Hát azért azon a videón gondolom sok komolyabb skodás elmosolyodott már, mer nem egy profi dolog:D de köszi a bíztatást:P
Am az én esetemben nem kell hó ahhoz h elinduljon a fara...2verzió van ha nagyon provkálod pont a farmotor miatt a farnehézség kijön egy idő után és szárazon is simán eldobja lengetésre de ezt nem szeretem mert ez nagyon gyilkos:P
a másik lehetőség a murva, vagy az eső ilyenkor már beszélhetünk erőcsúsztatásról főleg ha olyan hulladék gumik vannak rajta mint az enyémen:P egy körforgót simán végiglehet csúszni igaz könnyen elfogyhat az erő a gyári motorból szal ilyen több körös végigkeresztbére nem alkamas meg amúgyis az közút szal csak a hajnali órákban mikor senki nem jár...najó nem SOHA NEM SZABAD ILYEN BUTASÁGOT CSINÁLNI NEKEM IS CSAK MESÉLTÉK!!!:D:D
Köszi mindenkinek a válaszokat! Egy olyan konkrét dolgot mondtak nekem hogy a gyári Kadett ülés egy az egybe belepasszol...fúrni sem kell...szóval akkor nemtom ebből mi igaz:P
A légszűrőházat illetőleg is köszi..:P sztem is megéri +próbálni ha másnem a hangja miatt is:D:D
Nem igen tűnt nekik fel, hogy alacsonyabb. Ritkán látnak már kodát. Viszont annyit megjegyeztek, hogy frankó új rugók vannak alatta - mondtam, hogy volt futómű rendbetétel is. Örültek neki. Ez KPM vizsgán volt amúgy. A vágott légszűrő nem tetszett nekik, amit persze sport szűrőnek néztek..... Tőlük van, akkor 30 volt.
Igen. Kemény rally rugók, a keményített lengéscsillapítókhoz. Sokkal nem alacsonyabb látszatra. Így nem akadsz fenn a járdaszegényen a köténylemezzel, de annyival alacsonyabb, hogy nem táncol szélben és nagy sebességnél a taliga és a pesti utak sem igazán okoznak gondot.
Nekem még sose volt más a kocsin mint a gyári Jikovok. Az elején az ami a 120as motoron is volt (ez mint utóbb kiderült gyári 105öshöz való....) aztán most Rapid karbi van rajta. Ezzel is jól megy, nem akartam Weberrel szórakozni, de egyszer lehet kipróbálom egy két tankolás erejéig.
Azt hittem, a 120-asok csak hóban csúsznak, de nemrég néztem Danaskull videóját a skodaklub.com-on(neki is grat az autóhoz), ahol azért van egy-két kereszt...
Hogy a témában kérdezzek: neked van/volt álló Webered a favi motorhoz? Tapasztalatok?
Nekem Kadett-ből vannak Recaro ülések a 120-asban. Tátrás írta előttem, hogy neki felicia ülés van, ennél is az a helyzet. A sínek közelebb vannak egymáshoz. Elől én szintén közelebb fúrtam a lyukakat, illetve a lyuk belső oldalára lett még egy kis lemezke hegesztve, hogy kicsit erősítve is legyen az új rögzítési pont. Hátul keresztbe teszel valami U alakú vagy szögvasat. Ha gondolod csinálok róla képet, nekem hogy van megoldva, hol van csavarozva és beteszem ide a fórumba.
Az öcsém eladja a Skodrit. 1986-os 120L. Benzin-Gáz üzemű. A színe világoskék. Műszaki:2010. 10. hó
Ami a lényeg: A motor Fabia 1.4 280-as Gál vezértengellyel,a hengerfely beömlő,kiömlő megnagyobbítva,Favorit gyújtással,vezérműlánc feszítővel. Nincs a forgalmiba bejegyezve.
Az első futómű egy éve lett felujítva /szilentek,függőcsapszeg.../
A hátsó futómű 130-as száraz féltengelyes új csapágyakkal,fékbetétekkel...
A váltó ötsebességes, 4.22-es difivel.
Van fordulatszámmérő,továbbá egy VDO. műszercsoport amely a töltést,az olajnyomást, a visszatérő víz hőfokát méri. /működik/
Az autón téligumik vannak MP 55.
Az autóhoz jár a saját motorja, egy Favorit motor /törött főtengellyel/,és tengernyi alkatrész Pl:260-as Cseh vezértengely,önindítók,generátor... stb.
Néha én is azt hiszem, valami eltört bennem:D Amúgy majdnem az összes keleti autó, motor tetszik(jelenleg egy Simsont nyűvök), családunknak Wartburgja volt, bár anyai nagyapám egy 1000 MB-vel kezdte az autózást, lehet, innen a skodás vonal:D Egy évvel ezelőtt elhatároztam, nekem a jogsihoz autó is kell, sokáig tartotta magát a Lada, aztán kiesett,(fogyasztás, orrmotor-elsőkerékhajtás, stb.) jelenleg a 20-as, a Favorit, és esetleg a 4T Wartburg a lehetőségek, de a 20-as vezet:D És nyugodj meg van még olyan fiatal, akinek nem csak a zsír új, nyugati elsőkerekes autók tetszenek!
Nekem vmi Opel Recaro-k kerültek be a 120-asba anno. A gyári ülés helyére téve túl magsan ültem. Bevertem a fejem a tetőbe, pedig a 176 centimmel nem vagyok épp kosaras alkat. Aztán kivágattam a keresztmerevítőt, és pótolta a srác egyéni megoldással úgy, hogy a kasztni merevsége megmaradjon, de a padlóhoz közelebb legyen az ülés. Így jó volt. Sőt, baromi kényelmes volt vezetni az autót (a zajt leszámítva...)
A légszűrőház kérdésben megoszlanak a vélemények. Én azt tapasztaltam, hogy amikor kicsit felfúvókáztam a karbit, akkor végre kicsit többet ment vágott légszűrőházzal. De ilyenkor főleg tötymörgésnél, melegben a motor által felhevített (így oxigénben szegényebb) levegőt szív, ami meg nem jó. "Cserébe" télen meg nem tudja az okos kis gégecsövén a kipu csonkról a meleg levegőt szívni (elvileg tovább kell szívatózni így). Valószínű, hogy a megnövekedett szívászaj is hozzájárul a mentális lóerők növekedéséhez. ;)
Mindent összevetve, én így használtam, volt hogy előnyösnek tűnt, volt hogy nem. Nem összeg egy 120-as légszűrőház, neki kell esni, kipróbálni, aztán kiderül! ;)
Persze, párunknak biztos van :) Nekem koda Felicia ülés van benne. A Felicia ülés sínjei közelebb vannak egymáshoz, mint a gyári 20as.
Elől: A keresztvason csak odébb kell fúrni két lyukat a megfelelő beállítások után.
Hátul: Nem ilyen egyszerű a dolgod, mert hátul ugye nem egy teljes keresztvason van az ülés, hanem két bakon. Ezek a bakok nem olyan hosszúak, hogy a keskenyebb sínhez jók legyenek. Erre is van megoldás. A két bakra ráteszel egy U profil vasat és az ülés régi felfogatási pontjain rögzíted csavarral, és aztán az U vasra befúrod a hátsó két lyukat az ülésnek.
- gyári ülés ki - U vas beépítése - beszerelendő ülés berakása, igazítása bemérése - első két lyuk megfúrása, csavarok behelyezése - ülés igazítása, lyukak bejelölése - ülés ki, hátsó két lyuk kifúrása - ülés be és a csavarok berakása, meghúzása
Szélesebb sínű üléseket még nem láttam, de nem jelenti azt, hogy nincs. A keskenyebb sínes üléseket vagy így varázsolod be, vagy átcsavarozod rajta a síneket - ezek a sport üléseknél kivitelezhetőek.
Na, hallod, lehet, hogy orvoshoz kéne először menned. Nem hiszem, hogy sok mai 15 éves indul 120-as Skodára. Mi még abban nőttünk fel, azt vezettük először Apu ölében ülve, meg aztán "élesbe'" is, abban vittük először randira a csajokat, stb., de Neked honnan jön ez a perverzió? :o :) ;)
Na, mindez persze pozitív csodálkozás, és örömmel olvasom több mint kétszer ennyi idősen, hogy van még ilyen! :D
Már jó egy éve olvasom a topikot, de most írok először. A magam 15 évével még nincs autóm, de mondhatni igen nagy "autóbuzi" vagyok. Első autónak majd 120-ast szeretnék:D Koromnál fogva a kérdéseim lesznek többségben:D
Üdv! Van valakinek tapasztalata ülés cseréről 120asba? 2db első Kadett E ülésről lenne szó, mit kéne hozzá átalakítani?
A másik, a vágott légszűrőházról mik a vélemények? Érdemes? vagy csak kiemelt motorháztetővel? teniszütőt érdemes fenthagyni, vagy semmi értelme? Ezáltal nem kerülhet több "szemét" a motorba hogy nem csak a teniszütőn át szív?
Hellosztok! Lenne 1 kérdésem, remélem valamelyikötöknek volt már dolga ilyennel! Annyit szeretnék +tudni, hogy favoritomba szeretnék hengerenkénti befecskendezést varázsolni, és azt szeretném ezzel kapcsolatba, hogy ez kb mennyibe kerülne és hogy melyik tipusu kocsibol célszerübb átépiteni? kösz a választ elöre!
Jeladó tekercs lehet a baj, minden mást végig néztem az elektronika új és a trafó is ad szikrát.... Megszoktam már, hogy gyalogkakukk vagyok és igazából dolgozni amúgy sem sokszor mentem autóval (közel van) de péntekre mivel kéne - nem lesz kész...
Mint pl. kidörzsölődött kábel a generátoron (vagy egyéb helyen), megtört kébel vagy saru, elektronika testhiba (korrodálódott testsaru a fémdoboz alatt), érintkezési hiba az elektronika saruinál, vagy a trafó kivezetéseinél, testhiba a trafónál, stb-stb.
Az a lényeg, hogy kezdd el az egyik végénél, és lépésről lépésre haladva teszteld ezeket, akkor ki kell buknia a hibának hamar.
Ehh... Ha van új elektronika jó a trafó, lehúzod a fordulatszámmérő jelét az egyes lábról úgysem indul...benzin van, szikra nincs...:S ötletem sincs...azért ne bánkódj biztos meglesz a hiba előbb utóbb..kitartás!
Motor kivesz, alvázszám kiflexel - rendszám levesz, erdő szélére kitol és felgyújt..... Gond megoldódott és járok gyalog :) Már amúgy is 3 hete csak gyalog megyek, ha meg vezetni akarok elmegyek dolgozni.....