Keresés

Részletes keresés

Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12600

Elvileg úgy tudod ellenőrízni a szabadonfutó szabadonfutását, hogy ha a hátsó kereket lassan (hogy a 2. seb röpsúlyai ne fogjanak) előre forgatod, de a dobot álló helyzetben tudod tartani, viszont ha a hátsó kereket hátrafelé forgatod, akkor a dobnak mindenféleképpen forognia kell a berögzült szabadonfutó miatt.

 

A tengely megcsiszolása után ha bekerült egy kis fém részecske az olajba, onnan pedig a szabadonfutó görgőihez az tényleg okozhatja a szabadonfutó szorulását és a váltás problémát.

Előzmény: kettőtizes (12597)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12599

Indul rendesen a kis szekér?

 

Ha a 23. szabadonfutó alkatrész lenne a hibás, akkor valószínüleg szorulnának a fogaskerekei, viszont akkor elképzelhető, hogy indításkor nem engedné a 2. seb röpsúlyainak a tapadását, és a mocit nem tudnád beröffenteni. Gondold végig a logikáját a fogaskerekeknek és a röpsúlyoknak. Szerintem nem a szabadonfutóval lesz a gáz.

Előzmény: kettőtizes (12597)
subaaa Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12598

Számomra hihetetlen, hogy neked ilyen alacsony benzinszinttel is indul a gép!

Nekem ha az úszóház félig van, még akkor is épphogy egyet-kettőt köhög pedálozás közben de CSAK SZIVATÓVAL. De beindulni nem indul be. Legalább kb az úszóház háromnegyedéig kell lennie a szintnek, és akkor remény már van hogy beindul.....

Álmodni se merek ilyenről, hogy ilyen alacsony szinttel, mint ami neked az optimális, beinduljon...

Előzmény: Törölt nick (12589)
kettőtizes Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12597
Szia!
Igazán nagyon köszönöm a segítségedet!
Az a helyzet, hogy összerakás után működött a dolog és azóta is működik csak az utóbbi időben kezdett el komolyabban szarakodni a váltó. A pofák szépen mocorognak amikor a porvédő lemez fent van, szóval ott minden a helyén van. Sztem az ábrán látható szerkezet a ludas vagy pedig a kopott átmérőjű szabadonfutó tengelyem.
Mielőtt szétborítottam a blokkot és kivettem az előző tengely addig szépen váltott semmi gondom nem volt ezzel. Csakhogy a régi tengelyem végét az előző tulajok valamelyike összeheftelte a bicikliátváltó résszel és így nem tudtam bicikli üzemmódba váltani, szóval kicseréltem a tengelyt aminek jó volt a vége, de előtte az állaga miatt esztergapadon csiszolóvászonnal meghúztam teljesen fémtisztára, hogy a rozsda eltűnjön. Na nem millimétereket szedtem le belőle, de gondolom elég sokat ahhoz, hogy a mocinak a vezérlő mechanikai részei ezt az átmérőcsökkenést nehéz ügyként éljék meg és besokkoljanak tőle.
Szerkezetileg tökéletesen van összerakva a motor – szerintem.
Banális meghibásodásra vagy funkciózavart kiváltó elváltozásokra nem figyeltem fel a generálkor így azt merem állítani, hogy nincsen rossz állapotban a blokk belülről, de talán elsiklottam valami fölött vagy azóta elérte az amortizáció olyan fokát valamelyik részegység vagy alkatrész ami már komoly gondokat okoz a működésben.
O-gyűrűket oda-vissza cseréltem már, még az olajat kell lecserélnem, de momentán nincsen hajtóműolajam, szóval ha szerzek – valaki ad – akkor lecserélem, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy ennyire bagatell problémával állok szemben.
Nem szivesen bontom meg a blokkot megint, tekintve, hogy full felújításon esett át egy éve és még tart a bejáratása is, de ha nem lesz más megoldás akkor ehhez a meglehetősen drasztikusan szabadidőrabló megoldáshoz kell, hogy folyamodjak. L(

Bocs má, hogy hoccú volt! J

Üdv.:
kettőtizes
Előzmény: Sityu39 (12595)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12596

Úgy tudod ellenőrízni, hogy a 2. seb. röpsúlyok takaró lemezét leszeded, visszarakod a csavaranyát a lánckerék tengely végére és meghúzod. Ezután megnézed, hogy a 2. seb. röpsúlyok lazák és van egykis kotyogásuk, vagy teljesen be vannak feszülve, nem mozdulnak se zárásra-nyitásra, se oldalirányú holtjátékuk nincsen.

Ha ez a helyzet, (minden féle további blokk bontás nélkül) óvatosan kocogtasd meg a lánckerék tengely végét kalapácsal a lánckerék felöl és ismét nézd meg a röpsúlyok kotyogását.

Előzmény: Sityu39 (12595)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12595

Szia Kettőtizes.

 

Olvasd el a 12585. hozzászólást.

 

Elképzelhető, hogy a lánckerék tengely nincs teljesen a helyén és emiatt nem vált.

Előzmény: kettőtizes (12594)
kettőtizes Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12594
Tóni bácsi és a többi 210-es tulaj!

Korábban ecseteltem a váltási problémáimat ás a kapott instrukcióknak megfelelően tüzetesebb vizsgálat alá vetettem az O-gyűrűt és környékét. Alap gondolat az volt, hogy mivel változtattam az eredeti méreten visszaállítok mindent alapállapotra – gyári értékre. Így max annyi történhet gondoltam, hogy újra jelentkezik az olajkiszivárgós tünet, de egyébként működnie kell a sebváltónak rendesen. Meg is történt a dolog és ma a próbaúton semmi változást nem mutatott a moci a sebváltásban, ugyanúgy szaraxik mint eddig. Amit kérdezni szeretnék : a képen látható 23. számú alkatrészegység meghibásodása esetén lehet-e ez a hibajelenség ami nekem van?

Asszem mégiscsak szét kell húzni azt a blokkot… L((

Üdv.:
kettőtizes
1
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12593
Nagyon szépen köszönöm kedves szavaidat! :)))
Előzmény: Törölt nick (12591)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12592

Csákó!

 

Köszi a képet!

 

Azért nem értettem miről van szó, mert az én úszóházamban csak az a két kiálló rész van aminek a dobok nekiütköznek, amiket kifaragtam. Nekem más módszert kell alkalmazni a benzinszint beállításhoz. Egy dolgot felejtettem el, pontosan megmérni, mennyire van a benzin a ház felső szélétől, amikor rendesen működik az erőmű. Legközelebb bepótolom.

Előzmény: Törölt nick (12589)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12591
Gratulálok.
Nagyon irigy vagyok most, nekem ilyen szépen rendbentartott fényes, tiszta motorom, sosem volt és talán sosem lesz.
Látszik, hogy nem csak mint "A-ból B-be eljutás eszköze" éli meg napjait.
Mégegyszer gratulálok.
Nemérdekel, ha csöpögősre sikeredett az írásom. :))
Előzmény: Tóni bácsi (12583)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12590
Ja elfelejtettem, ez a felöntés tulajdonképpen a csepptálca csavarjának a zsákfuratának a helye.
Csepptálca nélküli karbikon, ha van egyáltalán ilyen valszeg nincs.
Előzmény: Törölt nick (12589)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12589
" Erről írjál már valami bővebbet lécci, vagy ha van lehetőséged fotózd már ide, mert az én úszóházamban ilyen félkör alakú felöntés nincs! "

Üdv.
Előtúrtam egy karbit, fényképeztem.
Szóval az én tapasztalatom szerint, ha a jelzett felöntéshez képest a szint kb 1mm-el magasabb akkor a motor hidegen kizárólag szivatóval indul, a teljes üzemi hőfok eléréséig a kétlépcsős szivató 1-es szintjét megkívánja ellenkező esetben nagygázra kicsit fulladós, üzemmelegen jó.
A jelzett felöntés felett kb 2mm-el hidegen nehezen, de akár szivató nélkül is elindul, kevés járatás után szivató nélkül szépen halad.
Én az első üzemelést szeretem inkább mert spórolós vagyok. :))
A második állásban a motor kényelmesebben jobban használható.
A szint szemrevételezését szétszedett állapotban kell érteni, ekkor nincs semmi az úszóházban, összeszereléskor ugye bekerül a fúvókatartó "ház" és az úszó elmerülő része, amik emelik a szintet, ekkor fogalmam sincs meddig ér a benzinszint. :))



.
Előzmény: Tóni bácsi (12578)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12588

Szia!

 

Egyszer azt merészkedtem ide beírni, hogy jobbnak tartom a nehézpofás kivitelű váltót, mert a súlyánál fogva jobban nekifeszül a vezérlő dobnak, tehát biztonságosabban kapcsolja a második fokozatot. (az enyém ilyen)

Szilárd barátom viszont azt mondta, hogy a könnyűpofás is ugyanolyan tökéletesen műkszik minden különösebb átalakítás nélkül.

 

Lehet, hogy a végén mégis nekem lesz igazam???

 

Neked is jó idővel bőven megspékelt, koraőszi, MOTOROZÁSSAL GAZDAGON FŰSZEREZETT szeptembert (meg októbert, stb) kívánok!

 

Tóni bácsi

Előzmény: Sityu39 (12586)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12587

Gondolod???

 

Oké, megyek a rozsda boltba, veszek egy olyan másfél decinyi oxidációt, és ráspriccelem a hengerre a ruhabelocsolóval.

 

Lehet, hogy jobban is fog kinézni! Majd teszek fel képet! :-{)))

Előzmény: miko? (12584)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12586

Itt vannak a képek.

 

 

Előzmény: Sityu39 (12585)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12585

Üdv Minden kedves Bóbita tulajnak és villalakónak.

 

Kettőtizes. Leírom néhány tapasztalatomat, hátha hasznát veszed.

 

Nekem blokk felújítás után fordult elő, hogy új röpsúllyal egyálltalán nem váltott fel kettesbe. A lánckerék tengelyét nem megfelelően raktam be és emiatt a porvédő lemez csavaranyájának a meghúzása után a röpsúlyok oldalirányban össze szorultak a fogas dobkerékkel. A tengely 1-2 mm-el kintebb volt a blokkból jobb oldalra, mint kellett volna, így nem volt elég hely oldalirányban a 2. seb röpsúlyainak a dobban.

 

A gumigyűrűt kicseréltem egyszer nagyobbra, mert a 2. seb röpsúlyai olajosodtak (persze az olajosodás oka egy rossz szimering volt). A nagyobb gumigyűrűvel azt értem el, hogy egy ideig tökéletesen váltott, majd mivel a nagyobb gumigyűrű nem tudott a helyére illeszkedni, engedte az olajat, így emiatt kezdtek csúszni a röpsúlyok.

 

Az utángyártott 2. seb röpsúlyok nekem viszonylag rövidebb távon, néhány száz km után a kopástól el kezdtek csúszni. (nehéz indítás, nehéz váltás, drága röpsúlyok, nagy kínlódás, stb.)

Így egy kis súlytöbletet adtam a röpsúlyoknak. Lehet barbárságnak tűnik elsőre, de mióta ilyen röpsúlyt használok, azóta csak az indító röpsúlyt cseréltem ki szinte teljes elkopás miatt.

A lényeg: a röpsúlyokba fúrtam 1-1db 10 mm-es menetű lyukat és 1-1 db 10mm-es csavart tettem bele 2-2 alátéttel. Csatolok 2 képet róla.

 

Mindenkinek napos sörömökkel és babis élményekkel teli szeptembert kívánok :)

Előzmény: kettőtizes (12523)
miko? Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12584

nagyon pipec!!!

egyebként felháborítóan fémtiszták a hűtőbordák!

legalább egy kis oxidáció lehetne rajta!!!!

 

:-)

Előzmény: Tóni bácsi (12583)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12583

Sziasztok!

 

Na így néz ki a Dellorto felszerelve.

 

A karistolások a burkolaton nem tőlem származnak, de ez egy másik történet.

 

Tóni bácsi

kettőtizes Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12582
Szia!
Jelzem ha van.

mail is ment

üdv.:
kettőtizes
Előzmény: BundasCZ (12581)
BundasCZ Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12581
Sziasztok!
Keresek egy 207-es babetta első fék fedelet! újjat vagy jó állapotút az ülésről nézve a jobb oldali kellene!
Tud valaki akkor ezen a címen keressen fel: tappancs011@ freemail hu!
Köszönöm!
miko? Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12580
Én is a szimmering történethez visszatérve, -így vagy úgy berakva- a hajtóműoldalról úgy szoktam ellenőrizni a tömítettségét,hogy kiveszem az olajbetöltő csavart,beindítom a motort,újjal befogom a nyílást,majd túráztatva a motort ha nem érzek az újjam alatt nyomást,akkor az jól tömít a forgattyúsház felöl.
Előzmény: Stunt62510 (12579)
Stunt62510 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12579

A szimmering történethez visszatérve, a gyári szerelési útmutató (Puch Maxi) hangsúlyozza, hogy a szimmeringeket rugóval a forgattyústér felé kell berakni...és ahogy jobban megnéztem az enyémet, nekem olyan szimmering volt benne, amely mindkét irányból rugós, tehát tömít.

Mivel jó állapotú, rugalmas volt, tömítőajkai nem sérültek visszatettem azt.

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12578

....szétszedem és a házban lévő félkör alakú felöntéshez képest úszóhajlítgatással beállítom a szintet....

 

Erről írjál már valami bővebbet lécci, vagy ha van lehetőséged fotózd már ide, mert az én úszóházamban ilyen félkör alakú felöntés nincs!

 

Köszi: Tóni bácsi

Előzmény: Törölt nick (12577)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12577

Leírom én, hogy szoktam a szintet belőni.

Legfontosabb, hogy a tűszelep jól zárjon és zárt állapotában ne szoruljon meg, mert ha ezt a szorulást az úszó súlyának kell kihúznia a pici drótjával akkor már rég rossz, sose lesz normális szint. A tűszelepnek a saját súlyától is ki kell tudni nyitnia.

Az úszó ne legyen lukas, és ne legyen rajta a benzinből évek alatt kivált mittudoménmi amit a karbi belsejéből ki szoktunk általában törölni, de az úszóról is vajon? Ha van rajta lerakódás az a súlyát sajnos megnöveli és ekkor jön az, hogy talán túl mélyre süllyed a benzinben, megnő a szint, túlfolyik.

Kézben tartott karburátornál benzincsövet rádugom majd pár másodperc múlva lehúzom, (természetesen közben kinyitom a benzincsapot. :)) ) mivel az úszóház csavarjai nincsenek még benne csak kézzel fogtam össze szépen szétszedem és a házban lévő félkör alakú felöntéshez képest úszóhajlítgatással beállítom a szintet. Sajnos ezt nagyon finoman kell csinálni mert nagyon kevés a hely és nagyon érzékeny az áttétel. A legfontosabb, hogy középen a keverőcső öntvényéhez ne érjen hozzá az úszó, de kinyitva a ház faláho sem.

Ha a szint beáll a félköröntés körüli szintre akkor annak jónak kell lennie, nekem legalábbis így mindig szépen ment a moci.

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12576

....te mondtad még egyszer régen, hogy "ugye mindenki emlékszik? Benzinszintet tűszelep-alátétezéssel állítunk, nem úszóhajlítgatással!"....

 

Valóban ez a legjobb megoldás, ezt nem vonom vissza. Egyszer kell az úszót úgy beállítani, hogy a lehető legmélyebbre tudjon sűlyedni, és jöhet az alátétezés! Azért javasoltam ezt a módszert, mert nem mindenkinek van otthon tolómérője, hogy a két úszódobot pontosan párhuzamosra tudja állítani. Márpedig ha hajlítunk, a két dobnak a karbiház megfelelő pontjaihoz mérve tizedre egyforma távolságra kell lenni! Az alátétezésnél a dobok egymáshoz való viszonya nem változik.

 

Azért majd érettségi után próbáld ki, ezzel nem teszed tönkre a karbidat!

 

 

Előzmény: subaaa (12575)
subaaa Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12575

Én nyáron (amikor még volt időm....) akkor vízzel kísérletezgettem a karburátor benzinszintjével. Ha a víz kifolyik a szívótorok alatti kis lyukon, akkor majd a benzin is ki fog, tehát eleve nem szerelem fel a mocira. Ha nem folyik sehonnan se, akkor a miko? által szabadalmaztatott benzinszint állítási módszer következik: egy meghatározott alakú papírcsíkot beledugok abba a kis lyukba felülről, amelyikbe a súbertű belemegy. Nekem akkor volt jó a benzinszint, és nem füstölt vele a motor, amikor 4 miliméterre volt a "súbertű-tartó" peremétől a "vízszint."

Nekem is ez volt a bajom a szintállítással, hogy vagy túl magas, és folyik, és ha csak nagyonkicsit hajlítgattam az úszón, akkor is túl alacsony lett! És lehet hogy neked van igazad, hogy emiatt a két féregnyúlvány miatt volt az egész!!! De ez nekem baromira elkerülte a figyelmemet, ma láttam először ezt a két szart!

Egyébként (nem kötekedésből mondom!!) te mondtad még egyszer régen, hogy "ugye mindenki emlékszik? Benzinszintet tűszelep-alátétezéssel állítunk, nem úszóhajlítgatással!".  

A legprofibb megoldásnak valóban a tűszelep alátétezés tűnik, csak sajnos az elég bonyolult nekem, úgyhogy én maradok az úszóhajlításnál.

Közeledtek az álláspontok, mert mostmár kezdek neked hinni, hogy lehet hogy tényleg bezavar az a két nemtommi!

Én idén érettségizek, nincs nekem időm most ilyenekre :(:(

 

 

Előzmény: Tóni bácsi (12574)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12574

Lehet, félre értettél, mert semmilyen veszekedésről szó nincs! Legalábbis részemről.

 

Nézzük még eccer a benzinszintet!

 

Eddig ugye mindenki arról panaszkodott, (velem együtt) hogy vagy elégtelen mennyiségű benzin folyik be az úszóházba, vagy túlfolyik. Namármost: amikor alacsony a szint mit teszel? Hajlítasz a dobokon felfelé, amitől kissé növekszik azok mozgási lehetősége. Mélyebbre tudnak sűlyedni a tűszelephez viszonyítva, tehát kinyitják azt rendesen. Jön a benzin ahogy kell, aztán egyszer csak észre veszed, hogy megjelenik a levegőszűrő fedelében, meg a karbi alatti tálcában. :((( Ez téged (meg mindnyájunkat) nyilván idegesít, ezért karbi ismét szét, úszók hajlítása lefelé, az alacsonyabb szint elérésének érdekében. Igen ám, de a lehajlítás következtében a két dob alul mindjárt megütközik, (most hagyjuk azt, hogy felakad, mert az egy olyan rendellenesség, amit faszántosan ki lehet küszöbölni) csökken a mozgási lehetőség a tűszelephez viszonyítva. Nem nyílik ki rendesen a tűszelep, a benzin csak csordogál, és 30-nál elkezd a motorod lehörögni. Ha ezt az utat a kifaragással megnöveled, az úszó úgy sűlyed lejjebb, hogy ismét rendesen kinyitja a tűszelepet, tehát megvan a megfelelő benzin mennyiség az úszóházban túlfolyás nélkül minden üzemállapothoz.

 

Egy szóval sem mondom, hogy okosabb vagyok nálad, ezért most megkérdezem: miért tudtam a motornak tökéletes benzinszintet állítani most, hogy kifaragtam azt a két kiálló bizbaszt???

Előzmény: subaaa (12571)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12573

70 eFt volt az induló ár, de ennyit nem fogok érte adni az biztos.

Gondolkozunk a dolgon, még előtte el is kell adnom az enyémet, még csak most hirdettem meg.

Törölt nick Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12572

Sziasztok.

Nem akarok nagyon beleokoskodni, de szerintem az a két kis felöntés azt a célt szolgálja, hogyha hosszabb időre leállítod a babettát és a benzin elpárolog a karburátorból akkor az úszó ne a kinyitott tűszelepenn függjön, ezzel talán a tűszelep nyitott állapotában való megragadást próbálták elkerülni.

A záráskori állapothoz nem sok köze van.

Túlfolyás sajnos az úszó falhoz szorulásából vagy a már nem gyári (sz@r utángyártott) tűszelep minőségéből adódik legtöbbször, vagy a lukas úszóból, vagy a túl magas benzinszintből, amit a nagyon pici térfogat miatt nagyon nehéz belőni.

 

Üdv.

Vili

subaaa Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12571

Ha mindenkinek a magánügye lenne hogy mit hisz, vagy mit nem, akkor elég üres lenne ez a fórum!!!

Egyébiránt én nem veszekedni szerettem volna veled, csak maximum vitatkozni, de ez már talán kezd átmenni veszekedésbe :( Kétségtelen, hogy te sokkal jobban értesz ebben a témában MINDENHEZ (motorblokk, gyertya, karburátor, stb.), de a karburátorhoz ennek a nyárnak a következményeként MÁR énis konyítok valamit. Nyilván nem egy miko? vagy Tóni bácsi vagy TiborGo szinten, de azért értek hozzá.

És az én meglátásom szerint az a két kiálló bizbasz, az nem befolyásol semmit. Méghozzá azért, mert amikor azoknak nekiütközik az úszó, akkor a tűszelep már nyitva van! Épp ezért tökmindegy hogy ottvan-e ez a két szar vagy nincs, ahogy telik benzinnel az úszóház, emelkedik az úszó, és kezdi zárni a tűszelepet. Az úszónak addig van szerepe, ameddig teljesen ki nem nyitja, illetve teljesen el nem zárja a tűszelepet. Ezt az utat nemigen lehet növelni, esetleg más tűszeleppel (kb 3 milliméter a tűszelep játéka, s ezt nem lehet növelni vagy csökkenteni).

Nekem se ér hozzá az úszóház falához az úszóm, de ebben a fórumban még nagyonrégen sokan panaszkodtak erre, hogy teljesen jó benzinszint ellenére néha fennakad az úszó, s bicajozhatnak a babettával hazáig.

Remélem hogy csak én tévedek (amire bőven van esély), s a módszereddel sokan járnak majd sikerrel!

Előzmény: Tóni bácsi (12570)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!