Ebben bizonyára sok igazság van, de tudod az én koromban már nem nagyon lelkesít, a "virág öntözés" :-)))))
Fiatalabb koromban sem fúrtam-faragtam szét a mocijaimat 10 km/ó plusz tempóért. Félreértés ne essék, minden tiszteletem a kisérletező kedvű barátaimé, de ez nem az én műfajom! Ahogy Danny Glover mondja a Halálos fegyverben: Öreg vagyok én már ehhez!!! :)
Tudom, így szoktuk magyarázni a feleségeinknek is, nem lényeges, csak azért kell, hogy elmenjünk az anyóshoz a virágokat megöntözni, nem kell, hogy pengjen és énekeljen a motor...aztán csak egy olcsó rezo, csak egy másik karbi, persze csak a könnyebb indíthatóság miatt... :-))))
hi, a helyzet az,hogy nem egyforma a porlasztók levegőbelépő torokátmérői. A Jikov 2909 porlasztónak 9mm az átmérője,ezek találhatóak a 207-eseken. A Jikov 2912-eseknek 12 mm az átmérője,ez van jellegzetesen a 210-esen. Tehát akkor amikor egy 2909-est felfúrtam 12-esre,akkor ha úgy tetszik csináltam egy 2912-est. Az alábbi képen látható egy gyári 2912 és egy 2909 egymás mellett. Jól látható a különbség.
Mindnyájotoknak ismételten köszi a véleményeket, azt szűröm le, hogy érdemes ezzel a karbi csere üggyel foglalkoznom. Eccer talán még normális (nem ingadozó) alapjáratom is lesz??? :)))
subaaa Pajti!
Igen, emlékszem mikor miko? tesó írta, hogy felfúrta 12-esre. Éppen ezért jutott eszembe, hogy talán az eredeti 11 mm-es. Volt már a karbim egyszer-kétszer a kezemben, de sosem jutott eszembe, hogy megmérjem. Szal nagyon valószínű, hogy a 12 mm a nyerő méret.
Nos, kedves Tóni Bácsi, ez a torokátmérő dolog ez elég érdekes. Ugyanis babettához való JIKOV karburátor "gyűjteményem" van, s ezek közt van 12 mm-es átmérőjű, s van olyan is, amin gyárilag fojtottak!! Ahoz, hogy a motor megfelelő teljesítményt nyújtson, ahoz illik a 12-es átmérőjű karbi. 11-es átmérőjű karbit tudtommal nem is gyártottak semmikor. Miko? foglalkozott ezzel a torokátmérő-dologgal még egy jó régi hozzászólásában, s úgy emlékszem át is fúrta 12-es fúróval a gyárilag leszűkített átmérőt. Nekem két rendes átmérős karbim van, s egy szűkített. Házi feladat: Melyik van szűkítve gyárilag?? :D
Hello! Az egyik ismerősömnek elromlott a karbijába valami, azt mondta nem szerelget inkább vesz egy újat. Na szóval ezt a típust vette meg tökéletesen mükszik vele a motor sőt egy kicsit (kb. 5 KM/h) nagyobb a végsebessége. Neki már Kb. fél éve rajta van eddig egyszersem kellett szédszedni meg semmit javitgatni rajta. Ja neki 210-ese van. Nem merem ajánlani hátha mégse jó valami (eddig az övén minden jó volt) de szerintem érdemes kipróbálni!
Azt nézegetem, hogy az az egyetlen állító csavar az üresjárati levegő, vagy az üresjárati fordulatszám állítására szolgál? Persze mindegy, ha jó a gépemre az a karbi, ezzel nem lesz gond.
Nagyon köszi az infokat és a képeket! :) Most becsődöltem!!! A 210-es gyári karbija nem 11 mm-es??? :((( Mindegy, ha erről neked is ilyen jó véleményed van, elgondolkodom rajta. Bár közel 10 rugó egy kisérletezéshez........
Tóni bátyám én is gonodlkodtam ezen a karbin. A karburátor Dell'orto SHA típúsu 12mm-es átmérővel(jobb mint a gyári és tuningra is jó. 15 mm-es a legnagyobb és 9 mm-es a legkisebb belőle). A mofakeren adnak hozzá bowdent és babettához átalakítócsonkot. Ennyiért reális áron adják. Műanyag úszos, így soha nem lukad ki. Az elején egy légszűrőház található ami helyettesíti a babetta légszűrőt, így az nem kell hozzá. 210-es és 225-ös babettákhoz ajánlják, mivel a 206,207-en ott van a burkoló műanyag, de szerintem ezekre is fel lehet rakni.
A benzinszint csak úgy nem állítódik el!!! Ott más baj van. Esetleg megakad a dob az úszóházban. Esetleg van valami kis kosz a tűszeleped előtt. Esetleg nem megy a benzin rendesen a csapon, vagy a szűrőn keresztül. A kiszellőztető furatod nincs eldugulva???
Ezeket még mind a kardodba dőlés előtt ellenőrizd!!! :))
De a biztos az, hogy nem kap elég benyát a géped a maxi fordulathoz. Vagy a szinted alacsony, vagy a főfúvókád kicsi, vagy a schúbertű lemezkéjét kell egy horonnyal lejebb tenned! Ezeket csak próbálgatás után tudod pontosan eltalálni!
Hellosztok lenne egy kérdésem, a babettámnak az a baja hogy ha teljesen kinyítom a gázkart akkor csöken a teljesítménye de a sebessége is,de ha mondjuk 4/5-dére nyítom jobban húz tudtok segíteni. A választ előre is köszönöm!
Nem tuningolni akarok, sztem ami a MOFAKER listában található, egy az egyben szerelhető a Babira, minden különösebb átalakítás nélkül. Legalábbis én úgy gondolom. Látok ott hozzá egy csatlakozó idomot is, ami remélhetőleg a mi szívócsövünkkel van szinkronban. Valamint úgy látom, mintha saját légszűrője lenne, nem a hagyományos Babi levegőszűrőn keresztül szív. A kérdésem inkább arra irányul, hogy használhatóság, üzembiztosság, alkatrész utánpótlás??? Netán könnyebben behangolható benzinszint??? Mert ezzel ugye sokat szoktunk szívni! :(
Ja igen! Ezt felejtettem el mondani, hogy erre én is gondoltam hogy lyukas az úszó, viszont akkor nőnie kellene a benya szintnek!! A motorom pedig a világ legtipikusabb alacsony benzinszint jelenséget produkálja (gázadásra lehörög pedálozás közben.)
Továbbá azis még rejtély számomra, hogy az egy dolog hogy 1 kicsit csökken valamitől a benzinszint. Ok. De olyan sokat hogy csökkenhet hogy még szivatóval sem indul be???
Gondoltam arra, hogy talán csökkent a kompresszió, de nem találtam erre utaló jeleket. Ha jó lenne a moci, akkor sem nagyon lenne rá időm, kezdődik a tanév, s most érettségizek, vécére menni is sajnálni fogom az időt a tanulás miatt, nemhogy motorozgatni...
Ez valószinűleg az SHA Dell'orto, esetleg a PHBD. Mit szeretnél róla tudni?
Sokkal jobb, mint a Jikov, de nagyobbat nem érdemes rá rakni, legfeljebb 15 mm-est, pl. SHA 15.
Ezek is mechanikus csappantyús szivatósok (némelyik PHBx modell átszerelhető bowdenesre) és az összes dell'orto-hoz azonosak a fúvókák, könnyen beszerezhetők, de nem egyezik sem a Jikov-val sem Solex vagy Weberrel.
Primitív (jó értelemben) egyszerű karbik, könnyen szerelhető.
A Puch-omra egy csappantyús PHBS 20 mm-est szerelek.
Hogy a Babcsira hogy illeszkedik, van-e a felszerelésének valami buktatója azt nem tudom. De abban biztos vagyok, hogy 16-18-assal nem lehet (normális) üresjáratot állítani és nehezen is indul majd vele.