Keresés

Részletes keresés

3921 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 470
(Az eddig átnézett házi szégenerátoroknál 2 és 3 méter közötti lapátoknál nagy álltalánosságban a 3,5 vagy 4-szeres áttételt használták.)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.02 0 0 469
Egyetértek. A módosítást maximum 8-10-re kell korlátozni, különben kicsik lesznek ezek a hatalmas lapátok is. (Én max 3 méterben gondolkodom.) Egy kiselejtezett Lada váltóból olyan hajtóművet lehet összerekni amilyet csak akarsz.
Előzmény: Törölt nick (467)
BXD Creative Commons License 2006.03.02 0 0 468

A generátor elkezdene már termelni kisebb fordularszámon is, ha lenne gerjesztés.

Ha megpróbálod egyenárammal gerjeszteni a forgórészt, akkor már egész kis fordulaton meg kell jelennie valamennyi feszültségnek. Persze csak néhány Volt várható.

 

Előzmény: fanofano (465)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.02 0 0 466
Szia.
Ha áttételt készítesz maradj a fogaskeréknél. Ez nyújtja a legtisztább kapcsolatot, a leggondozásmentesebb és nem fejt ki káros erőket a tengelyekre. Ha szíjban gondolkozol erősebb csapágyak kellenek, valamint a szíj feszítése sok erőt elvesz a hajtásláncból.
Előzmény: recsiloz (461)
fanofano Creative Commons License 2006.03.02 0 0 465
Gratulálok én is a lapátokhoz,nagyon tetszik,majd szeretném elkérni a technológiát adatokkal együtt,ha publikus. Áttételezni kell,mert 60-tól 300-400-ig fog pörögni,az autógenerátor meg 1000-től termel. Szerintem a bodás szij jöhet szóba,de legalább 15 szörös! áttétellel.Mi lesz szélcsendben,akkor is lesz gerjesztés? Nekem ezek miatt ment el a kedvem az autógenerátoros lehetőségtől.
Előzmény: recsiloz (461)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.01 0 0 463
Szia.
Nem kell beijedni, menni fog az a generátor. Az a fúrógép csak max fordulaton ad le 800 wattot. Ha leeseik a fordulat sztem négyzetesen csökken a teljesítménye v még jobban.
Tudom ajánlani a régebben kieszelt kismotor blokkot, vagy autó sebváltóból kiszedett fogaskerék párokat (a hátramenet a legnagyobb módosítású kb. 4,5)
Előzmény: recsiloz (461)
azsem Creative Commons License 2006.03.01 0 0 462
Amit korábban említettél a bicikliláncas meghajtás! Nem úgy tervezed már? Bár elég nagynak kellene lennie a hajtó fogaskeréknek hogy megfelelő fordulaton forogjon a generátor. Talán érdemes építeni vagy átalakítani, hogy beérje kisebb fordulattal is.
Előzmény: recsiloz (461)
recsiloz Creative Commons License 2006.03.01 0 0 461
Sziasztok!

 

Megpróbálom átfordítani a lapátokat és a dőlésszöget is, viszont nem tudom a generátornak, okoz e problémát a forgásirány változás. Itthon a próbapadon mindkét irányba forgatva egyaránt 13. 5 voltot és 26 ampert mutatott 300w terhelés mellett. Tovább nem tudtam terhelni, nagyon megfogta a 800w-os 2600-as fordulatos fúrógépemet. KB 1300-1600-ra levitte a fordulatot. Kétségeim vannak tudok-e megfelelő fordulatot biztosítani a generátornak.

További linkeket keresek elkészült szélkerekekről, ha tudtok olyat, amit nem tettek fel a régebbi hozzászólásokban igen megköszönném. A nagyobbak is érdekelnek főleg a robbantott rajzok képek.

 

Bazarghai Creative Commons License 2006.03.01 0 0 460
Szia erbe.
Sikerült meggyőznöd a hidrogén házi felhasználásáról. ezentúl csak erősen oxidált formában foglalkozom vele és azt is csak szomjoltás végett.


OFF:
Bár nem nekem szólt mégis belenéztem a "tégy a hülyeség ellen" topicba.
Bár ne tettem volna! Hallgattam rád és több oldal olvasása után hoztam csak véleményt. Bizton állíthatom neked, h egy jól szervezett állatkertbe csöppentem.


Előzmény: erbe (453)
azsem Creative Commons License 2006.03.01 0 0 459
Igazad van ami a felhajtóerőt és a rotort illeti, de gyakorlatban láttál már úgy megvalósított szélkereket?
Előzmény: Törölt nick (455)
jeriko2 Creative Commons License 2006.03.01 0 0 458
Nem kell elhajítani. Ha lehet, úgy kell módosítani a központi tárcsára való felszerelést, hogy a másik irányba döljön 15°-ot (azaz 180-2*15 °-ot csavarni mindegyik rotoron). Így majd a másik irányba fog ugyan forogni, de már a felhajtó erő is a megfelelő irányba hajtja a szerkezetet.
De ha ezt macerás megcsinálni, maradhat így is. Nem hiszem, hogy 15%-nál többet számítana teljesítményben.
Előzmény: Bazarghai (457)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.01 0 0 457
Értem amit mondasz. A jelenlegi forgásirány jobb, a felhejtó erő szerintei bal. A forgást itt mégis a forgási síkhoz képest döntött rotor képezi. Lehet, h ütik egymást, de szétszedni már kicsit késő, nem? :)
Különben meg a teszteken ahogy hallottam igen erősnek bozonyult a dolog. Kár volna egy ilyen baki miatt elhajítani (még belegondolni is rossz).
Előzmény: Törölt nick (456)
erbe Creative Commons License 2006.03.01 0 0 453
Off
Egyetlen mondat alapján senkiről ne alkossál véleményt!
Volt valamikor a terminal.hu-n egy fórum, "vízzel hajtott autó", abban részletes "mérési jegyzőkönyvet" írt, mert felkeltette a dolog az érdeklődését.
Aki valamivel többet tud az áram meg a víz viszonyáról, mint az általános iskolai fizikakönyv (bár ma már talán több van benne, mint mikor én tanultam, 60-as évek!), az csak legyint rá. A víz nagyon jó dielektrikum, ahogy növeled a frekit, úgy megy el az áram kihasználatlanul.
Néhány fórum, amiből véleményt alkothatsz róla?
leviator, lifter, ionhajtómű
Tégy a hülyeség ellen!
Előzmény: Törölt nick (441)
jeriko2 Creative Commons License 2006.03.01 0 0 452
Szia!
Kezdem érteni a problémát, talán van benne valami. Itt egyáltalán nem a kisebb légellenállás a szél, hanem az, hogy "minél alaposabban bele tudjon kapaszkodni a szél". Ha a rotort motorral forgatnánk, és emelő hatás elérése lenne a cél, úgy rendben lenne a dolog, de itt éppen fordított a helyzet. A kérdés tehát, hogy a piros vagy a kék profil lenne-e a helyes. Nem tudom miért, de hajlok arra, hogy a piros (ha kerék forgásának kellene szelet csinálnia, akkor pedig a kék).
Előzmény: Bazarghai (451)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.01 0 0 451
Hi!
Sztem a rotoroddal semmi baj, a rotorod is jól áll. A széllel ellentétes oldalon van a sima profil, ami megkönnyíti a mozgást (kisebb légellenállás) a terhelt oldalon pedig a görbület készteti a szelet irányváltásra és így muknavégzésre. Összességében semmi okod az aggodalomra.
Előzmény: recsiloz (447)
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.28 0 0 448
szia recsiloz.
Jó ötlet, rakj fel kettőt, aztán ha mégse jó, nekem van egy Passat (14V 130A) generátorom. Az illene a ketyerédhez.Én maradok az LG motornál. Jó tesztelést.
Előzmény: recsiloz (447)
recsiloz Creative Commons License 2006.02.28 0 0 447
Sziasztok!

 

Jeriko2 kérdésedre válaszolva a bordák 15 mm-es réteges lemezből készültek, sziloplaszttal lettek az alumíniumhoz ragasztva és rögzítve 5*20-as facsavarral is. Az emelkedés 15 fokos mindvégig. A rotor főtartója 50*50-es válogatott vörös fenyő lapátonként két darab 8*100-as csavar rögzíti a 15mm-es központi kör lapok közé. Rajzegyelőre nincs az anyagra, terveztem egyből és a kész bordákat módosítottam. Lapát hossza 2m (az alumíniumot ilyen táblákba adják1*2m) 47cm-ről szűkül 30cm-re. A lapátok súlya egyenként 6. 3kg a forgó tömeg összesen 23kg.

Phroteus nagyon megijesztettél, és utána néztem szerencsére minden, stimmel.

 

Bazarghai a generátor sajnos adott de kettőt rakok fel belőle, ha bírja, még tesztelem őket. Veszek holnap egy kerékpár kilométerórát fordulatszámmérőnek .Kipróbáltuk 21 colos kerék beállításával a kapott eredményt (km/h) 8.cal kell szorozni és megkapjuk a fordulatot.

 

 

Bazarghai Creative Commons License 2006.02.28 0 0 446
Hello Protheus.
Akarod még a vízbontós balhét feszegetni? Nekem még lenne egy-két ötletem, csak ez ebben a topicban nem faya (és OFF). Ha igen akkor tudom ajánlani az MSN-t v emilezést.


Más: Nagyon jó lett a lapát, a lada "futóműve" tuti, h elbírja. A generátornál viszont nem maradnék Ladánál: Ekkora rotorátmérővel Passat generátort is lehetne hajtani.
140 amper azért mégis csak bikább. Plusz a gerjesztéssel is lehet szabályozni, amennyit a szél enged.
Előzmény: Törölt nick (445)
jeriko2 Creative Commons License 2006.02.28 0 0 444
Szia!
Először is gratulálok, csodaszép a szerkentyű!
Szerintem itt mindenkit nagyon érdekelnek a részletek. De lennének konkrét kérdéseim is:
- A bordák miből készültek? Balsa fából?
- Hogyan rögzítetted az aluminium lemezt? Ragasztással?
- Változik-e a rotorlapát emelkedése a tengelytől mért távolság függvényében?
- Ha nem változik, milyen a meredeksége?
- Hogy vannak a rotorlapátok rögzítve, milyen erős a rotor nyele?
- Létezik-e tervrajz vagy valami, amit esetleg meg tudnál osztani velünk?
- Mekkora a szerkezet súlya?
Előzmény: recsiloz (433)
azsem Creative Commons License 2006.02.28 0 0 443
Szélsebességet mértél? Még a legelején írtad hogy bicikli km órával akarod mérni a szélsebességet.
Előzmény: recsiloz (439)
azsem Creative Commons License 2006.02.28 0 0 442
Vízbontáshoz milyen elektródákat használtál mekkora méretüeket, mekkora áram folyt az áramkörben és mekkora feszültséget mértél az elektródák kapcsain, és mi volt az elektrolit? Tiszta csapvíz vagy mi? A fehér por szerintem valamilyen ásványi anyagy lehetett, de szvsz képződött ott gáz is ;)
A motorról váltakozó áram jön le, a különbség a kettő között megrázó :) Benne van az összes fizika tankönyvben.
Előzmény: Törölt nick (440)
recsiloz Creative Commons License 2006.02.28 0 0 439

Sziasztok!

 

A csapágyazás zsiguli első kerék tengely csak levágtam a tartógömbfej füleit ,hogy egyenes legyen.A burkolat 0.8-as aluminium összetürve nagyon stabil felületet ad .

A zaj minimális aki a képeket és a videot készítette a rotor hangját nem is hallotta kb 15 m-re állt tőlem. Köszi a bisztatást rámfér sok problémával küzdök.Most zsiguli generátor kisérleteket kezdek .Ki próbálom mi a minimum fordulatszám makszimum gerjesztés mellett ahoz hogy leadja a 660 wattot .

 

 

erbe Creative Commons License 2006.02.27 0 0 438

Sok függ attól, mi mennyit megy. A hűtő csak 100 W-os, de éjjel-nappal teker. Típustól függően (A-E kategória) 160-450 KWh/év.

TV: 60-100W.

PC:nagyon változó. CPU, memória, HDD, DVD író, Videokártya 256 MB RAMmal, 3-4 ventillátor, monitor, képcsöves vagy LCD. 60-80 wattól akár 400-ig.

Standby eszközök!: ébresztősrádió, videolejátszó, "alvó" TV, PC ATX táppal nem kihúzva, kis trafós tápegység állandóan konnektorban (modem pl.), darabonként 2-10 W, éjjel-nappal használaton kívül is.

"Sok kicsi sokra megy!"

Előzmény: azsem (431)
erbe Creative Commons License 2006.02.27 0 0 437

Azt hittem, ez a generátortól jövőre készül. 220-ra tökéletes.

A nagyfrekis vízbontásra keress rá máshol, JFery precíz méréseket végzett, de szakembernek nem kell mérés sem ahhoz, hogy első pillantásra véleményt alkosson az ilyen "agyrémekről".

 

BXD

Valahol a fizikakönyvekben meg lehetne találni a mágneses erőhatások számításait. A megpörgetéséhez lényegesen kisebb erő kell, mint a szétszedéséhez, ha összecsattant. Közben én is gondolkodtam, hogyan lehetne megtartani ebben a méretben a légrést. A tekercseken kívül el kell helyezni néhány csapágyat, velük szemben egy gyűrűt, ami nem engedi közelebb a tányért, vagy a csapágy kopásával elbillenni a tengelyt.

Előzmény: Bazarghai (429)
BXD Creative Commons License 2006.02.27 0 0 435
Gratula!!

Mekkora volt a zaj, amit a lapátok keltettek, mennyire volt zavaró ?
Úgy látom elég csendes helyen került felállításra.
Milyen csapágyazást alkalmaztál, valamilyen bontott holmit, vagy direkt ide készült?
Előzmény: recsiloz (433)
azsem Creative Commons License 2006.02.27 0 0 434
Mi az hogy ha érdekel, miért ne érdekelne itt mindenkit?? Erről szól a fórum!
Írd légszi!
Előzmény: recsiloz (433)
recsiloz Creative Commons License 2006.02.27 0 0 433

Sziasztok!

 

Sikerült az első teszt ,felszereltem a rotort egy padlóra és felállítottam a tóparton ahol a végleges változat fog állni.A szél alig fújdogált mégis egyre gyorsabban kezdett forogni ,percenként kb 120-as fordulaton. A nyomatékot fékezéssel próbáltam megsaccolni ,munkáskesztyűbe  kézzel próbáltam fékezni de nem tudtam megállítani ki kellett fordítani a szélirányból.Ha valakit érdekel a további eredményeket is leírom.

 

azsem Creative Commons License 2006.02.27 0 0 432
A vízbontásos hidrogéntárolásos témához csak annyit tennék hozzá hogy nekem is megmozgatta a fantáziámat, már számolgattam is a 2005-ös heti gázfogyasztás statisztikával, (2m3-es tartály 8 bar nyomáson pont elég lenne a legnagyobb hidegben is) és kigondoltam hogy jó mélyre elásom a tartályt, azt ott nem tehet kárt emberben. Aztán halgattam erebe-re és benézetem az alternativ energia topicba, és felvilágosultam hogy a Hidrogént nem lehet otthoni körülmények között tárolni mert annyira kicsi a molekula hogy átmegy a tároló edény falán is, még fémeken is, akkor a szemünknek tökéletes forrasztásról nem is beszélve.
A másik hogy ahhoz hogy biztonságos legyen kell hog keverj valamit közzé aminek szaga van hogy a szivárgást ne csak későn vedd észre...
Én inkább letettem róla...
azsem Creative Commons License 2006.02.27 0 0 431
Kicsit pontosabb adatokat tudnál mondani?
Pl nekünk otthon van 3 TV, egyik sem egy korszerű masina, van egy 3-4 éves, és két 10 év körüli szines, 52-es mind. Egy mélyhűtő láda, ami kb 200L-es mennyit eszik?
Nem tudom miért de valahogy a PC-met tenném az első helyre, és a TV-t az utolsóra. Ezek szerint rosszul gondolom.
Előzmény: erbe (428)
BXD Creative Commons License 2006.02.27 0 0 430

Erbe!

Tudsz valamilyen tapasztalati képletet két "bazinagy" neodimium mágnes közé függesztett  trafólemez kötegre ható erő számítására, esetleg ötleded ezen erők mérésére? Az első kísérlet eredménye néhány vérhólyag az ujjaimon.:))

Komolyra fordítva, mielőtt kiöntöm az állórészt szeretném tudni, hogy mekkora nyomatékra lesz szükségem a generátor megmozdításához üresjáratban.Most még tudom csökkenteni a vasmag méretét, de késübb csak a légréssel lehet csak korrigálni.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!