Finomítva persze minden picit más,igazad van. Én szándékosan fogalmaztam sarkosan a jobb érthetőség kedvéért. Mert valljuk meg,hogy a rezót hangolni kell arra a fordulatszám tartományra ahol a legtöbb teljesítményt várjuk a motortól. Tehát sokkal kevésbé várhatunk a rezótól a teljes fordulatszám tartományra egyenletes nyomaték növekedést,mint egy egyszerű kompresszió emeléstől.
Így a motor teljes fordulatszám tartományában plusz erőhöz jutsz,míg a rezóval csak részben" Ez csak részben igaz, már csak azért is, mert ugye mint tuggyuk, a babszi eredeti kipuja is rezó, sőt, kb 50 éve minden 2t motor kipuja rezó elv szerint terveződik, csak általában igen lágy karakterisztikáju, széles ford szám tartományban dolgozó csöveket terveznek a gyárakban, több egymásnak ellentmondó követelményt figyelembevéve (pl design,gazdaságos előállítás, kis fogyasztás, kis hangkibocsájtás,stb) ezért aztán simán lehet olyan rezót tervezni, ami a gyárinál jóval erősebb a teljes tartományban, csak: 1; ronda mint az állat 2; macerás elhelyezni a motoron (leérhet, mert általában vastagabb) 3; 30 darabból van összerakva,vagyis igen bonyi jól megcsinálni. Na, ma már többet nem okoskodok:)
A szoci motoroson lévő program igen primitív, gyakorlatilag nem jó semmire, amivel Tuji tervez, az annó 70 rugó volt, és nem véletlenül. Amúgy Tuji nem csinál már kipukat megrendelésre sem. Ha van a szocin valakinek a kész terve,akkor nemszóltam.
hali, amikor arról beszélünk,hogy több-kevesebb nyomaték/teljesítmény többletet akarunk kihozni a gépből,az nyílvánvalóan több terhet jelent a motor mozgó alkatrészeire. amit javasoltam az még csak nem is súrolja az eszetlen tuning határát,hanem egyszerűen úgy érzed majd hogy "felfrissült" a motorod. az élettartama is csak akkor csökken,ha a folyton a picit megnőtt végsebességgel hajtod a gépet.
hi, azt se mondtad egyéltalán,hogy milyen babettáról van szó... ráadásul a zalai helyszín is lehet sokakat eleve kizár az érdeklődési kőrből. szerintem.
hali, (bár lehet rezóval is kísérletezni) én azt mondanám neked,hogy első nekifutásra esztergáltass le a hengerfejedből (a hengerperselyre felfekvő felületből) 0,5 mm-t. Így a motor teljes fordulatszám tartományában plusz erőhöz jutsz,míg a rezóval csak részben. Ráadásul ez könnyebben,gyorsabban kivitelezhető.
Mindene megvan csak szét van szedve,+ még van hozzá egy másik blokkmaradvány is......ha valakinek kell akkor írjon ide vagy irjon mailt mert ablakkeret meg fürdőkád lessz belőle.
Mindenkit üdvözlök. Kb. 1 éve olvasom a forumot, és 4 honapja van egy 207-esem 78-as évjáratu.
Eddig nem kérdeztem de olvastam és jó szintre hoztam fel a kis tablettát, az itteni tanácsok segédletek alapján. A motort munkába járásra használom, a súlyom 130 kg és elketyeg velem. Ez azért mond valamit:-).Az lenne a kérdésem a rövid bemutatkozás után, hogy a Babira valo rezonátort valaki csinálja-e esetleg megrendelésre? Mert jól jönne egy kis plussz az emelkedön.:-)
Örülök, hogy ismét látlak, remélem teljesen kipihentétek magatokat, jöhet a taposó malom! :)))
Szerintem a "levestészta szűrő" sem fér már a bőrében, csapj a lovak közé!!!
Tudod én minden Babszit tisztelek, de arra várok leginkább, hogy a 210-esed is lábra álljon! Biztosíthatlak, hogy azt mindenképpen személyesen fogom szemrevételezni, amikoris viszem magammal azt a speciális mérőeszközt, amivel a tárcsában hőkezelt kulináris segédeszközök ellenőrzését is el lehet végezni! :-)))))))) No meg a Husit is nagyon szeretném már látni, hallani!!! Szal Tibor barátunkat is be kell vonni a buliba! Ő is tekereg mostanában erre-arra, mert nem reagál a hozzá intézett irományaimra!
Nincs kivezetés henger, meg bemenő sárga henger!!! :(((
Azokat kábel saruknak, vagy kábel csatlakozóknak hívják! Tessék megjegyezni!!!
Sajnálom, de mereven ragaszkodom az alkatrészek pontos megnevezéséhez, mert ha egyikőnk szanszkrittűl, másikunk bergengócul beszél, soha nem fogjuk egymást megérteni!
Hengere a motornak van, amiben a dugattyú végzi kedvenc alternáló mozgását!!!!!
A gyújtás töltö tekercs kivezetését (lila vezeték) leveszed a tirisztor "G" pontjáról!
Rákapcsolod a műszered egyik mérőkábelét, a másikat meg a tekercs felfogó csavarjainak valamelyikén testre rögzíted. Ha itt nem méred a 220 ohm körüli ellenállást, akkor le kell cserélni a tekercset!!!
A műszered mérési pontatlanságából eredő esetleges rossz tanácsaimért semmilyen felelősséget nem vállalok. Ezt remélm megérted!
A tömítést sikerült megoldanom, nem eresztet át (a tanksapkánál jól bevált kávéfőző tömítése kicsit átszabva), valamint egy kis teflonszalag meg kóc kombináció megtette a hatását, csak amikor megjött az új tank, és próbáltam a csapot leszedni a régiről... hát akkor a hollander megindult, a csap nem, a menetnek meg annyi :( valahogy sikerült összetákolnom, de nem tökéletes, még 1 hónapot bírja ki, aztán úgyis irány a motorosbolt :)
Sziasztok! SOS segitségre lenne szükségem... a láncom strapabviroságát addig feszegettem hogy a minap elszakadt! Csak előbb kellet volna lecserélnem! Majdnem baleset is lett a dologbol ugyhogy nagyon haragudtam magamra!!! Kérdésem lenne hogy hány szemes a 207 hajtólánca, mert boltba krédeztem de csak kettőtizesé van az meg hosszabb és a boltos nem tudta hány szemes, az én láncom meg szanaszét van... és persze mérgembe ki is vágtam az első közkukába! :(
Köszi a mielőbbi válaszokat nagyon fontos lenne mert szükségem van a babszira lánc nélkül pedig semmit nem ér!:(((((
Miután a segítségeddel sikerült +találni a leírást, R-re állítottam a "Jelektronyika"-t, tehát remélem Ohmot mért. Vagy ß@r a műszer. Felső tekercs rózazsin kivezetés-henger, ill. tirisztorba menő sárga-henger között. Mármint a hengerhez nyomtam a másik tüskét.
Miután a segítségeddel sikerült +találni a leírást, R-re állítottam a "Jelektronyika"-t, tehát remélem Ohmot mért. Vagy ß@r a műszer. Felső tekercs rózazsin kivezetés-henger, ill. tirisztorba menő sárga-henger között. Mármint a hengerhez nyomtam a másik tüskét.
Gyújtás alaplapot akkor cserélünk, ha elszállt az impulzus jeladó! Cserélhető rajta a gyújtás töltő tekercs is, meg a világító tekercsek is! (szükség szerint)
A tirisztort és "környékét" kizárólag tizedes pontosságú digi multival mérjük!!!
Ugyanez vonatkozik a világításra is. Ha terheletlenül ráteszel egy próbalámpát, gyorsan eldurrantja. Ugyanis ezesetben a feszültség akár 30 V-ig is elmegy!!!
Csak feszültségmérővel mérd a világítást, bekapcsolt lámpák mellett! Ekkor kell közepes fordulaton olyan 6-7 V-ot mutatni a műszernek! Ha a próbalámpád sem gyullad ki, akkor viszont valahol vezeték szakadás, vagy kontakt hiba van.
Mi az a 109,9???? V? A? Ohm? Esetleg gyertya hézag? :))
Bocsi a pofátlanságért hogy minden szó nélül beirok a topicba, de lenne egy eladó babettám+még egy blokk és egyebek alkatrésznek.
Helyileg zalában lakom, ha valakit érdekelne, az árat megbeszéljük, a blokk szét van szedve, de a főtengelycsapágyak, szimeringek, csapszeg, csapszegpersely új, kb 5 hónapja lettel cserélve, sajnos idő hiányában nem tudok vele foglalkozni.
Azt gondolom elég megszállottnak kell lenni ahhoz, hogy majdnem 90e Ft-ot kiadjon valaki egy Babettáért. Én egy szép nagykerekűért adnék talán ennyit, de a 210-es és társaiért biztos nem. Úgy érzem nem fogják elkapkodni...
A hétvégén elég komoly túrát csinátunk a feleségemmel a Börzsönyben a kis Babettákon. Az én nagykerekűm nem kapott alattam (93 kg) röhögőgörcsöt egy-két emelkedőn, de szépen teljesített.