Félcollos hangszedőből jóval nagyobb a választék, szóval elsőre jó ötletnek tűnhet egy fél coll - t4p adapter, de vannak azért itt gondok. A t4p szabvány nem csak a felszerelés fizikai valóját szabványosítja, hanem a tűnyomóerőt, antiskatinget , engedékenységet is. Emiatt a t4p karokon ezek gyárilag be vannak állítva egy értékre, és nem is lehet őket változtatni. Ha ezt figyelembe vesszük, akkor a fél collos kínálat igencsak leszűkül, magyarán nem nagyon éri meg vele mókolni. Érdemesebb beszerezni egy normálisabb t4p hangszedőt... vagy ha mindenáron, akkor egy normálisabb lemezjátszót...
Tulajdonképpen egy értelme van digitális forrásból analógot csinálni, mégpedig azt, hogy nem neked kell. A felvétel (kevés kivétellel pl Bauer Studios) digitális, erről kár lenne vitát nyitni. A hangfalból meg analóg jön ki, szóval mindenképpen kell bele egy konverzió.
Két eset lehetséges, egy frankó studió DAC alkalmazásával ez még a studióban történik, és te analógot kapsz kézhez hanglemez formájában, és a DAC nem a te gondod, vagy digitálisat kapsz kézhez (CD, SACD, FLAC egykutya) és megoldod magad, ahogy tudod. Szép dolog a választás lehetősége...
Amikor pedig nem csináltak, pedig csinálhattak volna - mert még párhuzamosan létezett az LP és a CD, de akkor a CD volt a sikk - akkor meg azon füstölögtünk!:((((
Semmi értelme nincs, illetve van, a profitmaximalizálás. Így ugyanazt a felvételt egy másik adathordozón is el lehet adni jó drágán. Amíg van aki megveszi ennyiért addig nyomni is fogják ezeket a lemezeket ezerrel.
Hát ez jó kérdés. Meg kellene kérdezni a lemezgyárakat, akik a 70-es évek eleje óta egyre inkább, majd a 70-es évek vége óta szinte kizárólag digitális maszterről dolgoznak, sowieso.
Nem "majd drága lesz", hanem már most drága az új nyomású LP. Túlnyomó részük leginkább arra alkalmas, hogy a fiatalabb korosztály számára nevetségessé tegye a furán nagy méretű korongokkal és finom bánásmódot igénylő pörgetőkkel szöszmötölő vénembereket;)
Majd amikor meglátjuk a hangminőséggel tutira nem indokolható árcédulát, egyből kapcsolni fogunk, mi az "értelme"... és itt lényegtelen részletkérdés, hogy a lakklemez-vágás minőségét meg tudja-e közelíteni a durvább hőhatással járó, ki tudja, mennyire átgondolt lézeres technológia.
Amig nem kezdtem el igazán belecsapni a lecsoba, anyagi értelemben, nagyon jol elvoltam elég hosszu ideig egy NAD laposkar, MC 10 ortofon hangszedö és HFM1 phonoval ja meg a phono elött volt egy sony gyártmányu pici trafo is. A hangfalaim akkor HB1 és Passziv elöfok, valamint 2x100 Wattos QUAD épitett volt. Jah meg volt egy TEAC magnom, de nem emléxem már a tipusra.
ezzel a besorolással csak az a gond, hogy hiába csereberélné egyre drágábbra a cuccát a hifista, ha agyilag ugyanaz a pöcs marad, semmi nem fog változni közte és a zene között
"...-TESCO- polcról leemelni egy 10-n eFt-t kaphatót, az arra jó, hogy a kertben, hobbitelken kiülve a fák alá, árnyékban egy hideg limonádé/sör mellet elszenderedjünk hallgatás közben...."
Na ez az ami nem igaz! Azoknak olyan idegesítő a hangja, hogy nem győz a derék polgár felugrálni, hogy lekapja a lemezt a pörgetőről! Még hogy elszenderedni!:)))
-TESCO- polcról leemelni egy 10-n eFt-t kaphatót, az arra jó, hogy a kertben, hobbitelken kiülve a fák alá, árnyékban egy hideg limonádé/sör mellet elszenderedjünk hallgatás közben.
ha igényesebb vagy de azért nem áldozol rá sokat akkor:
Naná, hogy megtartanád! De gondolj bele az ellenkezőjébe - mindenféle tapasztalat nélkül áldoznál-e annyit rá, mint amennyiben került? Úgy hogy nem tudod, hogy mennyivel ad többet hangzásban a drágább lánc az olcsóbbhoz képest!
Én ezért írtam, hogy ha feltétlen LP-zni akar a kérdező, akkor nem érdemes egy bizonyos szint alá menni, mert csak a csalódás marad utána! Hogy mi ez a szint arról lehet vitatkozni - a NAD5120 szintje, az olcsó Dual vagy Thorens szintje, az olcsó Rega szintje az vagy esetleg még feljebb? Abban azért elég nagy egyetértés van, hogy ez semmiképp nem olcsó Tesla-k szintje!