Hasonlóan eszik is, kb 80W-ot zabál. De nem emiatt érdemes mellette hívócsatornaként egy tranyós rádiót üzemeltetni, hanem hogy a csövek ne használódjanak, a csöves rádiót pedig csak vasárnapi mise vagy DX alkalmából bekapcsolni. (egy angol ismerősömnek volt egy 20 éves Rolls-Royce-a, amit csak templomba járáshoz használt:-))
A 12AX7 nek megfelelő akármilyen ECC83 Magyarországon 10kHUF alatt nem kapható, az usában gyártótól függően 20-190 dolcsi a 12AX7, tehát akár a rádió árával vetekszik egyetlen cső. Az egyszerűbbeket és nem pótolhatóakat meg fogom venni (6-10 dolcsi), de így is kb 50-et kell még rá költeni hogy legyen elegendő tartalék. EL84 és orosz megfelelő van a fiókban, a 12AX7 esetében pedig hajlandó vagyok a fűtésrendszert is átvariálni - hétszentség hogy nem adok 10k+HUF-t egyetlen mezitlábas triódáért (van 6N2P megfelelő, de az nem 12V-os - aki úgy tudja hogy azonos, az nézze meg a fűtésrendszerüket!).
Van még egy érdekesség a táp rendszerében, a tranyós inverter ami 12V-ról csinálja az anódfeszelyt. Ezek beszerezhető teljesítmény-tranzisztorok egészen olcsón, 3.5 dolcsiért/db, de a paramétereit nézve tökéletesen megfelel erre a célra az ASZ1015 amiből van egy uborkásüvegnyi.
Technikailag érdekes megoldású a fűtés, hogy 12V-os üzemben a 12V egyenfesz fűti a csöveket, míg hálózati tápláláskor az inverter oldalán megjelenő 12V effektív váltófesz van erre használva. Az európai hálózati üzemeltetéshez szükséges egy 230/117V-os autotrafó (100W) néhány leágazással a 117V tájékán és lehetőleg a 230 tájékán is, hogy beállítható legyen a fűtés közel pontos 12.6V-os értéke, ami betartása kifizetődik. A csövek helyettesítését kicsit megnehezíti a fűtőkörök soros kapcsolása, ami miatt csak azonos fűtőáramú csövek kapcsolhatóak sorba, egyébbként buhera kell, például külön 6.3V-os fűtőtrafó és drótozás-foltozás ...
Érthető és méltányolható ha valaki számára túl sok a fenyegető rém ahhoz hogy egy csöves cébét megvegyen és üzemeltessen, amikor az ár negyedéért műszakilag tízszer jobbat vehet. Viszont ez Mona Lisa titka, amit van aki ért és van aki nem.
Néhány foto belülről - nem én fotóztam, ilyen szépen nem tudnám:
5W-os, ami a végcsőbe (EL84) bemenő teljesítményt jelenti, ami akkoriban előírás volt.
A rádióm használt de nagyon jó állapotban van, viszont a mikrofon egy gagyi nem eredeti. Lehet venni ilyen rádiót eredeti dobozában nulla kilométeresen, de legalább 400 dollár+sh. Én megúsztam 160-ból, viszont a csomagolás + posta 50 dolcsi volt, és még az állam is kért 10-e adóba (7%), a végösszeg 220.
Lehet persze szörnyülködni (én is elsápadtam hogy egy AM-es cébéért 80ezer HUF), de akinek ilyen rádió kell azt ennyiért lehet megszerezni. Egy srác ajánlott 200-ért gyönyörű példányt ingyen postával, de azóta is árulja mert nulla eladása van az eBay-en és én se mertem pénzt küldeni neki, ellentétben az eladóm 3000+ aladásával és magas minősítésével. Persze akinek van ideje és türelme, az esetleg járhat szerencsével $120-150 között is.
Ennek a típusnak majdnem minden használt példánya meg van hekkelve, az enyém is, de amit azonnal visszaalakítottam. Meg lesz ez még igazítva, de majd szakszerűen :-))
Ebben benne van az előző link is egy kicsit jobb szkenneléssel a kapcsolási rajzról, hiszen az a lényeg.
Benne van a Panasonic RJ-3200 és RJ-3050 service manuál, amik sehol sincsenek meg a neten, nekem is 15-15 dolcsiba kerültek eredeti nyomtatott kiadásban. Az RJ-3200 kapcsolási rajzát egy japán srác felrakta (akkor adtam is róla linket), neki külön el fogom külden a "jó tett helyébe jót várj" alapon. ( Mellesleg említve van 2 darab szerviz manuálom nyomtatott eredeti, 15-15 dolcsi+sh ha valakinek kell :-DD )
Küldenék én neki ha lenne ilyen szépséges rádióm és lefotózhatnám, de sajna világritkaság és boldog aki tulajdonolja. Én hamarosan néhány dokumentációt fogok megosztani a publikummal különféle cébékről, már csak szkennelni kell.
Ilyen tiltásról nem hallottam. Szerintem a KRESZ hangjelző berendezésként kellene hogy kezelje. Mint a dudát. De olyan embert is igazán ritkán láttam, aki használta volna. Egy-két kezdeti marháskodás után. Egyről tudok, aki lassú nehézgép szállító konvojban a folyamatos kürtölés helyett nyomja, de nem egy CB pár W-jával.
Az objektiv tény, hogy erről semmit nem hallottam.
Tippem szerint főleg reklámértéke van a PA-nak, hogy egy plusz képességet irhatnak a prospektusba és gyakran plusz kapcsolót kirakhatnak a rádióra, amik közt azért van amelyben nincs PA, különösen a korai modellekben 1960 körül. Tehát szvsz a piaci verseny, a reklám, az eladás hozta létre, miután már beindult a CB-piac.
Alapból minden USA CB-ben van PA üzemmód. Szerinted igaz-e az a legenda, hogy ennek lévén lett jogilag megengedett a CB-zés az USA-ban? Mintegy al-üzemmódja a hangosanbeszélő funkciónak?
Hallottál erről valamit? Vagy ez csak sima városi legenda?
A rigpixen azt irják, hogy fotót keresnek róla - néhány jó fénykép a külsejéről és a belsejéről öles léptekkel vinné előre a zemberiség kulturális helyzetét ebben a krva világban!
Kvarc cserével talán elindul 27MHz-en. De itt a 27-es adókvarcon kívül kell egy jóval feljebb menő vevőkristály is. Mégpedig 10695 kHz-el magasabb frekvenciás az adóhoz képest. Itt van a bibi.
Utánhangolni a 4 Mhz-et nem nagy durranás, ha volna vevőkvarc hozzá.
Ezek akkoriban ipari célra készült vasak voltak. Masszívak mint a szegénység. Sajnos nem CB, mert 31 MHz-en dolgozik. Más országokban voltak más frekvenciák is. Viszont biztos lehetsz benne, hogy egy jó minőségű vevője van, 2-szer transzponált. Ahogy a profikhoz illik. Általában 1-2W kimenő teljesítményt tudtak. Szép kiállítási darab lesz. Régen igen előkelő márka volt a Zodiac.
A vevő kvarcok leggyakrabban ettől 0.455-el alacsonyabbak, régi BRG kvarcok 0.455-el magassabbak, de létezik a világon másféle középfrekvencia is, itt van nálam egy olyan aminek 4.3Mhz abbol a korból amikor még nem hánytak fittyet a tükörszelektivitásra.