Akkor még jobbára megvannak azok a régi kocsik, amik körül már kiszedték a sínt (tehát onnét csak daruval lehet elvinni - arra pedig soha nem lesz pénz...) Még akkoriban körbefényképeztem őket, de mostanában vettem észre, hogy egy-két részlet hiányzik. Aztán képek alapján lett a hütőkocsi...
Korábban kérdeztétek hogy mennyi Eas kocsiról lehet fotóm összesen. Nos, össze számoltam nagyjából őket, íme az eredmény:
Eas-y 542 2600 - 6799 ( állítólag 1520 db van 542-es számon átépítve ), nekem van fotóm összesen 859 darab kocsiról.
Eas-x 595 8000 - 8036 nekem van fotóm összesen 31 darab kocsiról.
Eas-x 595 8200 - 8661 nekem van fotóm összesen 325 darab kocsiról.
Eaos 533 0000 - 0775 nekem van fotóm összesen 293 darab kocsiról.
Eaos 533 1000 - 1494 nekem van fotóm összesen 191 darab kocsiról.
Eaos 533 1495 - 1999 NINCS MEGSZÁMOLVA!
Eas 595 7300 - 7799 nekem van fotóm összesen 347 darab kocsiról.
Eas 595 9000 - 9099 nekem van fotóm összesen 46 darab kocsiról.
Eredeti állapotú Eas 595 kocsikról is akad fotóm jócskán! Az "Y" forgóvázúak közül olyan 200 darab körül. Az Eas 595 "ORE" forgóvázúakról is legalább 200 vagy 300 darab.
Eas-y 597 0000 - 2599 NINCS MEGSZÁMOLVA!
Eacs ( eredeti ) és al típusai közül is közel 300 darab kocsiról lehet fotóm!
Nagyjából ennyi! Pontos számadattal egyáltalán nem szolgálhatok sajnos. :(
Ez engem is érdekelne. Nagyon ré óta gyüjtögeted szorgalmasan az Eas kocsicsaládról a képeket, akár mások segítségével. Abban biztos vagyok, hogy az országban egyedüliként neked van a legtöbb fotód teherkocsikról. Sajnos már sokat szétvágtak.
Majd akkor leírhatnád körülbelül hány darab képed lehet teherkocsikról (azért írom, hogy körülbelül, mert az összeset lehet nem lenne kedved megszámolni mert olyan sok)
Ne csak azt számold majd bele amiket te fotóztál, hanem amit mások küldtek neked azokat is.
Köszi szépen Tomi!
Ja
A napokban répavonatot fotóztam, az email címedre megy pár kép Eas kocsikról...
Idén húsz éve indult Magyarországon a Ro-La fuvarozás (na én nem temetném olyan gyorsan mint egyesek), de szerinted mennyi idő alatt jött be a kocsik ára gazdaságosság szerint ??
Kosaras kocsik leselejtezésükig kitermelték a beléjük fektetett pénzt és energiát ?? Egyikőjük csak tavaly kezdett el úgy "istenesen" dolgozni ...:-)))
Van rá esélyed, hogy még mindegyik vígan futkároz. A MOL tartály mellettit nem tudtam csak beazonosítani. Budaörsön kb. egy hete áll 15-20 VTG növényolajos tartályszerelvény --- Miki talán már elsuhant mellette párszor :-))))
A felrakás két embernek kevesebb mint 5 percébe tellett. Ha a kocsi három nap múlva a látótávolságban levő rendezőpályaudvaron fog vesztegelni, akkor biztosan nem.
Hmm az én tippem valamiféle köszállítás volt mert általába bányák környékén leledzenek az ilyenek meg van amelyiknek ilyen fura ajtaja is van. Jó lenne tudni mégis miféle kiféle kefél e:P
Azt tudtad ,hogy a GE nek a turbina konténerekhez szlovéniában gyártják a dobozokat de most tervbe van véve ,hogy valami fehérvári cégtöl is rendelnek. Volt már valami proba gyártás is!
Szerbiában náhány helyen állomásokon láttam tehervagonokon nagyon koszos picit olyan robosztusabb hatású konténereket egy ismert márka se volt köztük csak barna kék meg sárga kontik meg még ki tudja milyen színüek de tehervonaton szembe jönni is láttam ilyeneket. de hihetetlenül koszosak olyat még nemláttam.
Gyüjteményem aktualizálása miatt szükségem lenne arra az infóra ,hogy a képen látható tartály kocsik a képenlátható formában ,színben , felírattal léteznek e még!
Jó lenne ha képeket is tudnátok mutatni mert ami megmarad azt szeretném le antikoltatni is:) Olyan max 1-2 éves képek kellenének.
Szerintem különböztek. A megengedett legnagyobb sebesség ugyanis a tengelytávtól függött. A szokásos tehervonati kalauzkocsinak 3,3m volt a tengelytávja, ezzel valószínüleg 45km/h sebességgel mehetett - ez volt az általános tehervonati sebesség. Ezt csak azután növelték, amikor elterjedtek az 5m-es tengelytávolságú G kocsik, ezekhez gondolom új kalauzkocsikra volt szükség. A gyorsvonatokhoz a 3 tengelyes Xh és még inkább az 5m-es tengelytávolságú Xs jelleg, majd még később a szintén 5m-es Xx jelleg volt megfelelő.
Jó estét az uraknak! Keresnék jó minőségű fotót kézifékes, és kézifék nélküli Heks kocsik feliratairól. (De ha valaki megmondja a kocsi kéziféksúlyát, már azzal is sokat segít.) Köszönöm!
Nem tudom, mennyire volt általános, de 1948-ban a balatonberényi balesetnél mindkét tehervonat kézifékezéssel közlekedett és a vonatvezetők a fékálláson utaztak, akárcsak a szintén 1948-ban a Déli pu-on történt balesetnél. Ezek alapján gondolom, hogy a haladós vonatoknál nem volt, vagy nem mindig volt kalauzkocsi a kézifékes időkben sem.
A nem tolatós vonatoknál a kézifékezés korában vonatvezető a vonat elején foglalta el az egyik fékállást, míg a fékezők a nekik kiutalt fékállásban dolgoztak...
A kézifékezés korában ezek a vonatok is kalauzkocsival közlekedtek, akkor ez volt a vonatvezető munkahelye, télen a melegedő fékező tartózkodási helye, stb. Az első fékállásra a légfékezés bevezetése után költözött a nem kezelő tehervonatok vonatvezetője.
A gyorsvonati, a személyvonati és a tehervonati kalauzkocsik külsőre nemigen különböztek egymástól. Gyanítom, hogy a megengedett sebességük, a fékrendszerük és talán a belső kialakításuk lehetett különböző. Persze egy 4 tengelyes gyorsvonati kalauzkocsi külseje látványosan eltért egy mellékvonalon használt tehervonatiétól.
Általában a tolatós tehervonatok hurcoltak magukkal kalauzkocsit, abban utazott a tolatócsapat és a vonatvezető, utóbbi ott intézte a papírmunkáit is. A nem tolatós vonatoknál a kézifékezés korában vonatvezető a vonat elején foglalta el az egyik fékállást, míg a fékezők a nekik kiutalt fékállásban dolgoztak a vonat hosszában elosztva. A vonatvezető egyrészt fékezőként dolgozott, de közben intézte az írásbeli teendőit, megfigyelte a jelzőket és a pálya-, illetve mozdonyszemélyzet jelzéseit is, ezért hívták ezt a fékállást figyelőféknek. A légfékezés elterjedésével már általában csak a vonatvezető utazott vonatkísérőként, villamos és dízel mozdonyoknál esetleg a mozdonyon, de sokszor zárfékezőként az utolsó fékálláson.
Már többen többször jelezték, hogy muszáj. (semmi köze nincs az uszályhoz) Bár sokkal jobb lenne a kell, szükséges, kívánatos, elengedhetetlen, kötelező, stb. szavakból választani a német müssen magyarosításánál.
A kalauzkocsi szó nem szerencsés, bár ezt használták. Természetesen nem kalauz = jegyvizsgáló utazott benne, hanem a vonatvezető. Ennek a gőzmozdonyra való telepítése nem volt megoldható. A dízel, vagy villamos mozdonyok vezérállása sem gördülő hivatal. A kezelő tehervonatokon többen is utaznak, akik az állomásokon a kocsirendezést végezik. Régebben a vasút végzett gyorsáru-szállítást is. Ez nem csak a személyvonatok kalauzkocsijában, hanem a tehervonatokéban is utazhatott. A kézifékes tehervonatok fékezőinek személyes holmijai is bizonyára a kalauzkocsiban utaztak annak idején.
Az útdíjj csak a hazai vállakozókat fogja nehezebb helyzetbe hozni. Mert hogy a megbízók élképzelésbe nem igazán fér bele az a 80Ft pedig muszály lesz benyelniük mert mi a 0,90Eur os fuvardijjak már nemigazán bírják el...
Hmm igen visszont nem minden kis cég engedheti meg a pótja hajóztatását és a soför repültetését meg esetleg nemis rendelkezik annyi traktorral. És azért délebre jellemzöbben vannak még kis 1-2 autós cégek akik pl vonatra kényszeríthetök voltak de komphajóra nem.
No meg pl a Just In Time fuvarokat sem szokás hajóztatni ahol elöfordulhat hogy belefért a vonat.
viszont a H.Hessers, Gartner, Walter és Ekol vonatot választják.
A Magyarországról induló/érkező kísért kombináltfuvarozásban résztvevő ügyfelek, csak és kizárólag az Osztrák tranzitengedélyezési kvótarendszer és a vonatozással járó Osztrák "jutalom"-engedélyek miatt gurultak fel a vonatra.
Szlovákiától elkezdve (Ausztriát is beleértve) jónéhány országban van használatarányos útdíj, mégsincs gördűlő-országút. (Labancföldön is csak az emlíetett okok , meg egy törvényi kivétel miatt- Brenner, de ott is meg kell szüntetni az EU direktívák alapján)
Tehát: EU-n kívüli országok autói voltak rákényszerülve. Viszont: A komphajókon kicsit nagyobb lesz a zsúfoltság, de ez az évi15-20ezer tgk smafu, az elszállítottakhoz képest.(a sofőröket repülőn hozzák-viszik)
Az útdíj bevezetése annyiban kedvezhet a vasútnak, hogy lesz még pár + fuvar, amit már meg fogja érni vonaton vinni.(de nem a kamiont)
Tegnap délután 3/4 öt körül találkoztam Üllőn egy Traxxos tehervonattal, elég új TWA kocsik voltak benne. Ami meglepett, hogy rettenetesen halk volt az egész vonat, alig volt több zaja, mint egy Flirtnek.
A képek a mostani InnoTrans-ról vannak? Több kiállított kocsiról nincs esetleg kép? A zöld kocsi nem fog beválni, alacsony a homlokfala, gurításkor megcsúszhatnak a fák..
Modellben van két Fleischmann ON-Rail Rnos vagonom (sajnos hiába különböző cikkszámúak, a pályaszámuk egyforma., ez a Fleischmannál egyébként gyakori?)
És van kér Piko Roos-t vagonom az egyik DB-s, a másik SNCF-es.
Ezeket leginkább azért kedvelem, mert nagyon sok fajta árut lehet rajtuk szállítani, köztük a két kedvencemet a konténert és a rönkfát(rakoncásan).
Hümm... akkor tényleg igencsak lendületesen kellett volna közlekednie a komának...
Fékezésnek, csúszásnak, konténer vonszolásnak viszont nem látni jeleit a képen, sem a kövön, sem az előtte, a kép bal szélén álló konténeren.
Ráadásul gyanús, hogy a platón a bal hátsó tartókonzol is igen rendesen le van hajolva. Üres konténer súlya alatt , még ha csak az az egy köröm is tartja, nem szabadna ilyet csinálnia annak a tartónak, hacsak nem lendületből kapott egy nagy sebességű, dinamikus ütést a konténer sarkától.
Így kell lerakni az üres konténert, ha épp eltűnt valahova a darus.
A technológia egyszerű:
Indulás előtt konténer rögzítés gondosan kiold, rövid nekifutás közben gyorsan felpakkerol, padlógáz, majd ezután sodrós jobb, vissza kettő, alászed, kézifék... és már lent is van a doboz.
Uraim! MÁV állagú kéttengelyes hűtőkocsit keresek a '60-as, '70-es évekből, síma oldalfallal. Fotó, vagy pályaszám, vagy bármi (modellhez keresek mintát).
Más: Közlekedési Múzeumba jár valaki? Ugyanis:
44/967 MÁV-hoz került Jugoszláv kocsipark iratanyaga (1 csomó)
Az 1967-es járműalbum 9. oldalán az olvasható, hogy az m mellék sorozatjel a K fő sorozatjel után 9-12 m rakodóhosszat jelöl. Ugyanezen mű 88-89. oldalán ábrázolt Kzm kocsitípus adatai között a szekrény belső hosszaként 7920 mm olvasható.
Meglehet, hogy a butaságom miatt nem tudok különbséget tenni a rakodóhossz és a szekrény belső hossza között. De a méretezett rajzon ábrázolt kocsi szekrényhossza is csupán 8000 mm. Ez pedig bőven kevesebb a 9 méternél. Nálam
Ismerek egy fényképet, amelyen Kzn 236377 olvasható. Több háború előtti fényképeken az n mellék sorozatjelet a hatványkitevőben láttam.
Tudom, hogy az idők során többször változtatgattak a mellék sorozatjelek értelmén (is). Azonban csak a nagyon régi időkből származó jelmagyarázatokkal találkoztam, illetve az előbb emlegetett albumbeli kishibással.
Emlékeim szerint az új logó bevezetése után, valamikor a '70-es években. A régi emblémát sohasem láttam teherkocsikon. (Személykocsin sem, legfeljebb a menetrendkönyvben.)
Hároson hónapok óta áll egy Res kocsi. Amikor oda került olyan volt mintha most jött ki volna a műhelyből. Mára összefirkálva, gazzal benőve áll. Néha rátolnak pár vagont, de az mindig ott marad. Mi az oka hogy ott tárolják? Pályaszám nem jut eszembe pedig látom mindennap.
Köszi, de ezek szerint egész Európában nyomulnak, mert ezek farncia kocsik voltak. Valószínűleg Transcereales/C.T.C. lehetett előtte, mert a pályaszámban 87 F- volt csak, lefestve a korábbi tulaj neve. (A 202E busz ment egy darabig párhuzamosan a szerelvénnyel a Jászberényi úton.)
9 óra előtt indult egy Floydos villany + dízel kombináció Hatvan felé francia gabonás kocsikkal (Transcereales/Ermewa és Transcrelaes/C.T.C.), de volt benne két Cargill logós kocsi is. Ezekről tud valaki valamit? Eddig a Cargill-lal csak az USA-ban találkoztam.
Új szállítás, 12 számjegyű pályaszámmal, cserekód: 22 (eredetileg Mn sorozatjelzés és 4 jegyű pályaszámot (13xx) kaptak volna.)
Es kocsik: cserekód: 22
157 Gbgs kocsik:
cserekód: 22 (MÁV-tól átvett kocsik)
cserekód: 21 (újszállítás)
Hogy a cserekód mikor, hogyan változott egy-egy sorozatnál, azzal még nem foglalkoztam (talán nem is fogok). Tény, hogy vannak saját felvételeim egy és ugyanarról a kocsikról ilyen és olyan cserekóddal.
Kiegészítés: A Kz(n) 3104 kocsit 1997. májusában Matterburgban kiállították.
A GySEV 1975 és 1976-ban több Elm (ex Kz és Kzn) sorozatú GySEV kocsit adott el a Petőházi cukorgyárnak. A kocsik egyrésze még az 1980-as évek végén Petőházán meg volt.
Ezt a fotót 1987.04.07-én Sopronban készítettem az 1978-ban a GySEV állagból törölt Elm 21 43 521 0026-4 (ex GySEV Kzn 3111) kocsiról. A kocsit a fűtőház területén szemét, salak, stb. tárolására használták. Azt hiszem, a képet már vagy itt, vagy a GySEV fórumon már hoztam. Gumidani talán onnan ismeri.
A kocsi Győrben készült 1919-ben a MÁV-számára. A GySEV 1959-ben vette át az akkor Kzn 211333 nyílvántartott kocsit a MÁV-tól és sorozta be Kzn 3104 sorozat és pályaszámmal állagába. A képeken szereplő Kz helyesen tehát Kzn. A 12 számjegyű pályaszám bevezetésével száma 21 43 521 0040-5-re, sorozatjele Elm-re változott. A GySEV állagából törölt kocsit a Fhév osztrák vonalrészének egyik megállóhelyén raktárkocsiként használták. 1988. augusztusában Wulkaprodersdorf állomás területén a kocsi még meg volt.
Az Index Fórum képeit az alábbi módszerrel lehet eredeti méretükben (ahogy felrakták őket) megnézni:
A kurzort rávezetni a képre
Kattintás a jobb gombbal
A felugró ablakban a bal gombbal a Tulajdonságok szóra kattintani
A Cím (URL) mellett levő szöveget kijelölni (bal gombbal)
Jobb gombbal kattintani
A felugró ablakban a Másolás szóra kattintani a bal gombbal
Új lapot nyitni
A címsorba beilleszteni a másolt szöveget. ( kurzort odavezetni, jobb gombbal kattintani, majd a felugró ablakban megjelent Beillesztés szóra kattintani a bal gombbal)
A beillesztett szövegben a THM betűcsoportot kicserélni IMG -re.
"A kikötő jelenlegi áruforgalmát a tanulmány szerzői szerint azért is indokolt lenne áttelepíteni Budapest egy kevésbé központi részére, mert a kapcsolódó teherforgalom túlságosan megterheli a várost, és egyébként is rosszak a közúti és vasúti kapcsolódásai. Ezért az áruforgalom számára új helyszínt javasolnak: a Duna jobb partján, az M0-stól délre, Nagytétény és Érd határán fekvő területet. Itt épülne fel a Duna-menti Intermodális Logisztikai Központ (DILK)."
"A tervhivatal szakemberei ehhez azt is hozzáteszik, hogy a magyar hajózásnak érdemes egy új, hűtőkonténeres technológiát kifejlesztenie, mert ezzel óriási előnyhöz juthat. Vasúton és közúton ugyanis sokkal bonyolultabb a hűtés megoldása, "mert minden egyes konténerhez csatolni kell saját áramforrást. Ezeknek a tárolása, karbantartása, érkezés utáni átpozícionálása folyamatos veszteségekkel járó, nehézkes és bonyolult logisztikai feladat". Ezzel szemben hajón "egyszerű műszaki megoldással megvalósítható a konténerek áramellátása"."
Ez a számtartomány eddig számomra Ichqrs-ként voltismert.Lehet,hogyaszámtartományelejeqnélkülivolt?
"Rakománytól függ, ha nem veszélyes vagy gyúlékony a rakomány, akkor nem kell. Lehet, hogy az "üresség" kevés, de ezt majd megmondják a szakértők. Pl. maradhat-e bennel benzingőz?"
OTSZ: "Kiürített, de ki nem tisztított edények tárolása és szállítása a megtöltöttekre vonatkozó előírások érvényesek."
Szerintem mindkét oldalról van néhány kanyar, amit 18 méternél hosszabb szerelvénnyel be sem tudsz venni, és akkor a faluba levezető szerpentinről nem is beszéltünk.
Egyébként szerdán éjjel túlméretes (és túlsúlyos) szállítmány érkezik a kikötőbe. :-)
Aha. :) Az Uralhim vasúttársaságáról, az Uralhim-Transz nevű cégről egyébként azt lehet tudni, hogy összesen 5800 teherkocsijuk van, ebből 900 darab műtrágyaszállító, és 300 műtrágyaszállítót 2011-ben vásároltak, mert kifizetődőbbnek látják, ha inkább saját kocsikkal szállítanak, szemben az eddigi gyakorlatukkal (bérelték másoktól a kocsikat). Anyacégük évi 7 millió tonna műtrágyát gyárt, az ammónium-nitrát előállításban a világon a második helyet foglalja el. Vannak ukrajnai érdekeltségei is, bár ettől még az a műtrágya simán jöhetett az anyacégtől (három központi telephelyük van: Kirovo-Csepeck, Bereznyiki és Voszkreszenszk, ebből az utóbbi esik hozzánk a legközelebb, a moszkvai közigazgatási területen található).
Alföldön gond nélkül elviszi az ilyen holmit egy százkerekű tréler, talán még Sztaravodáig is.. ( Skanzenbe is vittek fel BC motorkocsit néhány éve) de feljebb,a hegyvidéki környezet , a szűk kanyarok, nagy emelkedésű visszafordítók, belógó fák miatt közűti szakmai szempontból eléggé komoly és drága mutatvány lesz,
Valószínűleg nem úsznád meg néhány fakivágás , illetve áglevágás nélkül, aminek gondolom alaposan meg fogja kérni az árát az erdészet--végül is nemzeti park területén kell majd nyiszálni a zöldet.
A forgóvázakat el lehet szállítani valami nagyobb teherautóval (6-7 tonna darabja, de szétszedve csökkenteni lehet a tömeget). A belső berendezést, fékrudazatot, ajtókat-ablakokat eltávolítva, forgóvázak nélkül elvileg elérhető egy 20 tonna körüli tömeg, ami már egy Mi-26 helikopterrel elszállítható a helyszínre. Szóval meg lehet azt csinálni, legfeljebb tényleg drágább lesz, mint egy új ebédlő. :)
A felső sorban a második a felirata szerint gabonás kocsi - de az már legyen az üzemeltető (magán)vasúttársaság felelőssége, hogy mire használja. Az Uralhim-es kocsik érdekesek, az ugyanis egy orosz cég, és műtrágyával foglalkozik. Ezek szerint a saját vasúti cége bérbeadja a kocsijait valami ukrán társaságnak, akik sószállításra használják azokat. Hát, végülis majdnem mindegy, hogy kálisó, vagy nátrium-klorid. :)
Szétszerelni nem lehet, max leszedni a zsámolyokat, ütközőket, stb. hogy könnyebb legyen és picit rövidebb-alacsonyabb.
Szerintem drágábbra jönne ki, mint egy konyha-étkező felépítése, pláne ha könnyű szerkezetes épületről van szó.
Amit szeretnél, az olyan iskolában lenne könnyen kivitelezhető, ahol közel van a vasút, pl. van olyan pilisi települési suli, ahová a vágányról csak be kellene emelni a vagont :-)
Iskolánk számára szeretnék megszerezni egy leállított étkezőkocsit a MÁV-tól, mert az étkeztetés jelenleg nem megoldott. Teljes díszében, eredeti festésével és felirataival akarom az iskolatelekre beállítani. Információt gyűjtök, hogy milyen nehézségekkel kell megbirkóznunk. Kérlek segítsetek, a kocsi méreteire és összsúlyára lennék kíváncsi, illetve arra, hogy szét lehet-e valamennyire szerelni, hogy a helyszínen összerakjuk. Van-e tapasztalatotok a közúti szállításról?
Válaszaitokat előre is megköszönöm, Dezséri Csaba iskolaigazgató, Pilisszentlászló
"Egyáltalán, miért kell közvetítőkocsi a tengeralattjáró-szállítók közé?
A vágány terhelése végett?"
Tudtommal igen.
"Amúgy azt sem tudom, hogy a tartályvonatok elé miért kell közvetítőkocsi. Néha pedig miért nem? Mert üresek?"
Rakománytól függ, ha nem veszélyes vagy gyúlékony a rakomány, akkor nem kell. Lehet, hogy az "üresség" kevés, de ezt majd megmondják a szakértők. Pl. maradhat-e bennel benzingőz?
"Azt hallottam, hogy az autószállítók elé azért kell, mert az áramszedőről lehulló szikra megrongálja az 1. kocsin szállított autókat. (nyitott tetejű vagonok esetén) Igaz ez?"
Igaz. Ha nincs védőkocsi, akkor az első áramszedőt kell használni. Régen, amikor még gőzösök is húztak autószállító szerelvényeket, sokszor az első 2-3 kocsin ponyvával takarták le az autókat.
Egyáltalán, miért kell közvetítőkocsi a tengeralattjáró-szállítók közé?
A vágány terhelése végett?
Amúgy azt sem tudom, hogy a tartályvonatok elé miért kell közvetítőkocsi. Néha pedig miért nem? Mert üresek?
Azt hallottam, hogy az autószállítók elé azért kell, mert az áramszedőről lehulló szikra megrongálja az 1. kocsin szállított autókat. (nyitott tetejű vagonok esetén) Igaz ez?
Az egyik következő videón jól látszik egy Acélkombinát. A speciális tartályokban nyersvasat vagy még olvadt állapotban levő salakot szállítanak. Dunaferrnél láttam hasonló kocsikat.
Én a közvetítő kocsik miatt linkeltem be, azokon van "erdő".
A többi vagon tudtommal speciális nehéz tartálykocsi.
A mozdony miatt akadtam a videóra, a Belga vasút a 10 éves mozdonyaiból már eladogat pár darabot, sajnos hozzánk nem vesznek ilyen szuper gépeket a magánvasutak :-(
Egy újságcikkben (Autó-motor) olyasmit is olvastam, hogy a világ legnagyobb motorkerékpár-oldalkocsi gyára is volt.
A reakciós nagybátyám ezt úgy kommentálta, hogy a huszadik század második felében autóval kell a családnak utaznia és nem oldalkocsis motorral. Példálózott azzal is, hogy nem lenne nagy dicsőség a világ legnagyobb bocskor-gyárával villogni.
Akkoriban tényleg érdekesen mozogtak a városhatárok, a pletyka szerint így nőtt fel egyetlen éjszaka alatt Dunakeszin egy bazi nagy házgyár: Budapestről az ekkora üzemeket ki kellett telepíteni, és az üzem áttelepítése helyett egyszerűbb volt átrajzolni a térképet Székesdűlőnél. :) De az tény, a váci gyár mindvégig Vácott maradt, csak egyes, ortodox és fundamentalista helybéliek tartották Sződligethez tartozónak. :)
Az MHD-nak történelmi okokból kifolyólag több gyáregysége is volt, az egyik volt a váci, ahol pl anno hajókat is építettek, (pl a vizibuszok java része is itt született). Később ez a gyáregység szakosodott a konténerek építésére, itt készültek a MÁV részére a 20' transzkonténerek, de a 10m3-es közepes (háztól-házig) aluminium konténerek is.
Persze nem csak a vasútnak gyártottak konténereket, több hazai nagyvállalat (Mahart, Interlighter, Balatonboglári ÁG, Mogürt, Csavaripari Vállalat, Tungsram; stb) is vett náluk szép számban konténert.
A konténerbiznisz végül egész csinosan felfutott, komoly megrendelésállomány mellett szép nyereséget is produkált, de a gengszterváltozás után az MHD más - vastagon veszteséges - üzemeivel együtt került lapátra ez a gyáregység is.
Érdeklődni szeretnék, hogy tudja-e valaki hogy hivatalosan mikortól indul a cukorrépa kampány az idén - és hogy mely állomások vesznek benne részt? Elsősorban Lepsény és Simontornya érdekelne!
Tavaly ha jól emlékszem valaki feltett egy összesítő listát is a fórumra. Idén is van ilyen lista ami felsorolja a résztvevő állomásokat, a berakandó mennyiséget és a kezdési időt a rakodásra értve?
Visszatérve még a 80'-os "hosszú" konténerszállító kocsikra, itt van három cím, egy-egy orosz vasúttársaság gördülőállományából mutatja a konténerszállítókat, a "hosszúakra" koncentrálva. Az első két címen a típusokra kattintva megjelenik az összefoglaló leírásuk, némi jellegrajzzal, a harmadiknál pedig legalul láthatók a vázlatos jellegrajzok.
A Bertschi-s konténereket csak bertschis trélerek vihetik? vagy ez ,hogy van? mert még nemigen láttam bertschis konténert más tréleren meg bertschi s tréleren mondjuk hanjin konténert!
a mellékelt képen látható dátum mit jelent? Addig érvényes valami, vagy akkortól érvényes? A kocsi balesetes, most próbálom behatárolni, mikor történhetett az esemény? Ehhez lenne támpont ez a dátum.
Már én is gondoltam rá, hogy megkérlek, vedd ki a vízjelet, de eddig nem próbálkoztam vele.
Azért szeretnénk, ha kivennéd, mert: - A nagy felbontású képeket be lehet tenni háttérnek, ha nincs rajta vízjel, dátum vagy más felirat.
- Racionálisan nézve úgy tűnhet, nem zavaró a dolog, hiszen "látszik így is", hogy mi van rajta. Az emberi látás azonban nem egy képből áll, hanem kb. tíz komponensből. Nagyobb formák, kontúrvonalak, mozgásérzékelés, külön a színek. Egy képre nézve az összhatást nagyon zavarja egy középre tett felirat, a látás kevésbé precíz komponenseit megzavarja. Így a képet egészében nem tudja az agy feldolgozni olyan jól. A kép kisebb részeit külön-külön kell feldolgozni. Érdekes kísérlet lenne megfigyelni egy ilyen feliratos kép esetén, hogy a szemmozgások mennyire megváltoznak a percepció közben.
- Egy képben gyönyörködni nehezebb úgy, hogy valami oda nem tartozó dolog van rajta. Ahogyan nehezebb ellazulni egy olyan székben, amelynek bizonyos pontja nyomja az embert - folyton oda kell figyelni, hogy azt kerüljem ki.
- Sokan szeretnék, hogy levedd a vízjelet. Ha számodra nincsen valamilyen különleges, konkrét oka annak, hogy ez a jövőben is bent maradjon, tudományos érvek ismerete nélkül is erre billen a mérleg.
- Egyes embereket egyes dolgok zavarnak, míg másokat nem. Van, aki pl. csendben szeret otthon lenni, míg másoknál egész nap megy a TV. Két ilyen ember sose lakjon együtt egy szobában, mert folyton erről megy majd a vita. Vannak, akiket zavar egy apró dolog, míg vannak, akiket nem. Pl. én nagyon utálom, ha a filmnézés közben az egérkurzor a monitoron van, míg másokat ez egyáltalán nem zavar. Ilyesmi lehet a vízjel kérdése is. Nagyon nehéz, és egyben ebből a szempontból lényegtelen kérdés, hogy az ilyen ember "parás", tehát nem tud megküzdeni bizonyos dolgokkal, vagy "teljesen rendben van". (Szerintem az utóbbi, de ezt most tényleg nem fejtem ki.) Különbözünk, és ezért fontos a más gondolkozású emberek tiszteletben tartása.
- A többi kommentelővel is egyetértek: magam is ritkábban kattintok a képeidre a feliratok miatt, ezen kívül pedig pályaszámot vagy más részletet is zavarhat a felirat.
A 2.-3. érvelésben tévedhetek, de még ezeken kívül is írtam elég sokat.
Persze a lényeg a végére maradt: nagyon sok, szép képet készítesz, és szeretnénk teljesen látni őket.
.....+ Turbina alkatrészt, vegyiparban használatos lepárló egységeket, nagy terjedelmű és tömegű gépelemeket, nagy méretű konténert amiben az atomerőművek kiégett fűtőelemeit lehet szállítani, stb.
Sziasztok! Láttam ma egy számomra érdekes tehervagont, gondoltam megosztom, hátha valakit érdekel. Ma reggel Füzesabony állomáson állt egy M62 mozdony egy 24 tengelyes horvát Uaai-z vagonnal, majd délután Óhat-pusztakócson láttam áthaladni. Csak kíváncsiságból kérdezem a hozzáértőket, hogy mit szállít egy ilyen vagon?
Az utolsó képet - meg a személykocsisba betett szombathelyi rendezőset - el tudnád küldeni eredetiben? Ha van róluk több is, akkor azokat is. :-) Előre is köszi!
Igen, a csapágyházat valószínüleg kicserélték. A magyar G-kocsiknak volt egy pár jellegzetességük, amelyek alapján szerintem elég jól fel lehet ôket ismerni.
A függôleges merevítôk 80x80mm-es (vagy 90x90-es?) U profilból vannak.
Mindig van ferde harántmerevítés, laposvas szalagból, az ajtótól a kocsiszekrény sarkáig.
Ha nem okozok nagy problémát, akkor a második és a harmadik képet szeretném elkérni eredeti méretben a publikus mail címemre elküldve, az egyéb más fotókkal együtt...!
Ezzel az a baj, hogy a mi kis Zsiványunk a német Deutz típusú kocsiról keres képeket, aminek nincs "végigmenő" főkerete (bocs, de nem tudom szakszerűen leírni :-)
Jó lenne beszerezni egy ilyen ÖBB Rivarossit, de ahogy nézem itthon senki nem árulja, lassan többet vásárolok külföldi modellboltokban, mint a hazaiakban.