Nnna. Akkor csináljunk találkozót! Szavazzuk meg, hogy melyik legyen.
Sőt. Ha szép idő van, akkor valamelyik nyitott, (ezt kéne mexavazni) ha esik, akkor nincs gáz (csukott).
A dátum viszont legyen fix: péntek! Az időpontot is meg kéne egyezni.
Javaslatom: du. 5-től valahol mondjuk éjfélig.
Nos?
Törőcsiknél.
Ez is bontott lesz, jelenleg egy másik autóban ketyeg. Valóban 150, de tokkal vonóval+számlával.
Ettől függetlenül nem biztos, hogy normális vagyok.
Mindegy, csak egészség legyen.
Majd a szerviz... ez már nekem túl bonyolult, meg koszos, meg ilyesmi :)
Úgyis meg kéne nézetni ezt az ótvar kopogást... marha érdekes, mert amikor hosszabb állás után indítok, már maga a beindítás rázkódásától is érzôdik a kopogás, de nem motorikus. Aztán tolatáskor, fékezéskor, kátyus úton elég zavaró, fékezéskor folyamatosan kopog és érezhetôen üt, de egy idô múlva enyhül és 10 perc menet után már alig érzôdik. Mi lehet ez?
Hmmm...izé..az nem jó jel.Engedd le a maradékot, és cserélj szürőt is.Ha nem nagyon darabos az olja (kevés benne a törött fogaskerékdarab, és kiesett csapaágygolyó :) akkor ok.
Részemról lehet Saabtalálkozni szerda utántól hétfőig terjedő időben, mert akkor pesten leszek.
Hol szereltetted be klímát? És mennyié? Én most keresgélek, de ezek a diavia és tsai 250 körül vannak, gyári bontott pedig 150+beszerelés+feltöltés, ez is 200 fölött jön ki... :-(
Kösz!
Tulajdonképpen én is ezt sejtettem, azon titkos jelbôl, hogy arra a piros fedélre rá van írva ékes ánglius nyelven, hogy "MOTOR OIL" :))))
De az a nívó és a betöltô is egyben?
És akkor mi az a nívópálca a bal oldalon, hmmm?
No igen. Mire összehoznám a doktori disszertációt az olajdolgokról, megelőznek. : )
Sz'al, ahogy szembe állsz az autóval, a jobb oldalon középen a bordázott gumiharang (ez polgári nevén a légsúlymérő, előtte van a köztes hűtő, ha 16 szelepes a moci, a H motornál ilyen nem volt, ott csak a dobozból kiágazó sima csövet látod, ez egy alkarnyi, kanyarodó íves cső, ami tart a moci felé, a B motornál egy szép izmos könyököt látsz, ez ágaz ki abból a paradicsomkonzervből :) ez utóbbi cső mán szebb) és egy tartály, valamint a szelepfedél eleje által meghatározott háromszög közepében látsz egy piros fedelet. Ha nem piros, az se baj. : ) Hm. Milyen kis helyes feszített mondat volt. Na, az az olaj.
Szép.
Okoskodom itt, pedig nem is láttam még SAAB-motorteret élőben.
: )
vagy inkább : (
A nagyobbik fedelu a menetirany szerinti bal oldalon (esetleg "engine oil" felirattal) a motorolaje.
Amenetirany szerinti jobbl oldalon, lejjebb, kisseb feju palca ("gearbox oil" lehet rairva) az a valtoolaj. Mindketto olajbetolto nyilaskent is funkcional.
Egybknt a koccansom utn berakott csereht megoldotta az elzekben gyakran jelentkez htsproblmt, most a legnagyobb melegben hajtva is pp csak kicsivel megy a vzszintes fl a mutat.
"az egyik benzinkutas, aki a hűtôvíztartályba töltötte az ablakmosót, amíg nem figyeltem oda"
Offtopic, de megkérdezem: hogy lehetsz olyan könnyelmű, optimista, elhamarkodott stb., hogy benzinkutast engedsz az autód közelébe?
Azt azért el kell mondjam, hogy eddig a számomra legkényelmesebb, legergonomikusabb autó nem ez a 900-as volt, hanem a Volvo 850.
Igaz, ott mindenfelé leheettt állítani az ülést, a kormányt...
MuzX, kérdésedre készül a pontos válasz!
Viszont érdemes megtekinteni a saabnet.com háza táját. Azonbelül a News-t. A legfelső sorban: eladó VOLVO.
Érdekes. : )
Attól tartok, azért kicsit mást jelent a státuszszimbólum ott és nálunk. Nem ismerem az ottani közlekedési morált, de aligha hinném, hogy az Audival, Mercivel, BMW-vel, városi terepjárókkal furikázók, akiknek ez státusszimbólum, ugyanolyan bunkók lennének, mint nálunk.
Mindenesetre az biztos, hogy Saab-ból itthon még nagyon ritkán láttam sörtefejű, izomagyű budibildereket, smukkokkal teleaggatott neppereket és hasonlókat kiszállni, és nem is ezek a márka az élenjáró a vészvillogóval a legforgalmasabb helyeken parkoló, vagy autópályán a másikat letolni akarók közül.
Hál'istennek.
Más: HEEEEELP!!
Tudom, hogy nagyon lámer kérdés, de melyik oldalon van a motorolaj nívópálca? Szembôl jobboldalon az a piros nagy fedél?
Akkor baloldalon mi az a másik? Vagy a jobb csak a betöltônyílás?
(tudom, nagyon hülye vagyok, de nem akarom elcseszni, mint egyszer az egyik benzinkutas, aki a hűtôvíztartályba töltötte az ablakmosót, amíg nem figyeltem oda)
Már ab start a státuszszimbólum létének tagadásával vitáznom kell. Kérdezz egy svédet az AUDI-ról, meglátod, könnybe lábad a szeme.
A többi állításod szintén szubjektív. Igazad van, de ezek rész igazságok.
Ne haragudj, de a részleteket időhiány miatt inkább máskor, és csak ha érdekel bárkit is.
Nnnna.
Hát hol is kezdjem....Szóval 1 ismerősöm,hivjuk őt
Peter Sogornak/Só/,aki svéd-magyar állampolgár és jelenleg is Svédországban él Göteborg-ban/Ismerős??? a hely???Ugye BlackStar???/
Ja és a Volvonál dolgozott, mint tesztpilóta,tervezőmérnök/kamionokat tervezett a kollégáival/.Én ennyire emlékszem.Amugy már nem dolgozik a Volvonak,mert volt 1 csúnya balesete,miközben 1 Volvot próbált ki a közutakon.Azt mondta,hogy az anyósülés helyén csak 1 csomó számitógép volt/jobb is neki.../.
A lényeg,hogy számtalan műtéten esett át mire összerakták.A Volvo meg fizeti a kártéritést élete végéig/és volt 1 jó ügyvéde/.Amugy teljesen szerény ember.Múlt nyáron hazajött MO.ra,akkor beszélgettem vele.Csak ittam a szavait.Most elmondom ami eszembe jut.A Volvónál 1 csomó kocsit kipróbált,nem volvókra gondolok hanem pl:
Lexus,Porsche,Aston Martin DB7,meg mittomén miket.
Kérdeztem tőle,hogy szerinte melyik autó a jó/mit is kérdezhettem volna?/természetesen=Volvo,Saab
Kérdezgettem, na és BMW meg a Merci meg a....
Azt mondta a DB7 ben ferdén vannak a pedálok és ezért kicsit ferdén kell benne ülni!!!A Porsche jó csak kényelmetlen a rugózása és nem éppen hosszabb utakra tervezték.Tehát nem azt nézte,hogy mi van motorháztetőre irva,hanem a vezetés szempontjaiból alkotott SAJÁT véleményt.
Svédországban nem státusszimbólum az autó,hanem eszköz amibe belepakolod a kis,nagy családod és elmész amerre akarsz úgy,hogy komfortban és biztonságban sem szenvedsz hiányt.Sok igazságot elmondott a vezetéssel,sebességgel kapcsolatban.
PL:növekvő sebesség=növekvő alagútlátás,meg minek olyan gyorsan menni,mikor csak percekről van szó.
Ja,csináltak olyat az 1ik főnökkel,hogy amikor tudták melyik kocsival akart elmenni, előtte a kollegáival berakták az autót a fagyasztókamrába és amikor már jégtömbé fagyott 1 targoncával visszavitték a parkolóba az autót,majd jött a főnök és kurvára nem értette az egészet hogy miert van 1 jégtömb az autó helyén amivel elakart menni...Meg különböző távvezérlőegységeket tettek a cég autóiba,amivel szopatták a kollégákat.PL.ablakmosóval az ablakból játszottak mig a hölgy kollega nem érti miért csinálja ezt az kocsi.Pálmafák,virágok hevernek a gyártósorok mellett!!!.Ilyet nem láttam VolksWagenéknél mikor náluk voltam.
Na elég már belőlem.Most már ti jöttök.
Más.
Találtam az autopool.ch-n 1 `89 900 T16 Cabriot
potom 8900 svájci franért=kb.1.4M Froncsi.
Ez baromi olcsó.Ezek 15-20ezer körül mozognak.
Ha most lenne 2M Ft-om már indulnék is ki érte...
Más II.
A Volvo topicban szépen elriasztottak a használtautó vételtől MO.n Eddig is tudtam,hogy
nem 1 fekvőmambó , de azt hittem van kivétel.
Más III.
ez nem tudom mi akart lenni.
ÉBRESZTŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ!!!!!!!!!!!!!!!!!
ne pangjon már a TOPIC!!!
futtassuk fel 1 kicsit.
ui:Ha érdekel titeket,mesélnék pár sztorit
a Volvo gyárról és a dolgozók,mérnökök,főnökök mentalitásáról,munkamoráljáról másodtestközelből.