Mit értesz az alatt, hogy hátra van még a főtengely, és a fogaskerekek edzése? Ugyanis ezek az alkatrészek gyárilag hőkezeltek, ha elkezdesz velük pabirtyázni, legnagyobb eséllyel csak rontasz a szilárdságukon, keménységükön!!!
- A csapágyakat bizony melegítéssel lehet praktikusan kiszedni! A két anyagnak (blokk, csapágy) nem egyenlő a hőtágulása, de megteheted, hogy a blokk felmelegítése után a csapágyakat hidegvizes ruhával visszahűtöd. Mindenki így csinálja, neked is sikerülni fog.
- Nem tudom mennyi a ferodolok eredeti vastagsága, de úgy kell becsiszolni, hogy alap helyzetben a dobok épp hogy elforduljanak anélkül, hgy a pofák hozzá érnének!
- A kuplung (tengelykapcsoló) a gépjármű azon alkatrésze, amely összekapcsolja az erőművet a hajtóművel. Amikor elindítod a mocit, a kuplung dob együtt forog a főtengellyel, amire kúposan van felszerelve. Amikor gázt adsz, a fordulatszám, ezáltal a centrifugális erő növekedésére a 3 db. kuplung pofa elkezd szétnyílni, és meghajtja az indító dobot, ami egybe van építve a fogazott meghajtó dobbal. Ezen az áttételen, valamint a bordás szíjon keresztül forgásba jön a vezérlő dob, amitől kis kedvencünk szédületes vágtába kezd. :)))
És még valami: ebben a topikban senki nem nevet ki senkit, mert mindnyájan tudjuk milyen kezdőnek lenni. Mi is elkezdtük valamikor. Arról már nem is beszélve, hogy mi is kérdezhetünk tőled elektronikából olyasmit, ami nekünk kínai, neked meg megy séróból. :))) Ugye Te sem nevetsz ki bennünket? Egyszóval: kérdezz bátran, ha valami nem világos!
Elsőnek válaszra mentem, vagy legalábbis arra akartam csak a képet elfelejtettem beszúrni. Sajnos ma nincs időm foglalkozni a géppel, de holnap vagy ha elsz időm szétkapom megint. Félek hogy nincs jól meghúzva a hengerfej anyái. De a dekrompresszorral tényleg nem tudom hogy miért nem megy. Pedig a bovden behajtja rendesen azt amit kell, na mindegy amikor tudom megnézem és komolyabban megvizsgálom, és kipucolom még jobban.
Ha legközelebb nekemváalszt akarsz írni akkor légyzsi a válasz gomra menj rá és ne az új hozzászólásra. Ez jó kérdés mi lehet, de szerintem az egy tömítés. Anélkül is működni kell a mtornak mivel ilyne már egyik mocin sincs(kivéve a tényleg gyáriakat).
Lenne egy pár kérdésem. Én magam elektronikával foglalkozom, tehát nem vág a témába a motorszerelés, csupán hobbi szinten űzöm. Ezért kérlek titeket ne nevessetek a kéredéseimen... :o)
Babetta 207 egysebességes motorblokk
jelenleg itt tartok a felújításával:
-henger javítófúrva
-új dugattyú és gyűrűk
-az indítópofák újra
ferrodoloztatva
Ami hátra van még:
-csapágy, és szimeringcsere
-főtengej felújítás, és eddzés
-fogaskerekek, és tengelyek eddzése
Nos a kérdések:
elakadtam. A bal oldali dekliben van két csapágy, azokat hogy lehet kiszerelni szakszerűen? Gondolkoztam azon hogy fölmelegítem, de úgy a csapágyak is tágulnak, úgyhogy szerintem ez nem járható út. Az is lehet hogy már eleve rosszul szedtem szét a blokkot... :-)
A másik kérdés a kuplungal kapcsolatos. Az összes pofát újra ferrodoloztattam mert már kopottak voltak, csak kicsit vastag lett, és nem tudom összerakni tőle a kuplungot. Gondolom le kellene belőle csiszolni, ha igen akkor menyit? Menyi a gyári "vastagság" a 207-esnél, már mha van olyan?
Harmadik kérdés ismét a kuplungal kapcsolatos, de ne nevessetek! Hogy működik???
Előre is köszönöm a segítségeteket, és a türelmeteket!
Sziasztok,köszönöm a gyors választ.(nem tüntem el,kirándulni voltunk)
-Elektronikus ford.mérő van a babimon,a gyújtásról veszi le a jelet,és ledsorral jelzi ki hogy mennyit forog(3led=3000rpm)Tudom hogy elég rosz a felbontás,de nem akartam 10-ezerért venni rá egy 500ford./led-eset.Kicsit álítottam az órán(50hz=3000rpm),így pontosabb lett,tehát akkor a 6800-7000rpm-et biztos hogy kiforogja,mert 500-nál többet nem csalhat az óra.A nyákot vácon vettem a BAJI-elektronikánál,csak be kellett forrasztani az alkatrészeket+rákötni egy stabil IC-t,mert nem tudom hogy,de 15 volt jött ki a lámpánál(persze ezt egynirányítani kellett)Mindennel együtt 2500-3000ft-ba volt a műszer.
Köszi az infot. A kérdésem már csak az hogy, hogy edzetted meg? Szted erre a felújításra megfelel egy 20-25 éves gyári főtengely is vagy új kéne(tudom hogy a sonkák nem fognak kikopni). Ha igen keresek egy olyat aminek még nincs kikopva a tengely(a mostani jobbra balra megy. Lehet hogy a csapágyak fordultask meg mert igen kopogó hangja van de ez a főtengely se a legszebb példányom.
Evvel a konsturkcióval asszem a héten mentem útoljára. Elfele minden rendben volt
hazafele a kuplungba vaalmi felmondta a szolgálatot(vagy az indítópofa rugója vagy nem tudom), mert közbe kiugrált az egyik pofa és kopogó hang kidéreteben egyet egyet rántott a motor( kuplung pofámból ha kiesik a körrugó akkor egyből megállna a képezet, mert akkor mind a 3 nyit, melesleg abból neheezn esik ki mert kette nis alig bírtuk berakni). Amúgy a hengerem 4 felömlős és eléggé át van alakítva a henger szóval az alap főtengelyeket megöli. Kb. 3-3.5 lovas lehet a masinám. Kár hogy a nyamvatt indítópofát így oldották meg hogy menet közben nekifeszül a szegmensdobnak-> eredmény a motor nem tud felpörögni akkor sem ha erős a rugó. indulásnál jól kipörög de mire elindulni kinyit az indító és gyenge ütemben kezd el gyorsulni.
Egy próba eréjig indítópofa nélkül ment a moci (fúróval lett beindítva). Jól indult ha elengedtem a gázt is húztam neki jól kapta a furdulatot. A baj csak az volt hogy második indításra beletört a főtengelybe a mádnes rögzítőcsavarja(szerencsére ki tudtam szedni). Annak idején gondolkodtam önindíton, de aztán édesanyámnak köszönhetően kaptam egy robogót ballagásra. Azóta sajnos a babit kicsit el lett hanyagolva. Szegényke odavan egy picitde még mindig elsőre indul.
Hoppá, ezt valóban elnéztem! :( Legközelebb jobban figyelek.
Minden esetre a szétszerelés módszere az amit leírtam. Nem tudom hová lett a fiatalember, mert csak kérdezett, aztán azóta nem láttam. Megbántódott volna, hogy nem azonnal válaszoltunk?
Nem tudom hol lehet erősített főtengelyhez hozzá jutni, de a pesti barátaink a spéci alkatrészek beszerzésére Táboriékat szokták ajánlani.
Nem fúj ki a hengerfejnél? Ugyanis ha nem jól hurod meg akkor kifúj valahol(alul, oldalt). Vedd le a pipát és tekerd. Ha valahol ereszt hallani fogod. Ha viszont pörög a moci, de erőtlen ideje egy hengerfúrás. Szedd le mégegyszer és ha tudod vizsgáld meg a henger falát is. Ja és mérj kompressziót az ujaddal.
Dekompresszor vagy eldugult vagy a magyar bowden eredménye. Tudomásom szerint a dekompresszor bowdenek 1-2 mm hézagnak kell lenni a karnál(nézd meg). Bowden nélkül próbáld benyomni a hengerfejnél a kart. Ha sikerül és leáll a motor a bowden szar. Ha nem takarítsd ki a kipufogó nyílásnál található lukat(ha szembenézel a hengerrel látod úgyis abba dugjál be egy drótot vagy valamit.). A hengerfejnél meg úgy vizsgáld meg hogy benyomod a dekompresszor kart.
Azthiszem mindent leírtam így még a kezdőőknek is érethető:)
Na megint van egy "kis" problémám. A 207 es babettám elég erőtlen mostanába, de a lényeg hogy nem működik a dekompresszor. Kicseréltem a bovdent, hátha az a baj de ez se oldotta meg a gondot. Próbáltam egész feszesen befogni, de egyszerűen akárhogy nyomom, nem csinál semmit egy kicsit halkul a motor de nem áll le. Ezután leszedtük a hengerfejet , kicsit lemostuk a sok dzsuvát. Az egyik anya ráadásulk ami tartotta az tengelyestől jött ki, ugy rávan gyógyulva az anya, utána amikor összeraktuk akkor emg teljesen erőtlen lett. Egyszerűen még bakon gyorsul is valamennyire, de ha ráülök akkor meg se mozdul cska a motor pörög és küzdködik, de nincs erő benne. Lehet hogy valahogy nem lett jól meghúzva hengerfejet tartó anyák ill a tengely nincs bent rendesen és így nem tömít? Vagy mi lehet a baj? Meg a dekompressszorral is mit lehet kezdeni? Előre is köszi.
Tóni bá lehet elsiklottál Ricsi barátunk nick neve mellett. Neki ugyanis Ricsi210 a neves verhovinán, rigás barátunknak, aki jól is meri a lángvágot Ricsi176 a neve. Szóval új fórumozó társra leltünk, vagyis ő lelt ránk.
Mellesleg 8000 tényleg furcsa az én babim is max 6500-7000 -et pörgött 3 hónapig a gyári főtengellyel. Most ideiglenesen kapott egy főtengelyt de sajnos venem kell egy újat és valahogy megedzeni. Tényleg hol lehet vajon babi főtengelyt erősíteni vagy edzeni?
Mint láthatod, a tisztítótűz elégette a szemetet, reméljük a későbbiekben nem kell ilyen drasztikus takarítási módot választanunk a fórum segítőkész jó hangulatának megőrzéséhez!!! :)))
Ha egyet értesz, több szó ne essék erről a sajnálatos intermezzóról!
Tóni bácsi
Ui: Ma cserélem a generátor oldali főtengely szimeringet.
SKF VITON 17x28x7 Ára: 960.- Ft.
Már csak a kihajtás szimeringje maradt el, arra is sort kerítek a jövő héten.
Gergő barátom instrukcióihoz annyit fűznék hozzá, hogy a vezérlő dobot a váltó pofákkal csak a kuplung dob leszerelése után tudod kivenni! A kuplung dob levételéhez viszont lehúzó kell! A boltban olyan 4-500.- Ft-os áron árulják. Semmi mással ne próbálkozz, mert a főtengely kúpjáról csak ezzel a szerszámmal lehet szakszerűen lehúzni! Másképp meg nem érdemes! Ezután már simán kézzel le tudod venni az indítódobot a fogas szíjjal, a többi gyerek játék.
Egyébként örülök, hogy ismét van Babid!! :)
Azt viszont nem nagyon hiszem, hogy a géped forog 7500-8000-et! :( Ezek a mocik top gázon olyan 5000-et forognak maximum. A tuningoltak talán elérik a 6000-et. Ennél többet nemigen hiszem, hogy ki lehet hozni belőlük, mert eccerűen az alkatrészek (pl. főtengely, hajtókar) nem bírnák azt a magas fordulatszámot!
hali! hát meg fogod pofákat és kihuzod!vagy leveszed a szijjat,és 1be leveszed a bordás tárcsát,és mayd onnan már tudni fogod!a szegmens dob levételéhez,lehuzó kel!ne ütögesd! a fordulatszám méröt hogy csináltad?(érdekelne)kép van?
héhé:DDD Április elsejéröl,kicsit lekéstél!de azé nám volt rossz!neked aztán van,fantáziád!:D de azé utána nézek amit itt össze motyogtál,növérem a gyuli korházba föórvos!
-Kérnék egy kis segítséget:elkezdett lötyögni a nagy bordásszíllydob(benne van a 2. seb. kuplung),és le kéne vennem megnézni,hogy mi lett vele,de nem tudom levenni,hogyan kell???Adig eljutottam,hogy leszedtem azt a védőlemezt,az alátétet,és egy olyan :)lemez valamit:)(a kicsit)ami mozgatja a nagy lemezt,ami meg a pofákat (mozgatja).A pofákat már nem tudtam kiszedni:(.
-A főtengelyen lévő kuplungdobot hogy szedjem le?(pontozóval üssem a főtengelyt,amíg le nem jön?,lehúzóm sajnos nincs hozzá)
Ha valaki válasszolna a kérdéseimre,azt nagyon megköszönném.
-Csináltam fordulatszámmérőt a babimra!!!Gondoltátok volna,hogy 40-nél 6000-körül forog,és kiforog 7500-8000-ig is.
Kitiltani csak akkor lehet, ha valaki pl. feltűnően rombolja a topik hangulatát. Volt már olyan beszólása, amit töröltettem a moderátorokkal! De én is azt mondom, hagyjuk a fenébe!!! Ez legyen a legnagyobb öröme!
Vigyázz a hangtompító készítéssel, mert a kétüteműek kipuffjait pontosan kell méretezni, ellenkező esetben több kárt csinálsz mint hasznot, mert nem lesz megfelelő a motor öblítése!!!
Ha aggályaid vannak a szikra intenzitását illetően, mérd meg a gyújtás töltő tekercsed ellenállását! 220 ohm körül kell lennie! Vagy járó motornál mérd meg a feszültségét! Fordulatszámtól függően 30-40 V között kell lennie! Mérd meg a trafód ellenállásait! 1 és 15 pontok között 1 ohm. 15 és a nagyfesz (középső) kimenet között 6 kohm. A trafód remélm 4 V-os!!!
A tirisztor illetve az impulzus jeladó tekercs meghibásodásakor leginkább nincs szikra, tehát azok feltételezhetően még jók.
Ellenőrizd okvetlen a gyújtó kábel, illetve a gyertyapipa jóságát!!!
Szépen lassan készül a motorom fényezése... ilyen nonfiguratív lesz :) nekem nagyon teccccciik :)
Írjatok véleményeket!!!! Terveim között szerepel egy hangtompító készítése, mert a kipufogót nemakarom kidobni és újat vásárolni, mert az nem lesz ugyanaz, amit 1976-ban ráraktak :)
köszi!átadom!:) vissza térve én mocimhoz,nemtudom milehet az oka,hogy gyenge szikrát ad,ma igy csak ugy tuttam be inditani,ha a gyertya hézgát kissebre vettem,de igyis aligm ment..na mind1 mayd meg csinálom,ha lessz pénzem,mert sztem ez zsebbe nyulos lessz,de addig is mig nem yárok vele,kiszedem a simeringeket meg a pakolást.
Lehet hogy valóban gyenge a szikra, mert amikor lejtőn lefelé meghúzod neki, akkor beindul rendesen, és megy is, amíg vissza nem engeded... Lehet hogy keveredés van valóban... a fene sem tudja!!! Nagyon megköszönném, ha a nagyapó tudna valamit mondani...
Ez az "ügy" nem személyes jellegű, hanem korábban majdnem mindnyájunkat közelről érintő gerinctelen pofátlanság végkicsengése!!! :-(((
A végkicsengést reménykednék hangsúlyozni!!!
Ha a görény KÉRETLENÜL nem jönne ide időnként bűzölögni, lassan betakarta volna a konfliktust a feledés jótékony félhomálya. De látod, jellemző az agyának rendellenes működésére, hogy a történtek ellenére néha mégis ide tolja a képét, pedig a fene sem kíváncsi rá!
Így akkor Petyulinko rövidesen választ kaphat a kérdéseire. Van egy olyan érzésem, mintha némi keveredés lenne nekije a világító, illetve gyújtó tekercsnél. Persze nem ismerem a motort, ezért biztos, hogy a Nagyapó fog előrukkolni a tuti válasszal.
hi! a dadogás oka,lehet a gyenge feszültségű szikra,vagy a porlasztóban van vmi baj!saynos az eleketronikához nem értek!de meg kérdem nagyapám,aki autó-villamosság szerelő,és ért a dolgokhoz..neki is volt már maxi-ja.szal lehet tud segiteni!