1910-15 között Retek u. - Hűvösvölgy.
1915-18 között valamikor a száma 83-ra változott.
Ugyanakkor az 51-es volt:
Kelenföldi pu. - Átlós út - Krisztina krt. - Margit híd - Nyugati pu.
Ebből 1915-18 között körjáratot szerveztek, visszafelé Kiskörút - Ferenc Józseh hídon ment.
Ennek ellenirányú járata lett a 49-es.
A 35-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG (1953):
1914.
A 35-ös villamosok Rákóczi úton át közlekedtek.
/Sajnos a vonal két végpontja ismeretlen./
?
A 35-ös villamosjárat megszűnt.
1940-es évek közepén
A 35-ös villamosok Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér – Fehérvári út – VÁM útvonalon közlekedtek.
1944.
A 35-ös villamosjárat megszűnt.
1946.04.10.
A 35-ös villamosok Móricz Zsigmond körtér – budai Dunapart – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Krisztina körút – Móricz Zsigmond körtér körforgalmú útvonalon közlekedtek.
/Ellenkező irányban 53-as villamosok közlekedtek./
1946.08.19.
A 35-ös körforgalmú villamosjárat – az újjáépült Szabadság híd miatt – megszűnt.
1947.05.01.
A 35-ös villamosok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
?
A 35A jelzésű villamosok is közlekedtek.
/Sajnos az útvonala ismeretlen./
?
A 35-ös és a 35A jelzésű villamosjáratok megszűntek.
1951.04.30.
A 35-ös villamosok Pacsirtatelep – Határ út – Pacsirtatelep körforgalmú útvonalon közlekedtek.
1953.04.24.
A 35-ös villamosjárat viszonylatjelzése 31A jelzésre módosult.
A 9-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1986):
1920-as évek végén
A 9-es villamosok Flórián tér – Lajos utca – budai Dunapart – Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) tér útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő – budai Dunapart – Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) tér útvonalon közlekedtek.
?
A 9-es villamosjárat megszűnt.
1946.01.18.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
1946.08.20.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1948.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Nagyszombat utca – budai Dunapart – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok ismét Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
1949.03.21.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok ismét Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1958.07.07.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok ismételten Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
1970.05.03.
A 9-es és a 9A jelzésű villamosok csak Lánchídtól (Jégverem utca) közlekedtek.
1972.12.31.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Batthyány tér és Budafok, Varga Jenő (Városház) tér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.
A 48-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1913-TÓL NAPJAINKIG (1960):
1913.
A 48-as villamosok Margit híd – Podmaniczky utca – Városliget útvonalon közlekedtek.
?
A 48-as villamosjárat megszűnt.
1920-as évek végén
A 48-as villamosok Margit híd, budai hídfő – Margit híd – Szabadság tér – Szabadság híd – Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér útvonalon közlekedtek.
1940-es évek közepén
A 48-as villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Kiskörút – Üllői út – Szent István Kórház (Nagyvárad tér) útvonalon közlekedtek.
1944.
A 48-as villamosjárat megszűnt.
1946.08.20.
A 48-as villamosok Jászai Mari tér – Marx (Nyugati) tér – Kiskörút – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1948.08.01.
A 48-as villamosok Marx (Nyugati) tér – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1953.
A 48-as villamosok Madách tér – Szabadság híd – Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek.
1955.
A 48A jelzésű villamosok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
1950-es évek második felében
A 48-as villamosok Marx (Nyugati) tér – Szabadság híd – Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek.
1960.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 48-as villamosjárat viszonylatjelzése 47-es jelzésre módosult.
--- A 48A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzése 47A jelzésre módosult.
A 47-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1913-TÓL NAPJAINKIG:
1913.
A 47-es villamosok Retek utca és Zugliget között közlekedtek.
?
A 47-es villamosjárat megszűnt.
1953.
A 47-es villamosok Móricz Zsigmond körtér és Budafok, Forgalmi telep között közlekedtek.
1959.04.30.
A 47-es villamosjárat megszűnt.
1960.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 47-es villamosok Marx (Nyugat) tér – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér – Budafok, Forgalmi telep útvonalon közlekedtek.
--- A 47A jelzésű villamosok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
/Korábban ezeken a vonalakon 48-as, illetve 48A jelzésű villamosok közlekedtek./
1961.
A 47A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1972.12.31.
A 47-es villamosok Marx (Nyugati) tér – Szabadság híd – Fehérvári út – Budafok, Varga Jenő (Városház) tér útvonalon közlekedtek.
1980.10.17.
A 47-es villamosok Deák Ferenc tér – Szabadság híd – Budafok, Varga Jenő (Városház) tér útvonalon közlekedtek.
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
A 70-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1970-ES ÉVEK ELSŐ FELÉTŐL NAPJAINKIG:
1970-es évek első felétől
A 70-es autóbuszok Bosnyák tér és Rákospalota, Sípos Dénes (Székely Elek) utca között közlekedtek.
1985.11.01.
A 170-es autóbuszok Rákospalota, Medimpex és Rákospalota, Compack Vállalat között közlekedtek.
1990.12.11.
A 170gy autóbuszok Újpest, Központ és Rákospalota, Sípos Dénes (Székely Elek) utca között közlekedtek.
1993.07.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 170-es autóbuszjárat megszűnt.
--- A 170gy autóbuszok Újpest, Központ és Rákospalota, Compack Vállalat között közlekedtek.
1996.03.01.
A 70-es autóbuszok Bosnyák tér és Rákospalota, Medimpex között közlekedtek.
/Az új szakaszon korábban 25-ös autóbuszok közlekedtek./
A 62-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1953-TÓL NAPJAINKIG:
1953.03.29.
A 62-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Rákospalota-Újpest, MÁV-állomás között közlekedtek.
1953.11.23.
A 62A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Béke tér között közlekedtek.
1954.02.01.
A 62-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpest, Szilágyi utca között közlekedtek.
1954.03.22.
A 62A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1954.12.31.
A 62-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Gyöngyösi utca között közlekedtek.
/A kieső szakaszon továbbiakban a 90A jelzésű villamosok közlekedtek./
1955.01.10.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 62-es villamosok ismét Marx (Nyugati) tér és Újpest, Szilágyi utca között közlekedtek.
--- A 62A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Gyöngyösi utca között közlekedtek.
1956.04.23.
A 62A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzése 16-osra módosult.
1961.09.04.
A 62-es villamosjárat viszonylatjelzését 12A jelzésre módosították.
1961.12.15.
A 62-es villamosok Örs vezér tere és Bosnyák tér között közlekedtek.
1964.05.11.
A 62-es villamosok Örs vezér tere és Rákospalota, MÁV-telep (Mézeskalács tér) között közlekedtek.
2001.10.03.
A 62-es villamosok Rákospalota, Mézeskalács tér és Kőbánya, Mázsa tér között közlekedtek.
A 3-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.
A 3-as villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
1944.
A 3-as villamosjárat megszűnt.
1945.04.17.
A 3-as villamosok ismét Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
1954.09.06.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 3-as villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpest, Fóti út között közlekedtek.
--- A 3A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
1954.
A 3A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzését 1-esre módosították.
1961.
A 3A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
?
A 3A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1981.03.01.
A 3-as villamosok Árpád híd és Újpest, fóti út között közlekedtek.
1982.
A 3-as villamosjárat megszűnt.
***
1982.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Élmunkás (Lehel) tér és Újpest, Árpád út között közlekedtek.
1984.11.06.
Az Észak-Déli (3-as) metró Élmunkás [Lehel] tér - Árpád híd közötti szakaszának átadásával a 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Árpád híd, metróállomás és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
/A metró újabb szakaszának építése miatt az autóbuszok Kruzslák Béla (Gömb) utca - Vágó Béla (Lomb) utca - Madarász Viktor utca - Fövény utca útvonalon közlekedtek./
1985.06.01.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Újpest, Szilágyi utcáig közlekedtek.
1990.12.10.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszjárat megszűnt.
***
2001.10.03.
A 3-as villamosok Mexikói út – Örs vezér tere – Pestszenterzsébet, Gubacsi út útvonalon közlekedtek.
/A 13-as és a 63-as villamosvonalak összevonásával./
A 13-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:
1948.11.22.
A 13-as autóbuszok Nagyvárad tér – Ecseri út – Ceglédi út – Bihari út – Liget tér útvonalon közlekedtek.
/Korábban az Nagyvárad tér – Ecseri út szakaszon 36A jelzésű autóbuszok közlekedtek./
1949.03.14.
A 13-as autóbuszjáratot villamos-pótló járattá szervezték át, mely Üllői út – Liget tér útvonalon közlekedtek az autóbuszok.
1955.10.15.
A 13-as „villamos-pótló” járat megszűnt.
/Szerepét a 13-as villamos vette át./
1950-es évek második felében
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 13-as autóbuszok Nagytétény, Bányagyutacsgyár és Diósd, Csapágygyár között közlekedtek.
--- A 13A jelzésű autóbuszok Nagytétény, Bányagyutacsgyár és Mechanikai Művek között közlekedtek.
1960-as évek végén
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- 13: Nagytétényi út – Diósd, Csapágygyár
--- 13A: Nagytétényi út – Barackos út, körforgalom
--- 13B: Nagytétényi út – Bányagyutacsgyár
--- 13Y: Nagytétényi út – Mechanikai Művek
1970-es évek elején
A 13B jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 103-as jelzésre módosították.
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változások történtek:
--- 13A -> 101
--- 13Y -> 113
?
A 113-as autóbuszok külön menetben Mechanikai Művek és Diósd, Csapágygyár között is közlekedtek.
1984.03.01.
A két útvonalú 113-as autóbuszjáratot átszervezték:
--- Mechanikai Művek – Nagytétény: 113.
--- Mechanikai Művek – Diósd: 115.
1995.12.01.
A 13A jelzésű autóbuszok Nagytétényi út és Balatoni út között közlekedtek.
2000.07.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 13-as autóbuszok Budatétény, Campona és Diósd, Csapágygyár között közlekedtek.
--- A 13A jelzésű autóbuszok Budatétény, Campona és Nagytétény, Angeli utca között közlekedtek, a Balatoni út érintésével.
--- A 113-as autóbuszjárat megszűnt.