Vettem 590-ért egy új gyújtógyertyát a babettába, de nem indul vele a moci!! Egyszerűen nem értem hogy miért!! :(:( Itt a kép róla.
Na jó, viccet félretéve: Ez a benzincsap (legalábbis én annak nézem....) szerintetek milyen motorból származik?? (Jóapám nagytakarítást végez a műhelyben, sorra bukkannak fel ezeréves rozsdás babszi alkatrészek, pl lánc, benzincsap, karbi úszóház stb :D ) Na szal ez milyen motornak lehetett a benzincsapja?
ahány babi annyi féle helyeskeverékállító csavar beállítás létezik, motorja válogatja mit fogadel jónak, szóval próbálkozzatok 5-10°-onkénti állítgatásokkal és próbamenetekkel amíg meg nem lesz a jó érték, ezt célszerű bejelölni vagy feljegyezni
A keverékállító csavar befelé dúsítja, kifelé csavarva szegényíti a keveréket.
Az alapjárati csavar pedig befelé csavarva emeli kifelé pedig csökkenti az alapjárati fordulatszámot.
Ha a levegőszűrő műanyag fedelénél szivárog, esetleg folyik ki a benzin az a túl magas benzinszint eredménye agy megakadt az úszó és nem tud elzárni a tűszelep.
Alapból sem a benzinszint sem pedig a tűszelep záró képessége nem megy el nyaralni pár oillanat alatt különösebb piszkálgatás nélkül.
A benzinszintre igen érzékenyek ezek a karburátorok, így a pucolások alkalmával igen óvatjával kell eljárni, mert könnyen elbarmolhatjuk figyelmetlenségből az úszó szárainak állását és utána meg csodálkozunk, hogy mi cask egy kis karbipucolást végeztün, hát hogyan állítódott el a benzinszint.
Ha hidegen indul a moci és utána melegen fullad vagy leáll az egyértelműen túlságosan dús keverékre utal amit a legtöbb esetben a magas benzinszint eredménye, illetve a nem megfelelő keverékállító csavar beállításé. Alapból 210-esen tökig becsavart keverékállító csavart másfél (540°) fordulattal kicsavarva van jól belőve a helyzete. Ez 207-nél asszem 4/3 fordulat kifelé (270°)
Ha sok olaj folyik ki a kipuffon akkor valószínűleg túl sok olajat kevertél vagy kevert valaki előzőleg a benzinhez és így az elégetlen normális dolog, hogy nem ég el olaj utat talál magának kifelé, szóval tankot kiüríteni és jófajta 2T olajjal 210-esbe 1:40-es 207-esbe 1:30-as keveréket mixelni és azzal a tankot megtölteni. Igen előfordulhat, hogy olaj kerül a forgattyús házba a hajtóműből, de akkor a hajtóműben is megkellene jellenni valamilyen nyomásnak, mert az elősűrítéskor ugyanazon a helyen ahol be tud menni az olaj ott a keverék gáz is ki tud jutni a hajtóműbe, szóval az olaj rövid úton felhígulna és elfolyna a hajtóműből. Ez azonban teljesítménycsökkenéssel is járna.
Egy teljesen felújított motornál is előfordulhat, hogy finomhangolás nélkül nem muzsikál szépen vagy esetlegesen sehogyan sem, emiatt nem kell aggódni, a gyújtás és a benzinellátó rendszer helyes beállítása után általában hajlandó elindulni az erőgép.
A helyes alapjárat beállításáról és sok más jellegű beállításról és szerelésről a www.babettafeelin.blogspot.com blogomon olvashat akit érdekel a dolog vagy pácban van.
A karburátor problémák sosem vetnek fel motorgenerált és fordítva sem, ha a motorral vannak komoly gondok, az nem jelenti aut, hogy a karburátort is teljesen fel kellene újítani.
Blokkot a legvégső, legsúlyosabb esetben húzunk szét és végzünk rajta bármilyen munkát is.
A szimeringeket ki lehet cserélni minden különösebb motorbontogatás nélkül is kicsi hozzáértéssel és érzéssel.
Egy frissen fúrt hengerű motort pedig be kell jártani, ami annyit tesz, hogy egy viszonylag dús keverékkel kíméletesen, nem szétpörgetve és nem csigatempóban lemotorozunk a mocival durván 1000km-t és utána normál keverékkel és egy olajcsere után hasonló kímélettel évekig elmotorozgathatunk a kis géppel, de ha a bejáratást elkapkodjuk urambocsá kihagyjuk akkor nem várjukn hosszú élettartamot a motortól, meg kell adni a kopó alkatrészeknek a tökéletes összekopáshoz szükséges feltételeket és lehetőséget itt a henger-gyűrű párosra gondolok.
A kuplung mivel dörzshajtás révén valósítja meg az erőátvitelt, így mindig porszáraznak kell lennie a dobnak is éa a benne lévő pofáknak is. Ezt a megfeleő állapotú szimeringek biztosítják is nekünk, feltéve, hogy nem töltöttük túl az olajat a hajtóműben. Szóval szimmeringeket kell ellenőrizni, hogy zárnak-e ha csúszik a kuplung vagy a vezérlőbobban a pofa.
Utángyártott gány-kókány alkatrészekért egy forintot sem illik kiadni, inkább ruházzunk be jó minőségű honnan lehet tudni hát: - EREDETI alkatrészekbe ha van rá mód és nem fogunk sokat csalódni az eredményben.
Egy jól karbantartott és jól beállított motor nem létezik, hogy nem indul be és nem üzemel rendesen.
A Babetta annyira egyszerű szerkezet, hogy nem kell hozzá egyetem, hogy karbantartsuk, illetve megjavítsuk. Itt sok hozzáértő szakember ad szívesen tanácsot illetve ötleteket a hiba elhárításához, ha ezeket maradéktalanul(!!!) betartjátok ne hiszem el, hogy nem lehetne kihozni a motorból az állatot.
Asszem régen jártam már itt, de ezeket már régen le akartam írni.
Maradok továbbra is :
kettőtizes
Amúgy koromfekete olaj folyik a kipuffból, ami szerintem NEM HAJTÓMŰOLAJ!
Persze lehet hogy tévedek. Nekem óhatatlanul is a trabant kipuffogója jár a fejemben, hisz az annak idején alapszabály volt, hogy a kipuffogócső végén az utolsó 5 centi fekete volt az olajtól. (Én még épphogy emléxek a trabantos korszakra...)
Szerintem a babszimnál elégtelen égés zajlik le a hengerben, és az ürül ki a kipuffon keresztül, nem a hajtóműolaj.
Az elsősegélytől ne parázz az a legkönnyebb!!! A vérzésekre menj nagyon rá!! melyik miylen szinü, mit kell alkalmazni melyik esetbe, stb stb... De a forgalmi az tényleg súlyos...
Én pont 1 éve csináltam meg a jogsit. Az elsősegélyre amit tudni kell feltétlenül az a stabil oldalfekvés és a lélegeztetés, ha azt tudod, akkor az elméleten átengednek. Én pl akkor tudtam meg, hogy van belőle elméleti vizsga, és kihúztam a sokkos állapot fázisait, fogalmam se volt róla, a vizsgabiztos átengedett, mert a gyakorlatit tudtam :) Forgali vizsgán ahogy te is mondtad, senki nem megy át elsőre, engem azért vágtak meg, mert megadták az elsőbbséget!!!! (akármilyen furcsán hangzik, de ez így volt!) Szóval fel a fejjel! :))
Most viszont az "öregekhez" lenne egy kérdésem, ill észrevételem. 1 hete összeraktam a babszimat, másnap indult is 1. rugásra, viszont fulladt. Le is írtam, ha jól emlékszem Tóni Bácsi írta, hogy tűszelep meg úszó lehet a baj (a keverék ömlött ki a karbi műanyag deknijén). Namost, próbáltam hétvégén beindítani, semmi.... Hát gondoltam egyet, a keverékállító csavaron tekertem kifele kb 180 fokot, és lám első rugásra utána beindult, és azóta nem is csöpög (olyan szinten mint eddig) a keverék. Viszont azóta ha megállok akkor fulladni akar a motor ha nem adok pici gázt neki, eddig gázadás nélkül nem fulladt.
Namost a kérdésem a következő lenne. Van az alapjárati csavar meg a keverékállító csavar a karbin. Ha az alapjárati csavart betekerem akkor az alapjárat nő (legalábbis eddig így volt nálam, mostmár tekerhetem semmi nem változik), a keverékállító csavar amikor be van tökig tekerve, akkor zár, vagy akkor adja a legtöbb keveréket????
És miért van az, hogy hiába tekerem az alapjárati csavart, semmi sem változik? Eddig jó volt....
Lehet tényleg ráférme egy mihamarabbi teljes blokk (beleértve a karbit is) felújítás???
Tessék azt a kipuffot kitakarítani rendesen! A dobot és a hangtompítót én pl. eccerűen kimostam benzinben. A könyökcsövemet kiégetés helyett kicseréltem, mert a kiégetéskor esztétikai károsodást szenvedne a króm!!! Az én igényeim felette állnak az ilyen elváltozásnak! Persze ez csak a saját véleményem.
Mosd ki a tankodat is, majd töltsd fel 1:40-es mixszel! Ha a karbi nincs jól beállítva, attól fulladozhat az erőmű, de olaj nem kerülhet a kipuffba csak akkor, ha szar a tömítés a forgattyúsház és a hajtóműház között. Erre már korábban utaltam. Tömd be azt a lyukat az olajbeöntő csavaron, és figyeld, fogy-e az olaj menet közben!!!
A karbi beállítási instrukciók megtalálhatók a dokumentumokban!
Nem olyan ördöngős dolgok ezek, biztosan meg tudod csinálni!!! :)))
Erre a linkre nyomjál rá: www.babetta_love.extra.hu Megnyitod a dokumentumokat, a típusoknál a 210-est preferálod, azon belül az elektromos leírást! Ott mindent pontosan leírtam, bocsi, de nincs ingerenciám újra leírni az egészet! Próbáld csak meg még egyszer!!! Ugyanott megtalálod a kapcsolási rajzot is.
Egyébként ha a mocidon eredeti a tyúkbelezés, a zöld vezeték a világításé. Semmi köze a gyújtáshoz!!! De ha a világításoddal is baj van, azt is megbeszéljük.
B kategóriás jogsi is jó a babszihoz, és mostmár a végénél tartok: a forgalmi vizsga és az elsősegély vizsga van még hátra belőle. Igaz, a forgalmi vizsgán nem divat elsőre átmenni.... Úgyhogy azért még hátravan némi procedúra, és az elsősegély sem leányálom, ottis a sorrendeket nagyon meg kell tanulni, hogy baleset észlelésekor mit teszel először, és utána és utána és utána, stb.
Jósok pénzbe benne volt eddig, 50 ropiban már biztos, de ha esetleg meglesz, akkor autót is vezethetek.
Ma szétszedtem a hangtompítót, és kiöntöttem belőle egy liter olajat. Megemeltem a babszi első kerekét jó magasra (azért kell izom hozzá!!! :D ), és a kipuffból további 3 liter olaj ömlött ki (természetesen túlzok mindkettőnél.)
Úgyhogy nagyon nem stimmel ez a motor, az egy dolog hogy beindul, de ez így nem maradhat. Miután úgy nagyjából kitisztítottam a hangtompítót, utána összerakás után teljesen el volt állítódva a karburátor, gázadásra fulladt a motor, kb úgy 3/4 gáz után. Na mindegy, ez van, sajnos nem értek én ehez :(:(
Hiába égetném ki az egész kipufogót, újra megtelne olajjal, mert szerintem a hengerben nem ég el rendesen az üzemanyag. Tehát nem lenne értelme kiégetni. Nemtom hogy micsináljak vele, de ez így nem maradhat. Innentől kezdve pedig szerintem neten keresztül nem lehet, nem tudtok segíteni ezen, innentől már virtuálisan nem megy a dolog.
A doksit nem tom +nyitni! Viszont a próbalámpa, a világitás, zöld vezetékén sem világiít. Sem a tirisztornál, sem a trafónál. Lehet, hogy más miatt nicsen szikra?
Nem kressz vizsga kell hanem M kategóriás jogosítvány. Mely tartalmaz: Rutin, forgalmi, kressz és Egészségügyi vizsgát összesen úgy 50-ből megúszhatod. Biztositásod úgy lesz hogy be mész valamelyik biztositó társasághoz például a mávhoz és kötsz egy smkp biztositást évi 2500 ft-ért. És igen 100% hogy kell mert erős magyar forintokkal díjazzák a hiányát!
hogy a rendőr ne szóljon: jogsi, bukó, biztosítás, működő világítás
Babetta, Puch Tomos(stb.) járgányok mind kismotor gategóriába tartozik. Ha rühelled a bukót vegyél egy benzinmotoros rollert és 20-al totyogj vele(nem kell hozzá jogsi se de max 20-al mehetsz), bár kis tuninggal 50-et lazán megy.
Ok. köszi akkor utánna nézek melyik a jobb megoldás. Ti hogy használjátok a Babettát közúton? Kell hozzá bukósisak vagy sem? Miért kellene egy "biciklire" ha jön a rendör, leállítom a motort és csak tekerek, vagy?:D
nna ma ezt vettem meg 8e HUF ért és 1 hiányos pannónia blokkért végülis szikra olyan, hogy a lovat fültövön csapja a benzinellátás meg 1 az 1 ben xar mert etilporos belül a karbi majd ki, lesz savazva elvileg be kell akkor indulnia a kipuffogó meg valami kókány rezó méjdinin parasztember a fék az fog csak meg kell pumpálni, ( olaj kell bele meg légteleníteni kell) ki mit szól hozzá??
Örülj, hogy egyeltalánbeindul a szégyne jószágod 5-6 ébves benzin és nem prüszköl tőle. Legközelebb én is 6-éves húslevest adok neked:D
A km óráról annyit, hogy a helye megvan csak ha az ember nem figyeli észre se veszi. A búra tetején van egy műanyag tető(vagy kör vagy négyzethez hasonló alakú) ha ezt kipattintod megvan a helye az órának. Amerikába tudtommal 207-eskeet is km órával szállították.
Meglehet oldani a km órát méghozzá kétféle módon. Vagy veszel 207-eshez km óra meghajtót(kb 5-6 ezer amit én sokallottam) vagy bemész a helyi szemételepre illetve bontóba kérni egy 210-es első fékpofát amibe belül kompletten ott van a km óra meghajtó. Esetleg fórumos társainknál is érdeklőthetsz. Ha 210-es rakod fel akkor annyi dolgod lesz, hogy a keréken(a dob mögött) egymással szembe két-két kb fél cm-es szakaszt kiszedsz flexel(ebbe fognak futni a km óra meghajtó bütykei). Én egy bontásra szorult 210-esből szedtem ki mindezt így láttam a 210-es kereket , hogy mennyi kell kiflexelni hogy működjön a dolog.
Én sokkal többre tartom, ha ráraksz egy sima bicikli km-órát, mondjuk ezzel nyilván nem mondtam semmi újat. De ez a biztos.
Én nem tudok róla hogy lenne helye az első lámpában, de majd holnap szemügyre veszem.
Ma jót motoroztunk a szántóföldek mellett a dűlőutakon :)
Amikor toltuk a babettoidot a főút mellett, s elment mellettünk egy járőrautó, szinte megsajnáltam őket hogy nem kaphatnak el :D:D
A kipuffot tényleg ki kell majd tisztítanom, de holnap veszek rendes benzint, mert amivel most ment a motor, az kb egy 5-6 éves benzin...... S szerintem ettől is lehetett a füstölés, legalábbis jó lenne ha csak ez lenne a baj :D
Nem hittem volna hogy valaha is müködni fog a moci:) végső elkeseredésemben keretem fel ezt a fórumot hátha valaki tud valami 5letet..és lám jó lett. Jut eszembe azt olvastam hogy elvileg van az első lámpába km órának helye, és igen van neki helye, hogy a kérdés: lehet e ehhez a 207-es motorhoz km órát rakni? István
Esetleg azt lehetne még megvizsgálnod az álló állapotú motornál, hogy a szinkron pofák akadálytalanul mozognak -e, mert szinte "lötyögniük" kell a menesztő szerkezettel együtt. A nagy alátét NE érjen hozzájuk az anya teljesen meghúzott állapotában se! Az utángyártott pofák anyaga sokszor túlméretes, a nagy alátét ott ki is dörzsöli a felületet. Le kell belőle óvatosan köszörülni!!!!!
Kézzel körbe forgatva a pofa végein levő ferrodolok felülete és a szinkron dob belső felülete között min. 1 mm legyen! (Ahogy Tóni Bácsi is tanácsolta, ez fontos!)
Sajnos ezzel a hibával 2 teljes hetet szívtam én is.