babetta 206 osomon a világítótekercs max 1,2 voltot ad le terheletlenül. egyik pillanatról a másikra bármi beavatkozás nélkül egyszer csak megjavult 2 óra hosszára, de most megint nem jo. Próbáltam másik tekercsel, de semmi különbség. Ha valaki tudja mi lehet a baj legyenszives írja meg! Nagyon fontos és sürgős lenne
Én csak próbaképp tettem fel a hengert. Teljesyítménybe kicsit dob rajta mivel a gyári adatok szerint is kb 500 rpm-el többet pörög a 210-es mint a 207-es. Végsebesség 50-55 km/h lehetett amikor ez a henger vot rajta. A másik ok amiért több erőt tudtam kisajtolni a masinából, hogy rövidített szívócsövet szerkesztettem(210-es hengerhez kell is mivel másképp nem mene rá a karbi). A henger kb 15-20 km-ert mentem aztán az egyik gyűrű eltörött (ezt a hengert egy 210-esből vettem ki amit 1000 ft-ért vettem). Annyit nem dobott, hogy érdemes lett ovlna megfuratni ráadásul a hézag nekem se jött rendesen össze, bár jól nézett ki ez a henger a motoron.
Tegnap este motorzgattam egy kicsit mindkét babettámmal és észrevettem, hogy a felső villahídban mindkét motoron kicsit mozog a villaszár. Ezek lemez villahidasok (mint tudjátok), de hogy rögzül vele a villaszár? Levettem a műanyag kupakot (már sötét volt) alatta van egy körmöskulccsal húzható hollander (szerű) rögzítés, az fogja bele? Nekem ez szorosnak tűnt....mégis mozog. (a Föld :-) )
(Megjegyzem kb. húsz éve motorozom, bejártam fél Európát, sok nagy motorom volt, motorokkal foglalkozom a munkahelyemen, stb. de ez a kis babetta olyan élmény ma is, mint 11 éves koromban. Örülök, hogy ismét rátaláltam.)
Én fordítva kisérletezgettem. Szóval 207-esre tettem 210-est. Méretre mindkét henger ugyanakkora szóval rámegy, de mivle a 210.-esnek nagyobb a hűtőfelülete, így át kell alakítani a szívócsonkot. Mellesleg 210-es henger 4 felömlős (igaz elég szar a vezérlés) és így kicsit több erőt lehet kicsikarni, mint a 207-esből.
Így már érthetővé vált számomra, hogy mért könnyebb a pedálozás, miközben nyomvatartom a dekompresszort (egyébiránt a babetta szakkönyve is azt írja hogy azt a pedálozás kezdetekor célszerű nyomvatartani)
A Szívótorok alatti kis lyukon ömlik a benya, az szerény "szaktudásom" szerint is magas benzinszintre utal, viszont ahoz már nem értek, hogy a magas benzinszint miatt lehetséges az, hogy csak időközönként pöffent egyet a motor?? Szal az lehet, hogy túl sok a benzin, s a motor belefullad a benzinbe, amiatt nem indul be?
Ilyen kínkeserves első beindítás még soha nem volt. Amikor 5 évvel ezelőtt faterral elővettük a babszit, apám kipucolta a karbit, már ment is első pedálozásra, repesztettem vele az utcában. Lassan már úgy érzem, hogy a fizika törvényeinek mond ellent ez a motor. Benzin van, szikra van, a hengerből megfelelő erősségű szívóerő érkezik a könyökcsövön keresztül a karbihoz. Ezerféle benzinszint kivolt már próbálva. Bíztató jel, hogy néha néha 1 másodpercre beindul, pöfékel egyetkettőt, és utána természetesen leáll (mért is indulna be??), de én már ezt lassan lassan feladom, minden tőlem telhetőt megpróbáltam. A Gyertya mellett sem szelel, jól zár a gyertyának a tömítése. Utolsó vékony ág, amibe még lehet kapaszkodni, egy más fajta gyertya. Ami most benne van, egy Brisk N17C, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Már csak szegény szomszédaimat sajnálom, mert olyan benzinillat van a kertben, minttha 1 benzinkút mellett laknának. :D
Ricsike nem akarlak megbántani, de te mióta vagy hozzáértő szakember? Azt tudom, hogy volt babid és valamit kónyítsssz is a babikhoz, de honfitársunk szakembert keres. Mellesleg 210-essel tényleg lehet bibelődni, ha makrancoskodik a váltója.
Én veszprémi vagyok, megoldható a probléma elérsz a 06@20@428@445 ön vagy mél en a kukacokat azért írtam közé mert asszem ezt moderálják a mél em cseburaska176@hotmail.com ez az msn is ezen fel is vehetsz
225-ös hőértékű gyertya való vele. Menj be a boltba vegyél egy Brisk N17c-t és vígan fog menni a motorod. Ha m,árkásabbat akarsz megpróbálkozhatsz Champion vagy Ngk gyertyákkal.
1. válasz: Az a lyuk a karburátor alján az alapjárati benzin-levegő keverékhe szükséges(az úszóból ezen keresztül jön a benzin). Ha ott ereszt valószínű, hogy túl nagy a benzinszinted.
2.válasz: A borsó nagyságni csavarocska az alapjárati fúvóka(rajta egy 35-ös szám található). A nagyobb általad nevezetett csavar(főfúvóka 63) általában ki szokott jönni a subertű tartóval(hivatalos nevét sajnos én sem tudom). Ha már ki jött egybe vedd szemügyre. Mindkét oldalon 2-2 kis luk található. Ha ezek közül valamelyik, rosszabb esetben mindegyik el van dugulva, akkor megtaláltuk a problémádra hibaforrást. A fúvókákat is fújd át kompreszsorral vagy ha nincs pumpával.
3. válasz: A dekompresszor se a gyújtást se a benzinellátást nem szakítja meg. Amikor benyomod a dekompresszor a hengerfejen egy kis luk keletkezik, így nem alakul ki nyomás a hengerfejbe és nem robbant el a benzin-levegő keverék(ettől méhg szikrát ad és kap benzint).
Remélem sikerül megtalálni a probléma okát és nem tekerésből fog állni a közlekedés vele.
Hello! Van egy babetta 210 esem ugyanaz a baja mint a kb. 2 vel elöttem szólónak kb. 10 perc után lefullad és amiután kihült újra megy megint 10 percet mi lehet a baja v. lehet e az baja hogy rossz a gyertya?
Akkor örülök, hogy egynelőre nagyobb szerelést nem kell végrehajtani a motorodon. Annak idején nekem is eldugult a hangtompítóm és olyan volt a moci, hogy közbe elmozdult a hangtompító akkor ment (ez kb 30 felett csinálta). Gyakorlatilag olyan volt mint a power szelep:) Nah ezek után kezdtem el gondolkodni egy üres fojtás nélküli kipufogón, azaz rezonátor kipufogón(ha valaki elvetemült mint én, csinálhat ilyet és menni is fog a gép, de főtengelyölő).
Sziasztok! A 210-esem váltója nem vált fel kettesbe sőt most már be sem lehet rúgni. Tudnátok ajánlani Veszprémben hozzáértő szakembert aki megjavítaná? Üdv:Balázs
Igazad volt! Kipu volt a ludas. Kipucoltam az egészet, mondjuk ki nem égettem, de benyával ecsettel ronggyal kézzel hurkapálcával meg fúrószárral ill ezek kombinációival kipucoltam. A hangtompító volt a ludas a két kis lyukszinte teljesen el volt tömődve szinte kis kő nagyságú darabokat szedtem ki belőle. Úgyhogy a hengerfejhez nem is nyúltam ezek után. Én azért nem godnoltam a kipura eddig (bár tünetek alapján megfordult az agyamba) mert annyira hirtelen a hengerfej szétszedése után vált erőtlenné, hogy tényleg azt hittem ott a bibi. Viszont azért ma is akadt ki problémám. Elmentem csak úgy egy kis próbaútra, egyszer csak elkezd köhögni és leáll. Naná hogy kifogyott a benzin, úgyhogy megvolt a mai tesmozgás míg visszatekertem a garázsba, még jó hogy nem jutottam messzire. A fékek viszont egy rakás... Pedig elől volt fékpofa cserélve tavaly, msot viszonylag be is van csiszolva, hátul is most kcsiit letisztítottam, de szinte semmit nem ér. Na de mostmár emgy a babi ez a lényeg. Kicsit emeltem még az alapjáraton, mert inditáshoz kellett neki gáz, meg gyakran leállt. Remélem msot jó lesz egy darabig. Köszi a segítséget mindenkinek!!!