Keresés

Részletes keresés

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12955

....Egy kérdés: Ha tegyük fel megfelelő lenne a karburálása a motornak, de szikra nem lenne, akkor is lehörögne gázadásra?....

 

Naná!!!

 

Egyébként az előbb elkezdtem írni, aztán kicsalt az unokám, és mire befejeztem, akkor láttam, hogy próbáltad a fedéllel is.

 

Bocsi!

Előzmény: subaaa (12949)
zulesi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12954

Szeva! Háát,a lecke fel van adva. Akkor nézzük sorra,ezt nem hiszem,hogy így szívat bennünket! Tehát,ha lehúzod a karburátor csonkjáról a tömlőt és a csapot kinyitod,akkor bőven jön a benya,nagy sugárban. Nézzük a gyújtást egy kicsit! Vedd ki a gyertyát,állíts rajta 0,4-es hézagot! Remélhetően Brisk van benne,azzal a legjobb. Az értékének N17C-nek,illetve N19C-nek kell lennie,nekem most N19-el üzemel,nagyon szépen kiég,világosbarnára. Akkor nézzük a gyújtást! Előgyújtásod a helyén van? Megközelítőleg állítsd be F.H.E. 2mm-re! Utána a kiszerelt gyertyát tedd bele a pipába,fogd marokra egy kézzel,a másikkal jól tekerd meg a pedált! Ha kellőképpen baszogat az áram és szép villamos ív ugrál a gyertya elektródái között,akkor már legalább gyújt. Bár nem árt egy új gyertyát venned 400 Forintért,mert ami van,az lehet,hogy egy picit sérült valahol,ahol nem is látod, hajszálrepedés vagy bármi,akár a gyertyakulcs is könnyen megsértheti és akkor a hengerbe csavarva kompresszó alatt már szarul dolgozik, vagy máshol üt át,nem a légrésnél! Ha már a gyertya ki van véve,Tóni bá tanácsát is próbáld ki!

 

Előzmény: subaaa (12949)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12953

Az én pöfögő technika (traktor, motorkerékpár, autó) iránti szeretetem kezdete az '50-es évek vége, '60-as évek eleje körüli időpontra tehető.

Szó se róla, mai szemmel nézve, nem a csúcstechnikát képviselték. Sokkal több odafigyelést igényeltek, mint a mai hasonló gyártmányok. Ennek ellenére, ha az elvárható karbantartások, kisebb javítások időben elvégzésre kerültek, nagyon lehetett rájuk számítani. Sokkal nagyobb szükség volt a gazda hozzáértésére, mint manapság, ez tény. Lerobbant autókat, motorokat viszont csak akkor lehetett látni az út szélén, ha a tulaj meglehetősen gondatlan volt. Hidd el, hogy sokat kibírtak, amit a még ma is üzemben tartott korabeli technika ékesen bizonyít!!! A mai járművek nyilván kevesebb törődést igényelnek, mert azóta fejlődött a gyártástechnológia. Csak egy példa: Nekem anno volt M 21-es Volgám, aminek az első futóművén - ha jól emlékszem - 16 zsírzószem volt. 3000 km-enként le kellett zsírozni, akkor működött tökéletesen. De akkor nagyon! A mai autóknál már nem látsz zsírzószemeket, nincsenek fém perselyes lengőkarok, excentrikus menetes perselyek, mert a súrlódó felületek lényegesen kopásállóbb anyagból készülnek. Bírja amíg bírja, ha nem bírja, vegyél másikat! Épp ezért az egyszerhasználatos kategóriába tartoznak. Szerintem. 

 

Én már nem fogom megtudni, hogy egy SUZUKI 40 év múlva mire lesz képes, (most ilyen autóm van) de van elképzelésem.

 

A Babettám 17 éves, és olyan amilyen. A különböző típusú robogókat ennyi év után már az ócskavas telepen sem fogod megtalálni! Vagy tévedek? Meglátjuk. :-)))

 

Igaz, talán kicsit körülményesen, de oda akartam kilyukadni, hogy a régebbi szoci járgányok a megfelelő hozzáállással tovább működtethetők a maiaknál! 

 

Előzmény: nebancsa_605_sri (12944)
G.P.Benjoe Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12952

Jawa Babetta


Megkimélt áll. üzemkész napi használatra Extrák:)) Új kipufogó, Új lengéscsillapító,

Új fogasszíj, alapméretes henger...


Ár: 22eFt


06-70-323-7050

miko? Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12951
Hi,

egy erősített hajtókar/főtengely az úgy néz ki,hogy nagyobb átmérőjű főtengelycsapon több tűgörgő természetesen nagyobb alsó átmérőjű hajtókarcsappal.

ha azt hiszed,hogy pusztán azzal hogy malossi tűgörgőket raksz bele -úgy mond- megerősítetted a motort, hát picit tévedsz.

ha pedig azt hiszed,hogy egy egysebességes 207-es csutkagázon (és persze visítva vinnyogó hanggal) ellenfele lehet egy négyütemű fokozatmentes nyomatékváltóval (vario) rendelkező robogónak... hát...

na,mindegy,nem akarlak a világért sem kizökkenteni a meggyőződéseidből.
Előzmény: -Sziszi- (12945)
bab1 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12950
Hello ! Nekem ugyan /még/ nincs ilyen karbim, de amit a többiek írtak dicséretként róla, az alapján hihető, hogy jó ! A jikovnál rosszabb nem lehet :  ) !  De ha iszonyú rossz lenne, valahogy egy kis benzint táncsak  akkor is beerőltetne a hengerbe és ,ha a motorod jó lenne egyébként, szikra van, ennél többet kéne , hogy csináljon ! Szerintem se avval van a baj alapvetően, vagy valami apro  dolod szivat !
Előzmény: subaaa (12947)
subaaa Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12949

Nos, a félreértések elkerülése végett ezennel megismétlem: "Ja, a videón nincs rajta a műanyag része a karbinak ott a szűrő előtt, de azt is próbáltam."

A szívófedéllel egy az egybe detto ugyanez a hibajelenség volt, ugyanígy lehörgött. :( A videó akkor készült, mielőtt leszedtem volna róla a dellortót, s utána feltettem a jikovot, azzal is kipróbálni. S a Dellortóról a leszedés előtt leszedtem a szívófedelet, mert csak így fértem hozzá a szívócsonk egyik csavarjához. (aztán ezután következett a baleset a tömítéssel...) A Jikovval is ugyanez volt a helyzet. Úgyhogy haragra semmi ok, megfogadom a tanácsaitokat, különben nem is kérném őket! :)

Egy kérdés: Ha tegyük fel megfelelő lenne a karburálása a motornak, de szikra nem lenne, akkor is lehörögne gázadásra?

Előzmény: Tóni bácsi (12948)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12948

Úgy látszik nem fogadtad meg a tanácsomat. :( Nincs a karbin a szívó fedél! Te tudod, de akkor ne kérd a tanácsainkat, ha nem hallgatsz ránk! :(

 

Ettől függetlenül az a véleményem, hogy a motorodnak gyújtás baja van. Bármilyen karbit ráraksz, kell hogy valamilyen életjelet adjon!!! Ez a motor így halott!!!

 

Annyit próbálj meg, hogy vedd ki a gyertyát, injekciós fecskendővel (vagy egyéb módon) juttass be egy kis benzint a hengerbe, tedd vissza a gyertyát, és rúgjál rá! Nagy valószínűséggel így sem fog egyet sem pöffenni, de egy próbát megér.

 

Teszteld le a gyújtást, mert ott lehet a bibi!!!

 

Kitartok amellett, hogy a Dellorto egy nagyon jó porlasztó a Babettára!!!

 

Persze, ha elqrtad azt a tömítést, az elég baj, mert olyan helyen is bemegy a levegő, ahol nem kellene!!!

Előzmény: subaaa (12946)
subaaa Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12947
Ja, a videón nincs rajta a műanyag része a karbinak ott a szűrő előtt, de azt is próbáltam.
subaaa Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12946

Ma is szerelgettem a motort, itt látható az "eredmény"!

 

http://www.videa.hu/main.php?page=play&v=6ToRmbC15rz5EqI9

 

Ez van. Mindent végigcsináltam amit zulesi kolléga mondott, de ha megnézitek a videót, akkor gondolom nem kell hozzá komment, szerintem ismeritek ezt a jelenséget, ha más nem, a szép régi Jikov-os időkből :):)

Sikerült szétcsesznem a dellorto karburátorfedelénél lévő papírtömítést is.

 

A robogókról az a véleményem, hogy minden robogó egy műanyag kaszniba csomagolt porszívómotor, műanyag dugattyúval, műanyag kerékkel, műanyag mindennel. Azt hiszem miko? barátunk rátapintott a lényegre:28-33 éves robogó nemnagyon létezik!!!

Továbbá: A Babettának a karburátorja kétszer akkora, mint egy robogó kereke. Mentetek már robogóval földúton, illetve az átlag Magyar utakon? Azokon a dűlőutakon, ahol én mentem most nyáron a babettámmal, egy robogónak elsüllyedne az egész kereke. Az undorító hangjáról már nem is beszélek, de szerintem megüti a magas C-t.

 

-Sziszi- Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12945

Hello!

 

A sonkák széthúzűsűt nem én fogom csinálni, hanem esztergélyos ismerősöm. És ha egyszer kap új hajtókart kap erősebb tűgörgőket is.

 

A boltos tudom nem konyít hozzá semmit, de én is mentem már 4T robogóval és meggyőződésem az volt, hogy az én babim ennél jobban megy.

Előzmény: miko? (12934)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12944
Szerintem a múlt megszépít mindent... ;-)
A régi technikák se voltak annyira nagyon jók, rengeteg volt a selejt, csak ennyi idő múlva azok elkoptak, megmaradt ami még használható.
A kgst piacon talán még a simson, etz volt ami képviselt bizonyos színvonalat, a többihez jó nagy szerencse kellett, hogy megbízható motor legyen...
Szerintem a most piacon lévő robogok sokkal megbízhatóbbak, és ha szakszerűen használják többszöröse a megtett km tudnak, (főleg a 4 ütemüek) amiről a hön szeretett babettánk csak álmodozhat. Persze ez már elvárható a 21. században.
Az hogy ha elromlik benne valami, és nem lehet megjavítani egy csavarhúzóval, az már mindenre igaz, ami az utóbbi 10 évbe készült. De valjuk be jóval kevesebb lerobbant autót, motort látni az útszéleken, mint régebben a szoc. időkben...
Előzmény: Tóni bácsi (12942)
Feri_Vp Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12943

Szia Tóni bácsi!

 

Na akkor pár sor:

 

Vettem a lengyelpiacon 500-ért egy FIAMM kürtöt a cruiserre, 125dB-s, 100W-os!! Mély hangú, valószínűleg teherautóról származik. Bármilyen tolakodó robogóst letülkölök vele:D

Hasonlóan kettőtizes barátunkhoz én is beszereztem egy autót. Egy kis Puntót. Persze használt, de nem látszik rajta. 5 litert eszeget, ez baráti.

A Pannónia még várakozólistán van, mert most mindkét garázs megtelt. Ha haver végre vesz a Yamahának egyet, akkor ott elférünk. Bár közben sokan próbálnak lebeszélni a dologról, azért kitartok az ötlet mellett. A T5 az igazi!:)

Nagyon helyes hogy TiborGo csajozik, igen kellemes elfoglaltság:)

És most meló...

Bye!

 

Feri

 

Előzmény: Tóni bácsi (12941)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12942
Nos, hát igen. Ezek a mai robogók az erősen kommersz kategóriába tartoznak. A gyártók célja a tömegtermelés, a minél több moci eladása, ez hozza a profitot. A javításuk elég körülményes, ezáltal költséges. Nem ez a cél. Ülj rá, hajtsad két évig, aztán dobd el! Anyag csak annyi van bennük, amennyi ahhoz kell, hogy azt a két évet kibírják. Persze lehet, hogy egy kissé alábecsültem a használati intervallumot, de nem hiszem, hogy túl messze járok az igazságtól.
A régi "béke időkben", ahol a mi térségünkben mindent az az egy párt irányított, más volt a gondolkodás mód. Olyan terméket kellett a szocializmust építő széles néptömegek rendelkezésére bocsájtani, amiben volt anyag, nem volt ugyan csúcstechnika mai szemmel nézve, de ragyogóan lehetett hosszú távon használni, mert a fenntartásukhoz biztosítva volt az olcsó pótalkatrész. Szerelhetők voltak, nem egy tömbből faragták ki, mint a mai modern gépsorok a végterméket. Éppen ezért van, hogy az általunk favorizált technika mind a mai napig tartja a tőle elvárható színvonalat lelkes közreműködésünk folyományaként.

És ha rajtunk múlik, tartani is fogja!!!

:-)))
Előzmény: miko? (12940)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12941
Szia Feri!

Én is örülök, hogy látlak. Azért, hogy nem babettázol, szívesen olvasnánk ám tőled néha pár sort!!!

Meg TiborGo barátunktól is, mert Ő is valszeg eljár csajozni, ahelyett, hogy a karburátorainkat nézegetné! :-)))))))

Mi van a Pannónia projekttel?

Üdv: Tóni bácsi
Előzmény: Feri_Vp (12938)
miko? Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12940

"Babik sosem lesznek képesek arra amire a mostani robogók!"

 

Ezt azért kiegészítem azzal,hogy FORDÍTVA pláne igaz!

Nekem van egy 33 éves 28-asom,és egy-egy 31 és 28 éves 207-esem.

 

na,erre meg a szappantartó robogók nem képesek.

 

:-) 

Előzmény: kettőtizes (12936)
miko? Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12939

De jó látni,hogy itt vagy néha!

Szia Feri!

:-)

Előzmény: Feri_Vp (12938)
Feri_Vp Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12938

Sziasztok!

 

 

Először is üdvözletem minden új tagnak!:)

 

Rég írtam a fórumra, inkább csak olvasom mert sajnos kevés időm van a Babszival foglalkozni:(

Most haver ETZ-jén meg Yamaháján dolgozunk, de télen remélem végre lesz időm életre kelteni az ezüstnyilat:)

A karburátorcsere szerintem is jó ötlet, bár nekem a megfelelő benzinszint megtalálása után nem volt gondom a Jikov termékkel. A Dellorto igen komoly cucc lehet!

 

A robogóalázás téma valamiért mindig felébreszt. A Babszival én is szorongattam már robikat, de nem arra való ez a szoc-remek!

Nem egészen ide tartozik, csak megemlítem hogy a robisok viszont csomószor próbálnak legyorsulni mikor a chopperrel vagyok. Na a benzinkutya sem arra való,max lámpaközi 100 méteren.

 

 

Örülök hogy él a fórum, igen jó kis csapat van itt!

Go Babi, go!:)

 

Feri

miko? Creative Commons License 2007.10.05 0 0 12937
Erről ennyit.
Így,szó szerint.
Előzmény: kettőtizes (12936)
kettőtizes Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12936
Szia!

Feltétlenül Babetta tulajdonosi mivoltomban ugyan, de aszondom muahhahahaaaa a robogóelőzésre.
Kymco nem kymco robogó a Babetta mégiscsak Babetta és bármennyire szeretjük, bármennyire lojálisak is vagyunk vele szemben - most megköveznek páram az tuti - de a Babik sosem lesznek képesek arra amire a mostani robogók!
Ezt tartom és vállalom bármikor!

Jah, nincsen robogóm, nem is volt sosem és nem is tervezem, hogy veszek, mert túl drága az nekem főleg ha költhetem másra is az árát, pl az Astrára. :))

Szóval az a régi téma, hogy robogóalázás jó lenne ha nem fészkelné be magát a köztudatba újra.
Úton útfélen találkozom robikkal és közel sincsen a Babi semmilyen szinten - talán az egyszerűségét leszámítva - hozzájuk.

csőkönyök:
kettőtizes
Előzmény: -Sziszi- (12933)
Babetta72 Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12935

Köszi a segitséget! Már bevásároltam, pár száz forintbol megvoltminden! Sajnos a pedálnál a csapokat kinyirtam arra már nem volt lehetöségem vásárolni ugyhogy most a pedálszerkezet leszerelve, hétfőn veszek csapokat és öszerakom, addig pedig egy 16os menetesszár helyettesiti a pedált lábtartoként funkcionálva! Furcsa érzés a FIX lábtrato.. talán igy is hagyom! :D Szerencsére lekopogom a kitünőt megközelitő motorikus állapot miatt könnyen beindul egy tolásra a gép... csak sajnos tul hamar fognak a kuplung pofák, és igy a hátsó gumi néha farol egy keveset! :))

 

 

 

lábtartoval
miko? Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12934
Hi,
hát azért arról majd csinálj pár képet amikor a malossi alsó tűgörgőket (a min. 5 tonnás hidraulikus prés nélkül) a a főtengelycsapon kicseréled!!

A robogóboltos meg annyit konyít a babettához,mint a kenyerbolti eladó a búzatermesztéshez.
Előzmény: -Sziszi- (12933)
-Sziszi- Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12933

Szép estét!

 

Tóni bá köszi Stunt hozzászólásának megemlítését. Találtam is 16-os karbit csak sajnos most még nincs rá pénzem(11000 valahányszáz forint). De ha meglesz a pénz megvezsem és kipróbálom cam aro által ajánlott loctite 2701-es "ragasztót", de előtte kell vennem egy hajtókar felújító készletetet és márkás alsótügörgőket(poloni, malossi). Hát nem lesz olcsó meló megint összerakni a gépsárkányt, de nem lehet élni nélküle - ez már szenvedély:) 

 

Ui: robogó boltos eladó szerint az a babetta ott hagyna egy 4 ütemű kymcot vagy hasonló gyártmányú robogókat. És azért nekem is jó érzés hogy babival robogót előzök :P

zulesi Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12932
Sőt,az is a légszűrőfedél-szívászajcsökkentő felszerelése mellett szól,hogy ha ezt elhagyjuk,illetve légszűrő nélkül,pusztán szívótölcsérrel(ú.n.tüté-vel) látunk el motort,akkor a főfúvóka méretét növelni kell,akár 10%-kal is,de kísérletezéssel állapítható meg a helyes méret. A mi esetünkben azonban ettől érdemesebb eltekinteni és felszerelni a fekete dobozkát! Hátha már ettől helyreáll a világbéke! :)
zulesi Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12931

Szeva! Nos,nagyon jól mondják Tóni bácsiék,a légszűrőfedél! Nekem is kissé ferén van feltéve,de sztem csinosít is a gépen,kérdezték is,hogy mi a francot tettem rá? :))

Ja,és a fényképen úgy látom,mintha tényleg kicsit ferdén lenne a karbi feltéve,forgasd úgy,hogy pontosan merőlegesen álljon a talajra! Sok sikert!

Előzmény: subaaa (12927)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12930

.....Meg annyi még hogy a bicikli hajtásnál csak egyedül ez a szerkezet segiti elő hogy menetközben ne forogjon a pedál a hajtástol, de ha betekerem akkor ez hajtja meg a kereket!?.....

 

Igen.

 

Ez a szabadonfutó legjobb tudomásom szerint mindegyik típuson egyforma. Elvileg lehet javítani, gyakorlatilag kár vele szarakodni, 4-500 ficcs egy új.

 

Balmenetesen van ráhajtva a hátsó agyra, ha elég öreg a moci és rég volt cserélve, akkor meg kell vele kűzdened, de le fog jönni előbb-utóbb.

 

Csavarlazító, legalább 2,5"-os csőfogó nem árt, ha van kéznél.

 

Tóni bácsi

Előzmény: Babetta72 (12916)
cam aro Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12929

 

Mashol, mason is baromi erzekeny volt a legszuro elotti folytasra.

Sztem sziven szurtal egy lenyeges  problemat. :)

Előzmény: Tóni bácsi (12928)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12928

Szia!

 

Mint Dellorto tulajdonos megerősítem: Olyan nincs, hogy nem megy vele a moci!!!

Ellenőrizd a sok apró hibalehetőséget, amiket zulesi ajánlott! A falslevegő az egyik legnagyobb ellenség! Tömítés meg sehol ne lógjon be a szívócsőbe!!!!

 

És nem utolsó sorban: Rakd fel a szívó fedelet! Akkor is, ha csak egy kissé elfordítva megy fel. Két kallibrált furat van rajta, annál több levegőt nem kaphat a motor!!!

 

A benzinszint állítgatás utáni vágyaidat meg fojtsd bele lazán egy üveg rumba, vagy valami hatásos tudatmódosítóba!!!

 

HIDD MÁR EL VÉGRE, HOGY ÚGY JÓ, AHOGY GYÁRILAG BE VAN ÁLLÍTVA!!!!

 

Tóni bácsi

Előzmény: subaaa (12920)
subaaa Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12927
Egyébként száraz volt a papír tömítés a szívócsonk és a karbi között, és teljesen átázott, szóval valamennyi benzin jött!
Előzmény: zulesi (12926)
zulesi Creative Commons License 2007.10.04 0 0 12926

A hamis levegő megszüntetése mindenképpen sokat javít a helyzeten! Én azt tenném,hogy levenném a karbit,óvatosan lecsavaroznám az úszóházat,ki tudja,esetleg valami sorja vagy ilyesmi nincs-e benne. Állítgatással ne kísérletezz szerintem. Ezután vedd le a karbifedelet,itt is vigyázva a papírtömítésre,ha esetleg nem a mellékelt gázbowdent építetted be,akkor azt rakd be,ismét ellenőrzés,bowden holtjátékának beállítása következik. Kábé háromnegyedig húzott gáznál kell az elzárócsappantyúnak egy nagy kattanással kinyitnia. Lehetséges,hogy mikor beakasztottad a gázbowdent,akkor valami véletlenül nem pontosan került a helyére,például a rugó,vagy a fojtószelep,nézd meg!

A karbi felszerelésekor ügyelj arra,hogy ha szemből nézel rá,akkor a karburátortest pontosan függőlegesen álljon,ez is befolyásolhatja kismértékben a benzinszintet.

Az én 207 Babimon van egy enyhe tuning,de ez nem okozhatja a motor szívóteljesítményének olyan mértékű változását,ami az enyémet alkalmassá,egy széria állapotú 207-est pedig alkalmatlanná tenne a 12-es Dellorto felszerelésére. Mivel írtad,hogy a Jikovval ideig-óráig tudtál elfogadható beállításokat eszközölni,és ment a moci,én azon a véleményen vagyok,hogy finoman próbálgasd tovább,körültekintően.

Na,még egy tipp,töltsd fel a tankot bő félig benzinnel! Legalábbis az én gépem olyan,ha már csak harmadáig van a tank benzinnel,rángat,illetve be sem indul,mert a karburátor szintje eléri a benzinszintet! Esetleg nézd meg a tanksapkát,nincs-e véletlenül eltömődve valamivel a szuszogónyílás,az is okozhatja a hibát. Jónak kell annak lennie! :)

Előzmény: subaaa (12925)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!