Ehh,nem személyeskedni akartam,csak fel kellett most valahogy vennem a szálat,hogy be tudjam mutatni ezt a "helyi babettát". Egyébként csak pislogtam,hogy milyen emelkedőkön hasítanak fel-alá ezekkel. Babettával csak fogadásból sok pénzért kísérelnék meg ilyesmiket... :-)
Hali,egy napig újra itt,aztán megyek tovább pihenni! Szóval oda kanyarodnék vissza,amikor valaki itt kissé szűk látókörűen kijelentette,hogy abban az időben csak babetta létezett,és sehol máshol nem tudtak mopedeket gyártani,csak bádog bicikliket. Erre én bátorkodtam két márkát említeni: Puch, Tomos. Nos erre hoztam Nektek képes dokumentációt (hihi) Horvátországból,ahol rengeteg Tomos van a legutolsó kis faluban is a mai napig:
Megmondom őszintén, az én fantáziámat ez a 210-es nem annyira mozgatja meg.
Én ebbe a gépbe vagyok szerelmes
Szeptember közepe felé jutok csak pénzhez, legjobb esetben is csak szeptember elején, addig pedig ezer százalék hogy elhalásszák az orrom elől, egyébiránt a szállítást se nagyon tudnám megoldani, továbbá még kéne róla egykét adat, mert nincs róla túl sok írva....
Elektromos szakik között vannak ilyen mozaik, v rövidített szavak, mint a kh, a bnz, meg az aftmb. A kh-t már Tiger megmagyarázta, A bnz az: baszott nagy zárlat, az aftmb, pedig az, amikor az ember már feladja: a f.szom tudja mi baja:) Nem forrasztotta lemagát a tekercs vége a vasrúl?
babetta 206 osomon a világítótekercs max 1,2 voltot ad le terheletlenül. egyik pillanatról a másikra bármi beavatkozás nélkül egyszer csak megjavult 2 óra hosszára, de most megint nem jo. Próbáltam másik tekercsel, de semmi különbség. Ha valaki tudja mi lehet a baj legyenszives írja meg! Nagyon fontos és sürgős lenne
Én csak próbaképp tettem fel a hengert. Teljesyítménybe kicsit dob rajta mivel a gyári adatok szerint is kb 500 rpm-el többet pörög a 210-es mint a 207-es. Végsebesség 50-55 km/h lehetett amikor ez a henger vot rajta. A másik ok amiért több erőt tudtam kisajtolni a masinából, hogy rövidített szívócsövet szerkesztettem(210-es hengerhez kell is mivel másképp nem mene rá a karbi). A henger kb 15-20 km-ert mentem aztán az egyik gyűrű eltörött (ezt a hengert egy 210-esből vettem ki amit 1000 ft-ért vettem). Annyit nem dobott, hogy érdemes lett ovlna megfuratni ráadásul a hézag nekem se jött rendesen össze, bár jól nézett ki ez a henger a motoron.
Tegnap este motorzgattam egy kicsit mindkét babettámmal és észrevettem, hogy a felső villahídban mindkét motoron kicsit mozog a villaszár. Ezek lemez villahidasok (mint tudjátok), de hogy rögzül vele a villaszár? Levettem a műanyag kupakot (már sötét volt) alatta van egy körmöskulccsal húzható hollander (szerű) rögzítés, az fogja bele? Nekem ez szorosnak tűnt....mégis mozog. (a Föld :-) )
(Megjegyzem kb. húsz éve motorozom, bejártam fél Európát, sok nagy motorom volt, motorokkal foglalkozom a munkahelyemen, stb. de ez a kis babetta olyan élmény ma is, mint 11 éves koromban. Örülök, hogy ismét rátaláltam.)
Én fordítva kisérletezgettem. Szóval 207-esre tettem 210-est. Méretre mindkét henger ugyanakkora szóval rámegy, de mivle a 210.-esnek nagyobb a hűtőfelülete, így át kell alakítani a szívócsonkot. Mellesleg 210-es henger 4 felömlős (igaz elég szar a vezérlés) és így kicsit több erőt lehet kicsikarni, mint a 207-esből.
Így már érthetővé vált számomra, hogy mért könnyebb a pedálozás, miközben nyomvatartom a dekompresszort (egyébiránt a babetta szakkönyve is azt írja hogy azt a pedálozás kezdetekor célszerű nyomvatartani)
A Szívótorok alatti kis lyukon ömlik a benya, az szerény "szaktudásom" szerint is magas benzinszintre utal, viszont ahoz már nem értek, hogy a magas benzinszint miatt lehetséges az, hogy csak időközönként pöffent egyet a motor?? Szal az lehet, hogy túl sok a benzin, s a motor belefullad a benzinbe, amiatt nem indul be?
Ilyen kínkeserves első beindítás még soha nem volt. Amikor 5 évvel ezelőtt faterral elővettük a babszit, apám kipucolta a karbit, már ment is első pedálozásra, repesztettem vele az utcában. Lassan már úgy érzem, hogy a fizika törvényeinek mond ellent ez a motor. Benzin van, szikra van, a hengerből megfelelő erősségű szívóerő érkezik a könyökcsövön keresztül a karbihoz. Ezerféle benzinszint kivolt már próbálva. Bíztató jel, hogy néha néha 1 másodpercre beindul, pöfékel egyetkettőt, és utána természetesen leáll (mért is indulna be??), de én már ezt lassan lassan feladom, minden tőlem telhetőt megpróbáltam. A Gyertya mellett sem szelel, jól zár a gyertyának a tömítése. Utolsó vékony ág, amibe még lehet kapaszkodni, egy más fajta gyertya. Ami most benne van, egy Brisk N17C, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Már csak szegény szomszédaimat sajnálom, mert olyan benzinillat van a kertben, minttha 1 benzinkút mellett laknának. :D
Ricsike nem akarlak megbántani, de te mióta vagy hozzáértő szakember? Azt tudom, hogy volt babid és valamit kónyítsssz is a babikhoz, de honfitársunk szakembert keres. Mellesleg 210-essel tényleg lehet bibelődni, ha makrancoskodik a váltója.
Én veszprémi vagyok, megoldható a probléma elérsz a 06@20@428@445 ön vagy mél en a kukacokat azért írtam közé mert asszem ezt moderálják a mél em cseburaska176@hotmail.com ez az msn is ezen fel is vehetsz