en csak kapkodom a fejem mik tortennek.. hmm.. Lehet hogy en oregedtem meg? De egy tuti, nem nagyon szoktam odalepni a varosban a Saabnak. Mar csak azert sem, mert az en tankom banna. Inkabb a kenyelmet elvezem es mint kivulallo nevetek a balfekeken. Aztan meg ha csattannak a benazas kozben johet a hahota.
Na jo... azert a csikorgo gumik hangjat sem nelkulozheti az ember neha neha.. Erre valo a wartyogo. Akkora virsli gumikkal igazan nem nehez elocsalogatni.. :o) Leszamitva hogy fogyasztasban is toredeke a ket literesnek, leven fele olyan sulyos. De hogy vedjem a kissebb pacisokat is, hidd el egy 40 lovassal is lehet kemenyen nyomulni. (igaz, kerdes hogy meddig)mert meg ideje sincs kihuzatni a motort hogy kifogyjon a szuszbol, maris ott a masik lampa. Vagyis en nem becsulnem le a kissebb motorokat sem. Egyszeruen masra terveztek oket, es igenis van hogy jobban mennek (turbolyuk nekul raadasul).
De minden ellenvelemenyt elfogadok megfelelo indoklassal :-)
ne legyenek kétségeid én sem a k...cs..g f...sz szuzisok pártján állok.
Velem ilyen szemétséget még nem próbáltak csinálni, talán azért
próbáltalak nyugtatni. De Te is nyugtass meg , hogy ezek 2-ben sem
tudnak téged lenyomni!
Nekem többnyire elég a "lóerő ténye" csak ritkán csapok közéjük.
Lámpától lámpáig tartó küzdelmekben nem szivesen vitézkedek.
De azt megígérhetem, hogy ha velem is próbálkozik valamelyik,
az általad említetthez hasonló helyzetben , akkor megismerkedhetnek
az "öreg" 150 darab lovával s 210 "Nyútonméterével"
Na az odáig ok, hogy nem foglalkozik velük az ember addig amíg nem
ott tart a dolog, hogy amikor mellete akarok elmenni normálisan ő
megpróbál megszivatni, de ez nem párhuzamos úton történt, hanem
normál szembejövő sávos úton, ahol ha nem figyel az ember akár
szembe is jöhetnek :-) Na ilyenkor aztán már szerintem az egyébként is
nyugodt embernek is feláll a szőr a hátán (mondhatnám Mexikóban ezért már lőnek)
pláne ha 3-szor annyi lóerő van a segge alatt, és talán éppen ezért egy kicsit jó érzés megmutatni az ilyeneknek, hogy nem is annyira vagány, mint amennyire azt ő magát (és az autóját) elképzeli. Remélem ezzel az ilyen emberek egy kicsit belátják, hogy ha mással
nem is, de SAAB-bal és a hasonló kategóriával szemben ne nagyon "JAFFÁZANAK", mert pirulás lesz belőle. :-)))
ezek velem is ezt szokták csinálni! Többnyire nem szoktam velük foglalkozni.
Szerintem nem éri meg oktatni azt ilyen idiótákat, úgyse tanulnak belőle.
Kár a benzinért!
Szeretitek a Suzukit? Én ki nem állhatom, amikor valaki büszke az 1000ccm-is
"tucatautójára".
Tegnapi történet:
Öreg SAAB-om "úsztatása" a fincsi magyar aszfalton, kb 50-60Km/h-ás
sebességgel (a jó fogyasztás reményében is).
Forgalomirányító jelzőlámpa sárgára, majd zöldre váltása elöttem "tucatautó"
(4 személlyel) elindulás, nagyon lassan gyorsulás, majd én finoman megelőzni
akarás, ekkor ő gázadás, (gondolom mellette ülő anyósnak büszkélkedés
Kb.1.600.000 Ft-os autó milyen jól gyorsulás), ezzel engem megszivatni akarás,
én 2 sebességfokozatba visszakapcsolás ("magas kuplung, hosszú gáz"),
Suzuki 70-80 km/h-ig jól gyorsulás, majd motorjábol "kraft" kifogyás, én
megelőzés, középső tükrömben Suzuki összemenés, elöttem lámpa
pirosra váltás, nagy fékezés, "tucatautó" mellém gurulás, benne az embernek
szája fülig érés, büszkének levés, ablaklehúzás, majd párbeszéd:
Így szól az ember: -Gratulálok, az én autóm 1000ccm, hát a tiéd? (közben gúnyos mosoly
az arcán)
(Szerintem senki sem szereti, ha fikázzák a SAAB-ját hozzá nem értők, sőt feldühít)
felelem neki: -Az enyém 2000 turbó, és simogattam a gázpedált de legközelebb, ha neked megyek lehet, hogy nekem csak a lökhárítómat kell lesöprögetnem
(gondolatban láttam, ahogy a 1/2 méterrel rövidebb autójának
hátsó lámpa maradványait próbálja a hátsó ülés alól kibányászni)
ember reakciója: nagyot néz, majd a lámpa váltásakor NAGYON LASSAN elindul.
Lehet, hogy nagyképűen hangzott, hogy ezt ide most leírtam, de olyan jól esett megalázni
egy ilyen majmot, és ezt meg akartam osztani olyan emberekkel is, akik tudják mire
képes egy öreg SAAB, ha "kicsúfolják" szegényt.
Hozzáteszem, hogy én szeretek minden fajta autót, bármilyen furcsa még a japánokat is,
(persze a SAAB a favorit)
Tud valaki valamit a DMM-452 rendszamu SAABrol es tulajdonosarol. Ott volt a talin, csak hamar elment es nem tudtam vele erdemben beszelni.
A masodik talalkozo idopontjarol van valami otletek? Az lenne a terv, hogy talalkozo a szokott helyen, es utana mondjuk 11 orakkor elindulnank Dunavarsanyba a SAAB roncsderbisekhez. Ott kaja, duma, SAAB szepsegverseny, stb a Dunaparton. A jovo heten elmegyek felmerni a helyet.
Velemeny?
Rijswand! Sajnalom az autod. Nem erdemes vele tobbet foglalkoznod? Gondolom koltottel ra eleget...
Mennyire halt meg? Ha eladod SAABot veszel?
EdeBácsi Udv az elmebetegek kozott! Nez be hozzank: SAAB 900 KLUB
baas En automata valto manias vagyok. A regi kilencszazasok tudtommal csak az enyemhez hasonlo angol Borg-Warner 3 sebesseges valtoval keszultek. Nem egy versenyauto. Varosban szinte csak kettesig valt, egy kicsit vissza kell venni a gazt es akkor hamarabb 3 ban van. A fogyasztasa 12 liter/100 korul van varosban. Orszaguron lehet 10 ala menni. Ha normalisan kozlekednek akkor lehet hogy lehet ezekbol faradni. En mar hallottam ilyen meseket. En tobbnyire Budapesten kozlekedek, es itt vitathatatlan az automata elonye.
Én is Castrolt használok (GTX3), meg vagyok vele elégedve, de
úgy hallottam, hogy a Castrol RS ami igazán döfi. (Ez szintetikus, "sok összetevős",és drága)
Egyébként lehet, hogy kipróbálom a Mobl1-et is, arról is
cak jót hallok.
érdemi hozzászólásra jelenleg nem futja csak annyit szeretnék magamról közölni,
hogy nagy érdeklődéssel olvasom ezt a topic-ot és hogy, idestova 6 hete
magam is egy SA(AAAA)AB boldog tulaja vagyok:
900S 2.3i 16v (nem turbós) / 1995 ( de nagyon állat! )
Szakértő kollégák!
Ez a 95-ös évjárat még igazi SAAB?
Baas:
Én elég sokra tartom az autom...:)
Tisztázzunk azért vmit.Az autón német rendszám van, MO-ra csak motor+alvázcsere féllegális ketyerével lehet behozni.
Itt én most 3000 DM ért hirdetem.Ha kell vkinek MO-n, én adok adásvételit, vagy beviszem az országba német rendszámmal, aztán majd későb kijelentem Németoban.
Bár nem tudom h. ez mire lenne jó...
Hétfő éjjel amugy motorcsere is történt rajta a Rácz Mobilnál.Mivel nekem kedden vissza kellet jönnöm, és csütörtökön beálltak a fötengelycsapágyak, a Gáborék szó szerint éjt nappalá téve dolgoztak rajta, igy kedden du be is érkeztem a munkahelyemre.
Igaz ök azt mondták, 130 as utazósebesség ajánlott...de kiválóan birta a 180 - 190 -et is:)
210 nél viszont brummog..:)
Tehát mondom , beadtam a válókeresetet életem nagy szerelme ellen, remélem, egy igazi Saabos fogja megvenni.
Azt hiszem , méltán szólithatnám drágámnak, ha csak az elmult két honapban ráköltött pénzeket nézem..
De lesz még nekem SAABom!!
Milyen viszkozitású és/vagy típusú olajat használtok? Én a Castrol-t részesítem előnyben ezen belül van valami amit igazán ajánlotok?
Persze télire és nyárra külön külön, mert lassan itt az olajcsere ideje és döntenem kéne!
Black ne sí'já... (simi-simi) Én se hittem volna, fél évvel ezelőtt, hogy eccer vöszök egy Saab-ot.
És ne izélj, hogy hamarabb lesz nekem, mint neked, mert megígértem: ha nyerek az 5-ös lottón, kapsz egyet :)
A milliárdosokról meg csak annyit, hogy a fél év nem véletlenül fél év... :( már most megvenném, de hát lové none, banki kölcsönt meg nem szívesen... nincs esetleg valakinek örökbe 1 milája? :) legyen akkó má' kettő, hogy Blacknek is jusson :)
Disznóság.
Szóval, a Thom egy krözus. Fujj.
Megtenné velem ezt a szégyent, hogy előbb lesz 900-asa.
Komolyan, mingyá sírva fakadok.
De az legalább jót tesz szomorodott személyiségemnek, hogy Rijswand képein kétszer is rajtavagyok, a már közölten kívül. Az egyiken előbogarászom a csodafegyvereket, a három SAABos dossziét, a másikon pedig valamit magyarázok, már nemtom mit.
Héló!
Ez a Thom az a valaki, aki majd a szememem láttára fog SAABot venni. Pedig fél éve még úgy szidta. Most meg lesz egy 900-asa. Mélyen vérig sértve érzem magam. Ezek a gaz milliárdosok. Fujj. : )
Sziasztok!
Nekem egy Saab 9000-esem van kb 2 honapja, egy lada utan igen eros , de jo valtas volt.. :)
14 eves es szerintem ehhez kepest eleg jo allapotban van, a kozepso kipufogot kellett idaig rendbe rakatni, mert kicsit rally auto hangja volt..:) Most megadta magat kicsit a vizpumpa, de ugynezki hetvegen ki csereli egy ismerosom (sajnos en nem ertek hozza ->nem merek belenyulni, csak megvenni az alkatreszt). A karosszeria kicsit rozsdasodik, es adtak ra 150e-re ajanlatot, hogy megcsinaljak... Miota megvan az auto, teljesen beutott a saab maniam.. :) Kaptam egy baratomtol egy Die SAAB story konyvet, gyonyoru kepek vannak benne, sajnos nemetul nem tudok, igy csak a kepeket nezegetem.. :) / :(
Egy kerdesem lenne: nem tudhatok hol lehet olyan T csatlakozot szerezni amelyik a hutorendszerrel melegiti fel az ablakmoso folyadekot? Erti valaki hogy mit irtam? A 900-asokban is igy van?
hat egyelore ennyi, koszi
Gratula, BGC, óriási vétel volt. 1,2m, szenzációs. Annyiért még '93as Astrát is alig lehet kapni. (debreceni vagyok, lehet, hogy nálunk magasabbak az árak, ki tudja..) Becsüld meg, és főleg rakj fel képeket. (tudod, az embert érdekli, mit szalasztott el:)
Évjárat: 1993.05.
Motor: 2000-es, injektoros, 16 szelepes B206i a pontosság végett.
Felsz: Elektromos ablakok, elektromos és fűthető tükrök, fűthető ülések, klíma, ABS, vezető oldali légzsák, velúr kárpit, fényszórómosó, plusz még kaptam 1 garnitúra téligumit felnivel.
Ami még talán ideszámít: zsír új gumik, zsír új aksi, vezetett szervízkönyv.
Hozzáteszem céges volt a kicsike, de már nagyon elakarták adni, mert falami fos, őőő f@sz, őőőőő na ford gyártmány kellett nekik. Ismeritek ezt a márkát?
Ár: 1.200.000
Na augusztus 17-én megtörtént az amire még a csattogósszárnyú pillangót húzogató koromtól kezdve álmodom.
Megvettem életem első 900-as-át. Kicsit sok km van benne, de azt a csekélyke 265.000-t nem lehet érezni sem a motoron, sem a belső térben.
Egy kis kárpittisztítás nem fog ártani, de így is naggggyon happy vagyok. Lehet, hogy a következő talin kint leszek.