(1, nem mondtam, h amikor lehuzza, akkor is legyen rajta az akkusaru)
2, de amugy miert?? (lehet h csak nekem vannak tul problemamentes autokkal* dolgom, de en rendszeresen ugy huzom le a vezerlökröl a csatikat ugy h rajta van az akkusaru, egyedül a gyujtas veszem le es varok 1 percet h elaludjanak(afterrun) a vezerlök.)
Sziasztok. Teherautó, (plató) hegesztésekor ti le szoktátok venni az akku sarut?
A kérdés gondolom evidens, meg nem mint ha az a 2 perc osztana szorozna... csak ahová vinném, ott kicsit azt érzem hogy ez másoknak nem fontos, és fenthagynának.
alapbol most tul hideg van hozza. 15°C alatt nem fognek hozza
"Elsőnek gondolom az alvázvédelemmel kezdjek, és utána üregvédőzzek majd."
en forditva ismerem. (bar a dinitrol mike kombonal jo kerdes, h erdemes-e megforditani)
"Tartályba betölt és fúj. Milyen nyomáson fújjam?"
ugy hogy kijöjjön
"Fel kell melegíteni a zsírt 120 fokra, nem baj ha több lesz?"
be fog gyulladni es szep ott ég neked a fazékban
"Kell fúrnom még több lyukat az autóra?"
altalaban nem. Üregvedösök szoktak, h ne kelljen ajtorol karpitot bontani. de altalaban minden hozzaferheto több/kevesebb bontas utan. a kepet nezve nalad ez nem lesz gond
==> kepet nezve: Tudod hogy mire valo a alubutil??? (altalaban nem tapetazasra...)
"A küszöböt és a többi kasznielemet is melegítsem valamivel?"
nem kell, ha mar ott van a cucc, akkor nyugodtan megköthet. (ajtokba en pl. ecsettel kentem be)
"Azt olvastam, h az üregelő csövet érdemes melegen tartani(ameddig nem használjuk) mert beleköt a zsír?"
igen.(de ertsd ugy h 1perc utan mar konkretan besz***ad) a legjobb ötlet, amit eddig lattam: 32 vagy 40-s lefolyocsö, aljara egy hölegfuvopisztoly. amikor nem hasznalod akkor a szondat beletolod ebbe a meled "garazsba"
kulonben meg uresre kell fujni a szomdat szinten mindig
"A tartályt melegíthetem?"
hölegfuvoval
"Korant"
többszöt volt tema, h mas gyartok(pl. Würth) termekei jobbak
hasznalj egy regi fritözt temperalni a cuccot. (vagy vmi olyat, ahol be tudod allitani a hömerseklet es megjobb ha van egy kiengedö csap)
Ködöld meg fekete vagy valamilyen sötét színü festékkel a csiszolás elött. Az üregekbe bele ül a festék, így jobban fogod látni hogy hol van még kráter, hol kell még csiszolni.
Ezt még gazdagon kellene csiszolni,finomítani steklivel kb 180-as finomságig. Utána egy réteg kitt -lehetőleg softkitt- utána csiszolás ,240-ig visszafinomítani és füller.
Netán elég a filler alapozó+csiszolás? P80 kell még vagy az csak a durvább kittdaraboknak, és ennek már elég a P150, P320 majd végül a P800 festés előtt?
Tud valaki ajánlani boltot ahol lehet venni Beispritz spray-t ? Nem nagyon találtam itthon, de ha nem muszáj nem rendelném kintről. Köszönöm előre is !
Úgy értettem, hogy az éritett mondjuk 20 centis szakaszon kívül nem kell lecserélni a komplett külső küszöböt A oszlopig. Bár az első végén is indokolt lenne, elsődleges szempont most az emelhetőség. Szintén nem érdekes, hogy a kerékív teteje hólyagzik. Kábé mennyibe kerülne?
1 darab hátsó emelési pont szakszerű, szerkezeti emelőképes (nem csak látszat lemezekkel betakargatás) javítása kb milyen összeg lehet? Mondjuk küszöböt meg kerékívet lehetőleg nem szeretnék cserélni, azokkal már biztosan nagyon sok lenne.
Az önhordó karosszéria merevségéhez jelentősen hozzájárul a hegesztett küszöb. Volt cserélhető sárvédős autó, pl Lancia Dedra, Alfa Romeo 155. Gyártástechnológia: melyik olcsóbb? a hegesztés, vagy az oldalanként 10 csavar? (egymillió legyártott autó esetén)
az ujabb autok valoban tenyleg perem nelkul vannak (H astra, Vw t5, stb). nem tudom pontosan, de mintha azoknak a kerekdob elere ra lenne peremezve a sarvedö.
" a függőleges részen is összeérnek már így ott is meg lehet hegeszteni nem?"
gyarilag "nem", mert akkor latszanak a ponthegesztesek
Az ötlet nem rossz, figyeld meg hogy egy astra h-n így van megoldva. Ha nem ütné nagyon a szememet én is megcsinálnám így az asconámon, de tudom hogy így nem volna gyári és mindig azt nézném rajta, hogy nem tetszik. (így az egyre hólyagosabb ajtók alját nézem, hogy mikor állok már neki végre kicserélni azokat)
Mit lehet tenni az A oszlop károsodásának megelőzésére? VEgyem le a kerékívet és nézzem meg? Vagy az első vízbefolyót ahonnan az ablaktörlőlapátok kiállnak ki kéne szedni és kipucolni?
Nem, hátsóra gondoltam. Elől én is így gondolkozok. Eredetileg volt benne filc dobbetét ami ugyebár szívta a vizet. Ezt kivettem. Lehet kapni műanyagot párezerért.
elsö sarvedö? (az nem mindegy? ha elrohad ledobod es raksz masikat. azoktnak inkabb az A-oszlop alj a kritikus,h ott ne alljon mg a retek es ne rohadjon ki az A oszlop)
Az mennyire szentségtörés, ha egy autón, amin pereme van a sárvédőíveknek, tehát van belül egy kis "polc" és itt szépen a sár meg tud ülni, fogja az ember és úgy dönt, hogy ezt bizony megszünteti, és csak a függőleges lemezt hagyja meg? Természetesen a dolog célja a rozsdásodás lassítása.
"Szürke skótszivaccsal kellene óvatosan felérdesíteni a felületet, majd úgy lelakkozni."
Akkor viszont esztétikailag lesz vállalhatatlan. Zsírtalanítás után pl: NOVOL 705 tapadásközvetítővel átfújni -az egy színtelen tapadásközvetítő anyag-és úgy mehet rá a lakk. A rézfelületen megfog látszani a dörzsi összes karca amit a lakk nemhogy eltüntetne hanem inkább kiemeli.
Ha a polírozásra rálakkozol, akkor azt valószínű hogy nemsokára ledobja. Szürke skótszivaccsal kellene óvatosan felérdesíteni a felületet, majd úgy lelakkozni.
Ha a polír nem viszi le, akkor 2000-2500 vízpapírral megcsiszolni, majd megpolírozni. Ha gyári a fényezés, akkor óvatosan meglehet próbálni nitróval is.
Sziasztok Segítséget kérnék, meghúzták a jobbos ajtókat. Nincs horpadás, sem horzsolás csak a fekete szin látszik 1-2 cm szélesen. A políron kívül esetleg mivel tudnám eltüntetni?
Mint ahogy írtam Neked,nem akartam nagy összeget költeni festékszóróa,így a végén beruháztam ismerkedés céljából,kezdésnek egy pici,olcsó Extol festékszóró pisztolyra,meg vettem egy levegő szűrőt,nyomásállító órával. Ma reggelre felbakolva,"fényezésre előkészíve" :) összeállt az utánfutó. Sose használtam még festék szóró pisztolyt,idáig amiket festegettem itthon,azt vagy ecsettel,vagy spray festékkel csináltam. Nagyon király! Egyenlőre sima mezei korróziógátló alapozóval fújtam le,a szín pedig Trinát "szürke" lesz. Foggalmam sincs,hogy hogyan lenne a helyes keverési arány,meg a pisztoly beállítása:), (pisztoly utmutatójában leírtak szerint próbálkoztam),de teljesen jó lett a festés. Kicsi a pisztoly,0,8-as,így elég szaporátlan volt a nagyobb felületeken,viszont teljesen jó lett. Vagysis szerintem:)! Mindenhol rajt az alapozó,meg se folyt,úgyhogy teljesen jó. Így elsőre tetszik. Az ecsetnél ezerszer jobb!!!
Az szerintem a bázist is viszi. A nagynyomású viszont csak a lakkot ha a megfelelő szögben tartod a megpattant él felé - tapasztalat, bár én igazából nem is akartam lakktalanítani. :)
és az honnan derül ki hogy hamis? a munkahelyemen is devilbiss vsn, tegnap fújtam is egy bova lámptartót, sötétkék akril. a szeméten kívül jó lett. viszont fújtam suzuki sárvédőt is, az is sötétkék, viszont metál. csíkos illetve foltos lett a bázis. mit ronthattam el?
Ha csak egy madár esik be havonta abból már vidéken meg lehet élni :))
Viszont ha valaki ennyiért vesz festőpisztolyt , és nem néz utána az meg is érdemli . 10 perc utánanézés után már tudtam én is , hogy ez hamisítvány , úgy , hogy még nem fogtam festőpisztolyt a kezembe .
Ez a festősrác azt mondja , hogy jól fest , tulajdonképpen mint az eredeti . Nála csak 50000 , kínában 22000 :)
Olyan 30-40 percet kell várni vele a rétegek közt, az utolsó réteggel kb két órát kell várni mire a primert/fillert felviszed (20°C-on).
Én a Mipa epoxy grundierfiller-t használok E10-es gyors edzövel.
Ha nem szórópisztollyal dolgozol (egy elem, vagy kisebb felület javítása) akkor a Spraymax 2K-s epoxy grundierfiller-t is használhatod, nagyon jó cucc.
Bézs, szürke, és fekete színben kapható, érdemes a felvitt színárnyalathoz közelit választani.
Mindkét terméket forszírozott szikkasztással (infralámpa) érdemes kikeményíteni. Infra nélkül is megszárad ugyan, de napokig nem keményedik ki rendesen, ami azt jelenti hogy a körmödet bele tudod nyomni. Termeszetesen 3-4 nap után a köröm próbát is kiállja, kérdés hogy van-e ennyi idöd.
Sziasztok. Tudtok nekem nagyon jó rozsdaátalakítót ajánlani? Küszöbhöz kellene, mert lett rajta jó pár kavicsfelverődés. Sajnos nincs rajta rücsi. Ha tudtok abból is minőségi, igazán jó védőfelületet adót mondani, azt is szívesen meghallgatom.
Már a trabiknak is nagyon jó áruk van, érdemes rá áldozni egy kicsit. Ha ilyen kevés km van benne akkor annak az alváza olyan mint az új, gondolom csak nyáron napos időben használják. Lehet nem is kellene hozzá nyúlni. Vagy próbáld ki azt az anyagot amit belinkeltél, elvileg jó, vagy bexter fórumtárs által használt anyaggal kezeld le.
A veterán autó alváz hogy szép legyen, rücsi, és arra az autó színét szokták fújni. A futóművet feketére, a csavarokat horganyozni, vagy kadmiumozni szokták, attól függ hogy milyen volt gyárilag. Vagy telibe fújni fekete alvázvédővel.
Ha nekem írtál emailt akkor biztosan elmagyaráztam a dolgokat ,és ennek ellenére vettél egy Geko azonnal kukába dobható hulladék pisztolyt,ezt viszont nem értem. Erre szokták mondani,hogy kell a jó nem,kell a rossz igen !
Nem rosszindulat de van olyan dolog ami tabu téma. Ha valakinek kell akkor szerzek neki, ha meg nem akkor sajnálom nem segíthetek. Nekem is nagyon sok időbe telt amíg kialakítottam a kapcsolatokat ,és megbízható partnerekre találjak,hogy ne csapjanak be !
A Geko nevezetű pisztolyt nem az ökör Kínaiak gyártják hanem a Lengyelek ! Aki ismeri a pisztolyokat az tudja,hogy a Kínaiak kifogástalan pisztolyokat gyártanak ( másolnak ).
Biztos akad itt aki vett illetve használ olcsôbb pisztolyt,(is).
Mivel 2 ismerősöm is dicsérte a Geko 6 ezer ft is pisztolyát igy gondoltam muszály nekem is kipróbállni,amúgy sem valami jôl muzsikál már a régi Sprio pisztolyom,hozzáteszem nem autót fényezek,alkalmanként saját szerszámgépeim és egyéb dolgokat.
Maga a pisztollyal meg is lennék elégedve de hogy ezek az ökör kinaiak nem csak a pisztolytestbe ragasztották be azt a csavart amibe a fóvóka megy hanem a fúvókát is.
Szerintem a fúvókát (düznit) mindenképp ki kell venni hogy tisztességesen el lehessen mosni.
Nekem ez csak úgy sikerült hogy a dűzni és amibe azt betekerem csavar egybe jött ki,nagy nehezen szétszedtem.
Igy elb@szni valamit ami egyébként egész jó lenne főleg az árához.
Ezekről a levegő előkészítő egységekről mit lehet tudni? Az 1 csészés a vízleválasztó,a 2 csészés már olajozni is tud(amit kell). A vízleválasztó rész,az úgymond leszedi a levegőben lévő olajat is? (Nem mai technika a kompresszor:).
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék:)! Adott egy "házi" kompresszor. (Kb.50literes tartály,Zil teherautokompresszor,nyomáskapcsoló)
Ehez akarnék egy festékszóró pisztoly. Az utánfutómat szeretném lefesteni elsősorban,aztán meg szimpla "otthoni barkács" célra:),vasakat,zártszelvénydolgokat,esetleg fát,stb. Tehát valami nem profi szerszám elég lenne,...na de milyet? Annyi féle van....Milyet érdemes keresni,választani,ami passzol a kompresszorom tudásához,és tervezett felhasználáshoz?
Szia! Nem vagyok sem hegesztő, sem karosszéria lakatos, de nekem szélesnek tűnik a hőhatás övezet. Én kicsit visszavennék az áramból és a huzaltolásból is egész addig, amíg még a fonák oldalon is szépen összeolvad. Én furatoknál nem szoktam vágni, vagy meghagyok mellette bőven, vagy kivágom a furatos részt teljesen, majd újrafúrom. Szerintem nem ördögtől való, ha marad kráteres rész, persze a mélysége nem mindegy. Amit én gondnak látok, hogy azoknak a krátereknek az alján maradt még rozsda.
Ránézésre ezek a varratok vállalhatók ? Nekem tetszik, de biztosan bele lehet kötni.
Másik kérdés : bár lehet a kép nem adja jól vissza, de talán látható ahogy a korrózió kikezdte az anyagot. Homokszórás után vagyunk, sehol nincs átlukadva a 2 mm vastag lemez. Hagyjam így vagy cseréljem a "kráteres" részt ?
ja, vagy ismerni olyan autoszerelöt, akkor ert a diagnosztikahoz (nem csak hibakodolvasashoz). nezi a mechanikat, hallgatja es es elöadatot is nez.
(en fejlesztesen dolgozom es van van par specialista, aki csak az elöadatokat nezi a laptopon es nem tünik fel neki, h leesett a turbocsö, vagy lecsuszott a csö a legtömegmeröröl...)
en sem ismerek ilyen szerelöket, ezert csinalom en is magam
" Én inkább vízre gondolok és hengerfej tömítésre " nem , mint mondtam viszgálta ezt szerelő elég sokat , azt észrevettük volna , ha fogy a víz , hengerfejes stb . Ennél bonyolultabb volt . De azért hoztam példának az 5 hengeres volvót mert úgy tudom az egy problémás motor . Viszont ez akkor már egy ismert , egyszerű technika volt , és ennek ellenére mindenki csak a vállát vonogatta .
A villamossági ember pedig rádugta a diagnosztikát , hibakód nincs , tehát nincs semmi baj szerinte .
A probléma a folytószelep potméter volt . El volt kopva , tehát fals jelet adott a komputernek ami a jel szerint adagolta a benzint . Amikor én mondjuk 15%-al nyomtam a pedált , a folytószelep 15%-on volt nyitva nagyon kevés benzint kelett ehhez a nyugodt guruláshoz adagolni a komputernek a befecskendezőkön keresztül . De ha a jeladó potméter rossz , a 15 helyett 40%-ot küld az elektronikának az tovább tarja nyitva a fúvókákat , több benzint fecskendez be , mert az elektronika azt hiszi , hogy a tulaj rohanni akar . De akkor legalább jobban megy és nem kell nyomni annyira a pedált , gondolhatnánk . De nem így van . Mivel a folytószelep csak a 15% benzin elégetéséhez eledendő levegőt engedi be . Ezzel a kevés levegővel a sok benzin nem tud teljesen elégni , tehát elégetlenűl távozik a kipufogóba . Hogy a katalizátorba mi történik vele nem tudom ezért írtam , hogy nem tudom mit tüsszögött a kipufogó benzint vagy vizet .
Tehát ezt a hivatalos diagnosztikával dolgozó embernek kelett volna éeszrevenni , mikor én azzal mentem oda , hogy valamiért sokat fogyaszt ez az egyszerű szerkezet . De hát Ő csak hibakódokat keresett , ha nincs hibakód ott nem lehet semmi baj .
Mint ilyenkor szokás injetorsor csere , benzinpumpa csere semmi nem oldja meg a problémát . Akkor jön az éjszakákba nyúló fórumolvasgatás .
Ekkor vettem egy egyszerú olcsó kinai OBD diagnosztikát és az is kimutatta hogy bizonyos gázpedálállások nagyon durván váltakoznak . Csak hát kellett volna kettőt kattintani a laptopon , hogy megnézzük azt a felületet is .
"Gázadásra a kipufogó köpi a vizet ( vagy benzint ) . ezt is én oldottam meg rengeteg utánaolvasással " És pontosan mi volt a baja ,mit köpött benzint vagy vizet ? Én inkább vízre gondolok és hengerfej tömítésre,a benzin a forró kipufogóba felrobbanna.
forgácsoló voltam valamikor :) , dolgoztam sokat szerkezetlakatosok között , néha hegesztettem is , ( most kérem ne kapjon senki infarktust , de egy inverteres porbeles hegesztőt veszek erre a munkára , meg persze jó lesz a hegesztő továbbra is a ház körűl )
Valószínű , hogy ez csak egy hajtogatott lemez lesz a külső küszöb profiljával , egyelőre csak rákérdeztem , hogy csináltak-e már ehhez a típushoz , és mondták , hogy igen van hozzá sablonjuk .
Gondolom , hogy van szerepe a küszöbnek a szerkezet merevségében , annyira , hogy már azon agyalok , hogy talán behegesztek belülre még egy lemezt , vagy valami vékonyabb szögvasat , hogy növeljem a merevségét a kasztninak .
A belső peremhez kérni fogok L alkban lehajlított lemezt , ugyanabból az anyagból , és azt hegesztem fel vagy teljes hosszban , vagy akkora darabot amekkora szükséges .
Hogy miért én csinálom ? már lassan 50 leszek , azt hiszem , hogy józan paraszti ésszel , megfontoltsággal , a fórum és videók segítségével meg tudom hosszabbítani ennek a kb 300.000 forint értékű autónak az életét . Eladni már nem lehet , viszont benne van egy Landi Renzo gázrendszer , ami miatt éredemes még foglalkozni vele . 7-8 liter gázzal jár el , az annyi mintha 7-8 liter benzint fogyasztana 250 forintos benzinből
Csináltam már dolgokat egyedűl barkácsolós , gondolkodós tipus vagyok . Példáúl kb 15 éve mikor még nem volt ez a nagy szigetelési láz ( legalábbis itt zalában ) megkérdeztem három kőművest , hogy hogyan kellene leszigetelni a 70-es években épült házat , amit akkor vettem , de még nem volt levakolva . Nos a három kőműves három félét mondott . Aztán találtam a Hőszigetelések fórumot , meg egyébb leírásokat és rájöttem , hogy ha megértem a rendszer lényegét én is meg tudom csinálni . És igaz , hogy lassan , kédezgetve , olvasgatva , mecsináltam és azóta sem esett le , nem repedt meg , még a szín is rajta van .
Ezt meg csak röviden . Kombi gázkazán szarakodik , leáll a melegvíz fűtés is lekapcsol . 5 éves a kazán , 90%-ban csak melegvízre van használva , általában vegyestüzeléssel fűtünk . Tehát , hivatalos szaki kijön szétbont , a kazán belseje mint az új , semmi égésnyom , kis por . De , hogy ezt a kazánt már nem forgalmazzák , már talán nem is gyártják , nem érdemes itt hibákat keresni , inkább hoz 250000-ért egy újat ( kb 6 éve volt ez ) . Mondom , én erre most nem vagyok lelkileg felkészülve , majd meggondolom . Rákeresek gugliban , hogy gázkazán problémák . Két hétvége tanulmányozás után már nem egy káosz a kazán belseje , hanem már tudom , hogy az áramlásérzékelő , az ntc , az mit csinál stb . Biztos ami biztos megrendelem az összes ilyen érzékelőt 25000-ért és kicserélem . Nos a kazán azóta is hibamentes .
A GÁZ részéhez nem piszkáltam
Van még egy sztorim amire büszke vagyok :) , Skoda Felicia ( nem egy öthengeres Volvo ! ) 11 litert fogyaszt , és sem a szerelő sem az autóvillamossági ember nem talál semmit , szerintük minden rendben . Gázadásra a kipufogó köpi a vizet ( vagy benzint ) . ezt is én oldottam meg rengeteg utánaolvasással
Tehát rengeteg információ áll rendelkezésre , én barkácsolós beálítottságu vagyok , , lehet kapni jó anyagokat . Tudom hogy sokáig tart majd nekem , nem lesz olyan mintha lakatos és fényező csinálta volna de erre az autóra nem érdrmes már 200.000-et költeni
Nem kell kérni, amit hajtanak alapból (0,8-1) az pont jó vastag lesz.
Hegesztettél már valaha? Tudod, hogyan épül fel a küszöb, mi a szerepe egy önhordó karosszéria esetében és hogyan van illesztve?
Amit kapni fogsz, annak 90%, hogy hiányzik majd az oszlopoknál az illesztési része, kézzel kell alakítani. Fel vagy rá készülve? Vagy az a megoldás lesz, hogy vízszintesen elvágod és felpöttyölöd? A belső perem is esélyes, hogy javításra szorul, az is kézzel alakítós munka.
Alapozó, tömítő üregvédő alvázvédő is kelleni fog, na meg lefényezni is..
Küszöbcsere előtt állok , én fogom csinálni szigorúan a fórum leírásai szerint :) Most szedem össze az anyagokat , hegesztőt :) , várom a jóidőt . Hyundai Accent 2005-ös autóhoz viszont nincs legyártott küszöb . A Hanzik műhelyben vállalják a legyártását , az lenne a kérdésem , hogy milyen vastag lemezből érdemes csináltatni ? elég az 1-es , vagy érdemes vastagabból csináltatni ?
Az se rossz ötlet... Egyszer csináltunk egy nagyon törött E90-es bmbt. a sérültön, meg a donoron legalább 800-at fúrtam. egy csomó helyen necces volt hogy egyáltalán odaférjek a fúróval:)
Persze, tökéletesebbre csiszolni meg az apró lyukakba még kittet felvinni majd lecsiszolni a végtelenségig lehetett volna. Így is hőlégfúvóztam az alapozó meg a festékrétegek közt mert nem volt idő rendes száradási időre.
Köszönöm a kommenteket, még egy olyan kérdésem lenne, hogy a technikai sorrend ( kitt -> P80-> P120 -> P240 -> P400 -> füller alapozó spray -> nedves p800 -> szín -> lakk) megfelelő volt? Vagy valamit máshogy kellett volna?
Ja kérdeztem itt a smirdli eltömődést, ez a probléma P80-nal teljesen megszűnt, míg P120 borzasztó volt. Azt tényleg csak már a legfinomabb alakításokhoz szabad használni.
Ha átment a műszakin, akkor csiszold le az 1K-s lakkot, és csináld meg 2K-sal. 1K-s kittet itt-ott lehet alkalmazni, de 1K-s lakkot soha. Én az ívet is megcsinálnám a helyedben, hogy normálisan nézzen ki. A színegyezés viszont egész jó (legalábbis a képernyőről nézve), ami ezüstmetálnál nem könnyű. Az erőfeszítésedet értékelem, remélhetőleg a vizsgabiztos is fogja. :)
Nyilván egy lakatosnak vagy ez fényezőnek ez nem több gányolásnál, tisztában vagyok vele. Egyértelműen lakatolni kellett volna. Plusz 50% türelemmel nézhetett volna ki egész jól is, ha nekimegyek még egy kittelésnek, jobban megformálom az ívet, jobban kitömöm a kis gödröket, de kezdett sötétedni.
Távol áll a tökéletestől, főleg az ajtó által fedett részen a küszöbnél, de teljesen amatőr vagyok, ettől is szétmegy a derekam, meg a karom a sok csiszolástól. Valamiért a sokadik rétegben a kitt nem akart kötni a kis lyukakban az előző réteghez, lehet másfél év tönkretette, az üvegszálasal meg sokkal nehezebb volt dolgozni, szóval amiket meghagytam hibákat ez az oka. A sorrend kitt -> P80-> P120 -> P240 -> P400 -> füller alapozó spray -> nedves p800 -> szín -> lakk volt.
Üvegpaplan 1500
Füller alapozó 2500
Üvegszálas kitt 2000
Színrekevert festék 4000
1m P80 és 1m P120 720
Csiszolóblokk, p400, p800, sima kitt és lakk volt itthon, bár sajnos sima 1 komponensű
Ja igen, jobban megnézve nem volt furat. Ettől még tartom amit írtam, szerintem kézzel is meg tudod tartani a pozíciót. Ilyenekre amúgy már ponthegesztőt használunk ahol csak lehet, rengeteg idő megy a köszörüléssel, még ha lapos is a varrat.
Felhívtam egy festékboltot és megkérdeztem milyen márkájú festékből kevernek. Borzasztó volt a volanl, vissza is kérdeztem, de sajnos nem értettem jobban, valami ilyesmit mondot:
Nem hiszem, az eastwoodnak nincs hivatalos képviselete itthon. Ilyet te is tudsz csinálni amúgy, de minek? Ígyis úgyis letámasztod a másik kezed, akkor már stabilan tudod tartani a pisztolyt. Ráadásul ha nagyobb furaton keresztül kell "ponthegeszteni", akkor mozgatni is illene.
Szóba került még itt a napokban a Loctite Variac alvázvédő. Ez mennyire büdös, gondolom közel sincs olyan mint a bitumenes? Milyen hamar szárad, milyen sűrű, érdemes melegíteni fújás előtt? Kell valami alapozó alá, vagy simán fujható az autó aljára? Előre is köszönöm a tanácsokat :)
Tapasztalatom szerint a szorható tömítők is nagyon jól kenhetőek. Teroson, 3M stb. Van a 4Cr-nek is ecsetelhető tömítője ami teljesen jó. Vagy akár emlithetem a Car system tömítőjèt. Ezek bevaltak, jól működnek nincs velük az említett probléma. Lehet hogy magasabb az áruk de megèri, mert nincs vele szívás. Érdemes körülnèzni a kìnàlati oldalon mert tényleg jó anyagok vannak màr.
Én is kínlódtam az ecsetelős verzióval amíg rájöttem miként lehet vele boldogulni ,de én főleg csak az autó alvázára használtam utána meg kapott alvázvédőt, és így teljesen mindegy volt,hogy nézett ki előtte. Melyik márkát lehet jól ecsetelni ?
"Hígítása 10-20 %-ban EXTRA NITRO hígítóval. Miért lenne szar anyag ?" Na pont ettől!!!!!!
Anélkül hogy egy vèget nem èrő vita bontakozna ki, ez az én tapasztalatom alapján alkotott véleményem. Mivel van tapasztalat más gyártó termék esetében ezért bátorkodtam véleményt formálni. Bár megjegyzem, règebben volt vele dolgom de akkor is csak negatív tapasztalatom volt. Ha ecsettel látszó tömìtèst kellett kèsziteni szinte lehetetlen volt. Higitastol függetlenül szőrösödött, ha belekellett javítani, esetleg visszakellett menni rà màr nem engedte stb.... Ha vastagabban kellett vele dolgozni rideg, száradás után repedezett felületet kaptam. Hozzám a Budakalászi központból hozták az anyagokat. Lakkokat, kitteket, alapozokat stb. Volt egy fejlesztési szakasz a 2000-es évek közepe táján, de jelentős fejlődés nem mutatkozott ezért nem is foglalkoztunk vele a későbbiekben. Pedig hetente jártak hozzánk, hogy vásároljunk tőlük.
Body 910 Kaucsuk bázisú, tixotropikus tulajdonságú, korrózió és kőfelverődésgátló anyag. Alkalmazható a futóművek, sárvédők és az alvázak védelmére. Kiváló tapadású, gyorsan száradó anyag. Átfényezhető mindenféle festékrendszerrel. Felvihető ecsettel vagy szórópisztollyal, 5-6 bar nyomáson. Hígítása 10-20 %-ban EXTRA NITRO hígítóval. Miért lenne szar anyag ? Itt mindenki ezt használja szinte nem is forgalmaznak mást, még senki sem panaszkodott rá !
A karosszériatömítők kivétel nélkül átfényezendőek és kizárólag alapozott felületre kenhetőek,szórhatóak fel. Ez hatványozottan igaz a vizes alapú tömítőkre.
A Body 910 egy nagyon sűrű higítás nélkül nem ecsetelhető szar minőségű termék. vastag rétegben repedezik,nem alaktartó, igazándiból egy pont semmire nem való de drága termék!
A karosszéria tömítők áteresztik a nedvességet fedőfesték nélkül. Olyasmi anyagok mint a rücsi, vagy teljesen más? A body 910 az egy festhető alvázvédő, szerintetek jó anyag, mert a neten kívül még senkitől sem hallottam róla.
Megmondom őszintén én a tormán, mézen, pállott hajléktalan hugyszagon ugyan ezt érzem, emiatt undorodom a méztől kisgyerek korom óta, eléggé nehézséget okoz kittelésnél.
De megvan, kérdeztem is korábban, az a Lesonal nevű. Csak ilyen f*sz módon van nyitva hogy kb 9-15ig, délben meg meghatározatlan időben ebéd. Se weboldal se semmi.
A kitt a helyes, a gittet valaha az üvegesek használták a keret és az üveglap tömítésére. Üvegpaplant vegyél, minden normális aiutós boltban van, bára azt nem tudom hogy fogod a kerékívet kiszobrászkodni vele.
Sokminden lehet. Pl: A kitt nem volt rendesen átszáradva,A füller vékonyan volt felfújva,túl durva csiszolóanyag használata,nem kellően átszáradt alapfelület,párás nedves helyiségben való szórás,a rétegek között nem kellő szikkasztási idő betartása,gyors edző,vagy száradásgyorsító használata stb......
Ezek valamelyike és még ezer más dolog együttes hatása okozhat fényvesztést. Gondolom nem alapból selyemfényű sprayt választottál!
Az már Pécel, bár elmehetek, erre a gányolásra olyan mindegy. Isaszegen voltam a Jakusnál, van elég sok minden, kevernek spray-t, van 2K lakk is, hoztam csiszolópapírt meg egy kilós üvegszálas kittet-gittet nem tudom melyik a helyes. Amit bele lehet tenni szövetet vagy dróthálót viszont nem kaptam, lehet az lenne a Novolnál?
Még egy kérdés, ilyen gányolásra olymindegy mit fújok rá, vagy azért a korlátolt elérhető boltokból válogassak?
Isaszegen a festékboltban kevertettem korábban sprét, annyira nem voltam vele megelégedve, selyemfényű lett, betudtam annak, hogy nem fújtam rá lakkot, de mikor ezt pótoltam akkor sem változott, illetve lehet nem csiszoltam akkor elég simára előtte.
2K-s volt, kb 1-másfél éves, fél órásan még a nagyon teteje puha volt, de 2-3 órásan már kemény. Sajnos a kis tubus oldala kihasadt, így elég nehéz vele dolgozni, pedig a paszta fele még megvan.
Azt reméltem van valami módszer, víz, csavarhúzóval kikaparás, stb. Angolul keresgettem, régi tornacipő gumitalpának a beleradírozását javasolták. Látszik, hogy nem elkopott csak eltömődött. A kitt nem tudom mennyire volt kikeményedve, úgy 3 órával a felkenés után csináltam. Lehet venni persze másikat, nem egy ökör ára, de azért inkább spórolna kicsit az ember. Van egy ilyen befogóm, ezen a vékony gumiréteg nem okoz problémát? Úgy tudom keménnyel kellene.
Max lefúvatni tudod, de ha rendesen bele van gyógyulva akkor eldobós a történet. Ha nagyon hamar eltömödik, használj durvább szemcsézésü vásznat. Ha a kitt nincs rendesen kikeményedve, akkor is nehezen csiszolható, eltömi a vásznat.
Èn ebben egy kicsit különleges vagyok. Nekem /és ezt nem nagyzolàsból irom/minden művelethez külön pisztolyom van. Fullerhez, bàzishoz, lakkhoz, akrilhoz. Ez azért van így, mert minden egyes művelet más és más pisztolyt kíván. Àltalàban jó minőségű pisztoly ok kaphatóak a piacon. 30.000 Ft feletti pisztolyok már vallalhatóak. Azt is figyelembe kell venni hogy milyen az alkatrész ellátottsága a màrkànak. Egy javitokeszlet ára nem csekély összeg, arról nem beszélve, hogyha nem lehet beszerezni akkor dobhatod el az egészet. Igazából kinek mit enged meg a pénztárcája. Egy drágább màrkàsabb szerszám hosszabb távon kifizetődőbb, meghozza és megéri az àràt.
Ezt úgy értsem hogy a Mohihel nek is vannak kategóriái és a Colomix a legalja?
Kicsit beszéljünk kérlek a pisztolyokról.
Én mint amatőr úgy gondolom egy jobb pisztollyal sokkal könnyebb szebb munkát végezni.Egy régi Sprio pisztolyom van,de kellene egy jobb.
Pl az Erba Hvlp 7000ft os pisztolyát sokan dicsérik de volt ellenben aki azt mondta hogy autófényezéshez gyenge.Szerintem biztos hogy gyenge max az árához képest kellemes csalódás.
Neked milyen van és szerinted mi az a 20-50 ezer ft közötti pisztoly ami már jó lehet valamire?
Sajnos igen, de ezzel nincs mit tenni. Nekem fontos hogy akkus gép legyen, és a többi gyártó gépei nem valami megbízhatóak. Bár azok is 200€ környékén vannak.
Akkor ha jól értem eleve mindkét gép kellene, egyik a kittelés utómunkáihoz, a másik a lakkfinis munkákhoz.
Eddig egy Festool RO-90-es gépet használtam, az megfelelt mindkét munkához, csak sajnos néha a 90-es tányér is nagyobb mint a felület, amit meg szeretnék munkálni.
A képet kösz!!!! Mindenképpen meg akarom csináltatni. Már van is egy szerviz, de mondjuk nem annyira értek hozzá, ezért próbálok tájékozódni, hogy mivel jár. Ami aggaszt, hogy fogom megállapítani, hogy a javítás megfelelő-e... Mert ránézni rá tudok nézni, de azt nem látom, hogy minden rendben van-e...
Használ valaki Mirka termékeket? Tervezem egy mini gép beszerzését spot javításokhoz. 32mm-es átmérövel van a csiszoló lap, de két gép van. Az egyiknek 3mm a csiszoló pályája, a másiknak 5mm.
Szerintetek melyiket vegyem, és miért van két ugyan olyan gép 2mm löketkülönbséggel?
A lenti pirossal jelölt valami nem fog kiszakadni? (nem vagyok szakértő), azt értem, hogy nagyobb felületen fekszik fel valami, de ez a kiálló csavarvég(???) nem okoz problémát? Illetve, ha csak az egészet lehegesztik egy lemezzel, akkor azt nem fogom látni, hogy a lemez alatt milyen probléma lesz egy-két év múlva. Lehet, hogy megint elkezd rozsdásodni? Vagy túlaggódom a dolgot? :-)
Ha minden igaz, a Láng autónál lehet kapni Variacot, az pedig itt van a közelben. Ha megkeményedik, tényleg ilyen gumiszerü lesz a felület? Még lehet jobb mint a viaszos Dinitrol, árban biztosan.
Ha nagyon szép az alja, akkor kell két javító ív, aztán fel kell hegeszteni. Itt más megoldás nincs. Szerintem sem fogják így csókosan átengedni. Itt ugye nem rozsdacsipáról, hanem átkorrodált karosszériáról van szó. Ha csak egy hónapon múlik a pénz, miért nem kérsz kölcsön valakitöl?
Nem, mert az nem alváz védőzésre való pisztoly hiába úgy hirdetik . Annak a hivatalos neve olajszóró pisztoly, azzal csak vékony rétegben lehet ( vízállagú ) anyagot fújni. Az a jó amit 3:25-nél látsz a videóban.
Az alja meglepően szép. Egyelőre át kéne rugdalni. Ha 2 év mulva kuka azon sem csodálkoznék, 20 éves, 450-ért vettük 2,5 éve, első műszakira 200-250 ment el, de egy szép állapotú kicsit újabb akár másfélbe is kerül belőle.
Miért a Dinitrol örökké tart ? A kérdése a fórumtársnak arról szólt,hogy "Ezek a palackos fújós cuccok érnek amúgy valamit?" Én arra gondolok,hogy Ő a spray-ből kifújható anyagra kérdezett. Azért válaszoltam neki,hogy a videóban látható módon fújva 3:25-nél az már egészséges alvázvédőzés olyan rétegben . Azt részletesen nem mutatják,hogy kifújták-e a kerékjáratokat. De nagy ostobaság lenne pont ott nem kifújni, ahol még a vak is látja az elvégzett munkát.
Sajnos itt a gond. Mindent ki lehet cserélni az autón, féket, lengéscsillapítókat, stb , de ha a kasztni elrohadt, nincs mit tenni. Az baj, hogy amit te látsz a korrózióból, az csak a jéghegy csúcsa. :-(
Én nem vagyok benne biztos hogy ha kilakatolják a kerékíveket, a többi kritikus helyen nem találnak a vizsgán komolyabb korróziót. Nagyon nehéz ilyen esetben jó tanácsot adni.
Előző műszakira tökéletesen fel lett készítve, gátlók, stabpálca szilentek cserélve, féktárcsák-betétek cserélve, hátsó dobfék rendberakva, repedt szélvédő cserélve, kézifék javítva, kb max 10 ezer ment bele azóta. Cvt váltós ami nagy ritkán dob egy hibakódot, de mióta töltöm rendszeresen nem volt vele gond, van egy pici szivárgása.
Van egy ilyen autónk, amire ma vettem észre, hogy egy hónappal hamarabb fog lejárni a műszaki, mint ahogy emlékeztem, így nem lesz sajnos pénzünk kilakatolni, de le kell műszakiztatni, csak a falun belül használjuk, ovi, bolt, nem gyakran megy 50-nél gyorsabban, hogy ütközésbiztonsági kockázatot jelentsen. Kitt vagy csókos vizsga?
Ez a termék nálunk valamiért nagyon elterjedt, szinte mindegyik autósboltban ezt a márkát árulják alvázvedöként. Itt inkább a minöség a fontos, nem annyira az ár. Az ázsiai márkákat gyakrabban kell kezelni, mert brutálisan sóznak az osztrákok. Két hete +5°C volt, esett az esö, a Straßenmeisterei meg öntötte a sót az útra. Ezért használok én csak alukasztnis autókat. Láttam müszaki vizsgán nyolc éves Mazda 3-at menni a levesbe, mert annyira korrodált volt.
Az első "kapaszkodó" réteget mindig vékonyan kell felvinni pont azért, hogy a következő sor tudjon rendesen terülni, ne follyon le ès fel tudjon épülni a rètegrend, a fedőkèpessèg és az esztétikus felület. Mobihel, Impa Colomix. Ezekkel mind volt dolgom. A Mobihel teljesen vállalható, mind festèk, mind segedanyag tekintetében.
A Mobihel vizes rendszerével is volt szerencsém dolgozni. A Colomix a Mobihel "Zs"kategoriàs megfelelője.
A Mike Sanders kezelést a lehető legjobbnak mondják, de fizikai védelemből kevesebbet ad, mint a gumi és bitumen alapú Dinitrol. Tehát a Dinitrolban is van bitumen ! És a bitumen alapú alvázvédőt sem kell agyonhígítani hanem megfelelő állagúra ,mert a vízfolyós állagúra hígított valóban nem ér semmit.
Minél kevesebb oldószer van az alvázvédőben annál tovább fog tartani.
A bitumenesben már eleve sok van ha hígítod még több lesz.
A szárazanyag tartalma a dinitrolnak több,jóval kevesebb a kipárolgása.
Mike sanders zsír pl szinte nulla oldószert tartalmaz,ezért hogy fúlni lehessen melegíteni kell,ha kihült olyan lesz mint melegítés előtt,semmivel sem lesz keményebb.
A fluid film is hasonló csak az még puhább marad,amit nem mindenki szeret.
A katepox meg két komponenses epoxi,így a B komponenes bekeverése miatt szárad,nem az oldószer párolgása miatt.Egyébként elég tartós az is.
Azért reped meg ha hígítod,mert a hígító idővel elpárolog és a szárazanyag sokkal kisebb marad,annyira hogy már nem tölti ki az egész felületet ahogy összehúzódik,ezért megreped.
Az rendbe van hogy 2 rėteg csak arra voltam kiváncsi hogy mennyire gyakori ez az első vékony "ködölt" réteg.
Most épp egy szerszámgépet fujtam meg,szerintem erre ez a Colomix teljeaen megfelel.
A másik gépem lakkja Quick line,nem tudom ismered e vagy használtad e már.
Régen fényeztem Mobihellel alsó kategóriás autókat de az 1k-s volt,abszolult nem tetszett,majd középkategóriás autókat ugyancsak Mobihellel de természetesen az már 2k-s volt.
Egyszer rég még a Sikkens el volt dolgom,mostanság meg az Impát dicsérik még,ezzel tapasztalatod?
A Dinitrol sem tart örökké ! A bitumenes alvázvédők is kibírnak 2-3 évet, és egy 5 literes bitumenest mire fújhatóra hígítod lesz belőle 8.5-9 L anyag, azzal már elég vastagon lehet dolgozni, és töredék áron van a Dinitrol-hoz képest. Azért 3 évente illik átnézni az alvázat !
A lentebbi kèrdèsedre elèg nehéz a vàlasz màr azért is, mert nem mindegy hogy mennyire takarókèpes a szín. Mindenkèppen 2 rèteg javasolt bàrmely fedőfestèk esetèben a fedőkèpessèg, a terülès ès a vastagsàg miatt is. Colomix esetében èn csak a lakkjait hasznàltam. Olcsó és kevésbé igényes autók esetén teljesen vállalható eredménnyel használható.
Amúgy 2K ès metál festèk egyben lakk nélkül nem gyakori kombináció. Nagyon régen még léteztek 1K alkidgyantàs metál festékek. Büntetés volt velük dolgozni. 😀
Sűrübb mint egy bitumenes alvázvédő? A bitumenest azért szokták higítani hogy a kompresszor jobban ki tudja fújni. A bitumenes a higitás miatt reped meg idővel ha jól tudom. Higítani is, inkább lakbenzin mint nitró.
A Loctite-Variac fekete-sárga dobozosról halottál? Nem tudom hogy még kapható-e, de pár éve egy karosszériás azt ajánlotta. Azt mondta nagyon jó minőségű, és nem tartalmaz bitument.
Általában ezek a 3M félálarcok használatosak és beváltak. Ezekhez általában 3M 6059 P2 aktívszenes szűrőbetét való ,és egy vagy trapéz, vagy kör alakú előszürő. Az hogy milyen időnként szükséges cserélni az a felhasználás jellegétől függ. Nem mindegy hogy kamrában ,vagy elszívás nélküli helyiségben használod. Akkor már csere érett ha az előszürő eltömődik és érzed az oldószer illatát a szűrön keresztülilletve nehezített a légzés a z álarcon keresztül.Bár ezt már nem szerencsés kivárni.
Magát a félálarcot a gyártó szerint fél évente kellene cserélni. Ebből is van szilikonos és hagyományos kivitelű.
Szeretném természetesen, ha tökéletes lenne a javítás és ezért nem ragaszkodom persze a budapesti szervizhez, egyelőre még nem állapodtunk meg. Ha vidéken pl biztosabb a javítás, akkor elvinném oda, ha kell
2000-es avensisemnél észrevettem, hogy elszakadt a két hátsó lengéscsillapító porvédő. Bejelentkeztem szervizbe, ahol szétszedték és a lenti kép fogadott. A kép a jobb hátsó lengéscsillapító tornyát(?) ábrázolja úgy, hogy a kárpit már le van szedve
Egyelőre két szervizben voltam, az elsőnél bár foglalkoznak karosszériával, sajnos ezzel a problémával nem, a másodiknál jelezték hogy meg is tudják csinálni. A kérdésem az lenne, hogy laikusként hogy tudom ellenőrizni, hogy az elkészült javítás megfelelő lesz? Pl ilyenkor ki kell vágni egy bontott autóból ezt a részt vagy elegendő csak ezt kivágni és egy másik vastag lemezt odahegeszteni, mert mondjuk az ív nem számít, ami már elrozsdásodott? De ha nem is kell kivágni, honnan tudom, hogy el fogja bírni a javítás az autó súlyát és szakszerű? (budapesten van az autó egyébként).
Voltam négy autófesték boltban, természetesen a Brunoxot, és a Dinitrol viaszos 4942-es alvázvédőt nem ismerik, úgyhogy neten kell majd rendelnem valahonnan. Esetleg boltot tudnál ajánlani?
Csak azért írom le boltonként hogy milyen terméket forgalmaznak, hogyha esetleg mégis ajánlanál közülük valamit, ami esetleg jó lehet. Meg hogy nálunk ilyen termékekből lehet megcsinálni egy alvázvédelmet. Ami boltokban voltam nincsenek weboldalai, ezért a netről vadásztam össze a termékeiket, de náluk is hasonló árban vannak a termékek.
Köszönöm szépen, sokat segítettél :) 2k alapozóval az egész autó alját fujjam le,( ahol nincs gyári rücsi, csak a festett lemez, azt minden képen le akarom fújni alapozóval) Vagy csak a le csiszolt, passziválóval lekent részeket?
Én a csiszolást megcsinálom, azzal nincs gond. Az anyagokat nem ismerem. A festékboltokban pedig rábeszélik az embert, arra a termékre ami épp polcon van nekik. Van ahol ajánlják a ro 55-öt, vagy az evipast, van ahol szidják, hogy semmire nem való. 99%-ban a boltokban bitumenes alvázvédő van, itt ahogy olvasom nem igazán ajánlott. Nem igazán tudom, milyen anyagot, milyen sorrendben használjak.
Köszi :). Az epoxira esetleg közvetlenül mehet az alvázvédő, vagy mindenképpen kell valami fedőfesték és úgy jöhet az alvázvédő? Vagy mi lenne a menete egy alvázvédelemnek? Mosás, drótkefe, csiszolókorong, alapozó, de innentől már elakadtam.
Nagyon sokszor volt már ez a téma, szerintem a keresőben is megtalálható. Korantra semmit sem tudsz tartósan felvinni, max a kerítésfestéket. Ha tartósat akarsz akkor savas alapozó, ha tudsz venni (washprimer) és arra epoxi, majd valami eredetihez hasonló szín. De csak akkor ha kellően letisztítottad és megszabadítottad a rozsda nagy részétől. Savas alapozó nélkül is jó lehet az epoxi, ha valami jó minőséget veszel, de mindenképp felül kell festeni azt is.
Rozsdás alváz kezelésére korant, vagy epoxi alapozó a jobb? Mert a korant ha jól tudom víz bázisú, de arra is kell valami fedőréteg, arra mehet az epoxi?
Felesleges bizony. Akik valahol máshol megoldják, vagy elfelejtik, vagy ahogy írta összetörik/eladják az autót, pont szarnak visszajelezni hogy nem kell a lefoglalt idöpont. Így a cég tele lesz lyukas idöpontokkal. Ha épp nem akkor esik be egy kuncsaft.
Esetleg maradt még bárki mondjuk (Észak-)Dunántúl és Budapest vonzáskörzetében, akit nyugodtan ajánlanátok? A Rusztika volt a pesti, akit többen írtak, ajánlottak... De már nincs.
Árulják, mert eladható, de az nem jelenti azt, hogy jó is :) Még a jól előkészített felületen is fél év után elkezd kiszáradni és berepedezni, nem lesz tartós. Persze vastagság függő, de akkor sem egy igényes valami.
A kaucsuk- poliuretán alapúakkal ilyen gond nincsen, csak ott a felületnek jónak kell lennie, nehogy az előzővel együtt jöjjön le.
"Ez nem jön ki 4 -5 óra alatt egy rozsdamentes autón sem, átlagos mennyiségű takaróelem esetén"
ugy erted, h 4-5h nem eleg vagy hogy annyi minimum kell? es az összes leirt dologra erted? (mosas, bontas, maszkolas, alapozas,vegen összerakas?) 1 emberrel?
"Az óradíjban a dolgozó óránkénti bére csak egy tétel, és még a felét sem éri el."
Mosás, műanyagok lebontása, mosás, kézi tisztítás, szárítás. Hibás részek csiszolása, ha kell akkor alkatrészek leszerelése a hozzáférhetőség miatt, alapozás (2 féle anyaggal általában), színre festés ha szükséges. Szárítás. Teljes maszkolás alul felül, alváz és üregvédő anyag felvitele, száradás, ellenőrzés, maszkolás leszedése, összerakás, külső mosás, belső takarítás. Ez nem jön ki 4 -5 óra alatt egy rozsdamentes autón sem, átlagos mennyiségű takaróelem esetén.
Az óradíjban a dolgozó óránkénti bére csak egy tétel, és még a felét sem éri el. Továbbra is ezért van előnyben a szomszéd Pistike az aknájával, viszont ott más az eredmény is (* eltekintve a nagyon kevés kivételtől).
mi a magyar atlagber, mennyit keres egy karosszeria lakatos es hany ora egy alvazvedelem, ha csak korantozni(vagy würth-s rozsdaatalakito) kell a felületi rozsdat*?
A totalcar újságíróinak dolgozni kétélű fegyver,a reklámértéke óriási ha jót írnak a cégről,de ha valami nem jön össze akkor meg nagyon lehúznak.
Az olvasinak a nagyrésze nagyon okosnak képzeli magát ha lakatolásról vagy szerelésről van szó ,a neten mindenfélét összeolvasnak és már okosan jönnek munkát rendelni.
A legtöbbjük életébem nem dolgozott fizikai munkát,de pontosan tudja mennyiért kell dolgozni az adott szakmában.
A legelképesztőbb az volt hogy amikor a szomszédja 12ezerért plusz anyagért lefújta az alvázat akkor azt emberünk óriási lehúzásnak élte meg.
A másik probléma hogy egy karosszériás alkalmazottnak a magyar átlagbérnél jóval tóbbet kell fizetni,és aki keres mondjuk 200nettót annak nehéz elmagyarázni hogy miért kerül az óra díj 6ezerbe.
Főleg ha az inkább 8-10ezer ft.
Miltkor vettem egy sima octaviára hátsó lámpát,de.mivel már Led es,így 50ezer ft az utángyártott,ez már egy 7éves autó.
Mert egy ekkora műhelyt luxus lenne fenntartani 1 dolgozónak.. :) akkor még mindig a garázsban nyomnám. Csak az elkészülés idejét befolyásolja, hogy mennyien dolgoznak rajta, az árát nem.
(rugdalj meg. a rusztika mondott 60eFt-t es 4 honapra idöpontot. (dinitrol) solymaron 45eFt-t mondtak es h 2 het mulva vihettem. nem a rusztikahoz vittem)
atlag user nem tud mast összehasonlitani (nem atlag sem igazan). atlag user talan valszin azt kerdezi, h mennyi. En is körbetelefonaltam joparat es megkerdeztem milyen anyagot hasznalnak. (itt mondjuk nagy volt a szoras. A "jot", "dobozos alvazvedöt", "viaszt" es "ertünk hozza, jo lesz" között).
nyilvan probal az ember keresztkerdeseket feltenni, de ha nem all mellette nem tudja mi lesz belöle. mivel csinaltam mar ilyet eletemben ezert tudom, h aki azt monda, h odaviszem es 3 ora mulva hozhatom el, az nem lehet jo.*
(en altalaban lecsontozva viszem a kocsit es akkor latszik, h mit csinalt.) ezenkivül csak ismerösön keresztül lehet es bizni abban, h az ismerös ert hozza.
haver ajanlott autoszerelöt akivel nagyon elegedettek (szülök autojahoz(dobfek), mert a ter/idö komplexumban nem tudtam megoldani) haaaaat rajöttem, h haver azert elegedett, mert nem ert az autokhoz
*bar azt mondjak az LPG atalakitasra is, hogy 1 nap alatt nem lehet rendesen megcsinalni, mert hangolni is kell stb. Molnarek Pahiban 1 nap alatt megcsinaltak, konkretan ugy hogy 8-ra odavittem 16h-kor elhoztam. ez 137ekm-rel es 10evvel ezelött volt. es minden nagyon kulturaltan el van helyezve (nem, nem a kapcsolora gondolok, hanem a reduktorra, nyomasszenzorra, csövekre, gazinjektorokra, betöltöre).
Van egy masik beszerelö, aki 2-3 napig csinalja, zsaknyi kabelkötözön kivul nem nagyon hasznal mast. egyik auto visszadurrogot a masiknal meg a fötengelyjelado kabelet megbontas utan nem fixalta ujra kabelkötözövel es par hettel kesöbb eldaralta az ekszij...)
Ez így ebben a formában passz, mikesanders az belülre való, a komplett alváz-üreg az nem megvalósítható vele önállóan. Nálam, fluidfilmmel 200 környéke igen, de erősen függ az állapottól. Volt olyan frv amit fémig szedtünk, előtte futóművek le, savas alapozó, ipari epoxi, tömítőzés, 2k karcálló alvázvédő, futóművek és csövek vissza.. ez bőven többe került.. de 10 évig elmegy legalább.
Sziasztok, nyáron le szeretném alvázvédőzni a G astrámat. Le akarom venni a küszöbről a müanyag burkolatot, és alatta is lekezelni. 2k epoxi alapozó, ahol van egy kis felületi rozdda, persze előtte legyező koronggal lecsiszolnám. És utána sima bitumenes Dinitrol alvázvédőt fujnék, meg kiüregvédőzném a nyulványokat, küszöböket, szintén Dinitrol üregvédővel. Ha netán van olyan hely ahol a legyező koronggal nem férek oda, akkor kennék rá korrantot. Szerintetek ez így jó lenne? Saját autó, még meg szeretném tartani pár évig.
bar egy kisbusz 140eFT+afa mike sanderssal. es azert az nem annyira nagy melo es 8 kg-bol (30eFt) kijön. 2 napnal biztos nem több melo.
F astrat egyedül 1 ejszaka alatt csinaltam meg emelön (azzal voltam melozni es megint azzal mentem melözni es közben behegöltem egy lyukat es a tankot is leengedtem, h ala is tudjak fujni. (igaz akkor 25eves voltam)
pandan csak az uregeket es a dobbetetek mögött fujtam. az 3-4 ora volt. aljara csak egy vekony viasz reteget fujtam
(a fluid film alvazvedöje a permafilm. az aljat le kell eloszor fujni fluid-dal majd arra a permafilm. ugy mint a sealant ala is elmeletileg kell fujni penetrantot a dinitrolnal)
en 5 eve 45eFt-t fizettem a corsanal a komplett dinitrolra.
budakeszin vannak alvazvedosok. ok azt fujnak amit kersz, mike, fluid, dinitrol
A bitumen tartalmú cuccok feldolgozásával is, ahogy a 2k-s anyagok feldolgozásával is, körültekintöen kell bánni. Én láttam olyat aki maszk nélkül fújkálta az alvázvédöt. Aztán elmesélte, hogy ez nem veszélyes, mert kitisztul. Szokta látni, hogy ha kifújja az orrát, feketét fúj.
Logikus
Eszembe nem jutna jó minöségü maszk nélkül bárminek is nekifogni.
Azt elhiszem hogy mindenki pénzért szeret dolgozni, így is van ez rendjén. De az ukránol miért nem Ukrajnában akarják lakatoltatni az autóikat? Lakatos meg fényező csak van ott is, nem?
"Igen, vannak még, de ők jellemzően sem lakatoltatni, sem fényeztetni nem viszik az autót." Arrafelé lehet,hogy nem de itt a keleti részen az Ukránok kézzel-lábbal hoznák javíttatni a Ladákat, csak senki nem foglalkozik vele mert nincs benne pénz.
"Ha azt akarom, hogy ne rohadjon, akkor már a szalonból megyek alvázvédőztetni, szóval az újra is rákölthetek már az elején 100ezret.
"Ha veszek egy újabb használtat, mondjuk egy 5 éveset, az kb 3,5 millió. Ráköltöm a kötelező 150-200 ezret, aztán szintén alvázvédelem és ki tudja, hogy már elindult-e valami rohadás."
Berlingot nem ismerem, kacsaseggu megane volt es nem rohadt, se 8 evesen, se 14evesen, amikor eladtuk. C corsan is minimalis rozsda volt amikor 12 evesen rakerult az alvasvedelem
"Ha nem tiltják meg, hogy euro5-ös diesellel járjak, amit a belvároson kívül nem hiszem, hogy megtennének 10 éven belül"
Bp-n biztos nem, az a tiltogatas nemet hulyeseg, meg par masik europai nagyvaros mint Parizs
"A jelenlegit vettem 900-ért, ráköltöttem 600-at, most még költenék rá 300at kb alvázvédelemmel és küszöbcserével, így összesen 1,8 millióba került. Eladni kb nem éri meg, de 5 év múlva még szerintem 500ért el lehetne adni, de ki tudja, mi lesz akkor, szóval vegyük azt, hogy ezután már 0 az értéke." 1.8MFt/5ev=360eFt/ev
"Ha veszek egy újabb használtat, mondjuk egy 5 éveset, az kb 3,5 millió. Ráköltöm a kötelező 150-200 ezret, aztán szintén alvázvédelem és ki tudja, hogy már elindult-e valami rohadás. Eladom 10 évesen, buktam csak az árán 2 milliót" 2Mft/5ev=400eFt
"Ha 10 évig használom, akkor nagyjából bukok is rajta 3 milliót" 3Mft/10ev=300eFt
(bar igaz, h az uj eseten magasabb a kötött töke(tehat a tökekülönbsegre illene kamatot szamolni mondjuk legalabb egy PMAP vagy PEMAP hozammal), a kockazat nagyobb egy totalkar eseten, ill. ujra kötsz feltehetoleg cascot, ami szinten koltseg)
en magamnak megvennem a belinkelt ujat(ill. az elmult 23 evben mindig uj autokat vettunk es kb 15evig megtartottuk), vigyaznek ra es hasznalnam 15evig es 15ev utan szerintem még ér 500eFt-t ==> 300eFt/ev
Fluidfilmet hol lehet kapni? Én csak külföldi oldalakat találtam.
Az tény, hogy a Berlingo nem OT-gyanús és nem is prémium, de sokszor elgondolkozom, hogy vajon mi a jobb megoldás. Megcsináltatni, vagy cserélni újabbra? Ha újat vennék, az 5, de inkább 6 milliónál kezdődik. Ha 10 évig használom, akkor nagyjából bukok is rajta 3 milliót, csak az árcsökkenésen. Ha azt akarom, hogy ne rohadjon, akkor már a szalonból megyek alvázvédőztetni, szóval az újra is rákölthetek már az elején 100ezret.
Ha veszek egy újabb használtat, mondjuk egy 5 éveset, az kb 3,5 millió. Ráköltöm a kötelező 150-200 ezret, aztán szintén alvázvédelem és ki tudja, hogy már elindult-e valami rohadás. Eladom 10 évesen, buktam csak az árán 2 milliót.
A jelenlegit vettem 900-ért, ráköltöttem 600-at, most még költenék rá 300at kb alvázvédelemmel és küszöbcserével, így összesen 1,8 millióba került. Eladni kb nem éri meg, de 5 év múlva még szerintem 500ért el lehetne adni, de ki tudja, mi lesz akkor, szóval vegyük azt, hogy ezután már 0 az értéke. Ha nem tiltják meg, hogy euro5-ös diesellel járjak, amit a belvároson kívül nem hiszem, hogy megtennének 10 éven belül, akkor 10 évig még simán elmegyek vele jó esetben. De ha csak 5 évig használom, akkor 1,8 millióért volt egy autóm 5 évig. Ez kevesebb, mint amit az új autónak vagy az újabb használt autónak az árcsökkenésén buknék ennyi idő alatt. A kérdés persze mindig ott van egy 10 évnél öregebb autónál, hogy mi lesz a következő baja? Kérdés, hogy a küszöb és alvázvédelem után kellene-e valamihez még komolyabban hozzányúlni? És kérdés, hogy akkor sem járnék-e jobban, mintha újabb autóra kezdenék el költeni inkább?
Igen, vannak még, de ők jellemzően sem lakatoltatni, sem fényeztetni nem viszik az autót.
A hobbista más kategória, ők irreális összegeket hajlandóak féltett kincsük megmentésére áldozni. Ettől függetlenül nem belőlük élnek a lakatosok sem, meg a fényezők sem.
De akkor ez a némezeknl történt, ugye? Fél éve láttam egy műsort, hogy a németeknél frissen levizsgáztatott autók közül nagyon sok konkrétan életveszélyes.
nekem ismerös ismerösenel a mazda muszakija konkretan igy törtent:
- 10perc kondicionalas utan se volt jo a CO... odaalltak egy masik kocsival
- volt benne egy gazrendszer es egy bukokeret, amik nem voltak a papirokban, leszartak
- örülve a friss müszakinak a következö hetvegen gondoltam a roszdapöttyöt ledrotkorongozom, korant, alapozo es rücsi... az öklöm atfert drotkorongozas utan
"Az ilyen szűk keresetű embereknek senki sem csinálja meg az autóját ?"
azt hivjak gazdasagi totalkarnak. 15eves kiskategorias vagy kompakt autonal(ujonnan 8-13000euro) mondjuk egy repedt szelvedo (300-600€) es egy kupplunghiba (800€) mar gazdasagi totalkar. eljarogatnak vele amig van muszaki es (mert a kupplunghoz, szelvedöhöz meg jön gumi, fekek es olajcsere. (meg muszaira mindig jön vmi).
vagy megis vagy megcsinalja maganak vagy megcsinaltatja annak ellenre hogy nem gazdasagos, de akkor azt hobbyautonak hivjak
persze nyugaton is vannak akik "barati" alapon dolgoznak es müszakiztatnak, csak ismerni kell öket.
"Olyan itt nincs, hogy a dragább autóknál vastagabban fog a ceruza." Értem ! Mondjuk ha odavisznek egy kocka Ladát,hogy 2 db küszöböt kell cserélni, akkor nem ér annyit az autó amennyi a javítási költség. Az ilyen szűk keresetű embereknek senki sem csinálja meg az autóját ?
Így van ez. A márkaszervizes számlás ajánlatok irreális összegeket szoktak takarni. Az ilyen 10mm-es átméröjü 2mm-es sérülések tipikusan azok a sérülések, amivel egy használt autó esetén nem is szabad foglalkozni. Szerintem rájött erre a hölgy is, azért nem hív vissza. Szaladgáljon mühelybe, tegye le az autót napokra, hogy az a kis légypiszok eltünjön onnan Minek?
Amúgy meg minek kellene egy 1cm²-es felület miatt egy egész elemet fényezni?
A szóban forgó autó 7 éves és 8000€-t fizetett érte a gazdája. Szerintem nem helyes egy autó újkori értékéböl a tulaj anyagi helyzetére következtetni. Egyrészt mert Ausztriában az átlag bérböl élö ember is ki tud fizetni 35000€ hitelt 5-7 év alatt. Másrészt Magyarországon is sok olyan ember jár prémium márkával, akinek az autó karbantartási költségei is anyagi problémát okoznak.
Olyan itt nincs, hogy a dragább autóknál vastagabban fog a ceruza. Az órabérek és a fényezési anyagok mindenkinek ugyan annyiba kerülnek. Eltérés max. az alkatrészárak okoznak, egy A6-os lökhárító drágább mint egy Corsa lökös. Kiszámolják a költségeket, órabérek olyan 120-150€, anyagköltség, márkaszervizes alkatrész+20% haszon, aztán gyözze a kuncsaft kifizetni.
Kollégám Opel Astra GTC autóját megcsókolták hátulról. Sima biztosítós eset, a hibás fél elismerte a felelösségét. Lökhárító megrepedt, bal lámpa összetört, és a fém lökös deformálódott. Te meghegeszted a müanyag lökhárítót, bontóból beszerzed a lámpát meg a fém ütközöt, lefényezted amit kell, és el van felejtve a történet. Itt megkérték az ajánlatot a márkaszerviztöl (nem, nem reszelgetnek hozzá az autóhoz utángyártott alkatrészeket) ráteszik a hasznot, kiszámolják a munkabért, anyagköltséget. A biztosítónak megküldik az ajánlatot, ha rábólintanak mehet a móka. Ha az ajánlat magasabb mint az autó értékének a fele, akkor gazdasági totálkárral megy a levesbe az autó. 5000€ volt az autó értéke, és igen rezgett a léc a gazdasági totálkár környékén.
Karácsonykor haza fele jövet elbambultam, belekoccantam az előttem haladóba kb. 2 km/h-val. Az én műanyag lökhárítómon (Jazz) látszik ~10-12 mm átmérőjű, 2 (kettő) mm magas púp, amit egy csavar feje nyomott bele. A másikon ( valami Opel) ugyanennek a negatívja. Hölgy rendes volt, megbeszéltük, hogy Karácsony után visszatérünk rá, de azért megnézeti az Opel-nél.
160.000 (egyszáz-hatvanezer ) forintos ajánlatot kapott a budakeszi-i márkaszervíztől: 2 elem csere, fényezés.
Szerencsére beleegyezett a javításba, amit majd én intézek.
Korróziósból is lehet főidőben, ha valaki hajlandó elfogadni az itteni árakat. Mindenki nem tud és nem is akar messzebbre menni a rozsdás autójával. De az tény, hogy a biztosítós az egyszerűbb és gyorsabb bevétel. Bár mostanában szeretnek ott is kötekedni.. (az évek óta berögzült 7500nettó óradíjat képtelenek elfelejteni, persze a márkaszerviznek kifizeti a 15-t is... )
Egy átlagfizetésből élőnek egy új Mazda 6 közel 10 milliós autó az nagyon drága, szinte elérhetetlen. Egy drágább autó javítására mindig többet mondanak.
Mert szerinted egy Mazda 6 olyan drága autó? Meg szerinted ha egy vw poloval mész oda, majd olcsóbban dolgoznak Neked? :-)
Tudod mit csinál a gazdag osztrák? Vagy keres egy zugműhelyt, vagy vesz egy sprayt, aztán ráfújja a sérült részre. A sajátzsebes javításokra nem nagyon van pénz.
Gondolom hivatalos műhelyben is lehet gány munkát végezni ,amúgy ennyi a különbség a szegényebb vidéki megyékben ! Nagyon sokan hozzák ide a keleti megyékbe javíttatni az autójukat. Akárhogy is nézzük irreális árak, azok a "mesterek" itt 1 hónapon belül éhen halnának. Ajánlom figyelmedbe ( és másoknak is ) ezt a videót, nagyon tanulságos ! https://www.youtube.com/watch?v=PqrLtSAP7cQ
Nem unalmas, számomra semmiképpen, mert ritkan latogatom ezt a forumot. Ekkora kulonbseg mellett akar aka is erne elvinnem arra, csak hat az egy nagyobb szervezes.
Igen, en is erre szoktam gondolni, hogy amennyit rakoltok, abbol csak egy ujabb hasznalt autot vehetnek, amire ugyanigy kolthetnek. Ennek pedig mar legalabb ismerem a hibait. Uj autonak pedig par ev alatt esik milliokat az erteke (meg azt nem is tudnek venni :D).
Lehet,hogy unalmas de csak ismételni tudom magamat, mivel én Sz-Sz-B megyei vagyok itt 2 db küszöb kicserélve, lefestve 80000- Forintba bőven belefér. Sőt !!!!
Reális árakat mondott (szerintem), bár a küszöböt felénk 20-25ért fújják, a többi átlag elem 35.
A használt (öreg) autó fenntartás drága.. de azzal vesd össze, hogy veszel egy másikat ami lutri, átírod, elkezded ugyanúgy rendberakni stb.. szóval értelmetlen.. Így meg ráköltöd az összeget, az nem alkalomra értendő, hanem legalább 5évre, akkor már nem vészes éves költség.
Van egy 2006-os Citroen Berlingom. A küszöbön látok rozsdafoltokat, valószínűleg korábban már volt javítva, én kb egy éve vettem. Nem rohad még a küszöb, szóval egyelőre masszívnak tűnik, de szeretném az alváz- és üregvédelmet megcsináltatni, mielőtt még elkezdene rohadni komolyan, de ahhoz a küszöb rendbetétele lenne az első pont. Voltam szervizben, ahol lakatos is dolgozik és megkérdeztem, hogy ő mit mondana rá. Azt mondta, hogy elöl és hátul van látható rozsda, így lehet csak két helyen megvágni és javítani, de ez szerinte és szerintem sem a legjobb dolog, mert gondolom, hogy ahol nem látszik még a fényezésen a rozsda, ott is lehet. Szóval a komplett küszöbcsere lenne igazán jó dolog. Erre azt mondta, hogy ő kb 80ezerért cseréli, de anyaggal együtt kb 110-130 ezerre jönne ki csak a csere, majd ezután elemenként 40ezer a fényezés, vagyis a két küszöb összesen 190-210 ezerre jönne ki. Igazság szerint én ezt eléggé sokallom. Azt gondoltam, hogy egy komplett küszöbcsere az olcsóbb, mintha vagdosni meg csiszolgatni kellene a régit, mert egyszerűbbnek gondolom (de lehet, hogy nem így van). Mellesleg a fényezésre legutóbb én 25-ezres árat hallottam, amire mosolyogva azt mondta a szaki, hogy az már régen volt, és januárban meg egy tízest még emeltek is az áron.
Úgy tudom, hogy vannak itt lakatos és fényező mesterek is, akik ebben dolgoznak jelenleg is vagy legalább ismerik az árakat. Érdeklődnék, hogy ez mennyire reális? Én lehet, inkább utaznék egy kicsit, hogy olcsóbban meglegyen. Ne értsetek félre, én boldogan kifizetném a 200ezret, csak egyszerűen ott tartok, hogy hiába szeretném megóvni a rohadástól az autót, nem tűnik ésszerűnek, hogy ennyit elköltsek rá. A motort, váltót, fékeket, kuplungot már rendbe rakattam 500ezerért, még autóvillamosságra fogok költeni remélem már nem túl sokat, és szeretném a küszöböket cseréltetni, alváz- és üregvédőzni, majd egy komplett polírt és waxot, hogy a fényezést is megóvjam. Namost a küszöb (200ezer), alvázvédelem (100-150ezer) és a polír (40-50ezer) összesen 350-400ezer forintba kerülnének a netes árak alapján, ami brutál. Szóval most vagy elköltök még félmilliót vagy inkább hagyom 5 év alatt szétrohadni a kocsit. 800ezerért vettem, és eddig 600at elköltöttem rá, még majdnem ennyit kellene. Megéri szerintetek még költeni rá, vagy van jobb/olcsóbb megoldás?
Én is nyakig vagyok a felújításban, így ha van elérhető megoldás galvanizálásra az érdekel, de 2-3000 EUR jócskán túl van a költségvetésen. Lehet, hogy az én utam inkább egy tisztességes lakatolás utáni rendes 2K epoxy alapozás lesz, mivel ez nem járós autó lesz, csak hobbi.
Vagy egy felfújható gumi kertimedence :D Attól függ bírja-e az anyag, az elektrolízist kéne bírnia ahhoz sima sós vagy mosószódás víz kell, de a savakat-lúgokat nem.
A szétszednit úgyértettem, hogy kasztniiglecsupaszítani a kocsit, motort, belteret kiszedni. Futóműnek mondjuk nem ártana a rozsdátlanítás, de a szilenteket meg lehet megenné.
Természetesen olyan kádra gondoltam, ami egy erre szakosodott műhelyben rendelkezésre áll a folyadékkal és a szakemberrel együtt. Eszembe nem jutna magamnak gyártani galvanizáló kádat :-)
Mert egy 5m x 1,5m alapú 30 centi magas kádat el lehet készíteni kettes lemezből is és nem fog kidőlni a fala ha beleeresztesz 2200 liter galvanizáló folyadékot míg a 150 cm magas kádhoz minimum hatos, de inkább vastagabb lemez kell és 11000 liter folyadék ára is ötszöröse a 2200 liternek.
Ha már lenne akkora kád, amibe belógatható az alja, akkor miért nem az egész kasznit fürdetnéd ? Szerintem az nem +10év, hanem örök
élet.
Amúgy én is gondolkodom ilyesmin, de azt tudni kell, hogy a galvánfürdő meleg, esetleg deformálódhat a kaszni.
Nem tudom mennyi igaz abból, hogy darabokra szedve galvanizálnak. Viszont utána össze kell hegeszteni. A hegesztések környékén pedig elpárolog a cinkréteg, ami nem biztos, hogy jó korrózióvédelem szempontjából. Márpedig nem a lemez közepén fog elindulni a rozsda. Szerintem.
Néztem neten videókat elektrolítissel rozsdátlanításról illetve ugyanígy cinkkel történő bevonásról.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyire lehetne (nyilván nem az egész kocsit egyben) bizonyos részeit a kocsinak így rozsdamentesíteni és ellenállóvá tenni a jövőbeni rozsdásodástól?
Pl csak az ajtókat, vagy belelógatni a küszöböket,
Én pár éve hallottam olyan sztorit, hogy Németországban van olyan szakműhely aki kompletten szétkapja az autót, lerozsdamentesíti és galvanizálja a kasztnit majd újra összerakja, nyilván drága pénzért, tehát inkább ilyen Porschékat meg ritkaságokat éri meg, de amilyen árat hallottam akkor az úgy hangzott, hogy a vizesbázisú festékes mercedesek megmentésére van kitalálva. Pont a kedvező ár miatt tűnt kamunak az egész. Nem emlékszem pontosan, de 2-3000€-nál biztosan nem volt több. Ez viszont akkora összeg, hogy egy új korától saját tulajdonban lévő nagyon megkímélt, kevés kilométeres, hibátlan, de rozsdásodásra hajlamos tizenéves autót is megéri megmenteni, mert így adsz neki még 10 évet.
Elsősorban az dönti el ténylegesen milyen célra akarod használni ,és milyen pisztollyal. 80 L nem tűnik túl soknak. Puffertartállyal célszerű üzemeltetni,egyébként /teljes fényezésnél pl/ nagyon gyakran kapcsolhat ki-be, illetve nagyon hamar nyomáseséssel jelezheti a nagyobb levegőigényt. Nem a mindenkori nyomásérték számít hanem a szállított levegő mennyisége.
A Hondam első lokharitóján van 2 meghúzása, felületi sérülés. Kérdêsem, hogy a fényezeshez le kell venni a lókhárítot? Garanciás az autó. elveszíthetem, ha nem szakszervízben csináltatok? Köszi!
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni, egy IFA kompresszorból barkácsolt 80L kompresszor elég itthonra " fényezgetni " hobbiból? Előre is köszönöm a választ.
Ki van üregvédözve az autóm szeretném frissíteni. De nem tudom milyen anyagot kellene hozá használnom. Ami most benn van az sárgás ,nyers olyan kisé olajszerü.
Azt tudom hogy akármivel nem lehet ráfújni. Amiket it helyben lehet kapni üregvédöket azok mind keményre , enyhen rugalmasra száradnak .
A kézzel írott matricán nincs info? Sosem kaptam még ott olyat, amin ne lenne rajta a keverési arány... De sajnos neked kell okosabbnak lenni, mivel ők SZAKembereket szolgálnak ki alapesetben, nem feltételezik, hogy nem ismered a helyes használatot. Viszont bárkit is kérdezel, tuti segít. Még a lányok is a pultban.
Vettem a Car-colornál festéket ,az alábbi gondom akadt vele. A festék jó csak a tájékoztató gagyi. Vettem 1 dl színre kevert metál bázisfestéket, 1 dl lakkot és hozzá kb. 1 dl edzőt. csak azt nem mondták, hogy fújás esetén jól fel kell hígítani a festéket és a lakkot is. nem írták mennyire,(nagyjából 1:1 arányban) ráadásul a lakk és edző arányát 3 rész lakk 1rész edző-ként tanácsolták. De akkor minek adott ugyanannyi edzőt a lakkhoz ?? (kimérve flakonban adják. ). A festékhez,lakkhoz nem adnak hígítót, de milyen kell hozzá ??? Belehalnának 1,5 dl hígítóba ?? Végül nitróval hígítottam, de az elején nagyon sűrű volt meg is látszik az eredményen. Bosszantó hiányosság.
a ferrari egy jo kocsi? (kivinni a béléstesteket az epitkezesre?)
a Kata egy jo csaj? (megjelenni vele? d***gni? vagy hogy felnevelje a gyerekeket?)
ha a kertben/sufniban akarsz vmit összehozni, se helyed, se celszerszamod, akkor ezzel ugyanolyan vagy jobb eredmenyt ersz el rövidebb idö alatt mint massal. Profi munka inkabb a kiköszörüles, kivagas/potlas.
en koranttal(+cinkkromatos + 1K spray) telen az udvaron csinaltam es kb 4-5evig nem viragzott ki ujra. A würthos meg allitolag jobb mint a korannt.
szerintem ez olyan mint amikor a gumis defektjavító gumikukacot rak a lyukas gumiba. müködik, de nem szakszerü
Enyhén kráteres felületet én inkább gépi csiszolással megtisztítom. Ha csak lehet (és általában lehet) kerülöm az ilyen cuccokat. Ha nagyon muszáj, ezt használom.
És nem is létezik olyan ammit ténylegesen érdemes használni?
Nem akkarok vasat csinálni rozsdából, elég lenne ha passziválná.
Tudom hogy az a legjobb megoldás ha nincs rozsda de van hogy ez nem kivitelezhetö .Nem szeretnék centi vastag rozsdát megálitani ,de ha mondjuk enyhén kráteres a felület azt tökéletesen nehéz kipucolni.Nekem nincs tapasztalatom ilyen kenceficékel ,
Léghűtés? Vízhűtés? Kb hőálló festék tetszőleges színben.. ecsettel,pisztollyal,spay-vel. :) Más: Fújtam több rétegű metált jó zegzugos felületre.. jó volt lakkozásig. Utána már láttam a hornyokban h nem tökéletesen fedett a festék. Mehpróbáltam foltban finom átmenetekkel javítani... jó játék volt. Néhol tökéletesre sikerült, máshol nem. De az újrafújás segített.:) Ha lehetőség lesz,akkor inkább kikerülöm ezt a rendszert.
Ha a szívedre teszed a kezed, valóban van bármi pozitív hatása ezeknek a szereknek? A munkahelyemen ezt a würthös vackot kenegetik, de hogy őszinte legyek ha már homokszórásra nincs lehetőség, inkább flekszszel vagy maróval takarítom ki a lehető legjobban, és kimondottan rozsdára való mélyalapozóval festem. (sajnos ezek nem gittelhetők)
sajnos ezt nem csak itt latom, hanem mindenhol. szakmailag normalis munkat nagyon keves helyen talalni. (nem csak autojavitasban nem, epitöiparban es mashol sem :-( )
szerintem az aruhazi kinai 50L V2 kompresszor müködhet, csak rakj melle meg egy puffertartalyt. nekunk volt egy ilyen, parszor megjavitottuk (hengerfej le, uj tomites stb. többek között volt a tömitesi feluleten egy 1mm magas ontesi sorja/váll...) ha raksz ra egy rendes leszurot az elettartamnak es a dobhartyadnak is segit
akkoriban közben ujratekercseztettem az akkor 20-30 eves schneidert (ami leegett mert nem volt az összes fazis felkapcsolva) es azt hasznaljuk megint 10eve
(ez a paplaszlo.compaplaszlo.com is sima aruhazi kinainak tunik)
Kompresszor és pisztoly témában átolvastam a topikot és az történt, ami a laikussal gyakran: már teljesen összezavarodtam, döntésképtelen vagyok, mit vegyek. Megpróbálom hát úgy megközelíteni, hogy azt kérdezném, az általam kinézett kompresszor és pisztoly alkalmas-e a céljaimra. A fényezést időtöltésként, hobbiként, szórakozásként, új kihívásként végezném, tehát nem szempont, hogy egy szakember esetleg olcsóbban és (biztosan) jobban megcsinálná, ugyanakkor pl. nem nyilván várok el olyan teljesítményt, ami egy profi műhelyben szükséges. Elsőként és elsősorban motoralkatrészeket (tank, oldaldoboz stb.) fújnék, egyelőre elég ezeket elrontani, az autómnak csak némi gyakorlás, rutin után esnék neki.
A kompresszorral meg úgy vagyok, ha már van, nem árt, ha a ház körül egyébre is tudom használni, szintén alkalmilag.
Ahogy itt olvasgattam, az jött le, hogy az átlagos, 50 literes, olajos (áruházi) kompresszorok azért messze nem ideálisak, ugyanakkor egy 200 literes, komolyabb gép meg egyértelműen túlzás lenne az alkalmi, ritkább játszadozásokhoz.
A Papp László féle kompresszorok közt van egy 75 literes, ára is kedvezőnek tűnik, ez vajon megfelelhet? Továbbá árusít pisztolyokat is, ez már alkalmas a fenti célra? Szóval a cél amit fent írtam, elvárásom még csak annyi, hogy ne legyen kínlódás, nonstop szívás a munka, de az ésszerű kompromisszumokat elfogadom nyilván.
Ha valakinek esetleg van más, konkrét javaslata, azt is megköszönöm, összességében a kompresszor+pisztoly készletre max. 100.000 Ft-ot szánnék.
A korantot le KELL szedni gitt előtt.. illetve bármi előtt, ha nem akarod állandóan újra javítani majd. Vékonyan átkened, elvégzi a dolgát és drótkefével kézzel leszeded ami lejön. Nem baj, ha kilátszódik a fém néhol. De ha egy mód van rá a korant helyett használj brunoxot, az epoxi alapú, arra tökjól megy (majdnem) bármi, van nagyon kicsi kiszerelésben is illetve spray-ben.
egyetértek a sebességben a leírtakkal. csak azt furcsállom , hogy az iwatának viszonylag egyszerű a tű kúpja, a devilbiss pedig legalább három lépcsős. de az egész pisztoly bonyolultabb. szétszereléskor is több az alkatrész
A GPI megegyezik a GTI PRO-val ,és szerkezetileg a GTI PRO lite pisztollyal ,csak ennél más a design. Ezek a típusok jól terítenek és gyorsak. Az Iwata Supernova, Pininfarina hasított előporlasztós fúvókával még nagyobbat terítenek, de lassabb pisztolyok a finomabb porlasztásuk miatt.
És a GPI-GP1-ről? ilyen van a cégnél, terít mint állat, meg egy pillanat alatt elfogy belőle a festék. itthon iwata w400 van, ebből nem fogy úgy. szerkezetileg lényegesen egyszerűbb is
Ezt a fényezés utáni azonnali waxolást nem is értem Lefényezi, és egyböl is lezárja a felületet.
Akinek meg nincs lehetösége a forszírozott szárításra, annak olyan fedölakkot "garázslakk" kellene használnia ami forszírozott szárítas nélkül is szépen kikeményedik.
A lakkok festékek teljes átszáradási /kémiai kötése/ideje kb 1 hónap normál körülmények között. Ez nem azt jelenti ,hogy addig nem lehet polírozni,vagy mosni a fényezett felületet,hanem ezen időszakon belül történik meg a teljes rétegek közötti kémiai kötés.
Waxolni frissen fényezett felületet nem kell/szabad/mert lezárja a felső réteget a kiszellőzés elől ami a festékréteg"befülledéséhez" ,vezethet.
Nem szerencsés a napon szárítani a fényezett elemeket /autót/ ,mert a napsugárzás és az abból eredő hő nem egyenletesen oszlik el a felületen ami hólyagosodáshoz,megégéshez ,és nem kellő száradáshoz vezet.
A forszírozott szárítást ezért találták ki ami a fényezőkamrákban van jelen.
Köszönöm a segítséget. Szerintem a napsütéshez van köze a a dolgoknak. Amikor éppen megszárad annyira a lakk , hogy nem ragad bele a por , egyből ki szoktam tenni a napra az elemeket. Az autómon is , azok a részek hólyagosodtak , ahol legtöbbet éri a nap. Az a furcsa az egészben , hogy pár hét , akár egy hónap is eltelik , mire megjelennek a felületen a hólyagok. Waxot hány hét után lehet kenni a frissen fújt felületre?
Sziasztok 1997 es suzuki swiftem a kuplungpedal mellett balra beazik.Sajnos nem tudom megallapitani honnet jön a viz mert tele van vezetekkel felette hiaba locsoltuk az autot nem jövünk ra mi a baj.
Volt valakinek hasonlo tapasztalata?
Valami ötlet?
A tüzfal es a oldalso fal illesztesenel mar mmegjelent a rozsda is.
Szeretnék segítséget kérni , a probléma a következő: Néha előfordul , hogy az általam lefényezett felületeken hólyagképződés található , a fényezést követően néhány héten belül.Nem az egész elem felületén , hanem véletlenszerűen elhelyezkedve egymás mellett csomóban. Mindegy , hogy lakkos , vagy akril és az is , hogy füllerezett elemre fújtam , vagy a régi festésre. Vizesen csiszolok 1000-res papírral a festék alá. Fújás előtt szilikonmentesítek. A bázis rétegek közt mézes kendőzök és úgy gondolom betartom a szellőztetési időt a rétegek közt.A lefényezett felületet 1-2 napon belül visszacsiszolom 2000-res papírral a szemételtávolítás miatt és 3M zöld , fekete , kék pasztákkal felpolírozom és a végén waxolom(Lehett itt a baj??) . Mindig ugyanúgy csinálom a munkafolyamatokat évek óta és hol tapasztalom a jelenséget hol nem. Most a saját autómon vettem észre telifény után és érdekes módon a karosszéria felső részein.( Ajtó felső része , tető , motorháztető) . Dupon bázissal és Standox lakkal lett fújva , de más márkájú cuccoknál is jártam már így. Minden segítséget köszönök előre is.
Akkor egyetértünk! Az nem baj ha egészséges vita ,vagy véleménykülönbség van egy egy felvetett téma ,hozzászólás kapcsán. De csak úgy tudsz valakinek segíteni,tanácsot adni ha van valamennyi rálátása minimális alapismerete egy munka vagy szakma kapcsán. Én egyedül ennek hiányát vetettem fel. És ez nem feltétlen csak ebben a szakmában van jelen.
Ezen az oldalon nagyrészt olyan emberek "lelkes amatörök" írogatnak, akik sosem tanulták iskolai szinten a fényezést. Persze hogy agyalni kell egy olyan szakma kivitelezési dolgain, amit nem tanult.
Ráadásul a fényezés technologiája, és az anyagai folyamatosan változnak. Aki 30 éve tanult autófényezönek, annak sem a spot javításról, sem a vízbázisú lakkokról nem beszéltek. Meg egy csomó mindenröl, amiröl egy olyan autófényezö tud, aki a szakmával együtt fejlödött.
Elhiszem hogy hiányolod a mélyebb szakmaiasságot, de szerintem nincs itt olyan hozzászóló aki profi szintü témákhoz hozzá tudna szólni.
Itt a leg fontosabb maga a személyes tapasztalatok megbeszélése.
Hogy maszkoljam le, hogy fújjam, és mivel, hogy ne keletkezzen fél milliméteres lépcsö, milyen pisztolyt, milyen anyagot? stb...
Amikor a szakmaiságot hiányoltam akkor ezekre a kommentekre és hozzászólásokra gondoltam. Itt kezdődik a szakma ,amikor agyalni kell a kivitelezésen,amikor nem sztenderd dolgokkal kerül szembe egy lelkes amatőr,vagy egy szakember!
Az nem igazán müködik hogy csak a karcot fújod ki. Persze ha csak a felsö fedölakk réteg sérült, akkor rálakkozol, és összepolírozod.
De azt, hogy van egy mély karc, és te csakis a karcot javítod ki, felejtös. Egy mélyebb karcnál le kell csiszolni a sérült részt, kittelni, fillerezni, bászislakk+fedölakk.
Dehogy. Egy márkás airbrush igen drága, és ehhez felesleges. Grafikai munkáknál mutatkozik meg az olcsó és a márkás pisztolyok különbsége. Egy SATA airbrush pisztoly 40-70000Ft. Egy kínai airbrush-om van ezekhez a munkákhoz, kb 10 éve vettem.
A módszer mindig attól függ milyen karcról van szó. Más ha csak a fedölakk sérült, és más ha "vasig" karcolt a verda. Airbrush-nál nem olyan fontos a maszkolás, mert nagyon kicsi az átszóródás. Ha mondjuk nekiállok a "rendes" pisztollyal lakkozni, akkor az egész mühelyt bereríti egy idö után a lakk ködje. Ott muszáj az egész autót letakarni. Airbrush-nál ilyen nincs. A fedölakk átmenetére (a ködölt részre) 1K melléfújó lakkot (Beispritzlack) használok. Ez tulajdonképpen egy oldószer, ami feloldja a köd réteget, így az szépen elterül a régi fedölakk rétegen.
Airbrush-al fújtam a szenzorokat. Söt, most lesz egy karc javítása azt is airbrush-al fogom kijavítani.
A lököst SATA minijet 4400 B-RP pisztollyal csináltam. 1.2-es SR düznivel, ami dierekt a spot javírásokhoz van kifejlesztve. Persze ha egy 4cm²-es felületet akarsz kijavítani, azt nem lehet pisztollyal. Nem tudom hogy a "mini pisztolynak" mekkora a befújt szórásképe. Az airbrush pisztollyal akár 1mm²-es felületet is fújhatsz.
Az jó :)
Na pont az ilyen kis mennyiségek kezelése érdekes számomra.
A kőfelverődések javításához nagyon kevés anyag kellett, egy gyűszűnyi műa. kupakban cseppre mértem ki a festéket meg az edzőt.
Amúgy mivel fújtál, airbrush vagy mini pisztoly?
Igen volt maradék. A tulaj hozta a bázislakkot, netről rendelve fényezéshez hígított állapotban. A fedőlakkot kellett bekevernem, azt két üdítőskupaknyi lakk + egy kupaknyi edző meg pár csepp hígítóval csináltam. Egyébként imyekciós fecskendővel szoktam ilyesmit kimérni, de most olyan fecskendőm van aminek gumis bevonat van a dugattyújàn. Az meg nem bírja valamiért az edzőt. Megmarja és megszorul tőle. Majd rendelek tiszta műanyag kivitelt, azzal nincs ilyen gond.
Tegnap fújtam színre + 2K lakk 4db tolatószenzort. Toyota 1C0 ezüst metál bázislakkal csináltam. Ugyan azzal a hígítással mint amivel a pisztollyal a lökhárítót csináltam. Azért kellett külön fújni a cuccokat, mert a kereskedésben nem megfelelő szenzort adtak elsőre. Így amíg kicserélték másnap a szenzorokst, addig a lökhárítóval én kész lettem. A dűznimérete 0,5 mm, nagyon szépen lehet vele dolgozni.
Sziasztok.Sima 2K aktil festék vagy bázis festék és lakk a strapabíróbb,karcálobb?
Egy kerékpár át szeretnék lefényezni csak nemtudom melyik lenne a megfelelőbb rá.
Szerencsére van,most is két réteg közti száradást várom. Csak motorokat festek,kicsi a helyem. Anyagilag nem fér bele a bővítés,de próbálok spórolni rá.... többet már nem tudok dolgozni,s drágábban sem sajnos.
Üdv ! Nagyon örülök,hogy elégedett vagy a pisztollyal ,azóta igen sokat eladtam belőle de még senki sem panaszkodott rá,és a többi típusokra sem. Mi újság feléd van sok munka ?
Jó cuccok ezzek, én robogó elemeket meg sisakokat fújkáltam.
A dual actionos jó. A sima single action nel alap szint fújtam.
Katalógusból kevertettem autófestéket tényleg higitani kell meg képest beszáradni.
Köszi, ismerem az oldalt, már egy ideje olvasgatok a témában :-)
Azt gondolom HA veszek, akkor egy dual actionos, festék és levegő mennyiség szabályzóst fogok beszerezni.
A tartály méret még kérdéses.
Így van.Pécelen vannak a Novol termékek forgalmazója.Próbáld meg az airbrusht hogy miként működik. Pécelen segítenek neked szívesen a választásban ha ilyen pisztolyt keresel.
Airbrush-nál a festéket,lakkot sokkal jobban meg kell higítani ,mint normál esetben. Ez nem tesz jót sem a takaróképességnek,sem a színhűségnek. Lakkok esetében a túl híg lakkozást nehéz összepolírozni. Javításhoz amúgy is min. 1dl színt+lakkot kell keverni vagy kevertetni. A mini pisztolyok úrtartalma 1dl.
Metál javítás esetében szükséges a szóráskép a festék terüléséhez ,elfújásához. Amúgy a "ködöléses " javítások egyik kritériuma,hogy a javított folt a jármű övvonala alatt legyen és a kész javítás max. 1 tenyérnyi terjedelmű legyen. Ez nem azt jelenti ,hogy a más helyen található sérülés nem javítható,hanem azt jelenti ,hogy nem gazdaságos és kétséges az eredményessége.
Pl a Novolnál forgalmaznak mini pisztolyokat,nem túl drágán,de a hobbi szinthez megfelelő minőséggel.
Amúgy csak tényleg olyasmire használnám (HA veszek egyáltalán), hogy amit a fóliások összebarmoltak, illetve a fóliát amikor lehúzták ügyesen hidegen az autóról, letépték pár helyen az elemek közötti szigetelésről a festéket.
Néztem a mini pisztolyokat is de nekem túl nagy a tartályuk sztem.
Ezek közül melyiket ajánlanád, abszolút amatőr felhasználásra?