat mocorgást. Persze ez csak tipp így látatlanban, megannyi alkatrész cserével orvosolható hibája okoz ilyen tünetet.
Ha nem is vagy jártas az autószerelésben, próbáld megtalálni a hibát és csak azt javíttasd. Úgy nem fognak veled megpróbálni kifizettetni +ezt/azt. Nyilván rengeteg rendes, lelkiismeretes szerelő van, de amikor eljátszom a laikust, valahogy mind rá akar szedni...
Köszönöm az ötletet remélem, hogy nincs nagy gont vele, mert 2 hónapja egy kissebb vagyont költöttem minden hiba kiküszübülésére. akkor vigyem szerelőhös igaz?
Sziasztok! Ma hazafelé menet, normál fékezés közben (főleg úgy 20km/h alatt) elkezdett "darálni" az ABS, mármint ugyanúgy remegett (talán valamivel gyengébben) a fékpedál, mintha vészfékezést csináltam volna. Az utóbbi pár napban néha fel-felvillant az ABS lámpája a műszerfalon (fékezéstől függetlenül) , de aztán ahogy jött, úgy el is tűnt.
Történt már valakivel hasonló? Nem tudjátok véletlenül, hogy mi lehet a probléma? Talán az egyik ABS jeladónál van valami kontakthiba, és amikor nem érintkezik, akkor felvillan a lámpa, aztán meg amikor újra érintkezik, akkor elalszik? A fékpedál rázást viszont a hibalámpától függetlenül, mindig csinálja. Vagy teljesen kimúlhatott az egyik? Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget! :)
Nekem is volt hasonló, nem ilyen drasztikusan ugyan de csintalanul viselkedtek a mutatók. 0Ft-os a megoldás. A régi hozzászólásaim között megtalálod a megoldást, a nálad is ott a hiba ahol nálam volt.
Egyébként idén nyáron fogom elvégezni azt a mutatványt amit majd 8 éve csináltam, hogy szétszedtem-újra összedugtam minden de minden csatlakozót. Egyenáramú rendszernél a sokáig ugyanazon a ponton felfekvő érintkezők hajlamosak a levegő páratartalma miatt galván korrózióra (még az ipari ezüst is, amivel a 406-osok kontaktjai be vannak gőzölve). Ez okoz elgondolkodtató hibajelenségeket, holott ennek javítása is 0Ft-os. Kontakt spray felejtős.
Van egy peugeot 406-os om. ma elkezdett ugálni az alapjárat és egy kis idő után üresben leállt. ez többszöri beindítás után is eljátszotta. aztán mint ha mi sem történt volna. mi lehet a gond? (nem akarom eladni a pénz nem számít szeretem ezt a szart.)
Sziasztok ! Múlt héten vásároltam egy 1998-as évjáratu 1.9 TD motoros 406-ost.
Egy olyan hibajelenség van, hogy ha mondjul belemegyek egy nagyobb gödörbe a kilóméter óra megáll, vagy 60-ra ugrik és ott is marad. Ha kicsit a müszerfal tetejét megütögetem, akkor visszaáll.
Hasonló hiba volt nekem is, csatlakozó hiba miatt. (diag ki is mutatta - jobb hátsó csati volt a ludas, széthúztam, megtakarítottam, azóta is probléma mentes).
Sziasztok! Az alább problémába szeretnék tanácsot kérni Tőletek.
Az utóbbi időben menet közben kigyullad az ABS hiba lámpa. A dolog érdekessége, hogy indításkor rendben lefut a rendszerteszt, a lámpa kialszik. Bármilyen hepe-hupás az út egyenes menetben nincs probléma. A hiba csak balra kormányzott keréknél jön ki. Nem tudom, hogy összefüggésben van-e vele, de volt egy bal oladli torony csapágy cserém, nem tudom nem sérült-e meg vmi, mert röviddel utána jeltkezett (bár ha áramkör hiba volna, akkor a tesztkor nem alpudan el a lámpa). A másik éredkesség, hogy van amikor egész nap semmi probléma és nap végén jön elő. Mi okozhat ilyet??
Édesapámnak van egy 97-es 406 sv 2.0 16v -je. Kormányműből folyik az olaj. Az unixnal kerdeztem , ott nem rendelhető :( a kovacsauto webshopban 66.000ft. Esetleg vki tud bontottat? Vagy olyan bontót, ahol kereshetnék? Pest vagy zala megye, vagy a kettő közt. Köszönjük
Nekem mikor még 90(?) Le-s volt akkor sem nagyon történt semmi ha elkezdtem felengedni a gázpedált, gyakorlatilag a "Ez HDI? Na és hogy megy?" kérdésre a "sz&rul, vagy a sehogy" volt válasz.
120-tól 170-ig gyakorlatilag megállt az idő, annyira lassan történtek dolgok és gyanítottam hogy ez nem teljesen ilyen lehetett gyárilag.
Miután a szívósorból ki lett vésve a belekövült korom (a szívócsatornák átmérőjének kb. fele volt meg) jelentős javulás következett be és már egész tűrhetően mozgott a gép. (látható füst még így sem volt)
Ezután bekerült a cooler és voltam Jenánál, onnantól számít menetteljesítményileg mai értelemben is normálisan használhatónak az autó, viszont azóta látható fekete felhő van mögötte ha nyomom neki.(bár nem olyan hogy nem lehet látni mögötte, de megfordult már a fejemben hogy lehet egy kicsit kéne visszavenni belőle)
Sajnos ezt (már ha nálad is tényleg ugyanaz a helyzet) valószinüleg csak a chip tuning változtatja meg. Amenyiben egyébként nincs hiba az autóban más nem segíthet.
Én úgy vélem ezt a mérnökök a környezetvédelemi előírások végett intézték így. Ezek az autók normál esetben egy pamacs kormot sem eregetnek magukból,márpedig amire Te vágysz ( na meg én ) az bizony ezzel jár. Lásd a hasonló vagy még fiatalabb évjáratú egyéb dízeleket ( mondjuk a NépAutóját).
Egy kicsit megnyugodtam azért hogy nem vagyok egyedül ezzel a dologgal :-)
2015 januárba vettem. A 3. porlasztómat javítattam,mert engedett,a jobb oldali féltengelynek kicsit van már hangja,csere lesz. 1x a hosszbordás szíj görgő adta meg magát + csapágyas volt a szervószivattyú - CSERE. Más problémám nem nagyon volt vele,a kopó alkatrészeket nem írom le. Ja meg az olajteknőt kellet cserélnem,mert patkázva volt,és elrepedt. Az igaz hogy ha alánézek,akkor azt látom hogy a túrbóm kicsit taknyos,de semmi gond vele.A motor biztosan jó,mert kartergáz is alig van. Az adagolóm Bosch. Szóval a motorhoz nem nagyon nyúltam,de nem is szeretnék. Hűséges kismacskák ezek,persze ha tényleg odafigyelnek rá,sokadik kocsim nekem is,de eddig ez a legjobb. Ja és szigorúan 10.000 Km-ként cserélem az olajat (10W-40) 5 litert szoktam venni,ebből 4,25 megy bele,és a maradékkal kitartok a következő cseréig. Egy kicsit a kormányművem csepeg,2 havonta 0,5 decit elfolyat. :) De majd orvosolva lesz az is ;)