Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.09.26 0 0 429

Minden családban másként van, s egyik sem rossz. Az sem, ha szívességből viszi valaki a családtagjait, s az sem, ha a családtag tesz pénzt a tankba.

 

Velem mindkettő előfordult már, sőt olyan is volt, ha nem tankol, el sem tudtam volna vinni sehová, mert nem volt pénzem benzinre.

 

Családon belül másként esik az ilyesmi.

 

*****

 

Holnap viszem az 1000-res átnézésre, habár nem tudom, mit kéne rajta átnézni. Bejelentéskor azt mondta a szalon vezetője, hogy noha igazából nem szükséges, de majd lecserélik az olajat. A pollenszűrővel nem boldogulnak, erre majd rákérdezek az itt kapott telefonszámon, milyen megoldás van rá (most így őszfelé már nem olyan rossz, de a tavaszi virágzást szeretném megúszni).

 

Már kaptam több információt arra, hogyan lehet a Lianában váltogatni a sebességet. Te milyen sebésségtartományokban váltasz?

Előzmény: mikhazij (428)
mikhazij Creative Commons License 2005.09.26 0 0 428

Ilyet nem csinalok a Hugommal es foleg nem a Keresztlanyommal!:)

Az en kocsim, en vettem, en tankolom.:)

Egyszer megtankoltak egy kozos pesti uton!:)

Előzmény: Törölt nick (427)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 427

Hát, akkor nincs min töprengeni, engedni kell a női erőszaknak!

 

Ha meg még a mama megfinanszírozza a benzint is (enni lesz mit, nem kell minden csomagot bevallani Pesten!)... már csak szép idő kell hozzá. Állítólag a jövő hétvégére szép őszi idő lesz!

Előzmény: mikhazij (426)
mikhazij Creative Commons License 2005.09.25 0 0 426

Egyetlen kislanya es az egyszem unokaja Pesten lakik. Ha megyek arra, akkor kotelezo meglatogatni oket es O kuld nekik valamit (megy a sutes es a fozes!:)).

Mar ragta a fulem, hogy mikor megyek!:)

Előzmény: Törölt nick (425)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 425
Bevallom, most eltévedtem ...
Előzmény: mikhazij (424)
mikhazij Creative Commons License 2005.09.25 0 0 424

Anyam meg is olne!:)

 

Előzmény: Törölt nick (423)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 423

Akkor OK. Már azt hittem, lélekben feladtad.

 

Érdemes egy kis spontenaitást belecsempépszni a menetelbe. Reggel felkel az ember, körülnéz, vajon mit is csinálhatna, s akkor beugrik: akár Visegrádra is mehetnék, s aztán hajrá, társak, mint Vitéz János versében.

 

Mikor máskor határozza el az ember csak úgy, hogy no akkor, ma Visegrád?

 

 

Előzmény: mikhazij (422)
mikhazij Creative Commons License 2005.09.25 0 0 422

Plusz 1 ora Nyiregy-Kisvarda!:)

Mostanaban sok helyen rongalnak erre (1 sav stb.).

Mar no a kedv!:)

Előzmény: Törölt nick (421)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 421

Autópályán nem olyan húzós az út! Épp tegnap jártam meg Miskolc-Budapest úton az autópályát. Forgalom alig volt, lévén szombat, s szépen bandukoltam 90 és 110 között, s így is elég volt jó másfél óra.  Miskolc - Nyíregyháza pedig, még az autópálya és útmegjobbítás előtt is, kényelmes óra húsz perc volt Polgáron át. Ráadásul ha késel, s csak délre érkezel?

 

Sikerült kedvet csinálni?

Előzmény: mikhazij (420)
mikhazij Creative Commons License 2005.09.25 0 0 420

Kerdes, hogy az az egy nap pihenes?:)

Penteken este vagy szombat hajnal az indulas. Akkor foleg kipihenem magam!:)

Előzmény: Törölt nick (419)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 419
Hát, egy húzós hét után jól jöhet egy napnyi pihenés, kirándulás. Még a munka is joban megy, ha a vége pihenés.
Előzmény: mikhazij (418)
mikhazij Creative Commons License 2005.09.25 0 0 418

A szombatot latom!:)

De a kedvem kezd fogyni, mert latom a hetet is!:(

Előzmény: Törölt nick (412)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 417

Ez lényegesen más, nem kicsit!

 

Most, hogy olvasom, azon gondolkodom, ha akarnám, sem tudnám így kihúzatni az autót itt, ahol lakom. Reggel negyed nyolckor megyek be a városba, s délután négykor ki belőle, állandó csúcsforgalomban, autó autó után és mellett (s közben időnként eszembe jut a város vezetése, meg az, hogy ezer év sem volt elég egy elkerülő utat építeni a város köré). De az időpontnak sincs nagy jelentősége: reggel 7-től este 7-ig a város főbb útjain gyakrolatilag állandó csúcsforgalom van.

 

Azért bepróbálom, milyen lesz.

Előzmény: GRoF (416)
GRoF Creative Commons License 2005.09.25 0 0 416

 Kicsit :-). Én 1-ben elindítom az autót. 40-50-ig második, utána 70-80-ig harmadik (de ha előzni kell, kinyújtózkodik a drága 110-ig is), negyedikben gyorsítok 120-130-ig, utána, ha felvettem az utazósebességet, akkor 5-ös. Ha csökkentem a sebességet, 80 körül már ritkán használom az ötödiket, 50-nél, ha statikus a sebesség, akkor3-as, de ha leesik, akkor vissza kettő, gyorsít három. Én dinamikusan vezetek, gyakran váltok, nem gyorsítok ki 50-nél ötödikből 130-ig. De ugye ez egyénenként más. Én is Skoda-Dacia-Trabant hármason tanultam vezetni, és én azokban is kihuzattam az autót, mert nekem szörnyű hallgatni, ha erölködik a motor gyorsításkor, ráadásul nem is tesz jót neki.

 A Liana legnagyobb nyomatéka-teljesítménye 4000 fölött van. Ennyi.

Előzmény: Törölt nick (415)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 415

Köszi az infót. Szerdán megy 1000-re, utána a szokásos menetelben használom majd, addig meg nem nagyon járok már vele, csak pár kilométert.

 

Csuda emberek vannak. Úgy látszik, többen beautomatizálják a váltójukat, ha kell, ha nem.

 

Már régen tanultam vezetni, de belém azt sulykolták: 1-ben indulni, majd jön a 2, ahogy biztonsággal megindult az autó, majd 30 kilométernél jöhet 3. Utána 60-ig húzatni, s már megvan a 4. sebesség, s lefelé is eképpen, a tól/ig határokra meg figyelmeztet az autó rángatása. Derékszögű kanyar 2-ben veendő. Igaz is, én Kispolszkin tanultam, s akkor még 60-ig lehetett a városban menni, s azon nem volt fordulatszámmérő. Persze a motor egyből jelzett, ha nem állt össze neki a kép a sebesség/fordulatszám tekintetében. (Ezt kevéssé érezni a nagyobb és modernebb motorok esetében.)

 

Ez bejött a Trabantra, a Wartburgra (igaz, a Trabant megcsinálta 3-ban is derékszöget, de nem kínoztam), a Skodára és jó volt a Swiftre is. Mivel ott volt 5. sebesség, 70 körül/felett azt használtam. (Tudom, hogy sokan 50-et is 5.*ben csinálták, de nekem nem tetszett, hogy a motor teljesen erőtlen volt ezen a sebességen és fordulatszámon.

 

Kb. így váltogatok a Lianában is. (Az üresre, amit főleg a Tarbant és a Skoda szeretett, figyelni fogok az itteni tanácsnak megfelelően.)

 

Te másként váltogatod a sebességet?

Előzmény: GRoF (414)
GRoF Creative Commons License 2005.09.25 0 0 414

 A gyártók ajánlják az első 1000 km-en a bejáratást, de több szakembertől hallottam, hogy ez csak lustábbá teszi az autót. Én a korábbi Swiftet, és most a Lianát is csak 400...500 km-ig kíméltem, utána a normál üzemet vettem fel, igaz, nagyon durván nem huzattam meg.

 1000 km felett nem hiszem, hogy értelme lenne a kíméletnek, ami nem azt jelenti, hogy 6000-es fordulat felett kellene járni vele.

 Amúgy a bejáratásról: Szerintem ez parasztvakítás főleg. Vannak emberek (sajnos elég sok), akiknek a vezetési kultúrája kritikán aluli. Ezek a figyelmeztetések szerintem főleg nekik szólnak (70-nél kettesben használja, aztűn felkapcsol ötödikbe, és 30-nál még az ötödiket használja, ültem ilyen mellett). Egyik kollégám csinált olyat, hogy hármasba indult, hogy ne kelljen annyit kapcsolgatni. Na a műszaki intelmek szvsz nekik szólnak.

Előzmény: Törölt nick (413)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 413

A tegnapi napon pár kilométerrel átlépte a futás az 1000 kilométert, s megy felülvizsgálatra. 1000 allatt óvatosan vezettem, 100-nál nem mentem többet vele, s 3000 fölé nem pörgettem, s gyakori időközönként változtattam mind a sebességet, mind a motorpörgést 10 és 30 kilométeres határokon belül (1000 környékén próbaképpen odaléptem neki párszor 130-ig, de csak a felgyorsítás idejére).

 

Kell a motort tovább kímélni pár ezer kilométeren még, vagy lehet vele rendesen autózni? (Sokan azt mondják, az első 1000 kilométeres kímélet sem szükséges.)

Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 412
Látod már a következő szombatot? Lesz szabadidőd Visegrádra kirándulni? Én készülök, igaz innen indulva nem akkora elhatározás egy oda való kirándulás, mint az ország távolabbi vidékeiről.
Előzmény: mikhazij (393)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.25 0 0 411

Köszönöm az információt. Így összeszedve szemléletes, s érthetőbbé tesz azt a tapasztalatomat, hogy akár 130-nál, ha lelépek a gázról, igen hirtelen és erőteljesen lehet érezni a motorfék hatását , ezt épp most figyeltem meg az autópályán való használatban. Figyelni fogok a szokásaimra.

 

 

Előzmény: ecce homo (410)
ecce homo Creative Commons License 2005.09.25 0 0 410
Bizony-bizony, ez így van - tolóüzemben egy csepp benzint nem adagol az injektor, csak akkor indul be ismét az agagolás, ha már az alapjárat környéke esik a a fordulatszám. Ezt a takarékosság eljárást anno egy magyar feltaláló is kifejlesztette még a karburátoros korszakban, egy kis elektromágnes vezérelte tűszeleppel zárta el az alapjárati fúvókat motorfék-üzemben.
Szóval ha csak lehet, minél hosszabb ideig használd a motorféket, ha láthatóan meg kell állnod, (akár többszöri visszakapcsolással is), mert így nem csak több benzin marad a tankban, de a fékbetétek is jóval tovább tartanak.
Előzmény: Törölt nick (408)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.24 0 0 409

Volt szó már itt a 95-ös és a 98-as benzin használatáról.

 

Az első tank 95-ös volt, a mostani, a második, 98-as. Ugyanazt tapasztaltam a kétféle benzinnel, mint a régi Swfitben.

 

A 98-as benzinnel jobban ment a 3. sebesség, s ez érvényes a Lianára is, de ami igazán feltűnő volt (a régi Swiftben is ezt tapasztaltam), hogy a 98-es benzinnel való járáskor használható a 4. sebesség is.

 

A 4.-et nem igazán szerettem s Swiftben, gyakran tettem 3.-ból 5.-be, mert a 4. sebességben nem húzott, nem tudtam vele jól gyorsítani előzéskor, hanem visszakapcsolni kényszerültem 3.-ba előzés során. Ezen segített a 98-as benzin valamit.

 

De a Linában a 98-as benzin mellett rendesen tudom használni a 4. sebességet is, lehet benne gyorsítani. A magam részéről maradok a 98-as benzin mellett.

 

Még ha a jobb benzinekkel jobban is menne, azzal már nem foglalkozom, épp az ára miatt, s a 98-as is megteszi nekem.

 

Autópályás menetelkor a tegnapi és a mai napon 510 kilométerre vetítve 5,8 liter/100 kilométerre jött ki a fogyasztás.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.09.24 0 0 408

Bevallom, ezen meglepődtem. Legalább is arra gondoltam, hogy motorféknél is fogyaszt annyit, mint alapjáraton, hiszen a motor jár (a kényszerjárás miatt egy kicsit még többre istaksáltam volna az alapjárati fogyasztásnál a motorfékeset), de ebben a kérdéseben csak elfogadni tudom mások véleményét, tudását, illetve megfigyeléseit.

 

Az üres csak arra szolgált, hogy finomabban guruljon be az autó a pirsoba a lámpánál, habár a mai autók már nem rángatnak úgy, mint a Trabantok, Skodák annak idején, ezt kell ismerni.

Előzmény: RS4 (407)
RS4 Creative Commons License 2005.09.23 0 0 407
Jobban jársz, ha elfelejted az üresben gurulgatást mert az injektoros autó motorfékkel nem eszik egy grammot sem, alapjáraton viszont igen.
Előzmény: Törölt nick (389)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.23 0 0 406

Első alkalommal 95-ös benzint tankoltam, most a második alkalommal 98-as.

 

Ha nem érzek a kettő között különbséget, maradok a 95-ösnél.

 

(A Swiftnél határozottan jobb volt a 98-as, ott azt használtam. Ez főleg a 3-ban volt nagyon érezhető.)

 

Egyébként nagyon lábfüggő a fogyasztás, s sajna én egyszerűen nem bírok fogyasztásorientáltan vezetni (hogy szépen modnjam), inkább nyomom neki, ha a forgalom úgy kívánja, de a 7 liter +/- nekem jó lesz, teljesen kibékültem vele.

 

 

Előzmény: Butt (405)
Butt Creative Commons License 2005.09.23 0 0 405

A 7,1 liter elég jó, milyen benzin volt?

Nekem kb. 6,78-ra jött ki egy hosszabb út, de ez nagyrészt országúton, csak kis része volt városi forgalomban. Ez V-Power volt, lehet, hogy ebből kevesebbet eszik. Télen 11,5 is volt, mikor egyszer mértem, de kemény hideg volt, és persze csak városi forgalom.

Előzmény: Törölt nick (404)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.22 0 0 404

Végülis nem vártam meg, míg kifogy a benzin az autóból, hanem elmentem tankolni. 41 litert tudtam tankolni, így 580 kilométert tettem meg 41 liter benzinnel, ami úgy kb. 7,1 liter/100 kilométernek felel meg. Így már egész kellemes.

 

A tankban, miután a tankikon megjelenik, van még úgy 9 liter benzin, ami elég jó bő 100 kilométerre még.

 

Na, én is átestem a fogyasztásmérésen, s úgy veszem, 100 kilométerre kell 7,1 liter benzin túlnyomórészt városi forgalomban.

Előzmény: GRoF (402)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.22 0 0 403

Köszönöm az infót.

 

Azóta már mentem vele 20 kilométert. S most nem tudom eldönteni, az első utam a benzinkúthoz vezessen-e, vagy menjek még vele úgy 30 kilométert (50 kilométer bárhol elég egy benzinkút eléréséhez). Adott esetben egy külföldi túrán nem rossz tudni, mire lehet számítani ilyen helyzetekben. Csak ahhoz nincs kedvem, hogy valami lehetlen helyen álljon meg a motort benzinhiány miatt, s úgy hallottam, a benzinpumpának sem tesz jót, ha benzinhiány miatt áll le.

 

Persze lehet most teletankolni, s akkor lehetne látni, hány liter marad a tankban a tankikon kigyulladása plusz 20 kilométer esetén, de ez nem annyira pontos mérés, mert van pár deci tágulás és a benzincsóbe is belefér akár 2 liter benzin is. (Igazán jó átlagot az hozna, ha addig mennék mostv vele, míg a tank kiürülése miatt leállna a motor.)

 

Belemenni 50 liter belemegy, ezt próbáltam. A kereskedő azt mondta, 2 liter benzint tett bele. Beindítgatások és járatás után (elég sok benzin képes így elpugfogni, ezt tapasztaltam már) elmentem a pár kilométerre lévő benzinkútig tankolni, de alig ért oda, mert olyan érzésem volt, mintha a motor benzinhiány miatt ki- kihagyna. Így tudtam bele 48,5 liter benzin tankolni. Ha az okoskodásom jó, akkor kb. 1,5 liter benzint nem tud felszívni az AC pumpa.

 

Úgy látom, nekem 8,5 liter lesz a fogyasztás városban. (Nem olyan rossz a kategóriájához képest. - Habár, az 1,6-os Swift Seadánom eljárt 6,5 liter benzinnel vársoban is. - Mások tapasztalatából azt látom, hogy kategóriatársai, Opel Astra, Golf, Megan is olyan 9 és 10 liter közöttt fogyazstanak városban. Meglepődve olvastam viszont, hogy a Dacia Logan 1,4-es motorja városban 10 liter alatt nem éri be!)

 

Irígykedve olvastam, hogy el lejet járni a Lianaval 7 liter benzinnel is (inkább városi használatban, ha jól értettem).

Előzmény: GRoF (402)
GRoF Creative Commons License 2005.09.22 0 0 402

       Szia!

 

 Nekem 42...43 liternél gyullad ki általában. De ez általában autónként változó. Nem hinném, hogy rá kellene utalnod magad mások tapasztalatára. Egyszerűen megtankolsz, és kipróbálod. Aztán én abban sem vagyok biztos, hogy az 50 liternyi benzin tényleg kijön a tankból :-)))

 

           Üdv:GRoF

 

 

Előzmény: Törölt nick (401)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.21 0 0 401

Nagyon kihalt a topik, de talán valaki benéz, s tud felelni tapasztalat alapján a kérdésre:

 

hány kilométert lehet még autózni akkor, ha a tankikon elkezd sárgán világítani a benzinszint kijelző mellett?

 

(Teletank 50 liter benzinnel elmentem eddig 550 kilométert, amikor kigyuladt a tankikon a műszerfalon. Ez most 9 liter fogyasztás 100 kilométerre vetítve. Ha még belemehet 50 kilométer akkor lesz 100 kilméterre 8,3 liter, ha kevesebbet lehet menni, nő a fogyasztás, ha többet, csökken, de nem nagyon merem kipróbálni, nehogy megálljon útközben, én meg kutyagolhatok benzinért gyalogosan.)

Törölt nick Creative Commons License 2005.09.20 0 0 400

Már figyelek azért jobban. Nem hiszem, hogy újra elő fog fordulni, csak eleinte nagyon szokatlan volt, hogy semmit nem hall az ember. Meg vélem, pár ezer kilométer után lesz majd valami hangja az alapjáratnak is.

 

(Egyszer egy piros lámpánál azt hittem, áll a motor, s akkor akartam indítózni, egyszer meg vártam a bolt előtt a gyerekre, s mikor kis idő múlva vissazért, indítózni akartam, csak a motort nem állítottam le megállsákor. Pedig a rádió sem ment egyik alkalommal sem.)

 

Figyeltem, de nincs időkapcsoló a hátsó ablak páramentesítő főtőszálkapcsolóban, így ha elszállt a pára, kézzel kell kikapcsolni. Nem tudom, más középkategóriás autókban ez hogy van, habár nem nagy ügy.

Előzmény: ecce homo (398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!