Ebben az esetben : Isten éltessen sokáig kedves miko? cimbora!!!
Gondolom fokozott figyelmet szentelsz ma az egyik motorszerelésnél gyakran használt és általad is nagyra tartott szerszámodnak. Több fényképen is látható a háttérben külömböző feliratozással... Adambrau...Löwenbrau...stb. .. :))))
Namost,a dzsuvás benzintől a riga porlasztója pont úgy eldugul mint a babettáé. Csakhogy amíg a rigát a némber tolhatja haza,addig a babettával lazán haza biciklizik.
1 : 0 a babettának.
Ja,és mivel szoci mopedek összes típusával közeli kapcsolatba kerültem az elmúlt 30 évben amióta motorozom rajtuk,hát elmondanám hogy a babetták ha nem is a legerősebbek,de a legmegbízhatóbbak közülük.
ÉS 4200 Ft? pff Akkor inkább Rigát vettem volna jobban megy dombra meg minden és csak 3500 ft volt (és ilyenkor a megtakarítás 700 ft ami több mint egy havi átlagbér!) Persze nőknek ez ideális motor amolyan !!!nyíííhhááá--Liiindaaa!!! motor
amit a nő is el tud vezetni de ha larohad az út szélén (pl karbipucolás) már csak a férje csinálja meg nehezen otthon :)
a tranzisztoros gyujtás még oké!de a kumplung,a karburátor,a fékek,az elsőteló..és még sorolhatnék pár dolgot azok igencsak silány minöségüek!maga a motor blokk nagyon yó!kicsit lehettek volna igényesebbekis a gyártásnál..én ugy gondolom hogy elkapkodták ezta mocit..kicsit megnézhették volna a konkurens mopedeket(puch maxi, komar,stb)na mind1 de igyse rossz kis gép..csak szinte mindig csinálni kel rajta vmit rajta..
Sziasztok!Lehet,hogy nektek is megvan,én lomtalanításon találtam egy rakat régi autó-motor újságot,abban leltem e cikkre,gondoltam megosztom veletek a Babettike dicséretét:/1972 július 6. szám/ ,,A VILÁGON EGYEDÜLÁLLÓ Igen a cseszlovák gyártmányú Babetta mofa olyan műszaki megoldásokat mutat fel,amelyekkel még egy hasonló jármű nem dicsekedhet.Az AM már bemutatta a Babettát 1971.évi 14 és 16. számunkban ,,használati alapon"ismertettük ezt a városi közlekedésre nagyon alkalmas,ügyes kis járművet.Csak nagyon drága luxus motorkerékpároknál találkozhatunk tranzisztorgyújtással vagy váltakozó áramú generátorral.Nos,a Babetta nemcsak ezekkel a korszerű szerkezeti elemekkel rendelkezik,hanem önműködő kuplungja is van.Most beszámolhatunk a Babetta nemzetközi sikeréről is.A tavalyi premier óta Hollandiában,Nagy-Britaniában,Belgiumban,Portugáliában,Görögországban és az NSZK-ban is árusítják.A megrendelő ország közlekedési szabályainak megfelelően két beállítással-4O,illetve 25 km/óra végsebességgel-gyártják ezeket az 5O kcm-es kétütemű motorral meghajtott törpéket.Amit még tudni kell a Babettáról:Teljesítménye 1,5 lóerő 45OO fordulaton,sűrítési aránya 6,5:1,önsúlya 42kg,hasznos terhelés 1OO kg.Mire e sorok megjelennek,a Babetta már Magyarorsszágon is kapható lesz.Az első szállítmányt akkor indították el mikor e hírt írjuk,eszerint a lekötött 3OOO darabból 3OO darab érkezik.A nálunk 43OO forintért árusított Babetták végsebessége 4O km/óra lesz"
Naigen, erre gondoltam énis. A műanyagkosaras csapágy-melegítésre van valami megoldás? Arra gondoltam, hogy egy belepasszoló vörösen izzó vascsővel vajon meg lehet-e melegíteni annyira, hogy a "fagyasztott" főtengő belecsússzon? A másik ötletem, hogy gázmelegítővel egy vékony falú csövet használva hővezetőnek - a csőbe irányítva a lángot kíméletesen lehetne a belső gyűrűt melegíteni, garantáltan csapágy-károsodás nélkül!
Elhiszem,hogy szobahőmérsékleten raktad össze,de azért ezt itt ne nagyon terjeszd követendő példaként,mert egyszerűen szakszerűtlen!
Gondolj bele: ha az aluminium házba az acél csapágyat hidegen ki-be préselgeted,akkor kb. a második-harmadik csere után a csapágyacél egyszerűen legyalulja az alu csapágyfészekből pont azt az ezredmilliméter pontosságú átfedéses illesztést,ami biztosítja a csapágy rögzülését az elmozdulás és a MEGFORGÁS ellen.
Nem azt mondom,hogy Neked most tuti meg fog forogni a csapágyad,de jó esélyeket adtál magadnak rá ezzel,főleg ha még könnyedén is ment össze... Aztán ilyenkor jön az,hogy megpróbáljuk fémragasztóval összerakni,stb. Szakszerűtlen! A csapágyakat a fészkekbe,a tengelyeket a csapágyakba hőkülönbséggel kell mindig szerelni,és a hő kiegyenlítődése után a szerelt alkatrészek egymásra/egymásba fognak "szorulni",úgy ahogy kell.
Még valami: én még széthúzáskor is melegítem a blokkfeleket a fenti okok miatt,és ráadásul így még csak feszegetni sem kell a blokkot karnyi csavarhúzókkal,hanem finoman, könnyedén szerelhető.
Én szobahőmérsékleten raktam össze az egész blokkot egy esztergagép szegnyergének segítségével.Bepréseltem a csapágyakat a blokk elemeibe,belenyomtam a szimmeringeket és utána nyomattam fel a főtengelyre az egészet.Kellett persze néhány megfelelő átmérőjű csődarab a megtámasztáshoz,de viszonylag simán ment minden.Mindössze a hajtóművet lezáró szimmet kellett kiszednem és cserélni mert az alátámasztás elsőre valószínű nem volt megfelelő,kicsit ferdének tünt a helyzete.A csapágyak és a blokk illeszkedő felületeit jól befújva csavarlazítóval könnyedén összeállt az egész.
A Huber szimmeringek nekem sem tetszenek. A ma már szinte mindenhol kapható kétajkú szimmeringekkel kedvezőek a tapasztalataim. Csapágy csere: csapágyfészket melegíteni,hideg csapágy belecuppan. Aztán a behelyezett csapágy belső gyűrűjét kell melegíteni,és a főtengely szinte beleesik,kiváltképp ha az előző éjjelt a mélyhűtőben töltötte. FIGYELEM! A műanyag kosaras csapágyakat szigorúan tilos nyílt lánggal melegíteni! Egyébként a képen látható módszerrel a belső gyűrű melegítés igényel némi "ráérzés"-t,könnyen kárt lehet vele okozni a csapágyban. Csak saját felelősségre vállalható! :)
Köszi a tanácsot, nem is szándékoztam, csak példa volt. Asszem keresek majd egy jó csapágyboltot Losoncon és ott veszem meg a szimmeket meg a csapágyakat is. Majd beszámolok a fejleményekről! (Ha sikerül, képek is lesznek a generálról!)
Kedves Márkatársak! Hétvégén nekiveselkedtem, hogy kicseréljem az indítópofákat a babin, de nem sikerült. :( A feltett képek alapján felcsavaroztam a kuplung-deknit fordítva, meg is húztam a csavarokat, de a pofa meg se moccant! (Picit el is görbült a dekni). Azt hiszem fogok csinálni egy célszerszámot a dologra, egy kis barkácsolást megér nekem a főtengő sértetlensége... Később egy másik kérdés is felmerült bennem: hogyan kell visszarakni a kuplung-pofát (ha majd egyszer sikerül nagy nehezen leszedni...:D) Sajnálattal tapasztaltam viszont, hogy a kuplung-pofán belülről egy vékony kis olaj-réteg található! (nem csoda, hogy nem tud indítani a szerkezet) Tehát elég sürgős lett a csapágy- és szimmering-csere! Kicsit szétnéztem pl. az SKF honlapján, de a keresés pl 6004-es csapágyra tizenhány variációt ajánlott... Tud valaki ajánlani egy "arany középutat" csapágy ügyben? (Nem túl drága, de kielégítő minőségű kellene.) Hubermotoron 600 valahány pénzt kérnek érte és SK, tehát szlovák csapágy. (Akkor érdemes otthon megvennem...) Ha jól tudom, szimmeringet is érdemes csapágyboltban megvenni. Gondolom a rezsós módszer itt is működik, azaz a csapágyfészkek melegítése után szépen be kell menniük... Nincs kedve valakinek egy szép fotó-sorozatot készíteni babi csapágy-cseréről?:DDD (Vagy nézzek szét a neten?:D) Bocsi, ha kicsit hosszú voltam, de amint látom nem nagyon pörög a topik mostanság... Üdv! t
Nyugi, elég lesz az oda. Max együtt megyünk a sor végén, de pl. tavaly egy simsonos svalbés bácsika is 40 körüli tempóval haladt és egyáltalán nem volt lassú az! Na akkor már van miért összedobni a gépet, bele is húzok a héten :D
Szia! Hát hogy ottleszek-e??? NANÁ :D viszem az "asszonyt" a 210-esével is :D
Pontos részleteket majd azért beszéljük meg... (mikor kezdődik, hol lesz a talik stb...)Csak tudod attól félek, hogy a kemény 41km/h amit hátszéllel tapostam ki a picike járgányból az nemlesz nagyon lassú??? Nehogy azlegyen, hogy lemaradok :(
nekem eddig 140 km körül a rekordom 1 nap alatt verhóval Veszprém -Keszthely-Veszprém ennyi kb nem volt semmi baja csak nézték a motort minha valami ufó szállt volna le
Hali Kristóf 21O!Rekordjaim Simsonnal 33O km Dömsödről Zamárdi,onnan Boglár,majd Bpest.25O/1 TS MZ 55O km délelött városozás délután Szombathely és vissza bp.Skoda 1o5 11OOkm Bp-Miskolc-Szajol-Pécs-Szombathely-Bp.Babettával elöször 3méter,mikor egy kereskedlmi tanulmányi versenyen el kellett játszani a tanári karnak,hogy eladom és bemutatom a Babit.Indulásnál volt egy apróság:Én mint nagy ÍZIRÍRER ÖCSI még a fejemet is elfordítottam,ha Babettát láttam,/1982-őt írunk/így ama Simsonos tudásommal a zsűritől karnyújtásnyira úgy indultam hogy kuplungoltam ... a hátsófékkel persze! ! ! Az eredmény az volt hogy Babettát láttak egykerekezni,ezt pedig bő tapssal jutalmazták,nem tudva,hogy nekem momentán a zabszem nem ment volna be a senekembe :-) Azóta elöször Rolleremmel BABIZTAM MAX 3 Kilós körökkel a próbaberepülések alkalmával,de nem országúti cirkálónak építettem hanem helyi járatnak otthonom körül s nyaralások alkalmával.Ha persze fiatalabb lennék bizti lemaszíroznám a Nagy Magyar tó partjára,ám manapság már kényelmesebb volt bedobni a tgkba ott meg kihúzni.És,hogy ott mi volt!!!Az már más lapra tartozik...:-)...:-(
Nekem 25 km bőven elég volt egyedül kellemes 28 fokban tavaly, amikor túrázni voltunk /szintén tavaly/ a simosokkal akkor meg olyan 30-35 km-t mentünk, ez azért kellemesebb volt, nem untam magam el annyira, de azt azért leszögezem a valagam egyik mocizás után se éreztem :D
@Petyulinko aug. 3-án ott leszel a felvonuláson? (akkor lesz a szokásos évi motoros tali) mert akkor én is babettával megyek.