Keresés

Részletes keresés

Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12610
És mi lenne ha megcsinálnánk az origi Easy Rider babettát. Tudod Sörösrekesz oldalkocsi, közvetlen szívószál betáplálással, csak hogy biztosítva legyen a torkunk állandó kenése :))
Előzmény: Tóni bácsi (12607)
kettőtizes Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12609
Khm-khm... izé ... bájos a csevej, de esetleg valami érdemi?
Pls!
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12608

Egy picit vitatkoznék!

 

Nem én voltam aki ezt így fogalmazta meg, de télleg semmi bonyolult nincs a Babettában!

 

Hidd el, ha bármi baj van, az esetek 90 %-ában magunkban kell a hibát keresni! (nem a természetes kopástól elhasználódott alaktrészek cseréjéről beszélek) 

 

Hálás kis kütyürű, de a macskánkhoz hasonlóan igényli a babusgatást, simogatást.

Előzmény: Sityu39 (12605)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12607

Akkor ezúton szeretném felajánlani segítségemet!

 

Isten őrizz, hogy azon a 100 m-en teljes testi kiszáradásban részesülj!!!

 

Megyek és elviszlek!!! :-)))

Előzmény: Sityu39 (12606)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12606
Hát ha én futnék szabadlábon a kocsmáig a kószáló helyett, akkor abból nagyon nagy bajok lennének :). Hamarabb tikkadnék múmiává, minthogy elérjem a 100 m-re lévő kocsmát. És ráadásul még riadalmat is keltenék: világvége, sörhiány, meg minden :))
Előzmény: Tóni bácsi (12604)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12605

Ilyenkor szeretném megkérdezni azt az illetőt, aki annó oly könnyelműen kijelentette, hogy a Bóbita olyan egyszerű, mint az ék. >:-)

 

Viszont annál hálásabb. :))

Az utóbbi időben (a szabadonfutó problémámat leszámítva) csak benyát adtam neki és egy pár indító röpsúlyt. Utoljára tavaly volt időm karban tartani (tudjátok milyen nehéz volt két kézben tartani |:) ), de ezek szerint nagyon alapos lehettem, mert még mindig nem hagyott ott sehol sem a kis szélvész. :)

Előzmény: Sityu39 (12603)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12604

Csőváz!

 

A szabadonfutónak (hi-hi, a barátom megközelítésével élve kószálónak) kétféle hibalahetősége van:

 

Vagy nem fut szabadon, (be van szorulva) vagy csak szabadon fut.

 

1, Ha be van szorulva, a moci csak első sebesség fokozatban "repíti" utasát a legközelebbi kocsmáig!

 

2, Ha állandóan szabadon fut, gyalog kell a kocsmáig elmenned! Persze pedálozhatsz is, ha úgy jobban haladsz!

 

Tessék végig gondolni!

 

Üdv: Tóni bácsi

Előzmény: kettőtizes (12594)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12603

Szia Tóni bácsi.

 

Igazad van. :)

 

12599 hozzászólás nem helytálló.

Előzmény: Tóni bácsi (12602)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12602
Ez meg nem igaz! :(((
Előzmény: Sityu39 (12599)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12601

Jessz! Ez így korrekt! :)

Előzmény: Sityu39 (12600)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12600

Elvileg úgy tudod ellenőrízni a szabadonfutó szabadonfutását, hogy ha a hátsó kereket lassan (hogy a 2. seb röpsúlyai ne fogjanak) előre forgatod, de a dobot álló helyzetben tudod tartani, viszont ha a hátsó kereket hátrafelé forgatod, akkor a dobnak mindenféleképpen forognia kell a berögzült szabadonfutó miatt.

 

A tengely megcsiszolása után ha bekerült egy kis fém részecske az olajba, onnan pedig a szabadonfutó görgőihez az tényleg okozhatja a szabadonfutó szorulását és a váltás problémát.

Előzmény: kettőtizes (12597)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12599

Indul rendesen a kis szekér?

 

Ha a 23. szabadonfutó alkatrész lenne a hibás, akkor valószínüleg szorulnának a fogaskerekei, viszont akkor elképzelhető, hogy indításkor nem engedné a 2. seb röpsúlyainak a tapadását, és a mocit nem tudnád beröffenteni. Gondold végig a logikáját a fogaskerekeknek és a röpsúlyoknak. Szerintem nem a szabadonfutóval lesz a gáz.

Előzmény: kettőtizes (12597)
subaaa Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12598

Számomra hihetetlen, hogy neked ilyen alacsony benzinszinttel is indul a gép!

Nekem ha az úszóház félig van, még akkor is épphogy egyet-kettőt köhög pedálozás közben de CSAK SZIVATÓVAL. De beindulni nem indul be. Legalább kb az úszóház háromnegyedéig kell lennie a szintnek, és akkor remény már van hogy beindul.....

Álmodni se merek ilyenről, hogy ilyen alacsony szinttel, mint ami neked az optimális, beinduljon...

Előzmény: Törölt nick (12589)
kettőtizes Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12597
Szia!
Igazán nagyon köszönöm a segítségedet!
Az a helyzet, hogy összerakás után működött a dolog és azóta is működik csak az utóbbi időben kezdett el komolyabban szarakodni a váltó. A pofák szépen mocorognak amikor a porvédő lemez fent van, szóval ott minden a helyén van. Sztem az ábrán látható szerkezet a ludas vagy pedig a kopott átmérőjű szabadonfutó tengelyem.
Mielőtt szétborítottam a blokkot és kivettem az előző tengely addig szépen váltott semmi gondom nem volt ezzel. Csakhogy a régi tengelyem végét az előző tulajok valamelyike összeheftelte a bicikliátváltó résszel és így nem tudtam bicikli üzemmódba váltani, szóval kicseréltem a tengelyt aminek jó volt a vége, de előtte az állaga miatt esztergapadon csiszolóvászonnal meghúztam teljesen fémtisztára, hogy a rozsda eltűnjön. Na nem millimétereket szedtem le belőle, de gondolom elég sokat ahhoz, hogy a mocinak a vezérlő mechanikai részei ezt az átmérőcsökkenést nehéz ügyként éljék meg és besokkoljanak tőle.
Szerkezetileg tökéletesen van összerakva a motor – szerintem.
Banális meghibásodásra vagy funkciózavart kiváltó elváltozásokra nem figyeltem fel a generálkor így azt merem állítani, hogy nincsen rossz állapotban a blokk belülről, de talán elsiklottam valami fölött vagy azóta elérte az amortizáció olyan fokát valamelyik részegység vagy alkatrész ami már komoly gondokat okoz a működésben.
O-gyűrűket oda-vissza cseréltem már, még az olajat kell lecserélnem, de momentán nincsen hajtóműolajam, szóval ha szerzek – valaki ad – akkor lecserélem, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy ennyire bagatell problémával állok szemben.
Nem szivesen bontom meg a blokkot megint, tekintve, hogy full felújításon esett át egy éve és még tart a bejáratása is, de ha nem lesz más megoldás akkor ehhez a meglehetősen drasztikusan szabadidőrabló megoldáshoz kell, hogy folyamodjak. L(

Bocs má, hogy hoccú volt! J

Üdv.:
kettőtizes
Előzmény: Sityu39 (12595)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12596

Úgy tudod ellenőrízni, hogy a 2. seb. röpsúlyok takaró lemezét leszeded, visszarakod a csavaranyát a lánckerék tengely végére és meghúzod. Ezután megnézed, hogy a 2. seb. röpsúlyok lazák és van egykis kotyogásuk, vagy teljesen be vannak feszülve, nem mozdulnak se zárásra-nyitásra, se oldalirányú holtjátékuk nincsen.

Ha ez a helyzet, (minden féle további blokk bontás nélkül) óvatosan kocogtasd meg a lánckerék tengely végét kalapácsal a lánckerék felöl és ismét nézd meg a röpsúlyok kotyogását.

Előzmény: Sityu39 (12595)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12595

Szia Kettőtizes.

 

Olvasd el a 12585. hozzászólást.

 

Elképzelhető, hogy a lánckerék tengely nincs teljesen a helyén és emiatt nem vált.

Előzmény: kettőtizes (12594)
kettőtizes Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12594
Tóni bácsi és a többi 210-es tulaj!

Korábban ecseteltem a váltási problémáimat ás a kapott instrukcióknak megfelelően tüzetesebb vizsgálat alá vetettem az O-gyűrűt és környékét. Alap gondolat az volt, hogy mivel változtattam az eredeti méreten visszaállítok mindent alapállapotra – gyári értékre. Így max annyi történhet gondoltam, hogy újra jelentkezik az olajkiszivárgós tünet, de egyébként működnie kell a sebváltónak rendesen. Meg is történt a dolog és ma a próbaúton semmi változást nem mutatott a moci a sebváltásban, ugyanúgy szaraxik mint eddig. Amit kérdezni szeretnék : a képen látható 23. számú alkatrészegység meghibásodása esetén lehet-e ez a hibajelenség ami nekem van?

Asszem mégiscsak szét kell húzni azt a blokkot… L((

Üdv.:
kettőtizes
1
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12593
Nagyon szépen köszönöm kedves szavaidat! :)))
Előzmény: Törölt nick (12591)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12592

Csákó!

 

Köszi a képet!

 

Azért nem értettem miről van szó, mert az én úszóházamban csak az a két kiálló rész van aminek a dobok nekiütköznek, amiket kifaragtam. Nekem más módszert kell alkalmazni a benzinszint beállításhoz. Egy dolgot felejtettem el, pontosan megmérni, mennyire van a benzin a ház felső szélétől, amikor rendesen működik az erőmű. Legközelebb bepótolom.

Előzmény: Törölt nick (12589)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12591
Gratulálok.
Nagyon irigy vagyok most, nekem ilyen szépen rendbentartott fényes, tiszta motorom, sosem volt és talán sosem lesz.
Látszik, hogy nem csak mint "A-ból B-be eljutás eszköze" éli meg napjait.
Mégegyszer gratulálok.
Nemérdekel, ha csöpögősre sikeredett az írásom. :))
Előzmény: Tóni bácsi (12583)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12590
Ja elfelejtettem, ez a felöntés tulajdonképpen a csepptálca csavarjának a zsákfuratának a helye.
Csepptálca nélküli karbikon, ha van egyáltalán ilyen valszeg nincs.
Előzmény: Törölt nick (12589)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12589
" Erről írjál már valami bővebbet lécci, vagy ha van lehetőséged fotózd már ide, mert az én úszóházamban ilyen félkör alakú felöntés nincs! "

Üdv.
Előtúrtam egy karbit, fényképeztem.
Szóval az én tapasztalatom szerint, ha a jelzett felöntéshez képest a szint kb 1mm-el magasabb akkor a motor hidegen kizárólag szivatóval indul, a teljes üzemi hőfok eléréséig a kétlépcsős szivató 1-es szintjét megkívánja ellenkező esetben nagygázra kicsit fulladós, üzemmelegen jó.
A jelzett felöntés felett kb 2mm-el hidegen nehezen, de akár szivató nélkül is elindul, kevés járatás után szivató nélkül szépen halad.
Én az első üzemelést szeretem inkább mert spórolós vagyok. :))
A második állásban a motor kényelmesebben jobban használható.
A szint szemrevételezését szétszedett állapotban kell érteni, ekkor nincs semmi az úszóházban, összeszereléskor ugye bekerül a fúvókatartó "ház" és az úszó elmerülő része, amik emelik a szintet, ekkor fogalmam sincs meddig ér a benzinszint. :))



.
Előzmény: Tóni bácsi (12578)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12588

Szia!

 

Egyszer azt merészkedtem ide beírni, hogy jobbnak tartom a nehézpofás kivitelű váltót, mert a súlyánál fogva jobban nekifeszül a vezérlő dobnak, tehát biztonságosabban kapcsolja a második fokozatot. (az enyém ilyen)

Szilárd barátom viszont azt mondta, hogy a könnyűpofás is ugyanolyan tökéletesen műkszik minden különösebb átalakítás nélkül.

 

Lehet, hogy a végén mégis nekem lesz igazam???

 

Neked is jó idővel bőven megspékelt, koraőszi, MOTOROZÁSSAL GAZDAGON FŰSZEREZETT szeptembert (meg októbert, stb) kívánok!

 

Tóni bácsi

Előzmény: Sityu39 (12586)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.18 0 0 12587

Gondolod???

 

Oké, megyek a rozsda boltba, veszek egy olyan másfél decinyi oxidációt, és ráspriccelem a hengerre a ruhabelocsolóval.

 

Lehet, hogy jobban is fog kinézni! Majd teszek fel képet! :-{)))

Előzmény: miko? (12584)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12586

Itt vannak a képek.

 

 

Előzmény: Sityu39 (12585)
Sityu39 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12585

Üdv Minden kedves Bóbita tulajnak és villalakónak.

 

Kettőtizes. Leírom néhány tapasztalatomat, hátha hasznát veszed.

 

Nekem blokk felújítás után fordult elő, hogy új röpsúllyal egyálltalán nem váltott fel kettesbe. A lánckerék tengelyét nem megfelelően raktam be és emiatt a porvédő lemez csavaranyájának a meghúzása után a röpsúlyok oldalirányban össze szorultak a fogas dobkerékkel. A tengely 1-2 mm-el kintebb volt a blokkból jobb oldalra, mint kellett volna, így nem volt elég hely oldalirányban a 2. seb röpsúlyainak a dobban.

 

A gumigyűrűt kicseréltem egyszer nagyobbra, mert a 2. seb röpsúlyai olajosodtak (persze az olajosodás oka egy rossz szimering volt). A nagyobb gumigyűrűvel azt értem el, hogy egy ideig tökéletesen váltott, majd mivel a nagyobb gumigyűrű nem tudott a helyére illeszkedni, engedte az olajat, így emiatt kezdtek csúszni a röpsúlyok.

 

Az utángyártott 2. seb röpsúlyok nekem viszonylag rövidebb távon, néhány száz km után a kopástól el kezdtek csúszni. (nehéz indítás, nehéz váltás, drága röpsúlyok, nagy kínlódás, stb.)

Így egy kis súlytöbletet adtam a röpsúlyoknak. Lehet barbárságnak tűnik elsőre, de mióta ilyen röpsúlyt használok, azóta csak az indító röpsúlyt cseréltem ki szinte teljes elkopás miatt.

A lényeg: a röpsúlyokba fúrtam 1-1db 10 mm-es menetű lyukat és 1-1 db 10mm-es csavart tettem bele 2-2 alátéttel. Csatolok 2 képet róla.

 

Mindenkinek napos sörömökkel és babis élményekkel teli szeptembert kívánok :)

Előzmény: kettőtizes (12523)
miko? Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12584

nagyon pipec!!!

egyebként felháborítóan fémtiszták a hűtőbordák!

legalább egy kis oxidáció lehetne rajta!!!!

 

:-)

Előzmény: Tóni bácsi (12583)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12583

Sziasztok!

 

Na így néz ki a Dellorto felszerelve.

 

A karistolások a burkolaton nem tőlem származnak, de ez egy másik történet.

 

Tóni bácsi

kettőtizes Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12582
Szia!
Jelzem ha van.

mail is ment

üdv.:
kettőtizes
Előzmény: BundasCZ (12581)
BundasCZ Creative Commons License 2007.09.17 0 0 12581
Sziasztok!
Keresek egy 207-es babetta első fék fedelet! újjat vagy jó állapotút az ülésről nézve a jobb oldali kellene!
Tud valaki akkor ezen a címen keressen fel: tappancs011@ freemail hu!
Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!