Lenne 1 kis idegesitő probléma az új szerzeményemmel.
A hiba a következő:
Ha a gép 5-10 percet áll OFF állapotban és
elindulok vele utána nagyon le akar fulladni ha pl.:
fekvőrendőrön próbálok áthajtani vagy
emelkedőn megállni, tolatáskor.
Tegnap újitották fel csontra a generátorom,akkukábeleket,inditómotor kábeleit
cserélték.
Mia **ar lehet ez???
Feltetlenul elmegyek, igaz, mer SAAB nelkul:(((((((((((((((((
Belegondolni is rossz...
Most meg jol kielvezem a Saabvezetest a hetvegen, aztan majd ki tudja...
Én is nagy svedofil vagyok és örülök, hogy ilyen sokan találjuk szépnek ezeket az autókat!
Anno (2-3 éve) amikor még ez a forum, mint Internetto futott én is sokat irogattam istenítve a svéd - különösen a SAAB - autóipar termékeit.
Akkor még ugy álltam anyagilag, hogy SAAB-ot készültem venni (4 milka környékén) és több hónapon át keresgéltem az igazit (900 2.0 T, 9000 AERO), míg végül vettem egy LEXUS GS300-at.:) (sok volt a szarrá törött SAAB) Azóta sajnos el kellet adnom a LEXUS-t (kellet a lóvé egy vállalkozásba) és most már 1,5 éve egy Twingo-t nyúzok. :((
A szívem mindvégig megmaradt a svéd autóknál, de azért igen erősen melléjük furakodott a LEXUS (Giuggiaro tervezte forma, tokéletes technika, megbízhatóság). Döbbenetesen jó gépek!
Na de ez nem az a topic!
Azon gondolkozom, hogy le kellene cserélnem a kis Twinyót egy nagyobb, de olcsóbb autóra (ismét jól jönne egy kis pénz). Különösebb gondom nincs a Twingoval, sőt a maga műfajában szerintem fantasztikus (6 lityó városban), csak nem nekem való, na meg kellene egy kis plussz csomagtartó a blökiknek.
A gondolkodásom tárgya egy közvetlen a 1993-as szériaváltás elötti 900-as (meredek szélvédős) 3 ajtós. Mi pénzt kóstálhat egy ilyen darab és hol lehet fellelni jó állapotú (előzőleg nem rongyá tört) példányokat? Valamint, hogy ha én szeretnék olyan autót venni, amit nem kell állandóan bütykölni mind pénzügyi, mind hozzáértésbeli okokból kifolyólag, akkor egyáltalán jó választás-e egy ilyen SAAB. (Akkor, amikor még SAAB-ot akartam venni, nem számitott annyira a pénz (de utálom), csak a SAAB feeling).
00/09/23- an szombaton I.Országos Volvo Találkozó budaörsi IKEA áruház mellett.
Aki tud jojjon! Ott ossze gyulhetnenk megint mi is SAABosok. 10 orakor. Egy kis talalkozo elotti talalkozo.
Tamogassuk egymast!
De az igazi egy skandinav auto talalkozo lenne. Tavaszra szervezzunk nagyszabasu rendezvenyt! Mit szoltok? SAAB, Skania, Volvo. A kamionoktol kezdve a kisautokig! Lehet repulo is...Viggen, Grippen...(szoval akinek van johetne repulovel is...)
23-an lesz az utkozeses autoverseny Veresegyhazan ahol indulnak a SAABosok is, en arra is szeretnek menni. Erdemes jonni, mert nagy elmeny! A volvo tali utan le lehetne nyomulni.
Ha felcsapod a http://w3.swi.hu/saab900.hu címet (saab 900 klub) ott találsz címeket.
Ha alkatrészt akarsz venni szerintem jobb ha megveszed a márkaszervízben (Polar), mivel igazából a többiek is onnan szerzik be, és van amit olcsóbban kapsz meg és persze minden gyári!
Pl: amikor szétment a kuplungom, akkor a lángnál ajánlottak LUK-ot 74 ezerért, és 76 volt a gyári a polárnál, szerintem a 2 rongy szóljon a gyári javára. A Polárnál 4160ft a féltengelyszimmering, a Ráczéknál 5600.
nya majd megnézek én magamnak egy aranymetál Saabot... :)
Egyébként meg mostanában sokan keresnek Saabot, mert 1-2 héten belül mindent elvisznek, ami eladó... :(( (nekem meg még van 1-2 hetem mire megérekzik a maneszom...)
Szerintem nem valoszinu, hogy csak errol lenne szo. Mert en ahogy irtam is 2 (lehet 3) masodperces keslekedesrol van szo. Ennyi ido alatt szerintem akar 20 is porog a motor (konkretan nem szamoltam :) ). Amugy azert is irtam, mert ez akkor a legzavarobb, ha elso inditas utan megall. Vagyis 2-3 masodperces ido alatt lefullad a sima alapjaraton. Aztan persze masodikra mar nem kell annyit varni. Egyebb otlet?
Az exide-ról nagyon jókat hallani, gázrekombinációs, és 1000! Amper felett van a maximális pillanatnyi áramleadása, ami azért nem rossz, ha komoly hifi van a kocsidban még kondenzátor sem kell.
Én is úgy hallottam, hogy a Varta elég jó, de 60 Ah-ásat vegyél!
Elmegy 55 Ah-sal is, sőt, még kissebbel is hallottam már, hogy járt valaki, de
gyárilag 60 Ah az előírt.
A baratommal most nezegettunk aksikat, mert neki is kellett venni. Kulso infok szerint a Varta a legjobb. Varta Blue-t vettunk. 55 Ah 15000e a Tascoban. (mondjuk az SAABba kicsi) Az autos ujsagiro kollegam szerint EXIDEt vagy OPTIMAT szabad csak venni ami 10 evig is birja. En meg soha nem hallottam roluk, de ez nem jelent semmit...
Én megnéztem az aranymetálos SAABot.
A szinével nincs baj.
De ha érdekel nézd meg magad.
Annyit megér nemde?
Axa:
Láttam a gépedet vasárnap este a Hegedűs Gy.
saroknál,éppen aludt. :)
Ott lax abban a házban?
Én a Váci-Gogol sarkán lakom.
A barna kerités mögött a 4 emeletesekben.
Megvettem ma az első SAABomat.
Qrva jó.Csak új aksi van benne,ami nincs
feltöltve és párszor megállt az autó miatta.
Pedig direkt kocsikáztunk a városba,hátha
feltöltődik.De nem tette meg.
Szerintem egy alulméretezett kis darab lett
belerakva.
Amugy mit ajánlotok aksiba???
Lehet drága is.
A CAT-ről mit tudtok?
errôl jut eszembe: én is láttam egy eladó gépet a
Képes Autó Expresszben.
1987-es, újabb fajta, aranymetál, műszaki 2001-ig,
4 el.ablak, el. tükör, ülésfűtés. Irányár: 760 ezer.
Sima 900i, de nem tűnik egy rossz darabnak...
Egyébként azt írják, 4 ajtós, de a képen (ami ugye
elég rossz minôség) egy 5 ajtós farrészének
kontúrjai sejlenek fel... szóval vagy 4, vagy 5.
A telszám: 319-0384.
Egoaxa, Thom: nem figyeltek eléggé... a Süllô
utcai (ami ugye a Visegrádiból nyílik) biciklibolt
elôtt is szokott állni egy metálszürke '82-es Turbo,
A bolt tulajáé.
IGENIGEN! Svedautosok mennyenek egymas talijara, mert nana, hogy a svedauto nagyon sakal... ize rulez! Templarral mi is rapillantottunk a sok 900-asra a kozlekmuzeum elott...
Enyem! Enyem!
A Visegradi u. kozeleben dolgozom, azert szokott itt allni.
Kulonben kedves baratom a Fuge segitsegevel most keszul az adok - veszek forum a klub oldalan. Most meg egy kicsit akadozik, de probaljatok ki.
Az Index es a TotalCar segitsegevel nagyobb teret kapunk. A szo szoros ertelmeben. Uj szerverre kerul az oldal, es a saab900.hu cimen lesz elerheto.
Igy fol lehet rakni a keparhivumot is. Remelem valamivel gyorsabb is lesz.
A talalkozo szervezese is folyamatban. Egy kicsit elakadtam mert belecsusztam egy koltozesbe.
Volvo tali lesz 09. 23 an. Arra gondoltam mehetnenk egy paran arra is
Akkor Egoaxa ablaktörlője alá teszek egy club matricát és a névjegyét, hátha jelentkezik a clubba :))))))))
Köszi a zinfókat, Rijswand.
Tegnap akartam megnézni egy 9000-st, de nem sikerült, oszt haza fele elgondolkodtam mélyenszántón, ezért kérdeztem (a szakember mégiscsak szakember :) ).
A 900 - 9000 arkulonbseg...nem akarok megbantani senkit, de nekem pl Saabosabb egy 87 es 900 as, mint egy 87es 9000 es, amely - ki tudja miert - inkabb egy Lancia Themara emlekeztet :)
A 900 valahogy robosztusabbnak tunik, es kulcsot is a megfelelo helyre kell tenni :)
A T.Spark az 2.0 4-hengeres (két gyújtógyertya hengerenként).
Fejfájásra még nem panaszkodott nálam senki, pedig 200-220 alatt nem nagyon szoktam autópályán közlekedni (ha üres az út persze).
Egyszer kipróbálnék szivesen egy nagy SAAB-ot, hogy valójában hasonlit e az én autómra.
Kinek a tulajdona az a szép bordó 900-s, ami itt áll a Visegrádi utcával párhuzamos utcában?
Már csak azé' is érdekel, mert szép nagy Saab 900 Club Hungary embléma van a hátsó szélvédőn... :)
Amióta Saabra vadászok, annyi van az utakon, mint a fene (fájdíccsák csak a kicsi szívem...) és most még ez is...
És ha már itten vagyok, megkérdezem: miért van az, hogy egy extrákkal csurig pakolt 87-s 9000-s kevesebbe kerül, egy árban van egy kevesebb extrát tartalmazó 900-snál?
egy pár hosszú úton én is utaztam egy T.Spark ( 3.0 V6 ?) -ban.
Nagyon megy , de hátul mindig megfájdult a fejem.Szerinted azért mert mindig 160 fölött
mentünk? :))
Szerintm semmi baja a gépednek, csak azért késlekedhet a
"felpörgés", mert egyszerre sok benzint kap (hidegindító +benzin ugyebár) a motor, ebből
következően már annak ellenére, hogy lecsapódik elég mennyiségű benzin a hengerek falára -a hideg miatt- túldúsulhat a benzin-levegő keverék, annyira,
hogy kell egy-két fordulat annak teljes elégetéshez.