Én ezeket a dolgokat simán megoldanám, persze kéne a minisztériumtól is engedély.
1. Szombathely-Répcelak között újra lenne pótdíjmentes utazás.
2. Egyes IC-vonatokra üzletpolitikai kedvezmény, a 20%-os jegy, ami már létezik is egyes viszonylatokban!
3. Korai jegyvásárlás ösztönzése, egyes vonatok esetén 20%-nál kedvezőbb tarifa, de csak elővételben, és nem minden utasnak, csak limitált számban! (Ld. osztrák-német 9-19-29-39 Eurós jegyek!)
4. Televonat helyett, televonatjegy limitált számban, gyakorlatilag az előző ponthoz hasonlóan. Itt az előbbiekkel ellentétben főleg a csúcsban közlekedő pénteki és vasárnapi vonatok előtti és utáni vonataira lennének ezzel átirányítva az utasok egy része.
5. Győr-Répcelak és Győr-Szombathely között kedvezményes vasúti bérlet. A kedvezmény lényege az lenne, hogy aki havi bérletet vált, az az IC-pótdíjból kedvezményt kapna vagy el is engednék neki. Persze, ez a napi ingázásra vonatkozna, ami a 70 perces menetidővel már eléggé vonzó lehet.
a) Fix vonatra minden nap, ez esetben jelképes összegű lenne a pótdíj. A kedvezmény vonathoz kötött, ez azt jelentené, hogy más (IC) vonat igénybevétele esetén a bérlet érvényes lenne, de a pótdíjat meg kéne fizetni teljes árban.
b) Nem vonathoz kötött. Ebben az esetben annyi kedvezmény lenne, hogy az aznap váltás felára (még pénteken és vasárnap délután is) elengedésre kerülne. Azaz a helyjegy fixen 180 Ft lenne, nem 300. (+ a gyorsvonati pótdíjösszetevő)
6. Buszos közlekedés nagyobb integrációja, a lehető legtöbb helyen a buszokat bekötni a vasútállomásokra.
A Vas megyében sikeres buszállomás-áthelyezéseket folytatni, Kőszeg már folyamatban van, Vasváron is ez kellene, de ezt ki kéne terjeszteni GYMS megyére is, Kapuváron és Csornán is első lépésben csak a járatok egy részét kivinni, de hosszabb távon a buszpályaudvarokat kitelepíteni a vasútállomás mellé.