Keresés

Részletes keresés

rysy-ke Creative Commons License 2012.02.04 0 0 2110

Üdv. Mindenkinek!

 

Lenne valakinek ötlete arra, hogy egy fég-es cirkó miért nem hajlandó 40 C- nal melegebb vizet produkálni. A radiátorok gyakorlatilag csak langyosak és így nem lehet 20 C- t sem elérni. Kitakarítottam a hőcserélőt, de semmi sem változott. A szivattyúra gondolok még, bár magam sem tartom túlságosan logikusnak, de már egy ideje nem hajlandó elindulni hosszabb akár egy két óra után is. Normálisan bekapcsol, de folytonos égés mellett is ez a helyzet.

 

Előre is köszönöm.

Dunit Creative Commons License 2012.01.25 0 0 2109

  

Üdv !

 

 Vennék egy használt C12 -es fali kazánt.

 Állítólag vagy 6  -7 éves, ezt a műszaki tábláján kivül miről tudhatom meg ?

 Nekem egy kb. 20 éves van, azon még kerek a hőmérő, kb. 17 -18 éve jelent meg a  szögletes hőmérős, majd tovább modernizálódott.

 Ez a készülék egy nyaralóban volt, állítólag nem sokat használták.

 Persze buktató itt is van, akár a használt autónál.

Az ár kb. 50  % lenne .

crisco Creative Commons License 2012.01.24 0 0 2108

Sziasztok!1 kis segítség kellene:van egy 70 m2-es lakásom ami,egy régi parasztházból lett átalakítva,nagyon kis rész maradt meg a régi vályogfalból...30-as hőszigetelős tégla+10cm hőszigetelés,a padlóban is 5cm+a mennyezeten gipszkarton+légrés+ 30cm üveggyapot..teljesen új fűtésrendszer, lapradiátor,5 rétegű fűtéscső ,ami a betonban megy+ egy Beretta Smart turbo kombi kazán!Annyi a kérdésem van ,hogy 60 fokos vízzel fűtök(automatára van állítva a kazánon) 19.5 fokon van a termosztát..kb.3.5 óránként kapcsol be a kazán olyan 20 percre,majd a leállása után,felmegy a hőmérséklet 21-21.5 fokra a lakásban a hőmérséklet!érdemes-e kipróbálnom mondjuk 50 fokos vízzel a fűtést,hátha nem lesz olyan nagy hőingás(ha egyáltalán ez nagynak számít?!)..köszi a segítséget

nixon70 Creative Commons License 2012.01.24 0 0 2107

2105

Előzmény: sünbogár (2106)
sünbogár Creative Commons License 2012.01.23 0 0 2106

Kedves Fórumozók,

 

Kérdezhetek valakit Chaffoteaux Nectra szörnnyel kapcsolatban? Csak mert nem találtam beírást ezzel a márkával kapcsolatban, és nem akarok feleslegesen terhelni senkit a kérdésemmel.

nixon70 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 2105

Víz-gáz fűtésszerelés topicba is tedd be a kérdésedet.

Előzmény: kisferi314 (2104)
kisferi314 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 2104

Szasztok!

 

Sürgős segítségre van szükségem, mert már nagyom fázom :)

 

C18-as régi kazánom már egy hete rosszalkodik, rendszeresen kialszik a őrláng, nehezen

lehet begyújtani. Cseréltem thermóelemet (már kétszer) de azzal sem javult a helyzet.

Most viszont egy eddig nem tapasztalt hiba lépett fel.

Ég az őrláng, a szobatemosztát kapcsol, szivattyú elindul, de a gáz nem.

 

Mi lehet a hiba?

Előre is köszönöm a segíséget.

Tade15 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 2103

Köszi.

Előzmény: 4y2fhj9 (2098)
BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG Creative Commons License 2012.01.09 0 0 2102

Ja és lene még egy kérdésem. Az egyik radiátor alsó csatlakozójára rákerült egy nyomásmérő egy szeleppel megtoldva. Hogy az ismerősünk ezt pontosan miért így oldotta meg, azt nem teljesen tudom, de a szelep dobozán valami 4-5 bar érték rémlik, hogy szerepelt, de 2 bar körül állandóan elenged. Szivarog vagy a berezonáláskor fröcsköl is. A nyomás pedig időről időre szép lassan lecsökken, pont mint novemberben a legelső hibajelenségnél. Ez a bizonyos szelep mennyire jó, ogy ott van?

 

 

Amennyiben ez egy biztonsági lefúvató szelep, akkor ezt lezárhatod, mert a készülékben a tágulási tartály tetején van egy 3 baros lefúvató gyárilag, amire egy szürke műanyagcső van kötve.

Előzmény: 4y2fhj9 (2096)
BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG Creative Commons License 2012.01.09 0 0 2101

Amennyiben vízkő kirakódás van a tömszelencék körül, akkor cserélni kell őket!

Előzmény: 4y2fhj9 (2096)
BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG Creative Commons License 2012.01.09 0 0 2100

A felső tömszelencét is kend le ugyanígy.

Előzmény: 4y2fhj9 (2096)
BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG Creative Commons License 2012.01.09 0 0 2099

A tömszelence tengelyt finom üvegpapírral csiszold fémtisztára az esetleges kirakódástól, majd lágy, teflonos szilikonzsírral kend be. Nézd meg, hogy húzósan, de ne szorosan csússzon benne a tengely. Utána szereld vissza.

Előzmény: 4y2fhj9 (2096)
4y2fhj9 Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2098

Hűha, jó kérdés, megnézem az előzményekben, hátha benne van, mert véletlenül bezártam, amikor találtam. Aha, megvan: www.langor.hu

Előzmény: Tade15 (2097)
Tade15 Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2097

Mi volt az a webáruház ahol ezeket láttad?

Előzmény: 4y2fhj9 (2096)
4y2fhj9 Creative Commons License 2012.01.08 0 0 2096

Szervusztok!

 

Nagyon köszönöm a segítségeket! A leírásokat letöltöttem és tanulmányoztam. A betegágyra sajnos és is csak azt tudom mondani, hogy egyelőre abból kell megoldanom, ami van, mert nem futja másikra. Illetve ha típust váltanék, akkor azt mondták, hogy kéményseprők, engedélyeztetés, önkormányzat stb. Nem tudom pontosan, hogy mennyi macera és pénz, de biztosan nem nulla. A másik oldalról meg eddig 10 évig hibamentesen elketyegett, így bíztam benne, hogy eztán is folytatja, ha egy kicsit helyrepofozzuk, de abban nem remélnykedtem, hogy a donor minden alkatrésze jó lesz hozzá. Mindenesetre tényleg szeretnék ennél maradni egyelőre, amíg nem tudok további összegeket átcsoportosítani kazán-projectre.

 

A hibajelenségekre visszatérve tehát a fekete kapcsolóházból csöpögő víz mindenképpen az alsó tömszelence hibája? A kapcsolóház kívül nem vizes, a csavarnál szivárog. Egyébként megcsináltam, amit a neobase-en írtál és iszonyúan be volt tekerve eredetileg a csavar.

 

A donorból egyébként elvileg átkerült a tömszelece egy része is, legalábbis azt hiszem, mert egyetlen alkatrészt találtam a megmaradtak között és az szerintem az eredetié. Megpróbálok képet feltenni.

 

 

 

A berezonálást, csörgést-zörgést pedig ezek szerint a váltószelepben átszakadt membrán okozza? Valamelyik weboldalon láttam alkatrészárakat, váltószelepre valami 17 pénz rémlik, tömszelencére meg talán 12. Ezek mennyire reális és naprakész árak?

 

Egyébként még novemberben valaki már ajánlotta a cégedet, talán a Megathermesek. A kérdésem, hogy ha mégiscsak szeretnék ennél a betegágynál maradni, vállalnád-e a javítását és a leírtak alapján nagyjából mivel kellene kalkulálnom financiális oldalról?

 

Ja és lene még egy kérdésem. Az egyik radiátor alsó csatlakozójára rákerült egy nyomásmérő egy szeleppel megtoldva. Hogy az ismerősünk ezt pontosan miért így oldotta meg, azt nem teljesen tudom, de a szelep dobozán valami 4-5 bar érték rémlik, hogy szerepelt, de 2 bar körül állandóan elenged. Szivarog vagy a berezonáláskor fröcsköl is. A nyomás pedig időről időre szép lassan lecsökken, pont mint novemberben a legelső hibajelenségnél. Ez a bizonyos szelep mennyire jó, ogy ott van?

 

Köszi szépen előre is!

 

tclar Creative Commons License 2012.01.07 0 0 2095
nekem akkor nem volt meg a vízhőfok c24-nel amikor a gázszűrője volt eltömődve rögtön a bejövő gazcsap utáni első hollanderben.egy fem szita. udv
Előzmény: b_robi (2094)
b_robi Creative Commons License 2012.01.06 0 0 2094

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni a következő dilemma feloldásában:

 

Adott egy tetőteres családi ház, az alapterülete 80m2+tetőtér. Az alsó szintem ½ colos acélcső, a felsőm rézcsöves fűtés, lapradiátorokkal biztosítja a hő leadást. A hőtermelő egy cca. 20 éves FÉG C24 fali cirkó, ami a pince szinten van elhelyezve. A lakás szigetelt (így vettük, a szigetelés vastagságát nem tudom pontosan szerintem kb. 40mm), a falazat szilikát, az ablakok nem újak, viszont már a hőszigetelt üveg van benne. Két éve télen a mínusz 17 fokban külső hő kamerás felvételek készültek, és ahol a legnagyobb volt a disszipált energia, ott is max. mínusz 5-6 fok volt a külső felületen. Alulról, a pince szint plafonja 8cm nikecell-el van szigetelve. A padlás felől 12cm-es gyapot és egy alu „hőtükör” van fektetve

A problémám az, hogy nem tudom meghatározni, hogy a gázfogyasztásunk „optimális”-e, nekem nagyon soknak tűnik. Ha napközben, amikor nem vagyunk otthon 8-18óra között 16 fok, este 16-21óráig 18 fok, 21-06óráig 17 fok, akkor, amellett, hogy odakint nem fagy még éjjel sem, 10-15m3/nap gáz fogy, s közben majdnem megfagyunk.

 

Amit tudunk:

  • a napokban mértem a fogyasztást: 1perc alatt 38l-t használt el, ami kb. 2,3m3/h fogyasztás, ami megfelel a gépkönyvben lévő normának.
  • a következő folyamatot hajtottam végre: lezártam az emeleti ágat teljesen (a pincében a kazánnál) Így a rendszeren 2 db 2000*600, 2 db 1600*600, 1 db 1000*600, 1 db 400*600 „kétlapos” (nem ismerem a szakkifejezést) radiátor maradt a rendszerben, ami a 80 m2-t hivatott befűteni. A termosztátot beállítottam 18 fokra, megvártam, míg felfűt, majd ezt követően figyeltem a viselkedést, közben a kinti hőmérséklet plusz 3 fok volt. A fűtés a következőképpen működött: 20 percig ment a cirkó, majd 50 percet állt. majd megint ment, és így tovább. A termosztát kapcsolási dt-je a papírjai szerint 0,5 fok.

Ami a furcsa számomra (bár ennek lehet, hogy így kell lenni-e), hogy a cirkón lévő hőmérő a folyamat során max 55 fokot mutatott, úgy, hogy az alján lévő fekete gomb a legmagasabb értékre volt tekerve. Ha jól gondolom, a gázfogyasztásból következtetve, az előállított hőmennyiségnek elégnek kellene lenni ennél sokkal magasabb vízhőfokhoz is, hiszen a felső szint kizárásával gyakorlatilag a leadó felületet a felére csökkentettem.

 

Ha jó a gondolatmenetem, mi lehet a hiba forrása.

 

A segítséget előre is köszönöm.

 

Üdvözlettel: Bodnár Róbert

V.6. Creative Commons License 2012.01.02 0 0 2093

Sziasztok!

 

Boldog Új Évet mindenkinek!

 

Van egy néha jelentkező problémám a Demrad Solaris típusú kombi kazánunkkal. Fűtésre jelenleg nem használjuk, csak meleg víz előállításra. A gond az, hogy néha működés közben leáll hőfok probléma hibajellel. Ilyenkor várni kell vele kb. 1 percet, majd egy kis kattanás után, megint megy gond nélkül. Mitől lehet ez? Van konkrét oka a hibának, vagy több lehetséges verzió van? Hozzá kell tennem, hogy a kézi hőfokszabályozás, már új korától tökéletlen. Főleg a fűtési víz hőfok szabályozása katasztrofális.

Előre is köszönöm a segítséget!!

Tade15 Creative Commons License 2012.01.01 0 0 2092

Köszi.Jelenleg az enyém müködik rendesen.Ha szükségem lessz valamire megkereslek.Más használható információt nem találtam csak a neobase-t,onnan is sok mindent megtudtam.50-em sincs másikra jelenleg,úgyhogy ezt kell csinálni míg lehet.Szerintem jópáran vagyunk így ezzel.Meg amellé még jön a felszerelés és egyéb apróságok,és mindjárt nem annyinál járunk.Bár 50-böl inkább vennék egy cserépkájhát a jelenlegi gázárak mellett.

Előzmény: BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG (2091)
BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG Creative Commons License 2012.01.01 0 0 2091

egyébként meg a neobase oldalán lévő infók tőlem vannak, én vagyok a blaho gyula. ha segíthetek vmiben, keress meg privátban.

Előzmény: Tade15 (2088)
BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG Creative Commons License 2012.01.01 0 0 2090

egyébként meg az alsó tömszelencéje folyik, az csöpög a fekete kapcsolóházból.

Előzmény: Tade15 (2088)
BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG Creative Commons License 2012.01.01 0 0 2089

használtan 40-50-ért lehet venni sokkal jobbat is. ez a készülék nagyon szervizigényes és az alkatrészek drágák. kb egy oltcit minőség.

Előzmény: Tade15 (2088)
Tade15 Creative Commons License 2012.01.01 0 0 2088

És ha nincs az embernek újra pénze fagyjon meg?

Előzmény: BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG (2085)
Tade15 Creative Commons License 2012.01.01 0 0 2087

Innen vannak az információim.

http://zw20.neobase.hu/

Köszi,ha kell valami lehet szólok.Bár én egy müködö komplettet szeretnék venni egyenlöre.Nemrég nekem is őrláng problémáim voltak.

Előzmény: 4y2fhj9 (2084)
BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG Creative Commons License 2012.01.01 0 0 2086

Bocs, ZW...

Előzmény: BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG (2085)
BOSCH-JUNKERS, BAXI, FÉG Creative Commons License 2012.01.01 0 0 2085

Ha szeretnél egy komoly, megbízható készüléket, akkor ezt a Novathermet (ZV20KD) felejtsd el! Ez csak ratyizgatás, ez egy betegágy. Ezzel (is) foglalkozik a cégünk.

Előzmény: 4y2fhj9 (2081)
4y2fhj9 Creative Commons License 2012.01.01 0 0 2084

Ahhaaa... Most látom. És így a válaszom: NEM ÉN. :) Az én donorom egy október-novemberi projekt volt, de nem Ócsáról. Viszont ugyanilyen és ugyanezen az áron, csak az őrlángot nem tartotta és még néhány apróbb hiábja volt. De ha csak alkatrész kell, szólj bátran! Egy dobozban figyelnek a tartalékok.

Előzmény: Tade15 (2082)
4y2fhj9 Creative Commons License 2012.01.01 0 0 2083

Elképzelhető, bár több nagyon hasonló futott egyszerre. De ha ez az, szívesen kooperálok, ha még fennáll a helyzet, ami miatt Neked is kellett volna. Nem Te kérdezted a főkapcsolójának az épségét? Mert azzal kapcsolatban pontosan addig a pillanatig bennem volt, hogy kiderítem a kérdező elérhetőségét valahogy és odaadom neki, amíg emberünk el nem törte véletlenül az enyémet is. (Addig egyébként elképzelhetetlen volt számomra, hogy hogyan lehet ezt a főkapcsolót leamortizálni.) :)

 

Viszont a szerelési útmutató elég rövidecske (ez az: http://dl.dropbox.com/u/7651954/szerelesi%20utmutato_zw20-kd.pdf), így nyoma sincs azoknak a rajzoknak, amiket leírtál, de mindjárt megpróbálok rákeresni. És egyúttal köszönöm az infókat és a segítséget. A kis fekete doboz egyébként így leírás alapján is aggasztó, mert szerintem eredetileg is az ment tönkre, de mindjárt megvizualizálom élőben is. Alkatrészügyileg pedig tényleg írj, ha valamire szükséged van, mert meg tudjuk dumálni és hátha még megvan belőle.

Előzmény: Tade15 (2082)
Tade15 Creative Commons License 2011.12.31 0 0 2082

Szóval te vetted meg elölem a Vaterán a cirkót? :)

Az alkatrész listában az 5-ös rajzon látható a víz armatúra,1-es számmal szerepel kompletten.a váltó szelep pedig a 28-as szerintem.A kazánon a szivattyú mellett van balra,fekete színü.Szerintem a membrán van átszakadva és össze dolgozik.5-ös számú a rajzon.A kis fekete dobozról,és a csavarról is van infó az oldalon.

De én csak egy mükedvelö vagyok,hátha jön erre valaki aki többet tud nálam.

 

Előzmény: 4y2fhj9 (2081)
4y2fhj9 Creative Commons License 2011.12.31 0 0 2081

Mindenkinek Békés, Boldog és Kellemes Élményekkel Tarkított Új Esztendőt kívánok!

 

A fórumot olvasva hasonló problémában szeretnék segítséget kérni, mint Sasszem9998. Nekem egy Junkers ZW20KD23 fali kombim van és a fűtési szezon elején krepált be először. Miszerint a készülék alatt kisebb tócsa gyűlt össze időről-időre. Nomenka szavaival leírva "az 1. Ember" cserélni akart tágulási tartályt, deflektort, kazántestet, vízmennyiségszabályzót. Az összeg, amit az árajánlatra ráírt sokkoló hatású volt.

 

Úgy döntöttem, megkérdezem más szakemberek véleményét is, így akadtam egy ismerős szerelőre. Vele egyeztettem le például azt a hirtelen támadt ötletemet, hogy egy Vaterán kinézett donorkazánnal (teljesen egyező típus) milyen esélyekkel orvosolhatnánk a helyzetet. Ebben a donorban frissen lett cserélve a kazántest vadonat újra és az egészet megkaptam kevesebbért, mint amit 1. ember csak a kazántest alkatrészárának felírt. Egyetlen problémája az volt, hogy az őrlángot nem tartotta meg.

 

Boldog tulajdonosa lettem a donornak, 2. ember jött, cserélte, amit kell azzal a nagyon szimpatikus ars poeticával, hogy beteszi, amit be kell és nem veszi ki, amit nem kell. (Tágulási tartály például hibátlan volt, így most van egy szintén hibátlan tartalékom is - ha esetleg kell valakinek jtányosan!) :) Nagyon nem berheltük szét az eredetimet, csak néhány jobb állapotban lévő alkatrészt kapott.

 

De az öröm csak pár napig tartott, amikor is Sasszem9998 által is leírt csörgés-zörgés, rezonálás kezdődött a használati melegvíz megnyitásakor. Először megijedtem, hogy szét fog esni, de aztán szép lassan kitapasztaltam és most ha már csak megklattyan, zárom el a vizet - ja, mert hogy nem minden alkalommal csinálja, csak az esetek felében.

 

2. emberünk azt mondta a telefonban, hogy első hallásra valami nyomásprobléma lesz, aztán kijött és első nézésre a csempeszelepben találta meg a bűnöst. Addigra könnyedén reprodukálható volt már a hibajelenség. A csempeszelep kivésésének rémálma előtt nekiláttam ismét a neten kutatni, illetve átnéztem a szerelési útmutatót is mégegyszer, amit még korábban töltöttem le. (Isten áldja az Internetet!)

 

Mivel a gond egyre sűrűbben jelentkezik, tehát jobbára most már csak hideg vizet merünk használni, valamint Sasszem hibaleírása kísértetiesen azonos, arra merek gyanakodni, hogy a váltószelep a gond és a fűtéskör átdolgozik. Egyébként jelentem, amikor égzengés van, a fűtési kör nyomása is lecsökken (mind a kazánon, mind pedig az egyik radiátor végére az ismerős (2.) szerelő által frissen szerelt nyomásmérőn is. Utóbbi egy biztonsági szeleppel csatlakozik a radiátorhoz és alkalomadtán be is pisil, így például olaj már nincs a rendszerben, azt mind kieresztette.

 

ÉS A KÉRDÉSEM a hosszú bevezető után:

A váltószelep az megegyezik a háromutas szeleppel? Mert a leírásban csak ilyet találtam és erre merek következtetni.

 

Illetve a kazánt alulról figyelve ismét megjelent egy vízcsepp egy kicsi, keskeny fekete doboz alján, amit a legelső hibánál is észrevettem és aggodalommal töltött el. Többek között ezt a kis fekete dobozkát is cseréltük, egy mikrokapcsoló volt benne.

 

Tavasszal 2. emberünk javaslatára is és a fórumon olvasottak alapján is meg fogunk ejteni egy komplett és alapos átmosást, a hőcserélő gépi tisztítását és valahogy megpróbálom desztillált vagy lágyított vízzel feltölteni a rendszert. (Erre egyébként nincsenek szakosodott cégek? Milyen pénz lehet pedig benne... A gépet csak egyszer kell megvenni.)

 

De addig is jó lenne kideríteni, hogy vajon ez a váltószelep okozza-e a világvége-hangokat, mert ha igen, akkor azt idejekorán szeretném még cserélni, hiszen így a fürödni is csak akkor mehetünk, amikor a kazán is úgy gondolja. :)

 

Esetleg ha meg tudnátok mondani, hogy a váltoszelep hogy néz ki, akkor meg tudnám nézni, hogy a tartalék alkatrészek között jelen van-e. Mert a szerelési manuálban csak sematikus rajz van és azt visszakövetve nem vagyok biztos a dolgomban.

 

Előre is nagyon köszönöm és még egyszer BÚÉK!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!