Ez egy 6-os menetesszár. Ahogy mondtad! Nem viccelek,láthatod! :-)
Aztán: második lépcsőre van fúrva a motorom,tehát 39.5 mm-re. Arra gondoltam: mi lenne ha előveszek egy alapméretes,tehát 39 mm-es dugattyút,és fadugattyú helyett azt vetem be. Henger/dugattyú ovalitásról nem beszélhetünk (mert ez nem olyan),ellenben kúpos kissé,de ez meg jól jöhet az előtolásnál.
Aztán szót tett követett,és kb 2-3 századmillimétert (honnan tudom?!) lekapva,a holnapi összeszerelés után kiderül mire mentem vele.
Megnéztem a lendkereket körbetudom forgatni kézzel, akompressziótérzem. A kompresszió jóerős ebbe a gépbe, nehéz átfordítani:), de utána a fordulat többi részén könnyen körbe lehet fordítani nem akadozik..
Megnéztem kiszedett gyertyával is, úgy meg ha olyan sebességgel forgatom a pedált amikor épp elkezdi a lendkereket forgatni, akkor csörög meg akad, de ha gyorsabban, akkor pörög mint a bakelit akadásnélkül.
Szerintetek akkor a főtengely rendben van?
Tóni bátyám akkor keressek szervízábrákat a lendkerék+idítódob szétszedéséhez vagy valami szóban tud segíteni még hozzá ? Nagy dzsama volt az egész motor, szal elképzelem mi van belül, de akkor a vezérlő és az indítópofák letisztítása a cél..
A karbiból má csöpög a benzin szal jut azért oda.:D.
Kössz a segítséget, nélkületek nem tudnánk itt tovább haladni, babettás ismerős hiányában... Szerelőhöz meg nem viszem! Inkább szétszedem még 5ször.
Először is vedd le a baloldali műanyag deknit! Ott találod a lendkereket, amit kézzel próbálj megforgatni! Ha forog minden akadály nélkül, csak a kompressziót érzed, nincs nagy baj! Ha így akad, vagy nem tudod kőrbe forgatni, akkor szar a helyzet!!!
:(((
Az viszont biztos, hogy vagy a sebességváltó vezérlő pofái, vagy az indító pofák meg-megcsúsznak tekergetéskor, ez adja azt az akadozó, csörgő hangot. A vezérművet is, meg a meghajtó részt is (lendkerék, indító dob) szét kell szedned, ellenőrizni kell, hogy a pofák nincsenek-e elolajosodva, és ezért csúsznak meg!
A benzincsapban a tömítést ki kell cserélned! Ha megy a benya rendesen, jöhet a gázosító tesztelése. Be kell állítani a benzinszintet, ami nem mindíg a legkönnyebb feladataink közé tartozik! :( Nem ijesztegetni akarlak, csak felkészíteni arra, hogy szélsőséges esetben párszor szét kell szedned a karbit, mire eltalálod a tökéletes szintet.
Hát, pajtásom, én a leges legrosszabbra gondolok!!!
A MEGSZORULT FŐTENGELYŰ babettám egy az egyben ugyanezt csinálja! Amikor az indítópofák elkezdenék megforgatni a lendkereket, akkor egy csilingelés-szerű hang, s megakad a pedál. De ez csak akkor van, amikor gyorsan rálépsz a pedálra, mert ha lassan forgatod a pedált, úgy a motor még nem kezd(ene) beindulni. Ha bicajra átkapcsolom a gépet, akkor bármennyit bicajozhatok vele (más kérdés, hogy egy kilométer után infúzióra kell kötni engem, mert azt a 42 kilós biciklit nehezen bírom... :D)
Tehát a motorblokk van meghalva. Legalábbis nálam. Ha lesz időm, leszedem az egészet a francba, és beviszem a táborihoz, hogy csinálja meg, mivel én nem értek hozzá, többet ártanék a megbontásával.
Szóval az írásod alapján, mivel ugyanaz a hibajelenség, mint nálam, semmi jóra sem tudlak bíztatni. :(:( És ha valaki eladott egy megszorult főtengelyes babettát ezzel a szöveggel hogy "koszos a karbi, azér nem indul, elvan csak tömődve a fúvóka, meg a tank is rozsdás, de különben indul az!!", az rohadjon meg ott ahol van!!
Hogy a megszorult főtengellyel mit lehet kezdeni, azt én sem tudom, de van rá esély hogy csak én tévedek, és nálad nem is ez a baj, és akkor fellélegezhetsz.... ;)
Hopp,még valami! Hátha mások is jártak már így. Karburátor felszerelve,öröm,indulás...egyszer csak a Babi elkezd fulladozni,ránt egyet,leáll,majd megint egy rántással beindul,mia fene...? Az új karbi is rossz?
Megoldás:Dehogy rossz! :) Mindössze a benzincső egy kicsit meg volt nyomódva illetve megtörve,és ez éppen elég volt az elégtelen működéshez!
Megoldás: megfelelő méretű,méretre vágott benzicső,ellenőrizve, hogy semmi törés,benyomódás ne legyen,és biztonságképpen egy új benzincsaptömítés beszerelve.
Szevasz Subaaa! A Dellortót nyugodt szívvel megveheted,nagyon jók a tapasztalataim vele! Egy pedálfordulatra indul,hidegen-melegen tökéletes,szépen gyorsul,akár visításig kipörgetheted a gépet vele,semmihörgés,fulladás,szép gázreakciók,az állítgatási procedúrát elfelejtheted.
A Jikovval a helyes benzinszint nálam az úszóház 2/3 részénél volt,ez persze nem tökéletes,de egy elfogadható beállítás.
Ha megrendeled a karburátort,másnap már várhatóan ki is hozza a futár. Össze van szerelve kompletten,a gázbowden és a szívócsonk-adapter mellékelve van a dobozban. A gázbovdent be kell építened,ehhez a karburátorfedelet kell lecsavaroznod,vigyázva a papírtömítésre,a bowdent a tolattyúba beilleszteni,viszacsavarozni,és készen is van. A mellékelt adapterrel felcsavarozod a gyári szívócsőre, a gázbowden holtjátékát beszabályozod a karburátorfedél állítócsavarjával,benzincsövet csatlakoztatod és készen is van.
Szívató nincsen,helyette a gyári karbihoz hasonlító légelzáró csappantyú van rajta. Hidegindításkor a kallantyút lenyomod,indítasz,hagyod egy kicsit a gépet pöcögni,majd egy határozott gázadásra kiold a csappantyú és hajrá...! Az úszószint gyárilag az optimumra van szabályozva,semmit nem kell állítgatni,csak felszerelni a karbit és hasítani. Egyedül az alapjárat állítható 1 csavarral. Nekem nagyon bejött a dolog! Üdv
Aranyos vagy,hogy így megelőlegezed a bizalmat! :-) Ám az a helyzet,hogy én még ilyet sosem csináltam,de hittem cam aro-nak,ezért mertem belevágni,még ha vadnak is tűnt első hallásra az ötlet. Most úgy érzem jó ez,csak elb@szni is könnyű.
Teljesen meggyőző akkor lesz számomra is a dolog,ha mindent jól csinálok,és vígan hasítok a géppel minden szorulás nélkül.
Már csináltam pár képet,de őszintén szólva olyan brutális,hogy csak akkor merem elővezetni,ha sikerrel jártam!
Sziasztok! Szükségem lenne a segítségetekre. 2napja ugyanis megvettem a 210est úgy hogy az eladó azt mondta hogy úgyette le hogy indult meg nincs baja, csak most azért nem indul mer a karbit kikell tiszítani, meg ugye a tankban áll a rozsda. Nem nagyon értek a motorokhoz, de "ezt még énis megtudom csinálni "alapon megvettem. Tegnap egész nap tisztítotam a karbit meg a tankot is szép fényesre. A benzincsapba a kapcsoló mögötti résznéla gumitömítés szétvolt rohadva, és a kisebb lyukat nem sikerült kitisztítani a nagyobbik lyuk elvileg teljesen tisztva. még piszkálom majd, de ezen má átfojhatna a benzin. Még nem volt lelkierőm megnézni hogy az úszóházba van e benga.
Mindenestre a gond az, hogy tegnap este megpróbáltuk beindítani, és amikor gyorsan tekertem a pedált kb. fél fordulatonként, nem rendszeresen megakadt, és csörgött egyet minden akadásonként. Darabosan alig lehet úgy tekerni. Ha lassan tekerem, akkor lehet egyenletesen akadás nélkül tekerni folyamatosan.
Mivel nem volt még dolgom babettával, kérdezném tőletek hogy mit gondoltok erről, természetes ha nincs robbanás a hengerben akkor mintha sebességben lenne, elakad a pedál? lassan meg lehet hajtani, akadásnélkül.
Vagy esetleg nincs olajozva a váltó? megnézem, gondolom egy leeresztőcsavart találok rajta.. amúgysemárt lecserélni.
A nagy csörgő akadó hang sztem nem a blokkból, hanem kívűlről a (hátsókerék tengelykörü)l jött, vagy esetleg a baloldali lánckeréktől.. Még elemzem jobban a helyzetet, ha ebből nem derül ki mi lehet a gond. De talán tudjátok így is mi a baj. A henger sztem nem kapott benzint.. szikra van.
A 280-as durvább. Aszondod ne durvuljak? Egyébként érdekes, pont a felömlő nyílások magasságában éreztem a fúrógépen,hogy ráfog a henger a csiszoló fejre.
(közben folyton azon rinyálok nehogy túl sokat kapjak le,mert azt visszarakni nem lehet)
neki láttam ma,és tanúsítom,hogy finoman lehet adagolni az illesztés korrekciót.
úgy gondoltam inkább több lépcsőben veszek le a hengerből,semmint egyszerre túl sokat lekapjak.
szóval hosszú szárral gázolajjal kenve csiszoltam,majd összeraktam.
most a dupláját mentem vele egyhuzamban (3 km), viszont nem kellett leállítanom hűlni a motort,hanem alapjáraton gázfröccsök adásával hajlandó volt észheztérni.
konklúzió: jó úton járok,csak többet kell leszedni a hengerből ma 320-as papírral kezdtem,holnap 280-assal fogok.
ha érdekel valakit,akkor befényképezem az egészet.
Megvezeti a hengerfurata, ezert kell a hosszu, hajlekony meghajto szar.
Normalis vizpapirt hasznalva, pedig nemhogy szazadra.. de ezredre lehet illeszteni..
Korkorosseg?
Az lesz.:), ill. nem... nyilasoknal tobbet/ ezredek ? / vesz ki.. de ez nem okozhat problemat, ha esszel van vezetve. .
Technikaja van, de nem nehez,.. dugosvizpapir+ hengerfal illesztesre kell kozben figyelni... se a szoros.. se a tag nem jo, de ezt lehet szabalyozni a dugora tekert csiszpapir menetek szamaval.
Ja, es kiindulo pont, a hengerfej felol.. nem szoknya felol..
L60 ifa.. kozvetlen befecsis diesel teherauto..tehat vannak nyomasok benne boven...
Eredetileg acel/?/ vas! :) ontveny dugoval.. ami erdekes benne, az a kialakitasa.. gyakorlatilag nincs szoknyaresze....vadaszok a googlin kepet, de nem talalok..:/ :)
A 210-esre talán jobban illik kinézetileg, de ezen sem néz ki rosszul!!
A Jikovval neked mi volt az optimális benzinszint?? Az úszóház fele?? Én ezt azért nem merem megvenni, mert nagyon félek hogy nem lesz jó, és akkor buktam egy tizest!!! (Elvileg nem lehet rajta benzinszintet állítani!!) Van rajta szivató egyébként?
Amikor megveszed, összerakva adják oda, vagy ezer darabban?
Gázbowdent is cserélni kell hozzá? Sokminden érdekel ezzel a karbival kapcsolatban, régóta tervezgetem hogy vegyek egyet, de tényleg félek hogy bukom a 10 rongyot....
Igen, igen gömbgrafitos öntvény valóban, én írtam rosszul! :(
Még egy dolog:
Ugye azt javasoltad miko? tesónak, hogy egy megfelelő segédeszköz (fadugó) igénybevételével "szabad kézből" próbálja meg kiigazítani az esetleges illesztési különbségeket, már Te is alkalmaztad ezt a megoldást. (egyébként a dugattyú fotójából kiindulva szinte biztosra veszem, hogy ezzel van a baj!) Semmi kétségem akár a Te, akár miko? kézügyességét illetően, de itt százados illesztésekről, és nem utolsó sorban a pontos körkörösség megtartásáról van szó. (???)
Nem akadékoskodni akarok, csak én nem merném ezt bevállalni. Bár lehet, hogy sikerülne!!!
Ez talán olyan, mint amikor a cigányt megkérdezték:
- Tudsz-e hegedűlni Lajos?
- Persze hogy tudok, csak még sosem próbáltam.
:-)))
Már sajnos elég messze kerültem a teherautóktól, gőzöm nincs milyen az L 60-as dugója. Korábban csak a W 50-esekkel foglalkoztam, és azoknak is jobbára a villamos berendezéseivel.
Szval.. igen , elosegiti, de ez nem jelenti azt, hogy ha nincs honolva, akkor nincs kenes sem.
7. oldalt torlom.. mar konyv lenne beloluk.. :))
Toni bacsi..
A henger anyaga ontveny, szurke. gombgrafitos.. stb.. de ontveny.
Abban pedig szen van, sok.
A szen- acelontveny/ gondolok itt acel ontveny dugokra./ egyuttes bir nagyon jo szarazsiklasu tulajdonsaggokal .
+ ott van benne a szen.. ami vagy kieg.. de minimum porozus. eleg az az olajnak.
/zsugorbronz? :)/
honolas. + turot.. ertsd.. a normalatlan, durva felulettel elkovettet honolast ertettem rajta..azt, ami a kisipari muhelyek 90 % bol kikerul, es a magyarazatukat arra, hogy miert ilyen.
De hidd.. lattam mar polir ontvenyhengert, es aludugot.. nem volt benne krikszkraksz... es gyonyoruen muzsikalt.
/ es meg egy.. nezz szet ismerosi korben .. L60 IFA dugot keress.. Dobbeni fogsz!! :)/
Csak a annyí, hogy a közepes, és lassú fordulatu diesel motorokban(hajók, nagy stabil generátorok:) a mai napig hazsnálnak öntöttvas, vagy acél dugatyút. ( ezen motorok némelyikének hengerébe tokkal vonóval befér egy babetta!:) Talán még annyit, hogy a babszi gyűrűi nem acél, hanem gömb, v lemezgrafitos öntöttvasból vannak, acélból csak a vékony krómozott győrőket csinálják, ezek álltalában száleebbek mint amilyen magasak.