Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12853

Gratula!!!!!

Ennyit er, mikor az ember, az eszet is hasznalja..    :))) 

 

Kb, 50 darab megfureszelt , kozepen megfurt, regi dugom van otthon..:) 

 

Előzmény: miko? (12852)
miko? Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12852
Háj! (van a derekamon)

Ez egy 6-os menetesszár. Ahogy mondtad! Nem viccelek,láthatod! :-)

Aztán: második lépcsőre van fúrva a motorom,tehát 39.5 mm-re.
Arra gondoltam: mi lenne ha előveszek egy alapméretes,tehát 39 mm-es dugattyút,és fadugattyú helyett azt vetem be.
Henger/dugattyú ovalitásról nem beszélhetünk (mert ez nem olyan),ellenben kúpos kissé,de ez meg jól jöhet az előtolásnál.

Aztán szót tett követett,és kb 2-3 századmillimétert (honnan tudom?!) lekapva,a holnapi összeszerelés után kiderül mire mentem vele.

megyek sörért, :-)
Előzmény: cam aro (12851)
cam aro Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12851

Ennyire hosszu meghajtora, azert nem gondoltam.:) 

 

mibol van aza dugo? / mukodeset tekintve tokmindegy, csak nem birom kivenni./

Előzmény: miko? (12844)
miko? Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12850
A hozzáállásod teccik!!!

Segítünk ne aggódj!
Most értem haza: nem szomjasan!! Most megyek csinálni a sajátomat.

Egyébként Tóni bácsi és Kettőtizes a csontprofik 210-ben,ha őket kérdezed,akkor nem fog szerelőt látni a géped az tuti.

csákó

(ábrákat szedd le innen : www.jawamoped.com )
Előzmény: .Norbi. (12847)
subaaa Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12849

Ha csöpög a karbiból a benzin, akkor azzal is lesz még egy "kis" dolgod.....

Ez egy jó hír hogy a lendkerék forog, viszont továbbra is motorikusan van valami baja a járgánynak....

Egyébként a lánc ami megy a hátsó kerékhez, az nem laza? Azt azért nézd meg :D

Amikor megvetted a motort, nem próbáltad ki? Vagy akkor még nem csinálta ezt a jelenséget?

Miko?, kitört a III.világháború, vagy mi ez a fegyver ott a képen?? :DD

Előzmény: .Norbi. (12847)
.Norbi. Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12848
"Szerelünk"...  Arc van mácsak agy kéne hozzá.
.Norbi. Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12847

Sziasztok

 

Megnéztem a lendkereket körbetudom forgatni kézzel, akompressziótérzem.  A kompresszió jóerős ebbe a gépbe, nehéz átfordítani:), de utána a fordulat többi részén könnyen körbe lehet fordítani nem akadozik..

Megnéztem kiszedett gyertyával is, úgy meg ha olyan sebességgel forgatom a pedált amikor épp elkezdi a lendkereket forgatni, akkor csörög meg akad, de ha gyorsabban, akkor pörög mint a bakelit akadásnélkül.

Szerintetek akkor a főtengely rendben van?

Tóni bátyám akkor keressek szervízábrákat a lendkerék+idítódob szétszedéséhez vagy valami szóban tud segíteni még hozzá ? Nagy dzsama volt az egész motor, szal elképzelem mi van belül, de akkor a vezérlő és az indítópofák letisztítása a cél.. 

 

 

A karbiból má csöpög a benzin szal jut azért oda.:D.

 

Kössz a segítséget, nélkületek nem tudnánk itt tovább haladni, babettás ismerős hiányában... Szerelőhöz meg nem viszem! Inkább szétszedem még 5ször.

Előzmény: Tóni bácsi (12843)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12846

Jut eszembe: Hol van(nak) a  sörös doboz(ok)????????????

 

Hmmmm, így kissé elbizonytalanodtam a sikeres végkimenetelt illetően!!!!!!!!!!!!!!

 

:-{))))))) 

Előzmény: miko? (12844)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12845

Jaj de faszántos!!!!!!!

 

Nem rövid az a meghajtó szár egy kicsit? :-)))))))))))))))))

Előzmény: miko? (12844)
miko? Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12844
Köszönöm!

Az a baj,hogy most el kell mennem hazulról,pedig már viszketek a türelmetlenségtől!
Este folytatom,ha törik,ha szakad!

Addig is megmutatom milyen "készülék"-et gyártottam cam aro leírása szerint:

Előzmény: Tóni bácsi (12842)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12843

Szia!

 

Nem kell még azt a mocit a MÉH-be vinni! :)))

 

Először is vedd le a baloldali műanyag deknit! Ott találod a lendkereket, amit kézzel próbálj megforgatni! Ha forog minden akadály nélkül, csak a kompressziót érzed, nincs nagy baj! Ha így akad, vagy nem tudod kőrbe forgatni, akkor szar a helyzet!!!

 :(((

Az viszont biztos, hogy vagy a sebességváltó vezérlő pofái, vagy az indító pofák meg-megcsúsznak tekergetéskor, ez adja azt az akadozó, csörgő hangot. A vezérművet is, meg a meghajtó részt is (lendkerék, indító dob) szét kell szedned, ellenőrizni kell, hogy a pofák nincsenek-e elolajosodva, és ezért csúsznak meg!

 

A benzincsapban a tömítést ki kell cserélned! Ha megy a benya rendesen, jöhet a gázosító tesztelése. Be kell állítani a benzinszintet, ami nem mindíg a legkönnyebb feladataink közé tartozik! :( Nem ijesztegetni akarlak, csak felkészíteni arra, hogy szélsőséges esetben párszor szét kell szedned a karbit, mire eltalálod a tökéletes szintet.

 

Na próbálkozz, aztán gyere vissza mesélni!

 

Tóni bácsi 

Előzmény: .Norbi. (12835)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12842

Minden bizalmam a Tiéd, gondolatban nagyon szurkolok!

 

BIZTOS, HOGY JÓ LESZ!!!

 

:-))))))))

Előzmény: miko? (12837)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12841

Szia!

 

zulesi sporttárs leírásához nincs mit hozzáfűznöm, korrektül benne van minden, amit a Dellorto karbiról tudni kell! :)))

 

Az én gépem is tökéletesen műkszik vele. ÚJ KORÁBAN SEM VOLT ILYEN FASZA!!!

 

Tóni bácsi

Előzmény: subaaa (12828)
subaaa Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12840

Hát, pajtásom, én a leges legrosszabbra gondolok!!!

A MEGSZORULT FŐTENGELYŰ babettám egy az egyben ugyanezt csinálja! Amikor az indítópofák elkezdenék megforgatni a lendkereket, akkor egy csilingelés-szerű hang, s megakad a pedál. De ez csak akkor van, amikor gyorsan rálépsz a pedálra, mert ha lassan forgatod a pedált, úgy a motor még nem kezd(ene) beindulni. Ha bicajra átkapcsolom a gépet, akkor bármennyit bicajozhatok vele (más kérdés, hogy egy kilométer után infúzióra kell kötni engem, mert azt a 42 kilós biciklit nehezen bírom... :D)

Tehát a motorblokk van meghalva. Legalábbis nálam. Ha lesz időm, leszedem az egészet a francba, és beviszem a táborihoz, hogy csinálja meg, mivel én nem értek hozzá, többet ártanék a megbontásával.

Szóval az írásod alapján, mivel ugyanaz a hibajelenség, mint nálam, semmi jóra sem tudlak bíztatni. :(:(  És ha valaki eladott egy megszorult főtengelyes babettát ezzel a szöveggel hogy "koszos a karbi, azér nem indul, elvan csak tömődve a fúvóka,  meg a tank is rozsdás, de különben indul az!!", az rohadjon meg ott ahol van!!

Hogy a megszorult főtengellyel mit lehet kezdeni, azt én sem tudom, de van rá esély hogy csak én tévedek, és nálad nem is ez a baj, és akkor fellélegezhetsz.... ;)

Csáo

Előzmény: .Norbi. (12835)
zulesi Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12839

Hopp,még valami! Hátha mások is jártak már így. Karburátor felszerelve,öröm,indulás...egyszer csak a Babi elkezd fulladozni,ránt egyet,leáll,majd megint egy rántással beindul,mia fene...? Az új karbi is rossz?

Megoldás:Dehogy rossz! :) Mindössze a benzincső egy kicsit meg volt nyomódva illetve megtörve,és ez éppen elég volt az elégtelen működéshez!

Megoldás: megfelelő méretű,méretre vágott benzicső,ellenőrizve, hogy semmi törés,benyomódás ne legyen,és biztonságképpen egy új benzincsaptömítés beszerelve.

Eredmény: hurrá,hasítunk fülig érő szájjal...:)

 

zulesi Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12838

Szevasz Subaaa! A Dellortót nyugodt szívvel megveheted,nagyon jók a tapasztalataim vele! Egy pedálfordulatra indul,hidegen-melegen tökéletes,szépen gyorsul,akár visításig kipörgetheted a gépet vele,semmihörgés,fulladás,szép gázreakciók,az állítgatási procedúrát elfelejtheted.

A Jikovval a helyes benzinszint nálam az úszóház 2/3 részénél volt,ez persze nem tökéletes,de egy elfogadható beállítás.

Ha megrendeled a karburátort,másnap már várhatóan ki is hozza a futár. Össze van szerelve kompletten,a gázbowden és a szívócsonk-adapter mellékelve van a dobozban. A gázbovdent be kell építened,ehhez a karburátorfedelet kell lecsavaroznod,vigyázva a papírtömítésre,a bowdent a tolattyúba beilleszteni,viszacsavarozni,és készen is van. A mellékelt adapterrel felcsavarozod a gyári szívócsőre, a gázbowden holtjátékát beszabályozod a karburátorfedél állítócsavarjával,benzincsövet csatlakoztatod és készen is van.

Szívató nincsen,helyette a gyári karbihoz hasonlító légelzáró csappantyú van rajta. Hidegindításkor a kallantyút lenyomod,indítasz,hagyod egy kicsit a gépet pöcögni,majd egy határozott gázadásra kiold a csappantyú és hajrá...! Az úszószint gyárilag az optimumra van szabályozva,semmit nem kell állítgatni,csak felszerelni a karbit és hasítani. Egyedül az alapjárat állítható 1 csavarral. Nekem nagyon bejött a dolog! Üdv

miko? Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12837
Kedves Tóni bácsi!

Aranyos vagy,hogy így megelőlegezed a bizalmat! :-)
Ám az a helyzet,hogy én még ilyet sosem csináltam,de hittem cam aro-nak,ezért mertem belevágni,még ha vadnak is tűnt első hallásra az ötlet.
Most úgy érzem jó ez,csak elb@szni is könnyű.

Teljesen meggyőző akkor lesz számomra is a dolog,ha mindent jól csinálok,és vígan hasítok a géppel minden szorulás nélkül.

Már csináltam pár képet,de őszintén szólva olyan brutális,hogy csak akkor merem elővezetni,ha sikerrel jártam!

:-))
Előzmény: Tóni bácsi (12836)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12836

Kedves cam és miko?

 

Meggyőztetek, elfogadom, hogy nagyon faszán be lehet csiszolni így a hengert a szükséges méretre. :)))

 

Sokkal több a szerelési tapasztalatotok mint nekem, ezért biztos, hogy cam módszerével miko? pajti is el fogja érni a kívánt hatást. :)))

 

Csak finoman Pajti! Csak finoman!!! Azért képeket én is szeretnék látni!!! Olyan lesz az a levestészta szűrő, hogy mindnyájan a csodájára járunk! :)))

 

Szép vasárnapot mindenkinek!

 

Tóni bácsi.

 

ui: majd nemsoká írok a Dellorto karbiról, csak most el kell mennem ház ügyeket intézni, mert én vagyok a lépcsőházi "elöljáró"

.Norbi. Creative Commons License 2007.09.30 0 0 12835

Sziasztok! Szükségem lenne a segítségetekre. 2napja ugyanis megvettem a 210est úgy hogy  az eladó azt mondta hogy úgyette le hogy indult meg nincs baja, csak most azért nem indul mer a  karbit kikell tiszítani, meg ugye a  tankban áll a rozsda. Nem nagyon értek a motorokhoz, de "ezt még énis megtudom csinálni "alapon megvettem. Tegnap egész nap tisztítotam a karbit meg a tankot is szép fényesre. A benzincsapba a kapcsoló mögötti résznéla  gumitömítés szétvolt rohadva, és a kisebb lyukat nem sikerült kitisztítani a nagyobbik lyuk elvileg teljesen tisztva. még piszkálom majd, de ezen má átfojhatna a benzin. Még nem volt lelkierőm megnézni hogy az úszóházba van e benga.

 

Mindenestre a gond az, hogy tegnap este megpróbáltuk beindítani, és amikor gyorsan tekertem a pedált kb. fél fordulatonként, nem rendszeresen megakadt, és csörgött egyet minden akadásonként. Darabosan alig lehet úgy tekerni. Ha lassan tekerem, akkor lehet egyenletesen akadás nélkül tekerni folyamatosan.

 Mivel nem volt még dolgom babettával, kérdezném tőletek hogy mit gondoltok erről,  természetes ha nincs robbanás a hengerben akkor mintha sebességben lenne, elakad a pedál? lassan meg lehet hajtani, akadásnélkül.

Vagy esetleg nincs olajozva a váltó? megnézem, gondolom egy leeresztőcsavart találok rajta.. amúgysemárt lecserélni.

A nagy csörgő akadó hang sztem nem a blokkból, hanem kívűlről a (hátsókerék tengelykörü)l jött, vagy esetleg  a baloldali lánckeréktől..  Még elemzem jobban a helyzetet, ha ebből nem derül ki mi lehet a gond. De talán tudjátok így is mi a baj. A henger sztem nem kapott benzint.. szikra van. 

Köszönöm a segítséget!

 

cam aro Creative Commons License 2007.09.29 0 0 12834

Légy finom,>> lassan, de biztossan... /ez is csak egy huvely, nem kopik tulgyorsan. :)/

 

Felomloknel erzed.. mert ott szakad, fog a papir. / meg ott szokott minuszos lenni a honolas is /

 

De mara jo ejt.. kitartast..

Kepeket azert majd szurjal.. kivancsi vagyok irottszo alapjan, hogyan allt ossze a dolog.

Előzmény: miko? (12833)
miko? Creative Commons License 2007.09.29 0 0 12833
A 280-as durvább.
Aszondod ne durvuljak?
Egyébként érdekes, pont a felömlő nyílások magasságában éreztem a fúrógépen,hogy ráfog a henger a csiszoló fejre.

(közben folyton azon rinyálok nehogy túl sokat kapjak le,mert azt visszarakni nem lehet)
Előzmény: cam aro (12831)
cam aro Creative Commons License 2007.09.29 0 0 12832
bocs.. megmunkalasi fordulat..
Előzmény: cam aro (12831)
cam aro Creative Commons License 2007.09.29 0 0 12831

A 280 az a durvabb, mint a 320.. ugye?

sztem inkabb finomits.. 

 de te latod... fordulat stb, sok minden kihat ra.. milyen papir is kell .

Előzmény: miko? (12830)
miko? Creative Commons License 2007.09.29 0 0 12830
cam,

neki láttam ma,és tanúsítom,hogy finoman lehet adagolni az illesztés korrekciót.

úgy gondoltam inkább több lépcsőben veszek le a hengerből,semmint egyszerre túl sokat lekapjak.

szóval hosszú szárral gázolajjal kenve csiszoltam,majd összeraktam.

most a dupláját mentem vele egyhuzamban (3 km), viszont nem kellett leállítanom hűlni a motort,hanem alapjáraton gázfröccsök adásával hajlandó volt észheztérni.

konklúzió: jó úton járok,csak többet kell leszedni a hengerből
ma 320-as papírral kezdtem,holnap 280-assal fogok.

ha érdekel valakit,akkor befényképezem az egészet.
Előzmény: cam aro (12829)
cam aro Creative Commons License 2007.09.29 0 0 12829

Toni bacsi.

 

Megvezeti a hengerfurata, ezert kell a hosszu, hajlekony meghajto szar.

Normalis vizpapirt hasznalva, pedig nemhogy szazadra.. de ezredre lehet illeszteni..

 

Korkorosseg? 

 Az lesz.:), ill. nem... nyilasoknal tobbet/ ezredek ? / vesz ki.. de ez nem okozhat  problemat, ha esszel van vezetve. .

 

Technikaja van, de nem nehez,.. dugosvizpapir+ hengerfal illesztesre kell kozben figyelni... se a szoros.. se a tag nem jo, de ezt lehet szabalyozni a dugora tekert csiszpapir menetek szamaval.

Ja, es kiindulo pont, a hengerfej felol.. nem szoknya felol..

 

L60 ifa.. kozvetlen befecsis diesel teherauto..tehat vannak nyomasok benne boven... 

Eredetileg acel/?/ vas! :) ontveny dugoval.. ami erdekes benne, az a kialakitasa.. gyakorlatilag nincs szoknyaresze....vadaszok a googlin kepet, de nem talalok..:/ :)

Előzmény: Tóni bácsi (12826)
subaaa Creative Commons License 2007.09.29 0 0 12828

A 210-esre talán jobban illik kinézetileg, de ezen sem néz ki rosszul!!

A Jikovval neked mi volt az optimális benzinszint?? Az úszóház fele?? Én ezt azért nem merem megvenni, mert nagyon félek hogy nem lesz jó, és akkor buktam egy tizest!!! (Elvileg nem lehet rajta benzinszintet állítani!!) Van rajta szivató egyébként?

Amikor megveszed, összerakva adják oda, vagy ezer darabban?

Gázbowdent is cserélni kell hozzá? Sokminden érdekel ezzel a karbival kapcsolatban, régóta tervezgetem hogy vegyek egyet, de tényleg félek hogy bukom a 10 rongyot....

Előzmény: zulesi (12827)
zulesi Creative Commons License 2007.09.29 0 0 12827
Hali! Aki kacérkodik a vásárlás gondolatával, berakok egy képet,így néz ki a Dellorto a 207-esen...Karburátor
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.29 0 0 12826

Igen, igen gömbgrafitos öntvény valóban, én írtam rosszul! :(

 

Még egy dolog:

 

Ugye azt javasoltad miko? tesónak, hogy egy megfelelő segédeszköz (fadugó)  igénybevételével "szabad kézből" próbálja meg kiigazítani az esetleges illesztési különbségeket, már Te is alkalmaztad ezt a megoldást. (egyébként a dugattyú fotójából kiindulva szinte biztosra veszem, hogy ezzel van a baj!) Semmi kétségem akár a Te, akár miko? kézügyességét illetően, de itt százados illesztésekről, és nem utolsó sorban a pontos körkörösség megtartásáról van szó. (???)

Nem akadékoskodni akarok, csak én nem merném ezt bevállalni. Bár lehet, hogy sikerülne!!!

 

Ez talán olyan, mint amikor a cigányt megkérdezték:

 

- Tudsz-e hegedűlni Lajos?

- Persze hogy tudok, csak még sosem próbáltam.

 

:-)))

 

Már sajnos elég messze kerültem a teherautóktól, gőzöm nincs milyen az L 60-as dugója. Korábban csak a W 50-esekkel foglalkoztam, és azoknak is jobbára a villamos berendezéseivel.

Előzmény: cam aro (12825)
cam aro Creative Commons License 2007.09.29 0 0 12825

Udv.

Szval.. igen , elosegiti, de ez nem jelenti azt, hogy ha nincs honolva, akkor nincs kenes sem.

 

7. oldalt torlom.. mar konyv lenne beloluk.. :)) 

Toni bacsi..

A henger anyaga ontveny, szurke. gombgrafitos.. stb.. de ontveny.

Abban pedig szen van, sok.

A szen- acelontveny/ gondolok itt acel ontveny dugokra./ egyuttes bir nagyon jo  szarazsiklasu tulajdonsaggokal .

+  ott van benne a szen.. ami vagy kieg.. de minimum porozus.  eleg az az olajnak.

/zsugorbronz? :)/

 

honolas. + turot.. ertsd.. a normalatlan, durva felulettel elkovettet honolast ertettem rajta..azt, ami a kisipari muhelyek  90 % bol kikerul, es a magyarazatukat arra, hogy miert ilyen.

 

De hidd.. lattam mar polir ontvenyhengert, es aludugot.. nem volt benne krikszkraksz... es gyonyoruen muzsikalt.

 

/ es meg egy.. nezz szet ismerosi korben .. L60 IFA dugot keress.. Dobbeni fogsz!! :)/

Előzmény: Tóni bácsi (12812)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 12824
Csak a annyí, hogy a közepes, és lassú fordulatu diesel motorokban(hajók, nagy stabil generátorok:) a mai napig hazsnálnak öntöttvas, vagy acél dugatyút.
( ezen motorok némelyikének hengerébe tokkal vonóval befér egy babetta!:)
Talán még annyit, hogy a babszi gyűrűi nem acél, hanem gömb, v lemezgrafitos öntöttvasból vannak, acélból csak a vékony krómozott győrőket csinálják, ezek álltalában száleebbek mint amilyen magasak.
Előzmény: Tóni bácsi (12818)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!