Na visszatértem röpke 3 hetes nyaralásomból/motorszerelésemből. Bár ebben a dög melegben még motort szerelni is rossz volt. A 3 hét alatt szinte csak a babettát nyüstöltem mert a mustangnak relytélyes betegségiei voltak: 3-masban fulladt, csak tolásra indult, 2 kilométert nem tudott megtenni, Amit elvégeztem: Karbi pucolás 3-szor, Gyertya csere, trafó csere, kondi csere, megszakitó csere, gyujtókábel csere, Pipa csere, végül a három hetes nyaralás utolsó két napjára tudtam bele életet lehelni tehát erőteljesen tele lett a f@$z0m a Jawa Mustanggal. Óva intek mindenkit attól hogy jawa mustangot vegyen, vagy jawa mustang blokkot tegyen a babettájába!!! Mert a babetta úgy jó ahogy van! Nagyon becsüljétek meg mert ha megkapja azt a minimális törődést ami alapvetően jár neki akkor nagyon hálás kis dög:)
Na hogy tetszik a Rezó rajta??? (van vidi is csak vágni kell)
Annó 1985 tájékán Simsonommal a földeken kimotoroztattam Tibcsi barátomat telkünkre.Elöszőr ült kétkerekűn így annyira megragadta a dolog,hogy megérkezvén mikor kezébe nyomtunk egy gitárt,kemény hevi metal pengetéssel a következő dalra fakadt:Süvít a szél tépi hajam,de engem nem érdekel!!!Ha felbődül a motor alattam Ó érzem menni kell!Az útmentén elsuhannak falvak városok,Eltörpül a messzeség a szívem messze robog!A lebukó Napot hajszolom,Célom a végtelen...Szabad vagyok!!!Amíg van benzinem......Ennyi.Mégis felért nekem a Szelíd motorosok c.film inspirálásával vagy azzal a kis mondattal amit Feró énekelt a Ricsében,hogy Hidegen csillog a motorom fénye...mert benne van a megfoghatatlan de érezhető kétkerekű öröm.Ami lehet akár unalmas száguldás egy autópályán,de lehet izgalmas nyeregbenmaradás egy Babival a földúton vagy az erdei ösvényen.Mert azt tapasztaltam hogy a sebesség 2ookm/h alatt környezetfüggő.Mármint az élvezete!Minél keskenyebb az út,minél alacsonyabban ülsz,anál jobb a hatás.Gondoljátok meg mekkorát lehetne Babizni egy kresszparkban..... :)
Tartanék egy kis közvélemény kutatást, puszta kiváncsiságbol! Ma (a 38 fokos melegbe) lenyomtam egy kissebb oda visza 75 KMes túrát a kis 207esemmel, persze 4,5kiló szerszámmal a hátamon, mert eddig ez volt a legnagyobb utam vele. Gond nélkül teljesitette még ilyen melegbe is, habár ez a hosszú benzincső téma tényleg aggasztó, ugyhogy holnap cserélem is rövidebbre.
Namost a kérdésem az lenne hogy ezekkel a jószágokkal (gyári 207,210, stb...) ki mennyi KMet ment már a legtöbbet!? Az átlagsebességem ahogy számoltam 35-40 körül lehetett! Köszi a válaszokat!
Hali! Eladnám kétsebességes Babszimat 25.000-ért. motorja felfúrva, új dugó, felújított főtengely, úgy kipuff. ha érdekel valakit, dobjon meg egy méllel. Monori címen van. Ha kell még egy alig használt (nem zsíros :-) ) nagyméretű bukót is adok 3000-ért.
alig használom, csak a faluban megyek pár kört vele, hely meg nincs tárolni, csupán ezért.
Köszi a gyors választ! Rákérdezek mennyit enged a feléből. :) Szimpatikusak nekem ezek a régi holmik, egy ilyen kínai robogóra fel nem ülnék.. A Simson SR2 (Suhl) mopedeket néztem, de annyit most nem tudok érte adni, amit elkérnek 1-1 jobb állapotú darabért.
Gumijait kopottnak látom, tehát használták a Hölgyeményt, ez jó dolog, mert folyamatosan karban kell akkor tartani. Fikázd le egy kicsit (nem nagyon :)) és alkudd le 30 -ra, ha lehet :)
Sziasztok! 4 éve nagymotor vásárlás miatt botor mód megváltam a családi Babettától. Most viszont jó lenne egy ilyen munkábajárni. Nézegettem az árakat, nem tartom túl jó biznisznek a 10K-s kategóriából választani, nem hinném hogy a felújítása megérné, csak a munka öröméért, de műhely híján ez most inkább csak szenvedés lenne. Valami gyári (nem átfestett, átbuherált, optikai tuningolt) darabot szeretnék, de sajnos nem nagyon ismerem a típusokat. T udnátok segíteni, hogy EZ a példány megfelel ennek a kritériumnak, a képek alapján nem átakakított/átfestett példány? Üdv: Miki
jól értelmezed,le kell venni. a központ csavar és a 3 kicsi kitekerése után a lendkereket fordítva rakod vissza. három csavart betekersz (ne az eredetit,hanem hatlapfejűt), aprénként mintegy előfeszítesz velük,esetleg alu vagy réz/bronz dornin keresztül aprót rákoccintasz a főtengelyre,és már le is pattant! aztán már meg is látod az indítópofákat.
Még valami eszembe jutott: Ki mivel "szokta"/ajánlja leszedni a kuplung-dobot? Ha jól értelmezem, csak úgy férek az indítópofákhoz, ha leszerelem. Persze ilyen "vevőszolgálati szerszám"-om nincs.
Emberek! Felfedeztem egy piaci rést: áttetsző úszóházat kéne gyártani a babi karbikra!!! Na? Vinnék mint a cukrot! Benzinálló műanyagból. (Mint pl a benzinszűrők anyaga.) Na, ki csinálja meg elősször?:DDDDD ÁÁÁÁÁ, úgy érzem túl keveset dolgozok mostanság...
Ebből következik, hogy nagyon nem mindegy, milyen olajat töltesz a benzinbe, sőt az sem mindegy, milyen a benzin, amibe töltöd! Lehet érdemes lenne ilyen ülepedési próbát végezni és eldönteni, melyik a legjobb. Az olajakat ugye mindig az optimális esethez, azaz tiszta benzinhez lövik be, de mi történik ha az a benzin (jó benzinkutas szokás szerint) egy picit vizes? Akkor bizony már nem tud 100%-ban keveredni vele az olaj és leül a tank aljára... Tényleg kíváncsi lennék egy ilyen ülepedési teszt eredményére! (Mondjuk aki terepen is használja a babiját - mint pl. én horgászni is járok vele - annak jobban össze van rázva, de én azért ki szoktam pöfögtetni a karbiból az összeset, így nem tud ülepedni. A beindításnál meg úgyis összerázódik a kopott indítópofáim miatt...:D)
Köszi az érdeklődést, de totál ki vagyunk ebben az afrikai hőségben!!! A kollégáimmal együtt már szinte éjjel-nappal dolgozunk, mégsem győzzük a rengeteg munkát.
Egyelőre nincs időm a fórumra. :(((
Szép nyarat mindenkinek, ha csökken a melónk, jövök vissza.
Tapasztalatból mondom, hogy sokat számít ha minél kevesebb átfolyást akadályozó dolog van a rendszerben! A tankban levő gyári szűrő mellé NEM kell semmilyen kiegészítő szűrés sztem. Ha mégis ragaszkodsz a külső (látható és tisztítható) szűrő megoldáshoz, akkor a tankban levőt és minden mást távolíts el.
A tankban levő aktuális benzinszint és a karburátor benzinszintje nagyon közel van egymáshoz még fél tank esetén is! Kicsi tehát az ejtése.
Amúgy ha megindul a mocid a benzin kifogyásakor, akkor túl MAGAS a benzinszinted.
Ha szívató nélkül is beindul, akkor tuti! Próbáld ki!
A másik dolog, ami még szóba jöhet - pont ma okozott kellemetlen pillanatokat nekem is..
Menet közben, egy - két kihagyogatás után leállt a mocim.
Berúgásra mindíg beindult utánna, de a gázra nem vette fel a fordulatot és rövid idő múlva ismét leállt.
Gyertya ki, és megdöbbenésemre iszonyatos olajos volt, csöpögött róla, még a menetről is.A benzin keveréket mindíg nagyon gondosan csinálom, tehát a túladagolás kizárható.
Viszont a tankban csak kb. 1/2 - 1 liter benzin volt összesen és ebből arra következtetek, hogy valamiért az olaj leülepedhetett az aljára.
Gyertya pucolás után visszatért belé az élet, de hazáig ahol lehetett húzattam, mert többször éreztem, hogy hajlamos bólintgatni a motor.
Itthon aztán egy 2-3 dl tiszta benzint öntöttem bele és összeráztam az aljával, majd kapott két liter normál keveréket és most jó :)
Egy olyan kérdésem lenne hogy mint már párszor emlitettem, rozsdabiztos kétszürős lerakódós rendszerü benzincső rendszerem van (saját találmány :)) ) a két év ota amiota nálam van a 207es babszi fokozatosan figyeltem és üritettem a lerakodott rozsdát a csőrendszerbe, valamint félévente cseréltem a "berendezést". Mára sikerült elérnem hogy mind a két szűrő 90% osan tiszta legyen, és a lerakodás is szinte egy gyufafej nagyságú fél év alatt. (elején hetente eresztettem le belöle ujjlenyomat nagyságú rozsdát)
Namost a lényeg hogy amiota pöccre be lett állitva a karbi meg minden időnként mégis csinál olyat hogy nagyon megindul (amilyen jelenség benzin fogyásnál alakul) aztán nagyon fullad aztán egy ideig normális majd bukkanónál megindul. Pár tankolás ota figyelem hogy amint fél tank alá süllyed a benzinmennyiségem akkor csinálja ezt. Erőssen gyanakodni kezdtem a szupi kis benzincső rendszeremre, ami a kelleténél meglehetősen hosszabb. Csak nemtudom hogy ha lecsökkenteném egyszűrősre, és a cső hosszábol is levennék akkor is csak 2-3 centi lenne a külömbség ez a benzin ellátásban ennyit számitana!???
Előre is köszi a tippeket és bocs a regényirásért! :))
Ohh, köszi a tippet. Bár a hengeremnek vannak hibái (pl a kiufogó egyik menete elment nyaralni), de addigra szerintem az alább írt persellyel megreparálom és úgy már nem lesz vele gond. Ha mégsem akarnák kicserélni, akkor meg megvárom, vagy visszamegyek másnap, végülis nem olyan nagy idő...(lévén pösti gyerök vagyok momentán!:-)) Mégegyszer köszi!
Szia Tájger, sztem a 4Kelemenhez vidd a hengert. (VI. ker Zichy u.)
Átveszik a régit és adnak egy olyan méretű felújítottat, amilyen a Tiéd lenne fúrás után. (Tehát a köv. méret.) Várni nem kell feleslegesen 1 mp -et se.
Rögtön van hozzá ott dugó, gyűrű, tűgörgő, cérna, tű, stb.
Amúgy a motoromat meghallgatva még miko? barátunk is azt mondta, hogy jól dolgoznak.
Asszem megvan lyuk-méretre a válasz, az alatta lévő táblázat - GUIDE VALUES HOLE SIZE PER MATERIALGROUP. A kérdés csak az, hogy a babi hengere hányas "material group"-ba tartozik?
Műszaki szakik: az alábbi M5 belső menetes-perselyt vettem a csavarboltban, állítólag ez direkt menetjavításra lett kitalálva. A külső menetéről viszont csak ennyi infót találtam, hogy 8 mm - ez szerintetek M8 menetfúrót takar? Ha igen, M8-nak mekkora előkészítő lyukat kell fúrni? (Én 7,4-re saccolom). Előre is köszi! Üdv! t
Nah, tekintsétek tárgytalannak, közben felhomályosítottak, hogy valszeg a forgattyúsházban kell szimmeringeket cserélnem, mivel 26 év alatt igencsak el-kophattak/öregedhettek, egyszóval nagygenerál lesz ebből, már látom... Csapágyak, szimmeringek, henger-fúrás, miegymás... Szép hétvégék elé nézek, az biztos:DD Kettőtízes kolléga: megkaphatnám annaka műhelynek az elérhetőségét, ahol meg lehet várni, míg végeznek a henger-fúrással?
Igen, közben rájöttem énis, hogy picit összekutyultam a dolgokat...:D Szóval kuplung-pofák voltak cserélve, az inditopofáknak természetesen semmi közük a járó motorral való elinduláshoz. Ezek szerint indítópofákat tuti cserélnem kell, mert ez így nem valami jó... A másik kérdésem viszont még fennáll: tehát 10-15 mp alatt megtelik a karbi, úszószint is jónak tűnik, de nehezen indul a jawaha-m. Kifigyeltem azt is, hogy amikor beröffen, ilyen kispriccelést hagy a motor alatt a betonon, ez egyértelműen a kipufogó kifújás miatt van. A kérdés, hogy a kifújás szerepet játszhat-e a keverék elégtelen beszívásában, mivel emiatt nem alakulhat ki rendes szívó-hatás? Üdv! t