Keresés

Részletes keresés

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.07.30 0 0 11876

Nnnna. Kicseréltem a váltó házban a 35x47x7-es szimeringet. Aztán úgy döntöttem mégsem rakom össze, holnap megveszem a vezérlő dobba a 28x38x7-est is, (annak is megírom majd az árát) és azt is kicsereberélem. Így aztán a váltómra egy darabig remélem nem lesz gondom. A csőtengelyeken látható némi felületi kopás, de a körmöm még csak kicsit sem akad meg egyiken sem. Inkább a látvány, amiről némi elhasználódásra lehet következtetni. Remélem még egy pár ezer km-t ledöngetek így vele, mire komolyabb beavatkozást igényel a váltó! :))) Közben azért szétkaptam a vezérlő pofákat is, és a csapjaikat megkenegettem finom hőálló zsírral. Tudod ez a "hangok" szempontjából is ajánlott. Felcsiszoltam a ferodolokat és futófelületeiket, mert ha már egyszer szétszedi az ember, ezt is érdemes megcsinálni!

 

Azért antialkoholista nem leszek a javítgatások folyományaként, de az alkatrészeken biztos, hogy én sem fogok spórolni. Eccer élünk nemde?

 

Tóni bácsi

Előzmény: Poluxx210 (11873)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 11875
esélytelen ez Hixon!
Előzmény: Poluxx210 (11874)
Poluxx210 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 11874

eredeti Babetta rezó lenne?

Poluxx210 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 11873

Énis igy vagyok vele!más "fiatal" inkább elissza vagy drogozza a dellát..de én inkább hasznosabb dolgokra veremel a k*rva pénzt!szal neekem se számit nagyon a pénz ha mocirol van szó!és darabya volt 1500 ft? meg ha már fötengely simeringet cserélek akkor már csapágyat is kéne..és azt is SKF re..

Előzmény: Tóni bácsi (11870)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 11872
Hello mindenki!

Ez a kérdés főleg a pestieknek szól: Nem tudtok valahól egy megbízható esztergályost aki olcsón és szépen dolgozik??? Egy jawa mustang hengerfely tuningról lenne szó a nagyobb sűrités érdekében. Össz-vissz egy milit kéne lemarni, de nem akarom akárkihez vinni.
üdv: Kristóf 210
Petyulinko Creative Commons License 2007.07.30 0 0 11871
DjGabi!

Valószínű, hogy szombaton nem tudok menni a motoros felvonulásra, pedig nagyon szeretnék!!!! Köszönöm a linket, de semmi konkrétat nem találtam, csak annyit, hogy 4-én lesz, és 2-kor indul és 30km-lesz a motoros felvonulás! De honnan indul???


Ha mégis eltudok menni, akkor úgyis megismersz, mert mégegy ilyen szép "csacsi" nincs a vidéken :D:D

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.07.30 0 0 11870

Szia Gergő Pajtás!

Bizony, nagyon jól mondod. A legnagyobb becsben tartott mocik is tönkre mennek előbb-utóbb, ha használatban vannak, de ha nem, akkor is. :(

 

Megvettem a szimeringet. Ez egy különösen nagy terhelések és hőhatások elviselésére is alkalmas SKF VITON szimering. Ára: 1.544.- Ft. Hogy ez sok, vagy kevés, nézőpont kérdése. Én szeretek szerelgetni, de nem akarok 300.- Ft.-os szimeringeket két hetente cserélni. Tudod ez az egy motorom van, tehát erre áldozok. (kocsma helyett) Ha a főtengely szimeringek is cserére kerülnek, azoknak is megírom majd az árát. Amíg viszont megy rendesen a gép, azokhoz nem nyúlok hozzá.

 

Tóni bácsi

Előzmény: Poluxx210 (11869)
Poluxx210 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 11869

Tiszteletem Tóni-bá!: )

 

hát igen mivel a te mocid is vasból és csavarokbol áll igy,fenn ál a veszély,hogy elöbb utobb vmi "aprósgágot" cserélni kel! és sztem ez igyvan rendjén!yo szerelést és yo munkát kiváánok!majd megirnád mennyibe kerülnek a simeringek?mert az én mocim meg vhol falsh levegőt sziv, és hamár simeringet cserélek akkor kicserélem mindenhol yobb minőégi simeringekre a mostani"gagyikat"..

 

 

Gergő

Előzmény: Tóni bácsi (11868)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.07.30 0 0 11868

Kedves Lakótársak!

 

Nem tudom mennyire képezi közérdeklődés tárgyát, de képzeljétek mi történt tegnap!

 

Jó szokásomhoz híven ismét elmentem a szokásos 50 km-es túrámra, felkeresvén fatornyos kis falumat. Amikor haza értem, még beszélgettem a szomszéddal kicsit a garázs előtt. Miután be akartam tolni a gépet a garázsba, észre vettem, hogy három csepp olaj van alatta!!! :((( Természetesen azonnal valószínűsítettem a hajtómű szimering tönkremenetelét. Első felindulásból azonnal leszereltem a külső meghajtást, és azonnal beigazolódott sejtésem helyessége. Szerencsére a váltó pofákra még nem került olaj, tehát ez nem okozott működési zavart.

 

Na mit szóltok hozzá?

 

Az ország egyik legjobb (legszebb, legerősebb, stb, stb.) :))) Babettájával is történik ilyen malőr. Ma megyek az SKF-be, és veszek új szimeringet. Ellenben azt hiszem fel kell készülnöm a főtengely szimeringek cseréjére is, mert ugye azok is 17 évesek. Igaz egyelőre semmilyen látható, vagy hallható rendellenesség nincs a motor működésében, de ami késik, nem múlik.

 

Tóni bácsi

topeter Creative Commons License 2007.07.29 0 0 11867

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérném!

Szükségem lenne a 207es Babettámhoz 2db "hátsókerék feszítőre". Nem tudom, hogy mi a pontos neve. Talán excenteres feszítő? Sehol nem találok. Akinek van és megválna tőle keressen meg a tormapeter@freemail.hu-n.

 

Előre is köszönöm!

G.P.Benjoe Creative Commons License 2007.07.29 0 0 11866
Előzmény: G.P.Benjoe (11865)
G.P.Benjoe Creative Commons License 2007.07.29 0 0 11865

Üdv Mindenkinek!

 

Eladó lenne az alábbi Jawa Babetta 30eFt-ért. Kiváló állapot, napi használatra alkalmas.

Érd.:06-30-260-0653

Pest m.

api4 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 11864
Úgy látom mindenki elment nyaralni!Kihasználva ezt a síri csendet megosztanám gondolataimat Veletek, az igazi motoros fogalmáról, azaz az IZIG vérig RÁJDERRŐL!Legalábbis véleményem szerint ott kezdődik a kétkerekű lovag,hogy tartotta már kezében a motorja főtengelyét.A terített asztal számára az volt amikor csavarraszedve minden ott hevert,aztán még az este vagy másnap elporzott vele céljáig.Persze biztos jó dolog lepörgetni egy szalonban egy köteg rozsdás huszast,ráülni a nehézlövedékre és végigcsillogni az utakon...Ez csak akarat kérdése.Elöbb utóbb /egy emberöltő alatt/bárki képes rá!Ám akkor egy érinthetetlen gyári technikán közlekedik,még mi furhatunk,faraghatunk,hátha öttel többet megy.Aztán a Nagy Vas nem sűrű látvány esőben!Pedig az is izgi!Hátmég a hó és a jégbordák!Úgyhogy az igazi motorosnak nincs szezon.Illetve szezonja január 1.-től dec.31.-ig tart!És persze lehet a fényes paripák lovasainak is több jószága amivel télvíz idején nyomul,de nem ez a jellemző!Persze nem baj ha valaki normális és télen a kandalló és a karosszéria védelmét válassza,csak közben az igaziak épp az ablaka alatt húzzák a gázt...
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.07.27 0 0 11863
Egyet értek 100%-ig!
Előzmény: tiger1342 (11862)
tiger1342 Creative Commons License 2007.07.27 0 0 11862
Hát eeegen! Bennem is ez merült fel elsőnek...
Amúgy meg mint olvashatod, én is szívok eleget a babival, de látom, hogy másoknak megy, tehát ha az enyém nem megy, akkor én vagyok a béna...
Szerelni mondjuk nem a legkönnyebb, de legalább ha egyszer nekikezd valaki, nem naggyolja el, hogy ezt-meg azt majd leközelebb megcsinálja... De ha már minden meg van rajta RENDESEN csinálva, irtó üzembiztos kis műszer!
Előzmény: Kristóf 210 (11853)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.07.27 0 0 11861
Én leszoktam vágni 8 centit a légszűrőböl is.
Előzmény: Poluxx210 (11857)
miko? Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11860
Igen,megfelelő szerzámozottság nélkül sehova egy tapodtat sem! :-))
Ennek megfelelően én már be is pakoltam az útra.
Tóni bácsinak,Tibor Úrnak,és MINDENKINEK itt köszönöm a kedves szavakat,három hét múlva visszajövök,legyetek jók!! :-)

Előzmény: kettőtizes (11847)
miko? Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11859
Köszönöm szépen!
Van mit kipihennem,a kéglim iszonyat szinten volt szétütve,és nekem meg ott kellett laknom.
Arra keltem reggelente 1/4 7-kor, hogy a kőműves indítja a szobában a betonkeverőt... YESSSS! :-)
Azé most már jobban néz ki a kecó:



Előzmény: Törölt nick (11836)
api4 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11858
No azért ölre ne menjetek,nem ez volt a cikk célja!Csak egy kis retroolvasmánynak volt szánva.Jómagam egy Romet Kadett nyergében tettem meg az első kilómétereket aztán lett szerencsével /visszamondott előjegyzés elcsípése 1979-ben/egy S 5O B Simsonom.Valjuk meg kategóriagyőztes volt.Azért vettem egy Verhót késöbb a Csérin használtan 12oo-ért mert szerelni akartam és a Szinyót nem kellett ugye.Ám miután a szovjet csodát szét és összeraktam valóban nem volt rá gond.Elajándékoztam,évekig jártak vele...Hogy a Babi motoronkivüli részei bilianyagból vannak,tapasztaltam a rollerépítésnél.Hogy motorja kiváló azt számomra az fémjelzi,ahogy a fém jelzi szemem s kezem számára,hiszen több tonna zsírúj szocmotoralkatrész fordult meg kezemben életem folyamán,és bizony anyagkiképzésben mint henger-dugó-főtengely-karter-fogaskerekek a Babi áll legközelebb a német minőséghez.Hogy nem egy lóerőgyár az pedig meghatározza mire használhatjuk.Például meglephetjük vele az embereket az utcán azzal.hogy megy-működik még ennyi idő múltán is e kis szerkezet...:-)
Poluxx210 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11857

hi

 

tuttommal csak 1 folytás van gyárilag a mociba nem?a kipufogóba..van másholis?

Előzmény: Kristóf 210 (11856)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11856
Valószinüleg csak benne vannak a gyári folytások.
Előzmény: Ricsi176 (11855)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11855

Én is ezt mondom!Rossz gazdánál a ló is megdöglik!

Én egy gányolótól vettem a gépet ólcsóban annyi volt a pozitívum hogy megtanultam motort szerelni!És motorozni (de váltani nem:D) szal a gányoló volt az oka!

A kétsebességesek meg jók csak haveré még mindíg nem megy óra szerint 45 nél többet! (lehet hogy a kuplunggal le van szabályozva?)

 

Kristóf 210 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11854

Ez a laza!!! :)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11853
A benzincsap a dzsuvás tank miatt dugult el: ez bármelyik tipusnál előfordulhatott volna
Az égő szintén kiéghet bármelyik motorban.
A karburátor szintén a koszos tankod hibája.
A bowdent valószinüleg soha nem olajoztad be megvétel után, ha mindig elszakadt!
A kormány csavar meg nem törik csak úgy magátol el szal ott valami más volt a kiváltó ok!

Szerintem nem vívsz ki vele nagy szimpátiát ha a babetta fórumban szídod a babettát! Egy motor minősége nagyban függ az őt karbantartó ember hozzáértésétől és igényességétől!!! És hozzátenném hogy én március óta semmit nem szereltem a motoromon!!!

Előzmény: Ricsi176 (11852)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11852

A Riga szereléséhez kell nagyon sok szervíztapasztalat!

De ha egyszer tökéletesen megcsinálja az ember és rak rá egy benzinszűrőt akkor végképp üzembiztos (Most csak 2 Riga van összerakva és 1 Verhó és mindegyik akármikor beindul)AMÚGY ISTEN ÉLTESSEN SOKÁIG FÜLED ÉRJEN BOKÁIG Mikó

Amúgy a Rigával és a Verhóval is lehet biciklizni és sokkal könnyebben mert ha jön a domb visszakapcsol az ember 1 esbe és lazán felteker!És ne mondja senki hogy üzembiztosak a Babetták!! Az enyémet minden nap kellett szerelni legtöbbször a karbi dugult el pedig volt szűrő utána a benzincsap  Bowdenek minden nap másik szakadt el az izzókról ne is beszéljünk!Vagy valószínű hogy egy trágyarázót fogtam ki amikor eladtam akkor 1 nappal előtte eltört a kormánytőcsavar, (ami tartja a kormányt) emiatt eltörtek a csapágyak és majdnem estem is vele! szerencsére a közepe körül tört el ezért még el tudtam adni az egész gépet 17 e Ft ért (bár azt nem tudom hogy hogyan???!) még jó hogy valamit hegeszteni akartak belőle! Mert egy idegbajos életveszél volt az a motor mielőtt eladtam megvettem a Verhómat 4500 ft ért a Méh telepen úgy pöfögtem vele haza 25-30 al mert nem volt gyertyagyűrű (áldom azt a napot mikor megvettem ezt a motort!)ok utána eldugult mert irtó dzsuva volt a tank és nem volt szűrő kitisztítottam lepolíroztam, szidoloztamés úgy néz ki mint most és negyedannyi probléma sincs vele mint a Bóbitámmal phee én ott tartok hogy nem kell többé az életben Babetta talán ha ingyen utánamdobják csak akkor! Maradok a Kreidler nél meg a Verhónál!Ennyi a véleményem ezek az emberidegevő motorokról (de legalább az enyém 1.5-2 litert evett de nem is ment olyan jól mint a Verhó de az benyakalja a 4 et de ez viszont 16 évvel idősebb gép!)

Poluxx210 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11851

boldog szülinapot miko!!

 

e öröm e bodogtág:) by:Matisz nagypapa

Előzmény: miko? (11846)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11850
De inkább ez mint bármelyik korabeli gép mert: Ez volt a leg előre mutatóbb motor mert a korában igenis modern volt. És amiket szidunk rajta azt a rigások meg a verhosok komárosok meg a többiek ugyanúgy szídják a sajátgépükön csak ahogy mi sem fikázzuk elöttük a saját gépünket ők sem foglyák elözzünk. És még egy dolog: A Tartóssága!! gondoljatok bele hogy hány babettát és hány rigát láttok manapság. (ahoz képest hogy rigából sokkal több volt) De persze hozzá kell tenni hogyha nem csinálták volna ezzel a modern gyujtással akkor egész biztos hogy nem lett volna ilyen sikeres!
Előzmény: Törölt nick (11848)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11849
Boldog szülinapot!!!
Előzmény: miko? (11846)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11848

4300 Ft volt az ára.

Azt, hogy "Bruttó", felejtsük most el - ilyen hülyeségekkel nem foglalkoztunk akkoriban:))

Igenám, 2-3 havi fizetésnek felelt akkor meg ez az összeg és azt össze is kellett spórolni!

Előzmény: api4 (11841)
kettőtizes Creative Commons License 2007.07.26 0 0 11847
Ebben az esetben : Isten éltessen sokáig kedves miko? cimbora!!!

Gondolom fokozott figyelmet szentelsz ma az egyik motorszerelésnél gyakran használt és általad is nagyra tartott szerszámodnak.
Több fényképen is látható a háttérben külömböző feliratozással... Adambrau...Löwenbrau...stb. .. :))))

Üdv.:
kettőtizes
Előzmény: miko? (11846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!