Képzeljétek, kaptam egy levelet valami SAAB900 klubtól.
Az volt a címzése, hogy Somogyi SAAB Balázs
Értitek ezt?
(Ahelyett, hogy BlackStar. A postás szerintem ideggörcsöt kapott volna egy olyan címzéstől, hogy BlackStar, XYQ-123 frsz. SAAB 900 T16int :) )
Axa!
Thx a levelet!
Baas!
Megvannak a képek meg a szöveg is , a honlapot sajna nem találom. Ezeket meg elküldöm mélben, jó?
Nem fogod elhinni mit lattam ma! Egy 2.1-es 900ast turbo beultetessel! Es mi tobb, ez egy hagyomanyos injektoros motorba tortent barmifele motoratalakitas nelkul. A trukkje mindossze az, hogy a nyomas egesszen kicsire vettek, majd 0-ra. A lenyege, hogy igy legalabb eleg levegot kap, de tulnyomast nem. Majd mint egy LPT. Ahogy hallom sokat segit! :-)
Na jó, de bárkihez is viszem aki jól ért a SAAB-okhoz annál a jövőben potenciális ügyfél lehetek! Tudsz konkrétumot mondani, hogy Te kire gondoltál pl. (Popovics, Sziki-Car,Töröcsik stb.)?
Haat... Nyilvanvaloan allapotfelmeresre olyan szervizbe nem szabad autot vinni ahol ugyfel lehetnel. Mondjuk en igy ellene beszelek a Raczeknak, pedig kedvelem oket, nekem sokat segitettek.
Mindenesetre nem art ha szakszervizbe viszed ahol tudjak mit kell nezni.
Twingóval mehetek? Bár elvileg szombat délelött megyek megnézni egy 1992-es 2.0 16V coupe-t, még az is lehet, hogy... (150 ezer km, klima, aut. váltó és bőr nélküli 1,3 milkáért és ez végösszeg, nem irányár :(( szerintem min. egy 100-assal kevesebbet ér, bár majd meglátjuk, na meg persze mit mond az állapotfelmérés.) 5 éve van az országban és végig a Rácz Mobilnál volt szervizelve. Szerintetek oda vigyem állapotfelmérésre vagy inkább egy független emberkéhez, ha igen kihez?
Apám te tényleg találtál erről a folyásról( :) )
valami okosságot???
Hát ő izé keresd meg nekem!!!!!!!
Neked adom fele királyságomat érte. :)
Ha valami halvány fogalmad róla,hogy hol lehet
akkor ird ide és én is elkezdemkeresniaztat...
A képeket meg tedd be ide is ha nem olyan sok.
Trbvszkij!
Mivanmivanmivan? Milyen csett? Hol? Van? Miért pont ott? És hogy jutok oda?
:)
Ja!
Baas!
El ne kenődj! Van egy honlap valahol, ami leírja, hogy hogynal ehet ezt a csöpögést frankón rendbehozni. Nemtom hol van, ezért megkeresem, de a képei megvannak kimentve, és valahol a szövege is (a képeket tegnap láttam, nem rongálta meg a hírhedt KínDóz_is_98)
Úgy látom, BlackStarnak is megfordult a fejében, hogy jobb lenne egy chaten beszélgetni, ha többen vagyunk fenn egyszerre.
Ezért csináltam egy csatornát a DALNeten (az IRCnet nem kóser, nincs kedvem ircwarral foglalkozni állandóan) #saab900 néven, (a #saab már foglalt volt, de sajnos kihalt) ha van kedvetek nézzetek fel.
Hello Baas!
Ne legyel ideges, az nem segit! Biztos ki lehet ra talalni valamit.
Ez legyen a legnagyobb gondod vele. Mondjuk ki tudja!
Valoszinu, hogy csak egy tomitescsere azt jovan.
Úgy látom a tegnap este elég sovány volt. Hál' Istennek.
BlackStar
Az asszony hetek óta nyaggat, hogy dobjam ki a AvtoEkszpesszeket. Akkor most kiszedem belőlük a SAAB, Saab és Sób hirdetéseket és viszem a talira.
Az autóbehozatallal kapcsolatos trükköket, tapasztalatokat stb. szintén a talin beszéljük meg. Szervezhetnénk egy kiruccanást is, majd a jövőben. Én addig is keresgélek a neten.
Lehet, hogy csak szimmeringes a féltengely és ott ereszi az olajat, úgy ahogy az enyém szépen finoman.
Figyu skacok szerintetek érdemes beletölteni a váltómba, persze a szimmering cseréje után, valami mindentrendbetevő adalékot?
A metabondnak van ilyenjeeee és csak 6K Ft.
Mégis csak olcsóbb mint 200.000 Ft-ért felújítatni a váltómat nem?
Csak azért kérdezem, mert alacsony fordulaton nagyobb gázadáskor -1. 2. fokozatban- tudjátok olyan fogaskerék hangja van.
Sajna én most nem tudok abban segíteni, hogy megéri, vagy nem.
Annyit tudok mondani erre, hogy én az enyimet 120 000 azaz
SZÁZHÚSZEZER Ft-ért vettem kb 2 éve, (a motorszámmal volt egy kis gond)
A mostani állapotában van nekem kb. 450 000 Ft-ba. Na most ebben azért
már fényezéstől kezdve hengerfej cseréig nagyon sok minden van benne.
Hogyan lehet külföldről behozni?
Mert, hogy olcsón, az eddig klár.
De tudjuk, hogy Rijswand mennyit vodult, amíg sikerült nem behoznia az autót, a suckértő és jószándékú vámhozzánemértők áldásos b*szakodása nyomán. (Büdös, hangos, túl nagy, túl metálfényezésű, stb.)
Pedig, ültem abban a gépben, mit ne mondjak...
attol tartok le kell torjelek. Szerintem borzaszto sok! Ebbol a penzbol 1000x jobbat hozhatnal kulfoldrol. En is most hallottam par 5letet hogy oldhato +.
Vagyis ha van 1 kis turelmed es kedved utannajarni a dolgoknak, semmikeppen se vedd meg ezt. (szerintem)
Lenkeyb
Gratulalok ! Nem lehetett semmi ilyen operaciot vegezni egy szimpla parkoloban! Ha elobb szolsz, szivesen mentem volna szurkolni :-)
Sajnos nekem kozel sem sikerult tegnap ilyen jol a melo.
Veletlen rosszul raktam fel a szelepfedelet a tomites csere utan, minek is az elosztofedel csatlakozo latta karat. T.i. az elosztofedel tengely vegen levo ket kis butyok egyike letorott.. Mos meg kershetek uj korongot a ket butyokkel, avagy uj elosztohazat kompletten.
Nincs valakinek egy szabad elosztofedel tengely butyke?
Van egy kérésem. (egyszerre csak egy. :) )
Nnna. Ha van otthon talonban Avto Ekcpreccetek, és úgy vélitek, hogy már eléggé molyette és nem kell, akkor léccives, adjátok mán nekem. Illetve, elég csak a SAABokat (az összeset) tartalmazó lap is. Ha gondoljátok, megmutatom, mire kell. (Van aki bélyeget, van aki SAAB-hirdetést. :) )
Ugye te jártál az internettóban (vagy vammi más fórumon)?
Mert én frankón emlékszem egy ilyen névre, aki akkor is a SAABok t dícsérte, csak még három évvel ezelőtt. (Asziszem, még a Volvót is, de lehet, hogy a Micubisit vagy a BMW-t.)
Meg is nézem, valahol kimentettem az egészet.
(SAABbaj)
Én meg fosok megvenni 10 évesnél öregebb gépet (főleg ha turbós) mert kb. annyit értek hozzá, mint a muterom!
Pedig van egy fekete 1983 2.0 turbo coupe elado a Képes Auto-ban 640 k-ért.
221 ezer km van benne és mindenféle földi jó.
Három!
Aki byte, aki nem.
Ja! Baas! Gratula a 800-hoz!
Persze, már fenem a brúszőrt a 900-ra... Mégjó, hogy nem SAAB9000-es a klubb :)
Vagy nem a 'Legyen ön is miliomos' rajongói.
:)
Télleg, juteszembe, tudjátok, hogy a SAAB-ot 195valamennyi óta Saab-nak kell írni?
Fura, mert a logoban is naggyal van. Csak azóta betűszavasították, és Szób-nak ejtik, mert ez északi nylevekben a karikás a árírására a két á-t szokták használni. És persze visszafele is. A karikás á-t pedig ó-nak ejtik...
Mik derülnek ki... :)
Axa!
Ugyen nem azt írtad a borítékra, hogy
T.c.: BlackStar, Bp., 1062, stbstb...
Mert akkor a portás holnap infarktust kap. :)
Ja. Arról a klubtagságiról.
Mégis, kb. mennyi lesz?
10 Ft - egy BMW - 100 Ft - 101 kiskutya - 1000 Ft - 10.000 Ft - 100.000 Ft - 100.001 Ft - fél székelyzoltán - fél zemplényi - fél tocsik...?
(ezek féljenek, mert megnézném őket félbe... :) )
Hú. Tegnap micsoda tivornya volt. :)
Lesz-é ilyen ma is?
(Tegnap hogyan is kezdődött? :) )
Írjon be ide az, aki itt van!
eeegy... kettő...
Amúgy egy kukkot sem értettem az egészből,de
biztos kircsi vagy.
:)
Nekem meg folyik(csepereg) valami olajféleség
a motortéből... :-(
Amikor hazaértem,akkor vettem észre.
Holnap reggel rohanok Viktorhoz. :(
Remélem csak a leengedő anya lazult ki.
Ugye???
Azért sz..tam vele! Leszedtem a hengerfejet, kiderült, hogy kb helyen van elrepedve,
ezekután raknám össze a már meglévő másik hengerfejjel, amikor feszíteném meg a
vezérműláncot, lám lám, az elrepedt láncfeszítő eltört :-))(( Hát nem is tudtam, hogy
sírjak, vagy nevessek.(Irány a Popovics)mikor ezzel megvoltam olajpumpa le, dekni le, (a dekni alján egy olyan csavar, amihez csak egy leflexelt imbuszkulccsal lehet hozzáférni ÁÁÁÁÁÁÁ (irány az egyik haveromhoz flexért) Ezekután mi jöhet még??? Vasárnap meghozta a gyümölcsét a sok munka, és gyötrelem. Összeállt a gép! Első próbaindítás "PÖCC, RÖFF" :-))))) Majd felmelegítés, utána hengerfej újraráhúzás, vissza a szelepfedél, próbakör, semmi 3hengeresedés, csak
a fincsi "turbó fütty", meg a velejáró menettulajdonságok. :-))
Egy kicsit csattog, mert nem tudtam a szelepeket beállítani korongok hiányában, de azért most örülök.
A SubSeven az majdnem olyan a Super Seven, csak genyább.
Szóval ez egy trójai, bejön, aztán aki beküldte az szórakozik a gépeddel, te pedig nem is tudsz róla.
Illetve például csak azt veszed észre, hogy az IE-nek nyekk. :o)
Páter!
Mi az a SubSeven?
Rokona a SubZeronak?
Különben is, egy Sub, az csak Nine lehet!!
SAAB Bass monster, péell.
:)
(egyébként komolyan. Az valami prokcipróbáratevő?)
Tényleg, van egy ötletem.
Menjünk, és szálljuk meg a SAABNet csettjét!
Tegnap már úgyis tartottam egy kis magyarórát, már biztosan egészen hozzászoktak...
Van egy SAB nevű fazon Mellbörnből, az már tájékozottabb a hazai ügyeket illetően, mint én.
Ja, és olyan gépe van, hogy illent még nem láttam.
Majd előkeresem a hunlapját.
Ha a Macáról let volna szó, mondhattam volna, hogy erre tenyésztik, de mégsem modhatok ilyent egy SAAB-tulajnak?!
Juteszembe, nemThom láttátok-, hogy milyen forgalmunk van, de szerintem a mai napon megaláztuk a Volvó, meg a BMW-t együttvéve.
namennyenaludni, és ne netezze el a kosztpénzt! Maga nem normális, én meg nem nyitok vitát... A kispolskis múltam nem zsarolásra alkalamas, mert büszke vagyok rá :) és a mitfahreremre is :-p
1, Ne érdekeljen. De még mondtam sok mást is, meglátod, hogy igazam lesz!
:)
2, Gyalog nem lehet megfordulni?
Fogyózz!
:)
Ha csak a széle lett betonos, akkor meg lehetett volna, különben is minek hajtasz be oda, ahol gyalog se lehet megfordulni, pláne meg minek fordulsz meg ilyen helyen!
Kapc Karácsonra Trabantot... :)
(A kisebbségi komplexus az autó külső paramétereire nem hat ki, attól ugyanis a kcosi marad négyezerhatszáznyolcvanhét miliméter hosszú... :) )
3, Piszok disznó vagyok?
Áá, Thom, a bókolással nem mész semmire...
Black = fekete lennék belül?
Nem hiszem. Ez a külsőre vonatkozik.
Star = -500 magnitúdiós belül.
:)
(és ugyanílyen szerény)
És különben is, ne vitatkozz velem, mert nekem le van mentve egy honlap valami büszke Kispolszkisról... :)
Bár az igazi zsaroló tényező, az valami mitfárer, aki az anyósülésen ül, és Macának híjják... :)
Ja, meg másodperceim vannak hátra, hogy megkapjam az első három nóbeldíjamat, csak úgy látszik valahogy elkallódott a postán...
Páter!
Ezek bénák, vagy nem akarnak vele foglalkozni.
Már ma is szoltam. Nagyon ciki!
Ennyi idő alatt még én is megtanolom hogy kell virtuális domaint csinálni...
1) mondtad, és érdekel? :)
2) micsináltam a hol??? Hülye :) azon a helyen gyalog nem lehetett megfordulni. én meg a csöppséggel voltam :)
3) mert te egy piszok disznó vagy, édesegykomám :) Black = fekete (odabenn az agyad helyén... :-ppp )
Különbenis, ne hőzöngjön, mert visszaveszem a Saab emblémát! ]:)
Mi az a Polár?
:)
Kézzeljétek! Döngetek hazafelé egy 2000 köbcentis pár cipőben, és a Kodály Köröndre befordul 1 SAAB 900. Igaz, NG volt, de én erre a tulajdonságára immunis vagyok, mindegy csak SAAB legyen alapon.
Nna. Oda is lépek, előkapok egy Axa-névjegyet, meg egy matricát, és nyújtom a tulaj felé.
Meg mernék esküdni rá, hogy a Vizy volt a megboldogult 99-ből (százból egy).
:)
Axa!
Ne csináld már, nem tudod a címem?
Pedig egyszer már vezettem idáig.. :)
Na jó, elküldöm ímélben.
Az a gép, bár elég jó állapotban van, de azért nem annyira. Megszakértve a gépet, huszonkét év körül lehet, és elég specc dolgai vannak. Lehet, hogy nyomok róla pár belső képet. Olyan ülései vannak, mint a Gnájtrájdörben a Gittnek.
Hiába, a Pontiac Trans Am egy olcsó, kínai hamisítvány, mindig is tudtam. :)
Voltam ujpesten és kihelyeztem egy névjegyet a már említett SAAB-ra. Ott a közelben lakik egy klubtársunk. Ő mondta hogy több mint 300ért akarják addni és hetente ha egyszer mennek vele.
Mindenesetre kivéáncsi vagyok jelentkeznek e?
Nem a SAAB klubos névjegyet hegytam ott, nehogy vérszemet kapjanak.
Különben most postázom a meghívókat a talira.
Akinek a cimét ismerem annak megy.
(Pld.: a Bleksztár nem kap, mert az övét nem ismerem)
(ezt is leírom újra, immáron harmadszor...:) )
Thom! Idefigyi!
1, Ugyeugye, mondtam, hogy a féltengellyel még gázod lesz. Voálá. Én csak tudom, mint mindent.
(Tényleg, milyen szerény ez a Blekksztár :) )
2, Ugye csak vicc, hogy megegyengetted az Autót valamibetonizén? Mert ha igen, elveszem, és Tikózhatsz örökké mint Sziszifosz!
3, Az asszonyt ne szidjam? Pedig, ejnye de nagy rutinja van, hogy a Blakcsztártól mindent síímán elhigyjen... :)
Nnnnnna.
Kb. másfél oldalt írtam, amikor az önmagát brúszőrnak hazudó vírus (Makrót szop Internyeet Exploiter) úgy érezte ítt a Karácsony, és fagyott egy szépet.
Na sebaj. Minján jövök vissza!
Csak ne lenne az a feszkes nemethazi .. :-(( szal felek nem sokat tudok irkalni, ellenben ha barkinek lenne par jo gondolata, kerem ossza meg velem is.
Ja, es ma csereltem motorhazfedel szigetelogumit. Kicsit maceras volt, nehezen akart az a gumi bennmaradni mikor fejjel lefele forditottam, de az ero gyozedelmeskedett.. (az hogy muxik-e majd csak holnap dol el, ma nem mertem beinditani) ..meg +almodom, hogy mindent jol tettem-e vissza :))
kuplung...
Vótam Popovics, beszéltem vele, elsoroltam a hibákat, meg meséltem neki a rallyról... :) Kuplungra tippelt ő is, és úgy nézki, féltengelyes a gépautó... :(
Szal érik a szervíz... 200e rá fog menni...
Node sebaj, akkor is, ha kész lesz, max 1.5 mila lesz, amiért ma még egy tepedt Suzukit sem kapok.
tehát: :))
A zasszonyt meg ne szidd Blekk, mert elütlek! :) (ma akaratlanul is teszteltem egy betonoszlopon... hát a kőporon kívül semmisemnem láccott)
Thom! Isztibizti hogy gumiszag? (Legyek genya? Ááá, mán' késő van ahhoz. :) Mér akartam valami Macabaráti beszólást megküldeni, de azért mégse nyilvánosan... :) )
Nnna. Féxag, kuplunxag.
Ezek valóban lehetnek, egymástól nem sok különbö9zteti meg, de ált. a egyik van, akkor a másik is. Kivéve: kezdő vezetők, hegyen fölfele araszolás,(ld. még Moszkva térnek csúfolt gányolmány), stb.
Na pá!
Még írok.
Szórakozni jó :) Azért annyira nem vagyok kezdő, hogy ne ismerjem fel a széthajtott gumiabroncsok zamatos illatát... Ez büdös volt, és erős, és izgatoccságomra okot adó :) Mindenesetre közelg a nagy szervíz ideje (csak adjam má' el a régit...), és akkor rá lesz költve sok pénz jól.
ma azé' megnézem a telepen, hogy mennyire gárgyult el az ékszíj... (néha még egész normális is tucc lenni Blekk :) )
Hali!
Nem, en epito :-) Akkor te talan meg sem ismered a mecha osszes oromet, nekem anno kotelezo volt, pedig nem is szakom...
Amugy a saab-hoz szerintem nem is akkora nagy etwas bejutni mint gondolnank, egy csomo magyar kopony dolgozik mindket svednek, tehat aszondom: kitartas! :-)
Naesszép.
Most látom csak, hogy egy bejegyzésem nem jelent meg.
Szép.
Nnna. Páter!
Ha már BlackSabbath, akkor már legyen Svarc! :)
Lore!
Csak nem gépész? Igazándiból én sem, csak a gépkaron vagyok (TermékTervező, az új divat)
A tantóbácsi viszont építő, van pár gizdaságtudkaros tantónk is, meg még soxép es jó.
:)
Igazándiból nem bánnámm, ha lenne 1 diplomám+ (dr. BlackStar :) )és mehetnék Trollhättanba SAABot tervezni...
:)
belóg
Kéz--Bili
Na figyi Thom!
Aszontad, vammi gumiszag terjengett a kocsi körül erős satufékrzgetés után.
Hát igen, ez egy érdekes dolog, ilyen sok év Tikózás el is feledteti az emberrel, hogy ilyen is létezik...
Sz'al, ha közelebbről megnézed, az autó alja felé, mind a négy oldalon, lent, a széleken vannak ilyen alátámasztó korongok, amelyek tulajdonképpen az autó súlyát viselik, hengeres alakúak, és polgári nevükön keréknek nevezzük őket. Nos, ezeket a -nevezzük csak keréknek - dolgokat, hogyha nem egészen a Földnek az alattuk való elforgási sebességével hajtod, akkor ún. kipörögnek. Még rosszabb, ha fékezel, erőset, pláne ok nélkül.
:)
Na milyen volt? :))))
Most má' csak sikerálni fog ez a kép.
Szégyen, de elfelejtettem a jelszavamat a tar.hu nyánál, oszt' nem t'ok utánnanézni.
(elvesztettem a kalkulátoromat, fél ötkor meg későn van, hogy gondolkodjak :) )
:)
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Láttyátok feleim szemtükkel, mik vognak SAABban.
Szép mi? Én meg gyalogoljak.
Thom! Szerintem kicsit laza az éxijad (vammelyik) és nem szereti ha pörgeted. Mert a dolognak, amit az éxíj hajt (kormányszervó, vízpumpa, generátor) föl kell pörögnie, és erre nem képes max olyan gyorsan, mint a motor.
Elvileg ez önutánállítósra van tervezve, de azért sasolj rá.
De, hát ha mindenáron hajtani akarod...
(Tudod, vicc: Mit mondasz a Ticonak tankolás közben?
-Tikó, vacsizz!
:)
)
Ma egy kisebb "meghajtottam a Dögöt" (egyesben padló, csikor, oszt fék :) - tudom, ez nem erre való, de ki akartam próbálni) előadás után kicsit égett gumi szaga dühöngött a kocsi körül... Az az éjszíj vót? Kicsit aggódom a kicsi egészségi állapota miatt, és bevallom, aggódom miatta... tudom, tudom... mi a francé rallyzom vele...