Működik!!! Sikerült az oldotta meg a dolgot, hogy a spirál rugógból 3 cm le kellet vágnom, illetve még csiszoltam a pofákon is egy kicsit és lám müködik, le se lehet állítani:D Kösziiiiiiiiiiiii
A körrúgós kuplungró annyit, hogy kicsit nagyon el van méretezve.Nekem is ez a fajta kuplungom van ugyanis ebbe könnyebb erősebb rugót rakni. Elég rendesen le kell csiszolni, hogy ne érje el a kuplungdob falát, és tényleg nem árt bele az erősebb rugó. Mivel középen van a rugó sajnos kicsit nagyobb lett mnt a 3 pofás. Nekem kb 2 szer erősebb rugó van bene és annyira lett levágva míg két emebres lett a berakása. L.i. nek ajánlom vágjon le a rugóból és rendesen csiszolja meg a pofákat, vagy pedig vissza a 3 pofás csattogós kuplung.
Sziasztok! Eladósorba került mopedom, hátha valakit érdekel közületek. A motor 1981-es Ausztriából származik, ahol 1987-ig volt forgalomban, mindössze 8050 km van benne. A Teljesen gyári, újszerű, szerelgetésnek nyoma sincs, első rugásra mindig indul. A képek önmagukért beszélnek. Mosonmagyaróváron tekinthető meg. Ára 40.000Ft. E-mail: algabor@msn.com
Háát már a 2 hetem megy rá a Babettára, se éjjelem se nappalom:) a szomszédok és a család lassan azt hiszi megzakkantam, apám már röhög hogy nem tudom összehozni. Igen van már tapasztalat a motorok terén, van egy 559-es 250 cm3 Jawam amit sikeresen hoztam helyre és nem volt vele ennyi gond:)
Mielőtt bármelyik gyújtás egység cseréjét elhatároznád, menj be a doksitárunkba, az elektromos leírások között megtalálod a gyújtás diagnosztikával kapcsolatos tennivalókat. Olvasd el figyelmesen, csináld meg a teszteket, és megtalálod a hibás alkatrészt! :)))
hali,L.I. ! El ne szontyolodj itt nekem,jó lesz a géped ne aggódj. Gyors ötletek: 1.gyújtást állítsd be pontosan (le lett itt írva 1000x) 2.porlasztót úgyszintén,és szerintem fúvókákat felesleges cserélni,ha felújítás elött jó volt 3.ha jól értem,akkor vettél bele kuplung pofákat is,kőrrugósat. a leírásod alapján a kőrrugód nagyon gyenge,ez sajna tapasztalat utángyártott cuccnál. a rugót két csavarhúzóval is feltornázni a 3 pofára igen férfias meló,ha neked ez könnyen ment akkor tuti ez a gond. tedd vissza az eredetit,vagy vágj addig a rugó menetéből amíg jó nem lesz. 4.a generálozott motor nem foroghat át csak úgy könnyen!!! a felső holtpontban határozott "rúgással" kell visszajeleznie,hogy sűrít,különben kicsi a kompresszió. amikor jár a motor ellenőrizd,hogy nem fúj-e ki a hengerfejnél egyenlőre ennyi,egy hét múlva jövök,remélem addigra zsír lesz a készülék!!
Nem tudhatom, mennyire értesz a motorhoz, ezért tettem fel az üzemanyag ellátással kapcsolatos kérdéseimet. Ezek szerint nem vagy már kezdő, így könnyebb a helyzeted. Ami viszont igen nagy figyelmet igényel, az a benzinszint beállítása. Ugyanis, ha magas, hiába jók a fúvókáid, hiába van jó helyen a részterhelés tű, a moci túl dús keveréket kap, amitől nyilván rendesen kormosodik a gyertya, és főleg alapjárat közeli fordulatszámon belefullad a benzinbe! :(
.....Viszont ha elveszem a gázt akkor ahogy leesik a fordulat szám abban a pillanatban a "kuplung" elkezdi "harapdálni" és ez olyan ütés szerüvé alakul át, (tehát hogy fogna de mégse, aztán egy kicsit még is)......
Na ez az a jelenség, ami a nem megfelelő nagyságú súrlódó felület(ek) következménye! Mindenképpen be kell a kuplung pofáidat csiszolgatni!
Az is megszívlelendő, amit Ricsi210 mondott. Nevezetesen: a kuplung rugók erősségének hiányosságai is felmerülhetnek. Csak ismételni tudom önmagam: a sok utángyártott szar alkatrész!!! :(((
Köszi! Nekem is ezt mondták az "okosok", de szerintük az elektronika adta + magát. (Vagy én értem rosszul amit írsz.) A lényeg, hogy tirisztort vagy nagyfesz trafót vegyek?
Sajnos nekem sem maradt már más ötletem hogy kicserélem még a fúvókákat, föleg az alapjáratit. Első fúráson esett át a motor ugyhogy nem történt semmi változtatás a fuvóka méretén, föntről a második eresztésben van a tű. A dugó nem szorul, kézzel is lehet tekerni annyira azért nem combos a sürités:). Könnyen felpörög, és magas fordulaton egyenletesen jár is. Viszont ha elveszem a gázt akkor ahogy leesik a fordulat szám abban a pillanatban a "kuplung" elkezdi "harapdálni" és ez olyan ütés szerüvé alakul át, (tehát hogy fogna de mégse, aztán egy kicsit még is). Ezen a ponton aztán még pörög egy kicsit és csilingelés kiséretében leáll. Mint írtam új az összes pofa, és új a rugó is. Belevaló egyertyát vettem és elvileg az is.... A gyerta teste még kormos de a szikrát átadó tüske már kezdnene letisztulni. Még a benzin csapra és az átfolyásra gondolhatok de akkor nagy gáz esetében sem lenne egyelnetes a járás vagy??.
Köszönöm a válaszokat. u.i: Úgy érezni menet közben hogy a hang nincs nincs szinkronban a teljesítményel hogy finoman fogalmazzak:) Lehet hogy még csuszik is a pofa?? Rémálom el a Babetta de ha egyszer müködik...:)
A váltóból fogyik az olaj, mivel az olajbeöntő csavar furatán ömlik ki az egész, ha nagy a fordulatszám. Ebből kifolyólag nem tudom ellenőrizni, hogy a henger felé ereszt-e az olaj, vagy csak szimplán a furaton folyik ki. Ami jobban aggaszt engem, hogy a kipuff végéből is folyik az olaj. A kipuff kitakarításában majd légyszi segítsetek, mert ahoz sem értek. És gázégőm sincs....
Nem vagyok szaki(még:)),de szerintem nem csípi,mert amikor lerántod a gyertyapipát a gyertyáról,akkor még forog a motor,szóval van nagyfesz,csak nem tud hova testelni,vagyis tud, a gyújtótrafón befül,és gondolom ez nem tesz jót a tekercs szigetelésének,és pár ilyen után az is lehet,hogy akkor is ott fog áthúzni,amikor rajta van a gyertya(a sérült szigetelés miatt).
De majd a szakik kijavítanak,ha valamit rosszul írtam le.
L.I,írtad,hogy fel lett fúrva a henger,új dugó,gyűrű...
Lenne egy kérdésem:be van már járatva a motor,mert ha nincs,akkor persze hogy nem megy úgy,nem pörög fel olyan könnyen.Szerintem a szoros illesztések miatt nincs alapjárat a motorodon.
Az a kuplung nem old,amelyiknél a rugót cserélted?Ha az,akkor lehet az a gond,hogy az utángyártott rugó gyengébb,mint az eredeti,és így alacsonyabb fordulaton nyit,és nem old.Persze először mindenképp azt nézd meg,amit Tóni bácsi leírt,vagyis lehet,hogy csak a pofákból kell lecsiszolnod.
Az, hogy kipucoltad a gázosítót, önmagában még nem feltételezi a tökéletes működést. Benzincsap? (átfolyási sebesség) Benzinszint? Fúvókák mérete? Részterheléstű helyzete? Levegő ellátó rendszert is kitakarítottad? Előgyújtás a megfelelő ponton történik? Megfelelő gyertyát használsz? Neked is javasolom a doksitárunk mielőbbi áttanulmányozását, (mindenki számára hozzáférhető) www.babetta_love.extra.hu nagyon sok kérdésedre találsz ott választ hozzáértő
barátaim jóvoltából!
A kicserélt pofáknál van olyan, (utángyártott szarok) hogy vastagabb rajtuk a ferodol, ezért alap helyzetükben is hozzáérnek a kuplung dobhoz. Azért van, hogy alacsony fordulaton sem kapcsolódik le a hajtómű a motorról! :(( Ezesetben az említett pofákat be kell csiszolni a megfelelő vastagságúra. Ez akkor jó, ha alap helyzetben a dob és a pofák között kb. 1 mm a távolság!
Jaaaaaaaaaaaaa, és ne keseredj el, előbb-utóbb biztos jó lesz az a gép! :)))
Segítséget szeretnék kérni, kaptam egy kicsit rozsdás kicsit használt 207-es Babettát, fogtam széteszedtem csupasz váz-ra, újra festettem, új gumi új, bowdenek, henger felfúrva (első fúrás) dugó, gyürű, csapszeg csere, csapágy csere, inditó pofák cseréje-becsiszoltam, ja és még az inditópofák rugóit is kicseréltem. Újrakábeleztem , elektromos gyujtást teljesen kicseréltem. Összeraktam, és csalodtam:( Sajnos nem úgy meg ahogy szeretném, nincs alapjárat, illetve ha lenne is a dörzshajtás nem old szét vagy mire szétoldana már lefullad a motor, kipucoltam a porlasztot is.....nem tudom mi lehet még a hiba, már a pofák aluminium testén lévő öntési zárványokat is felpoliroztam háhtha szorul...rugó új az inditó pofánál és a másik helyen is. Amúgy a három pofát spirál rugó fogja össze..... Egyszerüen már nem tudom mi lehet a baj és szomorú vagyok hogy ilyen primitiv szerkezet és mégse müködik, és hát nem beszélve arról hogy kicserléltem mindent ami fontos a müködéshez. Van valakinek ötlete??? István
Sziszi barátom hsz-éhez még annyit fűznék hozzá, hogy a nagy füstölgés többek között a tökéletlen égés következménye is lehet. A doksitárunkban megtalálod, hogy kell a gyújtást pontosan beállítani!!!
Még egy dolog: azt írod, ha nagy gázt húzol, az olajbeöntő csavar furatán (semmi szükség rá!!!) kijön az olaj. Nos az is előfordulhat, hogy a hajtóműház és a forgattyúsház között nem oké a tömítés, ezért a motor átfúj a váltóba!!! Ennek logikus következménye, hogy szív is át a váltóból olajat, ami egyik magyarázata a rendellenes füstölésnek. Okvetlen ellenőrizd, hogy nem fogy-e a váltóból az olaj!!!
Ha nincs rendesen rajta a szívófedél a karbin, attól a motor nem szív falslevegőt, ellenben nem a szűrőn kersztül kiszámított szükséges mennyiségű levegő keveredik a benzinnel, ami szintén a tökéletlen égést eredményezi.
A szimeringek cseréje nem jár a motor szétbontásával, tehát az nem olyan nagy meló!
A kipuffodat okvetlen tedd rendbe!!! Takarítsd ki tökéletesen, és a tömítések is jók legyenek!!!
Kössz a választ! A füstölés újabb kérdést vetett fel. Az elöző tulaj benzinével ennyire füstölt(vigyázat, hegesztési hiba folytán, a bal lábamnál előre néz a kipuff.), de hányas keverék kell bele?
70 éves öregember jött ki a járókerettel, hogy mi ez a nagy füst :D:D
Csak most vettem észre, hogy a karburátornak az a borító műanyagja (amibe az a szívócső megy bele), rosszul volt föltéve. Szerintem fals levegőt kapott a moci, mert így nem a légszűrőn keresztül kapta a levegőt!! (Sajnos ez elég főtengely-ölő, de csak most vettem észre!!!)
Szerintetek is ez már megengedhetetlen mértékű?? Elvégre a kétütemű motorok már csak ilyenek, és átnéztem a motort, s katalizátort sem találtam rajta.... Azért kicsit füstölhetne kevesebbet, de füstölnie szinte muszály, mert olajat is éget el....
Azt vettem észre, hogy a kipuffogónak minden részén jön a füst, nem csak azon a kis lyukon, amin elvileg kéne...
Én a légszűrőre gyanakszom, majd át lessz ez még nézve.
Vélleményt kérek, szerintetek se szabadna ennyire füstölni?? :D
Nagyon vigyázz, hogy SZÁZADRA ki legyen centrírozva a főtengőn a babszi lendkereke, mert szétveri a csapágyat, ha üt.(monnyuk mindegyik szétveri, ha üt) Valamint már most elfelejtheted a babszi eredeti trafóját akármilyen fajta is, mert csak bajod lesz vele, (nem 8-10 ezres fordulatra tervezték) az eredeti motoron nyilván kiválóan teljesít, de forgósabb motorra nem való, célszarű valami robogó trafójával próbálkozni pl. (nekünk ez vált be)
2. Régóta szarakodsz vele és most, hogy beindult a lerakodott olaj kiég a kipufogóból
3. Szimeringes a jószágod
Neked is azt ajánlom vedd le a kipufogót könyökkel együtt szedd szét és égesd ki gázégővel. Ha utána is füstölni fog és kb 33-as a keverék akkor sajna szimeringes, ami pedig nagygenerált igényel.
Az elsőben sajnos nem tudok segíteni, a második lehet a rossz arányú keveréktől, vagy bármitől, eltömődött légszűrőtől, rosszul beállított karbitól... A harmadik: esetleg sok olaj lett töltve a váltóba? Van egy ellenörző csavar az oldalán, addig kell tölteni csak az olajat.
Beindult a babettoid, kb 35-tel száguldoztam vele az uccában!!! :D Csak a veszélyes az, hogy nincs hozzá jogsim.....
Jönnek a további problémák: Iszonyatosan füstöl a kipuffogó, sokkal jobban mint amennyire szabadna. Probléma oka??? Tőletek várom a választ....
hármas számú probléma: a hajtómű tetején van egy istentelenül nagy csavar, annak a közepén van egy kis lyuk. Azon ömlik ki a hajtóműolaj ha nagy gázt húzok.
Továbbá a kipuffogó végén is ömlik a benzin/olaj.
De beindult, s ez már nagyon nagy siker!!!!!!!!!!! A gyújtást állítgattam, valószínűleg nem jó időben volt a szikra.
Légyszi segítsen valaki, hogy az előbb említett problémáknak mik lehetnek az okai! Előre is köszi!
Cső! Lehet kicsit OFF, de az én simomra is most kreáljuk a babetta elnyűhetetlen gyujtását. Az első lendkerék átalakítás sajna nem lett jó a mocira, de rátákoltuk 1-2 körre, és majdnem besz*tam hogy pörög üresben, és az 1.-nek pillanatok alatt vége:D Egyébként meg jó gépek a 210esek, de nekem megfelel az én kis '79-es 207-esem is, a magáhóz elég méltó kb. 50es végsebiével, aminél már olyan filing mint 1 kínai masszázsfotel:P