Hát nekem gyerekkorom óta a kedvenc autóm a Trabi, nagyon sok műszaki könyvem is van hozzá és persze a megszállottság. A Skodát azért vettem meg, mert kellett (volna) egy megbízható autó, ami elmegy A-ból B-be és befektetés is egyben. Ismerve a Trabit és a Skodát is, előbbi sokkal logikusabban felépített, motorja megbízhatóbb (a 4T VW motorral sem volt soha problémám) mint a csehszlovák csodáé. Persze 2T Trabihoz gondolom az alkatrészt beszerezni nehezebb, de nálam a megszállottság már adott. A 4T Trabimat se adtam volna el, ha nem lett volna a padlólemez teljesen elrohadva. :(
Üdvöletem! Ha megengedsz egy magánvéleményt: Ha tényleg csak ennyi baja van a Skodának, én bizony el nem cserélném semmilyen Trabira. Bizonyára abból sem találsz hibátlan állapotút, amit meg igen, azt nem adják oda a Skodádért. Ha ilyen ismert előéletű a gép, az jobb mint egy zsákbamacsaka csere. Mondom ezt annak ellenére hogy Trabi tulajként inkább ehhez húz a szívem.
Beleunván a barkácsolgatásba, úgy döntöttem hogy eladásra kínálom a '82-es Skodámat (120 L).
A Jobb első sárvédőt kéne pár kisebb helyen kihegeszteni, illetve a bal elsőnek a pótkeréktartó felé eső ívét, egyébként a karosszéria jó állapotú, lévén vásárlása óta garázsban tartották és 57700 km van benne. (Az óra mér, én vagyok a második tulajdonos és rokontól vettem át) Ami hibája, az motorikus: kapott felújított porlasztót, új gyújtáskábeleket, de ennek ellenére az alapjárat szívató nélkül bizonytalan és csöpög az olaj belőle. (szerelő szerint főtengelyszimering). Nekem egy megbízható autó kell és nincs pénzem a motor rendbetételéhez, viszont azt sem szeretném ha elkallódna: kis törődéssel szerintem OT-s rendszámot is kaphatna. Bízom benne, hogy találok itt szerető új gazdát neki. Műszaki vizsga 2017. szeptemberig van rajta.
Természetesen tartalékalkatrészeket adom hozzá.
ON:
A fenti hirdetést azért tettem itt is közzé, mert hasonló állapotú Trabira is elcserélném a kocsit, lévén a kis NDK-s népautó gyerekkori álmom. Volt ugyan egy 1,1-esem egy rövid ideig, de az olyan rossz állapotban volt, hogy nem érte meg foglalkozni vele. Aki tud az kérem segítsen!
Nos átolvasgattam, már amennyire a fordító fordításából ki tudtam szűrni, lekaptam ma a karbit, behoztam, szétszedtem,kipucoltam, volt benne sok kosz, lerakódott olaj inkább..
A levegőszelep "házába" viszont olaj volt benne. Amit küldtél, annak a honlapnak alapján zsír kellene bele, ha jól látom?
Bocsi a hülye kérdésekért, de ebben még kezdő vagyok :D Egy Jawa Mustang azért jóval faékebb megoldás.
Üdv! Na, akkor ne vigyél Mercit, Audit, Porchét se! Akkor meg majd azt mondják, burzsuj g.ci, van pénze, b@sszuk csak át! Meg ne vigyél kontárhoz se semmit, mert nem ért hozzá, csak feleslegesen cserélget alkatrészeket. De akkor hová vigye, TV szerelőhöz? Nem mindenkinek van lehetősége magának csinálni mindent. Azt viszont meg kell érteni, hogy a szerelőnek ugyanúgy drága a munkaideje, rezsiköltsége, akár szakadt Trabit, akár bármi más, csilivilit szerel. Cserébe a SZERELŐ igyekszik korrekten megoldani amit lehet, mert a Trabantos pénzét is ugyanannyiba számolják majd a boltban.
Üdv! Nem a légszelepes BVF 28 HB 4-1 lesz az? Mert annak itt a beállítása: http://trabitechnik.com/?page=23 Bizony a szimering/labrint cseréhez szét kell borítani a járgányt.
Üdv! Ezen már a BVF 28H1-1 karbi van? Mert ha abba belerohad a benzin, azt kipucolni nem lesz egyszerű. Ezenkívül ennek a folytószelepnek és az alapjárati keverék szabályozó csavarnak is van egy alap beállítása. Ha ez nem jó, sosem lesz stabil alapjárat. A benyaszintről kicsivel ezelőtt írtam. Mindenekelőtt persze korrekt gyújtás, és falslevegő mentesség magától értetődő.
Kedves Klubtagjaink, Veterán-, Nosztalgia-, és Hobbijárműves Gyűjtőtársaink!
Az eddig megszokott TWK Szilveszteri Találkozó - másik nevén Népautós Szilveszter – korábbi helyszínén építési munkálatok miatt már nem gyülekezhetünk. Ezért új helyet kerestünk és találtunk: a Pólus Center külső, Homasita felőli parkolóját.
Kötött program nincs, viszont az órákig tartó beszélgetés, eszmecsere, jó hangulat garantált. Alkatrész csere-bere, adás-vétel nem kereskedelmi mennyiségben megengedett.
Ha az autók között járkálva már átfagytunk és megéheztünk, az üzletközpontban van étkezési, bevásárlási és szórakozási lehetőség is.
Szervezett felvonulás nem lesz, de önkéntes alapon, kis csoportokban el lehet indulni a Hősök tere és az Andrássy út felé az M3-as bevezetőn, amely ezen a szakaszon ingyenes. A találkozó hivatalosan 14 óráig tart. Szeretettel várunk minden kedves MNHJR tagot.
Nemrég lettem, én is Trabant tulajdonos, 1984-es évjarat.
Lábon hoztuk haza, de már ott sem volt az igazi. Mivel sokat állt(pár évet), az autó, gondoltam majd kipucolom a karbit és jó lesz.
Először is lyukas volt az úszó, vettem bele újat. Bár az utána sem szűnt meg, hogy nincs alapjárat, legalábbis ha a szivatót visszatolom.
Ma, volt egy kis jó idő, gondoltam leszedem még egyszer, kipucolom alaposabban.
Visszaraktam, alapjárat csak akkor van, ha olyan negyed szivatón van. Teljesen visszaengedve a szivatót, nagyon felpörög a motor, bár nem áll le, de nem is próbáltam feszegetni a határokat.
Ez ügyben szeretnék segítséget kérni, hogy mitől lehet ez? Gyertyákat néztem, új tömítés is raktam a karbiba. Tűszelep gyári újra ki lett cserélve.
Fals levegőre, vagy rossz úszószintre tippelnék, az utóbbi tud ilyet produkálni?
Az úszó tartó lemezkéjén van egy kis fül középen, ami a tűszelepet inzultálja. Ezt a lemez fülecskét kell picikét a tűszelep irányába meghajlítani, ekkor hamarabb zár a tűszelep, alacsonyabb lesz a benzinszint.
Azért folyik a túlfolyón a benya, mert nem zár el a tűszelep. Ha a szint kb. 2-3 mm.-rel a kívánt felett van, a benzin a fúvókacsövön át a szívótorokba jut, annak alján van egy kis túlfolyócső. Akkor jó a szint, ha a folytószelep tengely nagy zárócsavarját kicsavarod az úszóház oldalából, és ott még éppen nem folyik ki a benzin az úszóházból. Ha ott folyik a benzin, magas a szint, túlfolyik. Ha egyébként zár a tűszelep, úszó sem süllyed el, akkor vegyél vissza a szintből.
Üdv! Kicseréltem a tűszelepet, jobb nem lett tán rosszabb. Amint megnyitom a csapot úgy folyik a karbiból mint csapból a víz, nincs esetleg valami más ötleted? az úszóházban a szint kb 25mm újfajta karbim van de pontosan nem tudtam lemérni mert csak egy kopott műanyag tolómérőt találtam. Ha leszedem az úszóház fedelét megnyitom a csapot folyik ha kézzel benyomom a szelepet eláll tehát a szelep jó, az úszó jól mozog nem akad vagy bármi ilyesmi, valamiért sosem lesz olyan magas szint a házban, hogy az úszó elzárja, egyszerűen alul átömlik a szívócsonk hoz. Bár nem az összes mert ha elzárom a csapot leszedem a fedelet marad anyag az úszóházban. Egyszerűen nem értem szét fogom szedni de mire figyeljek? mi lehet a hiba, tömítés, rugó? Előre is köszi a segítséget!
Szerintem szedd szét azt a csonkállványt, pucold ki a csapszegeket, perselyeket, hézagold ki stb. Valószínű a tűszelep nem zár. Elég a karbi fedelét leegerészni. Úszó ellenőriz, nem lyukas-e, tűszelep ki, szétszed, becsiszol, összerak, próba, ha jó akkor a benyaszint beállítása 22, ill 26 mm.-re. Ha nem jó, tűszelep csere.
Nos a jobb oldali futómű sehogy sem veszi a zsírt lehet tényleg a persely nincs kifúrva. Kérdés, ha kicsavarom a zsírzószemet és egy sima fúróval belefúrok javíthatok az ügyön? Továbbá leállítás után a karburátorból kicsit csöpögött a benzin, most már folyik a motor fullad alapjárat nincs ha elzárom a benzincsapot ami a csőbe/úszóházban marad azzal jól megy az alapjárat de amint megnyitom a csapot fullad füstöl leáll és folyik aztán pedig nehezen indul mintha sok lenne a benzin kevés a levegő a gyertyákat holnap kiveszem. Lehetséges e? hogy az úszóházban a tűszelep tapadt fel-le és ez a baj? mire figyeljek a karbi szétszedésekor? ne is vegyem le, elég csak ha lecsavarom az úszóház fedelét és kicserélem a tűszelepet?
Talán a képen annyira nem látszik,de a szerkezet 3 nyomókarja(vagy nyomórugó) kivülebb van a többihez képest.Visszabontom a szerkezetet a hatlapfejű csavarokkal,de utána központosítanom kell,ugye?
Üdv! Nem egészen értem a problémád, de a tengelykapcsoló szerkezetet a lendkerékről a hat darab 6-os csavar eltávolításával tudod leszerelni. A kettő közé van a tengelykapcsoló tárcsa beszorítva.
Kiszedtem a motort-váltót,szabadonfutó felújítás végett.Korábban kerepelő hangja volt a kuplungnak,amikor elkezdtem benyomni a pedált.Ez a látvány fogadott.A kuplung szerkezet nyomólap karjaiból 3 darab kiáll,és nem tudom,hogy lehetne visszatenni.Azt látom,hogy szegecselt,de van hatlapfejű csavar is.
Köszi az útmutatást,addig is tisztogatom a sok-sok éves olajsárt.