Mindene megvan csak szét van szedve,+ még van hozzá egy másik blokkmaradvány is......ha valakinek kell akkor írjon ide vagy irjon mailt mert ablakkeret meg fürdőkád lessz belőle.
Mindenkit üdvözlök. Kb. 1 éve olvasom a forumot, és 4 honapja van egy 207-esem 78-as évjáratu.
Eddig nem kérdeztem de olvastam és jó szintre hoztam fel a kis tablettát, az itteni tanácsok segédletek alapján. A motort munkába járásra használom, a súlyom 130 kg és elketyeg velem. Ez azért mond valamit:-).Az lenne a kérdésem a rövid bemutatkozás után, hogy a Babira valo rezonátort valaki csinálja-e esetleg megrendelésre? Mert jól jönne egy kis plussz az emelkedön.:-)
Örülök, hogy ismét látlak, remélem teljesen kipihentétek magatokat, jöhet a taposó malom! :)))
Szerintem a "levestészta szűrő" sem fér már a bőrében, csapj a lovak közé!!!
Tudod én minden Babszit tisztelek, de arra várok leginkább, hogy a 210-esed is lábra álljon! Biztosíthatlak, hogy azt mindenképpen személyesen fogom szemrevételezni, amikoris viszem magammal azt a speciális mérőeszközt, amivel a tárcsában hőkezelt kulináris segédeszközök ellenőrzését is el lehet végezni! :-)))))))) No meg a Husit is nagyon szeretném már látni, hallani!!! Szal Tibor barátunkat is be kell vonni a buliba! Ő is tekereg mostanában erre-arra, mert nem reagál a hozzá intézett irományaimra!
Nincs kivezetés henger, meg bemenő sárga henger!!! :(((
Azokat kábel saruknak, vagy kábel csatlakozóknak hívják! Tessék megjegyezni!!!
Sajnálom, de mereven ragaszkodom az alkatrészek pontos megnevezéséhez, mert ha egyikőnk szanszkrittűl, másikunk bergengócul beszél, soha nem fogjuk egymást megérteni!
Hengere a motornak van, amiben a dugattyú végzi kedvenc alternáló mozgását!!!!!
A gyújtás töltö tekercs kivezetését (lila vezeték) leveszed a tirisztor "G" pontjáról!
Rákapcsolod a műszered egyik mérőkábelét, a másikat meg a tekercs felfogó csavarjainak valamelyikén testre rögzíted. Ha itt nem méred a 220 ohm körüli ellenállást, akkor le kell cserélni a tekercset!!!
A műszered mérési pontatlanságából eredő esetleges rossz tanácsaimért semmilyen felelősséget nem vállalok. Ezt remélm megérted!
A tömítést sikerült megoldanom, nem eresztet át (a tanksapkánál jól bevált kávéfőző tömítése kicsit átszabva), valamint egy kis teflonszalag meg kóc kombináció megtette a hatását, csak amikor megjött az új tank, és próbáltam a csapot leszedni a régiről... hát akkor a hollander megindult, a csap nem, a menetnek meg annyi :( valahogy sikerült összetákolnom, de nem tökéletes, még 1 hónapot bírja ki, aztán úgyis irány a motorosbolt :)
Sziasztok! SOS segitségre lenne szükségem... a láncom strapabviroságát addig feszegettem hogy a minap elszakadt! Csak előbb kellet volna lecserélnem! Majdnem baleset is lett a dologbol ugyhogy nagyon haragudtam magamra!!! Kérdésem lenne hogy hány szemes a 207 hajtólánca, mert boltba krédeztem de csak kettőtizesé van az meg hosszabb és a boltos nem tudta hány szemes, az én láncom meg szanaszét van... és persze mérgembe ki is vágtam az első közkukába! :(
Köszi a mielőbbi válaszokat nagyon fontos lenne mert szükségem van a babszira lánc nélkül pedig semmit nem ér!:(((((
Miután a segítségeddel sikerült +találni a leírást, R-re állítottam a "Jelektronyika"-t, tehát remélem Ohmot mért. Vagy ß@r a műszer. Felső tekercs rózazsin kivezetés-henger, ill. tirisztorba menő sárga-henger között. Mármint a hengerhez nyomtam a másik tüskét.
Miután a segítségeddel sikerült +találni a leírást, R-re állítottam a "Jelektronyika"-t, tehát remélem Ohmot mért. Vagy ß@r a műszer. Felső tekercs rózazsin kivezetés-henger, ill. tirisztorba menő sárga-henger között. Mármint a hengerhez nyomtam a másik tüskét.
Gyújtás alaplapot akkor cserélünk, ha elszállt az impulzus jeladó! Cserélhető rajta a gyújtás töltő tekercs is, meg a világító tekercsek is! (szükség szerint)
A tirisztort és "környékét" kizárólag tizedes pontosságú digi multival mérjük!!!
Ugyanez vonatkozik a világításra is. Ha terheletlenül ráteszel egy próbalámpát, gyorsan eldurrantja. Ugyanis ezesetben a feszültség akár 30 V-ig is elmegy!!!
Csak feszültségmérővel mérd a világítást, bekapcsolt lámpák mellett! Ekkor kell közepes fordulaton olyan 6-7 V-ot mutatni a műszernek! Ha a próbalámpád sem gyullad ki, akkor viszont valahol vezeték szakadás, vagy kontakt hiba van.
Mi az a 109,9???? V? A? Ohm? Esetleg gyertya hézag? :))
Bocsi a pofátlanságért hogy minden szó nélül beirok a topicba, de lenne egy eladó babettám+még egy blokk és egyebek alkatrésznek.
Helyileg zalában lakom, ha valakit érdekelne, az árat megbeszéljük, a blokk szét van szedve, de a főtengelycsapágyak, szimeringek, csapszeg, csapszegpersely új, kb 5 hónapja lettel cserélve, sajnos idő hiányában nem tudok vele foglalkozni.
Azt gondolom elég megszállottnak kell lenni ahhoz, hogy majdnem 90e Ft-ot kiadjon valaki egy Babettáért. Én egy szép nagykerekűért adnék talán ennyit, de a 210-es és társaiért biztos nem. Úgy érzem nem fogják elkapkodni...
A hétvégén elég komoly túrát csinátunk a feleségemmel a Börzsönyben a kis Babettákon. Az én nagykerekűm nem kapott alattam (93 kg) röhögőgörcsöt egy-két emelkedőn, de szépen teljesített.
Hello! Találtam egy érdekes dolgot a vaterán! Egy Babetta 225-öst! Ha valakit érdekel nézze meg: http://www.vatera.hu/jawa_kismotor_babetta_elso_tulajdonostol_31879771.html
Asszem nekem is egy ugyanolyan benzincsapom van mint neked.... Egy ilyen piros kör alakú műanyag izével kell kinyitni meg elzárni nem?? Úgy emléxem hogy az enyém is olasz. És ugyanúgy ereszt a hollander mellett a benzin, mint neked. Akármennyire meghúzom. A problémát én a következőképpen oldottam meg: Elrágtam egy orbit rágógumit. Majd az így nyert alakítható gumit tömítésként felhasználva, előbb egy gyűrűt formáltam belőle, majd a hollanderbe belehelyeztem, s úgy tekertem vissza a tankra a csapot :D:D:D
Eredmény: Azóta úgy tömít az orbit márkájú tömítésem, hogy 1 hónap alatt max ha 3 csepp benzint átengedett.... Legközelebb ha majd járok a motoros boltban, megkérdezem hogy rágót nem adnak-e mellé :D Az utángyártott alkatrészek már csak ilyenek. :(:( Viszont gőzöm sincs, hogy babettához hol lehet vadonatúj alkatrészt venni, hisz már nem gyártják....
A tűszeleped meg valószínűleg hol zár, hol nem, vannak ilyen tűszelepek én már sajna tapasztaltam. 10-ből 10-szer megfelelően zár, nem enged át semmit, aztán egyszercsak meggondolja magát, és mégse zár le.... Ésakkor benzinkút nyílt a babetta alatt....
Na a főnök szúrós szemmel néz, kezdődik a munkaidő....
Reggel újra meghajtottam a drágát, pár nap állás után, indult első rugásra, húzott is rendesen, ám amikor bemelegedett a motor, már mindenáron fulladni akart :( Egy darabig bírtam vele, de aztáb ő nyert és megállt :( Majd később a karbiból nem csak csöpögött hanem szó szerint tört ki a keverék mint egy gejzír :) :(
Hiába állítok a karbin bármely csavaron a motor ugyanúgy viselkedik. Azt hiszem fizetéskor beruházok egy új karbira, annyival is előrébb leszek a felújítással :)
kettőtízes ahogy írta, utángyártott alkatrészeket nem szabad venni, amit vettem tavasszal benzincsap (olasz), hát az valami eszméletlen sz*r.van egy menetes akármi ami bemegy a tankba, rajta a benzinszűrővel, és ezen egy hollander (remélem jól írtam), de a menetes akármire hiába hajtom rá a hollander csavart izomból, akkor is kiereszti a beinzin, ráadásul meghúztam rendesen és még a menet is megszakadt, mintha nem is vas, hanem valamiféle gyenge aluminium lenne. Teflonszalaggal meg ipari ragasztóval valamit tudtam csökkenteni a felesleges benzináteresztő képességén, de ez csak egy ideiglenes megoldás, úgyhogy most vehetek egy új benzincsapot, ami remélhetőleg nem olasz gyártmány és remélhetőleg még jó is lesz...
Bocsi a hiba az én készülékemben volt. Viszont a műszerem, mindenhol maszívan 109.9-et mutat. (Tudom, hogy a zöld a világitás, de próbalámpa, tegnap, azon sem világított. Sem a tirisztor vezetékein.) Akkor komplett alaplap?
Vettem 590-ért egy új gyújtógyertyát a babettába, de nem indul vele a moci!! Egyszerűen nem értem hogy miért!! :(:( Itt a kép róla.
Na jó, viccet félretéve: Ez a benzincsap (legalábbis én annak nézem....) szerintetek milyen motorból származik?? (Jóapám nagytakarítást végez a műhelyben, sorra bukkannak fel ezeréves rozsdás babszi alkatrészek, pl lánc, benzincsap, karbi úszóház stb :D ) Na szal ez milyen motornak lehetett a benzincsapja?
ahány babi annyi féle helyeskeverékállító csavar beállítás létezik, motorja válogatja mit fogadel jónak, szóval próbálkozzatok 5-10°-onkénti állítgatásokkal és próbamenetekkel amíg meg nem lesz a jó érték, ezt célszerű bejelölni vagy feljegyezni
A keverékállító csavar befelé dúsítja, kifelé csavarva szegényíti a keveréket.
Az alapjárati csavar pedig befelé csavarva emeli kifelé pedig csökkenti az alapjárati fordulatszámot.
Ha a levegőszűrő műanyag fedelénél szivárog, esetleg folyik ki a benzin az a túl magas benzinszint eredménye agy megakadt az úszó és nem tud elzárni a tűszelep.
Alapból sem a benzinszint sem pedig a tűszelep záró képessége nem megy el nyaralni pár oillanat alatt különösebb piszkálgatás nélkül.
A benzinszintre igen érzékenyek ezek a karburátorok, így a pucolások alkalmával igen óvatjával kell eljárni, mert könnyen elbarmolhatjuk figyelmetlenségből az úszó szárainak állását és utána meg csodálkozunk, hogy mi cask egy kis “karbipucolást” végeztün, hát hogyan állítódott el a benzinszint.
Ha hidegen indul a moci és utána melegen fullad vagy leáll az egyértelműen túlságosan dús keverékre utal amit a legtöbb esetben a magas benzinszint eredménye, illetve a nem megfelelő keverékállító csavar beállításé. Alapból 210-esen tökig becsavart keverékállító csavart másfél (540°) fordulattal kicsavarva van jól belőve a helyzete. Ez 207-nél asszem 4/3 fordulat kifelé (270°)
Ha sok olaj folyik ki a kipuffon akkor valószínűleg túl sok olajat kevertél vagy kevert valaki előzőleg a benzinhez és így az elégetlen – normális dolog, hogy nem ég el – olaj utat talál magának kifelé, szóval tankot kiüríteni és jófajta 2T olajjal 210-esbe 1:40-es 207-esbe 1:30-as keveréket mixelni és azzal a tankot megtölteni. Igen előfordulhat, hogy olaj kerül a forgattyús házba a hajtóműből, de akkor a hajtóműben is megkellene jellenni valamilyen nyomásnak, mert az elősűrítéskor ugyanazon a helyen ahol be tud menni az olaj ott a keverék gáz is ki tud jutni a hajtóműbe, szóval az olaj rövid úton felhígulna és elfolyna a hajtóműből. Ez azonban teljesítménycsökkenéssel is járna.
Egy teljesen felújított motornál is előfordulhat, hogy finomhangolás nélkül nem muzsikál szépen vagy esetlegesen sehogyan sem, emiatt nem kell aggódni, a gyújtás és a benzinellátó rendszer helyes beállítása után általában hajlandó elindulni az erőgép.
A helyes alapjárat beállításáról és sok más jellegű beállításról és szerelésről a www.babettafeelin.blogspot.com blogomon olvashat akit érdekel a dolog vagy pácban van.
A karburátor problémák sosem vetnek fel motorgenerált és fordítva sem, ha a motorral vannak komoly gondok, az nem jelenti aut, hogy a karburátort is teljesen fel kellene újítani.
Blokkot a legvégső, legsúlyosabb esetben húzunk szét és végzünk rajta bármilyen munkát is.
A szimeringeket ki lehet cserélni minden különösebb motorbontogatás nélkül is kicsi hozzáértéssel és érzéssel.
Egy frissen fúrt hengerű motort pedig be kell jártani, ami annyit tesz, hogy egy viszonylag dús keverékkel kíméletesen, nem szétpörgetve és nem csigatempóban lemotorozunk a mocival durván 1000km-t és utána normál keverékkel és egy olajcsere után hasonló kímélettel évekig elmotorozgathatunk a kis géppel, de ha a bejáratást elkapkodjuk urambocsá kihagyjuk akkor nem várjukn hosszú élettartamot a motortól, meg kell adni a kopó alkatrészeknek a tökéletes összekopáshoz szükséges feltételeket és lehetőséget – itt a henger-gyűrű párosra gondolok.
A kuplung mivel dörzshajtás révén valósítja meg az erőátvitelt, így mindig porszáraznak kell lennie a dobnak is éa a benne lévő pofáknak is. Ezt a megfeleő állapotú szimeringek biztosítják is nekünk, feltéve, hogy nem töltöttük túl az olajat a hajtóműben. Szóval szimmeringeket kell ellenőrizni, hogy zárnak-e ha csúszik a kuplung vagy a vezérlőbobban a pofa.
Utángyártott gány-kókány alkatrészekért egy forintot sem illik kiadni, inkább ruházzunk be jó minőségű – honnan lehet tudni hát: - EREDETI alkatrészekbe ha van rá mód és nem fogunk – sokat – csalódni az eredményben.
Egy jól karbantartott és jól beállított motor nem létezik, hogy nem indul be és nem üzemel rendesen.
A Babetta annyira egyszerű szerkezet, hogy nem kell hozzá egyetem, hogy karbantartsuk, illetve megjavítsuk. Itt sok hozzáértő szakember ad szívesen tanácsot illetve ötleteket a hiba elhárításához, ha ezeket maradéktalanul(!!!) betartjátok ne hiszem el, hogy nem lehetne kihozni a motorból az állatot.
Asszem régen jártam már itt, de ezeket már régen le akartam írni.
Maradok továbbra is :
kettőtizes