Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2018.02.11 0 1 125170

De mineki kéne kihozni a partra? Ennél van értelmesebb fejlesztés is a másik végen... (Csiszta)

Előzmény: Ádám Várkonyi (125168)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.11 0 0 125169

Elnézést,Keszthely nyilván nyugati vég.

Előzmény: Ádám Várkonyi (125163)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.11 -2 1 125168

Tizenmilliárdokat ölünk a kisvonatokba,tehát meg lehetne oldani.Mert 8 évvel ezelőtt reális volt a Felcsúti Csihuhu?

Egyetértek,de Bada-Fonyód közt szerintem egész nyáron el lenne tartva egy este 9-10 közti forduló.Ezzel a menetrenddel mindhárom meglevő vizibuszt kidobhatnák pótlas nélkül,de persze mindegyik üzemben lesz(legalábbis késő őszi Bahartos levelezésem szerint),mondjuk nem mintha nem örülnék neki hogy mêg maradnak.

Előzmény: zjakabfi (125166)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.11 0 0 125167

Júli 21 szombat dátummal végignéztem sok viszonylatot.A fonyódit nem találtam.

Előzmény: zjakabfi (125165)
zjakabfi Creative Commons License 2018.02.11 0 1 125166

Fenyvest be kéne kötni, nem kérdés, de a kisvasút kihozása nem reális... Át kéne vinni a nagyvasúton, ami azért nem olyan egyszerű (megcsinálható, mert van ilyen Csömödéren és Kiskőrösöen is.)

 

Nem is értem, miért nem használják ki az új kikötőt.

 

A nagyobb fesztiválokhoz minden esetben kellene egy 21-22 óra körüli indulást biztosítani a legközelebbi túlparti kikötőbe.

 

(konkrétan a badacsonyi borfesztiválra gondolok)

 

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125163)
zjakabfi Creative Commons License 2018.02.11 0 0 125165

Nem néztem meg az összes járatot, de akkor ezek szerint megszűnik a Keszthely-Fonyód nem naponta közlekedő járat?

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125163)
zjakabfi Creative Commons License 2018.02.11 0 1 125164

A Fürednek a hossza miatt  gondot okozna a lellei kikötés, ezért nem ő a BadacsoNy-Lelle járat.

 

 

Előzmény: HG. (125162)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.11 -2 1 125163

Tehát valszeg a Tehén fog Füreden éjszakázni.

A keleti végeken is tovább  romlik a színvonal,Keszthelyen pl(amelyet a földrajzkönyvek a Balaton Fővárosaként említenek)a júliusi hétvégeken a szolgáltatás napi 1(sic!)menetrendi hajójáratban merül ki.Ott is mehetnének a séták mondjuk Keszthely-Györök-Mária-Keszthely körben,legalább lehetne menni a Szepkilátóhoz,vagy Máriára fürdeni.Arról nem is beszélve hogy Fenyves idén is teljesen kimarad..

Pedig ha monnyuk a kisvonatot kihoznák a partra,és lenne hajójárat-csatlakozás az segítene az utasokon,a helyzeten.Fonyódról szintén nem megy semmi a katamaranon kívül.

A déli Balatonlellei járat kivétele Badacsonyból szintén bűn...

De a W az kell,hogy heti 1x lehessen menni Tihanyba Fövenyesről.Az A megintcsak érdekes,pár éve naponta járt,és lőn:utas is volt.

Maga a szezon is leszűkült,tán 5-6 hetes főidény lesz...

Az áprilisi alibijáratok meg a MÁV mellékvonalakra emlékeztetnek,ott megy napi két járat(a személyzet egêsz nap az álló vonaton/hajón pihen!)

Ez a menetrend megint elárulja,hogy a cég nem küzd foggal-körömmel utasaiért,elvégre ha baj lesz akkor majd állam-bá ad lóvét.Gyakorlatilag fényévekre van attól a menetrendtől,ami 10-12-15 éve volt.

 És még mielőtt belémállna bárki hogy miért csak a BH-t szidom:Mert aggaszt ez ami zajlik ott.

És lassan egy év után is fenntartom:A MENETREND-SZERKESZTÉS NEM AZ ERÉNYÜK!

Előzmény: HG. (125162)
HG. Creative Commons License 2018.02.11 0 0 125162

Pár nap, és fent lesz.

A Siófok vehette át a Szent Tehén járatát, tehát vélhetően cseréltek.

Sajnos az utolsó nagyhajó már nem tesz füred-tihanyi kört este. Pedig voltak rajta, és bár értem, hogy az este kell a programhajókra, de azt továbbra sem tudom elfogadni, hogy a sétajárat miért nem tud tihanyban kikötni, mikor az esetek 99%-ban az apátság alá eljön.

Ahogy látom, több járat később indul, pl. N nem kevesebb mint 1 órával (betétjárata kuka...), viszont többségében nem később fejezik be. Sajnos a Füred és a badacsony sem cseréltek, így nem tudom azt sem megérteni, miért a lassabb hajó járja a sokkal hosszabb távot.

W, A is heti 1x megmarad.

Előzmény: Ádám Várkonyi (125161)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.11 -1 0 125161

Nem találtam meg áttekinthetően.Mindenesetre a Siófok- Füred főszezont érdemes megnézni a keresőn,jól összetúrták,meg a menetidő is hol 50,55,60,65.Azt se könnyű kihámozni hogy egyáltalán mikor melyik hajó megy...

Előzmény: zjakabfi (125156)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.11 0 0 125160

Arra is volt plda,hogy rajta ültem 15-èn:-)

De ettől még az első hajó mindig húsvétkor jött(akkor most is,csak valamit benéztek a Füredi önkormányzatosok)

Előzmény: zjakabfi (125158)
svábler27 Creative Commons License 2018.02.10 -1 0 125159
zjakabfi Creative Commons License 2018.02.10 0 0 125158

A menetrend keresőben 03.31.-re írja az első menetrendi hajót.

 

Volt már példa, hogy 03.15-én járt sétahajó Füreden.

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125154)
zjakabfi Creative Commons License 2018.02.10 0 0 125157

Te=de

 

 

Előzmény: zjakabfi (125156)
zjakabfi Creative Commons License 2018.02.10 0 0 125156

A kereső valóban ad már menetrendi adatot.

Te fent van valahol áttekinthetően is?

 

 

Előzmény: smith (125155)
smith Creative Commons License 2018.02.10 0 0 125155

Te tudod jól :-)

Van már fent menetrend, csak nehéz megkeresni. Ez egy ilyen web2 honlap. :-)

Előzmény: Ádám Várkonyi (125154)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.10 0 0 125154

Néztem a Füredi városi honlapot,március 24-re(nagyszombat=31)írják az Első Hajó Fogadását a rendezvénynaptárban.Valaki tud erről valamit?Vagy csak elírás lehet?

Nézegetem a BH honlapot is mert ha ilyen korán lesz,lassan jöhetnének a menetrendek de még semmi.

Kelénről tudunk valamit ? Kivették már,esetleg kibelezték é?

Mwin Creative Commons License 2018.02.09 0 1 125153

A lehetséges forgatókönyvek: lassú felmelegedés, éjszakai fagyokkal, eső minimális: nincs gond.

Lassú felmelegedés éjszaka is pluszokkal, esővel: elég nagy gond. Főleg a Tisza vízgyűjtőjén, mert az esésviszonyok miatt a csapadék gyors lefolyású.

Gyors felmelegedés, esetleg nagyobb mennyiségű esővel: nagyon nagy gond. Lásd az 1965- ös árvíz első felét.( 1965 március)

Gyors felmelegedés esővel a vízgyűjtőkön, nálunk hidegfront, fagy = jegesár. (1941, 1956- os árvíz)

Lassú felmelegedés, viszonylag hideg március, esős április: széép nagy zöldár.(1965- ös árvíz második fele)

Előzmény: jakyg (125150)
gigabursch Creative Commons License 2018.02.08 -1 1 125152

Off, de tényleg nincs tél.

Dec 20 óta november van, nyomokban márciussal.

A normál január végi fakitermeléseknek még csak a 60℅-ánál tartunk, mert takonyban ázik minden.

Az elmúlt két nap semmi csodát nem hozott. A hó alatt mibden híg.

Előzmény: jakyg (125151)
jakyg Creative Commons License 2018.02.08 0 0 125151

Persze, nagyon változó kimenetelek lehetségesek.

Azt hallom mindenhonnan, hogy nincs tél, hogy a sípályákat mindenfelé hóágyúzzák. Ehhez képest nagynak tűnnek a grafikonban szereplő értékek.

Előzmény: zjakabfi (125149)
jakyg Creative Commons License 2018.02.08 -1 0 125150

"Az viszont döbbenet, mennyire pontosan követi a hóban tárolt vízkészlet magassági grafikonja a maximális értéket. "

 

Pontosan. Engem is ez ijesztett meg. Az 1000 m alatti szépen elfogy a tavasz során. De az 1000 m feletti is nagyon jelentős, szinte az átlagos összes 2/3-val egyenlő.

Előzmény: Mwin (125148)
zjakabfi Creative Commons License 2018.02.08 0 0 125149

2003 elején is nagyon féltek, nagyon sok volt a hó, aztán Duna és Balaton szempontjából is negatív rekordok dőltek meg, semmilyen árvíz nem volt.

 

Persze eldőlhet másfelé is.

 

 

Előzmény: jakyg (125147)
Mwin Creative Commons License 2018.02.08 0 0 125148

Azért a magasabb hegyekben hamarabb esik a hó, mint itt, 100 méterrel a tengerszint felett:)
A csapadék  ott hó, az ott marad,nálunk eső, az meg elfolyik. E szerint a táblázat szerint 1000m felett ugrásszerűen megnő a hóvízegyenérték:
http://www.hydroinfo.hu/Html/ho/hvktab.html
Az viszont döbbenet, mennyire pontosan követi a hóban tárolt vízkészlet magassági grafikonja a maximális értéket. 
Egy kósza mediterrán ciklon némi esővel és meleggel a poklok poklát szabadíthatja rá a Duna völgyére. Sőt akár a Tiszáéra is...

 

Előzmény: jakyg (125147)
jakyg Creative Commons License 2018.02.08 0 0 125147

Én úgy tudtam, mindenütt enyhe a tél a környékünkön. Örültem, hogy idén kis eséllyel lehet csak árvíz. (Így tél végétől szoktam lesni, mennyire féljek egy tavaszi árvíztől.)

Ehhez képest hatalmas a hóban tárolt vízkészlet. Érti ezt valaki?

http://www.hydroinfo.hu/Html/ho/hvkgrafikonok.html

 

 

svábler27 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 125146

+ a "Dereglye"I

Előzmény: napocza (125136)
gigabursch Creative Commons License 2018.02.06 0 1 125145

Óbudavár, Sycambria kérdéskörben érdemes Dr. Lánszky András kutatásait megismerni. De az övé sem teljesen zárt egész még.

Nekem volt szerencsém élőben is megélni azt, amit felismert.

Megjegyzem nem én vagyok az egyetlen erdőmérnök, akit meggyőzött.

Előzmény: riversea (125141)
gigabursch Creative Commons License 2018.02.06 0 1 125144

Szerintem is felesleges Hollókőt a Budai várral összehasonlítani, ámde mind a kettő világörökség (amúgy indokoltan).

Előzmény: siófoki35 (125139)
gigabursch Creative Commons License 2018.02.06 0 1 125143

A "Pilis Insula" kifejezés sokak hipotetikus gondolkodását már sokfelé elvitte.

 

Ám, ha az ember belemélyed a Geologica Hungarica köteteibe, akkor rájön, hogy "nem ott, nem úgy és nem akkor, ráadásul nem az" folyt ott, amit szeretne látni, láttatni.

 

A legtöbben a mai 10-es út menti árkot tekintik ennek a kérdésnek a megválaszolásához alkalmas területnek, ahol volt idő, amikor valóban folyt víz (ős-Garam, ős-Ipoly), csakhát közben volt nemi lemeztektonika, mert a Kisalföld megsüllyedt, a Dömösi -szűkület lejjebb került és a víz elkezdett arrafele folyni, főleg, mikor a Duna is átbuggyant. Mert ugyebár a Duna előtt épp a Kemeneshát kavicsanyagát rakta le egyenesen a Dráva irányába.

Persze itt is vannak megválaszolatlan kérdések, hogy hogyan került folyami kavics Lesencefalu-Tapolca határába, de ez egy másik kérdés.

 

De a Duna hordalékanyagai nem raktak le olyan egyedi anyagot a Dorog-Vörösvár vonalon, ami igazolná az ott folyását,  viszont hagyott ott a Garam és az Ipoly saját felvízi anyagának megfelelő hordalékot.

 

Márpedig a hordott anyag kőzetvizsgálata elég erős érv.

Előzmény: riversea (125141)
Jo-Ke Creative Commons License 2018.02.06 0 2 125142

Szívesen látnánk képeket a legújabb forgalmi helyzetről!

Előzmény: riversea (125140)
riversea Creative Commons License 2018.02.06 0 0 125141

Én azért nem szurkolok a projekt ellen, de engem is jobban érdekelne pl., hogy hol lehetett az a régi Duna-ág, ami körülölelte a Pilist, hol volt Sycambria, Ősbuda, Fehérvár. Ezzel még nagyon adós a történész, régész szakma, de persze nekik fontosabb a római limes… Egyébként meg éppen most találtak meg egy 500 éve elveszett maja várost a quatemalai dzsungelben egy új, ún. LIDAR (lézeralapú távérzékelés) technológiával, ami a lézer fényét veszi igénybe a talaj alatti építmények részletes felderítéséhez. 2100 km2-t vizsgáltak át így. Javasolnám itthon is a Pilis átvizsgálását ezzel a módszerrel, mert a felszíni építményeket ugyan le lehet rombolni, el lehet tüntetni, de a földalatti alapok most is ott vannak…

Előzmény: gigabursch (125138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!