hi!yaya megkaptam!kicsit leharcolt meg nyult a lánc,szal kikéne pár dolgot cserélni,meg tudod hangját sem hallotam ami igen fontos szempont motor vásárlás esetén,modj egy irány árat,aztán meglátom mit tehetek!
Remélem a többieket sem zavarja, hogy kicsit (mértékkel!!!) majd elkalandozunk Puch irányba, ezek a motorok valójában közeli rokonjai a Babettáknak, elvük és céljuk is hasonló, fokozatnélküli, röpsúlyos kuplungos mopedek (motor mit pedal = MoPed)
Egyébként a Babetta gyújtása korszerűbb és megbízhatóbb, hiszen nincs semmi kopó/érintkező cucc benne, ez a 70-es évek elején nagy ütés volt a Babcsi részéről. Sajnos a szikra intenzitása a kis Puchnak kis fordulaton mindezek ellenére sokkal nagyobb, akár 0.7-0.9-es hézagot is átvisz kis fordulaton is, ha jó (újszerű) a gyertya. De 0.7-et simán lehet állítani, nem kockázatos nagyobb komressziónál sem.
Az egyfokozatú Babetták első villája siralmas, mind megvezetés, mind merevség szempontjából, ilyenmódon jó, hogy nincs rajta jobb fék, mert csak elcsavarná, elgörbítené a villát. ;-)
A fékek egyformán rosszak, de egyes Puch-okon kontrás a hátsó fék, ezzel nagyot lehet fékezni, a belső áttétele jobb. Sajnos hiába, hamar blokkol a kerék, az első fékre lenne nagyobb szükség, kis "tuninggal" azért fejleszthető, mint a babcsi esetében is. Stoppizni azért nem fog. ;-)
Ez már csak apró nyalánkság, de a villaszöge is laposabb a Puchnak, így az egyensfutása nagyobb tempónál jobb. Tovább javít a helyzeten, hogy különböző hosszúságú hátsó telók rendelhetők, így a hátulja emelésével a karaktere mégjobban változtatható.
A Puch-hoz sok tuning cucc rendelhető, Polini, Airsal, Athena, Metrakit, minden van.
Én magam is kíváncsi vagyok rá mi lesz a végeredmény.
hali! nagyapámnak is volt egy Puch MAxi -ja,szinte eredeti állapotba vette egy kirakodó vásáron,nagyon poros volt,meg mocskos,de mikor lemostuk meg ienek szinte ugynézett ki mintha gyárbol hozták volna!neki nem a tuningvolt a célja,hanem hogy gyári állapotba hozza(képes volt kimenni ausztriába,és meg venni rá az eredeti Semperit gumikat,mert hogy azok a rávalok:) )alapbol is nagyonkis fürge motor volt,az 1sebességes fayta.énis gondolkodom hogy veszek 1et és épitek belöle egy pályagépet(régi álmom),csak hát kicsit pénzes külföldröl behozni a cuccokat hozzá:na mind1 mayd lessz vhogy!amugy nekem is 210 em van,tavalyösszel,megszorult a fötengelyem,és ha már szét volt szedve a blokk,gondoltam kicsit belenyulkálok.át szabtam picit felöllömlöket,henger fejböl levettem picit,át poliroztam forgattyúsházat,meg teflon gyürüket szereztem, stb stb,és nem régiben szereztem hozzá egy rezo dobot,az áttétek marattak,a kuplungot teljesen kicseréltem,nehéz pofás verzió került bele,és eezket szlovákbol hozattam be,mert azok yobb alkatrészek mint a magyar,a fötengely rolnikat kicseréltem SKF-re,meg a csapágyakat is,csak hülye eszemmel simeringet nem:na mind1 igy kb70 lett a vége,de nekem nemis a végsebesség számit,hanem az erő,és az van benne rendesen!csak most beteg a gép,nem kap szikrát,lehet kicserélem egész gyuytást mayd meglátom,elektronikai hiba esetén sok hiba lehet sayna..
neked meg yo szerelést a puch hoz mayd közöld a felyleményeket!
Megmondom őszintén, hogy arra gondoltam, hogy veszek egy babit és azt fogom tuningolni, de nem voltam elég bátor, hogy nekiálljak. Nem volt semmi támpontom, leírásom, vakra meg nem akartam reszelni (szó szerint: reszelni) és tuning cucc meg nincs hozzá, szinte semmi.
Meg annyira a szivemhez nőtt...és tudom, hogy a tuning kicsúcsosodása a megragadt henger, a szétvert hajtórúd csapágy és a végső soron meghalálozott blokk. Sajnálnám a Babikat erre....
Nekem van egy 28-as Babettám, 1974-es, egy 207-es, valamint egy Puch Maxi 1979-ből és egy Puch MV 50S 1952-ből. Ez utóbbi egy jó állapotú, majdnem teljesen gyári veteránmotor, de sajnos 2 fokozatú váltós, amiket nem szeretek.
A Maxi-t fogom kicsit átépíteni, főleg tuning célzattal, mert érdekel, hogy mit lehet kihozni belőle, meg akarom tapasztalni.
Ezeket már nem gyártják, de majdnem kétmilliót csináltak belőle, és egész tuning iparág állt rájuk. Hollandiában egy igazi kult motor, kupaversenyeket rendeznek velük. MINDEN kapható hozzájuk.
Ááá, dehogy értek hozzá! Komolyan mondom, a kétütemű motor tuningja az egyik legnehezebb feladat a motortuningok közül. Én szakmám és hobbim is egyben a motorszerelés, de nem állnék neki reszelgetni, mert kiszámolni nem tudom, a megtapasztaláshoz meg nincs energiám és főleg időm.
A felömlők azok a csatornák, amiken a forgattyúházból az elősűrített keverék az égéstérbe jut. Ezeket a csatornákat a dugattyú zárja-nyitja, etzért is nevezik résvezérlésű kétüteműnek ezt a rendszert. A forgattyúházban a nyomást (elősűrítés) a dugattyú lefelé mozgása (térfogat kiszorítás) végzi. Kis érzékkel látható, hogy mennyire nem mindegy milyen térfogatú a forgattyúház, hol vannak a felömlők, mikor zárja-nyitja a dugattyúpalást, milyen nyomásviszonyok vannak...hogy olyan "apróságokról" ne is tegyek említést, mint a felömlők felületi érdessége (nem biztos, hogy a sima a legoptimálisabb) vagy a csatornák átmérőj és az áramlási sebesség. A nagy keresztmetszetű felömlőkön (adott mennyiség esetén) lecsökken az áramlási sebesség, rossz lesz a keveredés (örvénylés, beáramlás), nem lesz megfelelő a gázreakció, "buta" lesz a motor. A kis felömlőkön kis fordulaton nagy lesz a gáz-sebesség, de nagy fordulaton, amikor a motor légnyelése nagyobb, áramlási gátat képeznek, bekorlátoznak, stb. stb. stb. stb.
A kétütemű tuninggal számos könyv foglalkozik, valójában azóta ugrott meg a tudásanyag, amióta gyors számítógépekkel modellezni tudják az égéstérben és az egész motorban (égéstér, forgattyúház, felömlők) zajló folyamatokat, áramlástani dolgokat.
Tanulságos leszedni egy kihegyezett 125-ös krosszmotor hengerét és kicsit figyelmesen megnézni. Kb. úgy kell kinézni egy 10.000-et forgó kétütemű hengernek, és ezeket a fogásokat, bővítéseket stb. nem viccből csinálják.
Mitől forgna egy Babcsi 10 körül azokkal a gyári felömlőkkel és kis karbival?
Jah a kisgyerek idejött és az első beszólásával - direkt nem hozzászólást írtam - szilaj parazsú vitát-hőzöngést-lázadást szított a villában. Kicsit fel vagyunk spanolva asszem. Rögtön megharapunk mindenkit pedig lehet csak puszta provokáció áldozatai vagyunk a provokátor most meg ott röhög a besötétített, NET-bűzös, elektromos hőtől átfülledt vacak kisszobájában. Aztán meg ha elkezdődik az ovi akkor elhenceg, hogy komoly férfiakat sikerült önérzetükben sértett, sebzett vadakká tennie és ő lesz a kiscsoport fődedósa. Szóval lényeg a lényeg örülök neki, hogy újabb hozzáértő szakemberek lettek tagok - üdvözlet nekik.
Ma reggel meló után beugrottam a drága jó MÉH-be, de semmi érdemlegeset nem találta, leszámítva egy 207-es hangert ami koszos volt ugyan, de nem túl régen kallódhatott ott. A rozsda épphogy megharapta a harmat miatt a hengert. Meg volt ott két Romet váz komplett hátsó lámpákkal meg egész jó állapotú első teleszkópokkal, de ezek nem számítanak nálam.
A Kettőtizes jól szolgál, olyan szép csendes duruzsolása van, hogy még én is meglepődök néha reggel hazafelé. Az MP3-mal a fülemben ha nem érezném, hogy rezonál azt gondolnám, h leállt. :)) Egyenlőre várat magára a menyegzője, mert nem kel el sehol, de nem is bánom, mert igencsak hozzámnőtt. Asszem a hét végén leveszem minden hirdetésről.
Nah ez már valami. A puchnál szerencséje van az embernek mert kap hozzá hengert meg egyebeket. De babihoz nem kapni sehol semmit. Gyári 207-es örül ha a 4500-as percenkénti fordulatszámot eléri.
Nekem 4 felömlőssé lett alakítva, a vezérlés át lett állítva(magyarul reszelve) amíg kb 6500-7000-et nem forgott. Sajnos tujit nem értem el így csak az alap kb 5500 forgó babetta 210-es rezonátor terveit tudtam megszerezni. A motor így 30 tól bivaly erős a végsebessége 65-70 közötti(pontos értéket nem mértünk). Sajnos a membrán felejtős mivel sehogy nem férne el, de karbin gondolkozok. A kiszemelt áldozat egy Dell'Orto SHA 12 vagy 14-es méretű(attól függ sikerül-e 14-es leömlőt gyártani.
De elsősorban most új főtengelyre és csapágyakra vár a masina. ugyanis babettán tuning nincs főtengelycsere nélkül(és pedig csak 50-es henger van rajta, de fél év alatt megölte a henger). A hajtókar beállt és mivel meg se mozdult gondolom más is kapott a főtengelyen, ezért kuka. 1 éves nsk csapágyaknak(darabja 2000 ft) annyi amikor beállt a főtengely.
Az tény amikor megy veszettül megy és néznek a járókelők no meg 50-nel döcögő papikat előzget az ember, de ez karbantartás nélkül sokáig nem élvezhető.
Ha valaki pl. úgy teszi el télire a mociját, ahogy egyszer kettőtizes barátunk nagyon szakszerűen leírta, még fél év után sem fog elsőre beindulni! Pár rugás ahhoz kell, hogy a benzin átjárja a forgattyúsházat, és kellő mennyiségben és minőségben bejusson az égés térbe. A többi buktatóról már nem is beszélve. A csak úgy "ledobott" motoroknál meg teljesen kizárt az egy rúgásra történő indulás.
Nyilván, ha egyébként minden jó és jól volt korábban is beállítva, előbb-utóbb be fog dörrenni, de nem egy rúgásra!!!
Hát te aztán nem vagy kispályás, látszik, értesz a dolgokhoz!!!
Ne nevess ki, de mik azok a felömlők?? Nagyon régen még a miko? tett föl képeket, ahogy tágítja a felömlőket. De mi az a felömlő, milyen célt szolgál???
Neked amúgy milyen géped van? Lehet hogy már tettél róla fel képet, akkor én nem láttam....
Amúgy a puch motorokat még gyártják?? Velencén meg Agárdon iszonyatos sok van belőle!!!! És elég újnak néznek ki.
Ahhoz, hogy a gyári motor, gyári áttétellel 60-at menjen majdnem másfélszer annyit kell forognia a motornak, mint a "normál" végsebességénél. A szűkös felömlők, a szűk szívótraktus (kis karbi), a kipufogó nagyon bekorlátoz, de még egy (normálisan méretezett) rezóval sem tud ekkorát forogni anélkük, hogy valami nyitást ne csinálnánk a henger környékén.
Szóval városi legendákat gyárthatunk, a 210-es valóban gyorsabb, mint az egyfokozatúak, de a széria egyfokozatú, hogy nem forog 6000 fölé sík úton az holtbiztos.
Én most elmélyültem a Puch Maxi-kban. Ott is hasonló a helyzet (ha nem zavaró, hogy off-olok egy kicsit) ugyanis a motor kis emelkedőn és lejtőn is ugyanannyit megy, velem (92 kg) 45-öt. A gyári összeállítás, a felömlők méretezése, a 12 mm-es bing karbi, a szűk kipufogónyílás olyan, hogy a töltéscserét bekorlátozza és a motor 5500-at forog, semmi többet. A tuning első lépcsője a kipufogó lecserélése, a henger 6 leömlőssé alakítása (tulképpen cseréje) és a kis fordulatú üzemhez elengedhetetlen a membrános átalakítás, mert 8000-nyi fordulattartományt sima résvezérléssel, membrán nélkül (powerszelep nélkül) nem lehet értelmesen átfogni.
Aztán jön a nagyobb karbi (15-18 mm) és egy kicsit nagyobb kompresszióviszony, nagyobb elősűrítés.
Persze a csapágyak túl lesznek terhelve, de leginkább a hajtórúd alsó szeme, a magasabb kompresszióviszony miatt másik gyertya kell, esetleg a gyújtásintenzitással is lesznek gondok, gyertyahézag átállítása....és soha, hangsúlyozom: SOHA nem lesz olyan szép selymes járású, könnyen induló, csendes és megbízható, mint gyári állapotban. Viszont akár 10 lóerős is lehet 70-es hengerrel és 10.000 fölé is foroghat. Százon eszik 5-6 litert. :-(
Babetta koradu valakinek?:) Itt van: (azt hiszem ez egy pedálos babetta sting de én már semmibe se vagyok biztos...:):):):)) http://inzerce.zacatek.cz/prodam/motorku/babettu/64115-babeta-monet-korado/
Nem arról volt szó, hogy beindul vagy sem, hanem, hogy egy rúgásra. Ha olajat fecskendezel a hengerbe akkor eleve elég necces, hogy egy rúgásra induljon. Még akkor is, ha csak egy keveset és átforgatod, hogy jól eloszoljon a hengerfalon.
Az öt év alatt a kuplungpofák és a kosár is kapnak annyi párát a hideg-meleg ingadozástól, hogy már eleve nem lesz könnyű betekerni sem, nemhogy egy rúgásra.
De tényleg nem is ez a lényeg, hanem a nagyotmondó bajnokság. Egyesek az elődöntő kihatgyásával a dobogóra jutnának.
Hello! volt egy nagykerekü babettám ami kb. 8 évet állt raktam bele benzint és csodák csodájára be is indult kb. az elövétel után fél órával... de az egy dolog hogy indult... kb. 3 napig szereltem míg végre ténylegesen beindult:) vagyis úgy hogy menni is lehetett vele...:):)
Kipucolom a karbit, de olyan szinten, hogy csillogjon rajta a napfény. Fúvókákat kifúvatom. A benzintankot lefestem belülről, hogy ne rozsdásodjon be. Nem öntök bele benzint.
A gyertyanyílásba inekcióstűvel egy kevés olajat befecskendezek. Beteszem így a motort egy csirkeólba, s várok 5 évet. 5 év múlva letörtlöm a port a motorról, megtankolom, s már indul is :)
A karburátornak a tűszelepje elég veszélyes, ha az kiszárad, akkor könnyen beragad. De ha a fúvókák nem tömődnek el, s a tűszelep is rendesen zár-nyit, akkor annak indulnia kell 5 év után is.... A gyújtás nem állítódik el.
Ma jól beállítottam a gyújtást, és a karburátoron is emeltem a benzinszinten.
És láss csodát: az új benzinnel alig füstöl a moci, és az olaj sem csöpög a kipuffból!
A lánc eléggé meg volt lazulva úgyhogy feszítettem rajta egy kicsit. Nagyon ízi rájderül megy a moci!
Nem csak erről van szó. Láttam már pár mocit életemben, használtam is egyet-kettőt. Igaz sosem állt egyik sem 5 évet, de én is felajánlom a gépemet annak, aki 5 év csirkeólban állás után csak úgy egy rúgásra elindítja a masináját!
Mérjük meg a végsebességét a gyári állapotúnak, ha nem megy 60-at, akkor nekem adod, ha megy 60-at, akkor én adom neked mindkét Babettámat, jó? Azt hiszem ez elég jó ajánlat.
Az elmúlt 25 évben még nem láttam széria Babettát, ami megy 60-at... Lehet, hogy ez lesz az első?