Nah, lenne nékem egy kérdésem is, nevezetessen, mi okozhatja, hogy a gép nem akarja bevenni a 2. fokozratot, ilyen hibát én még nem nagyon láttam,mert olyan mintha váltana,de mégsem kettesbe teszi magát hanem egyesbe. (jawababettás forumon is nyüstöllek titeket ezzel a kérdéssel)
Hali! Érdekes lehet ez a dellorto karbi dolog, én már régebb óta gondolkozom másfajta karbi felszerelésén, esetleg nagyobb torokátmérővel is. A nagyobb torokátmérő a karbit hengerrel összekötő rész miatt nehézkes, mert ahhoz eszterga kéne vagy sok türelem ,hogy szép kuposra meg legyen csinálva. A simson karbi N3-as változata is lehet alternatíva, hiszen a simsonba is szoktak dellortot tenni, csak az a baj, hogy ennek a karbinak nem lenne pár adottsága nem lenne jó a babettához, mert bár magas fordulaton lehet jól menne, de azt is el kell valahogy érni, és alacsony fordulatról szerintem nem húzna.
Aztán itt van a bing karbi, műanyag előre beálított úszokkal némelyik külön szivatóval, nem bowdenes, tehát babettára pont jó lenne, torokátmérő is oké, én részemről kölcsönkérek egy ilyet, és ezt fogom felpróbálni a 210-esemre.
A dellorto is elég jó karbinak táűnik,de attól hogy a mofaker árulja babettához még nem biztos, hogy tökéletes lesz hozzá, de egy próbát mindenképpen megér.
Ha gondolod az mza shopban is körülnézhetsz, ott esetleg több a karburátor, magyarul a www.simsonbolt.fw.hu címen vagy a www.simsonbolt.hu címen érhető el, vannak rajta érdekes dolgok.
Tudod a minap mutatta a barátom, hogy milyen helyre kis műszerész csavarhúzó készletet vett a Lidiben 260.- Ft.-ért. Az első, csavarnál csigafúró alakzatot vett fel. :)))
Na mindegy, persze, hogy nem akadékoskodni akartam, csak nekem pl. egy M 4 es fúró került anno 3.000.- Ft.-ba. De fogadjunk, hogy a Tied is!!! :-)))
Háj, Lidl-ben láttam a múlt héten akcióban 2999 ft.-ért kis műanyag kofferben hajtószárakkal együtt. Az Obi-ban 3499 ft.-ért bármikor van. Biztos nem ipari minőség,de otthon néha fúrkálni megfelelő lehet.
Nem tudomemlékszel-e az én a hengeremre. Igen ott a vége - meg a hengeremnek is.
Mivel ugye nekem vokény volt a fal a 4 felömlőmiatt szépen megroppantotta és elrepedt a hüvely fala. Mondjuk ez csak egyedi eset mivel gyári hengeren ez szerintem se tud megtörténni.
A szállítási költség függ a csomag tömegétől és méretétől.
Ha beregisztrálsz, összeállítasz egy csomagot, megrendeled, akkor tájékoztatnak a szállítási díjról és minden csak akkor indul, ha a tájékoztató levélben adott bankszámlaszámra átutalod a pénzt, ami az áru összege + a szállítási költség + bank költségek.
A legkevesebb szállítási költség (tömítések levélben) olyan 9 euro, komplett 10 kg-os csomag akár kipufogóval meg olyan 20-25 euro. DHL-lel küldik, amikor feladják kapsz egy fuvarlevélszámot, amivel ellenőrizheted a csomagot. 3 nap alatt van itt az indulástól számítva. Az egész procedúra 5-8 nap, ebből 3-4 nap a pénz megérkezése az ő bankjukba...
Nem világos, hogy mit értesz az alatt, hogy "ugy forog mintha egy két fordulat lenne a bikázásig" de az biztos, hogy az ilyen tőcsavarokat érdemes beragasztani erősebb menetrögzítővel, pl. Loctite 2701-gyel.
Két anyát egymásra kontrázol, bekened a menetet és behajtod addig, amíg csak tudod, óvatosan meghúzva (6-8 Nm).
zsákfurat van az alu hengerben,igen. szándékosan sem tudnál kárt okozni,mert ha túl erőlteted az alumíniumban a tőcsavart,akkor max. neki támaszkodik a henger acél perselyének. ott a vége.
Azota orvosoltam a problémát! Raktam bele egy kétszer olyan hosszu csavart mint volt eredetileg. Bele ment rendesen, és stabilabb fogást lehetett rajta érezni! Habár még mindig forog, de most ikább csak ugy forog mintha egy két fordulat lenne a bikázásig. Az elözö csavarokat két utcahossz alatt kilőtte. Ezt már birja fél napja, pedig elég sokat mászkáltam vele! Lehet ez megoldás!? Meg kérdezném hogy mivel eléggé felment, a csavar remélem nem csavartam olyan helyre ahova nem kellene!? Zsákmenetes a felfogatása ugye?
Hello ! Nem kell berezelni, lehet, hogy csak a menet külső része ment tönkre, nálam is volt ilyen, hullott lefelé a kipufogó rendszeresen. Két tőcsavart tettem bele teljesen belehajtva /ua. méret asszem 5-ös/ és önzárós anyákat húztam rá. Ennyi és stabilan fogja, nem rázódik le ! Lehet, hogy évekre nem megoldás és idővel menetvágás+nagyobb csavar a profi technika, de nincs mindenkinek menetvágója... Összköltség kb, 15 ft és jódarabig sztem. tökéletes lesz a gép.
Nekem is van egy komplett készlet, de a bibi ott van hogy akkor is szét kell szedni a karbit (nagy javítás után mikor nem elég csak a keverék dusítóval játszani), szóval a lényeg hogy 1 hónapja kaptam ajádnékba a 207-es babit és összerakás után szembesültem vele hogy nem egyszerü az uszók beállítása a megfelelő bezinszintre, és amig ez nincs meg addig sajnos nincs értelme az átlátszó gyertyás témának, mert elég látványos amikor pl magas a bezin szint(folyik, csöpög a porlasztóból) vagy a motor hangja mikor lehörög ha szegény a keverék....persze utánna mikor már jó a benzin szint hasznos lehet, de szerintem ha füleled a motor járását, fodrulatszámát alapjáraton akkor az mindent elárul. Amugy télleg szétrobbannak?:) nem nagyon használtam eddig, de ezek szerint nem is fogom, kell még az a két szem.:)
Sajnos én is sokszor belefutottam abba, hogy a magyar kereskedők nem készleteznek tuning dolgokat, mert nincs rá kereslet.
Én is szivesen rendelnék magyar kereskedőtől, de most innen kell rendeljek:
www.mopshop.de/shop, itt rendeteg féle és fajta karbi van, az egyik legjobb *széria* karbi a bing 12-15-ös, tuningra meg a dell'orto-k, 17-20 mm-ben.
Kár, hogy nem előbb jött ez felszínre, mert most kaptam egy csomagot a Puch-omhoz, mellétettem volna egy karbit, szerintem az áraik is elfogadhatók...talán nem a legjobban de 100%-ban megbízható a cég.
Na most aztán nem tudom mitévő legyek. Ugyanis nekem az a Dellorto karbi tetszene amit Sziszi mutatott egy "felvidéki" honlapon. A MOFAKER-nek meg olyanja nincs!!!! :(((
- Valaki próbált már az első teleszkópban műanyag perselyeket cserélni? Mert én vettem bele perselyeket, hogy majd azokat is kicserélem, de ezeknek a belső és a külső átmérője is kb. fél miliméterrel eltér attól az értéktől ami használható is lenne. Vagyis nem megy bele a külső villaszárba, és az alsó villaszárra se. Próbáltam körreszelővel nagyobbítani rajta a furatot, de maga az anyag elég kemény műanyag, úgyhogy inkább esztergálni kellene, de az meg sajnos nincs. Meglátszik hogy utángyártott alkatrész, még jó hogy az eredetiket nem dobtam ki. - A hátsó teleszkóp felső részét hogy kell szétszedni? Mert le akarom festeni a fém részét, az ábrán a 4-es. A rugót kell kiszedni, vagy hogy?
Ma este sikeresen elhagytam a kis 207esem kippufogo könyök tartó két csavart, igy egy két utcahoszt, nyilt hangal kellet végig mennem! Mondanom sem kell hányan néztek! Még nem nyultam a géphez, majd holnap reggel, de félek hogy elhaltak a menetek a hengernél, azaz nem tudom, majd simán csavar viszatétellel rendezni a hibát! Ha tudok valami alternativát a könyök felfogatására azt szeretettel várnám! Ugyanis most uj hengerre két elhalt menet miatt nem tudok beruházni!
Várom az épitő ötleteket! Segitségeteket előre is köszönöm!
Hát emberek nekem bizony már nincs ilyen dús vagy szgény keverék megállapítási problémáim!:D Szerencsémre egyik autószerelő ismerősöm adott nekem, egy Üveggyertya készletet jó régi de tökéletesen meg lehet vele állapítani hogy milyen a keverék (azaz dús vagy szegény) mert az üveg test miatt lehet látni az égés színét és ezt addig kell állítani ameddig a színe nem lesz sötétkék akkor az optimális ilyen dolgot nem lehet már beszerezni (sajna betiltották mert sok durrant el amikor ráhúzták a nyélgázt mert ezek nem bírják a nyomást és hát a szemük bánta)
szóval aki tud nézzen szét a sufniában hátha van még nektek is!
Nos, ha minden ki lett cserélve és minden jó, akor annak mennie kell(lene)!!!
Valami olyan hiba lehet, amit így virtuálisan nem tudok kiszűrni. Tudod, van egy határ, amin túl már csak személyes közreműködéssel lehet segíteni. Már többször emlegettél villanyszerelőt, akivel konzultáltál. Ő nem találna rá a hibára???
Egyébként egy másik topikban olvastam, hogy egy kolléga tirisztorral szívott, de nagyon. Azt írta, hogy a végén a boltos odaadta neki a teljes raktárkészletét kipróbálásra, (volt vagy 6 db. ha jól emlékszem,) ABBÓL CSAK EGY MŰKÖDÖTT TÖKÉLETESEN!!! :-(((
Annak a diagnosztikáját,hogy benzinben szegény avagy dús keveréket kap a motor,már leírtam.Olvass vissza. Nem tudom,hogy nálad mi a helyzet,de attól hogy magas a benzinszinted,még simán lehet szegény a keveréked,mert fals levegőt szív a motor pl. szimmeringeknél.
Azt árulja el nekem valaki, hogy az hogyan és mitől lehet, hogy ha oly magas a benzinszint, hogy a szívótorok alatti kis lyukon ömlik ki a benzin, akkor ennek ellenére hogy produkálhat a motor alacsony benzinszintre utaló jelenséget?? Vagy magas benzinszintnél is ez van, hogy pedálozás közben gázadásra lehörög??
Én Bp.-i vagyok. Épp a gépmunkákkal nem volt soha problémám. Múltkor azért nem kaptam dugattyút,mert egy szlovák (!) elvitte az összeset. Gyűrűből Mahle-t veszek mindig.
Egyébként valóban rettenet az utángyártott cuccok minősége: pl. a fékpofák mm-ekkel keskenyebbek,a kuplung pofák (ahol a súly és a rugóerő meghatározó) össze-vissza,persze nem is működnek stb.
Ha van referenciád Szlovákiáról,ha árban is jó,sőt netán közel is laksz hozzá... ...akkor is Te döntsd el! :-)
Szüleimnél van két 207-es Babetta. Az egyiket újonnan vette hajdanán faterom a 70-es évek végén, ha jól emlékszem; a másik egy védőnő alól leselejtezett "szolgálati" gép. Az elsőt sokat használtuk, a második csak szét lett szedve festésre, és összerakva, de elég erőtlen volt, és már évek óta állnak. Most ajánlottak egy szlovákiai motoros-Babettás boltot, hogy ott 500 korona lenne az új főtengely, dugó, és a henger hozzáfúrása (hogy most ehhez gyűrű is jár, vagy külön kell venni, nem emlékszem). A trafón lévő tirisztor(?) is halott az egyiken, azt 170 korona körülire mondták. (Egy szlovákiai kollégám most újította fel a 210-esét, ő mondta az árakat.)
Van valakinek tapasztalata, hogy ezek megfelelő minőségűek lehetnek? Mert manapság azt hallom, hogy a régi szoci gépekhez csak silány új alkatrészeket lehet kapni.
Hello! Van egy 210es Babim. Arra az van írva hogy első 500 km-en 1:33, utána pedig 1:50 re kell keverni... Én mondjuk ugy 1:45-öt szoktam amivel teljesen jól elmegy!:):):)