Ha minden jól megy, a jövő héten szakértő kezek megnézik a difimet (bal!nt). A hallottak alapján szerinte nincs nagy probléma. Aztán már csak abban reménykedem, hogy jól emlékszem, és lamellás sperrt vettem ~16 évvel ezelőtt és nem viszkósat. Meg abban, hogy a difi adja a hangot és nem a féltengely. :)
Bömbölő/bömbölde ! Milyen difim lehet? Lamellás vagy viszkós?
Eltört a sportülésemben valami a vezető oldalon, így majd' fekvő helyzetben kell vezetnem, nem marad meg a háttámla függöleges helyzetben. Bármit is csinálok vele. Mi lehet a megoldás? Keressek donor sport ülést és rakjam át a mechanikát, vagy gyári ülés alkatrészekből is fel lehet javítani?
Van valakinek ilyen donorja, üres váza? Vezető oldali sportüléshez.
Ha jól emlékszem van egy olyan első tagom, ami katalizátormentes. A leömlőre csatlakozó résztől (ahol még két cső jön), a közösítő, illetve tovább a második tagig. Egyedül a gyári csatakozó hiányzott hozzá, hogy beépítsem. Ha érdekes, megnézem merre van. Közben megtaláltam a képet.
Ahamm, na nekem nem ez a resze lenne izgalmas, hanem ami ez elott van. Akkor az a katalizator lesz es kulon van a kozepdobtol. M40-nel csak katalizator van meg vegdob, ezert nem volt tiszta nalad mi a kozepdob.
Ez egy eredeti M42 kipufogórendszer, középdobbal, csak a hátsó dob elfáradt. Mivel aktuálisan nem találtam gyári hátsó dobot, vettem egy E36 320i gyári dobot, mert ennek a csőátmérője stimmel. Ezt oda hegesztettem a rendszer végére. Kipufogóvég nincsen rajta, illetve egy korábbi javításnál kilyukadt.
Az M40 elso rugot en tudnam raktarozni, ha nalad mar nem fer el. :)
Az M42 kipuff nem vilagos. Honnan kezdodik? Nekem egy M42-es leomlom van es arra egy M42-es csatlakozassal van felganyolva egy M40-es rendszer. E helyett jo lehetne?
Lenne egy kérdésem is. Szeretnék télre gumiszőnyeget venni az autóba (sedan), de szinte csak a fiatalabb 3as szériákhoz találok. Van valakinek ötlete, hogy hol találok?
-M42B18 hátsó kipufogótag (gyári csatlakozás, középdob, és egy E36 320i hátsó dob rajta)
-E30-ba E36 ülés beszereléséhez konzol
-4 hengeres gyári első rugók
-motor lengéscsillapítók
-sok apróság
A legtöbb cuccról van kép, az első tételeknek van ára, a többi aprópénz. Eljössz, válogatsz, mondasz rá egy árat/hozol sört/csokit/hízót/bontott téglát és viheted:D
thx nekem szerencsere nem volt vele gondom, de aki mar nem az elso olyan peldanyt teszi be, ami mar akkor is folyt, amikor a bontos kivette, annak egy jo alternativa. tobb off markanal gyarkran elofordul, hogy a kormanymu megadja magat a 10-15 eves peldanyoknal es 120-200eFt koruli osszegekert vagjak hozzad vagy ujitjak fol... szerintem sokan kozuluk is orulnenek ilyen alternativaknak.
eredeti kerdesedre valaszolva -bar nemtom mi ez a sok cikkszam- de szerintem nem tudsz olyat venni, ami E36-ba jo es ne tudnad beszerelni E30-ba a 'szokasos' modszerrel!
Gondoltam rá hogy felujíttatsam. De 10 körül van a készlet (meyle) , állítolag 1 gyűrű nem stimmel bent, azt gyáriba kell megvenni. Meg pár órát biztos eltökölnek vele.
Tudok zsír újat 40E ft-ba. Szerintem annyiért nem éri meg probálkozni a régivel.
Hat en itt lassan 15 eve olvasgatom, hogy e30-ba e36 kormanymuvet kell tenni, de hogy tobbfele lenne belole, olyan iras meg nem volt. E46-nal van ketfele, de abbol is be lehet faragni mindkettot. Az attetelezesuk mas. A meglevo felujitasa nem jatszik? Lehet venni gyari tomiteskeszletet.
A hozzáértőket kérdezném hogy az e36-ban lévő kormánymű, mind ugyanolyan vagy van valami különbség? Szervósról beszélünk.
Mert az a helyzet hogy az e30-ba annak idején e36 kormányművet tetettem. De nem tudom milyet, bontottat. Mostanság nem volt időm használni és elengedte a olajat. Azaz ha beindítom azonnal kifolyik az olaj egyik oldalt ha jól láttam.
Szóval láttam új kormányművet de nem tudom hogy stimmel-e bele, ezekkel a cikkszámokkal kompatibilis állítolag :
Var meg, amig kilyukad es a kiszivargo olaj bevonja a maradekot! Szerintem barmit csinalhatsz vele, amig nincs homokkal leveretve rola a rozsda, addig max elrejteni tudod a bevonattal, aztan max ugy rozsdasodik, hogy nem latod.
Nem, nem, ezúttal ez nem lesz jó. Ilyen mosást szoktam csinálni az E30 alján, de most nem neki kell, és tényleg olyan mosásra lesz szükség, ahol a szaki a felemelt kocsit alját vereti a nagynyomásúval, vegyszerrel, miegymással. Amit pl. egy alvázvédelem előtt szokás csinálni.
Ilyen helyről tudtok?
És volna még egy kérdés. Off autó acél olajteknőjét masszívan marja a rozsda. Kellene erre valami megoldás. Nem restaurálás lesz, így nem szeretném levenni, homokszórni, stb..., szóval valamilyen flakonos megoldás kell. A gond az, hogy a teknő azért kap eleget menet közben, és forró is. Olyan bevonatra van szükség, ami bírja a hőt, a kémiai terhelést, és nem pattogzik le az első, felverődő kavicstól.
Elvileg nem szabad az ilyen helyeken meg motormosast sem. Kivancsi vagyok mit szolnak, amikor megjelensz egy krokival. :D Ez mondjuk a kisebbik baj, nekem kb egy ezresert szoktak lemosni az aljat es ilyen hidegben szerintem ennyit meger, hogy nem kell magad osszefrocskolni.