És mi lenne ha megcsinálnánk az origi Easy Rider babettát. Tudod Sörösrekesz oldalkocsi, közvetlen szívószál betáplálással, csak hogy biztosítva legyen a torkunk állandó kenése :))
Nem én voltam aki ezt így fogalmazta meg, de télleg semmi bonyolult nincs a Babettában!
Hidd el, ha bármi baj van, az esetek 90 %-ában magunkban kell a hibát keresni! (nem a természetes kopástól elhasználódott alaktrészek cseréjéről beszélek)
Hálás kis kütyürű, de a macskánkhoz hasonlóan igényli a babusgatást, simogatást.
Hát ha én futnék szabadlábon a kocsmáig a kószáló helyett, akkor abból nagyon nagy bajok lennének :). Hamarabb tikkadnék múmiává, minthogy elérjem a 100 m-re lévő kocsmát. És ráadásul még riadalmat is keltenék: világvége, sörhiány, meg minden :))
Ilyenkor szeretném megkérdezni azt az illetőt, aki annó oly könnyelműen kijelentette, hogy a Bóbita olyan egyszerű, mint az ék. >:-)
Viszont annál hálásabb. :))
Az utóbbi időben (a szabadonfutó problémámat leszámítva) csak benyát adtam neki és egy pár indító röpsúlyt. Utoljára tavaly volt időm karban tartani (tudjátok milyen nehéz volt két kézben tartani |:) ), de ezek szerint nagyon alapos lehettem, mert még mindig nem hagyott ott sehol sem a kis szélvész. :)
Elvileg úgy tudod ellenőrízni a szabadonfutó szabadonfutását, hogy ha a hátsó kereket lassan (hogy a 2. seb röpsúlyai ne fogjanak) előre forgatod, de a dobot álló helyzetben tudod tartani, viszont ha a hátsó kereket hátrafelé forgatod, akkor a dobnak mindenféleképpen forognia kell a berögzült szabadonfutó miatt.
A tengely megcsiszolása után ha bekerült egy kis fém részecske az olajba, onnan pedig a szabadonfutó görgőihez az tényleg okozhatja a szabadonfutó szorulását és a váltás problémát.
Ha a 23. szabadonfutó alkatrész lenne a hibás, akkor valószínüleg szorulnának a fogaskerekei, viszont akkor elképzelhető, hogy indításkor nem engedné a 2. seb röpsúlyainak a tapadását, és a mocit nem tudnád beröffenteni. Gondold végig a logikáját a fogaskerekeknek és a röpsúlyoknak. Szerintem nem a szabadonfutóval lesz a gáz.
Számomra hihetetlen, hogy neked ilyen alacsony benzinszinttel is indul a gép!
Nekem ha az úszóház félig van, még akkor is épphogy egyet-kettőt köhög pedálozás közben de CSAK SZIVATÓVAL. De beindulni nem indul be. Legalább kb az úszóház háromnegyedéig kell lennie a szintnek, és akkor remény már van hogy beindul.....
Álmodni se merek ilyenről, hogy ilyen alacsony szinttel, mint ami neked az optimális, beinduljon...
Szia! Igazán nagyon köszönöm a segítségedet! Az a helyzet, hogy összerakás után működött a dolog és azóta is működik csak az utóbbi időben kezdett el komolyabban szarakodni a váltó. A pofák szépen mocorognak amikor a porvédő lemez fent van, szóval ott minden a helyén van. Sztem az ábrán látható szerkezet a ludas vagy pedig a kopott átmérőjű szabadonfutó tengelyem. Mielőtt szétborítottam a blokkot és kivettem az előző tengely addig szépen váltott semmi gondom nem volt ezzel. Csakhogy a régi tengelyem végét az előző tulajok valamelyike összeheftelte a bicikliátváltó résszel és így nem tudtam bicikli üzemmódba váltani, szóval kicseréltem a tengelyt aminek jó volt a vége, de előtte az állaga miatt esztergapadon csiszolóvászonnal meghúztam teljesen fémtisztára, hogy a rozsda eltűnjön. Na nem millimétereket szedtem le belőle, de gondolom elég sokat ahhoz, hogy a mocinak a vezérlő mechanikai részei ezt az átmérőcsökkenést nehéz ügyként éljék meg és besokkoljanak tőle. Szerkezetileg tökéletesen van összerakva a motor – szerintem. Banális meghibásodásra vagy funkciózavart kiváltó elváltozásokra nem figyeltem fel a generálkor így azt merem állítani, hogy nincsen rossz állapotban a blokk belülről, de talán elsiklottam valami fölött vagy azóta elérte az amortizáció olyan fokát valamelyik részegység vagy alkatrész ami már komoly gondokat okoz a működésben. O-gyűrűket oda-vissza cseréltem már, még az olajat kell lecserélnem, de momentán nincsen hajtóműolajam, szóval ha szerzek – valaki ad – akkor lecserélem, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy ennyire bagatell problémával állok szemben. Nem szivesen bontom meg a blokkot megint, tekintve, hogy full felújításon esett át egy éve és még tart a bejáratása is, de ha nem lesz más megoldás akkor ehhez a meglehetősen drasztikusan szabadidőrabló megoldáshoz kell, hogy folyamodjak. L(
Úgy tudod ellenőrízni, hogy a 2. seb. röpsúlyok takaró lemezét leszeded, visszarakod a csavaranyát a lánckerék tengely végére és meghúzod. Ezután megnézed, hogy a 2. seb. röpsúlyok lazák és van egykis kotyogásuk, vagy teljesen be vannak feszülve, nem mozdulnak se zárásra-nyitásra, se oldalirányú holtjátékuk nincsen.
Ha ez a helyzet, (minden féle további blokk bontás nélkül) óvatosan kocogtasd meg a lánckerék tengely végét kalapácsal a lánckerék felöl és ismét nézd meg a röpsúlyok kotyogását.
Korábban ecseteltem a váltási problémáimat ás a kapott instrukcióknak megfelelően tüzetesebb vizsgálat alá vetettem az O-gyűrűt és környékét. Alap gondolat az volt, hogy mivel változtattam az eredeti méreten visszaállítok mindent alapállapotra – gyári értékre. Így max annyi történhet gondoltam, hogy újra jelentkezik az olajkiszivárgós tünet, de egyébként működnie kell a sebváltónak rendesen. Meg is történt a dolog és ma a próbaúton semmi változást nem mutatott a moci a sebváltásban, ugyanúgy szaraxik mint eddig. Amit kérdezni szeretnék : a képen látható 23. számú alkatrészegység meghibásodása esetén lehet-e ez a hibajelenség ami nekem van?
Asszem mégiscsak szét kell húzni azt a blokkot… L((
Azért nem értettem miről van szó, mert az én úszóházamban csak az a két kiálló rész van aminek a dobok nekiütköznek, amiket kifaragtam. Nekem más módszert kell alkalmazni a benzinszint beállításhoz. Egy dolgot felejtettem el, pontosan megmérni, mennyire van a benzin a ház felső szélétől, amikor rendesen működik az erőmű. Legközelebb bepótolom.
Gratulálok. Nagyon irigy vagyok most, nekem ilyen szépen rendbentartott fényes, tiszta motorom, sosem volt és talán sosem lesz. Látszik, hogy nem csak mint "A-ból B-be eljutás eszköze" éli meg napjait. Mégegyszer gratulálok. Nemérdekel, ha csöpögősre sikeredett az írásom. :))
Ja elfelejtettem, ez a felöntés tulajdonképpen a csepptálca csavarjának a zsákfuratának a helye. Csepptálca nélküli karbikon, ha van egyáltalán ilyen valszeg nincs.
" Erről írjál már valami bővebbet lécci, vagy ha van lehetőséged fotózd már ide, mert az én úszóházamban ilyen félkör alakú felöntés nincs! "
Üdv. Előtúrtam egy karbit, fényképeztem. Szóval az én tapasztalatom szerint, ha a jelzett felöntéshez képest a szint kb 1mm-el magasabb akkor a motor hidegen kizárólag szivatóval indul, a teljes üzemi hőfok eléréséig a kétlépcsős szivató 1-es szintjét megkívánja ellenkező esetben nagygázra kicsit fulladós, üzemmelegen jó. A jelzett felöntés felett kb 2mm-el hidegen nehezen, de akár szivató nélkül is elindul, kevés járatás után szivató nélkül szépen halad. Én az első üzemelést szeretem inkább mert spórolós vagyok. :)) A második állásban a motor kényelmesebben jobban használható. A szint szemrevételezését szétszedett állapotban kell érteni, ekkor nincs semmi az úszóházban, összeszereléskor ugye bekerül a fúvókatartó "ház" és az úszó elmerülő része, amik emelik a szintet, ekkor fogalmam sincs meddig ér a benzinszint. :))
Egyszer azt merészkedtem ide beírni, hogy jobbnak tartom a nehézpofás kivitelű váltót, mert a súlyánál fogva jobban nekifeszül a vezérlő dobnak, tehát biztonságosabban kapcsolja a második fokozatot. (az enyém ilyen)
Szilárd barátom viszont azt mondta, hogy a könnyűpofás is ugyanolyan tökéletesen műkszik minden különösebb átalakítás nélkül.
Lehet, hogy a végén mégis nekem lesz igazam???
Neked is jó idővel bőven megspékelt, koraőszi, MOTOROZÁSSAL GAZDAGON FŰSZEREZETT szeptembert (meg októbert, stb) kívánok!
Üdv Minden kedves Bóbita tulajnak és villalakónak.
Kettőtizes. Leírom néhány tapasztalatomat, hátha hasznát veszed.
Nekem blokk felújítás után fordult elő, hogy új röpsúllyal egyálltalán nem váltott fel kettesbe. A lánckerék tengelyét nem megfelelően raktam be és emiatt a porvédő lemez csavaranyájának a meghúzása után a röpsúlyok oldalirányban össze szorultak a fogas dobkerékkel. A tengely 1-2 mm-el kintebb volt a blokkból jobb oldalra, mint kellett volna, így nem volt elég hely oldalirányban a 2. seb röpsúlyainak a dobban.
A gumigyűrűt kicseréltem egyszer nagyobbra, mert a 2. seb röpsúlyai olajosodtak (persze az olajosodás oka egy rossz szimering volt). A nagyobb gumigyűrűvel azt értem el, hogy egy ideig tökéletesen váltott, majd mivel a nagyobb gumigyűrű nem tudott a helyére illeszkedni, engedte az olajat, így emiatt kezdtek csúszni a röpsúlyok.
Az utángyártott 2. seb röpsúlyok nekem viszonylag rövidebb távon, néhány száz km után a kopástól el kezdtek csúszni. (nehéz indítás, nehéz váltás, drága röpsúlyok, nagy kínlódás, stb.)
Így egy kis súlytöbletet adtam a röpsúlyoknak. Lehet barbárságnak tűnik elsőre, de mióta ilyen röpsúlyt használok, azóta csak az indító röpsúlyt cseréltem ki szinte teljes elkopás miatt.
A lényeg: a röpsúlyokba fúrtam 1-1db 10 mm-es menetű lyukat és 1-1 db 10mm-es csavart tettem bele 2-2 alátéttel. Csatolok 2 képet róla.
Mindenkinek napos sörömökkel és babis élményekkel teli szeptembert kívánok :)
Sziasztok! Keresek egy 207-es babetta első fék fedelet! újjat vagy jó állapotút az ülésről nézve a jobb oldali kellene! Tud valaki akkor ezen a címen keressen fel: tappancs011@ freemail hu! Köszönöm!