Keresés

Részletes keresés

BAKTER424 Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12109
A tömítést sikerült megoldanom, nem eresztet át (a tanksapkánál jól bevált kávéfőző tömítése kicsit átszabva), valamint egy kis teflonszalag meg kóc kombináció megtette a hatását, csak amikor megjött az új tank, és próbáltam a csapot leszedni a régiről... hát akkor a hollander megindult, a csap nem, a menetnek meg annyi :( valahogy sikerült összetákolnom, de nem tökéletes, még 1 hónapot bírja ki, aztán úgyis irány a motorosbolt :)
Előzmény: subaaa (12096)
Babetta72 Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12108

Sziasztok! SOS segitségre lenne szükségem... a láncom strapabviroságát addig feszegettem hogy a minap elszakadt! Csak előbb kellet volna lecserélnem! Majdnem baleset is lett a dologbol ugyhogy nagyon haragudtam magamra!!! Kérdésem lenne hogy hány szemes a 207 hajtólánca, mert boltba krédeztem de csak kettőtizesé van az meg hosszabb és a boltos nem tudta hány szemes, az én láncom meg szanaszét van... és persze mérgembe ki is vágtam az első közkukába! :(

 

Köszi a mielőbbi válaszokat nagyon fontos lenne mert szükségem van a babszira lánc nélkül pedig semmit nem ér!:(((((

 

Köszi!!!!!!!

Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12107
Hüjje zindex! Ezt mér csináta? 
Előzmény: Sinbiciklis (12104)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12106
Leírnád az útvonalat? (Montival is szoktam tekerni)
Előzmény: Stunt62510 (12098)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12105
Hüjje zindex! Ezt mér csináta? 
Előzmény: Sinbiciklis (12104)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12104
Miután a segítségeddel sikerült +találni a leírást, R-re állítottam a "Jelektronyika"-t, tehát remélem Ohmot mért. Vagy ß@r a műszer. Felső tekercs rózazsin kivezetés-henger, ill. tirisztorba menő sárga-henger között. Mármint a hengerhez nyomtam a másik tüskét.
Előzmény: Tóni bácsi (12101)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12103
Miután a segítségeddel sikerült +találni a leírást, R-re állítottam a "Jelektronyika"-t, tehát remélem Ohmot mért. Vagy ß@r a műszer. Felső tekercs rózazsin kivezetés-henger, ill. tirisztorba menő sárga-henger között. Mármint a hengerhez nyomtam a másik tüskét.
Előzmény: Tóni bácsi (12101)
fezlergabor Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12102
Hello!Hát igen 90 ezer Ft-ot én se adnék érte annyi szent! Max 40-50-et de ahoz már igen szépnek kéne lennie.
Előzmény: Stunt62510 (12098)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12101

Domine!

 

Gyújtás alaplapot akkor cserélünk, ha elszállt az impulzus jeladó! Cserélhető rajta a gyújtás töltő tekercs is, meg a világító tekercsek is! (szükség szerint)

 

A tirisztort és "környékét" kizárólag tizedes pontosságú digi multival mérjük!!!

 

Ugyanez vonatkozik a világításra is. Ha terheletlenül ráteszel egy próbalámpát, gyorsan eldurrantja. Ugyanis ezesetben a feszültség akár 30 V-ig is elmegy!!!

 

Csak feszültségmérővel mérd a világítást, bekapcsolt lámpák mellett! Ekkor kell közepes fordulaton olyan 6-7 V-ot mutatni a műszernek! Ha a próbalámpád sem gyullad ki, akkor viszont valahol vezeték szakadás, vagy kontakt hiba van.

 

Mi az a 109,9????  V? A? Ohm? Esetleg gyertya hézag? :)) 

Előzmény: Sinbiciklis (12094)
zacy Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12100

Danuvia benzincsap...nem kerül eladósorba?

 

Bocsi a pofátlanságért hogy minden szó nélül beirok a topicba, de lenne egy eladó babettám+még egy blokk és egyebek alkatrésznek.

Helyileg zalában lakom, ha valakit érdekelne, az árat megbeszéljük, a blokk szét van szedve, de a főtengelycsapágyak, szimeringek, csapszeg, csapszegpersely új, kb 5 hónapja lettel cserélve, sajnos idő hiányában nem tudok vele foglalkozni.

 

Köszi a megértést és még1x sorry

A mailem publikus

Előzmény: subaaa (12093)
Stunt62510 Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12099
Stunt62510 Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12098

Azt gondolom elég megszállottnak kell lenni ahhoz, hogy majdnem 90e Ft-ot kiadjon valaki egy Babettáért. Én egy szép nagykerekűért adnék talán ennyit, de a 210-es és társaiért biztos nem. Úgy érzem nem fogják elkapkodni...

 

A hétvégén elég komoly túrát csinátunk a feleségemmel a Börzsönyben a kis Babettákon. Az én nagykerekűm nem kapott alattam (93 kg) röhögőgörcsöt egy-két emelkedőn, de szépen teljesített.

 

Előzmény: fezlergabor (12097)
fezlergabor Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12097
Hello! Találtam egy érdekes dolgot a vaterán! Egy Babetta 225-öst! Ha valakit érdekel nézze meg: http://www.vatera.hu/jawa_kismotor_babetta_elso_tulajdonostol_31879771.html

Ja 1. tulajtól és megkímélt állaptban:) 1994-es!
subaaa Creative Commons License 2007.08.15 0 0 12096

Asszem nekem is egy ugyanolyan benzincsapom van mint neked.... Egy ilyen piros kör alakú műanyag izével kell kinyitni meg elzárni nem?? Úgy emléxem hogy az enyém is olasz. És ugyanúgy ereszt a hollander mellett a benzin, mint neked. Akármennyire meghúzom. A problémát én a következőképpen oldottam meg: Elrágtam egy orbit rágógumit. Majd az így nyert alakítható gumit tömítésként felhasználva, előbb egy gyűrűt formáltam belőle, majd a hollanderbe belehelyeztem, s úgy tekertem vissza a tankra a csapot :D:D:D

Eredmény: Azóta úgy tömít az orbit márkájú tömítésem, hogy 1 hónap alatt max ha 3 csepp benzint átengedett.... Legközelebb ha majd járok a motoros boltban, megkérdezem hogy rágót nem adnak-e mellé :D Az utángyártott alkatrészek már csak ilyenek. :(:(   Viszont gőzöm sincs, hogy babettához hol lehet vadonatúj alkatrészt venni, hisz már nem gyártják....

A tűszeleped meg valószínűleg hol zár, hol nem, vannak ilyen tűszelepek én már sajna tapasztaltam. 10-ből 10-szer megfelelően zár, nem enged át semmit, aztán egyszercsak meggondolja magát, és mégse zár le.... Ésakkor benzinkút nyílt a babetta alatt....

Na a főnök szúrós szemmel néz, kezdődik a munkaidő....

Előzmény: BAKTER424 (12095)
BAKTER424 Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12095
Sziasztok!

Reggel újra meghajtottam a drágát, pár nap állás után, indult első rugásra, húzott is rendesen, ám amikor bemelegedett a motor, már mindenáron fulladni akart :( Egy darabig bírtam vele, de aztáb ő nyert és megállt :( Majd később a karbiból nem csak csöpögött hanem szó szerint tört ki a keverék mint egy gejzír :)
:(

Hiába állítok a karbin bármely csavaron a motor ugyanúgy viselkedik. Azt hiszem fizetéskor beruházok egy új karbira, annyival is előrébb leszek a felújítással :)

kettőtízes ahogy írta, utángyártott alkatrészeket nem szabad venni, amit vettem tavasszal benzincsap (olasz), hát az valami eszméletlen sz*r.van egy menetes akármi ami bemegy a tankba, rajta a benzinszűrővel, és ezen egy hollander (remélem jól írtam), de a menetes akármire hiába hajtom rá a hollander csavart izomból, akkor is kiereszti a beinzin, ráadásul meghúztam rendesen és még a menet is megszakadt, mintha nem is vas, hanem valamiféle gyenge aluminium lenne. Teflonszalaggal meg ipari ragasztóval valamit tudtam csökkenteni a felesleges benzináteresztő képességén, de ez csak egy ideiglenes megoldás, úgyhogy most vehetek egy új benzincsapot, ami remélhetőleg nem olasz gyártmány és remélhetőleg még jó is lesz...

BAKTER
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12094

Tóni bácsi !

 

Bocsi a hiba az én készülékemben volt. Viszont a műszerem, mindenhol maszívan 109.9-et mutat. (Tudom, hogy a zöld a világitás, de próbalámpa, tegnap, azon sem világított. Sem a tirisztor vezetékein.) Akkor komplett alaplap?

Előzmény: Tóni bácsi (12082)
subaaa Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12093

Vettem 590-ért egy új gyújtógyertyát a babettába, de nem indul vele a moci!! Egyszerűen nem értem hogy miért!! :(:( Itt a kép róla.

 

 

Na jó, viccet félretéve: Ez a benzincsap (legalábbis én annak nézem....) szerintetek milyen motorból származik?? (Jóapám nagytakarítást végez a műhelyben, sorra bukkannak fel ezeréves rozsdás babszi alkatrészek, pl lánc, benzincsap, karbi úszóház stb :D )   Na szal ez milyen motornak lehetett a benzincsapja?

 

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12092

Csövi!

 

Ismételten köszönjük a részletes tanácsadást!!! :)))

 

Üdv: Tóni bácsi

Előzmény: kettőtizes (12088)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12091

NEM, NEM!!!

 

A keverék állító csavar üresjáratban és középepes fordulaton határozza meg a benzin-levegő keverék arányát!

 

A benzinszint a teljes fordulatszám tartományában biztosítja (vagy nem) a motor üzemanyag ellátását!!!

 

Ha magas, túlfolyik és fulladozik, ha alacsony, 25 km/ó-nál elfogy az üzemanyag az úszóházból, és a technika kiveszi a pihenő idejét!!!

 

......(Habár úgy veszem észre hogy szívesen segítetek nekem, mégha nem is értek annyira hozzá :) )......

 

Addig fogunk gyötörni, amíg meg nem tanulod sk szerelni a gépedet! :-))))))

 

Tóni bácsi

Előzmény: subaaa (12090)
subaaa Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12090

Ezek szerint a keverékállító csavart nevezhetjük a karburátor benzinszint "finomhangolójának"??

Ma sajnos nem babszi szerelés lesz soron hanem elsősegély tanulás, legalább nem traktállak titeket a problémáimmal :D:D

(Habár úgy veszem észre hogy szívesen segítetek nekem, mégha nem is értek annyira hozzá :) )

kettőtizes Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12089

Ui.:

 

ahány babi annyi féle helyeskeverékállító csavar beállítás létezik, motorja válogatja mit fogadel jónak, szóval próbálkozzatok 5-10°-onkénti állítgatásokkal és próbamenetekkel amíg meg nem lesz a jó érték, ezt célszerű bejelölni vagy feljegyezni

kettőtizes Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12088
A keverékállító csavar befelé dúsítja, kifelé  csavarva szegényíti a keveréket.

Az alapjárati csavar pedig befelé csavarva emeli kifelé pedig csökkenti az alapjárati fordulatszámot.

Ha a levegőszűrő műanyag fedelénél szivárog, esetleg folyik ki a benzin az a túl magas benzinszint eredménye agy megakadt az úszó és nem tud elzárni a tűszelep.

Alapból sem a benzinszint sem pedig a tűszelep záró képessége nem megy el nyaralni pár oillanat alatt különösebb piszkálgatás nélkül.

A benzinszintre igen érzékenyek ezek a karburátorok, így a pucolások alkalmával igen óvatjával kell eljárni, mert könnyen elbarmolhatjuk figyelmetlenségből az úszó szárainak állását és utána meg csodálkozunk, hogy mi cask egy kis “karbipucolást” végeztün, hát hogyan állítódott el a benzinszint.

Ha hidegen indul a moci és utána melegen fullad vagy leáll az egyértelműen túlságosan dús keverékre utal amit a legtöbb esetben a magas benzinszint eredménye, illetve a nem megfelelő keverékállító csavar beállításé. Alapból 210-esen tökig becsavart keverékállító csavart másfél (540°) fordulattal kicsavarva van jól belőve a helyzete. Ez 207-nél asszem 4/3 fordulat kifelé (270°)

Ha sok olaj folyik ki a kipuffon akkor valószínűleg túl sok olajat kevertél vagy kevert valaki előzőleg a benzinhez és így az elégetlen – normális dolog, hogy nem ég el – olaj utat talál magának kifelé, szóval tankot kiüríteni és jófajta 2T olajjal 210-esbe 1:40-es 207-esbe 1:30-as keveréket mixelni és azzal a tankot megtölteni. Igen előfordulhat, hogy olaj kerül a forgattyús házba a hajtóműből, de akkor a hajtóműben is megkellene jellenni valamilyen nyomásnak, mert az elősűrítéskor ugyanazon a helyen ahol be tud menni az olaj ott a keverék gáz is ki tud jutni a hajtóműbe, szóval az olaj rövid úton felhígulna és elfolyna a hajtóműből. Ez azonban teljesítménycsökkenéssel is járna.

Egy teljesen felújított motornál is előfordulhat, hogy finomhangolás nélkül nem muzsikál szépen vagy esetlegesen sehogyan sem, emiatt nem kell aggódni, a gyújtás és a benzinellátó rendszer helyes beállítása után általában hajlandó elindulni az erőgép.

A helyes alapjárat beállításáról és sok más jellegű beállításról és szerelésről a www.babettafeelin.blogspot.com blogomon olvashat akit érdekel a dolog vagy pácban van.

 

A karburátor problémák sosem vetnek fel motorgenerált és fordítva sem, ha a motorral vannak komoly gondok, az nem jelenti aut, hogy a karburátort is teljesen fel kellene újítani.

Blokkot a legvégső, legsúlyosabb esetben húzunk szét és végzünk rajta bármilyen munkát is.

A szimeringeket ki lehet cserélni minden különösebb motorbontogatás nélkül is kicsi hozzáértéssel és érzéssel.

Egy frissen fúrt hengerű motort pedig be kell jártani, ami annyit tesz, hogy egy viszonylag dús keverékkel kíméletesen, nem szétpörgetve és nem csigatempóban lemotorozunk a mocival durván 1000km-t és utána normál keverékkel és egy olajcsere után hasonló kímélettel évekig elmotorozgathatunk a kis géppel, de ha a bejáratást elkapkodjuk urambocsá kihagyjuk akkor nem várjukn hosszú élettartamot a motortól, meg kell adni a kopó alkatrészeknek a tökéletes összekopáshoz szükséges feltételeket és lehetőséget – itt a henger-gyűrű párosra gondolok.

 

A kuplung mivel dörzshajtás révén valósítja meg az erőátvitelt, így mindig porszáraznak kell lennie a dobnak is éa a benne lévő pofáknak is. Ezt a megfeleő állapotú szimeringek biztosítják is nekünk, feltéve, hogy nem töltöttük túl az olajat a hajtóműben. Szóval szimmeringeket kell ellenőrizni, hogy zárnak-e ha csúszik a kuplung vagy a vezérlőbobban a pofa.

Utángyártott gány-kókány alkatrészekért egy forintot sem illik kiadni, inkább ruházzunk be jó minőségű – honnan lehet tudni hát: - EREDETI alkatrészekbe ha van rá mód és nem fogunk – sokat – csalódni az eredményben.

Egy jól karbantartott és jól beállított motor nem létezik, hogy nem indul be és nem üzemel rendesen.

A Babetta annyira egyszerű szerkezet, hogy nem kell hozzá egyetem, hogy karbantartsuk, illetve megjavítsuk. Itt sok hozzáértő szakember ad szívesen tanácsot illetve ötleteket a hiba elhárításához, ha ezeket maradéktalanul(!!!) betartjátok ne hiszem el, hogy nem lehetne kihozni a motorból az állatot.

Asszem régen jártam már itt, de ezeket már régen le akartam írni.

 

Maradok továbbra is :

 

kettőtizes

subaaa Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12087

Amúgy koromfekete olaj folyik a kipuffból, ami szerintem NEM HAJTÓMŰOLAJ!

Persze lehet hogy tévedek. Nekem óhatatlanul is a trabant kipuffogója jár a fejemben, hisz az annak idején alapszabály volt, hogy a kipuffogócső végén az utolsó 5 centi fekete volt az olajtól. (Én még épphogy emléxek a trabantos korszakra...)

Szerintem a babszimnál elégtelen égés zajlik le a hengerben, és az ürül ki a kipuffon keresztül, nem a hajtóműolaj.

Fene tudja.

Előzmény: Tóni bácsi (12083)
subaaa Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12086

Ha a keverékállító tökig be van tekerve, akkor ZÁR.

És ha minden igaz, akkor így dúsabb keveréket kap a motor.

Tóni Bácsinak is meg mindenkinek kösz a segítséget! Na jó mégse dobom be a törölközőt, még próbálkozom :):)  Munka után.....

Na kezdenem kell dolgozni páá :D

Kristóf 210 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 12085
Az elsősegélytől ne parázz az a legkönnyebb!!! A vérzésekre menj nagyon rá!! melyik miylen szinü, mit kell alkalmazni melyik esetbe, stb stb... De a forgalmi az tényleg súlyos...
Előzmény: subaaa (12081)
BAKTER424 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 12084
Én pont 1 éve csináltam meg a jogsit. Az elsősegélyre amit tudni kell feltétlenül az a stabil oldalfekvés és a lélegeztetés, ha azt tudod, akkor az elméleten átengednek. Én pl akkor tudtam meg, hogy van belőle elméleti vizsga, és kihúztam a sokkos állapot fázisait, fogalmam se volt róla, a vizsgabiztos átengedett, mert a gyakorlatit tudtam :)
Forgali vizsgán ahogy te is mondtad, senki nem megy át elsőre, engem azért vágtak meg, mert megadták az elsőbbséget!!!! (akármilyen furcsán hangzik, de ez így volt!)
Szóval fel a fejjel! :))

Most viszont az "öregekhez" lenne egy kérdésem, ill észrevételem. 1 hete összeraktam a babszimat, másnap indult is 1. rugásra, viszont fulladt. Le is írtam, ha jól emlékszem Tóni Bácsi írta, hogy tűszelep meg úszó lehet a baj (a keverék ömlött ki a karbi műanyag deknijén). Namost, próbáltam hétvégén beindítani, semmi....
Hát gondoltam egyet, a keverékállító csavaron tekertem kifele kb 180 fokot, és lám első rugásra utána beindult, és azóta nem is csöpög (olyan szinten mint eddig) a keverék. Viszont azóta ha megállok akkor fulladni akar a motor ha nem adok pici gázt neki, eddig gázadás nélkül nem fulladt.

Namost a kérdésem a következő lenne. Van az alapjárati csavar meg a keverékállító csavar a karbin. Ha az alapjárati csavart betekerem akkor az alapjárat nő (legalábbis eddig így volt nálam, mostmár tekerhetem semmi nem változik), a keverékállító csavar amikor be van tökig tekerve, akkor zár, vagy akkor adja a legtöbb keveréket????

És miért van az, hogy hiába tekerem az alapjárati csavart, semmi sem változik? Eddig jó volt....

Lehet tényleg ráférme egy mihamarabbi teljes blokk (beleértve a karbit is) felújítás???

Üdv:
BAKER
Előzmény: subaaa (12081)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.13 0 0 12083

Na nehogy má' bedobd a törülközőt!!!

 

Tessék azt a kipuffot kitakarítani rendesen! A dobot és a hangtompítót én pl. eccerűen kimostam benzinben. A könyökcsövemet kiégetés helyett kicseréltem, mert a kiégetéskor esztétikai károsodást szenvedne a króm!!! Az én igényeim felette állnak az ilyen elváltozásnak! Persze ez csak a saját véleményem.

 

Mosd ki a tankodat is, majd töltsd fel 1:40-es mixszel! Ha a karbi nincs jól beállítva, attól fulladozhat az erőmű, de olaj nem kerülhet a kipuffba csak akkor, ha szar a tömítés a forgattyúsház és a hajtóműház között. Erre már korábban utaltam. Tömd be azt a lyukat az olajbeöntő csavaron, és figyeld, fogy-e az olaj menet közben!!!

 

A karbi beállítási instrukciók megtalálhatók a dokumentumokban!

 

Nem olyan ördöngős dolgok ezek, biztosan meg tudod csinálni!!! :)))

Előzmény: subaaa (12081)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.13 0 0 12082

Az nem létezik!!

Erre a linkre nyomjál rá: www.babetta_love.extra.hu Megnyitod a dokumentumokat, a típusoknál a 210-est preferálod, azon belül az elektromos leírást! Ott mindent pontosan leírtam, bocsi, de nincs ingerenciám újra leírni az egészet! Próbáld csak meg még egyszer!!! Ugyanott megtalálod a kapcsolási rajzot is.

 

Egyébként ha a mocidon eredeti a tyúkbelezés, a zöld vezeték a világításé. Semmi köze a gyújtáshoz!!! De ha a világításoddal is baj van, azt is megbeszéljük.

 

Csákó.

Előzmény: Sinbiciklis (12080)
subaaa Creative Commons License 2007.08.13 0 0 12081

B kategóriás jogsi is jó a babszihoz, és mostmár a végénél tartok: a forgalmi vizsga és az elsősegély vizsga van még hátra belőle. Igaz, a forgalmi vizsgán nem divat elsőre átmenni.... Úgyhogy azért még hátravan némi procedúra, és az elsősegély sem leányálom, ottis a sorrendeket nagyon meg kell tanulni, hogy baleset észlelésekor mit teszel először, és utána és utána és utána, stb.

Jósok pénzbe benne volt eddig, 50 ropiban már biztos, de ha esetleg meglesz, akkor autót is vezethetek.

Ma szétszedtem a hangtompítót, és kiöntöttem belőle egy liter olajat. Megemeltem a babszi első kerekét jó magasra (azért kell izom hozzá!!! :D ), és a kipuffból további 3 liter olaj ömlött ki (természetesen túlzok mindkettőnél.)

Úgyhogy nagyon nem stimmel ez a motor, az egy dolog hogy beindul, de ez így nem maradhat. Miután úgy nagyjából kitisztítottam a hangtompítót, utána összerakás után teljesen el volt állítódva a karburátor, gázadásra fulladt a motor, kb úgy 3/4 gáz után. Na mindegy, ez van, sajnos nem értek én ehez :(:(

Hiába égetném ki az egész kipufogót, újra megtelne olajjal, mert szerintem a hengerben nem ég el rendesen az üzemanyag. Tehát nem lenne értelme kiégetni. Nemtom hogy micsináljak vele, de ez így nem maradhat. Innentől kezdve pedig szerintem neten keresztül nem lehet, nem tudtok segíteni ezen, innentől már virtuálisan nem megy a dolog.

Na csőváz!

Előzmény: Kristóf 210 (12079)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.08.13 0 0 12080

Tóni bácsi !

 

A doksit nem tom +nyitni! Viszont a próbalámpa, a világitás, zöld vezetékén sem világiít. Sem a tirisztornál, sem a trafónál. Lehet, hogy más miatt nicsen szikra?

Előzmény: Tóni bácsi (12058)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!