Tegnap este motorzgattam egy kicsit mindkét babettámmal és észrevettem, hogy a felső villahídban mindkét motoron kicsit mozog a villaszár. Ezek lemez villahidasok (mint tudjátok), de hogy rögzül vele a villaszár? Levettem a műanyag kupakot (már sötét volt) alatta van egy körmöskulccsal húzható hollander (szerű) rögzítés, az fogja bele? Nekem ez szorosnak tűnt....mégis mozog. (a Föld :-) )
(Megjegyzem kb. húsz éve motorozom, bejártam fél Európát, sok nagy motorom volt, motorokkal foglalkozom a munkahelyemen, stb. de ez a kis babetta olyan élmény ma is, mint 11 éves koromban. Örülök, hogy ismét rátaláltam.)
Én fordítva kisérletezgettem. Szóval 207-esre tettem 210-est. Méretre mindkét henger ugyanakkora szóval rámegy, de mivle a 210.-esnek nagyobb a hűtőfelülete, így át kell alakítani a szívócsonkot. Mellesleg 210-es henger 4 felömlős (igaz elég szar a vezérlés) és így kicsit több erőt lehet kicsikarni, mint a 207-esből.
Így már érthetővé vált számomra, hogy mért könnyebb a pedálozás, miközben nyomvatartom a dekompresszort (egyébiránt a babetta szakkönyve is azt írja hogy azt a pedálozás kezdetekor célszerű nyomvatartani)
A Szívótorok alatti kis lyukon ömlik a benya, az szerény "szaktudásom" szerint is magas benzinszintre utal, viszont ahoz már nem értek, hogy a magas benzinszint miatt lehetséges az, hogy csak időközönként pöffent egyet a motor?? Szal az lehet, hogy túl sok a benzin, s a motor belefullad a benzinbe, amiatt nem indul be?
Ilyen kínkeserves első beindítás még soha nem volt. Amikor 5 évvel ezelőtt faterral elővettük a babszit, apám kipucolta a karbit, már ment is első pedálozásra, repesztettem vele az utcában. Lassan már úgy érzem, hogy a fizika törvényeinek mond ellent ez a motor. Benzin van, szikra van, a hengerből megfelelő erősségű szívóerő érkezik a könyökcsövön keresztül a karbihoz. Ezerféle benzinszint kivolt már próbálva. Bíztató jel, hogy néha néha 1 másodpercre beindul, pöfékel egyetkettőt, és utána természetesen leáll (mért is indulna be??), de én már ezt lassan lassan feladom, minden tőlem telhetőt megpróbáltam. A Gyertya mellett sem szelel, jól zár a gyertyának a tömítése. Utolsó vékony ág, amibe még lehet kapaszkodni, egy más fajta gyertya. Ami most benne van, egy Brisk N17C, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Már csak szegény szomszédaimat sajnálom, mert olyan benzinillat van a kertben, minttha 1 benzinkút mellett laknának. :D
Ricsike nem akarlak megbántani, de te mióta vagy hozzáértő szakember? Azt tudom, hogy volt babid és valamit kónyítsssz is a babikhoz, de honfitársunk szakembert keres. Mellesleg 210-essel tényleg lehet bibelődni, ha makrancoskodik a váltója.
Én veszprémi vagyok, megoldható a probléma elérsz a 06@20@428@445 ön vagy mél en a kukacokat azért írtam közé mert asszem ezt moderálják a mél em cseburaska176@hotmail.com ez az msn is ezen fel is vehetsz
225-ös hőértékű gyertya való vele. Menj be a boltba vegyél egy Brisk N17c-t és vígan fog menni a motorod. Ha m,árkásabbat akarsz megpróbálkozhatsz Champion vagy Ngk gyertyákkal.
1. válasz: Az a lyuk a karburátor alján az alapjárati benzin-levegő keverékhe szükséges(az úszóból ezen keresztül jön a benzin). Ha ott ereszt valószínű, hogy túl nagy a benzinszinted.
2.válasz: A borsó nagyságni csavarocska az alapjárati fúvóka(rajta egy 35-ös szám található). A nagyobb általad nevezetett csavar(főfúvóka 63) általában ki szokott jönni a subertű tartóval(hivatalos nevét sajnos én sem tudom). Ha már ki jött egybe vedd szemügyre. Mindkét oldalon 2-2 kis luk található. Ha ezek közül valamelyik, rosszabb esetben mindegyik el van dugulva, akkor megtaláltuk a problémádra hibaforrást. A fúvókákat is fújd át kompreszsorral vagy ha nincs pumpával.
3. válasz: A dekompresszor se a gyújtást se a benzinellátást nem szakítja meg. Amikor benyomod a dekompresszor a hengerfejen egy kis luk keletkezik, így nem alakul ki nyomás a hengerfejbe és nem robbant el a benzin-levegő keverék(ettől méhg szikrát ad és kap benzint).
Remélem sikerül megtalálni a probléma okát és nem tekerésből fog állni a közlekedés vele.
Hello! Van egy babetta 210 esem ugyanaz a baja mint a kb. 2 vel elöttem szólónak kb. 10 perc után lefullad és amiután kihült újra megy megint 10 percet mi lehet a baja v. lehet e az baja hogy rossz a gyertya?
Akkor örülök, hogy egynelőre nagyobb szerelést nem kell végrehajtani a motorodon. Annak idején nekem is eldugult a hangtompítóm és olyan volt a moci, hogy közbe elmozdult a hangtompító akkor ment (ez kb 30 felett csinálta). Gyakorlatilag olyan volt mint a power szelep:) Nah ezek után kezdtem el gondolkodni egy üres fojtás nélküli kipufogón, azaz rezonátor kipufogón(ha valaki elvetemült mint én, csinálhat ilyet és menni is fog a gép, de főtengelyölő).
Sziasztok! A 210-esem váltója nem vált fel kettesbe sőt most már be sem lehet rúgni. Tudnátok ajánlani Veszprémben hozzáértő szakembert aki megjavítaná? Üdv:Balázs
Igazad volt! Kipu volt a ludas. Kipucoltam az egészet, mondjuk ki nem égettem, de benyával ecsettel ronggyal kézzel hurkapálcával meg fúrószárral ill ezek kombinációival kipucoltam. A hangtompító volt a ludas a két kis lyukszinte teljesen el volt tömődve szinte kis kő nagyságú darabokat szedtem ki belőle. Úgyhogy a hengerfejhez nem is nyúltam ezek után. Én azért nem godnoltam a kipura eddig (bár tünetek alapján megfordult az agyamba) mert annyira hirtelen a hengerfej szétszedése után vált erőtlenné, hogy tényleg azt hittem ott a bibi. Viszont azért ma is akadt ki problémám. Elmentem csak úgy egy kis próbaútra, egyszer csak elkezd köhögni és leáll. Naná hogy kifogyott a benzin, úgyhogy megvolt a mai tesmozgás míg visszatekertem a garázsba, még jó hogy nem jutottam messzire. A fékek viszont egy rakás... Pedig elől volt fékpofa cserélve tavaly, msot viszonylag be is van csiszolva, hátul is most kcsiit letisztítottam, de szinte semmit nem ér. Na de mostmár emgy a babi ez a lényeg. Kicsit emeltem még az alapjáraton, mert inditáshoz kellett neki gáz, meg gyakran leállt. Remélem msot jó lesz egy darabig. Köszi a segítséget mindenkinek!!!
Sziasztok! lenne egy kérdésem. Van egy babetta 206 ososm, amit ha kb 10 percig használok lefullad, ha megvárom amíg lehül, ujra megy 10 percet. azt hiszm a gyertyával van a baj, még hozzá az, hogy nem jó hőértékű. az lenne a kérdés, hogy pontosan milyen hőértékű gyertyát kéne bele vennem?
Nekem már egy egész babetta karburátorgyűjteményem van itthon, azzal fogom díszíteni a kerítést, annyi van már. Ma is egész napos szerelés volt. A Gyújtást állítgattam. Beállítottam hogy akkor legyen a szikra amikor a henger kb. a 3/4-edénél van. S lám, most beindult a moci 3 másodpercre, ami iszonyatos nagy rekordnak számít nálam :D De megin az van, mint pár hete, hogy ha folyamatosan pedálozok akkor kb 4-5 másodpercenként ugrik egyet a pedál, s hallani ahogy berobban egy adag benzin a hengerben. Ugyanitt tartottam pár hete, csak akkor ritkábban ugrott meg a pedál. Olyan a jellege a dolognak, mintha alacsony lenne a benzinszint. Viszont az meg nemigen lehet, merthogy a karbiból ömlik a benzin, a szívótorok alatti kis lyukon. Apropó, az a lyuk egyáltalán minek van ott, mi célt szolgál?
Kettes kérdés: Melyik az alapjárati, és melyik a főfúvóka? Van egy nagy sárgaréz csavar, ami 2-3 centi hosszú, és van egy borsónyi nagyságú csavarocska. Melyik melyik? :D
Hármas kérdés: Hogyan működik a dekompresszor a 207-esen? Minek a segítségével állítja le a motort? A szikrát szünteti meg, vagy a benzin útját zárja el, vagy hogyan műxik??
Válaszaitokat előre is köszönöm, s gondoljatok arra, hogy ti is voltatok egyszer olyan kezdők mint én :D
Hát ilyet még nem láttam. Mivel régen nem nyúlhattak a kicsikéhez, gondoltam kitakarítom a porlasztót. Szépen le is vettem, ki is takarítottam, mivel szeretett csöpögni, gondoltam belövöm a szintet az úszóházban. Hogy én milyen naív voltam... 11-től 4-ig csak ezzel játszottam, de ilyet még nem láttam, pedig volt már dolgom pár karbival. Akár mit csinálok vele, két helyzet van, vagy nem nyit ki a tűszelep az úszóház aljától, vagy akárhova állítom, nem zár le. Vettem bele új úszót, tűszelepet, akkor is ez a helyzet. Tűszelep jó, úszó nem lukas, mozog, és ha kinyit, a jóistennek se zár le. Fingom nincs mit kezdjek vele.. :((
Szét kaptam a külső részt semmi különös nem volt van ferrodol nincs olaj tehát tiszta norma volt,pucova össze pakolás és hajrá.müxik a drága.Közben ki égettem a könyököt is.Én örültem neki a szomszéd nem!:-)))
Azért még annyit hozzáfűznék a tegnapi monológomhoz, (az álmosság miatt kissé lankadt a figyelmem) hogy a legritkább esetben fordul elő, hogy normál esetben egy 210-es állandóan második fokozatban akar száguldozni. Lehet, hogy az előző gazdája nem tudta rendesen megcsinálni, ezért direktre van eszkábálva a vezérlő dob a pofamenesztővel és a vezérlő pofákkal. Sajnos ez ismert jelenség azoknál, akik nem értenek a mocihoz! :(((
Két dolog befolyásolja számottevően a váltó működését. Az egyik a külső vezérlő mechanizmus, a másik a belső, szabadonfutós áttétel. Amikor az átváltás nem működik rendesen, először mindíg a külső vezérlést kell szemrevételezni!
Hibalehetőségek:
- Nagyon kopottak a vezérlő pofák.
- Elolajosodtak a vezérlő pofák. Ez akkor van, ha vagy a belső, vagy a külső szimering, illetve a belső tengely "O" gyűrűje átengedi az olajat.
- Valami szorul a pofamenesztő tájékán.
Ezeket kell első sorban ellenőrizni, és az esetleges hibákat megszüntetni. Ha ettől nem változik semmi, sajnos szét kell borítani a blokkot! :(((
Erre vonatkozóan a doksi tárunkban nagyon részletes leírást találsz.
Köszönöm a tegnapi tippeket a takarítás sokat segített rajta és még valami plussz! Miután megvolt a pucolgatás még mindig nem volt az igazi a babi ezért a műhelyben kutakodva leltem (TRABIS koromból vissza maradt) kb.8-9 éves ISOLATOR gyertyát,gondoltam miért is ne.Pucolda aztán mehet bele és teljesen meg is táltosodott a drága.Egészen este 9-ig élvezték a srácok a levegőt.Ma reggel viszont úgy döntött,hogy neki derogál a második fokozat és nem is hajlandó váltani,mit sasoljak meg rajta? Babis szinten kezdő vagyok mert eddig (tavaly karácsony) nem volt még ilyen ari jószágom.Viszont majd az összes kisördög megvolt már hosszabb rövidebb ideig,még az öreg Komár moped is!:-) Szóval szerelés,karbantartás és egyébb ilyen dolgok nem állnak tőlem távol és még szeretem is össze olajozni magam,viszont ez a fajta váltó az őrületbe tud kergetni!
Értem! :) mint ahogy azt régebben már említettem, ez a motor kb 30 éves, és amióta a családba van, azóta csak hajtva volt, nem törődtek vele. Csoda, hogy még működik, az is nekem meg a megtakarított pénzemnek köszönhető. "felújításra kerül"... hamarosan :) Köszönöm a segítséget, tanácsokat stb :) Legközelebbi hadműveletem egy festés lesz, az új tank fekete, arra gondoltam átfestem az egész motort feketére, a tankra meg lángcsóvákat pingálok :) EASY RIDER!