Keresés

Részletes keresés

miko? Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12307
átváltócsapnak hívják,és a Mofakernél beszerezhető a golyókkal együtt.
tűgörgőt meg méret alapján csapágyboltban kapsz.
Előzmény: stakypot (12306)
stakypot Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12306

Köszöntök újra mindenkit!

 

Ismét a segítségeteket kérném...

 

Szükségem lenne a következő alkatrészekre, 207-es babszihoz:

 

1.- Kikapcsoló csap

2-  tűgörgő a primer fogaskerék "alá"

 

 

A kikapcsoló csap az a cucc, amit a vezérléskerékkel tolunk be, és az eeli ki a 3 darab golyót...

 

Apropó golyó, a gépkönyvben 5 mm átmérőt írnak, azt honnan tudok szerezni?

 

Előre is köszönöm a segítségeket, és az ajánlatokat! :o)

fezlergabor Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12305
Ja inkább telefonon hívjatok: 06303438568
fezlergabor Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12304
Hello! Nem tud valaki Vácon vagy annak környékén egy olcsób (max: 3-4EFt) bukósisakot vagy fejvédöd? A válaszokat elöre is köszönöm...!:)
fezlergabor Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12303
:):):)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12302

Ebben bizonyára sok igazság van, de tudod az én koromban már nem nagyon lelkesít, a "virág öntözés" :-)))))

 

Fiatalabb koromban sem fúrtam-faragtam szét a mocijaimat 10 km/ó plusz tempóért. Félreértés ne essék, minden tiszteletem a kisérletező kedvű barátaimé, de ez nem az én műfajom! Ahogy Danny Glover mondja a Halálos fegyverben: Öreg vagyok én már ehhez!!! :)

Előzmény: Stunt62510 (12301)
Stunt62510 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12301
Tudom, így szoktuk magyarázni a feleségeinknek is, nem lényeges, csak azért kell, hogy elmenjünk az anyóshoz a virágokat megöntözni, nem kell, hogy pengjen és énekeljen a motor...aztán csak egy olcsó rezo, csak egy másik karbi, persze csak a könnyebb indíthatóság miatt...  :-))))
Előzmény: Tóni bácsi (12296)
miko? Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12300
:-)))
Előzmény: Tóni bácsi (12298)
miko? Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12299
Itt pedig amiről az előbb írtam:két 2909-es Jikov.
A baloldali a gyári,a jobb oldali amit felfúrtam és felpolíroztam 12-esre.

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12298

Heuréka!!! Megvilágosodtam! :)))

 

A négyjegyű szám utolsó két számjegye a torokátmérő mérete. He-he

Előzmény: miko? (12297)
miko? Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12297
hi,
a helyzet az,hogy nem egyforma a porlasztók levegőbelépő torokátmérői.
A Jikov 2909 porlasztónak 9mm az átmérője,ezek találhatóak a 207-eseken.
A Jikov 2912-eseknek 12 mm az átmérője,ez van jellegzetesen a 210-esen.
Tehát akkor amikor egy 2909-est felfúrtam 12-esre,akkor ha úgy tetszik csináltam egy 2912-est.
Az alábbi képen látható egy gyári 2912 és egy 2909 egymás mellett.
Jól látható a különbség.

Előzmény: Tóni bácsi (12293)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12296
Nnnnna nekem ez a legkevésbé szempont! Forogjon csak max 5000-et, ehhez van méretezve a többi alkatrésze is!
Előzmény: Stunt62510 (12295)
Stunt62510 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12295

A középső képen betéttel van szűkítve...de akárhogy is van, 12 mm-es karbival nem fog 6000 felett forogni egy 50 ccm-es motor.

 

Előzmény: subaaa (12292)
subaaa Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12294

Meg olyan különbségek is vannak a karburátorok között, hogy valamelyiknek az úszóház aljára tesznek egy leeresztő csavart, valamelyiknek nem!

 

 

   

 

 

AZÉRT A HELYÉT AZT MEGHAGYTÁK, CSAK ÚGY MINT A LÁMPA TETEJÉN A KILOMÉTER-ÓRÁNAK.....

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12293

Kedveskéim!

 

Mindnyájotoknak ismételten köszi a véleményeket, azt szűröm le, hogy érdemes ezzel a karbi csere üggyel foglalkoznom. Eccer talán még normális (nem ingadozó) alapjáratom is lesz??? :)))

 

subaaa Pajti!

 

Igen, emlékszem mikor miko? tesó írta, hogy felfúrta 12-esre. Éppen ezért jutott eszembe, hogy talán az eredeti 11 mm-es. Volt már a karbim egyszer-kétszer a kezemben, de sosem jutott eszembe, hogy megmérjem. Szal nagyon valószínű, hogy a 12 mm a nyerő méret.

 

Tóni bácsi

 

 

subaaa Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12292

Nos, kedves Tóni Bácsi, ez a torokátmérő dolog ez elég érdekes. Ugyanis babettához való JIKOV karburátor "gyűjteményem" van, s ezek közt van 12 mm-es átmérőjű, s van olyan is, amin gyárilag fojtottak!! Ahoz, hogy a motor megfelelő teljesítményt nyújtson, ahoz illik a 12-es átmérőjű karbi. 11-es átmérőjű karbit tudtommal nem is gyártottak semmikor. Miko? foglalkozott ezzel a torokátmérő-dologgal még egy jó régi hozzászólásában, s úgy emlékszem át is fúrta 12-es fúróval a gyárilag leszűkített átmérőt. Nekem két rendes átmérős karbim van, s egy szűkített. Házi feladat: Melyik van szűkítve gyárilag?? :D

 

 

fezlergabor Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12291
Hello! Az egyik ismerősömnek elromlott a karbijába valami, azt mondta nem szerelget inkább vesz egy újat. Na szóval ezt a típust vette meg tökéletesen mükszik vele a motor sőt egy kicsit (kb. 5 KM/h) nagyobb a végsebessége. Neki már Kb. fél éve rajta van eddig egyszersem kellett szédszedni meg semmit javitgatni rajta. Ja neki 210-ese van. Nem merem ajánlani hátha mégse jó valami (eddig az övén minden jó volt) de szerintem érdemes kipróbálni!
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12290
Azt nézegetem, hogy az az egyetlen állító csavar az üresjárati levegő, vagy az üresjárati fordulatszám állítására szolgál? Persze mindegy, ha jó a gépemre az a karbi, ezzel nem lesz gond.
Előzmény: -Sziszi- (12286)
Stunt62510 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12289
12 mm-es karbi 250-es MZ-re? Az biztos, hogy egy másik tipus és/vagy méret.
Előzmény: tiger1342 (12288)
tiger1342 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12288
Babira nem tudni milyen, de MZ 250 Trophyra bevált mág egy kollégának a MZ topicban...
Előzmény: Tóni bácsi (12281)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12287

Szia Szilárd!

 

Nagyon köszi az infokat és a képeket! :) Most becsődöltem!!! A 210-es gyári karbija nem 11 mm-es??? :((( Mindegy, ha erről neked is ilyen jó véleményed van, elgondolkodom rajta. Bár közel 10 rugó egy kisérletezéshez........

 

Üdv: Tóni bácsi

Előzmény: -Sziszi- (12285)
-Sziszi- Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12286

Akit érdekel itt van erről a karbiról pár látványosab kép itt

 

Előzmény: -Sziszi- (12285)
-Sziszi- Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12285

Szép Napot!

 

Tóni bátyám én is gonodlkodtam ezen a karbin. A karburátor Dell'orto SHA típúsu 12mm-es átmérővel(jobb mint a gyári és tuningra is jó. 15 mm-es a legnagyobb és 9 mm-es a legkisebb belőle). A mofakeren adnak hozzá bowdent és babettához átalakítócsonkot. Ennyiért reális áron adják. Műanyag úszos, így soha nem lukad ki. Az elején egy légszűrőház található ami helyettesíti a babetta légszűrőt, így az nem kell hozzá. 210-es és 225-ös babettákhoz ajánlják, mivel a 206,207-en ott van a burkoló műanyag, de szerintem ezekre is fel lehet rakni.

 

Üdv: Sziszi

u.i: Nem csak tuningra!

Előzmény: Tóni bácsi (12277)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12284

A benzinszint csak úgy nem állítódik el!!! Ott más baj van. Esetleg megakad a dob az úszóházban. Esetleg van valami kis kosz a tűszeleped előtt. Esetleg nem megy a benzin rendesen a csapon, vagy a szűrőn keresztül. A kiszellőztető furatod nincs eldugulva???

 

Ezeket még mind a kardodba dőlés előtt ellenőrizd!!! :))

Előzmény: subaaa (12280)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12283

Csá!

 

Eccerű a dolog, ne húzd oda neki ütközésig! :)

 

De a biztos az, hogy nem kap elég benyát a géped a maxi fordulathoz. Vagy a szinted alacsony, vagy a főfúvókád kicsi, vagy a schúbertű lemezkéjét kell egy horonnyal lejebb tenned! Ezeket csak próbálgatás után tudod pontosan eltalálni!

 

Tóni bácsi

Előzmény: m62 235 (12282)
m62 235 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12282
Hellosztok lenne egy kérdésem, a babettámnak az a baja hogy ha teljesen kinyítom a gázkart akkor csöken a teljesítménye de a sebessége is,de ha mondjuk 4/5-dére nyítom jobban húz tudtok segíteni. A választ előre is köszönöm!
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12281

Kedveskéim!

 

Félre értettetek!!! :(

 

Nem tuningolni akarok, sztem ami a MOFAKER listában található, egy az egyben szerelhető a Babira, minden különösebb átalakítás nélkül. Legalábbis én úgy gondolom. Látok ott hozzá egy csatlakozó idomot is, ami remélhetőleg a mi szívócsövünkkel van szinkronban. Valamint úgy látom, mintha saját légszűrője lenne, nem a hagyományos Babi levegőszűrőn keresztül szív. A kérdésem inkább arra irányul, hogy használhatóság, üzembiztosság, alkatrész utánpótlás??? Netán könnyebben behangolható benzinszint??? Mert ezzel ugye sokat szoktunk szívni! :(

Előzmény: Stunt62510 (12279)
subaaa Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12280

Ja igen! Ezt felejtettem el mondani, hogy erre én is gondoltam hogy lyukas az úszó, viszont akkor nőnie kellene a benya szintnek!! A motorom pedig a világ legtipikusabb alacsony benzinszint jelenséget produkálja (gázadásra lehörög pedálozás közben.)

Továbbá azis még rejtély számomra, hogy az egy dolog hogy 1 kicsit csökken valamitől a benzinszint. Ok. De olyan sokat hogy csökkenhet hogy még szivatóval sem indul be???

Gondoltam arra, hogy talán csökkent a kompresszió, de nem találtam erre utaló jeleket. Ha jó lenne a moci, akkor sem nagyon lenne rá időm, kezdődik a tanév, s most érettségizek, vécére menni is sajnálni fogom az időt a tanulás miatt, nemhogy motorozgatni...

Köszi minden segítséget!!

Előzmény: Stunt62510 (12263)
Stunt62510 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12279

Ez valószinűleg az SHA Dell'orto, esetleg a PHBD. Mit szeretnél róla tudni?

Sokkal jobb, mint a Jikov, de nagyobbat nem érdemes rá rakni, legfeljebb 15 mm-est, pl. SHA 15.

 

Ezek is mechanikus csappantyús szivatósok (némelyik PHBx modell átszerelhető bowdenesre) és az összes dell'orto-hoz azonosak a fúvókák, könnyen beszerezhetők, de nem egyezik sem a Jikov-val sem Solex vagy Weberrel.

 

Primitív (jó értelemben) egyszerű karbik, könnyen szerelhető.

 

A Puch-omra egy csappantyús PHBS 20 mm-est szerelek.

 

Hogy a Babcsira hogy illeszkedik, van-e a felszerelésének valami buktatója azt nem tudom. De abban biztos vagyok, hogy 16-18-assal nem lehet (normális) üresjáratot állítani és nehezen is indul majd vele.

Előzmény: Tóni bácsi (12277)
miko? Creative Commons License 2007.08.29 0 0 12278
Mindig csak a tuning Tóni Bátyám?! :-)
Valaki szemezett itt vele,de ha jól emléxem nem állandó villalakó.

CSŐváz
Előzmény: Tóni bácsi (12277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!