Hoppá, ezt valóban elnéztem! :( Legközelebb jobban figyelek.
Minden esetre a szétszerelés módszere az amit leírtam. Nem tudom hová lett a fiatalember, mert csak kérdezett, aztán azóta nem láttam. Megbántódott volna, hogy nem azonnal válaszoltunk?
Nem tudom hol lehet erősített főtengelyhez hozzá jutni, de a pesti barátaink a spéci alkatrészek beszerzésére Táboriékat szokták ajánlani.
Nem fúj ki a hengerfejnél? Ugyanis ha nem jól hurod meg akkor kifúj valahol(alul, oldalt). Vedd le a pipát és tekerd. Ha valahol ereszt hallani fogod. Ha viszont pörög a moci, de erőtlen ideje egy hengerfúrás. Szedd le mégegyszer és ha tudod vizsgáld meg a henger falát is. Ja és mérj kompressziót az ujaddal.
Dekompresszor vagy eldugult vagy a magyar bowden eredménye. Tudomásom szerint a dekompresszor bowdenek 1-2 mm hézagnak kell lenni a karnál(nézd meg). Bowden nélkül próbáld benyomni a hengerfejnél a kart. Ha sikerül és leáll a motor a bowden szar. Ha nem takarítsd ki a kipufogó nyílásnál található lukat(ha szembenézel a hengerrel látod úgyis abba dugjál be egy drótot vagy valamit.). A hengerfejnél meg úgy vizsgáld meg hogy benyomod a dekompresszor kart.
Azthiszem mindent leírtam így még a kezdőőknek is érethető:)
Na megint van egy "kis" problémám. A 207 es babettám elég erőtlen mostanába, de a lényeg hogy nem működik a dekompresszor. Kicseréltem a bovdent, hátha az a baj de ez se oldotta meg a gondot. Próbáltam egész feszesen befogni, de egyszerűen akárhogy nyomom, nem csinál semmit egy kicsit halkul a motor de nem áll le. Ezután leszedtük a hengerfejet , kicsit lemostuk a sok dzsuvát. Az egyik anya ráadásulk ami tartotta az tengelyestől jött ki, ugy rávan gyógyulva az anya, utána amikor összeraktuk akkor emg teljesen erőtlen lett. Egyszerűen még bakon gyorsul is valamennyire, de ha ráülök akkor meg se mozdul cska a motor pörög és küzdködik, de nincs erő benne. Lehet hogy valahogy nem lett jól meghúzva hengerfejet tartó anyák ill a tengely nincs bent rendesen és így nem tömít? Vagy mi lehet a baj? Meg a dekompressszorral is mit lehet kezdeni? Előre is köszi.
Tóni bá lehet elsiklottál Ricsi barátunk nick neve mellett. Neki ugyanis Ricsi210 a neves verhovinán, rigás barátunknak, aki jól is meri a lángvágot Ricsi176 a neve. Szóval új fórumozó társra leltünk, vagyis ő lelt ránk.
Mellesleg 8000 tényleg furcsa az én babim is max 6500-7000 -et pörgött 3 hónapig a gyári főtengellyel. Most ideiglenesen kapott egy főtengelyt de sajnos venem kell egy újat és valahogy megedzeni. Tényleg hol lehet vajon babi főtengelyt erősíteni vagy edzeni?
Mint láthatod, a tisztítótűz elégette a szemetet, reméljük a későbbiekben nem kell ilyen drasztikus takarítási módot választanunk a fórum segítőkész jó hangulatának megőrzéséhez!!! :)))
Ha egyet értesz, több szó ne essék erről a sajnálatos intermezzóról!
Tóni bácsi
Ui: Ma cserélem a generátor oldali főtengely szimeringet.
SKF VITON 17x28x7 Ára: 960.- Ft.
Már csak a kihajtás szimeringje maradt el, arra is sort kerítek a jövő héten.
Gergő barátom instrukcióihoz annyit fűznék hozzá, hogy a vezérlő dobot a váltó pofákkal csak a kuplung dob leszerelése után tudod kivenni! A kuplung dob levételéhez viszont lehúzó kell! A boltban olyan 4-500.- Ft-os áron árulják. Semmi mással ne próbálkozz, mert a főtengely kúpjáról csak ezzel a szerszámmal lehet szakszerűen lehúzni! Másképp meg nem érdemes! Ezután már simán kézzel le tudod venni az indítódobot a fogas szíjjal, a többi gyerek játék.
Egyébként örülök, hogy ismét van Babid!! :)
Azt viszont nem nagyon hiszem, hogy a géped forog 7500-8000-et! :( Ezek a mocik top gázon olyan 5000-et forognak maximum. A tuningoltak talán elérik a 6000-et. Ennél többet nemigen hiszem, hogy ki lehet hozni belőlük, mert eccerűen az alkatrészek (pl. főtengely, hajtókar) nem bírnák azt a magas fordulatszámot!
hali! hát meg fogod pofákat és kihuzod!vagy leveszed a szijjat,és 1be leveszed a bordás tárcsát,és mayd onnan már tudni fogod!a szegmens dob levételéhez,lehuzó kel!ne ütögesd! a fordulatszám méröt hogy csináltad?(érdekelne)kép van?
héhé:DDD Április elsejéröl,kicsit lekéstél!de azé nám volt rossz!neked aztán van,fantáziád!:D de azé utána nézek amit itt össze motyogtál,növérem a gyuli korházba föórvos!
-Kérnék egy kis segítséget:elkezdett lötyögni a nagy bordásszíllydob(benne van a 2. seb. kuplung),és le kéne vennem megnézni,hogy mi lett vele,de nem tudom levenni,hogyan kell???Adig eljutottam,hogy leszedtem azt a védőlemezt,az alátétet,és egy olyan :)lemez valamit:)(a kicsit)ami mozgatja a nagy lemezt,ami meg a pofákat (mozgatja).A pofákat már nem tudtam kiszedni:(.
-A főtengelyen lévő kuplungdobot hogy szedjem le?(pontozóval üssem a főtengelyt,amíg le nem jön?,lehúzóm sajnos nincs hozzá)
Ha valaki válasszolna a kérdéseimre,azt nagyon megköszönném.
-Csináltam fordulatszámmérőt a babimra!!!Gondoltátok volna,hogy 40-nél 6000-körül forog,és kiforog 7500-8000-ig is.
Kitiltani csak akkor lehet, ha valaki pl. feltűnően rombolja a topik hangulatát. Volt már olyan beszólása, amit töröltettem a moderátorokkal! De én is azt mondom, hagyjuk a fenébe!!! Ez legyen a legnagyobb öröme!
Vigyázz a hangtompító készítéssel, mert a kétüteműek kipuffjait pontosan kell méretezni, ellenkező esetben több kárt csinálsz mint hasznot, mert nem lesz megfelelő a motor öblítése!!!
Ha aggályaid vannak a szikra intenzitását illetően, mérd meg a gyújtás töltő tekercsed ellenállását! 220 ohm körül kell lennie! Vagy járó motornál mérd meg a feszültségét! Fordulatszámtól függően 30-40 V között kell lennie! Mérd meg a trafód ellenállásait! 1 és 15 pontok között 1 ohm. 15 és a nagyfesz (középső) kimenet között 6 kohm. A trafód remélm 4 V-os!!!
A tirisztor illetve az impulzus jeladó tekercs meghibásodásakor leginkább nincs szikra, tehát azok feltételezhetően még jók.
Ellenőrizd okvetlen a gyújtó kábel, illetve a gyertyapipa jóságát!!!
Szépen lassan készül a motorom fényezése... ilyen nonfiguratív lesz :) nekem nagyon teccccciik :)
Írjatok véleményeket!!!! Terveim között szerepel egy hangtompító készítése, mert a kipufogót nemakarom kidobni és újat vásárolni, mert az nem lesz ugyanaz, amit 1976-ban ráraktak :)
köszi!átadom!:) vissza térve én mocimhoz,nemtudom milehet az oka,hogy gyenge szikrát ad,ma igy csak ugy tuttam be inditani,ha a gyertya hézgát kissebre vettem,de igyis aligm ment..na mind1 mayd meg csinálom,ha lessz pénzem,mert sztem ez zsebbe nyulos lessz,de addig is mig nem yárok vele,kiszedem a simeringeket meg a pakolást.
Lehet hogy valóban gyenge a szikra, mert amikor lejtőn lefelé meghúzod neki, akkor beindul rendesen, és megy is, amíg vissza nem engeded... Lehet hogy keveredés van valóban... a fene sem tudja!!! Nagyon megköszönném, ha a nagyapó tudna valamit mondani...
Ez az "ügy" nem személyes jellegű, hanem korábban majdnem mindnyájunkat közelről érintő gerinctelen pofátlanság végkicsengése!!! :-(((
A végkicsengést reménykednék hangsúlyozni!!!
Ha a görény KÉRETLENÜL nem jönne ide időnként bűzölögni, lassan betakarta volna a konfliktust a feledés jótékony félhomálya. De látod, jellemző az agyának rendellenes működésére, hogy a történtek ellenére néha mégis ide tolja a képét, pedig a fene sem kíváncsi rá!
Így akkor Petyulinko rövidesen választ kaphat a kérdéseire. Van egy olyan érzésem, mintha némi keveredés lenne nekije a világító, illetve gyújtó tekercsnél. Persze nem ismerem a motort, ezért biztos, hogy a Nagyapó fog előrukkolni a tuti válasszal.
hi! a dadogás oka,lehet a gyenge feszültségű szikra,vagy a porlasztóban van vmi baj!saynos az eleketronikához nem értek!de meg kérdem nagyapám,aki autó-villamosság szerelő,és ért a dolgokhoz..neki is volt már maxi-ja.szal lehet tud segiteni!
A személyes problémákat úgyérzem nem itt kellene elintézni!!!!!
Akkor jöhet a "szuperszónikus" csodaproblémám :(:(((((
A motorról bővebben!!!!!! Mivel a konkurenciába tartozó Puch-maxi-ról van szó, remélem segítetek, mert a puch topik halott :( Amúgy 50ccm-es a motor, és öregapám vette kőkemény 20ezerért!!! Hát mondom királyak vagytok!!! Azóta sem látták azt a fickót akitől vették itt a "bolha" piacon........Úgy a fejébe húznám, hogy csuda!!!!!!!
Ezért kérek segítséget!!!!
A motorblokkból 2 vezeték jön ki! Ha külön-külön letestelen őket, akkor generál áramot! Nem valami erőset, mert épp hogy bizsergeti a kezem, de azért műszerrel is megmértem, és valóban vannak mérhető értékek!!!! Ha összeértetem a kettőt, akkor leáll a motor!!!!
Teljesen átnéztem az egész vezetékelést, és mindent rendben találtam, mármint a motorblokkból jövő egyik vezeték, és egy testelés megy az első világításhoz!!!
Oké, alapjáraton NORMÁLISAN működik a világítás 12V21W-os izzóval, és gyönyörű csendes az alapjárat!!! Viszont amikor gázthúzok a motor dadog, és a benne lévő izzó kiég!!!!
Leszedtem a lendkerék burkolatát, és nagyon újnak látszott!!! De arra is gondoltam, hogy a kondenzátor nem tud elég áramot nemtudommicsinálni, vagy a tekercsek a rosszak!!!! Nemtudom, de mindennek szép új színe van!
Ezenkívül, ha hideg a motor dadog, és pörgetni kell hogy ne álljon le!!!! A dadogás olyan, mintha megnyomnám a leállítógombot!
U.I.: Kedves Tónibácsi: az öregek nem feledékenyek, mert akkor sem tudtunk semmilyen megoldást, mert nem válaszolt senkisem a kérdésemre rajtad kívül :))))), most legalább válaszoltak páran!
Ha sorba van kötve, akkor nagyobb feszültséget produkál, ha páruzamosan akkor nagyobb árammal terhelhető. Tudni kell, hogy gyárilag hogyan volt. Párhuzamosan nem igen szokták kapcsolni a gyártók. Inkább sorosan. A gyárilag előírt feszültségű és teljesítményű izzót (izzókat) használd.
500 HUF-ért adok egy belül elég rozsdás /28,206,207 típusokhoz való/ tankot,gondolom a kavicsos kirázást,rozsdamarózást Te is meg tudod rajta csinálni.Ha lyukas visszaadom a pénzed."Bedugós" tanksapka,nem csavaros kell hozzá,piros színű.
Visszavételi garanciára vonatkozó idő:15 nap.
Természetesen Budapest,ha érdekel keress meg mail-ban!
Ha valakit érdekel van egy 207-es vázam,első villa nélkül,a hátsó telókkal és mindkét sárvédővel együtt,a csomagtartó rögzítésénél javítva,megerősített csomagtartó támasztással,valamikori piros színben.Az ára 1.500 HUF.
Nekem mondjuk jó az alap cucc is, kb 2 hetente megyek vele 5-10km-t, azt se csőgázon, hanem szépen lassan, nem gyilkolom mint az előző gazdája. Szóval amire használnám, hogy elmenjek kocsmázni (remélem nincs rendőr közöttünk :)) arra nagyon jó. Majd ha véglegesen kiköltözök oda, ahol a mocim van, akkor lehet komolyabban beruházok rá, amíg csak ideiglenesen vagyok ott 1-2 hetente pár órát addig jók hozzá a legolcsóbb cuccok is, csak működjön :)
értem! ha már idöt szánsz rá,akkor normális alkarészeeket pumpálj a mocidba!én annak ideyén a fötengely rolnikat kicseréltem!és a haytó kart meg edzettem!mert ugye kicsit változott a mocik teljesitménye és lehet az alap "cucc" nem birta volna..
Hobbiból motorozok, nem azzal van a probléma, hanem az anyagiakkal, majd ahogy lesz pénzem, szép lassan vásárolgatom össze a dolgokat, hogy tavaszra meglegyen minden, csak így tudom megoldani a dolgot egyszerre sajnos nem :(