Keresés

Részletes keresés

BAKTER424 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11961
Mióta kipucoltam a hengerfejet azóta az én gépem is gyengébb valamivel, de remélem ez csak átmeneti, tavaszig kibírja, akkor meg úgyis jön a teljes generál, mondhatnám úgy is, hogy új motort fogok építeni :)

Egyébként mitől lehet ez a teljesítmény csökkenés? Hiába, ez nem számítógép, annyira nem értek hozzá. Amit tudok azt is itt a fórumon tanultam meg, valamint leírásokból, ill abból, hogy szétszedtem az egész motort, megnéztem mi micsoda benne és hogy működik :)

Üdv.
BAKTER
Előzmény: Fishor (11960)
Fishor Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11960
Köszi mindenkinek a tippeket, és az eddigi segítséget. Most én is épp azon gondolkodtam hogy lehet hogy a kipuba lehet dugulás. Csak ami ellene szólt, hogy tavaly elég rendesen kipucoltam a kiput, valamint, hogy ugyan nem volt mostanába túl jó erő a gépben, de mióta levettük a hengerfejet, és kipucoltuk, azóta meg mondom teljesen 0. Egyébként kézzel nem lehet érezni hogy kifújna. Tekertem én gyertyával anélkül menet közbe is néztem hogy nem fúj e, de nem éreztem és nem hallottam. A csavarmenetetit egyébként ujrametszettem, mert nagyon nehezen mentek az anyák rá, így msot ez jó. Akkor most előbb a kiput nézem meg újra, és utána megpróbálom ezt a szilikonos hülyeséget, ha ez se működik, akkor elviszem a szerelőhöz akihez szoktam vinni, ő meg tudja csinálni az esztergálást is meg mindent. Na holnap nekiesek.

Üdv: Fishor
Előzmény: -Sziszi- (11949)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11959

Szia TiborGo tesó!

 

Egészségetekre a kellemes nyaralást! :)) Mert remélem az volt!

 

Amiből kimaradtál, az egy olyan ismételt pofátlan beszólás volt, amit kénytelen voltam töröltetni a Moderátorokkal. Miután ők is jogosnak itélték kérésemet, azonnal kiradírozták a kifogásolt hsz-t. Azt is kértem, hogy azt a provokátort egyszer's mindenkorra tiltsák ki a topikunkból. Nem tudom ezt megtették-e, de őszintén remélem, hogy nem kell a témával többet foglalkoznunk!

 

Mint láttad ismét vannak új barátaink, :-))) az ő problémáikat kell szem előtt tartanunk!

 

Nem tudom olvastad-e, én meg közben teljes szimering cserét csináltam a csúcstechnikámon. Hiába, 17 év megeszi ezeket az alkatrészeket akkor is, ha a moci viszonylag keveset van használva. Sőőőőőőőt!

 

Üdv: Tóni bácsi

Előzmény: Törölt nick (11947)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11958

Üdv Maci! :)

 

Sztem túl dús a keveréked. Ezt okozhatja a túl sok benzin, vagy a túl kevés levegő a keverékben.

 

Javaslom, próbáld a kövekkezőket:

 

1. Légbeömlő kis műa. cső eltávolítása után motorozzál, amíg felmelegszik. Ha ismét leáll melegen, akkor a levegő rendben! Ha így jó lesz, akkor mosd ki a levegőszűrő betétet, vagy piszkáld ki a a cserebogarakat és kész is vagy!:))

 

2. Állíts be normális benzinszintet és/vagy megfelelő keveréket a levegő csavarral a karbidon.

Előzmény: Apamaci008 (11948)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11957

Átenged a tűszelep, folyamatosan dús a keveréked! Ezért kormolja el a gyertyát is.

 

Tippeim:

1. hibás tűszelep (nem zár, ha megemelkedik az úszó)

2. megakadt, vagy lyukas az úszó

 

 

Előzmény: BAKTER424 (11954)
fezlergabor Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11956
Eladó egy kitűnő állapotban lévő Babetta-Jawa 210, 30000 FT-ért! A motor kitűnő állapotban van (Motorikusan, Elektronikailag és kinézetileg is) egy karc sincs rajta. Váchartyánban, Tel: 06303438568 Minden működik rajta! Nagyon kevés kilométerrel! /kb: 3500km/ Az ár irányár! Ha érdekel valakit hívjon! A hirdetés itt megtekinthető /kép is van/: http://www.kepesmotor.hu/babetta/i?p=33008&c=3819
emzoli22357 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11955
Első hzs emben, mintha említettem volna, hogy "a szakszerű eljárás", meg "legvégső esetben". Azért bátorkodtam a fejömikéhez az alut javasolni, mert jobb, mint a szilikon, amivel itten kisérletezni szerettek volna:)
Előzmény: Törölt nick (11953)
BAKTER424 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11954
Sziasztok!

Tegnap megérkezett az új tank, végre :) Rohantam is vele haza, hogy végre összerakhassam, szerelgetek egy jódarabig majd eljött az ideje az indításnak.
Hát mit mondjak, jött a meglepetés, bár ugyan nagynehezen beindult, de amint elengedtem a gázkart le is fulladt :( Ugyanez volt a helyzet ha túl sok gázt adtam neki, amikor meg sikerült eltalálni az aranyközéputat, akkor meg furcsa durranó hangot adott ki. Mintha egymás után lufikat durrogtatnának :) Nem tudtam mi a baj, először arra gyanakodtam, hogy rossz a benzinellátás, megnéztem, a csapból jött rendesen, a karbin meg hiába állítottam bármit is, az eredmény nem változott. Aztán jött az isteni szikra, mondván nézzük át jobban a hengert, és rögtön meg is lett a hiba oka. Sikerült rosszul összeraknom, el volt csúszva a tömítés (az a hosszúkás, henger szerű gumidarab), és a hengerfej nem illeszkedett tökéletesen a helyére. Miután ezt orvosoltam, rögtön meg is javult, egy kis alapjárat állítgatás után már tudtam is menni vele. Ill tudtam volna, ment nagyon szépen, aztán egyszer csak leállt. Benzint kap, alapjárat jó, húzott is ahogy kell, aztán leállt és se kép se hang. Kiszedtem a gyertyát, megnéztem, vastagon kormos volt, megtisztítottam, utána jó volt, egy darabig. Később ugyanez a hiba lépett fel, a gyertya. Kb 4 hónapja tettem bele. Brisk N17C vagy mi a típusa. Növeltem a hézagot rajta, megint megpucoltam, egyelőre jónak tűnik, ma mentem vele vagy 10km-t, hibátlanul, ám szeretném ezt a gyertyát valami jobb típusra lecserélni, esetleg tudnátok valamit ajánlani helyette?

A másik probléma meg a karbi. A szivató előtti műanyag dekniből csöpög a benzin ha a csap nyitva van. A keverékállító csavar teljesen be van csavarva vagy ki mindegy neki, akkor is csöpög. Esetleg nincs valami használható tipp hogy mi a lehet a probléma, és hogy lehet orvosolni?

A jólmultkorában kérdeztem, hogy tanksapkához tömítésnek valamit tudtok-e javasolni, arra a válasz az volt hogy egy új tanksapka. Ennél találtam egy kicsit költséghatékonyabb megoldást is. Öreganyám rotyogós kávéfőzőjéből a gumigyűrű mérete pont akkora volt mint a tanksapka tömítésének mérete, annál kb 2x vastagabb, ráraktam azt, tökéletesen bevállt :)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11953

Húú, nagyon köszi Kristóf! Lehet, hogy ma délután meg is látogatom Őket...

 

Hengertalp tömítés témában szeretném hangsúlyozni: a Babettához NEM kell se fólia, se sörösdoboz, se semmifajta tömítés! A gyár sem használt semmilyen tömítő anyagot vagy pasztát.

Lamentálhatnánk azon is, hogy a töltött káposztába ananászt tegyünk -e, vagy kókusz reszeléket. :))

Egyik se kell bele és kész. Persze, lehet éppen bele tenni, de nem oda való.

 

Fentiek miatt (is) a szakszerű javítás csakis az elégtelen tömítést kiváltó ok megszüntetésére irányulhat. A felfekvő felület(ek) -et síkba kell hozni és kalap.

Nem is értem...

Előzmény: Kristóf 210 (11952)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11952
Én a Dupli Color festékeket ajánlanám neked gyönyörű szépen takar szép fényes és szinte végtelen a szinskálája, vagy ha mégsem találsz neked megfelelő szint akkor ki is keverik. Újpesten a Palota felé vezető vasuti felüljáró lábánál van a mintaboltjuk.
üdv.: Kristóf 210
Előzmény: Törölt nick (11947)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11951
Mán e' nézést, de az offszet fólia pontosan 0,1mm "vastag" , a sörösdoboz meg festékkel együtt 0,12mm, szóval nem mondanám, hogy az 5-6 ccm-es hengerfej (nemtom pontosan mennyi) köbtartalma ettől JELENTŐSEN nőne:)
Előzmény: -Sziszi- (11949)
-Sziszi- Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11950

Hello!

A te motorod valószínű, hogy a két állás alatt eldugult. Szedd le a karbit, vedd le az úszházst ád fújd át kompresszorral a fúvókákat (ha nincs jó a pumpa is). Ha így se menne akkor benzinszinttel lesz gondod, de aról majd később.

Előzmény: Apamaci008 (11948)
-Sziszi- Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11949

Hello!

 

Én szerintem a hengerfejeddel nincs semmi gáz. Rakd oda a keze a hengerfej köré. Ha valahol kifúj egy minimálisat akkor azt hagyd úgy majd az évek meg a koksz betömíti:)  Ha tényleg ereszt egy idő után, akkor csavarmenetekkel lehet a gond.

 

Szilikonnal én is szórakoztam hengerfejnél de az a véleményem, hogy tényleg nem alkalmas arra a célra amire nekünk kell. Sörösdoboz meg fólia oké rendden tömítm, de ahhoz is ezstergálni kell mert az a néhány tized mili(fólia) illetve 1-2mm sörösdoboz odanyomja a hengerfejt ezáltal nagyobb lesz a térfogat és kisebb sűrítés. Oké, hogy nem fog ereszteni de sztem ugyan olyan gyenge is lesz.

Amit mondtam még nem nézted meg. Vedd le a hengerfejet a lendkereket tekerd úgy, hogy a dugattyú az alsó ponton legyne és fény melett vizsgáld meg a hengert. Ha tudsz csinálj képet és ted fel fúrumra.

Arra az esetre ha a henger megfelelő állapotú van még egy ötletem. Lehet rossz helyen keresgéljük a hibát. Vedd le a kipufogót könyökkel együtt. A könyököt gázegővel vagy benzinegővel égesd ki és a kipufogóból szedd ki a hangtompítót. Utána égesd ki a kipufogót is és rakd össze. Mivel a dekompresszor járatod el volt dugulva így 100%, hogy a hangtompítód is el van dugulva, ami pedig telejsen megfojthatja a hengert.

Ha így se menni a motor akkor pedig nagygenerál-> csapágycsere, szimeringcsere, fúrás

 

Üdv Sziszi

Előzmény: Fishor (11935)
Apamaci008 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11948
Szia mkinek!
Segítsetek egy kicsit nekem légyszi.A babi meg makacsolta magát és nem akar rendesen menni,pihent kb2 hetet és most úgy döntött ahogy.Hidegen semmi baja de kb 5-10 perc múlva hörög köhög és le áll,tehát melegen nem megy egy centit se.Ha van valami tippetek segítsetek nekem!!!Előre is köszönöm.
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11947

Kedves Mindenki!

Az ember elmegy egy kicsit nyaralni és tessék, mennyi minden történik itt a fórumon.

Lássuk sorjában:

 

- a www.babetta_love.extra.hu -n megszüntettem  a hozzáférést szabályozó jelszavakat!!! Immáron tehát szabadon látogathatók az oldalak!

 

- Az új villalakóknak mondanám, hogy mielőtt bármilyen leírást és/vagy rajzot keresnének itt a fórumon előtte böngésszék végig a dokumentum tárban levő anyagokat illetve használhatják még a BAL oldalon levő fórumkeresőt is.

 

Tóni Bácsi, visszaolvasva a történéseket asszem elmondható az itteni moddokról, hogy szigorúak, de igazságosak - nem gondolod? :)

 

Végül pedig kérdeznék 1et: a Babszi fényezéséhez megfelelő, viszonylag olcsó, aerosolos festéket tud vki ajánlani?

Olyan kéne, amit száradás után nem könnyen old fel a benzin.

Próbáltam már egy pár fajtát, de mind hurka ilyen célra...:(

 

Üdv,

TiborGo

Előzmény: Ricsi210 (11934)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11946
Igen jelentős külömbség van az égés 1800 fokos hője, és a kipugáz kb 600 fokos hője között! A fejnél közvetlenúl kapja a lángot a szilikon, a kipunál, meg csak a munkavégzés utáni hőmennyiség amit ki kell bírnia. A karbinál evidentó hogy működik, ott csak a henger 120-130 fokos hőmérsékletét kell kibírnia.
Előzmény: Ricsi210 (11945)
Ricsi210 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11945

Akkor bocsánat,ha hülyeséset írtam,mellesleg a 600-as YAMAHA TT-n bevált(léghűtéses),és a babin is bírta a könyökcső végén a tömítést/4mm-t kell körbe tömítenie /(ráhúztam egy kókány kipuffot tesztelésből).És itt nem cm2-es lyukakat kell tömítenie,mert jól rá lesz húzva a hengerfej,úgyhogy nem HISZEM hogy kifújna,persze lehet hogy nektek van igazatok...

-Fishor,ha mégis a ragasztás mellett döntesz,akkor:vékonyan kend rá  a hengerre a szilikont(ha sokat kensz rá,akkor bemehet az égéstérbe mikor ráhúzod a hengerfejet).Ahogy rákened,húzd is rá a hengerfejet,várd meg amíg megszárad,és hadmenjen(ha beleragasztod a dugót a hengerbe,arra nem vállalok garanciát,(másra se,úgyhogy csak saját felelőségre)

-Amúgy nem nagy dolog,én 15évesen meg tudtam csinálni((most is 15 vagyok))

-Persze én is eggyet értek azzal hogy az esztergálás jobb.

CSő.

Petyulinko Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11944
Srácok....

Nagyapó a hibás elektronikámmal kapcsolatban nem árult még el semmit???

Köszönöm a választ....

:D
Stunt62510 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 11943

Véleményem szerint az égéskor keletkező nyomást nem fogja meg ez a szilikonbázisú paszta.

 

Én (kis egyenetlenségek esetén) javasolnám az üvegpor beszerzését és olajos üvegporral a henger belecsiszolását a hengerfej tömítő felületébe. Ez egy bevett módszer léghűtéses, tömítés nélküli hengereknél.

Ha durvább az egyenetlenség a tömítő felületen akkor sajnos csak a felszabályoztatás segít, de akkor figyelni kell a kompressziótér csökkenésére.

 

Ha mindenképpen ezt a tömítőpasztás megoldást szeretnéd, akkor valami hasonló paszta kell, mint régen a Hermetic vagy Hermozán volt, ami kikeményedett, majdnem ragasztott...nehéz is volt szétszedni utána.  Ez a "nem szakszerű" kategória, szvsz.

Előzmény: Fishor (11941)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11942
A hőálló szilikon vizes hengerfejek tömítésére való, hiába hőálló 300 fokig, az égés 1800-2300 fokos hőjét nem bírja sokáig, mert amiben eredetileg alkalmazzák, abban van egy fém tűzkarika, ebben meg nincs. Viszont lehet vágni végső esetben sörösdobozból, vagy offset fóliából egy tömítést, az kibírja, de a szakszarű eljárás a felszabályoztatás.
Előzmény: Ricsi210 (11939)
Fishor Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11941
Ja és hülye kérdés: ezt a szilikont ha felkenem, simán még száradás előtt tekerjem vissza a hengerfejet? És miután visszatekertem az anyákat, utána már lehet tesztelni, vagy meg kell várni amíg megszárad? Vagy már felkenés után eleve meg kell várni mielőtt összecsavarozom? bocs még nem használtam ilyet.

Üdv: Fishor
Előzmény: Ricsi210 (11939)
Fishor Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11940
Na én is valami hasonló megoldáson gondolkodtam. Egy próbát megér, ha nem jön be akkor marad a szerelő. Hengerbe nem merek belevágni, bár majd gondolkodok rajta.

Üdv: Fishor
Előzmény: Ricsi210 (11939)
Ricsi210 Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11939
Üdv.Fishor árulnak 300celsius fokig hőáló szilikon tömítő-ragasztót(kb.1000ft)//PIROS színű/,direkt kipufogók,hengerfelyek tömítésére,szerintem kend rá vékonyan,és az tökéletesen fogja tömíteni,és szétszedésnél körömmel le lehet kaparni(gumis),de az esztergálás is jó megoldás.
Előzmény: Fishor (11935)
Fishor Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11938
Ja, nem a hengerfej alja a mart hanem a hengeren lévő lap, szóval ami beleilleszkedik a hengerfej mélyesésébe.

Üdv: Fishor
Előzmény: Ricsi176 (11936)
Fishor Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11937
Keresztirányba húztam meg a anyákat. Nem tudom ide lehet e kapni hengerfejtömítést, mert hivatalosan itt nincs. Hát lehet hogy tényleg az esztergálás marad. Csak a hengerhez nem szívesen nyúlok, mert azt még nem szedtem szét sose.

Üdv: Fishor
Előzmény: Ricsi176 (11936)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11936

Szeva!

Próbáltad kereszt irányban apránként húzva?! Mert én úgy tudom, hogy így kell ezt csinálni. Ha olyan mart a hengerfej alja akkor lehet hogy a síkolás lenne a legjobb (esztergányos megcsinálja) de csak 0.5mm ert így nagyobb lesz a sürítési viszonya és jobban fog menni a teljesítményt legalább 20% al növeli nekem a verhómon 0.75 leszedve ez szerintem kicsit sok. Aúgy ha sokat lesíkoltatsz akkor szétnyomhatja a főtengelyt vagy megolvaszthatja a dugattyút (hallottam Komárról ami így ment tönkre)Vagy ha nem akarsz síkoltatni, akkor tegyél 2 hengerfej tömítést! Talán az kiegyenlíti.

Előzmény: Fishor (11935)
Fishor Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11935
Sziasztok!

Ma megint leszedtem a hengerfejet és a dekompresszor járatait kitisztítottam, a hengerfejbe is volt dzsuva, viszont a vészesebb a henger részén volt, ezt egy vékonyabb fúróval elkezdtem dzsuvátlanítani, mire egyszer csak bentebb ment a fúró, át a sok dzsuván. Szóval el volt tömődve ez a járat. A dekompresszor teljesen jó, a bovdent is beállítottam.

Viszont a motorba még mindig nincs erő. Többször szétszedtem ,próbáltam a hengerfejet különböző módokon mecsavarozni, de kézzel nem tudtam teljesen egy síkba rakni. Lehetséges hogy eldeformálódott valami egy picit. Viszont a henger részén ahol illeszkednie kéne abba a kiemelkedésbe középtájt van egy kicsi horony szóval egy piciteljesen kör alakú méyedés, ez gyárilag ilyen vagy ez lehet a hiba?
Egyébként amikor összraktam utoljára teljesen a motort akkor volt benne erő, nem annyi mint fénykorába, de szinte teljesen jól ment. Ezután összepakoltam a cuccokat és mentem még ezek után vagy 2 kört, és akkor folyamatosan megint elgyengült, jobb mg most is mint tegnap, de ha nem tekerem akkor megint cska küzdködik a motor és nem megy, utána ahogy tekerem akkor tartani birja a sebességet és nagyon lassan valamicskét gyorsul de nagyon gyenge.
Nem lehetne valami tömítőpasztával vagy valamilyen tömítéssel megoldani ezt a problémát? Vagy majd esztergáltatni kell, vagy mi a teendő?
Előre is köszi.

Üdv: Fishor
Ricsi210 Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11934
Sziasztok,üdvözöllek a fórumban Stunt62510.Ha lehet,szeretnék jelszót igényelni a www.babetta_love.extra.hu-ra,köszönöm.
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11933

Szia!

 

Van egy dokumentum tárunk, ahol sok hasznos információ található a mocikról. Sajnos momentán én sem tudom megnyitni, most írtam TiborGo barátunknak ezügyben. :((( Ő tartja karban azt az oldalt, tehát bizonyára fog segíteni.

 

Egyébként konkrét kérdéseidre konkrét válaszokat kaphatsz a hozzáértő barátainktól.

 

Tóni bácsi

Előzmény: Stunt62510 (11932)
Stunt62510 Creative Commons License 2007.08.06 0 0 11932

Sziasztok, most találtam rá a topikra újrakezdő :-) Babettás vagyok, már nem tinédzser. Inkább a gyári dolgok érdekelnek, nem a tuning, ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy tudtok-e olyan oldalt, ahol a modelltörténet fent van, esetleg valami műszaki infó?

Én nagykerekűn tanultam meg motorozni, nagyjából ismerem a tipusokat, de részletek homályosak.

Sok hasznos infó van itt, köszönöm nektek!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!