Szia Tájger, sztem a 4Kelemenhez vidd a hengert. (VI. ker Zichy u.)
Átveszik a régit és adnak egy olyan méretű felújítottat, amilyen a Tiéd lenne fúrás után. (Tehát a köv. méret.) Várni nem kell feleslegesen 1 mp -et se.
Rögtön van hozzá ott dugó, gyűrű, tűgörgő, cérna, tű, stb.
Amúgy a motoromat meghallgatva még miko? barátunk is azt mondta, hogy jól dolgoznak.
Asszem megvan lyuk-méretre a válasz, az alatta lévő táblázat - GUIDE VALUES HOLE SIZE PER MATERIALGROUP. A kérdés csak az, hogy a babi hengere hányas "material group"-ba tartozik?
Műszaki szakik: az alábbi M5 belső menetes-perselyt vettem a csavarboltban, állítólag ez direkt menetjavításra lett kitalálva. A külső menetéről viszont csak ennyi infót találtam, hogy 8 mm - ez szerintetek M8 menetfúrót takar? Ha igen, M8-nak mekkora előkészítő lyukat kell fúrni? (Én 7,4-re saccolom). Előre is köszi! Üdv! t
Nah, tekintsétek tárgytalannak, közben felhomályosítottak, hogy valszeg a forgattyúsházban kell szimmeringeket cserélnem, mivel 26 év alatt igencsak el-kophattak/öregedhettek, egyszóval nagygenerál lesz ebből, már látom... Csapágyak, szimmeringek, henger-fúrás, miegymás... Szép hétvégék elé nézek, az biztos:DD Kettőtízes kolléga: megkaphatnám annaka műhelynek az elérhetőségét, ahol meg lehet várni, míg végeznek a henger-fúrással?
Igen, közben rájöttem énis, hogy picit összekutyultam a dolgokat...:D Szóval kuplung-pofák voltak cserélve, az inditopofáknak természetesen semmi közük a járó motorral való elinduláshoz. Ezek szerint indítópofákat tuti cserélnem kell, mert ez így nem valami jó... A másik kérdésem viszont még fennáll: tehát 10-15 mp alatt megtelik a karbi, úszószint is jónak tűnik, de nehezen indul a jawaha-m. Kifigyeltem azt is, hogy amikor beröffen, ilyen kispriccelést hagy a motor alatt a betonon, ez egyértelműen a kipufogó kifújás miatt van. A kérdés, hogy a kifújás szerepet játszhat-e a keverék elégtelen beszívásában, mivel emiatt nem alakulhat ki rendes szívó-hatás? Üdv! t
"Indítópofák voltak cserélve kb 1000 km-el ezelőtt, de lehet érdemes velük foglalkozni, mivel a gyorsulás még egy picit darabos"
asszem kevered a dolgokat,pontosabban a pofákat. vannak ugyanis az indító pofák,ez 2 db. aztán vannak a kuplung pofák, 3 db. ha darabosan indul el a motorod,akkor ez utóbbiak lehetnek felelősek érte,viszont semmi közük a motor beindításához.
Mekkora "fűnyíró-fíling"!:D Ez teccik:DD ----------------------------------- Más: hétvégén megbütyköltem a "Jawaha"-t, belőttem az alapjáratot is a Babetta-feeling alapján, és most szépen ketyereg. DE: nehezen indul! Benzincsap-csere és karbi-felújítás után (tűszelep, súbertű és tömítés-csere) benzinügyileg tiszta a rendszer. Kapott új gyertyakábelt, pipát és príma cseh gyetyát is (Brisk NR17C - ez állítólag abban különbözik a sima N-estől, hogy árnyékolt...???) A rendszer összerakása után fél fordulat után röffent, de utána gyorsan le is állt. Bemelegítés után alapjárat beállítás, aztán próba indítások. Itt jön egy pár kérdés: - Ki hogyan szokta indítani a babiját? (Csap kinyitás után mennyit vár, hányadszorra indul, stb.) - A pedálnal mekkora ellenállásának kell lennie a motor felől? (Eddig csak sztenderre állítva, teljes súlyommal rálépve sikerült indítani, ha nem állok rá, csak darál, de nem indít! Tehát csak nagyobb fordulatú indításra hajlandó beröffenni! (Indítópofák voltak cserélve kb 1000 km-el ezelőtt, de lehet érdemes velük foglalkozni, mivel a gyorsulás még egy picit darabos - mintha nem lennének rendesen bekopva) Hozzá kell tennem, hogy igen kopott a henger és a kipufogó is kifúj. Arra gondoltam, hogy a kifújás miatt nem érvényesül rendes szívóhatás a hengerben és emiatt a szegény keverék miatt indul nehezen. Elnézést, ha valahol hülyeséget írtam. Üdv!
így egyszerűbb... biztos tudom legalább hogy melyik hol volt. úgy meg megint lenne csak a gyány meg a próbálgatás, szívtunk mi eleget a simsonnál ezzel, most nem akarok még azzal is bajlódni. elég lesz a blokk is.
közbe eszembe jutott mit akartam még kérdezni, szóval az ékszíj is eléggé meg volt repedezve, tehát félve megkérdeztem a mocisboltban egy újnak az árát, 3600 ft. Ennél olcsóbban ne is várjam szerintetek?
hát nem tudom minek forrasztgatni... mert hogy a tirisztorrol kell lehúzni a 4 db. csatlakozót,a trafóról kell lekötni egy vezetéket,aztán a tank alatt széthúzni a 3 db. sarus/papucsos csatlakozót, és máris kiemelhető a blokk a komplett elektromos berendezéseivel. én biztos nem hentelném szét.
na szóval a második felvonás, a képek hamarosan jönnek.
A blokk kiműtése volt soron a vázból, azon filóztam, hogyan tudnám kiszedni az elektromosság boncolása nélkül, elmondanám sehogy sem lehet! Az alaplapról leforrasztottam a gyújtást és a világítást, viszont azt a sárga vezetéket el kellett vágnom máshogy nem jött volna le az alaplap (és a blokk se). De azért megoldottam.
szóval láttam a moddingokat itt az oldalon és felvetődött egy kérdés bennem: a mustang blokkot bele lehet-e szerkeszteni a babetta vázba? Mert váltós babetta volt (225-ös), szóval megvalósítani meglehet, de vajon érdemes-e?
api4: "...az út és emberkapcsolat ami a segédmotorozás nagy ajándéka."
Helyettem mondtad. Ezt is.
Nem tudom, de valamiért NAGYON TETSZIK, ahogy tolod. :)
miko?: Zoli, nem lehet betolni. Tudod, most küzdök ezzel az indítási problémával. Próbáltam sztenderen is tekerni, de ha nem viszik a szinkron dobot a pofák, akkor kakukk az indítás tekeréssel is, meg betolással is. (Most nincs lóvém szinkron pofákra, de lesz!!)
Most úgy mocizok, hogy nincs fent a bal oldali takaró műanyag meg a műanyag hajtás dekli. Indításkor egy régi táska vállszíjából 3 menetet ráhajtok az indítódob külsejére és lazán rántok egyet rajta. Azzal a mozdulattal utánna megy is a szíj a táskába. :)
Munkatársaim most úgy búcsúznak tőlem a meló végén, hogy "na ráncsá rá Öreg" :))
Pedig ma jól kezdődött a napom: vettem imbusz csavarokat a babihoz meg menetjavító perselyt. 14 db csavarért meg a 2 db perselyért otthagytam 492 Ft-ot:DD Hát nem rablás?:D (A perselyek voltak 300 Ft, a többi a csavar.:D) Ha sikerül ma megvenni a tűszlepet, hétvégén végre összeáll a babi!
Örülök TiborGo!S örömöm mellékhatásaként írok!Az időutazásról.Pontosabban az utazásról és az időről.Természetesen motoros szemszögből.28 évvel ezelött tettem meg életem első motoros kilómétereit egy Romet nyergében amit aztán hamarosan Simsonra cseréltem.Egy boldog évtized következett,melynek egy 25Oes ETZ vetett véget.Miért?!Késöbb jöttem rá,hogy az MZ nyergében már nem volt meg az az út és emberkapcsolat ami a segédmotorozás nagy ajándéka.Komolyan mondom inkább voltam motoros 5O köbcentis éveimben,mint utána.Jó persze mig legényemberként ráér az ember a 6Okm/h körüli életre,nősülés után már kellett a lóerő!A frászkarikát!Csak másról szólt a történet!Ha közlekedési eszköz kell napi 5O kmre nem biztos,hogy a legkomfortosabb megoldás egy Babi.Ám ha helyi hétvégi lovaglásról van szó,vagy napi elugrok a közértbe cimű a fejezet,verhetetlen kis kegyeltünk.Úgyhogy ÉLJEN felgyorsult életünk lelassítója a BABETTA!
Ezt a bicikliből átalakított valamit, 10 perc alatt vissza lehet csinálni utcai biciklivé. Hogy hol használom/tam, nézd + a kép.tár.-amban. Ez a cucc, kb. 57 kg+én 70, akitől vettem, 1edül több volt, és bírta a moci. Remélem menni fog.
De 1 komoly kérdésem +int lenne: a Babit, a "hagyományos" pedálozáson kívül, hogyan lehet életre kelteni? Azaz, ha nincs + a pedálos rész, be lehet-e tólni, vagy berántót szerelni a motorra? Köszi.