Nnnna. Kicseréltem a váltó házban a 35x47x7-es szimeringet. Aztán úgy döntöttem mégsem rakom össze, holnap megveszem a vezérlő dobba a 28x38x7-est is, (annak is megírom majd az árát) és azt is kicsereberélem. Így aztán a váltómra egy darabig remélem nem lesz gondom. A csőtengelyeken látható némi felületi kopás, de a körmöm még csak kicsit sem akad meg egyiken sem. Inkább a látvány, amiről némi elhasználódásra lehet következtetni. Remélem még egy pár ezer km-t ledöngetek így vele, mire komolyabb beavatkozást igényel a váltó! :))) Közben azért szétkaptam a vezérlő pofákat is, és a csapjaikat megkenegettem finom hőálló zsírral. Tudod ez a "hangok" szempontjából is ajánlott. Felcsiszoltam a ferodolokat és futófelületeiket, mert ha már egyszer szétszedi az ember, ezt is érdemes megcsinálni!
Azért antialkoholista nem leszek a javítgatások folyományaként, de az alkatrészeken biztos, hogy én sem fogok spórolni. Eccer élünk nemde?
Énis igy vagyok vele!más "fiatal" inkább elissza vagy drogozza a dellát..de én inkább hasznosabb dolgokra veremel a k*rva pénzt!szal neekem se számit nagyon a pénz ha mocirol van szó!és darabya volt 1500 ft? meg ha már fötengely simeringet cserélek akkor már csapágyat is kéne..és azt is SKF re..
Ez a kérdés főleg a pestieknek szól: Nem tudtok valahól egy megbízható esztergályost aki olcsón és szépen dolgozik??? Egy jawa mustang hengerfely tuningról lenne szó a nagyobb sűrités érdekében. Össz-vissz egy milit kéne lemarni, de nem akarom akárkihez vinni. üdv: Kristóf 210
Valószínű, hogy szombaton nem tudok menni a motoros felvonulásra, pedig nagyon szeretnék!!!! Köszönöm a linket, de semmi konkrétat nem találtam, csak annyit, hogy 4-én lesz, és 2-kor indul és 30km-lesz a motoros felvonulás! De honnan indul???
Ha mégis eltudok menni, akkor úgyis megismersz, mert mégegy ilyen szép "csacsi" nincs a vidéken :D:D
Bizony, nagyon jól mondod. A legnagyobb becsben tartott mocik is tönkre mennek előbb-utóbb, ha használatban vannak, de ha nem, akkor is. :(
Megvettem a szimeringet. Ez egy különösen nagy terhelések és hőhatások elviselésére is alkalmas SKF VITON szimering. Ára: 1.544.- Ft. Hogy ez sok, vagy kevés, nézőpont kérdése. Én szeretek szerelgetni, de nem akarok 300.- Ft.-os szimeringeket két hetente cserélni. Tudod ez az egy motorom van, tehát erre áldozok. (kocsma helyett) Ha a főtengely szimeringek is cserére kerülnek, azoknak is megírom majd az árát. Amíg viszont megy rendesen a gép, azokhoz nem nyúlok hozzá.
hát igen mivel a te mocid is vasból és csavarokbol áll igy,fenn ál a veszély,hogy elöbb utobb vmi "aprósgágot" cserélni kel! és sztem ez igyvan rendjén!yo szerelést és yo munkát kiváánok!majd megirnád mennyibe kerülnek a simeringek?mert az én mocim meg vhol falsh levegőt sziv, és hamár simeringet cserélek akkor kicserélem mindenhol yobb minőégi simeringekre a mostani"gagyikat"..
Nem tudom mennyire képezi közérdeklődés tárgyát, de képzeljétek mi történt tegnap!
Jó szokásomhoz híven ismét elmentem a szokásos 50 km-es túrámra, felkeresvén fatornyos kis falumat. Amikor haza értem, még beszélgettem a szomszéddal kicsit a garázs előtt. Miután be akartam tolni a gépet a garázsba, észre vettem, hogy három csepp olaj van alatta!!! :((( Természetesen azonnal valószínűsítettem a hajtómű szimering tönkremenetelét. Első felindulásból azonnal leszereltem a külső meghajtást, és azonnal beigazolódott sejtésem helyessége. Szerencsére a váltó pofákra még nem került olaj, tehát ez nem okozott működési zavart.
Na mit szóltok hozzá?
Az ország egyik legjobb (legszebb, legerősebb, stb, stb.) :))) Babettájával is történik ilyen malőr. Ma megyek az SKF-be, és veszek új szimeringet. Ellenben azt hiszem fel kell készülnöm a főtengely szimeringek cseréjére is, mert ugye azok is 17 évesek. Igaz egyelőre semmilyen látható, vagy hallható rendellenesség nincs a motor működésében, de ami késik, nem múlik.
Szükségem lenne a 207es Babettámhoz 2db "hátsókerék feszítőre". Nem tudom, hogy mi a pontos neve. Talán excenteres feszítő? Sehol nem találok. Akinek van és megválna tőle keressen meg a tormapeter@freemail.hu-n.
Úgy látom mindenki elment nyaralni!Kihasználva ezt a síri csendet megosztanám gondolataimat Veletek, az igazi motoros fogalmáról, azaz az IZIG vérig RÁJDERRŐL!Legalábbis véleményem szerint ott kezdődik a kétkerekű lovag,hogy tartotta már kezében a motorja főtengelyét.A terített asztal számára az volt amikor csavarraszedve minden ott hevert,aztán még az este vagy másnap elporzott vele céljáig.Persze biztos jó dolog lepörgetni egy szalonban egy köteg rozsdás huszast,ráülni a nehézlövedékre és végigcsillogni az utakon...Ez csak akarat kérdése.Elöbb utóbb /egy emberöltő alatt/bárki képes rá!Ám akkor egy érinthetetlen gyári technikán közlekedik,még mi furhatunk,faraghatunk,hátha öttel többet megy.Aztán a Nagy Vas nem sűrű látvány esőben!Pedig az is izgi!Hátmég a hó és a jégbordák!Úgyhogy az igazi motorosnak nincs szezon.Illetve szezonja január 1.-től dec.31.-ig tart!És persze lehet a fényes paripák lovasainak is több jószága amivel télvíz idején nyomul,de nem ez a jellemző!Persze nem baj ha valaki normális és télen a kandalló és a karosszéria védelmét válassza,csak közben az igaziak épp az ablaka alatt húzzák a gázt...
Hát eeegen! Bennem is ez merült fel elsőnek... Amúgy meg mint olvashatod, én is szívok eleget a babival, de látom, hogy másoknak megy, tehát ha az enyém nem megy, akkor én vagyok a béna... Szerelni mondjuk nem a legkönnyebb, de legalább ha egyszer nekikezd valaki, nem naggyolja el, hogy ezt-meg azt majd leközelebb megcsinálja... De ha már minden meg van rajta RENDESEN csinálva, irtó üzembiztos kis műszer!
Igen,megfelelő szerzámozottság nélkül sehova egy tapodtat sem! :-)) Ennek megfelelően én már be is pakoltam az útra. Tóni bácsinak,Tibor Úrnak,és MINDENKINEK itt köszönöm a kedves szavakat,három hét múlva visszajövök,legyetek jók!! :-)
Köszönöm szépen! Van mit kipihennem,a kéglim iszonyat szinten volt szétütve,és nekem meg ott kellett laknom. Arra keltem reggelente 1/4 7-kor, hogy a kőműves indítja a szobában a betonkeverőt... YESSSS! :-) Azé most már jobban néz ki a kecó:
No azért ölre ne menjetek,nem ez volt a cikk célja!Csak egy kis retroolvasmánynak volt szánva.Jómagam egy Romet Kadett nyergében tettem meg az első kilómétereket aztán lett szerencsével /visszamondott előjegyzés elcsípése 1979-ben/egy S 5O B Simsonom.Valjuk meg kategóriagyőztes volt.Azért vettem egy Verhót késöbb a Csérin használtan 12oo-ért mert szerelni akartam és a Szinyót nem kellett ugye.Ám miután a szovjet csodát szét és összeraktam valóban nem volt rá gond.Elajándékoztam,évekig jártak vele...Hogy a Babi motoronkivüli részei bilianyagból vannak,tapasztaltam a rollerépítésnél.Hogy motorja kiváló azt számomra az fémjelzi,ahogy a fém jelzi szemem s kezem számára,hiszen több tonna zsírúj szocmotoralkatrész fordult meg kezemben életem folyamán,és bizony anyagkiképzésben mint henger-dugó-főtengely-karter-fogaskerekek a Babi áll legközelebb a német minőséghez.Hogy nem egy lóerőgyár az pedig meghatározza mire használhatjuk.Például meglephetjük vele az embereket az utcán azzal.hogy megy-működik még ennyi idő múltán is e kis szerkezet...:-)
Én is ezt mondom!Rossz gazdánál a ló is megdöglik!
Én egy gányolótól vettem a gépet ólcsóban annyi volt a pozitívum hogy megtanultam motort szerelni!És motorozni (de váltani nem:D) szal a gányoló volt az oka!
A kétsebességesek meg jók csak haveré még mindíg nem megy óra szerint 45 nél többet! (lehet hogy a kuplunggal le van szabályozva?)
A benzincsap a dzsuvás tank miatt dugult el: ez bármelyik tipusnál előfordulhatott volna Az égő szintén kiéghet bármelyik motorban. A karburátor szintén a koszos tankod hibája. A bowdent valószinüleg soha nem olajoztad be megvétel után, ha mindig elszakadt! A kormány csavar meg nem törik csak úgy magátol el szal ott valami más volt a kiváltó ok!
Szerintem nem vívsz ki vele nagy szimpátiát ha a babetta fórumban szídod a babettát! Egy motor minősége nagyban függ az őt karbantartó ember hozzáértésétől és igényességétől!!! És hozzátenném hogy én március óta semmit nem szereltem a motoromon!!!
A Riga szereléséhez kell nagyon sok szervíztapasztalat!
De ha egyszer tökéletesen megcsinálja az ember és rak rá egy benzinszűrőt akkor végképp üzembiztos (Most csak 2 Riga van összerakva és 1 Verhó és mindegyik akármikor beindul)AMÚGY ISTEN ÉLTESSEN SOKÁIG FÜLED ÉRJEN BOKÁIG Mikó
Amúgy a Rigával és a Verhóval is lehet biciklizni és sokkal könnyebben mert ha jön a domb visszakapcsol az ember 1 esbe és lazán felteker!És ne mondja senki hogy üzembiztosak a Babetták!! Az enyémet minden nap kellett szerelni legtöbbször a karbi dugult el pedig volt szűrő utána a benzincsap Bowdenek minden nap másik szakadt el az izzókról ne is beszéljünk!Vagy valószínű hogy egy trágyarázót fogtam ki amikor eladtam akkor 1 nappal előtte eltört a kormánytőcsavar, (ami tartja a kormányt) emiatt eltörtek a csapágyak és majdnem estem is vele! szerencsére a közepe körül tört el ezért még el tudtam adni az egész gépet 17 e Ft ért (bár azt nem tudom hogy hogyan???!) még jó hogy valamit hegeszteni akartak belőle! Mert egy idegbajos életveszél volt az a motor mielőtt eladtam megvettem a Verhómat 4500 ft ért a Méh telepen úgy pöfögtem vele haza 25-30 al mert nem volt gyertyagyűrű (áldom azt a napot mikor megvettem ezt a motort!)ok utána eldugult mert irtó dzsuva volt a tank és nem volt szűrő kitisztítottam lepolíroztam, szidoloztamés úgy néz ki mint most és negyedannyi probléma sincs vele mint a Bóbitámmal phee én ott tartok hogy nem kell többé az életben Babetta talán ha ingyen utánamdobják csak akkor! Maradok a Kreidler nél meg a Verhónál!Ennyi a véleményem ezek az emberidegevő motorokról (de legalább az enyém 1.5-2 litert evett de nem is ment olyan jól mint a Verhó de az benyakalja a 4 et de ez viszont 16 évvel idősebb gép!)
De inkább ez mint bármelyik korabeli gép mert: Ez volt a leg előre mutatóbb motor mert a korában igenis modern volt. És amiket szidunk rajta azt a rigások meg a verhosok komárosok meg a többiek ugyanúgy szídják a sajátgépükön csak ahogy mi sem fikázzuk elöttük a saját gépünket ők sem foglyák elözzünk. És még egy dolog: A Tartóssága!! gondoljatok bele hogy hány babettát és hány rigát láttok manapság. (ahoz képest hogy rigából sokkal több volt) De persze hozzá kell tenni hogyha nem csinálták volna ezzel a modern gyujtással akkor egész biztos hogy nem lett volna ilyen sikeres!
Ebben az esetben : Isten éltessen sokáig kedves miko? cimbora!!!
Gondolom fokozott figyelmet szentelsz ma az egyik motorszerelésnél gyakran használt és általad is nagyra tartott szerszámodnak. Több fényképen is látható a háttérben külömböző feliratozással... Adambrau...Löwenbrau...stb. .. :))))