Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bateman Creative Commons License 2024.05.28 -3 2 881680

Alonsonak minden bizonnyal:)

Előzmény: Inner Circle (881679)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.28 0 0 881679

Jó lesz az.

Előzmény: Bateman (881678)
Bateman Creative Commons License 2024.05.28 -4 3 881678

Az Aston Martin tárgyal Binotto-val.

 

ajajj!

Törölt nick Creative Commons License 2024.05.28 -3 2 881677

Hány pilóta nyert egy évadon belül?

 

2024: 4 (táv harmadánál járunk)

2023: 3

2022: 5

2021: 6

2020: 5

2019: 5

2018: 5

2017: 5

2016: 4

2015: 3

2014: 3

2013: 5

2012: 8

2011: 5

2010: 5

2009: 6

2008: 7

2007: 4

2006: 5

2005: 5

2004: 5

2003: 8

2002: 4

2001: 5

2000: 4

1999: 6

1998: 4

1997: 6

1996: 4

1995: 5

1994: 4

 

30 év alatt 3 domi év volt, a mostani 4 győztes szinte átlagosnak mondható. Jó lenne azért 5-6: Piastri, Perez lehet rá képes.

Inner Circle Creative Commons License 2024.05.28 -2 2 881676

Óh, akkor a 2002-es Ferrari még annyira sem volt az, mert már a második futamon kettős Williams győzelem született.

 

Ha már szándékosan trollkodsz (hiszen Májköl ütközött a futamon), legalább arra vigyázz, hogy olyan versenyt válassz, amint a 2002-es Ferrari elindult. Malajziában az F2001B-vel mentek, az nem sokat árul el az F2002 teljesítményéről :D

Montoya meg 7 pole-t szerzett 2002-ben. Folytassuk?:)

 

Nyugodtan, egyelőre még élvezem :)

 

Téynleg arról megy a vita, hogy Vettel vagy Button e a jobb versenyző?

 

Nem, de beszélhetünk arról is...

 

Én pl biztos vagyok abban, hogy Button nem hozta volna le 2010-et és 2012-t.

 

Nehéz kérdés, 2010-ben Vettel nem brillírozott, sőt dobálta a pontokat - ezeket Button valószínűleg begyűjtötte volna. Viszont Vettel a neki fekvő versenyautókkal hihetetlenül összenőtt, nem hiszem hogy a nyers tempójával Button (vagy akár más) felvehette volna a versenyt.

Ugyanakkor én meg abban vagyok biztos, hogy Button 2009-et hozta volna a RBR-rel és 2018-ban közelebb lett volna a Ferrarival Hamiltonhoz (még ha nem is nyert volna biztosan).

Előzmény: fitosi (881674)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.28 -2 1 881675

És akkor azok a 2021-es hibák... ott is számold újra a végeredményt.

Előzmény: Bigyula2 (881663)
fitosi Creative Commons License 2024.05.28 -8 2 881674

Most vettem végig, hogy nem volt fél évig sínautó... már a harmadik futamon kettős RBR győzelem született. 

 

Óh, akkor a 2002-es Ferrari még annyira sem volt az, mert már a második futamon kettős Williams győzelem született.

 

Ez meg itt a török kvali eredménye (ekkor még kavartak a benzinmennyiséggel, szóval egy-két tized variáció benne van, de ezzel együtt is beszédesek a különbségek):

 

Montoya meg 7 pole-t szerzett 2002-ben. Folytassuk?:)

 

én azt legalább ennyire kérdésesnek tartom, hogy Vettel tudott-e volna ennyit Lajossal szemben?

 

Téynleg arról megy a vita, hogy Vettel vagy Button e a jobb versenyző? Én pl biztos vagyok abban, hogy Button nem hozta volna le 2010-et és 2012-t.

Előzmény: Inner Circle (881644)
shu14 Creative Commons License 2024.05.28 -8 0 881673

Csak az 1-2 és a 4-5 futamokon volt domi, ez még azért egy 24 versenyes szezonban lótúró. Virsli Imolában Hulk ajándéka és a McLaren pilóták bénázása miatt nyert.

Előzmény: Inner Circle (881644)
rage. Creative Commons License 2024.05.28 0 0 881672

Felmerült bennem egy kis gondolat (conspiracy) , hogy előtte már nagyon sokat volt mindenhol ekézve a világon stroll és emiatt van ilyen állapot:)

Nem tudom mennyire lehetséges ez mennyire nem ad bele mindent mert talán nem akarja bukni az ülést vagy csak hallott valamit. Persze lehet semmi nincs csak ez van most. Mert stroll eddig sem volt előrébb az évben csak Alonso volt ügyesebb.

Előzmény: btipus (881631)
sure Creative Commons License 2024.05.28 -1 1 881671

Nem, csak egy troll, és itt folyamatosan és bőségesen etetve van. Más topikokban képes normálisan (is) megnyilvánulni. Egy hétig kéne csak kibírni, hogy senki még csak ne is reagáljon neki (ha már a moderátor nem teszi pihenőre), megunná.

Előzmény: Helter Skelter (881650)
Hooshee Creative Commons License 2024.05.28 0 1 881670

Aminek az lett volna az eredménye, hogy gyorsabban érnek körbe, de két pozícióval hátrébb.

Előzmény: Panzermeyer (881668)
Ez666 Creative Commons License 2024.05.28 0 1 881669

Mi értelme van a hanak?

Semmi, szimpla feltételezés, ami nem változtat semmin! 

Előzmény: Panzermeyer (881668)
Panzermeyer Creative Commons License 2024.05.28 0 0 881668

Azt kiszámolta már valaki, hogy ha nem mennek 77 kört 4 másodperccel lassabban, mint tudnának, és bevállaltak volna egy 20 másodperces kerékcserét ennek fejében, akkor mennyivel kevesebbet kellett volna vasárnap délután unatkoznunk?

A közvetítés hamarosan... Creative Commons License 2024.05.28 0 1 881667

Ha veszed a Mercedest, és nem előre nézel, hanem hátra, akkor lépegetnek az üldözők. 

Kína-Miami vs. Imola-Monaco. Korábban Tsunoda meg még néhányan a nyakukon voltak, aztán Imolától nagyon nem.

Előzmény: Inner Circle (881665)
rm40 Creative Commons License 2024.05.28 0 0 881666

Max nyilatkozta is, hogy a Bull a szimulátorban simán veszi a rázóköveket, a valóságban meg fél méterre elpattan róluk.

Előzmény: Inner Circle (881665)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.28 0 1 881665

Potenciál szerintem van dögivel, még zeropod-ról is volt szó. Az se reális, hogy a kezdeti előnyt három csapat is behozza, sőt, átfordítsa. Szerintem a valóság nem követi a szimulátort, persze ez is lehet halálos, de nem lesz a zeropod Mercihez hasonló végzet a láthatáron.

Előzmény: Jam Clerk (881662)
btipus Creative Commons License 2024.05.28 0 0 881664

Másfél hónap és 43 éves. Alonso olyan mint egy kisérlet, meddig bírja a tempót és hogy fog beesni a tempó..vajon ez már az, vagy az lesz? Érdekes látni, reélem rám ég de nekem most van olyan érzésem mintha elengedte volna, de talán még a jövő év ha tényleg jól dolgoztak az Aston-nál.

Előzmény: Cold Heart (881640)
Bigyula2 Creative Commons License 2024.05.28 -1 2 881663

Még egy kis stat a nemdomi autóról, ha Ausztráliában Max nem esik ki egy hülye hiba miatt:

 

Verstappen: 194 p (169 p helyett), 6 győzelem (5 helyett)
Leclerc : 135 p (138 p helyett), 1 győzelem
Norris : 110 p (113 p helyett), 1 győzelem
Sainz : 101 p (108 p helyett), 0 győzelem (1 helyett)
Perez : 105 p (107 p helyett)

 

Azaz, a mostani 31 p helyett 59 p lenne a különbség a nemdomi autóval a szerelő/szerelési hiba nélkül.

Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.28 0 0 881662

Vannak azért előnyei erősen, ha egy istállónak van egy "testvércsapata": nem csak úgy lehet adatot gyűjteni, hogy az adott hétvégén megosztja a beállításait a két pilótája között, hanem így is, hogy megnézi, hogy működik a tavaly a "B-kocsikon"...

Még azon gondolkodom, amivel az idei évre történt koncepcióváltást indokolták, hogy a tavalyi, világverő konstrukcióban már nincs kellő fejlődési potenciál. Ha az idei ujban is csak 8 futamra elegendő kraft volt, és máris utolérték őket, akkor ott valami nem stimmel. Vagy a koncepció, vagy a kommunikáció.

Előzmény: rm40 (881661)
rm40 Creative Commons License 2024.05.28 0 0 881661
Bateman Creative Commons License 2024.05.28 -5 0 881660

most épp a költöztetés zajlik, ami rögtön megmutatkozik a VER skilljeinek erróziójában:) 

Előzmény: Helter Skelter (881637)
Daraboló5 Creative Commons License 2024.05.28 -3 0 881659

Méltányolom az önkritikád.

Előzmény: Inner Circle (881658)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.28 -1 3 881658

Fafej ellen nincs orvosság.

Előzmény: Daraboló5 (881657)
Daraboló5 Creative Commons License 2024.05.28 -2 0 881657

Most hiába nyomod, a brit gp-ig sínautó volt a brawn.

Dzsenzön zsenialitása volt hogy ezt az előnyt be tudta osztani, na meg az, hogy a bull sem lett sínautó, mint a következő évben.

Ja és Rubens is nyert még futamot az évad második felében, szóval igen, a brawn sínautó volt az első hét futamon az évben.

Előzmény: Inner Circle (881655)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.28 0 0 881656

Newey helyére?

Előzmény: Helter Skelter (881653)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.28 -1 1 881655

Kösz, valóban, a sínautós hulladomi futamukon 6,7 mp-t kapott az a pilóta, aki nem esett le az útról az első helyről. Ennyit a domiról, valóban, de nem engem kell meggyőzni.

Előzmény: Daraboló5 (881652)
Bigyula2 Creative Commons License 2024.05.28 0 1 881654

Ezt hogy érted? Az, hogy már rendszeresen nem nézem a futamokat, az nem jelenti, hogy a híreket (amiket folyamatosan tolnak az arcomba) nem olvasom. :) Egyébként több száz versenyt láttam a 80-as évek elejétől, és kb. 2018-ig szinte mindet élőben néztem a TV-n. Max 1-2 volt szezononként, amit felvételről. Annó még hajnali 3-kor is felkeltem, hogy a Japán Nagydíjat megnézzem, majd reggel megnéztem az ismétlést is már emberi időben.

Előzmény: fitosi (881634)
Helter Skelter Creative Commons License 2024.05.28 -3 1 881653

Checo nemsokára hosszabbít a Red Bullal?

 

Perez closing on Red Bull F1 contract extension

Sergio Perez is closing in on a contract extension with Red Bull despite another troubled Formula 1 weekend at the Monaco Grand Prix.

 

Jonathan Noble | May 27, 2024, 12:41 PM | autosport.com

 

Daraboló5 Creative Commons License 2024.05.28 0 0 881652

??

Előzmény: Inner Circle (881649)
Bigyula2 Creative Commons License 2024.05.28 0 1 881651

Az, hogy időnként nem jön ki a lépés az RB-nek (eddigi években is voltak versenyek, ahol majdnem sehol sem voltak saját magukhoz képest), és Perez most a gödör alján van, még nem hoznék elhamarkodott döntést. Monaco ebből a szempontból nálam nem játszik, mert az időmérőn eldőlt a befutási sorrend (Ocon kivételével), és senki sem mutatta meg, hogy valójában mit tud(na). Ha a kövekező pár futamon nem kettős győzelmek születnek az RB-tól, esetleg Max is leszorul a dobogóról rendszeresen, akkor lehet szerintem arról beszélni, hogy a Ferrari és a McLaren beérte, vagy megelőzte az RB-t.

Előzmény: candle (881639)
Helter Skelter Creative Commons License 2024.05.28 -5 1 881650

:D

 

Néha úgy érzem, hogy Fitos teljesen meggárgyult... a júliusi VB az nála nem tdomi meg, a 19W-s szezon sem, csak ha a kedvence épp kipörgeti magát a WDC-ből! ;)

 

Röhögnék ha folytatódna a RBR visszaesés, Max már mondta is asszem hogy az ellenfelek utolérték őket... ez jó lenne, de azért ott még nem tartunk!

Előzmény: Bigyula2 (881630)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.28 0 1 881649

?

Előzmény: Daraboló5 (881647)
Helter Skelter Creative Commons License 2024.05.28 -4 1 881648

Szerintem ez nem zavar senkit, főleg ha jól leírja az adott dolgot! ;)

Előzmény: Törölt nick (881643)
Daraboló5 Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 881647

Most vettem végig, hogy nem volt fél évig sínautó... már a harmadik futamon kettős RBR győzelem született

 

Hja... ahol a szakadó eső miatt a széfti mögött kezdték a körözést

Előzmény: Inner Circle (881644)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.28 0 1 881646

Engem piszkosul.

Előzmény: Törölt nick (881643)
Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 881645

Ha furmányos módon rám szerettél volna utalni, akkor azt tudom erre válaszolni, hogy van, akit olvas az ember, van, akit nem :)

De amúgy a válaszom erre is igen volna, a különbség jórészt inkább ott van talán, hogy a Jos the Fős egy fokkal adekvátabb jelző (hasonlóan a virslihez például), a húgyszörpös szerintem semmilyen értelemben nem passzoltatható egy energiaitalra. Ilyen erővel a HELL és a Bomba is az (előbbi jelen is volt szponzorként talán két évig a Williamsnél).

Előzmény: Törölt nick (881643)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.28 -1 1 881644

Szerintem csak azért hibázott többet, mert azzal az autóval többet kellett kockáztatni, mint a sínautós Brawn-nal, mert az volt kb fél évig.

 

Most vettem végig, hogy nem volt fél évig sínautó... már a harmadik futamon kettős RBR győzelem született. Ez meg itt a török kvali eredménye (ekkor még kavartak a benzinmennyiséggel, szóval egy-két tized variáció benne van, de ezzel együtt is beszédesek a különbségek):


Ez sehol sincs az RBR Imoláig mutatott formájától.

 

Lehet, hogy Button Webbo mellett le sem hozta volna az évet, ezen is el lehet mélázni egy kicsit.

 

Minden lehetséges, de mivel Vettel az utolsó futamon fordított Webber ellen, Buttonnak meg 2010-ben az a Hamilton volt a csapattársa, aki a karrierje során 10x jelent meg az utolsó futamon VB esélyesként (abban az évben is, míg Webber csak abban az évben), és így is elvitte a meccset Brazíliáig, én azt legalább ennyire kérdésesnek tartom, hogy Vettel tudott-e volna ennyit Lajossal szemben?

Előzmény: fitosi (881636)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.28 -3 1 881643

Vajon aki a húgyszörpözés zavar, azt a fosozás is? :D

Előzmény: Helter Skelter (881637)
fitosi Creative Commons License 2024.05.28 -6 2 881642

Túltettétek már magatokat Anthony "jósember" Hatmilton 2007-es jóslatán? Szerintem még mindig azt várjátok, de inkább lottózzatok, előbb lesz ötösötök.

Előzmény: Helter Skelter (881637)
candle Creative Commons License 2024.05.28 -2 0 881641

Mármint, Bate és HS a ferkához? A kép alapján, igen. :-) 

Előzmény: rm40 (881621)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881640

Alonsonál nekem kicsit 2009 szag van, én sem látom most benne azt a tüzet - de két hétvégét totál elkúródott, Imolában az a fura kicsúszás vitt mindent magával, most meg a Q1-es beragadás (?), versenytempót csak Imolában lehetett volna értékelni, de hát ott se volt sok esély bármit mutatni. Őt még nem temetem, de az Aston nagyon furcsa, és ez a beszakadás biztos Alonsot is kicsit lehangolta.

A saját szélcsatornájukat nem tudom, meddig kalibrálják még, elvileg most 1 éve adták át, és kb ennyi kell neki - furcsák ezek a kísérletezések, lehet, hogy vmi "greater plan" van a fejükben, de ez inkább reménykedés részemről. valószínűbb, hogy 2023 év elején betaláltak, ahonnan lassan, de biztosan esnek hátra.

Előzmény: btipus (881631)
candle Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 881639

Év elején valszeg az volt, de most nem biztos.

 

Itt egy hetes cikk erről

 

https://hu.motorsport.com/f1/news/mar-nem-a-red-bulle-lenne-a-leggyorsabb-auto-a-forma-1-ben/10613683

Előzmény: Bigyula2 (881630)
Helter Skelter Creative Commons License 2024.05.27 -4 1 881638

Az érdekes lenne... :)

Vagy tényleg eső kell ahhoz hogy ott bármi történjen. Nem is tudok ott sok esőset így fejből csak a klasszik futamok vannak meg, 1996, 1984, 1972(?).

Előzmény: F1 Hierro (881625)
Helter Skelter Creative Commons License 2024.05.27 -4 1 881637

Mégsem! :)

 

Amúgy ez a Jos the Fos elég ideggyenge ember lehet, első kicsit nehezebb hétvége után máris vauzik a csapatnak?

Nem kicsit röhögnénk asszem, ha Newey bácsi átvinné a faktort mondjuk a Ferrarihoz vagy a Mekihez! ;)

Előzmény: Bateman (881619)
fitosi Creative Commons License 2024.05.27 -7 2 881636

Vettel abban az évben egyértelműen gyengébb volt Buttonnál

 

Szerintem csak azért hibázott többet, mert azzal az autóval többet kellett kockáztatni, mint a sínautós Brawn-nal, mert az volt kb fél évig. El akarod bagatellizálni, hogy mennyire dominált a Brawn. Én úgy emlékszem rá, mint egy baromi nagy fölényben lévő technikára, amivel az öreg Bari is alkotni tudott. Nem sajnálom azt a címet Buttontól, nem erről van szó, de nem mondjuk már, hogy az az autó csak jó volt, mert nem volt az. Kiváló volt!

Végül Button 6-2-re verte Barrichellót, aminél egy csúcs Schumacher, Hamilton, Alonso vagy Verstappen valószínűleg tudott volna jobbat. De Vettel, aki 4-2-re verte Webbert, aligha.

 

 

Az a Webbo akkor erősebb volt, mint Barri. A kövi évben végig harcban volt a címért. Lehet, hogy Button Webbo mellett le sem hozta volna az évet, ezen is el lehet mélázni egy kicsit.

Előzmény: Inner Circle (881597)
fitosi Creative Commons License 2024.05.27 -7 2 881635

A Ferrari 100% erősebb. Na de jobb autó kettő is van náluk.

Előzmény: zsozsok (881627)
fitosi Creative Commons License 2024.05.27 -6 2 881634

Ugye Gyula, te nem követed napról-napra az F1-et?

Előzmény: Bigyula2 (881630)
btipus Creative Commons License 2024.05.27 -2 1 881633

Az megvolt hogy Alonso-nak nem volt ideális időmérője finoman mondva, de mostanság sokat segíti Stroll-t, és (talán pont ezért) visszaesett az Aston. Lehet hogy tervezett egyébként, mivel most átmeneti időszakban vannak, és elvileg jövőre kezdődik az ő idejük már az új szélcsatornával és a befejezett költözéssel. De valahogy mintha Alonso harci kedve is elhalványult volna.

Előzmény: Törölt nick (881632)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 881632

Visszaálltak a vetteli Aston szintjére.

Előzmény: btipus (881631)
btipus Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 881631

Mi a fene van az Aston-nál, és mi van Alonso-val? 

Előzmény: Cold Heart (881626)
Bigyula2 Creative Commons License 2024.05.27 -2 2 881630

"...harmadik erő autóval..."

 

Ha, ha ha!

 

8 futam után:

 

RB: 5 győzelem (ebből 3 kettős), 10 dobogó

Ferrari: 2 győzelem (egy kettős), 9 dobogó

McLaren: 1 győzelem, 5 dobogó

Előzmény: fitosi (881624)
Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.27 -2 0 881629

Minden mostani szabadedzés, időmérő és verseny időpontjában elindítanak 4-5 kocsit, annyi csak nem tartja fel egymást. Ha mégis, kék zászló, aztán mehet tovább.

Előzmény: Cold Heart (881626)
Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.27 -2 1 881628

Nekem meg olyan óvodás szintnek tűnik; de Gusztibá, nőn, este disputálni? nem érdemes ;)

Előzmény: candle (881613)
zsozsok Creative Commons License 2024.05.27 -3 1 881627

mert a legerősebb autó van alatta 

Előzmény: fitosi (881624)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881626

az eltartana egy ideig, mert nem sok autót lehetne ráengedni egyszerre a pályára

Előzmény: F1 Hierro (881625)
F1 Hierro Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881625

Esetleg amolyan raliszerűen be lehetne vezetni  hogy Monacóban egyéni indítással időfutamot mennének, így nem kellene feltétlenül előzni a helycseréhez.

Előzmény: Helter Skelter (881610)
fitosi Creative Commons License 2024.05.27 -6 1 881624

Szerinted miért vezeti a vb-t harmadik erő autóval? Faktor. A kedvenceid számára ismeretlen fogalom.

Előzmény: Bateman (881619)
tyler-durden Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 881623

egy idő után anakronisztikus lesz az egész sport. talán azt kell megvárni és akkor jöhet vissza a botváltó meg a szervo nélküli kormány, mint a lóverseny. de lehet h akkor már utak se lesznek monacóban, mert nem így fogunk közlekedni...

Előzmény: Inner Circle (881596)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881622

Vagy a How to confuse a cat? Monty Python-tól...

 

"Have you confused your driver recently?"

"We, er..."

"Your driver badly needs to be confused."

Előzmény: Helter Skelter (881618)
rm40 Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881621

Átigazoltak a srácok?

Előzmény: Helter Skelter (881618)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881620

dehogynem számított, hogy elveszíti az előnyét, ha nem éget el Perez ott 7-8mp-et, akkor Hami is simán jöhet új gumikért, akkor se veszít pályapozíciót, ha Max kint marad.

Előzmény: Inner Circle (881608)
Bateman Creative Commons License 2024.05.27 -7 2 881619

Verstappen apja: A dominanciának vége. Kíváncsian várom, hogy oldja ezt meg a Red Bull

 

@Fito: most akkor megsem pilota dominancia volt?😝

Helter Skelter Creative Commons License 2024.05.27 -3 0 881618

Valszeg itt valami félreértés is lehetett ebben az egész helyzetben, mert közben arról is tanakodtak, hogy az új gumikkal lehet-e egyből jó köröket tolni, lagalábbis Toto mintha erre hivatkozott volna...

Oszt lehet hogy csak túl hangosan ment a pitben Joe Cockertől a I'm just a soul whose intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood című szám!

 

Wolff: Mercedes got Hamilton undercut messaging "completely wrong" in F1 Monaco GP

Mercedes Formula 1 boss Toto Wolff admitted that "we got the messaging completely wrong" following Lewis Hamilton's Monaco Grand Prix pitstop, when he was seeking to undercut Max Verstappen.

 

James Newbold, Stuart Codling | May 26, 2024, 7:44 PM | autosport.com

 

"But then there was a debate whether any out-lap would be enough from the new tyre. And so the message he got was at best confusing but probably wrong.

Előzmény: btipus (881612)
btipus Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881617

Igazából mindegy, mivel a kettő nem üti egymást.

- Amennyiben az elvágás sikeres akkor is van lehetősége megfutni a gyors kört, de persze ebben az esetben Verstappen van jobb helyzetben. Összeségében ha Verstappen elviszi a leggyorsabb kört a pozicíónyerés miatt akkor is +1 pont a mérleg.

- Amennyiben Verstappen nem jön a leggyorsabb kör szintén opció Hamilton-nak, Verstappen nem tudja elvinni.

Amennyiben az elévágás nem sikeres...ezt láttuk.

Tehát a leggyorsabb kör minden variációban opció volt.

Előzmény: A közvetítés hamarosan... (881615)
btipus Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881616

Na ezért nem jó egyszerre podcast-t hallgatni és írni. Kissé zavaros lett.

A lényeg hogy Russell akkor ment a leggyorsabban amikor a leglassabban kellett volna menjen. Ezzel és a jobb boxmunkával 2 másodpercet kapott Verstappen, ...de ahogy írtam nem ez a bosszantó, mivel egy átlag pályán ez nüansz (Mercedes mértékkel mérve persze), ez egy átlagos elbaxás lenne és még nem is nagyon fájna senkinek. DE ez Monaco-ban volt, ez egy topcsapatnak ujjgyakorlat kellett volna legyen, ...ahogy az ellenfél egyféle módon reagál, hogy kint marad a pályán, pozícióban.

Előzmény: btipus (881612)
A közvetítés hamarosan... Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 881615

https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2024/05/27/egy-hiba-es-furcsa-megjegyzesek-feszultseg-hamilton-es-a-mercedes-kozott/

 

"Shovlin azt is megjegyezte, hogy Hamilton kerékcseréjét a gumik állapota nem indokolta volna, de arról (Wolff-fal ellentétben) nem is tett említést, hogy elévágással próbálkoztak. „Ez lehetőséget kínált számunkra a leggyorsabb körért járó egy pont bebiztosítására” – mondta."

 

GP2

Előzmény: btipus (881612)
candle Creative Commons License 2024.05.27 -2 0 881614

Börninek volt még anno ilyen ötlete, kicsit feldobva a ferka domi időszakát. :-) 

Előzmény: Bigyula2 (881600)
candle Creative Commons License 2024.05.27 -4 0 881613

Nekem a hugyszörpös elnevezés tetszik. :-) 

Előzmény: Jam Clerk (881595)
btipus Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 881612

Pont ez a lényeg hogy nem ők ülnek az autóban, ők látnak mindent mindenki pályapozícióját, van pozícióban lévő alkalmazott akinek a taktika a dolga, sőt van erre a gyárban egy komoly csapat akik szimulációt futtatnak. Pont hogy a csapat szokta megmondani a taktikát kritizáló versenyzőnek hogy ők joban tudják mi van a pályán.

Szóval de, a csapatnak kell lemenedzselnie egy elévágást, pláne ha szendvicsbe tudják fogni Monaco-ban(!) az ellenfelet. Hamilton-nak nem volt lehetősége jó bevezető körre mivel az utolsó pillanatban szóltak a fülére hogy ha Verstappen nem jön akkor ő jöjjön, és ha Verstappen kivezető körének idejét vesszük azzal sem tudott volna Verstappen elé jönni, nem lett volna elég....egyébként még akkor sem a a boxmunka idejük is megegyezett volna a Red Bull kiállásával. Közel másfél másodpercet kapott csak Verstappen bevezető körén mivel valamiért akkor futott Russell 1:18.0-t és mögötte Verstappen-nek volt 1.7mp távolsága...pont az ellenkezője történt annak aminek kellett volna. Russell-nek akkor kellett volna 1:20 köridőt menni (1:20.89) amikor Verstappen mögötte volt.

Hamilton kapott egy target időt rádión a kivezető körén, és lett ami lett.

Totál suta az egész, nem az a lényeg hogy Hamilton miért kapott target időt hammertime helyett, ez lényegtelen. Meg kellett volna fogni Verstappen-t annyira hogy Russell előtt ne legye egy kiállása Norris-nak, azaz megfogni Verstappen-t amíg Hamilton a pit-ben van, az 1:20-21 köridővel, majd ahogy kiállt Versstappen rögtön megnyomni hogy Norris ne csináljon hülyeséget.

Ehhelyett tudod mi történt? Norris akkor ment a legyorsabban amikor Hamilton kiálláson volt, Verstappen megcsinált egy közel másfél másodperccel jobb bevezető kört, és után Russell elengedi a tempót és 1:20 köröket kezd menni...valójában ott volt Norris kiállási ablakban vagy 8 körön keresztül amíg a lekörözött versenyzőkbe nem szaladtak az elején.

Totál logikátlan az egész.

Nyilván ha tökéletes az elévágás akkor Verstappen-t nem hozták volna mert pozíciót tartott volna inkább, de akkor pont annyi idős pont azonos keveréken ott van Russell mögött, és Hamilton akkor is megfuthatja a leggyorsabb kört....ez el lett qva. 

Előzmény: fitosi (881607)
Helter Skelter Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 881611

Egész baráti a WCC!

(Mintha 2017-18-ban járnánk!)

 

De attól tartok nem lesz ez sokáig így és Kanadában megint visszaáll a rend.

Remélem tévedek! ;)

Előzmény: Bateman (881582)
Helter Skelter Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 881610

Monaco a korona ékköve, itt nagyon versenyre eddig sem lehetett számítani, de nem is erről szól ez valszeg.

Itt max az eső miatt szólhatna nagyot a futam, vagy ha valalami DNF rulettet bevezetnének...

Előzmény: btipus (881601)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881609

És igazad is van; nem tudom, mit profitál a sport a sok bizbaszból meg az Oktoberfest-méretű tálcából. 2009-ben még állítható is volt belülről... nem tudom, valaha hozzányúlt-e valaki...

Előzmény: Gorcsev (881603)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881608

De Russell autójában csak nem Hamiltonnak kell a gázt nyomnia... a 2021-es szezonzárón Perez mintaszerűen betartott Hamiltonnak, hogy az elveszítse az előnyét (ennek végül nem volt sok jelentősége) és leírja a gumijait (ennek igen). Max mondta is, hogy "Checo egy legenda"; tudta, hogy mit kapott. De ezt Perez azért tehette meg, mert a csapat megmondta neki, mi a helyzet. Most is kellett volna a csapat és Russell az előzéshez (kizártnak tartom, hogy George nem segített volna).

Előzmény: fitosi (881607)
fitosi Creative Commons License 2024.05.27 -5 0 881607

Nem tudok ilyeneket. Bennem az maradt meg, hogy mindenből felmented, még SV21 alól is. Most is a csapatra harítod a felelősséget, holott nem ők ülnek az autóban és nem ők nyomják a gázt. 

Előzmény: btipus (881590)
NB2 Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881606

Pontosan. Ott volt egy útválasztó valami tavaly, azt is leszedték, lehet lenne hely, de láttuk Perez autójából mi maradt, pedig ott azért nem mentek nagy sebességgel.

Tényleg valaki az öbölben kötne ki vagy szétflipperezné magát a kerítések között.

Előzmény: Hooshee (881605)
Hooshee Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 881605

Régen nem volt sikán, csak ha ott sikerül egymást a falra kenni, akkor valaki meghal.

Előzmény: A közvetítés hamarosan... (881604)
A közvetítés hamarosan... Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881604

Vegyék ki a sikánt, az alagút "kiegyenesedése" után DRS-zóna, hátha.

Az a baj, a F3-ban a kisebb autókkal se volt akció. Monacohoz hasonló utcai pályaszakasz van más helyszínen, azt se lehet mondani, hogy kuriózum.

Gorcsev Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881603

"... kő primitív első szárny"

Évtizedek óta ezt mondom... (nem, nem költői kép, tényleg így van!)

Előzmény: Inner Circle (881596)
Gorcsev Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881602

"... miért hoztak olyan gummát, amivel végig lehet menni"

... vagy amit a futam után mondott a (sosetudommi'nevecsávó), hogy ne lehessen cserélni piros zászló alatt (ill. sz'tem az is segítene, ha csak nem számítana be a cserékbe...)

Előzmény: Bigyula2 (881593)
btipus Creative Commons License 2024.05.27 -2 0 881601

Ez egy különleges helyszín, ha jól tudom még mindig nem fizetnek a versenyrendezés jogáért,...fantáziálva én lehet hogy összeülnék a hercegséggel meg a csapatokkal, hogy ez így nem teljesen jó és nem biztos hogy sokáig el fog férni, menjünk elébe. Ez a pálya a történelemről, és a vezetési kvalitásokról szól a fejekben, akkor kell egy olyan formula autó ami történelmi tünetű nem csak kinézetben, hanem vezetési nehézségben is.

Mert előbb-utóbb Monaco el fogja veszteni az F1-t ebben a formában...lehet hogy még kihúzza 10 évig, de többször felmerült már eddig is, hogy kihagyható lenne.  

Előzmény: Inner Circle (881596)
Bigyula2 Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881600

Esetleg lehetne hivatalosan is esőverseny: folyamatosan locsolnák a pályát. ;)

Előzmény: Cold Heart (881599)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881599

Monaco ilyen, amióta nézem (96), gondolom előtte se nagyon volt más

simán fel lehet úgy tartani vkit, hogy 2-3 mp-cel lassabb kört mennek, itt előzés tényleg akkor van, ha extrém különbség van két autó között (ez évek óta nincs így), rajtnál esetleg a kavarodásban, vagy totál elkopott gumikon megesznek vkit.

Előzmény: NB2 (881594)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881598

Ő is, Alonso is (meg Ricciardo és persze Perez) nagyon nyugdíjérettek lettek.

 

Ricsi 2021 Monza óta nem mutat semmit, de igazából annak se volt sok előzménye.

Perez láthatólag lelkileg nem bírja az RBR-t, illetve Max durva mérce.

Alonsonak volt két rossz hétvégéje (Monacóban leginkább a forgalmat beszopta, futamon meg minden mindegy volt, csak játszottak az időkkel, hogy Strolllnak legyen ingyen cseréje)

 

hogy sikerül ezt a 3 embert összemosni?

Előzmény: shu14 (881515)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881597

Ki lehet hozni annak, csak erősen hinni kell benne. Nem megbántva Buttont, de azzal az autóval egy Vettel 10 fölött nyert volna futamot.

 

Ezért mondom, hogy nem volt az, de domináns sem volt az egész évben; az évad első felében is "csak" nagyon jó.

Vettel abban az évben egyértelműen gyengébb volt Buttonnál, sok saját hibája volt: az ütközés Kubicával dobogós helyről, amiről mindig leírom, hogy a helyében talán én is ezt csináltam volna; de én Ocon helyében is beszúrtam volna az alagút előtt... Ezért büntit kapott és bukta az esélyt Malajziában. Monacóban falazott, Törökországban leesett az útról Button elől, Valenciában annyira a falra akarta kenni a mellőle rajtoló Buttont, hogy a mezőnyre már nem is figyelt. Szingapúrban elég hülye büntit kapott gyorshajtásért a boxban, elvilge nem is hajtott gyorsan... de mindenki más megoldotta. Ezek nem férnek bele.

Végül Button 6-2-re verte Barrichellót, aminél egy csúcs Schumacher, Hamilton, Alonso vagy Verstappen valószínűleg tudott volna jobbat. De Vettel, aki 4-2-re verte Webbert, aligha.

Előzmény: fitosi (881563)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881596

Az autókat fizikailag nem lehet (nem célszerű) megváltoztatni, mondjuk a beállításokat nagyon durván? Főleg szoftveresen, ha már úgyse mennek maxon. Valahol a csapatok is benzingőzös félőrültekből állnak, csak össze lehetne hozni valamit, hogy legyen meccs... Tényleg csak a brainstorming szintjén, mondjuk kapna mindenki 1000 teljesítménypontot és ebből lehetne összerakni a versenycsomagot, mint anno az online F1 játékokban:

 

- A jobb gumi 500 pont (ez el is viszi a keret nagy részét), a szerényebb 200 vagy az alapcsomagban ingyen

- 100% lóerőt senki se kap, mondjuk a 80% 500 pont, szerényebb 200 vagy az alapcsomagban ingyen

- Váltási programokkal ugyanez, a mostaninál valamivel lassabb váltások 500 pont, a szerényebb 200 vagy az alapcsomagban ingyen

- DRS 200 pont; lehetne alkalmanként is, de az összekavar mindent

- A kereten felüli lóerőhasználatra (mondjuk összesen 10 percig használhatsz +10%-ot) ugyanez vonatkozik.

- Ha nagyon bele akarunk rúgni a vödörbe, 1 boxkiállás 700 pont, 2 boxkiállás 200 vagy az alapcsomagban ingyen.

 

Efféle, persze a pontos számokat le kellene játszani. Nem olyan, mint a régi F1, meg mű-show, fúj? Persze, de szerintem már eleget néztük a vonatozást ahhoz, hogy most már nézzünk helyette inkább bármi mást. Esetleg más hasmagasság és a kedvencem, az egyedi, kő primitív első szárny. (Nem faragott, csiszolt vagy pattintott kő, még csak nem is tengerparti legömbölyített fajta, hanem amit egy kőbányában talál az ember.) A rendszert ki lehetne próbálni először egy betétfutamon, akár bajnokságon kívülin, nehogymá' ne lehetne találni egy csomó marhát, aki örömmel benne lenne...

Előzmény: btipus (881589)
Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.27 0 2 881595

Oké, tegyük fel, hogy Verstappen szája virsli, Hamilton meg hatszoros, stb., de honnan tudod, hogy a Red Bull húgyízű? :)

Előzmény: Törölt nick (881591)
NB2 Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881594

Minden évben leírom: nem verseny kéne, hanem időmérő. Akár minden nap különböző gumikkal, lehetne kieséses verseny, majd mint a wtcc-ben volt az utolsó 5 külön-külön egymás után. Az izgalmas, de ez a vonatozás nem az. Tök mindegy ki kinek drukkol, ez nem verseny, ez lófing. Ugyanez lett volna ha VER, HAM, NOR vagy most LEC győzelemnél.

Bigyula2 Creative Commons License 2024.05.27 0 1 881593

Eleve nem értem, hogy ide miért hoztak olyan gummát, amivel végig lehet menni. A két leglágyabbat kellett volna hozni, lett volna legalább tempó (felesleges/értelmetlen lett volna spórolni), és legalább a boxkiállások hoztak volna némi izgalmat.

Előzmény: Bigyula2 (881592)
Bigyula2 Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881592

Egy jelentősebb átépítésre/vonalvezetés változásra semmi esély. Viszont bevallotta, hogy akár versenyezhetett is volna, de fontosabb volt a sokadik hely őrzése neki is.

Előzmény: rm40 (881585)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.27 -6 0 881591

A hatszorozás megy is... virslizni is szoktam, idegesítő a pali, ez van.

Előzmény: Jam Clerk (881587)
btipus Creative Commons License 2024.05.27 -3 0 881590

Amennyiben kevésbé magadra és jobban a vitafélre figyelnél akkor tudnál példát mondani ahol én Hamilton-t hibáztattam, egyébként miért is ne tenném?

Előzmény: fitosi (881588)
btipus Creative Commons License 2024.05.27 -2 0 881589

Monaco-ra valami sajátos F1 kellene. Elnézve a Historic versenyt, és régebbi futamokat, a legtöbb lehetőség az előzésre az vezetési és vezethetőségi jellemzőkből jött, gondolok itt arra hogy akkoriban baromi fontos volt hogy hogyan sikerül a váltás pl. az első kanyarban az emelkedőre menet, mert ha elbaxa a versenyző, akár a fordulatot, akár magát a váltást akkor ott a lehetőség, és ez ma már nincs. Minden váltás közel tökéletes, mert ilyen a technika.., és ez nem a versenyzőket degradálja, mert ha megnézded hogy jóval nagyobb tempónál és szinte fekvő helyzetben milyen qva közel mennek a korláthoz...és nem csak egy-két versenyző, és egy két helyen.

Szóval alapvetően a vezethetőség kevés hibalehetősége is probléma. Így lett Monaco egy szombati esemény vasárnapi helyett.

Előzmény: tyler-durden (881584)
fitosi Creative Commons License 2024.05.27 -8 3 881588

Még nem volt olyan, hogy Hatmit bármiért is elmarasztaltad volna, még a durva kilökését is versenybalesetnek minősítetted. Nem csapathiba volt, ő hibázott, mert nem ismerte fel, hogy nem elég a nyugdíjas tempó. Ezt ne varrjuk már a csapat nyakába! Egyébként is.felül szokta bírálni a csapat döntéseit, vagy amikor autótervezőnek adja ki magát. Most megállt a tudomány.

Előzmény: btipus (881553)
Jam Clerk Creative Commons License 2024.05.27 0 2 881587

Én is olvastam, mégsem használom. Ilyen erővel virslizhetne, slimboyozhatna, hatmiltonozhatna, stb. mindenki.

Előzmény: Törölt nick (881586)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.27 -5 0 881586

Pedig itt olvastam, más nevezte el így.

Előzmény: Jam Clerk (881580)
rm40 Creative Commons License 2024.05.27 0 2 881585

https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2024/05/26/ez-nem-is-volt-versenyzes-verstappen-tamogatna-monaco-atalakitasat

 

Nyilván savanyú a szőlő, de ebben van igazság:

„Szó szerint fél gőzzel mentünk az egyenesekben bizonyos helyeken, egy sebességi fokozattal feljebb, mint normál esetben, és négy másodperccel voltunk lassabbak. Ez nem is igazán volt versenyzés”

tyler-durden Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881584

egyetértek, csak az F3 egy alapvetően azonos autók bajnoksága, az F1ben azért nagyobbak lehetnek a teljesítménybeli különbségek

Előzmény: btipus (881583)
btipus Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881583

Alapvetően pálya,...az F1 autók valóban nagyok...egyébként hosszban, mert szélességben pl. keskenyebb mint Senna Mp4/4 kocsija. De még ha keresünk egy hasonlóa Formulát mint mondjuk az F3, ugye most Gabrielle Mini megverte volna ezt az McLaren MP4/4-t vezető Senna-t szombaton időmérőn. Na ez az F3 autó a kiterjedését tekintve nagyon hasonló ahhoz a McLaren MP4/4-hez (45cm hosszabb, és 20 cm keskenyebb), és az F3 futamon egy tényleges előzés volt, illetve egy pozíciócsere ahol a próbálkozó rajtavesztett és még őt előzték meg (meg persze egy csomó törés).

Alapvetően szerintem is jóval rövidebbnek és főleg könnyebbnek kell lenniük az F1 autóknak, de itt Monaco-ban a pálya az ahol nem lehet előzni, ahhoz hogy tényleg az autók mérete engedje a versenyt ahhoz kb. a Formula Student méreteivel kellene rendelkeznie

Előzmény: tyler-durden (881581)
Bateman Creative Commons License 2024.05.27 -4 2 881582

Ez mar kicsit jobban nez ki!


 

tyler-durden Creative Commons License 2024.05.27 0 0 881581

szerintem ez a traktor autóknak köszönhető elsősorban. egyszerűen nem férnek már el itt. valahogy vissza kéne térni a kisebb, fürgébb autókhoz, nem tudom miért kell alapvetésnek venni, hogyha versenyezni szeretnénk, akkor ezek erre nem alkalmasak. valamire jók biztos, csak nem versenyzésre. legalábbis ezeken a pályákon. azt is akkor el kéne dönteni, hogy szabaduljunk-e meg az összes klasszikus pályától, vagy átépítsék őket, csak hogy be tudják fogandni ezeket a monstrumokat.

Előzmény: Ez666 (881556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!