Az autóbehozatalról próbálnék tarhálni valamit, meg lehet ugyanis csinálni a 900as behozatalát, csak bajos. Az enyém is így került be az országba, bár nem én hoztam be, tehát csak körvonalakban emlékszem a dologra. Lehet, hogy erről a megoldásról mindannyian tudtok, akkor bocs.
Az autóm 87es évjáratú, tehát az alábbiak szerint még véletlenül sem felel meg a követelményeknek. Az előző tulajdonos alkatrésznek hozta be (annak be lehet) és bonyolult adminisztrációs manőverek után (ezt nem magyarázta el, úgyhogy sajna én sem tudom..) jelenleg mint 1978-as évjáratú van bejegyezve. Ha jól emlékszem, a manőver lényege annyi volt, hogy papíron a 1978-as 900asban két fődarabot cseréltek (motor, karosszéria), miközben természetesen az autóhoz nem nyúltak. Ennyire emlékszem. Sajnos a kapcsolatot most nem tudom felvenni a sráccal, de ha gondoljátok (ha van annak értelme, amit leírtam) megpróbálhatom kideríteni a számát, úgy tudom, Győri Gabiék a Rácz-Mobilnál ismerik. Ő biztosan tudna többet mondani.
Ennyi egyelőre.
Ahoi
trbvszkij
Ez egy 1995 júliusi SAAB 900s, futott 117 eKm-t. Ötajtós, sötétkék, légkondis. Én vagyok a második tulaj, de az első is én voltam, mert ez a céges kocsim volt, ebből következően megvan neki mindene, szervízkönyve szépen vezetgetve, összes kulcsai, ilyesmi. Benne vannak a szokásos holmik, villanyablak meg a gyári rádiósmagnó és adok hozzá 4 db még használható téligumit ajándékba.
Nem Viggen és nem Aero, de szépen rendben van tartva.
Ha valakinek pont ilyen kellene jelezzen itt, vagy dobjon egy mail-t.
asszem visszajárok még ide, némi nosztalgiából, ez itt fent amúgyis a második SAABom volt/van.
Tudom, hogy ez itten egy fórum és nem egy hirdetőrovat, nem is szeretném szétoffolni, de ha véletlenül ismertek valakit aki szeretne egy 95-ös évjáratú turbótlan 900-ast, azt szivesen felhomályosítom eladó autóm részleteiről. ide is feltenném, ha a topicgazda megengedi, de nem akarnék udvariatlan lenni.
mondjatok rá valamit, vagy küldjetek emilt.
Nu. Akkor az ezüst kisautom kiesett.Nem fog magyar rendszámmal futni...
Egy utoso szerias Classic-ot, tehat 93 ast keresztul lehetne verni, az az érzésem, söt a 88 utáni svájciakat is, mert az oldal szerint, meg kell h. feleljen.Nekem ne mesélje be seniki , h. pont a Saabnak lenne giganagy károsanyagkibocsátása..
Akkor maradok a Trabantomnál, meg esetleg veszek egy UAZ-t azt levan.Ezek ugyanis futhatnak....
csá
az enyhén depressziv Rijswand
UI, ezekt után nem tudom, érdemes e megjavittani a gépet.
Szóval ha kell valakinek egy 1986 os 16V Turbo Aero, ezüst (172H) bordó kárpit, 170 e km
elektromos ablak+tükör+tető, --- valtó nélkül --- alkatrésznek, az irjon árajánlatot.
Én unatkoztam kisseé, és felhivtam a helyi közlekedési felügyeletet.
Eszereint én behozhatnék Belgiumbol Németoba akár 1983 as , kat nélkülit,, Az a leghangosabb,és Euro-1 emisszios v. ilyesmi..) Persze az adója elég combos évente, nade forgalomba lehet helyeztetni...ha átmegy a TüV ön , azaza a müszakin.Ami egy normál német müszaki, amin minden autó át kell h. essen kétévente.
Szóval Magyarországon az a lényeg, h. vegyek az autópiacon egy 20 éves golfot, aszt azzal nyomuljak, mert behozni csak 6-5 éves gépet lehet...
Elmehetnek a búsba.....
Mondom még 1x,hogy a classic 900as széria nincsa KFF adatbázisában,azaz semmi motorszám és semmi de semmi infot nem találtam az oldalukon erről.A telefonon pedig azt mondták,hogy ha nem akarunk magunknak problémát,akkor azokkal az autókkal ne is foglalkozzunk ami nincs rajta a listán! Ez azért probléma, mert a classic900 as '90 évjárat körűl szerintem teljesítené a zajszintet, de a listán azok is szerepelnek , melyek nem felelnek meg.Tehát ha nem felelne meg akkor ott lenne hogy nem felel meg!!! De híre se hamva sincs azoknak a motorszámoknak a listán amiket a classicokba betettek.Lehet hogy nincs honosítva????
linkek:
ui:
Páter barátom most ideges/ÉN IS/,mert most beszélt a KFF-esekkel és mondták hogy a számítogépükben benne vannak a 202 motorszámú SAABok de nem felelnek meg.Qrvák!!! baasSZAMEG!!!
CLASSIC SAAB900 KILŐVE!!!!!!
TEL. 425-20023 műszaki engedélyezési osztály
kérdezz bátran!!!.nyátok!!!KFF SUX!!!
Hi!
Megprobalok szerezni adatokat.Addig is az enyem torzslapjabol az olvashato ki, h. a gordulesi zaj 78 dB.1986, 16V Turbo. AkKor eztet be sem lehet hozni MO.-ra?\
Baas, tudsz vmi elerhetoseget mondani (tel, nev hivatal) ahol utana lehet erdeklodni?
Erdekelnenek az emisszios hatarertekek is...
Szasztok barátim.
Na.
Most a külföldi autóbehozatlalról írnék 1 kicsit,mert éppen e témával kell foglalkoznom a Páter barátomnak és nekem.
Ugyanis elhatároztuk magunkat és 21.én pénteken elindulunk Svájcba autóért.Az auto a Páteré lesz.Remélem mást is érdekel ez a téma 1 picit.A lényeget fogom leírni,csak a személyautókról.
Tehát:Az autó megfelel a behozatalnak,ha...
1988'as svájci forgalomba bocsátású min.
Ez a szám csak az emisszios/károsanyagkibocsátás/
követelményeknek felel meg.
Lényeges pont a zajkibocsátás,miszerint a határérték 74dB(A) a benzines motorokra.Tehát ha az autó '88 as vagy mittomén, akkor az még nem jelenti azt, hogy behozhatod,mert lehet,hogy zaj szempontjából nem megfelelő.A zajt nem mérik,hanem a gyári adatokat veszik figyelembe!A KFF listáján nem szerepelnek a CLASSIC 900-as SAABok, ami kicsit idegesítő,ezért ha tud valaki a típusról szerezni motorszámokat és netán zaj adatokat kérném szépen,hogy tegye be a topicba....Ugyanis a min.'90 évjáratúak a kiszemelt áldozatok amit szeretnénk behozni.Ennyit a műszakiról.
Számok:Ha rövíd akarok lenni akkor azt kell mondanom,hogy ha az autóról szerzel EUR-1 származási igazolást akkor az egész vámmizéria+fogy.adó+ált.forg.adó=64% plussz a vételárra,ha a számlát elfogadják.Azt tudnotok kell,hogy az EUROTAX katalógus árától az eltérés legfeljebb 20% lehet.Nézik a svájcit is és a magyart is.A lényeg az,hogy az autó nem lesz sokkal olcsób,ha kintről hozod(SVÁJC),de megbizható műszaki állapotban lesz úgy is hogy benne van 200-300ezerKM.Aztán kell még fizetni olyat,hogy körny.védelmi adó kb10ezer(ahasználtgumikraamitbehozolazautóval).Az egész procedúra belekerülhet 2-3 napodba.Csak a vám ügyintézés,de vannak embörök akik ezt +csinálják helyetted,pár tíz1000 froncsiért.
Biztos kihagytam valamit,de a lényeg itt van.Remélem nem untattalak benneteket.
SAABadulás
2000/7/9 | A SAAB újabb aranykornak nézhet elébe, ha minden a tervek
szerint alakul. Lélekben már most a Mercedest és a BMW-t szorongatják… A
General Motors, miután az év elején megszerezte a SAAB tulajdonjogának
100%-át, hatalmas fejlesztéseket tervez a svéd cégnél. A következő öt évben
30 milliárd svéd koronát, azaz 3,38 milliárd dollárt fektetnek új modellek
fejlesztésébe, a gyártástechnológia megújításába, újabb gyártósorok üzembe
helyezésébe. Távlati célként a gyártókapacitás megduplázását és szélesebb
modellpaletta kialakítását tervezik. A GM ezzel a lépéssel a Mercedes, a
Volvo, a BMW, és az Audi által uralt prémium-szegmensbe próbál betörni,
felhasználva a SAAB erős márkaarculatát. Hogy ez elég lesz-e? Ez még a jövő
zenéje.
Azt a 12-14 milkót bármikor összerántod egy Viggen-re. Azért nem jön Eu-ba, mert limitált a gyártási kapacitás (2.3-as motor !) és úgy döntöttek, hogy az USA a prioritás.
Egyébként itthon eddig 8-10 darab lett hivatalosan regisztrálva, ezekből 1 Viggen Cabrio.
A Volvo topicban régebben beírtam a Búza utcai Volvo-Saab bolt telefonszámát. Sajnos lusta vagyok visszakeresni és azóta elveszítettem azt a könyvet, amibe az összes autós telefonszámom bele volt írva. Szóval ha veszed a fáradságot, az első 1000 hozzászólásban biztos megtalálod a számukat. Általában tudnak szerezni aklatrészt, habár nem a legolcsóbbak.
Minel gyorsabban kellene nekem egy valto, (lehetoleg 5 sebesseges...)900 Turbohoz
Az enyem ugyanis odavan.Nagyon.
Szoval ha vki tud egyet szoljon!
Elore is koszi.
A hetvegen, Pestimren volt egy Utkozeses Autoverseny. SAABbal is indultak. Megtudtam hogy a ronycsderbik törteneteben jelentos szerepe van a SAABoknak. Kulfoldiek , magyarok is versenyeztek ezzel a tipusal. Fol szeretnem kutatni ezt a vonalat is. A versenyzok nagyon segitokeszek voltak.
A http://saab900.ini.hu cimen a dokumentacioknal kepek is vannak az utkozeses SAAB versenyautorol.
Kulonben szepen alakul a klub. Ma is bovultunk egy taggal.
Szasztok.
20.a körül megyünk svájcba SAABért v.milyen 90-91 900aséert.Azt meglássuk mi lesz a vámon.Sajnos az autó még nem az enyém lesz,hanem Pater barátomé,
de jövőre én is szeretnék menni.Majd írok, hogy hogy alakultak a dolgok.Ja,info: megnéztük a Rácz-Mobilt,de elég siralmas volt így elsőre a felhozatal.Elég lepukkant Saabok voltak.1 régi 900GLS as kb.85-86os volt a legszimpibb ránézésre,500ezret kérnek érte.A többit hagyjuk.
Akkor döntöttük el,hogy itthonról Saabot nyista.
Ja ma megnéztünk egy 9000i 16-ost.A srác Pécsről hozta fel és itt leadja Pesten.Nem volt rossz az autó.'91 9000i 16v ausztriai tulajtól vette,bal első elem csere volt,de elég szépen meg volt csinálva.Kisebb esztétikai hibákkal 1.050.000.- már odaadta volna, ja 170e km az órában.Átvizsgáltuk a karosszériát műszerrel,de tényleg csak annyi volt amit leírtam.
Némi bennfentes információval rendelkezve megerősítem, hogy a Pikes Peak-i autó 2 literes volt.
Viszont módosított hajtással, 4x4 vitte az aszfaltra a 750 pacit, és 6 fokozatú szekvenciális váltó volt az autóban. De ez egy speckó gép volt, Per a bajnokságban nem ezzel szerepel, mert az európai verseny szabályoknak nem felel meg ez az autó.
A Viggen már Európában nem kapható, júliustól már csak az USA-ba szállítják, és nem lesz 4x4.
Egyébként Per itt volt 1998 őszén a Hungaroringen, igaz akkor még egy 2.3-as motorral és csak 450 pacival. Én ott voltam, és a 2.6 mp alatt való 100-ra gyorsulást a hivatalos időmérés is igazolta.
Ami most európában a csúcs, az a 9-3 Aero (205 LE, 280 Nm). Kicsit még lehet tunningolni, de nem érdemes mert nem marad az úton.
Ja, mellesleg a Budai Skála játékosztályán lehet kapni kis Saabokat, Simba Toys gyártmányú, Mini-Cars márkájú, matchbox méretű kisautók, elég igényes kivitelben. Jómagam a tucatnyi Volvo mellé vettem 2-2 darab 9.3-ast és 9.5-öst is, elég szépek. Mindössze 190 forintba kerülnek, szerintem megéri, fôleg hogy egy klasszissal igényesebbek, mint pl. a Matchbox.
Ha esetleg arra vetemedtek, hogy megnézitek, akkor az eladô hölgytôl a "190-es Simba kisautót" kell kérni, ha nem találja, akkor nézze meg a raktárban, nekem is onnan kaparták elô az utolsó Volvókat...
Ha már elfogyott, akkor sem kell letörni, allítólag jövô héten kapnak új szállítmányt...
Az teccik ebben, higy 2 literből (bár az szerintem inkább a 2,3 as ) kirakják a 750 pacit.
A ford 400 lovas gépe ami az Aston Martin fále antiferrariban is van, 12 hengeres 6 L..
A porsche GT is 6 hengeres biturbo boxer, 3,5 l - 400 HP
Jo, nyilvan a versenyváltozata erósebb, bár azt hioszem, az is csak 600
De az nem olyan kényelmes mint a Saab.
Ja, nem tudjátok, nem terveznek 4x4 es Viggent?
Amit én vezettem, az a 250 HP kabrió, indulásnál jól jönne a hátsókerékmeghajtás..
Szerbusztok!
Azért látom van itt élet. : )
Az elmúlt napokban egy táborban csücsültem, úgyhogy nem nagyon követtem figyelemmelk az eseményeket.
Örömmel vettem észre, hogy Rijswand föltett féltett dömperjéről képeket.
Szép kis autó.
Rijswand akkor fárasztott le, amikor a játékszere az önmaga alá Eklund-SAABot képzelő Octaviásra 100 méteren 90-et vert, megjegyezte: -Ez az autó nem lámpától való gyorrsulásra való. Viszont ugyanezt tudja 150-200-ra...
Ááááá. Azért ez elég harapós... : )
Ime a valto a jobb oldalt levo dekli eltavolitasa utan.
A rezszinu emeltyu altal mozgatott gyuru nem akar racsuszni arra a fogaskerekre.Ezert nem hajlando bevenni az otost.