Keresés

Részletes keresés

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12593
Nagyon szépen köszönöm kedves szavaidat! :)))
Előzmény: Törölt nick (12591)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12592

Csákó!

 

Köszi a képet!

 

Azért nem értettem miről van szó, mert az én úszóházamban csak az a két kiálló rész van aminek a dobok nekiütköznek, amiket kifaragtam. Nekem más módszert kell alkalmazni a benzinszint beállításhoz. Egy dolgot felejtettem el, pontosan megmérni, mennyire van a benzin a ház felső szélétől, amikor rendesen működik az erőmű. Legközelebb bepótolom.

Előzmény: Törölt nick (12589)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12591
Gratulálok.
Nagyon irigy vagyok most, nekem ilyen szépen rendbentartott fényes, tiszta motorom, sosem volt és talán sosem lesz.
Látszik, hogy nem csak mint "A-ból B-be eljutás eszköze" éli meg napjait.
Mégegyszer gratulálok.
Nemérdekel, ha csöpögősre sikeredett az írásom. :))
Előzmény: Tóni bácsi (12583)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12590
Ja elfelejtettem, ez a felöntés tulajdonképpen a csepptálca csavarjának a zsákfuratának a helye.
Csepptálca nélküli karbikon, ha van egyáltalán ilyen valszeg nincs.
Előzmény: Törölt nick (12589)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12589
" Erről írjál már valami bővebbet lécci, vagy ha van lehetőséged fotózd már ide, mert az én úszóházamban ilyen félkör alakú felöntés nincs! "

Üdv.
Előtúrtam egy karbit, fényképeztem.
Szóval az én tapasztalatom szerint, ha a jelzett felöntéshez képest a szint kb 1mm-el magasabb akkor a motor hidegen kizárólag szivatóval indul, a teljes üzemi hőfok eléréséig a kétlépcsős szivató 1-es szintjét megkívánja ellenkező esetben nagygázra kicsit fulladós, üzemmelegen jó.
A jelzett felöntés felett kb 2mm-el hidegen nehezen, de akár szivató nélkül is elindul, kevés járatás után szivató nélkül szépen halad.
Én az első üzemelést szeretem inkább mert spórolós vagyok. :))
A második állásban a motor kényelmesebben jobban használható.
A szint szemrevételezését szétszedett állapotban kell érteni, ekkor nincs semmi az úszóházban, összeszereléskor ugye bekerül a fúvókatartó "ház" és az úszó elmerülő része, amik emelik a szintet, ekkor fogalmam sincs meddig ér a benzinszint. :))



.
Előzmény: Tóni bácsi (12578)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12588

Szia!

 

Egyszer azt merészkedtem ide beírni, hogy jobbnak tartom a nehézpofás kivitelű váltót, mert a súlyánál fogva jobban nekifeszül a vezérlő dobnak, tehát biztonságosabban kapcsolja a második fokozatot. (az enyém ilyen)

Szilárd barátom viszont azt mondta, hogy a könnyűpofás is ugyanolyan tökéletesen műkszik minden különösebb átalakítás nélkül.

 

Lehet, hogy a végén mégis nekem lesz igazam???

 

Neked is jó idővel bőven megspékelt, koraőszi, MOTOROZÁSSAL GAZDAGON FŰSZEREZETT szeptembert (meg októbert, stb) kívánok!

 

Tóni bácsi

Előzmény: Sityu39 (12586)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12587

Gondolod???

 

Oké, megyek a rozsda boltba, veszek egy olyan másfél decinyi oxidációt, és ráspriccelem a hengerre a ruhabelocsolóval.

 

Lehet, hogy jobban is fog kinézni! Majd teszek fel képet! :-{)))

Előzmény: miko? (12584)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12586

Itt vannak a képek.

 

 

Előzmény: Sityu39 (12585)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12585

Üdv Minden kedves Bóbita tulajnak és villalakónak.

 

Kettőtizes. Leírom néhány tapasztalatomat, hátha hasznát veszed.

 

Nekem blokk felújítás után fordult elő, hogy új röpsúllyal egyálltalán nem váltott fel kettesbe. A lánckerék tengelyét nem megfelelően raktam be és emiatt a porvédő lemez csavaranyájának a meghúzása után a röpsúlyok oldalirányban össze szorultak a fogas dobkerékkel. A tengely 1-2 mm-el kintebb volt a blokkból jobb oldalra, mint kellett volna, így nem volt elég hely oldalirányban a 2. seb röpsúlyainak a dobban.

 

A gumigyűrűt kicseréltem egyszer nagyobbra, mert a 2. seb röpsúlyai olajosodtak (persze az olajosodás oka egy rossz szimering volt). A nagyobb gumigyűrűvel azt értem el, hogy egy ideig tökéletesen váltott, majd mivel a nagyobb gumigyűrű nem tudott a helyére illeszkedni, engedte az olajat, így emiatt kezdtek csúszni a röpsúlyok.

 

Az utángyártott 2. seb röpsúlyok nekem viszonylag rövidebb távon, néhány száz km után a kopástól el kezdtek csúszni. (nehéz indítás, nehéz váltás, drága röpsúlyok, nagy kínlódás, stb.)

Így egy kis súlytöbletet adtam a röpsúlyoknak. Lehet barbárságnak tűnik elsőre, de mióta ilyen röpsúlyt használok, azóta csak az indító röpsúlyt cseréltem ki szinte teljes elkopás miatt.

A lényeg: a röpsúlyokba fúrtam 1-1db 10 mm-es menetű lyukat és 1-1 db 10mm-es csavart tettem bele 2-2 alátéttel. Csatolok 2 képet róla.

 

Mindenkinek napos sörömökkel és babis élményekkel teli szeptembert kívánok :)

Előzmény: kettőtizes (12523)
miko? Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12584

nagyon pipec!!!

egyebként felháborítóan fémtiszták a hűtőbordák!

legalább egy kis oxidáció lehetne rajta!!!!

 

:-)

Előzmény: Tóni bácsi (12583)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12583

Sziasztok!

 

Na így néz ki a Dellorto felszerelve.

 

A karistolások a burkolaton nem tőlem származnak, de ez egy másik történet.

 

Tóni bácsi

kettőtizes Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12582
Szia!
Jelzem ha van.

mail is ment

üdv.:
kettőtizes
Előzmény: BundasCZ (12581)
BundasCZ Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12581
Sziasztok!
Keresek egy 207-es babetta első fék fedelet! újjat vagy jó állapotút az ülésről nézve a jobb oldali kellene!
Tud valaki akkor ezen a címen keressen fel: tappancs011@ freemail hu!
Köszönöm!
miko? Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12580
Én is a szimmering történethez visszatérve, -így vagy úgy berakva- a hajtóműoldalról úgy szoktam ellenőrizni a tömítettségét,hogy kiveszem az olajbetöltő csavart,beindítom a motort,újjal befogom a nyílást,majd túráztatva a motort ha nem érzek az újjam alatt nyomást,akkor az jól tömít a forgattyúsház felöl.
Előzmény: Stunt62510 (12579)
Stunt62510 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12579

A szimmering történethez visszatérve, a gyári szerelési útmutató (Puch Maxi) hangsúlyozza, hogy a szimmeringeket rugóval a forgattyústér felé kell berakni...és ahogy jobban megnéztem az enyémet, nekem olyan szimmering volt benne, amely mindkét irányból rugós, tehát tömít.

Mivel jó állapotú, rugalmas volt, tömítőajkai nem sérültek visszatettem azt.

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12578

....szétszedem és a házban lévő félkör alakú felöntéshez képest úszóhajlítgatással beállítom a szintet....

 

Erről írjál már valami bővebbet lécci, vagy ha van lehetőséged fotózd már ide, mert az én úszóházamban ilyen félkör alakú felöntés nincs!

 

Köszi: Tóni bácsi

Előzmény: Törölt nick (12577)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12577

Leírom én, hogy szoktam a szintet belőni.

Legfontosabb, hogy a tűszelep jól zárjon és zárt állapotában ne szoruljon meg, mert ha ezt a szorulást az úszó súlyának kell kihúznia a pici drótjával akkor már rég rossz, sose lesz normális szint. A tűszelepnek a saját súlyától is ki kell tudni nyitnia.

Az úszó ne legyen lukas, és ne legyen rajta a benzinből évek alatt kivált mittudoménmi amit a karbi belsejéből ki szoktunk általában törölni, de az úszóról is vajon? Ha van rajta lerakódás az a súlyát sajnos megnöveli és ekkor jön az, hogy talán túl mélyre süllyed a benzinben, megnő a szint, túlfolyik.

Kézben tartott karburátornál benzincsövet rádugom majd pár másodperc múlva lehúzom, (természetesen közben kinyitom a benzincsapot. :)) ) mivel az úszóház csavarjai nincsenek még benne csak kézzel fogtam össze szépen szétszedem és a házban lévő félkör alakú felöntéshez képest úszóhajlítgatással beállítom a szintet. Sajnos ezt nagyon finoman kell csinálni mert nagyon kevés a hely és nagyon érzékeny az áttétel. A legfontosabb, hogy középen a keverőcső öntvényéhez ne érjen hozzá az úszó, de kinyitva a ház faláho sem.

Ha a szint beáll a félköröntés körüli szintre akkor annak jónak kell lennie, nekem legalábbis így mindig szépen ment a moci.

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12576

....te mondtad még egyszer régen, hogy "ugye mindenki emlékszik? Benzinszintet tűszelep-alátétezéssel állítunk, nem úszóhajlítgatással!"....

 

Valóban ez a legjobb megoldás, ezt nem vonom vissza. Egyszer kell az úszót úgy beállítani, hogy a lehető legmélyebbre tudjon sűlyedni, és jöhet az alátétezés! Azért javasoltam ezt a módszert, mert nem mindenkinek van otthon tolómérője, hogy a két úszódobot pontosan párhuzamosra tudja állítani. Márpedig ha hajlítunk, a két dobnak a karbiház megfelelő pontjaihoz mérve tizedre egyforma távolságra kell lenni! Az alátétezésnél a dobok egymáshoz való viszonya nem változik.

 

Azért majd érettségi után próbáld ki, ezzel nem teszed tönkre a karbidat!

 

 

Előzmény: subaaa (12575)
subaaa Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12575

Én nyáron (amikor még volt időm....) akkor vízzel kísérletezgettem a karburátor benzinszintjével. Ha a víz kifolyik a szívótorok alatti kis lyukon, akkor majd a benzin is ki fog, tehát eleve nem szerelem fel a mocira. Ha nem folyik sehonnan se, akkor a miko? által szabadalmaztatott benzinszint állítási módszer következik: egy meghatározott alakú papírcsíkot beledugok abba a kis lyukba felülről, amelyikbe a súbertű belemegy. Nekem akkor volt jó a benzinszint, és nem füstölt vele a motor, amikor 4 miliméterre volt a "súbertű-tartó" peremétől a "vízszint."

Nekem is ez volt a bajom a szintállítással, hogy vagy túl magas, és folyik, és ha csak nagyonkicsit hajlítgattam az úszón, akkor is túl alacsony lett! És lehet hogy neked van igazad, hogy emiatt a két féregnyúlvány miatt volt az egész!!! De ez nekem baromira elkerülte a figyelmemet, ma láttam először ezt a két szart!

Egyébként (nem kötekedésből mondom!!) te mondtad még egyszer régen, hogy "ugye mindenki emlékszik? Benzinszintet tűszelep-alátétezéssel állítunk, nem úszóhajlítgatással!".  

A legprofibb megoldásnak valóban a tűszelep alátétezés tűnik, csak sajnos az elég bonyolult nekem, úgyhogy én maradok az úszóhajlításnál.

Közeledtek az álláspontok, mert mostmár kezdek neked hinni, hogy lehet hogy tényleg bezavar az a két nemtommi!

Én idén érettségizek, nincs nekem időm most ilyenekre :(:(

 

 

Előzmény: Tóni bácsi (12574)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12574

Lehet, félre értettél, mert semmilyen veszekedésről szó nincs! Legalábbis részemről.

 

Nézzük még eccer a benzinszintet!

 

Eddig ugye mindenki arról panaszkodott, (velem együtt) hogy vagy elégtelen mennyiségű benzin folyik be az úszóházba, vagy túlfolyik. Namármost: amikor alacsony a szint mit teszel? Hajlítasz a dobokon felfelé, amitől kissé növekszik azok mozgási lehetősége. Mélyebbre tudnak sűlyedni a tűszelephez viszonyítva, tehát kinyitják azt rendesen. Jön a benzin ahogy kell, aztán egyszer csak észre veszed, hogy megjelenik a levegőszűrő fedelében, meg a karbi alatti tálcában. :((( Ez téged (meg mindnyájunkat) nyilván idegesít, ezért karbi ismét szét, úszók hajlítása lefelé, az alacsonyabb szint elérésének érdekében. Igen ám, de a lehajlítás következtében a két dob alul mindjárt megütközik, (most hagyjuk azt, hogy felakad, mert az egy olyan rendellenesség, amit faszántosan ki lehet küszöbölni) csökken a mozgási lehetőség a tűszelephez viszonyítva. Nem nyílik ki rendesen a tűszelep, a benzin csak csordogál, és 30-nál elkezd a motorod lehörögni. Ha ezt az utat a kifaragással megnöveled, az úszó úgy sűlyed lejjebb, hogy ismét rendesen kinyitja a tűszelepet, tehát megvan a megfelelő benzin mennyiség az úszóházban túlfolyás nélkül minden üzemállapothoz.

 

Egy szóval sem mondom, hogy okosabb vagyok nálad, ezért most megkérdezem: miért tudtam a motornak tökéletes benzinszintet állítani most, hogy kifaragtam azt a két kiálló bizbaszt???

Előzmény: subaaa (12571)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12573

70 eFt volt az induló ár, de ennyit nem fogok érte adni az biztos.

Gondolkozunk a dolgon, még előtte el is kell adnom az enyémet, még csak most hirdettem meg.

Törölt nick Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12572

Sziasztok.

Nem akarok nagyon beleokoskodni, de szerintem az a két kis felöntés azt a célt szolgálja, hogyha hosszabb időre leállítod a babettát és a benzin elpárolog a karburátorból akkor az úszó ne a kinyitott tűszelepenn függjön, ezzel talán a tűszelep nyitott állapotában való megragadást próbálták elkerülni.

A záráskori állapothoz nem sok köze van.

Túlfolyás sajnos az úszó falhoz szorulásából vagy a már nem gyári (sz@r utángyártott) tűszelep minőségéből adódik legtöbbször, vagy a lukas úszóból, vagy a túl magas benzinszintből, amit a nagyon pici térfogat miatt nagyon nehéz belőni.

 

Üdv.

Vili

subaaa Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12571

Ha mindenkinek a magánügye lenne hogy mit hisz, vagy mit nem, akkor elég üres lenne ez a fórum!!!

Egyébiránt én nem veszekedni szerettem volna veled, csak maximum vitatkozni, de ez már talán kezd átmenni veszekedésbe :( Kétségtelen, hogy te sokkal jobban értesz ebben a témában MINDENHEZ (motorblokk, gyertya, karburátor, stb.), de a karburátorhoz ennek a nyárnak a következményeként MÁR énis konyítok valamit. Nyilván nem egy miko? vagy Tóni bácsi vagy TiborGo szinten, de azért értek hozzá.

És az én meglátásom szerint az a két kiálló bizbasz, az nem befolyásol semmit. Méghozzá azért, mert amikor azoknak nekiütközik az úszó, akkor a tűszelep már nyitva van! Épp ezért tökmindegy hogy ottvan-e ez a két szar vagy nincs, ahogy telik benzinnel az úszóház, emelkedik az úszó, és kezdi zárni a tűszelepet. Az úszónak addig van szerepe, ameddig teljesen ki nem nyitja, illetve teljesen el nem zárja a tűszelepet. Ezt az utat nemigen lehet növelni, esetleg más tűszeleppel (kb 3 milliméter a tűszelep játéka, s ezt nem lehet növelni vagy csökkenteni).

Nekem se ér hozzá az úszóház falához az úszóm, de ebben a fórumban még nagyonrégen sokan panaszkodtak erre, hogy teljesen jó benzinszint ellenére néha fennakad az úszó, s bicajozhatnak a babettával hazáig.

Remélem hogy csak én tévedek (amire bőven van esély), s a módszereddel sokan járnak majd sikerrel!

Előzmény: Tóni bácsi (12570)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12570

Az, hogy Te mit hiszel, vagy mit nem, a magánügyed. A benzinszint beállíthatatlansága a gyári karbiban, az úszó munkaútjának hosszán múlik!!! Ez tény, amit kár lenne vitatni!

 

Azt meg nyomatékosan a figyelmedbe ajánlom, hogy az én úszóm sehol nem ér hozzá az úszóház falához!!!

 

Nem kötelező engem utánozni, mindenki azt tesz a mocijával, amit akar!

 

Én azt írtam le, hogy én mit tettem, ÉS NEKEM BEVÁLT!!! :) Tehát van értelme!

 

 

Előzmény: subaaa (12569)
subaaa Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12569

Kimentem a műhelybe, megnéztem a karburátorgyűjteményemet, s az összes úszóháznak az alján ottvan az a két bizbasz.

Azonban meg kell mondjam, szerintem semmi értelme nem volt azt onnan eltávolítanod, mert amikor az úszópár azoknak nekiütközik, akkor a tűszelepnek már réges-régen nyitva kell lennie! Ha nincs ott az a két izé, akkor sem süllyed lejjebb  az úszó, mivel a tűszelep megfogja.

"Ezzel nyertem az úszó mozgásának 3 mm-t. Ez a 3 mm pont elég ahhoz, hogy tökéletes szintet lehessen állítani a mocinak."

Ebben igazad van hogy nyertél 3 mm-t, viszont olyan lenti tartományban nyertél 3 milimétert az úszó mozgatásának, ahol egyszerűen nincs értelme!!!

Az úszó pedig nem amiatt a két szar miatt szokott felakadni, hanem az úszóháznak a falán :(   Szerintem az úszó mérete az jó (és most nem az utángyártottról beszélek, amit egy elegáns mozdulattal kukába szokás dobni), hanem az úszóházat nemértem, hogy mért tervezték ilyen szűkre! De valóban, tökmindegy hogy az úszóház nagyobb, vagy az úszó kisebb, az a lényeg, hogy elcseszték a tervezést annak idején.... :(

 

Előzmény: Tóni bácsi (12568)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12568

Hello Skacok!

 

VAN EGY TÖKÉLETESEN MŰKÖDŐ JIKOV PORLASZTÓM!!! :-)))

 

Természetesen máris megosztom veletek a "nagy titkot"

 

Van az úszóházban két kiálló rész, amiknek sűlyedés közben nekiütközik a két úszódob. (gőzöm sincs miért) Na én fogtam a kis spéci hidegvágómat a hozzá tartozó 25 dekás nyeles biztató eszközzel, és módszeresen kifaragtam mindkét ütközőt. Ezzel nyertem az úszó mozgásának 3 mm-t. Ez a 3 mm pont elég ahhoz, hogy tökéletes szintet lehessen állítani a mocinak. :-))) Nem folyik túl, és megy rendesen minden fordulatszám, illetve sebesség tartományban! :-))) Aki nem akar Dellortora beruházni, próbálja ki!

 

Én azért most nem veszem le az enyémről a Dellortot, mert nem a vitrinben akarom nézegetni, ha már eccer megvettem!

 

Nagyon remélem, nektek is beválik! Azt persze nem tudom, hogy a Ti úszóházaitok is ilyenek-e, de nem hiszem, hogy többfélét gyártottak volna!

Mint ahogy azt sem tudom, hogy a konstruktőrt mi vezérelte, amikor két 5-ös foci nagyságú úszódobot tervezett abba a fél decis úszóházba!!! Szent meggyőződésem, hogy 1/3-dal kisebb dobok is megfelelnének a tűszelep vezérlésének! Azokkal már sokkal könnyebb lenne bánni!

 

Aki utánozni fog, kérem írja meg a tapasztalatait!

 

Üdv: Tóni bácsi

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12567

Kedves Barátom!

 

Eladtad a Husit??? Pedig már kezdett egészen jól viselkedni, ahogy visszaemlékszem! Persze egy 400 km-es nyilván még jobban ki foja elégíteni meglehetősen magas szintű igényeidet!!! (amivel maximálisan egyetértek) :-)))

 

Ha nem titok, írd már meg mit kérnek, azaz mennyit adsz az új mociért!

 

Mint olvashattad, én is nagy fába vágtam a fejszét, de megérte!!! :-)))

 

Remélem, ezután sűrűbben látunk!!!

 

Üdv: Tóni bácsi 

Előzmény: Törölt nick (12566)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.16 0 0 12566

Kedves Barátaim!

Kölönféle okok miatt jó ideig nem voltam itt, volt mit bepótolnom olvasásilag. :)

Tóni Bácsi köszi az érdeklődésed, a jelenléti íveket utólag mindenképpen aláírom! :))

Grat a karbi "modernizáció" -hoz!

Jómagam is jelentős döntést hoztam: Husi - az eladása után - átadja a helyét egy 400 km -t futott újszerű márkatársának. Az  előzetes személyes találkozó már megvolt, most a "hozomány" gyűjtésének ideje jött el, mert az árkülönbség tetemes...

Üdv Nektek,

TiborGo

quasii Creative Commons License 2007.09.14 0 0 12565
Igaz Tóni Bácsi!

Az előbbiekről eszembe jutott a szimpatikus <-> unszimpatikus vita is.
Van aki azt mondja, hogy nem unszimpatikus, hanem antipatikus.
Én inkább ellengyógyszerészt mondok, abból nem lehet vita.
Amúgy nem veszexem Miko?-val mert "megboltoltam" vele egy 11 fogú első lánckereket, és most új láncot tudok majd tenni a Babettkára. (Csak már lenne kész.)


Jóó hétvégét mindenkinek.

Quasi
Előzmény: Tóni bácsi (12564)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.14 0 0 12564

Szia!

 

Szerintem vegyük le a napirendről ezt a polémiát! Kár vele szarakodni, nem ér annyit, hogy egymás idegeire menjünk!!!

 

Meg lehet nézni szakirodalomban, (a NET-en is pl.) hogy a motorok szívására, szívóhatására mindenütt a depresszió kifejezést használják.

 

Ennek ellenére nem veszünk össze a barátainkkal, mert úri emberek vagyunk.

 

Nemde??? 

Előzmény: quasii (12563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!