Óh, akkor a 2002-es Ferrari még annyira sem volt az, mert már a második futamon kettős Williams győzelem született.
Ha már szándékosan trollkodsz (hiszen Májköl ütközött a futamon), legalább arra vigyázz, hogy olyan versenyt válassz, amint a 2002-es Ferrari elindult. Malajziában az F2001B-vel mentek, az nem sokat árul el az F2002 teljesítményéről :D
Montoya meg 7 pole-t szerzett 2002-ben. Folytassuk?:)
Nyugodtan, egyelőre még élvezem :)
Téynleg arról megy a vita, hogy Vettel vagy Button e a jobb versenyző?
Nem, de beszélhetünk arról is...
Én pl biztos vagyok abban, hogy Button nem hozta volna le 2010-et és 2012-t.
Nehéz kérdés, 2010-ben Vettel nem brillírozott, sőt dobálta a pontokat - ezeket Button valószínűleg begyűjtötte volna. Viszont Vettel a neki fekvő versenyautókkal hihetetlenül összenőtt, nem hiszem hogy a nyers tempójával Button (vagy akár más) felvehette volna a versenyt.
Ugyanakkor én meg abban vagyok biztos, hogy Button 2009-et hozta volna a RBR-rel és 2018-ban közelebb lett volna a Ferrarival Hamiltonhoz (még ha nem is nyert volna biztosan).
Most vettem végig, hogy nem volt fél évig sínautó... már a harmadik futamon kettős RBR győzelem született.
Óh, akkor a 2002-es Ferrari még annyira sem volt az, mert már a második futamon kettős Williams győzelem született.
Ez meg itt a török kvali eredménye (ekkor még kavartak a benzinmennyiséggel, szóval egy-két tized variáció benne van, de ezzel együtt is beszédesek a különbségek):
Montoya meg 7 pole-t szerzett 2002-ben. Folytassuk?:)
én azt legalább ennyire kérdésesnek tartom, hogy Vettel tudott-e volna ennyit Lajossal szemben?
Téynleg arról megy a vita, hogy Vettel vagy Button e a jobb versenyző? Én pl biztos vagyok abban, hogy Button nem hozta volna le 2010-et és 2012-t.
Csak az 1-2 és a 4-5 futamokon volt domi, ez még azért egy 24 versenyes szezonban lótúró. Virsli Imolában Hulk ajándéka és a McLaren pilóták bénázása miatt nyert.
Felmerült bennem egy kis gondolat (conspiracy) , hogy előtte már nagyon sokat volt mindenhol ekézve a világon stroll és emiatt van ilyen állapot:)
Nem tudom mennyire lehetséges ez mennyire nem ad bele mindent mert talán nem akarja bukni az ülést vagy csak hallott valamit. Persze lehet semmi nincs csak ez van most. Mert stroll eddig sem volt előrébb az évben csak Alonso volt ügyesebb.
Nem, csak egy troll, és itt folyamatosan és bőségesen etetve van. Más topikokban képes normálisan (is) megnyilvánulni. Egy hétig kéne csak kibírni, hogy senki még csak ne is reagáljon neki (ha már a moderátor nem teszi pihenőre), megunná.
Azt kiszámolta már valaki, hogy ha nem mennek 77 kört 4 másodperccel lassabban, mint tudnának, és bevállaltak volna egy 20 másodperces kerékcserét ennek fejében, akkor mennyivel kevesebbet kellett volna vasárnap délután unatkoznunk?
Potenciál szerintem van dögivel, még zeropod-ról is volt szó. Az se reális, hogy a kezdeti előnyt három csapat is behozza, sőt, átfordítsa. Szerintem a valóság nem követi a szimulátort, persze ez is lehet halálos, de nem lesz a zeropod Mercihez hasonló végzet a láthatáron.
Másfél hónap és 43 éves. Alonso olyan mint egy kisérlet, meddig bírja a tempót és hogy fog beesni a tempó..vajon ez már az, vagy az lesz? Érdekes látni, reélem rám ég de nekem most van olyan érzésem mintha elengedte volna, de talán még a jövő év ha tényleg jól dolgoztak az Aston-nál.
Még egy kis stat a nemdomi autóról, ha Ausztráliában Max nem esik ki egy hülye hiba miatt:
Verstappen: 194 p (169 p helyett), 6 győzelem (5 helyett) Leclerc : 135 p (138 p helyett), 1 győzelem Norris : 110 p (113 p helyett), 1 győzelem Sainz : 101 p (108 p helyett), 0 győzelem (1 helyett) Perez : 105 p (107 p helyett)
Azaz, a mostani 31 p helyett 59 p lenne a különbség a nemdomi autóval a szerelő/szerelési hiba nélkül.
Vannak azért előnyei erősen, ha egy istállónak van egy "testvércsapata": nem csak úgy lehet adatot gyűjteni, hogy az adott hétvégén megosztja a beállításait a két pilótája között, hanem így is, hogy megnézi, hogy működik a tavaly a "B-kocsikon"...
Még azon gondolkodom, amivel az idei évre történt koncepcióváltást indokolták, hogy a tavalyi, világverő konstrukcióban már nincs kellő fejlődési potenciál. Ha az idei ujban is csak 8 futamra elegendő kraft volt, és máris utolérték őket, akkor ott valami nem stimmel. Vagy a koncepció, vagy a kommunikáció.
Kösz, valóban, a sínautós hulladomi futamukon 6,7 mp-t kapott az a pilóta, aki nem esett le az útról az első helyről. Ennyit a domiról, valóban, de nem engem kell meggyőzni.
Ezt hogy érted? Az, hogy már rendszeresen nem nézem a futamokat, az nem jelenti, hogy a híreket (amiket folyamatosan tolnak az arcomba) nem olvasom. :) Egyébként több száz versenyt láttam a 80-as évek elejétől, és kb. 2018-ig szinte mindet élőben néztem a TV-n. Max 1-2 volt szezononként, amit felvételről. Annó még hajnali 3-kor is felkeltem, hogy a Japán Nagydíjat megnézzem, majd reggel megnéztem az ismétlést is már emberi időben.
Az, hogy időnként nem jön ki a lépés az RB-nek (eddigi években is voltak versenyek, ahol majdnem sehol sem voltak saját magukhoz képest), és Perez most a gödör alján van, még nem hoznék elhamarkodott döntést. Monaco ebből a szempontból nálam nem játszik, mert az időmérőn eldőlt a befutási sorrend (Ocon kivételével), és senki sem mutatta meg, hogy valójában mit tud(na). Ha a kövekező pár futamon nem kettős győzelmek születnek az RB-tól, esetleg Max is leszorul a dobogóról rendszeresen, akkor lehet szerintem arról beszélni, hogy a Ferrari és a McLaren beérte, vagy megelőzte az RB-t.
Néha úgy érzem, hogy Fitos teljesen meggárgyult... a júliusi VB az nála nem tdomi meg, a 19W-s szezon sem, csak ha a kedvence épp kipörgeti magát a WDC-ből! ;)
Röhögnék ha folytatódna a RBR visszaesés, Max már mondta is asszem hogy az ellenfelek utolérték őket... ez jó lenne, de azért ott még nem tartunk!
Ha furmányos módon rám szerettél volna utalni, akkor azt tudom erre válaszolni, hogy van, akit olvas az ember, van, akit nem :)
De amúgy a válaszom erre is igen volna, a különbség jórészt inkább ott van talán, hogy a Jos the Fős egy fokkal adekvátabb jelző (hasonlóan a virslihez például), a húgyszörpös szerintem semmilyen értelemben nem passzoltatható egy energiaitalra. Ilyen erővel a HELL és a Bomba is az (előbbi jelen is volt szponzorként talán két évig a Williamsnél).
Szerintem csak azért hibázott többet, mert azzal az autóval többet kellett kockáztatni, mint a sínautós Brawn-nal, mert az volt kb fél évig.
Most vettem végig, hogy nem volt fél évig sínautó... már a harmadik futamon kettős RBR győzelem született. Ez meg itt a török kvali eredménye (ekkor még kavartak a benzinmennyiséggel, szóval egy-két tized variáció benne van, de ezzel együtt is beszédesek a különbségek):
Ez sehol sincs az RBR Imoláig mutatott formájától.
Lehet, hogy Button Webbo mellett le sem hozta volna az évet, ezen is el lehet mélázni egy kicsit.
Minden lehetséges, de mivel Vettel az utolsó futamon fordított Webber ellen, Buttonnak meg 2010-ben az a Hamilton volt a csapattársa, aki a karrierje során 10x jelent meg az utolsó futamon VB esélyesként (abban az évben is, míg Webber csak abban az évben), és így is elvitte a meccset Brazíliáig, én azt legalább ennyire kérdésesnek tartom, hogy Vettel tudott-e volna ennyit Lajossal szemben?
Túltettétek már magatokat Anthony "jósember" Hatmilton 2007-es jóslatán? Szerintem még mindig azt várjátok, de inkább lottózzatok, előbb lesz ötösötök.
Alonsonál nekem kicsit 2009 szag van, én sem látom most benne azt a tüzet - de két hétvégét totál elkúródott, Imolában az a fura kicsúszás vitt mindent magával, most meg a Q1-es beragadás (?), versenytempót csak Imolában lehetett volna értékelni, de hát ott se volt sok esély bármit mutatni. Őt még nem temetem, de az Aston nagyon furcsa, és ez a beszakadás biztos Alonsot is kicsit lehangolta.
A saját szélcsatornájukat nem tudom, meddig kalibrálják még, elvileg most 1 éve adták át, és kb ennyi kell neki - furcsák ezek a kísérletezések, lehet, hogy vmi "greater plan" van a fejükben, de ez inkább reménykedés részemről. valószínűbb, hogy 2023 év elején betaláltak, ahonnan lassan, de biztosan esnek hátra.
Vettel abban az évben egyértelműen gyengébb volt Buttonnál
Szerintem csak azért hibázott többet, mert azzal az autóval többet kellett kockáztatni, mint a sínautós Brawn-nal, mert az volt kb fél évig. El akarod bagatellizálni, hogy mennyire dominált a Brawn. Én úgy emlékszem rá, mint egy baromi nagy fölényben lévő technikára, amivel az öreg Bari is alkotni tudott. Nem sajnálom azt a címet Buttontól, nem erről van szó, de nem mondjuk már, hogy az az autó csak jó volt, mert nem volt az. Kiváló volt!
Végül Button 6-2-re verte Barrichellót, aminél egy csúcs Schumacher, Hamilton, Alonso vagy Verstappen valószínűleg tudott volna jobbat. De Vettel, aki 4-2-re verte Webbert, aligha.
Az a Webbo akkor erősebb volt, mint Barri. A kövi évben végig harcban volt a címért. Lehet, hogy Button Webbo mellett le sem hozta volna az évet, ezen is el lehet mélázni egy kicsit.
Az megvolt hogy Alonso-nak nem volt ideális időmérője finoman mondva, de mostanság sokat segíti Stroll-t, és (talán pont ezért) visszaesett az Aston. Lehet hogy tervezett egyébként, mivel most átmeneti időszakban vannak, és elvileg jövőre kezdődik az ő idejük már az új szélcsatornával és a befejezett költözéssel. De valahogy mintha Alonso harci kedve is elhalványult volna.
Minden mostani szabadedzés, időmérő és verseny időpontjában elindítanak 4-5 kocsit, annyi csak nem tartja fel egymást. Ha mégis, kék zászló, aztán mehet tovább.
Esetleg amolyan raliszerűen be lehetne vezetni hogy Monacóban egyéni indítással időfutamot mennének, így nem kellene feltétlenül előzni a helycseréhez.
egy idő után anakronisztikus lesz az egész sport. talán azt kell megvárni és akkor jöhet vissza a botváltó meg a szervo nélküli kormány, mint a lóverseny. de lehet h akkor már utak se lesznek monacóban, mert nem így fogunk közlekedni...
dehogynem számított, hogy elveszíti az előnyét, ha nem éget el Perez ott 7-8mp-et, akkor Hami is simán jöhet új gumikért, akkor se veszít pályapozíciót, ha Max kint marad.
Valszeg itt valami félreértés is lehetett ebben az egész helyzetben, mert közben arról is tanakodtak, hogy az új gumikkal lehet-e egyből jó köröket tolni, lagalábbis Toto mintha erre hivatkozott volna...
Oszt lehet hogy csak túl hangosan ment a pitben Joe Cockertől a I'm just a soul whose intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood című szám!
Wolff: Mercedes got Hamilton undercut messaging "completely wrong" in F1 Monaco GP
Mercedes Formula 1 boss Toto Wolff admitted that "we got the messaging completely wrong" following Lewis Hamilton's Monaco Grand Prix pitstop, when he was seeking to undercut Max Verstappen.
James Newbold, Stuart Codling | May 26, 2024, 7:44 PM | autosport.com
"But then there was a debate whether any out-lap would be enough from the new tyre. And so the message he got was at best confusing but probably wrong.
- Amennyiben az elvágás sikeres akkor is van lehetősége megfutni a gyors kört, de persze ebben az esetben Verstappen van jobb helyzetben. Összeségében ha Verstappen elviszi a leggyorsabb kört a pozicíónyerés miatt akkor is +1 pont a mérleg.
- Amennyiben Verstappen nem jön a leggyorsabb kör szintén opció Hamilton-nak, Verstappen nem tudja elvinni.
Amennyiben az elévágás nem sikeres...ezt láttuk.
Tehát a leggyorsabb kör minden variációban opció volt.
Na ezért nem jó egyszerre podcast-t hallgatni és írni. Kissé zavaros lett.
A lényeg hogy Russell akkor ment a leggyorsabban amikor a leglassabban kellett volna menjen. Ezzel és a jobb boxmunkával 2 másodpercet kapott Verstappen, ...de ahogy írtam nem ez a bosszantó, mivel egy átlag pályán ez nüansz (Mercedes mértékkel mérve persze), ez egy átlagos elbaxás lenne és még nem is nagyon fájna senkinek. DE ez Monaco-ban volt, ez egy topcsapatnak ujjgyakorlat kellett volna legyen, ...ahogy az ellenfél egyféle módon reagál, hogy kint marad a pályán, pozícióban.
"Shovlin azt is megjegyezte, hogy Hamilton kerékcseréjét a gumik állapota nem indokolta volna, de arról (Wolff-fal ellentétben) nem is tett említést, hogy elévágással próbálkoztak. „Ez lehetőséget kínált számunkra a leggyorsabb körért járó egy pont bebiztosítására” – mondta."
Pont ez a lényeg hogy nem ők ülnek az autóban, ők látnak mindent mindenki pályapozícióját, van pozícióban lévő alkalmazott akinek a taktika a dolga, sőt van erre a gyárban egy komoly csapat akik szimulációt futtatnak. Pont hogy a csapat szokta megmondani a taktikát kritizáló versenyzőnek hogy ők joban tudják mi van a pályán.
Szóval de, a csapatnak kell lemenedzselnie egy elévágást, pláne ha szendvicsbe tudják fogni Monaco-ban(!) az ellenfelet. Hamilton-nak nem volt lehetősége jó bevezető körre mivel az utolsó pillanatban szóltak a fülére hogy ha Verstappen nem jön akkor ő jöjjön, és ha Verstappen kivezető körének idejét vesszük azzal sem tudott volna Verstappen elé jönni, nem lett volna elég....egyébként még akkor sem a a boxmunka idejük is megegyezett volna a Red Bull kiállásával. Közel másfél másodpercet kapott csak Verstappen bevezető körén mivel valamiért akkor futott Russell 1:18.0-t és mögötte Verstappen-nek volt 1.7mp távolsága...pont az ellenkezője történt annak aminek kellett volna. Russell-nek akkor kellett volna 1:20 köridőt menni (1:20.89) amikor Verstappen mögötte volt.
Hamilton kapott egy target időt rádión a kivezető körén, és lett ami lett.
Totál suta az egész, nem az a lényeg hogy Hamilton miért kapott target időt hammertime helyett, ez lényegtelen. Meg kellett volna fogni Verstappen-t annyira hogy Russell előtt ne legye egy kiállása Norris-nak, azaz megfogni Verstappen-t amíg Hamilton a pit-ben van, az 1:20-21 köridővel, majd ahogy kiállt Versstappen rögtön megnyomni hogy Norris ne csináljon hülyeséget.
Ehhelyett tudod mi történt? Norris akkor ment a legyorsabban amikor Hamilton kiálláson volt, Verstappen megcsinált egy közel másfél másodperccel jobb bevezető kört, és után Russell elengedi a tempót és 1:20 köröket kezd menni...valójában ott volt Norris kiállási ablakban vagy 8 körön keresztül amíg a lekörözött versenyzőkbe nem szaladtak az elején.
Totál logikátlan az egész.
Nyilván ha tökéletes az elévágás akkor Verstappen-t nem hozták volna mert pozíciót tartott volna inkább, de akkor pont annyi idős pont azonos keveréken ott van Russell mögött, és Hamilton akkor is megfuthatja a leggyorsabb kört....ez el lett qva.
És igazad is van; nem tudom, mit profitál a sport a sok bizbaszból meg az Oktoberfest-méretű tálcából. 2009-ben még állítható is volt belülről... nem tudom, valaha hozzányúlt-e valaki...
De Russell autójában csak nem Hamiltonnak kell a gázt nyomnia... a 2021-es szezonzárón Perez mintaszerűen betartott Hamiltonnak, hogy az elveszítse az előnyét (ennek végül nem volt sok jelentősége) és leírja a gumijait (ennek igen). Max mondta is, hogy "Checo egy legenda"; tudta, hogy mit kapott. De ezt Perez azért tehette meg, mert a csapat megmondta neki, mi a helyzet. Most is kellett volna a csapat és Russell az előzéshez (kizártnak tartom, hogy George nem segített volna).
Nem tudok ilyeneket. Bennem az maradt meg, hogy mindenből felmented, még SV21 alól is. Most is a csapatra harítod a felelősséget, holott nem ők ülnek az autóban és nem ők nyomják a gázt.
Pontosan. Ott volt egy útválasztó valami tavaly, azt is leszedték, lehet lenne hely, de láttuk Perez autójából mi maradt, pedig ott azért nem mentek nagy sebességgel.
Tényleg valaki az öbölben kötne ki vagy szétflipperezné magát a kerítések között.
"... miért hoztak olyan gummát, amivel végig lehet menni"
... vagy amit a futam után mondott a (sosetudommi'nevecsávó), hogy ne lehessen cserélni piros zászló alatt (ill. sz'tem az is segítene, ha csak nem számítana be a cserékbe...)
Ez egy különleges helyszín, ha jól tudom még mindig nem fizetnek a versenyrendezés jogáért,...fantáziálva én lehet hogy összeülnék a hercegséggel meg a csapatokkal, hogy ez így nem teljesen jó és nem biztos hogy sokáig el fog férni, menjünk elébe. Ez a pálya a történelemről, és a vezetési kvalitásokról szól a fejekben, akkor kell egy olyan formula autó ami történelmi tünetű nem csak kinézetben, hanem vezetési nehézségben is.
Mert előbb-utóbb Monaco el fogja veszteni az F1-t ebben a formában...lehet hogy még kihúzza 10 évig, de többször felmerült már eddig is, hogy kihagyható lenne.
Monaco ilyen, amióta nézem (96), gondolom előtte se nagyon volt más
simán fel lehet úgy tartani vkit, hogy 2-3 mp-cel lassabb kört mennek, itt előzés tényleg akkor van, ha extrém különbség van két autó között (ez évek óta nincs így), rajtnál esetleg a kavarodásban, vagy totál elkopott gumikon megesznek vkit.
Ő is, Alonso is (meg Ricciardo és persze Perez) nagyon nyugdíjérettek lettek.
Ricsi 2021 Monza óta nem mutat semmit, de igazából annak se volt sok előzménye.
Perez láthatólag lelkileg nem bírja az RBR-t, illetve Max durva mérce.
Alonsonak volt két rossz hétvégéje (Monacóban leginkább a forgalmat beszopta, futamon meg minden mindegy volt, csak játszottak az időkkel, hogy Strolllnak legyen ingyen cseréje)
Ki lehet hozni annak, csak erősen hinni kell benne. Nem megbántva Buttont, de azzal az autóval egy Vettel 10 fölött nyert volna futamot.
Ezért mondom, hogy nem volt az, de domináns sem volt az egész évben; az évad első felében is "csak" nagyon jó.
Vettel abban az évben egyértelműen gyengébb volt Buttonnál, sok saját hibája volt: az ütközés Kubicával dobogós helyről, amiről mindig leírom, hogy a helyében talán én is ezt csináltam volna; de én Ocon helyében is beszúrtam volna az alagút előtt... Ezért büntit kapott és bukta az esélyt Malajziában. Monacóban falazott, Törökországban leesett az útról Button elől, Valenciában annyira a falra akarta kenni a mellőle rajtoló Buttont, hogy a mezőnyre már nem is figyelt. Szingapúrban elég hülye büntit kapott gyorshajtásért a boxban, elvilge nem is hajtott gyorsan... de mindenki más megoldotta. Ezek nem férnek bele.
Végül Button 6-2-re verte Barrichellót, aminél egy csúcs Schumacher, Hamilton, Alonso vagy Verstappen valószínűleg tudott volna jobbat. De Vettel, aki 4-2-re verte Webbert, aligha.
Az autókat fizikailag nem lehet (nem célszerű) megváltoztatni, mondjuk a beállításokat nagyon durván? Főleg szoftveresen, ha már úgyse mennek maxon. Valahol a csapatok is benzingőzös félőrültekből állnak, csak össze lehetne hozni valamit, hogy legyen meccs... Tényleg csak a brainstorming szintjén, mondjuk kapna mindenki 1000 teljesítménypontot és ebből lehetne összerakni a versenycsomagot, mint anno az online F1 játékokban:
- A jobb gumi 500 pont (ez el is viszi a keret nagy részét), a szerényebb 200 vagy az alapcsomagban ingyen
- 100% lóerőt senki se kap, mondjuk a 80% 500 pont, szerényebb 200 vagy az alapcsomagban ingyen
- Váltási programokkal ugyanez, a mostaninál valamivel lassabb váltások 500 pont, a szerényebb 200 vagy az alapcsomagban ingyen
- DRS 200 pont; lehetne alkalmanként is, de az összekavar mindent
- A kereten felüli lóerőhasználatra (mondjuk összesen 10 percig használhatsz +10%-ot) ugyanez vonatkozik.
- Ha nagyon bele akarunk rúgni a vödörbe, 1 boxkiállás 700 pont, 2 boxkiállás 200 vagy az alapcsomagban ingyen.
Efféle, persze a pontos számokat le kellene játszani. Nem olyan, mint a régi F1, meg mű-show, fúj? Persze, de szerintem már eleget néztük a vonatozást ahhoz, hogy most már nézzünk helyette inkább bármi mást. Esetleg más hasmagasság és a kedvencem, az egyedi, kő primitív első szárny. (Nem faragott, csiszolt vagy pattintott kő, még csak nem is tengerparti legömbölyített fajta, hanem amit egy kőbányában talál az ember.) A rendszert ki lehetne próbálni először egy betétfutamon, akár bajnokságon kívülin, nehogymá' ne lehetne találni egy csomó marhát, aki örömmel benne lenne...
Minden évben leírom: nem verseny kéne, hanem időmérő. Akár minden nap különböző gumikkal, lehetne kieséses verseny, majd mint a wtcc-ben volt az utolsó 5 külön-külön egymás után. Az izgalmas, de ez a vonatozás nem az. Tök mindegy ki kinek drukkol, ez nem verseny, ez lófing. Ugyanez lett volna ha VER, HAM, NOR vagy most LEC győzelemnél.
Eleve nem értem, hogy ide miért hoztak olyan gummát, amivel végig lehet menni. A két leglágyabbat kellett volna hozni, lett volna legalább tempó (felesleges/értelmetlen lett volna spórolni), és legalább a boxkiállások hoztak volna némi izgalmat.
Egy jelentősebb átépítésre/vonalvezetés változásra semmi esély. Viszont bevallotta, hogy akár versenyezhetett is volna, de fontosabb volt a sokadik hely őrzése neki is.
Monaco-ra valami sajátos F1 kellene. Elnézve a Historic versenyt, és régebbi futamokat, a legtöbb lehetőség az előzésre az vezetési és vezethetőségi jellemzőkből jött, gondolok itt arra hogy akkoriban baromi fontos volt hogy hogyan sikerül a váltás pl. az első kanyarban az emelkedőre menet, mert ha elbaxa a versenyző, akár a fordulatot, akár magát a váltást akkor ott a lehetőség, és ez ma már nincs. Minden váltás közel tökéletes, mert ilyen a technika.., és ez nem a versenyzőket degradálja, mert ha megnézded hogy jóval nagyobb tempónál és szinte fekvő helyzetben milyen qva közel mennek a korláthoz...és nem csak egy-két versenyző, és egy két helyen.
Szóval alapvetően a vezethetőség kevés hibalehetősége is probléma. Így lett Monaco egy szombati esemény vasárnapi helyett.
Még nem volt olyan, hogy Hatmit bármiért is elmarasztaltad volna, még a durva kilökését is versenybalesetnek minősítetted. Nem csapathiba volt, ő hibázott, mert nem ismerte fel, hogy nem elég a nyugdíjas tempó. Ezt ne varrjuk már a csapat nyakába! Egyébként is.felül szokta bírálni a csapat döntéseit, vagy amikor autótervezőnek adja ki magát. Most megállt a tudomány.
„Szó szerint fél gőzzel mentünk az egyenesekben bizonyos helyeken, egy sebességi fokozattal feljebb, mint normál esetben, és négy másodperccel voltunk lassabbak. Ez nem is igazán volt versenyzés”
Alapvetően pálya,...az F1 autók valóban nagyok...egyébként hosszban, mert szélességben pl. keskenyebb mint Senna Mp4/4 kocsija. De még ha keresünk egy hasonlóa Formulát mint mondjuk az F3, ugye most Gabrielle Mini megverte volna ezt az McLaren MP4/4-t vezető Senna-t szombaton időmérőn. Na ez az F3 autó a kiterjedését tekintve nagyon hasonló ahhoz a McLaren MP4/4-hez (45cm hosszabb, és 20 cm keskenyebb), és az F3 futamon egy tényleges előzés volt, illetve egy pozíciócsere ahol a próbálkozó rajtavesztett és még őt előzték meg (meg persze egy csomó törés).
Alapvetően szerintem is jóval rövidebbnek és főleg könnyebbnek kell lenniük az F1 autóknak, de itt Monaco-ban a pálya az ahol nem lehet előzni, ahhoz hogy tényleg az autók mérete engedje a versenyt ahhoz kb. a Formula Student méreteivel kellene rendelkeznie
szerintem ez a traktor autóknak köszönhető elsősorban. egyszerűen nem férnek már el itt. valahogy vissza kéne térni a kisebb, fürgébb autókhoz, nem tudom miért kell alapvetésnek venni, hogyha versenyezni szeretnénk, akkor ezek erre nem alkalmasak. valamire jók biztos, csak nem versenyzésre. legalábbis ezeken a pályákon. azt is akkor el kéne dönteni, hogy szabaduljunk-e meg az összes klasszikus pályától, vagy átépítsék őket, csak hogy be tudják fogandni ezeket a monstrumokat.