Keresés

Részletes keresés

L.I. Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12063
Működik!!! Sikerült az oldotta meg a dolgot, hogy a spirál rugógból 3 cm le kellet vágnom, illetve még csiszoltam a pofákon is egy kicsit és lám müködik, le se lehet állítani:D
Kösziiiiiiiiiiiii
-Sziszi- Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12062

Üdv!

A körrúgós kuplungró annyit, hogy kicsit nagyon el van méretezve.Nekem is ez a fajta kuplungom van ugyanis ebbe könnyebb erősebb rugót rakni. Elég rendesen le kell csiszolni, hogy ne érje el a kuplungdob falát, és tényleg nem árt bele az erősebb rugó. Mivel középen van a rugó sajnos kicsit nagyobb lett mnt a 3 pofás. Nekem kb 2 szer erősebb rugó van bene és annyira lett levágva míg két emebres lett a berakása. L.i. nek ajánlom vágjon le a rugóból és rendesen csiszolja meg a pofákat, vagy pedig vissza a 3 pofás csattogós kuplung.

 

Üdv Sziszi

DeNi91 Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12061
Köszi Tóni bácsi, majd kicserélem rajta, csak nem sok időm volt rá mostanában, amugy meg elég régi a kép is
Előzmény: Tóni bácsi (12045)
algabor2 Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12060
Sziasztok!
Eladósorba került mopedom, hátha valakit érdekel közületek. A motor 1981-es Ausztriából származik, ahol 1987-ig volt forgalomban, mindössze 8050 km van benne. A Teljesen gyári, újszerű, szerelgetésnek nyoma sincs, első rugásra mindig indul. A képek önmagukért beszélnek. Mosonmagyaróváron tekinthető meg. Ára 40.000Ft. E-mail: algabor@msn.com
L.I. Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12059
Köszönöm a gyors választ!

Háát már a 2 hetem megy rá a Babettára, se éjjelem se nappalom:) a szomszédok és a család lassan azt hiszi megzakkantam, apám már röhög hogy nem tudom összehozni. Igen van már tapasztalat a motorok terén, van egy 559-es 250 cm3 Jawam amit sikeresen hoztam helyre és nem volt vele ennyi gond:)

No megyek bütykölni!!:)
Előzmény: Tóni bácsi (12056)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12058
Mielőtt bármelyik gyújtás egység cseréjét elhatároznád, menj be a doksitárunkba, az elektromos leírások között megtalálod a gyújtás diagnosztikával kapcsolatos tennivalókat. Olvasd el figyelmesen, csináld meg a teszteket, és megtalálod a hibás alkatrészt! :)))
Előzmény: Sinbiciklis (12054)
miko? Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12057
hali,L.I. !
El ne szontyolodj itt nekem,jó lesz a géped ne aggódj.
Gyors ötletek:
1.gyújtást állítsd be pontosan (le lett itt írva 1000x)
2.porlasztót úgyszintén,és szerintem fúvókákat felesleges cserélni,ha felújítás elött
jó volt
3.ha jól értem,akkor vettél bele kuplung pofákat is,kőrrugósat.
a leírásod alapján a kőrrugód nagyon gyenge,ez sajna tapasztalat utángyártott
cuccnál.
a rugót két csavarhúzóval is feltornázni a 3 pofára igen férfias meló,ha neked ez
könnyen ment akkor tuti ez a gond.
tedd vissza az eredetit,vagy vágj addig a rugó menetéből amíg jó nem lesz.
4.a generálozott motor nem foroghat át csak úgy könnyen!!!
a felső holtpontban határozott "rúgással" kell visszajeleznie,hogy sűrít,különben
kicsi a kompresszió.
amikor jár a motor ellenőrizd,hogy nem fúj-e ki a hengerfejnél
egyenlőre ennyi,egy hét múlva jövök,remélem addigra zsír lesz a készülék!!

:-)
Előzmény: L.I. (12052)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12056

Kedves L.I.!

 

Nem tudhatom, mennyire értesz a motorhoz, ezért tettem fel az üzemanyag ellátással kapcsolatos kérdéseimet. Ezek szerint nem vagy már kezdő, így könnyebb a helyzeted. Ami viszont igen nagy figyelmet igényel, az a benzinszint beállítása. Ugyanis, ha magas, hiába jók a fúvókáid, hiába van jó helyen a részterhelés tű, a moci túl dús keveréket kap, amitől nyilván rendesen kormosodik a gyertya, és főleg alapjárat közeli fordulatszámon belefullad a benzinbe! :(

 

.....Viszont ha elveszem a gázt akkor ahogy leesik a fordulat szám abban a pillanatban a "kuplung" elkezdi "harapdálni" és ez olyan ütés szerüvé alakul át, (tehát hogy fogna de mégse, aztán egy kicsit még is)......

 

Na ez az a jelenség, ami a nem megfelelő nagyságú súrlódó felület(ek) következménye! Mindenképpen be kell a kuplung pofáidat csiszolgatni!

 

Az is megszívlelendő, amit Ricsi210 mondott. Nevezetesen: a kuplung rugók erősségének hiányosságai is felmerülhetnek. Csak ismételni tudom önmagam: a sok utángyártott szar alkatrész!!! :((( 

 

Üdv: Tóni bácsi

Előzmény: L.I. (12052)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12055
Neked is.
Előzmény: Tóni bácsi (12053)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12054
Köszi! Nekem is ezt mondták az "okosok", de szerintük az elektronika adta + magát. (Vagy én értem rosszul amit írsz.) A lényeg, hogy tirisztort vagy nagyfesz trafót vegyek?
Előzmény: Ricsi210 (12050)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12053
Nem javítalak ki! :)))
Előzmény: Ricsi210 (12050)
L.I. Creative Commons License 2007.08.12 0 0 12052

Kedves Tóni bácsi

Sajnos nekem sem maradt már más ötletem hogy kicserélem még a fúvókákat, föleg az alapjáratit. Első fúráson esett át a motor ugyhogy nem történt semmi változtatás a fuvóka méretén, föntről a második eresztésben van a tű. A dugó nem szorul, kézzel is lehet tekerni annyira azért nem combos a sürités:). Könnyen felpörög, és magas fordulaton egyenletesen jár is. Viszont ha elveszem a gázt akkor ahogy leesik a fordulat szám abban a pillanatban a "kuplung" elkezdi "harapdálni" és ez olyan ütés szerüvé alakul át, (tehát hogy fogna de mégse, aztán egy kicsit még is). Ezen a ponton aztán még pörög egy kicsit és csilingelés kiséretében leáll. Mint írtam új az összes pofa, és új a rugó is. Belevaló egyertyát vettem és elvileg az is.... A gyerta teste még kormos de a szikrát átadó tüske már kezdnene letisztulni. Még a benzin csapra és az átfolyásra gondolhatok de akkor nagy gáz esetében sem lenne egyelnetes a járás vagy??.

Köszönöm a válaszokat.
u.i: Úgy érezni menet közben hogy a hang nincs nincs szinkronban a teljesítményel hogy finoman fogalmazzak:) Lehet hogy még csuszik is a pofa??
Rémálom el a Babetta de ha egyszer müködik...:)
subaaa Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12051

A váltóból fogyik az olaj, mivel az olajbeöntő csavar furatán ömlik ki az egész, ha nagy a fordulatszám. Ebből kifolyólag nem tudom ellenőrizni, hogy a henger felé ereszt-e az olaj, vagy csak szimplán a furaton folyik ki. Ami jobban aggaszt engem, hogy a kipuff végéből is folyik az olaj. A kipuff kitakarításában majd légyszi segítsetek, mert ahoz sem értek. És gázégőm sincs....

Köszi mindent!

Előzmény: Tóni bácsi (12043)
Ricsi210 Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12050

Nem vagyok szaki(még:)),de szerintem nem csípi,mert amikor lerántod a gyertyapipát a gyertyáról,akkor még forog a motor,szóval van nagyfesz,csak nem tud hova testelni,vagyis tud, a gyújtótrafón befül,és gondolom ez nem tesz jót a tekercs szigetelésének,és pár ilyen után az is lehet,hogy akkor is ott fog áthúzni,amikor rajta van a gyertya(a sérült szigetelés miatt).

De majd a szakik kijavítanak,ha valamit rosszul írtam le.

Előzmény: Sinbiciklis (12030)
Ricsi210 Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12049

L.I,írtad,hogy fel lett fúrva a henger,új dugó,gyűrű...

Lenne egy kérdésem:be van már járatva a motor,mert ha nincs,akkor persze hogy nem megy úgy,nem pörög fel olyan könnyen.Szerintem a szoros illesztések miatt nincs alapjárat a motorodon.

 

Az a kuplung nem old,amelyiknél a rugót cserélted?Ha az,akkor lehet az a gond,hogy az utángyártott rugó gyengébb,mint az eredeti,és így alacsonyabb fordulaton nyit,és nem old.Persze először mindenképp azt nézd meg,amit Tóni bácsi leírt,vagyis lehet,hogy csak a pofákból kell lecsiszolnod.

Előzmény: L.I. (12046)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12048
Köszi! És a 12030 hsz. első kérdésére , mi az igaz?
Előzmény: Tóni bácsi (12044)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12047

Szia L.I.

 

Az, hogy kipucoltad a gázosítót, önmagában még nem feltételezi a tökéletes működést. Benzincsap? (átfolyási sebesség) Benzinszint? Fúvókák mérete? Részterheléstű helyzete? Levegő ellátó rendszert is kitakarítottad? Előgyújtás a megfelelő ponton történik? Megfelelő gyertyát használsz? Neked is javasolom a doksitárunk mielőbbi áttanulmányozását, (mindenki számára hozzáférhető) www.babetta_love.extra.hu nagyon sok kérdésedre találsz ott választ hozzáértő

barátaim jóvoltából!

 

A kicserélt pofáknál van olyan, (utángyártott szarok) hogy vastagabb rajtuk a ferodol, ezért alap helyzetükben is hozzáérnek a kuplung dobhoz. Azért van, hogy alacsony fordulaton sem kapcsolódik le a hajtómű a motorról! :(( Ezesetben az említett pofákat be kell csiszolni a megfelelő vastagságúra. Ez akkor jó, ha alap helyzetben a dob és a pofák között kb. 1 mm a távolság!

 

Jaaaaaaaaaaaaa, és ne keseredj el, előbb-utóbb biztos jó lesz az a gép! :)))

 

Tóni bácsi

Előzmény: L.I. (12046)
L.I. Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12046
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, kaptam egy kicsit rozsdás kicsit használt 207-es Babettát, fogtam széteszedtem csupasz váz-ra, újra festettem, új gumi új, bowdenek, henger felfúrva (első fúrás) dugó, gyürű, csapszeg csere, csapágy csere, inditó pofák cseréje-becsiszoltam, ja és még az inditópofák rugóit is kicseréltem. Újrakábeleztem , elektromos gyujtást teljesen kicseréltem. Összeraktam, és csalodtam:( Sajnos nem úgy meg ahogy szeretném, nincs alapjárat, illetve ha lenne is a dörzshajtás nem old szét vagy mire szétoldana már lefullad a motor, kipucoltam a porlasztot is.....nem tudom mi lehet még a hiba, már a pofák aluminium testén lévő öntési zárványokat is felpoliroztam háhtha szorul...rugó új az inditó pofánál és a másik helyen is. Amúgy a három pofát spirál rugó fogja össze..... Egyszerüen már nem tudom mi lehet a baj és szomorú vagyok hogy ilyen primitiv szerkezet és mégse müködik, és hát nem beszélve arról hogy kicserléltem mindent ami fontos a müködéshez. Van valakinek ötlete???
István
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12045

Háj DeNi91!

 

Azt hiszem, eccer már mondtam, hogy nagyon jól néz ki a géped! :)

 

Nem kéne már azt az első teló baloldali porvédő gumit kicserélni????????

 

Tóni bácsi

Előzmény: DeNi91 (12034)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12044
Megfelelő (pl: Valvoline) minőségű szintetikus 2T olajjal 1:40-essel használhatod.
Előzmény: Sinbiciklis (12042)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12043

Hello subaaa!

 

Sziszi barátom hsz-éhez még annyit fűznék hozzá, hogy a nagy füstölgés többek között a tökéletlen égés következménye is lehet. A doksitárunkban megtalálod, hogy kell a gyújtást pontosan beállítani!!!

 

Még egy dolog: azt írod, ha nagy gázt húzol, az olajbeöntő csavar furatán (semmi szükség rá!!!) kijön az olaj. Nos az is előfordulhat, hogy a hajtóműház és a forgattyúsház között nem oké a tömítés, ezért a motor átfúj a váltóba!!! Ennek logikus következménye, hogy szív is át a váltóból olajat, ami egyik magyarázata a rendellenes füstölésnek. Okvetlen ellenőrizd, hogy nem fogy-e a váltóból az olaj!!!

 

Ha nincs rendesen rajta a szívófedél a karbin, attól a motor nem szív falslevegőt, ellenben nem a szűrőn kersztül kiszámított szükséges mennyiségű levegő keveredik a benzinnel, ami szintén a tökéletlen égést eredményezi.

 

A szimeringek cseréje nem jár a motor szétbontásával, tehát az nem olyan nagy meló!

 

A kipuffodat okvetlen tedd rendbe!!! Takarítsd ki tökéletesen, és a tömítések is jók legyenek!!!

 

Tóni bácsi 

Előzmény: subaaa (12035)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12042
Kössz a választ! A füstölés újabb kérdést vetett fel. Az elöző tulaj benzinével ennyire füstölt(vigyázat, hegesztési hiba folytán, a bal lábamnál előre néz a kipuff.), de hányas keverék kell bele?
Előzmény: subaaa (12041)
subaaa Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12041

70 éves öregember jött ki a járókerettel, hogy mi ez a nagy füst :D:D

Csak most vettem észre, hogy a karburátornak az a borító műanyagja (amibe az a szívócső megy bele), rosszul volt föltéve. Szerintem fals levegőt kapott a moci, mert így nem a légszűrőn keresztül kapta a levegőt!! (Sajnos ez elég főtengely-ölő, de csak most vettem észre!!!)

Emiatt lehetett az a nagy füst??

Előzmény: DJGABI (12040)
DJGABI Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12040
Én nem laknék abban az utcában az biztos :D
Előzmény: subaaa (12039)
subaaa Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12039

Ennyire füstöl a kipuffogó.

Szerintetek is ez már megengedhetetlen mértékű?? Elvégre a kétütemű motorok már csak ilyenek, és átnéztem a motort, s katalizátort sem találtam rajta.... Azért kicsit füstölhetne kevesebbet, de füstölnie szinte muszály, mert olajat is éget el....

Azt vettem észre, hogy a kipuffogónak minden részén jön a füst, nem csak azon a kis lyukon, amin elvileg kéne...

Én a légszűrőre gyanakszom, majd át lessz ez még nézve.

Vélleményt kérek, szerintetek se szabadna ennyire füstölni?? :D 

 

 

emzoli22357 Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12038
Nagyon vigyázz, hogy SZÁZADRA ki legyen centrírozva a főtengőn a babszi lendkereke, mert szétveri a csapágyat, ha üt.(monnyuk mindegyik szétveri, ha üt) Valamint már most elfelejtheted a babszi eredeti trafóját akármilyen fajta is, mert csak bajod lesz vele, (nem 8-10 ezres fordulatra tervezték) az eredeti motoron nyilván kiválóan teljesít, de forgósabb motorra nem való, célszarű valami robogó trafójával próbálkozni pl. (nekünk ez vált be)
Előzmény: DeNi91 (12034)
-Sziszi- Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12037

Hello!

Egy pár ok amiért jobban füstöl a masina:

1. Túl sok olaj van a benzinbe

2. Régóta szarakodsz vele és most, hogy beindult a lerakodott olaj kiég a kipufogóból

3. Szimeringes a jószágod

 

Neked is azt ajánlom vedd le a kipufogót könyökkel együtt szedd szét és égesd ki gázégővel. Ha utána is füstölni fog és kb 33-as a keverék akkor sajna szimeringes, ami pedig nagygenerált igényel.

 

Üdv Sziszi

Előzmény: subaaa (12035)
DJGABI Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12036
Az elsőben sajnos nem tudok segíteni, a második lehet a rossz arányú keveréktől, vagy bármitől, eltömődött légszűrőtől, rosszul beállított karbitól... A harmadik: esetleg sok olaj lett töltve a váltóba? Van egy ellenörző csavar az oldalán, addig kell tölteni csak az olajat.
Előzmény: subaaa (12035)
subaaa Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12035

Beindult a babettoid, kb 35-tel száguldoztam vele az uccában!!! :D Csak a veszélyes az, hogy nincs hozzá jogsim.....

Jönnek a további problémák: Iszonyatosan füstöl a kipuffogó, sokkal jobban mint amennyire szabadna. Probléma oka??? Tőletek várom a választ....

hármas számú probléma: a hajtómű tetején van egy istentelenül nagy csavar, annak a közepén van egy kis lyuk. Azon ömlik ki a hajtóműolaj ha nagy gázt húzok.

Továbbá a kipuffogó végén is ömlik a benzin/olaj.

De beindult, s ez már nagyon nagy siker!!!!!!!!!!! A gyújtást állítgattam, valószínűleg nem jó időben volt a szikra.

Légyszi segítsen valaki, hogy az előbb említett problémáknak mik lehetnek az okai! Előre is köszi!

ÍZI RÁJDER!!!!!!!

DeNi91 Creative Commons License 2007.08.11 0 0 12034
Cső!
Lehet kicsit OFF, de az én simomra is most kreáljuk a babetta elnyűhetetlen gyujtását.
Az első lendkerék átalakítás sajna nem lett jó a mocira, de rátákoltuk 1-2 körre, és majdnem besz*tam hogy pörög üresben, és az 1.-nek pillanatok alatt vége:D
Egyébként meg jó gépek a 210esek, de nekem megfelel az én kis '79-es 207-esem is, a magáhóz elég méltó kb. 50es végsebiével, aminél már olyan filing mint 1 kínai masszázsfotel:P

Előzmény: DJGABI (12033)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!